Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 19:14:58
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 358415 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
karolykhol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #600 Dátum:
2017.04.27 csütörtök, 08:04:36 »
Sziasztok!
96-os, kombi, 2,0-ás benzines mondeomban az üresjáraton kívül csak 1-esbe tudok váltani. A többi fokozatot látszólag beveszi de 1-esben marad (hátramenetben is). Van valakinek tippje hogy merre keressem a hibát? A másik kérdésem az lenne, hogy váltókulisszához a kapcsolókart és a választókart csakis a kulisszával együtt tudom megvenni és azt is csak bontóban? Ugyanis egyik alkatrészbolban sem találtam. Előre is köszi! Karesz
Naplózva
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #601 Dátum:
2017.04.27 csütörtök, 10:20:58 »
Idézetet írta: karolykhol - 2017.04.27 csütörtök, 08:04:36
Sziasztok!
96-os, kombi, 2,0-ás benzines mondeomban az üresjáraton kívül csak 1-esbe tudok váltani. A többi fokozatot látszólag beveszi de 1-esben marad (hátramenetben is). Van valakinek tippje hogy merre keressem a hibát? A másik kérdésem az lenne, hogy váltókulisszához a kapcsolókart és a választókart csakis a kulisszával együtt tudom megvenni és azt is csak bontóban? Ugyanis egyik alkatrészbolban sem találtam. Előre is köszi! Karesz
Első körben "tépd" fel a váltószoknyát, hogy alatta minden rendben működik-e. A szerkezet másik vége a váltón van, a faudi fej. Jobbra kitekert kormánynál, a bal oldali kerék doblemeze mögött van a váltó, a tetején mozog a faudi. Itt is nézd meg, minden oké-e ha valaki sebességet vált. Ha itt is, ott is oké, akkor szerintem váltón belül lesz a bibi.
Szerintem.
Az alkatrész ügyben a forgalmazók általában tudnak segíteni, telefonon vagy személyesen. Néha szöszölős megtalálni a honlapokon.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
karolykhol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #602 Dátum:
2017.04.27 csütörtök, 10:29:45 »
Idézetet írta: Caruso - 2017.04.27 csütörtök, 10:20:58
Első körben "tépd" fel a váltószoknyát, hogy alatta minden rendben működik-e. A szerkezet másik vége a váltón van, a faudi fej. Jobbra kitekert kormánynál, a bal oldali kerék doblemeze mögött van a váltó, a tetején mozog a faudi. Itt is nézd meg, minden oké-e ha valaki sebességet vált. Ha itt is, ott is oké, akkor szerintem váltón belül lesz a bibi.
Szerintem.
Az alkatrész ügyben a forgalmazók általában tudnak segíteni, telefonon vagy személyesen. Néha szöszölős megtalálni a honlapokon.
Köszönöm, megnézem
Naplózva
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #603 Dátum:
2017.05.05 péntek, 10:06:07 »
Sziasztok
Lehet hogy kérdésemre valakinek egyértelmű a válasz,de nekem még nem... Hogy cserélhető a faudi fej a bowden végén?
Néztem,húztam,vontam,de nem jött le,volt egy perem,amiben megakadt. Mozgatni tudtam a ricnis részen,de lehúzni nem.
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #604 Dátum:
2017.05.05 péntek, 10:14:12 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2017.05.05 péntek, 10:06:07
Sziasztok
Lehet hogy kérdésemre valakinek egyértelmű a válasz,de nekem még nem... Hogy cserélhető a faudi fej a bowden végén?
Néztem,húztam,vontam,de nem jött le,volt egy perem,amiben megakadt. Mozgatni tudtam a ricnis részen,de lehúzni nem.
Nemrég bontottam én is.
Elvileg a narancs színű részt benyomva, mozognia kell a bowdenen. Ha nem, esetleg WD40. Ha úgysem, akkor bontás. Én Dremellel faragtam szét.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #605 Dátum:
2017.05.05 péntek, 16:59:18 »
Idézetet írta: Caruso - 2017.05.05 péntek, 10:14:12
Nemrég bontottam én is.
Elvileg a narancs színű részt benyomva, mozognia kell a bowdenen. Ha nem, esetleg WD40. Ha úgysem, akkor bontás. Én Dremellel faragtam szét.
Ez oké. Mozog a bovdenen. De hogy jön le? Hogy lehet cserélni? Le kell faragni a peremet?
