Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 19:14:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358415 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
karolykhol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 08:04:36 »

Sziasztok!
96-os, kombi, 2,0-ás benzines mondeomban az üresjáraton kívül csak 1-esbe tudok váltani. A többi fokozatot látszólag beveszi de 1-esben marad (hátramenetben is). Van valakinek tippje hogy merre keressem a hibát? A másik kérdésem az lenne, hogy váltókulisszához a kapcsolókart és a választókart csakis a kulisszával együtt tudom megvenni és azt is csak bontóban? Ugyanis egyik alkatrészbolban sem találtam. Előre is köszi! Karesz
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 10:20:58 »

Sziasztok!
96-os, kombi, 2,0-ás benzines mondeomban az üresjáraton kívül csak 1-esbe tudok váltani. A többi fokozatot látszólag beveszi de 1-esben marad (hátramenetben is). Van valakinek tippje hogy merre keressem a hibát? A másik kérdésem az lenne, hogy váltókulisszához a kapcsolókart és a választókart csakis a kulisszával együtt tudom megvenni és azt is csak bontóban? Ugyanis egyik alkatrészbolban sem találtam. Előre is köszi! Karesz

Első körben "tépd" fel a váltószoknyát, hogy alatta minden rendben működik-e. A szerkezet másik vége a váltón van, a faudi fej. Jobbra kitekert kormánynál, a bal oldali kerék doblemeze mögött van a váltó, a tetején mozog a faudi. Itt is nézd meg, minden oké-e ha valaki sebességet vált. Ha itt is, ott is oké, akkor szerintem váltón belül lesz a bibi.
Szerintem.

Az alkatrész ügyben a forgalmazók általában tudnak segíteni, telefonon vagy személyesen. Néha szöszölős megtalálni a honlapokon.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
karolykhol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 10:29:45 »

Első körben "tépd" fel a váltószoknyát, hogy alatta minden rendben működik-e. A szerkezet másik vége a váltón van, a faudi fej. Jobbra kitekert kormánynál, a bal oldali kerék doblemeze mögött van a váltó, a tetején mozog a faudi. Itt is nézd meg, minden oké-e ha valaki sebességet vált. Ha itt is, ott is oké, akkor szerintem váltón belül lesz a bibi.
Szerintem.

Az alkatrész ügyben a forgalmazók általában tudnak segíteni, telefonon vagy személyesen. Néha szöszölős megtalálni a honlapokon.

Köszönöm, megnézem
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2017.05.05 péntek, 10:06:07 »

Sziasztok
Lehet hogy kérdésemre valakinek egyértelmű a válasz,de nekem még nem... Hogy cserélhető a faudi fej a bowden végén?Huh?  Néztem,húztam,vontam,de nem jött le,volt egy perem,amiben megakadt. Mozgatni tudtam a ricnis részen,de lehúzni nem.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #604 Dátum: 2017.05.05 péntek, 10:14:12 »

Sziasztok
Lehet hogy kérdésemre valakinek egyértelmű a válasz,de nekem még nem... Hogy cserélhető a faudi fej a bowden végén?Huh?  Néztem,húztam,vontam,de nem jött le,volt egy perem,amiben megakadt. Mozgatni tudtam a ricnis részen,de lehúzni nem.

Nemrég bontottam én is.
Elvileg a narancs színű részt benyomva, mozognia kell a bowdenen. Ha nem, esetleg WD40. Ha úgysem, akkor bontás. Én Dremellel faragtam szét.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2017.05.05 péntek, 16:59:18 »

Nemrég bontottam én is.
Elvileg a narancs színű részt benyomva, mozognia kell a bowdenen. Ha nem, esetleg WD40. Ha úgysem, akkor bontás. Én Dremellel faragtam szét.

Ez oké. Mozog a bovdenen. De hogy jön le? Hogy lehet cserélni? Le kell faragni a peremet?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 07:56:01 »

Ez oké. Mozog a bovdenen. De hogy jön le? Hogy lehet cserélni? Le kell faragni a peremet?

