Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 08:18:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2131658 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Lennny
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:26:51 »

Váltó olajszint rendben? Váltó bowdenek kenése a csuklóknál, esetleg kicsit fáradt fékfolyadék - ugyanaz van a kuplungba is közös tartálybol táplálkoznak. Ereszt a felső munkahenger - a kormány alatt nézz körül. Ülés elállítódott? Olajcsere a váltóban 160ezer kmnél esedékes de elöbb sem árt.

Szia,

Köszi a segítséget a dolog megoldódott,
Igazából le se merem írni, de kiderült a turpisság.... aminek az okozója természetesen én voltam falbav akkumulátort cseréltem, és nem raktam vissza a leszorítót, így az beesett a rudazat közé .... konklúzió: többet nem nyúlok az autómhoz.


L.


Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:29:43 »

Szia,

Köszi a segítséget a dolog megoldódott,
Igazából le se merem írni, de kiderült a turpisság.... aminek az okozója természetesen én voltam falbav akkumulátort cseréltem, és nem raktam vissza a leszorítót, így az beesett a rudazat közé .... konklúzió: többet nem nyúlok az autómhoz.


L.




 taps taps

A lényeg, hogy megoldódott
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.09.28 hétfő, 16:35:47 »

Hali mindenkinek!

Londonban élek van egy 2002 mondeo kombim 1,8 benzines.
Több okos dolgot már innen a fórumtól kaptam és hasznosítottam is ( tempomat beszerelés...)
Most egy olyan problémám lépett fel, hogy pár hónapja ha beindítom az autót üres állapotában felengedett kuplunggal egy "kopogós" hangot ad, mindaddig míg az alapjárat nem áll be a 700-as fordulatra, illetve ha benyomom a kuplungot akkor nem hallom a hangot. Észrevettem ha 700-as fordulaton jár és óvatosan megemelem a fordulatot hallom ezt a hangot, olyan 1000-es tartománynál. A váltó felől jön a hang.
Olajszint ellenőrizve. 150E km- van benne  60E ezelőtt cseréltettem benne kuplung szerkezetet, tárcsát, persze az okos angol szerelő a kinyomócsapágyat nem cserélte ki!!
Olvastam, hogy a lendkerék is adhat ilyen hangokat?
Ha bárkinek valami ötlete lenne megköszönném!!!

Mert ugye az itteni szerelőket hagyjuk egy történet : egy barátom diesel mondeo elvitte szervízbe, mert hírtelen gázadáskor letiltott a motor nem ment benne a turbo....
Itt javasolták, hogy porlasztócsúcs. Én elmondtam neki, de nem hitte el, elvitte ford szervízbe 350 fontért kicseréltek neki valami szenzorokat és felprogamozták az autót. kb 400 métert ment vele mikor ismételten jelentkezett ez a probléma visszavitte 5 percen belül, kiolvasták, hogy a porlasztócsúcsok rosszak a pénzt nem adták vissza, mert szerintük a szenzorok is rosszak voltak.

Hát ezekhez vigyem az autómat kicserélik  KOMPLETT VÁLTÓT ÉS MOTORT   a kopogás miatt.

Köszönöm előre is.

Szép napot mindenkinek.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.09.29 kedd, 08:41:12 »

Hali mindenkinek!

Londonban élek van egy 2002 mondeo kombim 1,8 benzines.
Több okos dolgot már innen a fórumtól kaptam és hasznosítottam is ( tempomat beszerelés...)
Most egy olyan problémám lépett fel, hogy pár hónapja ha beindítom az autót üres állapotában felengedett kuplunggal egy "kopogós" hangot ad, mindaddig míg az alapjárat nem áll be a 700-as fordulatra, illetve ha benyomom a kuplungot akkor nem hallom a hangot. Észrevettem ha 700-as fordulaton jár és óvatosan megemelem a fordulatot hallom ezt a hangot, olyan 1000-es tartománynál. A váltó felől jön a hang.
Olajszint ellenőrizve. 150E km- van benne  60E ezelőtt cseréltettem benne kuplung szerkezetet, tárcsát, persze az okos angol szerelő a kinyomócsapágyat nem cserélte ki!!