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #606 Dátum:
2017.05.08 hétfő, 07:56:01 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2017.05.05 péntek, 16:59:18
Ez oké. Mozog a bovdenen. De hogy jön le? Hogy lehet cserélni? Le kell faragni a peremet?
Mivel a régit faragtam, nem tudom, de az újat úgy kellett feltenni, hogy a narancs színű bütyköt benyomtam és simán rácsúszott a bowden végére. Feltételeztem, hogy lefelé is így működik...
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #607 Dátum:
2017.08.25 péntek, 13:16:50 »
Sziasztok
A jobbos féltengelyen levő támasztó csapágyat lehet külön vásárolni/cserélni,vagy csak tengellyel együtt? (77e...
)
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #608 Dátum:
2017.08.25 péntek, 14:06:04 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2017.08.25 péntek, 13:16:50
Sziasztok
A jobbos féltengelyen levő támasztó csapágyat lehet külön vásárolni/cserélni,vagy csak tengellyel együtt? (77e...
)
A Bárdinál fordítva közelítettem meg a dolgot, mert féltengelyt kerestem és rákérdeztek, hogy csapággyal együtt akarom-e.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #609 Dátum:
2017.08.25 péntek, 15:17:52 »
Idézetet írta: Caruso - 2017.08.25 péntek, 14:06:04
A Bárdinál fordítva közelítettem meg a dolgot, mert féltengelyt kerestem és rákérdeztek, hogy csapággyal együtt akarom-e.
Találtam a Bárdinál külön csapágyat,de azt mk3-hoz hozza... A mk2-höz nincs... Vagy lehet ugyan az a kettő?
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
zsolesz2.0
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #610 Dátum:
2017.08.25 péntek, 18:56:42 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2017.08.25 péntek, 15:17:52
Találtam a Bárdinál külön csapágyat,de azt mk3-hoz hozza... A mk2-höz nincs... Vagy lehet ugyan az a kettő?
Vehetsz csapágyat, csak kicserélni nem tudod. Ha jól emlékszem. Ezért vettem komplett féltengelyt.
Naplózva
1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #611 Dátum:
2017.08.25 péntek, 19:40:30 »
Idézetet írta: zsolesz2.0 - 2017.08.25 péntek, 18:56:42
Vehetsz csapágyat, csak kicserélni nem tudod. Ha jól emlékszem. Ezért vettem komplett féltengelyt.
Miért nem lehet kicserélni?
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
csalibacsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #612 Dátum:
2017.09.29 péntek, 21:20:40 »
sziasztok,volt egy kuplung cserém,aztán mikor ma mentem érte kiderült.hogy szétcsuszott a féltengely csukló(rohatul kopogott)vissza vittem estére kész lett,csak most nem muttat semmit a km.órám,mi lehet az oka,1.8 benzin.mk2 combi.még egyszer ehez a kontárhoz nem akarom vinni.köszi.
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #613 Dátum:
2017.09.30 szombat, 10:16:44 »
Idézetet írta: csalibacsi - 2017.09.29 péntek, 21:20:40
sziasztok,volt egy kuplung cserém,aztán mikor ma mentem érte kiderült.hogy szétcsuszott a féltengely csukló(rohatul kopogott)vissza vittem estére kész lett,csak most nem muttat semmit a km.órám,mi lehet az oka,1.8 benzin.mk2 combi.még egyszer ehez a kontárhoz nem akarom vinni.köszi.
Sebesség jeladó környékén lehet a baj, jó esetben csak a kábelét nem dugták vissza. Rossz esetben szakadt a kábel, vagy maga a jeladó tojta össze magát, stb.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #614 Dátum:
2017.11.03 péntek, 19:29:19 »
Sziasztok!
Volt cserélve a kuplungos. De... Valahogy mégsem az igazi... Mintha nem emelne ki rendesen... Főleg 1-esben,meg hátramenetben karcos... Nem reccsen,de nehézkes... Lehet ez a kuplung főhenger miatt? Nem folyik. Lehet olyan,hogy nem nyom eleget?
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Watt
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #615 Dátum:
2017.12.05 kedd, 21:44:34 »
Hidegben eddig is nehezen vette az autóm az egyes, kettes fokozatot, bemelegedés után nem volt gond.