Mivel a régit faragtam, nem tudom, de az újat úgy kellett feltenni, hogy a narancs színű bütyköt benyomtam és simán rácsúszott a bowden végére. Feltételeztem, hogy lefelé is így működik...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2017.08.25 péntek, 13:16:50 »

Sziasztok
A jobbos féltengelyen levő támasztó csapágyat lehet külön vásárolni/cserélni,vagy csak tengellyel együtt? (77e...  Shocked)
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2017.08.25 péntek, 14:06:04 »

Sziasztok
A jobbos féltengelyen levő támasztó csapágyat lehet külön vásárolni/cserélni,vagy csak tengellyel együtt? (77e...  Shocked)


A Bárdinál fordítva közelítettem meg a dolgot, mert féltengelyt kerestem és rákérdeztek, hogy csapággyal együtt akarom-e.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2017.08.25 péntek, 15:17:52 »

A Bárdinál fordítva közelítettem meg a dolgot, mert féltengelyt kerestem és rákérdeztek, hogy csapággyal együtt akarom-e.

Találtam a Bárdinál külön csapágyat,de azt mk3-hoz hozza... A mk2-höz nincs... Vagy lehet ugyan az a kettő?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2017.08.25 péntek, 18:56:42 »

Találtam a Bárdinál külön csapágyat,de azt mk3-hoz hozza... A mk2-höz nincs... Vagy lehet ugyan az a kettő?
Vehetsz csapágyat,  csak kicserélni nem tudod. Ha jól emlékszem. Ezért vettem komplett féltengelyt.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2017.08.25 péntek, 19:40:30 »

Vehetsz csapágyat,  csak kicserélni nem tudod. Ha jól emlékszem. Ezért vettem komplett féltengelyt.

Miért nem lehet kicserélni?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
csalibacsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2017.09.29 péntek, 21:20:40 »

sziasztok,volt egy kuplung cserém,aztán mikor ma mentem érte kiderült.hogy szétcsuszott a féltengely csukló(rohatul kopogott)vissza vittem estére kész lett,csak most nem muttat semmit a km.órám,mi lehet az oka,1.8 benzin.mk2 combi.még egyszer ehez a kontárhoz nem akarom vinni.köszi.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2017.09.30 szombat, 10:16:44 »

sziasztok,volt egy kuplung cserém,aztán mikor ma mentem érte kiderült.hogy szétcsuszott a féltengely csukló(rohatul kopogott)vissza vittem estére kész lett,csak most nem muttat semmit a km.órám,mi lehet az oka,1.8 benzin.mk2 combi.még egyszer ehez a kontárhoz nem akarom vinni.köszi.

Sebesség jeladó környékén lehet a baj, jó esetben csak a kábelét nem dugták vissza. Rossz esetben szakadt a kábel, vagy maga a jeladó tojta össze magát, stb.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2017.11.03 péntek, 19:29:19 »

Sziasztok!
Volt cserélve a kuplungos. De... Valahogy mégsem az igazi... Mintha nem emelne ki rendesen... Főleg 1-esben,meg hátramenetben karcos... Nem reccsen,de  nehézkes... Lehet ez a kuplung főhenger miatt? Nem folyik. Lehet olyan,hogy nem nyom eleget?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2017.12.05 kedd, 21:44:34 »

Hidegben eddig is nehezen vette az autóm az egyes, kettes fokozatot, bemelegedés után nem volt gond.
Ma viszont kb. 1km-es út alatt (feleségem elmondása szerint) lassan teljesen megszűnt a kuplung kuplungként funkcionálni. Megérkezéskor benyomott kuplungpedál mellett is lefulladt az autó, amikor lefékezte. Azóta nem sikerült sebességbe rakni, ha picit erőltetem, a motor fordulatszáma elkezd esni.
Mire számítsak? Teljes kuplungcsere?
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2017.12.06 szerda, 14:12:40 »

Hidegben eddig is nehezen vette az autóm az egyes, kettes fokozatot, bemelegedés után nem volt gond.
Ma viszont kb. 1km-es út alatt (feleségem elmondása szerint) lassan teljesen megszűnt a kuplung kuplungként funkcionálni. Megérkezéskor benyomott kuplungpedál mellett is lefulladt az autó, amikor lefékezte. Azóta nem sikerült sebességbe rakni, ha picit erőltetem, a motor fordulatszáma elkezd esni.
Mire számítsak? Teljes kuplungcsere?

Első körben alánéznék, hogy mechanikusan mozdul-e a rendszer. Vagyis, hogy a rásegítő előtt vagy után van a probléma.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2017.12.18 hétfő, 15:25:52 »

Első körben alánéznék, hogy mechanikusan mozdul-e a rendszer. Vagyis, hogy a rásegítő előtt vagy után van a probléma.
Végül teljes kuplung csere lett a vége.
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2017.12.20 szerda, 10:17:03 »

Végül teljes kuplung csere lett a vége.