A lendkerek az ugy xar ahogy van. De ezzel nem tucc mit csinazni. Ujonan is xar. En elso korben a nyelestengely csapagyra, vagy valami egyeb valto csapagyra tippelek. Nalam is kb. 150e-nelé kezdodott egy kotyogo hang alapjaraton. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhallgat. Nalam uj a lendrekek, kinyomo, kuplung szerkezet, tarcsa... De nalad ez lehet akar a szivosor is  Wink wave
Naplózva

blah blah blah
darkside
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.09.30 szerda, 11:17:59 »

Hello Mindenki!

Lenne egy olyan gondom hogy csúszik a kuplungom és hogy lehet a tárcsán állítani avagy nem? MKIII 1,8 125Le-ről van szó!
Előre is köszi mindenkinek!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.09.30 szerda, 15:43:11 »

Hello Mindenki!

Lenne egy olyan gondom hogy csúszik a kuplungom és hogy lehet a tárcsán állítani avagy nem? MKIII 1,8 125Le-ről van szó!
Előre is köszi mindenkinek!
Nem.Cserélni kell.Mindent. szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
darkside
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.09.30 szerda, 17:03:07 »

Nem.Cserélni kell.Mindent. szomoru1
Köszi azt hittem valami kis állíthatósága hátha van mielőtt nekiesnénk ilyen nagy beruházásnak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.09.30 szerda, 18:01:21 »

Köszi azt hittem valami kis állíthatósága hátha van mielőtt nekiesnénk ilyen nagy beruházásnak.
Hidraulikus a kinyomócsapágy,és a fékrendszer olajköréről működik.Ha megcsúszik a kuplung,akkor annak vége.
Kinyomócsapágy
Kupluntárcsa és szerkezet
Lendkerék
1 munkadíjjal érdemes kicseréltetni mindent,mert a váltót kiszedik a művelethez.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
darkside
Vendég
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.09.30 szerda, 18:38:45 »

Hidraulikus a kinyomócsapágy,és a fékrendszer olajköréről működik.Ha megcsúszik a kuplung,akkor annak vége.
Kinyomócsapágy
Kupluntárcsa és szerkezet
Lendkerék
1 munkadíjjal érdemes kicseréltetni mindent,mert a váltót kiszedik a művelethez.

Köszi szépen
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.09.30 szerda, 18:43:59 »

Köszi szépen

mi az a keskin tuning?  mesél róla picit lécci...box? 
A tuning rovatba ird lécci ne szóljanak be...köszi.. eljen
Naplózva
darkside
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.09.30 szerda, 18:55:48 »

mi az a keskin tuning?  mesél róla picit lécci...box? 
A tuning rovatba ird lécci ne szóljanak be...köszi.. eljen
A keskin tuning egy felnigyártó neve és én azokon gördülök ennyi az egész.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.09.30 szerda, 19:38:29 »

A keskin tuning egy felnigyártó neve és én azokon gördülök ennyi az egész.

ja ok...
Naplózva
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.10.03 szombat, 19:32:13 »

Sziasztok!

Segítsetek legyetek szívesek kideríteni a hibajelenségekből a hiba okát (folyamatában írom le a dolgokat):

Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére, enyhe lejtőn (kb 1%-os) orral lefelé (kb. 25 celsiusfok). Sebességben hagyom, ne a kézifék húzódjon (főleg télen ne fagyjon be). Tökéletes, autó nem gurul előre...... Reggel (kb. 13 fok) kuplung benyomásra olyan nehéz, furcsa érzetet ad, de csak az első-második nyomásra, utána érzetre jó lesz. Igenám, az autó nem akar előre gurulni benyomott kuplunggal (ugye, enyhe lejtőn állok), sebességből nehéz kivenni benyomott kuplung mellett is. Sikerül kifeszegetni, autó gurul előre...... hmmm. Motorindítás, mint a doksza, s onnantól ugyanúgy működik, mintha semmi hibajelenség sem lenne. Tökéletes az indulás, a sebességváltás, nem recseg, nem ropog, könnyen veszi a fokozatokat. Mi lehet a gond? Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére....