Ma viszont kb. 1km-es út alatt (feleségem elmondása szerint) lassan teljesen megszűnt a kuplung kuplungként funkcionálni. Megérkezéskor benyomott kuplungpedál mellett is lefulladt az autó, amikor lefékezte. Azóta nem sikerült sebességbe rakni, ha picit erőltetem, a motor fordulatszáma elkezd esni.
Mire számítsak? Teljes kuplungcsere?
Naplózva
Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #616 Dátum:
2017.12.06 szerda, 14:12:40 »
Idézetet írta: Watt - 2017.12.05 kedd, 21:44:34
Hidegben eddig is nehezen vette az autóm az egyes, kettes fokozatot, bemelegedés után nem volt gond.
Ma viszont kb. 1km-es út alatt (feleségem elmondása szerint) lassan teljesen megszűnt a kuplung kuplungként funkcionálni. Megérkezéskor benyomott kuplungpedál mellett is lefulladt az autó, amikor lefékezte. Azóta nem sikerült sebességbe rakni, ha picit erőltetem, a motor fordulatszáma elkezd esni.
Mire számítsak? Teljes kuplungcsere?
Első körben alánéznék, hogy mechanikusan mozdul-e a rendszer. Vagyis, hogy a rásegítő előtt vagy után van a probléma.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Watt
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #617 Dátum:
2017.12.18 hétfő, 15:25:52 »
Idézetet írta: Caruso - 2017.12.06 szerda, 14:12:40
Első körben alánéznék, hogy mechanikusan mozdul-e a rendszer. Vagyis, hogy a rásegítő előtt vagy után van a probléma.
Végül teljes kuplung csere lett a vége.
Naplózva
Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #618 Dátum:
2017.12.20 szerda, 10:17:03 »
Idézetet írta: Watt - 2017.12.18 hétfő, 15:25:52
Végül teljes kuplung csere lett a vége.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #619 Dátum:
2018.01.17 szerda, 10:06:09 »
Megőrülök...
Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.01.17 szerda, 10:10:02 írta Hanko77
»
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #620 Dátum:
2018.01.17 szerda, 10:50:04 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.17 szerda, 10:06:09
Megőrülök...
Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?
Első körben a pedálút hosszát ellenőrizd le, ha bovdenes megoldás, akkor 145 +- 5 mm, ha hidraulikus, akkor meg 130 +- 3 mm. Hátha csak azon kell állítani.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #621 Dátum:
2018.01.17 szerda, 12:00:37 »
Idézetet írta: thomyka - 2018.01.17 szerda, 10:50:04
Első körben a pedálút hosszát ellenőrizd le, ha bovdenes megoldás, akkor 145 +- 5 mm, ha hidraulikus, akkor meg 130 +- 3 mm. Hátha csak azon kell állítani.
Hello
Hidraulikus. Már néztem,köszi. Több is már kicsit... Viszont felengedett állásban,van egy üres útja a pedálnak,amikor nem nyom semmit,csak üresben mozog...
«
Utoljára szerkesztve: 2018.01.17 szerda, 12:02:42 írta Hanko77
»
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #622 Dátum:
2018.01.17 szerda, 13:03:24 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.17 szerda, 12:00:37
Hello
Hidraulikus. Már néztem,köszi. Több is már kicsit... Viszont felengedett állásban,van egy üres útja a pedálnak,amikor nem nyom semmit,csak üresben mozog...
szvsz akkor valahol lóg a szerkezet. A faudi fejnél, a pedál forgáspontjánál, a bowden csatlakozónál ...
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #623 Dátum:
2018.01.17 szerda, 13:07:32 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.01.17 szerda, 13:03:24
szvsz akkor valahol lóg a szerkezet. A faudi fejnél, a pedál forgáspontjánál, a bowden csatlakozónál ...
Még mindig hidrós a rendszer,nem bovdenes... A pedál tengely nem lóg. Máshol sem lóg ahogy láttam...
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #624 Dátum:
2018.01.17 szerda, 15:00:14 »
Ajaj... Lehet hogy a kinyomócsapágy szarakodik?
Egyébként jól működik, nincs ilyen jelenség mint neked,csak nem emel ki rendesen.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:44:33 írta Zsolteey
»
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #625 Dátum:
2018.01.17 szerda, 20:03:15 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.17 szerda, 10:06:09
Megőrülök...