 Undecided
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #619 Dátum: 2018.01.17 szerda, 10:06:09 »

Megőrülök...  falbav  Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De  nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.17 szerda, 10:10:02 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2018.01.17 szerda, 10:50:04 »

Megőrülök...  falbav  Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De  nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?

Első körben a pedálút hosszát ellenőrizd le, ha bovdenes megoldás, akkor 145 +- 5 mm, ha hidraulikus, akkor meg 130 +- 3 mm. Hátha csak azon kell állítani.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2018.01.17 szerda, 12:00:37 »

Első körben a pedálút hosszát ellenőrizd le, ha bovdenes megoldás, akkor 145 +- 5 mm, ha hidraulikus, akkor meg 130 +- 3 mm. Hátha csak azon kell állítani.

Hello
Hidraulikus. Már néztem,köszi. Több is már kicsit... Viszont felengedett állásban,van egy üres útja a pedálnak,amikor nem nyom semmit,csak üresben mozog...
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.17 szerda, 12:02:42 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:03:24 »

Hello
Hidraulikus. Már néztem,köszi. Több is már kicsit... Viszont felengedett állásban,van egy üres útja a pedálnak,amikor nem nyom semmit,csak üresben mozog...

szvsz akkor valahol lóg a szerkezet. A faudi fejnél, a pedál forgáspontjánál, a bowden csatlakozónál ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:07:32 »

szvsz akkor valahol lóg a szerkezet. A faudi fejnél, a pedál forgáspontjánál, a bowden csatlakozónál ...

Még mindig hidrós a rendszer,nem bovdenes... A pedál tengely nem lóg. Máshol sem lóg ahogy láttam...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2018.01.17 szerda, 15:00:14 »



Ajaj... Lehet hogy a kinyomócsapágy  szarakodik?  wow1  Egyébként jól működik, nincs ilyen jelenség mint neked,csak nem emel ki rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:44:33 írta Zsolteey » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2018.01.17 szerda, 20:03:15 »

Megőrülök...  falbav  Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De  nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?
Hol a kuplung fogáspontja mikor engeded fel?Nagyon lent-középen-fent estleg?Caruso  a bowdenes résznél a váltókar és a váltó közti összekötetésre gondolt , ahogy írta pl a faudi fej is okozhat ilyet.Váltószoknya alá is érdemes benézni hogy a váltókart tartó 4 csavar nincs e fellazulva mert én jártam így hogy egyre nehezebben vette az egyest , aztán már szinte sehogy , és fel is voltak lazulva a csavarok lötyögött az egész , meghúztam tökéletes lett.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2018.01.17 szerda, 21:55:27 »

Hol a kuplung fogáspontja mikor engeded fel?Nagyon lent-középen-fent estleg?Caruso  a bowdenes résznél a váltókar és a váltó közti összekötetésre gondolt , ahogy írta pl a faudi fej is okozhat ilyet.Váltószoknya alá is érdemes benézni hogy a váltókart tartó 4 csavar nincs e fellazulva mert én jártam így hogy egyre nehezebben vette az egyest , aztán már szinte sehogy , és fel is voltak lazulva a csavarok lötyögött az egész , meghúztam tökéletes lett.
Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 08:14:25 »

Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.

Mikor faudit cseréltem akkora szopacs volt, hogy a végén Dremel-el faragtam le.
Érdemes megmérni, tolómérővel, hol van a helyén, mert a következőt is pont oda kell tenni.
A rajta lévő pici ricnik keveset módosítanak, de ahhoz éppen elég, hogy számolgasd a fogakat a váltóban  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 08:59:30 »

Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.