Merre kerestessem a szervizben a hibát? Tanácstalan vagyok!

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.10.03 szombat, 20:58:16 »

Sziasztok!

Segítsetek legyetek szívesek kideríteni a hibajelenségekből a hiba okát (folyamatában írom le a dolgokat):

Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére, enyhe lejtőn (kb 1%-os) orral lefelé (kb. 25 celsiusfok). Sebességben hagyom, ne a kézifék húzódjon (főleg télen ne fagyjon be). Tökéletes, autó nem gurul előre...... Reggel (kb. 13 fok) kuplung benyomásra olyan nehéz, furcsa érzetet ad, de csak az első-második nyomásra, utána érzetre jó lesz. Igenám, az autó nem akar előre gurulni benyomott kuplunggal (ugye, enyhe lejtőn állok), sebességből nehéz kivenni benyomott kuplung mellett is. Sikerül kifeszegetni, autó gurul előre...... hmmm. Motorindítás, mint a doksza, s onnantól ugyanúgy működik, mintha semmi hibajelenség sem lenne. Tökéletes az indulás, a sebességváltás, nem recseg, nem ropog, könnyen veszi a fokozatokat. Mi lehet a gond? Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére....

Merre kerestessem a szervizben a hibát? Tanácstalan vagyok!

Köszönöm!
Hát szerintem inkább a kézifékkötél feszüljön, mint a komplett váltó+ motortartó bakok+ váltótartó bakok....de ezt mindenki tegye belátása szerint.. smile
Viszont a hibádra visszatérve, fékfolyadék szintet ellenőrizd, meg nem ártana légteleníteni a kinyomócsapágyat sem, elvileg ezután jónak kell lennie, ha mégsem akkor a két munkahenger (kuplung) közül valamelyik rakoncátlankodik wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.10.03 szombat, 22:18:26 »

Köszi! Hétfőn go service...
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Morfologus
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196


E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 11:28:45 »

Sziasztok!

6os váltónál hol találom a tolatólámpa kapcsolót? Nincs tolatólámpám már hetek óta, kezd idegesíteni Smiley
Naplózva

2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 13:41:22 »

Sziasztok!

6os váltónál hol találom a tolatólámpa kapcsolót? Nincs tolatólámpám már hetek óta, kezd idegesíteni Smiley
A váltó tetején, ahol a bovdenek mozgatják azt a darab öntöttvas szerű valamit.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Morfologus
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196


E-mail
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 17:30:34 »

A váltó tetején, ahol a bovdenek mozgatják azt a darab öntöttvas szerű valamit.

Tyű, hogy férek én ahhoz hozzá? alulról? remélem nem kell leszedni a váltót hozzá  szomoru1
Naplózva

2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 17:34:16 »

Tyű, hogy férek én ahhoz hozzá? alulról? remélem nem kell leszedni a váltót hozzá  szomoru1
Csak az akkut kell kiszedni! Wink wave
Utána már látni fogod!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Morfologus
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196


E-mail
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.10.06 kedd, 10:31:12 »

Csak az akkut kell kiszedni! Wink wave
Utána már látni fogod!