Szívat a gép. Tavaly nyáron kuplungozva lett. Komplett mindennel... Nyáron nem tűnt fel,de most a hidegben,mintha nem emelne ki rendesen. Főleg egyesből-kettesbe... Meg hátramenet kapcsolásakor érzem,hogy feszül minden... Ha egyből-kettőbe jól kapom el a fordulatot,tökéletes... De nem jó ez így... Valakinek ötlet? Lehet hogy a kuplung főhenger szarakodik? Létezik hogy nem nyom eleget? Nem fogy az olaj sem... Ha megpumpálom sem változik. Emlékeim szerint kuplungozás előtti télen is ilyen volt... Gondolom a kicserélt cuccokon kívüli hiba lehet. Ezért gondolok a főhengerre...
Ötlet?
Hol a kuplung fogáspontja mikor engeded fel?Nagyon lent-középen-fent estleg?Caruso a bowdenes résznél a váltókar és a váltó közti összekötetésre gondolt , ahogy írta pl a faudi fej is okozhat ilyet.Váltószoknya alá is érdemes benézni hogy a váltókart tartó 4 csavar nincs e fellazulva mert én jártam így hogy egyre nehezebben vette az egyest , aztán már szinte sehogy , és fel is voltak lazulva a csavarok lötyögött az egész , meghúztam tökéletes lett.
Naplózva
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #626 Dátum:
2018.01.17 szerda, 21:55:27 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.01.17 szerda, 20:03:15
Hol a kuplung fogáspontja mikor engeded fel?Nagyon lent-középen-fent estleg?Caruso a bowdenes résznél a váltókar és a váltó közti összekötetésre gondolt , ahogy írta pl a faudi fej is okozhat ilyet.Váltószoknya alá is érdemes benézni hogy a váltókart tartó 4 csavar nincs e fellazulva mert én jártam így hogy egyre nehezebben vette az egyest , aztán már szinte sehogy , és fel is voltak lazulva a csavarok lötyögött az egész , meghúztam tökéletes lett.
Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #627 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 08:14:25 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.17 szerda, 21:55:27
Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.
Mikor faudit cseréltem akkora szopacs volt, hogy a végén Dremel-el faragtam le.
Érdemes megmérni, tolómérővel, hol van a helyén, mert a következőt is pont oda kell tenni.
A rajta lévő pici ricnik keveset módosítanak, de ahhoz éppen elég, hogy számolgasd a fogakat a váltóban
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #628 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 08:59:30 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.17 szerda, 21:55:27
Hmmmm... Erre nem is gondoltam... Az egyik faudi elég ***,ott van egy kis lógás... Hogy lehet cserélni? Mert van a végén egy perem,ami nem engedi lehuzni. Középen fog a kuplung.
Ha középen fog akkor nem kuplung gond lesz , kiemel az rendesen.A régi faudi fejet lehet nehéz lesz leszedni attól függ mennyire van összegyógyulva , de elméletileg a belül lévő narancssárga rész a fogazott azt kéne asszem felfele a rugó ellen húzni és akkor tudod lehúzni a bowdenről.
https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273
Gondolom ennek van lógása , általában a fehér szokott tönkremenni.A képen valamennyire látszik a narancssárga rész , azt kell noszogatni levételkor.Ahogy Caruso is írta inkább mérd le a régi helyét hogy ne kelljen aztán az újjal foganként töketlenkedni hogy vegye a sebbeségeket rendesen.
Naplózva
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #629 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 13:12:32 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.01.18 csütörtök, 08:59:30
Ha középen fog akkor nem kuplung gond lesz , kiemel az rendesen.A régi faudi fejet lehet nehéz lesz leszedni attól függ mennyire van összegyógyulva , de elméletileg a belül lévő narancssárga rész a fogazott azt kéne asszem felfele a rugó ellen húzni és akkor tudod lehúzni a bowdenről.
https://cromax.hu/sebessegvalto/sebessegvalto_es_alkatreszei/sebessegvalto_bowden_reszei/faudifej_valtobowden_vegere_mondeo_1996-2000_23273
Gondolom ennek van lógása , általában a fehér szokott tönkremenni.A képen valamennyire látszik a narancssárga rész , azt kell noszogatni levételkor.Ahogy Caruso is írta inkább mérd le a régi helyét hogy ne kelljen aztán az újjal foganként töketlenkedni hogy vegye a sebbeségeket rendesen.
Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #630 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 13:36:46 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.18 csütörtök, 13:12:32
Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...
Etzold-féle manualban
ennyit
írnak a dologról.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 372
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #631 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 13:43:23 »
Idézetet írta: thomyka - 2018.01.18 csütörtök, 13:36:46
Etzold-féle manualban
ennyit
írnak a dologról.