Ha középen fog akkor nem kuplung gond lesz , kiemel az rendesen.A régi faudi fejet lehet nehéz lesz leszedni attól függ mennyire van összegyógyulva , de elméletileg a belül lévő narancssárga rész a fogazott azt kéne asszem felfele a rugó ellen húzni és akkor tudod lehúzni a bowdenről.
https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273

Gondolom ennek van lógása , általában a fehér szokott tönkremenni.A képen valamennyire látszik a narancssárga rész , azt kell noszogatni levételkor.Ahogy Caruso is írta inkább mérd le a régi helyét hogy ne kelljen aztán az újjal foganként töketlenkedni hogy vegye a sebbeségeket rendesen.  nyes
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:12:32 »

Ha középen fog akkor nem kuplung gond lesz , kiemel az rendesen.A régi faudi fejet lehet nehéz lesz leszedni attól függ mennyire van összegyógyulva , de elméletileg a belül lévő narancssárga rész a fogazott azt kéne asszem felfele a rugó ellen húzni és akkor tudod lehúzni a bowdenről.
https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273

Gondolom ennek van lógása , általában a fehér szokott tönkremenni.A képen valamennyire látszik a narancssárga rész , azt kell noszogatni levételkor.Ahogy Caruso is írta inkább mérd le a régi helyét hogy ne kelljen aztán az újjal foganként töketlenkedni hogy vegye a sebbeségeket rendesen.  nyes

Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:36:46 »

Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...

Etzold-féle manualban ennyit írnak a dologról.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:43:23 »

Etzold-féle manualban ennyit írnak a dologról.
Igen,így lehet beállítani. Olvastam a könyvet... Felületesen kezeli a dolgot...  Smiley
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 14:03:31 »

Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...

Hát hallod nem emlékszem már hogyan jött le a régi , lehet tényleg csak durva módszerekkel lehet levenni.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 18:56:46 »

Hát hallod nem emlékszem már hogyan jött le a régi , lehet tényleg csak durva módszerekkel lehet levenni.

Meg kell küldeni bőven WD-40-nel. Úgy bármi (is) lejön Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2018.08.08 szerda, 12:34:20 »

A következő a hibajelenség: megálltam tankolni, előtte semmi gond. Utána indultam volna el, picit mintha akadozva ment volna be bármelyik fokozatba a váltó, semmi előzetes reccs, vagy hasonló; viszont amikor engedem rá a kuplungot, és indulnék el, akkor csak iszonyatos rángatás/lökködés kezdődik, csúnya hang, és alig mozdul az autó. Leállítva fokozatba téve valamit fog, mert úgy nem lehet csak úgy eltologatni az autót, üresben gurul szépen, motor is jár ahogy kell.
Ezek alapján szinte biztos, hogy a váltó környékén lesz valami gond (te jó ég, remélem nem a diffi ment szét.. de annak csak lett volna hangja is); lehetséges, hogy csak a faudi fej(ek) törtek el/lazultak le, vagy a bovden szórakozik velem, és nem teljesen mennek be a helyükre a fogaskerek, és az csinál ilyen jelenséget? (A váltó nem dobja ki magát üresbe)
Igaziból az a nagy baj az egésszel, hogy éppen kint vagyok németországban, és se időm, se helyem nincs az egész motorteret és/vagy futóművet szétborítani :/ Plusz még haza is kéne majd jutni ugyebár.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.08 szerda, 15:36:46 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2018.08.08 szerda, 14:44:54 »

A következő a hibajelenség: megálltam tankolni, előtte semmi gond. Utána indultam volna el, picit mintha akadozva ment volna be bármelyik fokozatba a váltó, semmi előzetes reccs, vagy hasonló; viszont amikor engedem rá a kuplungot, és indulnék el, akkor csak iszonyatos rángatás/lökködés kezdődik, csúnya hang, és alig mozdul az autó. Leállítva fokozatba téve valamit fog, mert úgy nem csak úgy eltologatni az autót, üresben gurul szépen, motor is jár ahogy kell.
Ezek alapján szinte biztos, hogy a váltó környékén lesz valami gond (te jó ég, remélem nem a diffi ment szét.. de annak csak lett volna hangja is); lehetséges, hogy csak a faudi fej(ek) törtek el/lazultak le, vagy a bovden szórakozik velem, és nem teljesen mennek be a helyükre a fogaskerek, és az csinál ilyen jelenséget? (A váltó nem dobja ki magát üresbe)
Igaziból az a nagy baj az egésszel, hogy éppen kint vagyok németországban, és se időm, se helyem nincs az egész motorteret és/vagy futóművet szétborítani :/ Plusz még haza is kéne majd jutni ugyebár.

Hasonló jelenség volt nálunk is. A faudi fej okozta.
Szerintem Nálad is. 2 gyorskötöző vagy eyy-két méter szigszalag orvosolja.  Esetleg drót vagy madzag. Ha kicsit nehézkesen is, de lehet váltani vele egy darabig.
Úgy vélem, ennél komolyabb hiba hanggal is járt volna.
Sok sikert.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2018.08.08 szerda, 15:29:31 »

Hasonló jelenség volt nálunk is. A faudi fej okozta.
Szerintem Nálad is. 2 gyorskötöző vagy eyy-két méter szigszalag orvosolja.  Esetleg drót vagy madzag. Ha kicsit nehézkesen is, de lehet váltani vele egy darabig.
Úgy vélem, ennél komolyabb hiba hanggal is járt volna.
Sok sikert.

Na akkor reménykedek a legjobbakban Smiley Körülnéztem gugel térképen, valójában tele van itt a környék szervizekkel, meg alkatrészboltokkal. Így meg csak megoldom már valahogy. Referálok, ha megvan a hiba meg a megoldás!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2018.08.08 szerda, 19:48:08 »

Na ezt utálom a legjobban. Elszórakoztam vele egy órát, bent a karnál minden oké; légszűrőház, bal első kerék, miegyéb ki-/leszed, minden oké; szépen kattan be mindegyik fokozat, faudi fejek sokkal masszívabb szerkezetek, mint amiket képen láttam, semmi bajuk. (Viszont most már tudom, hogy miért rottyan be olyan szépen a helyére a kar mindegyik fokozatban: a fél öklömnyi fém ellensúly miatt, ami az egyik kar végén van a váltón Cheesy ) Na mindegy, kerék környékén is megnéztem amit lehetett, 1-2 mm-t kotyog oldalra a féltengely, de az elmegy, más semmi nincs. Kerék vissza, jobb elöl ugyanez; sehol semmi. Kínomban nem tudtam mást tenni, összeraktam. Aztán azért persze beindítottam, hogy mit művel most. Icipicike rángatás indulásnál, amúgy működik minden. Akkor meg mi a túrót művelt tegnap?? Megégett, vagy letapadt a kuplungtárcsa? Vagy a kinyomócsapágy szórakozott? Nem értem.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2018.08.09 csütörtök, 07:56:15 »

Az a lényeg, hogy megoldódott!
Még ha magától is.
llyenkor jön egy ideig a para, hogy mi a túró lehetett.
Mással én is jártam már így, hogy eltűnt a hiba.
Ha itthon leszel, majd könnyebb utánajárni.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
bgyorgy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #639 Dátum: 2019.04.26 péntek, 14:23:15 »

Sziasztok,

szerintetek mennyibe kerul realisan egy 1997 mk2 1.8 benzin Mondeo kuplung csereje mindenestul? Set, kinyomocsapagy, munkadij....
Esetleg van bevalt emberetek?

Koszonom: gyuri
Naplózva
Zepp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2019.06.11 kedd, 23:03:54 »

Sziasztok,

szerintetek mennyibe kerul realisan egy 1997 mk2 1.8 benzin Mondeo kuplung csereje mindenestul? Set, kinyomocsapagy, munkadij....
Esetleg van bevalt emberetek?

Koszonom: gyuri


Szia.
Nekem 100000-be fájt. A kuplungszett (LUK) és a váltóolaj került 60000-be a carmix.hu-ról rendelve. Gödöllőn csinálta meg egy szerelő. Mások 60000-80000 közötti öszeget mondtak, de csak a cromaxnál és 2 másik szerelőnél kérdeztem meg.
Naplózva

Mondeo MKII 1.8 16V CLX 1997/12
iiulaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 15:15:50 »

Sziasztok!

Több éve csúszik a kuplungja az mk2-esemnek, de nem romlik a helyzet, csak ha túl eröltetem(2tengelyes lakókocsi, egyéb nehéz feladat), olyankor egy ideig kímélve van...
Normál kopással nem működne tovább többezer kilóméteren át, ezért arra gondoltam talán olaj kerül rá. Esetleg más oka is lehet ennek az elhúzódó jelenségnek?
Kuplung pedál holtjátéka kb.nulla.
Szeretném cserélni a tárcsát, vagy a komplett szerkezetet kinyomóval. Van egy újszerű állapotú bontott szettem. Főtengely szimeringet is cserélek, abból persze újat kap.
A kérdésem az lenne, hogy mennyi a kuplungtárcsa minimum vastagsága? Lehet, hogy az új kuplungtárcsa csak 8mm vastag?
Naplózva

Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.