Igen,így lehet beállítani. Olvastam a könyvet... Felületesen kezeli a dolgot...
Naplózva
Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #632 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 14:03:31 »
Idézetet írta: Hanko77 - 2018.01.18 csütörtök, 13:12:32
Igen,a fehér ***. Néztem már,a sárgát kell benyomni akkor mozgatható a ricnis részen a faudi. De a ricnis részen van egy perem,ami nem engedi lejönni. Igy a régit csak roncsolással lehet levenni gondolom...
Hát hallod nem emlékszem már hogyan jött le a régi , lehet tényleg csak durva módszerekkel lehet levenni.
Naplózva
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #633 Dátum:
2018.01.18 csütörtök, 18:56:46 »
Idézetet írta: ebihal - 2018.01.18 csütörtök, 14:03:31
Hát hallod nem emlékszem már hogyan jött le a régi , lehet tényleg csak durva módszerekkel lehet levenni.
Meg kell küldeni bőven WD-40-nel. Úgy bármi (is) lejön
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #634 Dátum:
2018.08.08 szerda, 12:34:20 »
A következő a hibajelenség: megálltam tankolni, előtte semmi gond. Utána indultam volna el, picit mintha akadozva ment volna be bármelyik fokozatba a váltó, semmi előzetes reccs, vagy hasonló; viszont amikor engedem rá a kuplungot, és indulnék el, akkor csak iszonyatos rángatás/lökködés kezdődik, csúnya hang, és alig mozdul az autó. Leállítva fokozatba téve valamit fog, mert úgy nem lehet csak úgy eltologatni az autót, üresben gurul szépen, motor is jár ahogy kell.
Ezek alapján szinte biztos, hogy a váltó környékén lesz valami gond (te jó ég, remélem nem a diffi ment szét.. de annak csak lett volna hangja is); lehetséges, hogy csak a faudi fej(ek) törtek el/lazultak le, vagy a bovden szórakozik velem, és nem teljesen mennek be a helyükre a fogaskerek, és az csinál ilyen jelenséget? (A váltó nem dobja ki magát üresbe)
Igaziból az a nagy baj az egésszel, hogy éppen kint vagyok németországban, és se időm, se helyem nincs az egész motorteret és/vagy futóművet szétborítani :/ Plusz még haza is kéne majd jutni ugyebár.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.08.08 szerda, 15:36:46 írta thomyka
»
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #635 Dátum:
2018.08.08 szerda, 14:44:54 »
Idézetet írta: thomyka - 2018.08.08 szerda, 12:34:20
A következő a hibajelenség: megálltam tankolni, előtte semmi gond. Utána indultam volna el, picit mintha akadozva ment volna be bármelyik fokozatba a váltó, semmi előzetes reccs, vagy hasonló; viszont amikor engedem rá a kuplungot, és indulnék el, akkor csak iszonyatos rángatás/lökködés kezdődik, csúnya hang, és alig mozdul az autó. Leállítva fokozatba téve valamit fog, mert úgy nem csak úgy eltologatni az autót, üresben gurul szépen, motor is jár ahogy kell.
Ezek alapján szinte biztos, hogy a váltó környékén lesz valami gond (te jó ég, remélem nem a diffi ment szét.. de annak csak lett volna hangja is); lehetséges, hogy csak a faudi fej(ek) törtek el/lazultak le, vagy a bovden szórakozik velem, és nem teljesen mennek be a helyükre a fogaskerek, és az csinál ilyen jelenséget? (A váltó nem dobja ki magát üresbe)
Igaziból az a nagy baj az egésszel, hogy éppen kint vagyok németországban, és se időm, se helyem nincs az egész motorteret és/vagy futóművet szétborítani :/ Plusz még haza is kéne majd jutni ugyebár.
Hasonló jelenség volt nálunk is. A faudi fej okozta.
Szerintem Nálad is. 2 gyorskötöző vagy eyy-két méter szigszalag orvosolja. Esetleg drót vagy madzag. Ha kicsit nehézkesen is, de lehet váltani vele egy darabig.
Úgy vélem, ennél komolyabb hiba hanggal is járt volna.
Sok sikert.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #636 Dátum:
2018.08.08 szerda, 15:29:31 »
Idézetet írta: Caruso - 2018.08.08 szerda, 14:44:54
Hasonló jelenség volt nálunk is. A faudi fej okozta.
Szerintem Nálad is. 2 gyorskötöző vagy eyy-két méter szigszalag orvosolja. Esetleg drót vagy madzag. Ha kicsit nehézkesen is, de lehet váltani vele egy darabig.
Úgy vélem, ennél komolyabb hiba hanggal is járt volna.
Sok sikert.
Na akkor reménykedek a legjobbakban
Körülnéztem gugel térképen, valójában tele van itt a környék szervizekkel, meg alkatrészboltokkal. Így meg csak megoldom már valahogy. Referálok, ha megvan a hiba meg a megoldás!
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #637 Dátum:
2018.08.08 szerda, 19:48:08 »
Na ezt utálom a legjobban. Elszórakoztam vele egy órát, bent a karnál minden oké; légszűrőház, bal első kerék, miegyéb ki-/leszed, minden oké; szépen kattan be mindegyik fokozat, faudi fejek sokkal masszívabb szerkezetek, mint amiket képen láttam, semmi bajuk. (Viszont most már tudom, hogy miért rottyan be olyan szépen a helyére a kar mindegyik fokozatban: a fél öklömnyi fém ellensúly miatt, ami az egyik kar végén van a váltón
) Na mindegy, kerék környékén is megnéztem amit lehetett, 1-2 mm-t kotyog oldalra a féltengely, de az elmegy, más semmi nincs. Kerék vissza, jobb elöl ugyanez; sehol semmi. Kínomban nem tudtam mást tenni, összeraktam. Aztán azért persze beindítottam, hogy mit művel most. Icipicike rángatás indulásnál, amúgy működik minden. Akkor meg mi a túrót művelt tegnap?? Megégett, vagy letapadt a kuplungtárcsa? Vagy a kinyomócsapágy szórakozott? Nem értem.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #638 Dátum:
2018.08.09 csütörtök, 07:56:15 »
Az a lényeg, hogy megoldódott!
Még ha magától is.
llyenkor jön egy ideig a para, hogy mi a túró lehetett.
Mással én is jártam már így, hogy eltűnt a hiba.
Ha itthon leszel, majd könnyebb utánajárni.
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
bgyorgy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #639 Dátum:
2019.04.26 péntek, 14:23:15 »
Sziasztok,
szerintetek mennyibe kerul realisan egy 1997 mk2 1.8 benzin Mondeo kuplung csereje mindenestul? Set, kinyomocsapagy, munkadij....
Esetleg van bevalt emberetek?
Koszonom: gyuri
Naplózva
Zepp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #640 Dátum:
2019.06.11 kedd, 23:03:54 »
Idézetet írta: bgyorgy - 2019.04.26 péntek, 14:23:15
Sziasztok,
szerintetek mennyibe kerul realisan egy 1997 mk2 1.8 benzin Mondeo kuplung csereje mindenestul? Set, kinyomocsapagy, munkadij....
Esetleg van bevalt emberetek?
Koszonom: gyuri
Szia.
Nekem 100000-be fájt. A kuplungszett (LUK) és a váltóolaj került 60000-be a carmix.hu-ról rendelve. Gödöllőn csinálta meg egy szerelő. Mások 60000-80000 közötti öszeget mondtak, de csak a cromaxnál és 2 másik szerelőnél kérdeztem meg.
Naplózva
Mondeo MKII 1.8 16V CLX 1997/12
iiulaszlo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #641 Dátum:
2020.11.23 hétfő, 15:15:50 »
Sziasztok!
Több éve csúszik a kuplungja az mk2-esemnek, de nem romlik a helyzet, csak ha túl eröltetem(2tengelyes lakókocsi, egyéb nehéz feladat), olyankor egy ideig kímélve van...
Normál kopással nem működne tovább többezer kilóméteren át, ezért arra gondoltam talán olaj kerül rá. Esetleg más oka is lehet ennek az elhúzódó jelenségnek?
Kuplung pedál holtjátéka kb.nulla.
Szeretném cserélni a tárcsát, vagy a komplett szerkezetet kinyomóval. Van egy újszerű állapotú bontott szettem. Főtengely szimeringet is cserélek, abból persze újat kap.
A kérdésem az lenne, hogy mennyi a kuplungtárcsa minimum vastagsága? Lehet, hogy az új kuplungtárcsa csak 8mm vastag?
Naplózva
Mondeo mk2 1.8TD 1997' és egy donor mk2 1.8TD 2000'
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