Nagyszerű! Köszi!  worship
Naplózva

2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.10.06 kedd, 19:58:25 »

Hát szerintem inkább a kézifékkötél feszüljön, mint a komplett váltó+ motortartó bakok+ váltótartó bakok....de ezt mindenki tegye belátása szerint.. smile
Viszont a hibádra visszatérve, fékfolyadék szintet ellenőrizd, meg nem ártana légteleníteni a kinyomócsapágyat sem, elvileg ezután jónak kell lennie, ha mégsem akkor a két munkahenger (kuplung) közül valamelyik rakoncátlankodik wave

Köszi, egy kis légtelenítés úgy látszik megoldotta a dolgot. Levegős volt a drága. most pöpec lett!  worship worship worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 20:09:03 »

Csak eddig volt jó... Sajna ismét előjött a hiba... Kedden megyünk servciébe, talán kiderül valami...
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.10.09 péntek, 22:31:46 »

Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne. nyes 
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2009.10.09 péntek, 22:36:59 »

Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne. nyes 

Azert ahhoz elég gyengécske az 1,8-as, hogy 2600-fordulatnál 170-el huzza a gépet! wow1
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2009.10.09 péntek, 22:41:37 »

Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne. nyes 
Nekem 1.8-as benzinesben is ugyanaz az MMT6 váltóm van. Igaz ez SCI (közvetlen befecskendezés). Állati jó a sebváltó, ha érdekel a fordulat/sebesség arány megtalálod az SCI rovatba linkelve. Azt viszont nem tudom, hogy be lehet-e rakni a sima 1.8-ba, de valószínű.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:05:32 »

Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne. nyes 

A V6-osokba is rakják.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:07:02 »

Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne. nyes 

Az 1.8 SCi-be 6-os váltó van!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:24:51 »

Az enyém nem SCI, viszont 130-nál 3500at forog a motor 150-nél már 4100 fölött.
Szerintem birná az alacsonyabb fordulatot ( 125LE ) nyes
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:30:28 »

A 6 sebességes 2900-et pörög 130-nál.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:33:45 »

Lehet, hogy 1 litert is spórolhatnék?
Mennyit fogyaszt?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:09:56 »

Megnéztem az SCI fogyasztását.
Úgy látom csak 3-4 dl lehet a kűlömbség. Az nem sok.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:15:11 »

Megnéztem az SCI fogyasztását.
Úgy látom csak 3-4 dl lehet a kűlömbség. Az nem sok.

Az SCi nem azért spórolósabb, mert más a váltója, hanem a befecskendezés miatt.
Ha sokat pályázol, akkor esetleg érdemes váltócserén gondolkodni.
De fogyit meg megtérülést számolgatni nem érdemes, mert ha csak 50e-be kerül, és fél litert spórol, az kb 35e kilométert jelent.
Viszont, nem rossz fícsör... de nem vagyok benne biztos, hogy 130-nál lesz-e elég ereje a motornak, hogy tekerje 6-ban.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:19:36 »

Az SCI csak 5LE-vel több és birja.

Esetleg egy kis tuning még segithetne. ( a billentyűmnek se ártana egy hosszú i )
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.10 szombat, 11:33:32 írta Joe164 » Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:35:07 »

Most nézem 50 ropi egy 6-os váltó?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2009.10.10 szombat, 12:46:09 »

Elbírná a 6-at a sima 1.8 is, az tuti. Ahol az én SCI-m 5 lóerővel erősebb ott normál használatban nem is használod a motort. Az meg, hogy a teljesítmény görbe egy fokkal meredekebben fut esetleg fel, a 2-4000-es tartományban jelent mondjuk 2-3 lóerőt. És azért azt se felejtse el senki, hogy ez a 6. sebesség nem egy 5-re dobott plusz fogaskerék, hanem az egész váltó áttétel más, rövidebb 5-ig, a 6. meg hosszabb mint a megszokott 5.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2009.10.10 szombat, 12:56:19 »

Most nézem 50 ropi egy 6-os váltó?

A hatos válóhoz másik kinyomócsapágy tarozik, és máshogy van a sebességjeladó! wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2009.10.10 szombat, 13:02:24 »

Elbírná a 6-at a sima 1.8 is, az tuti. Ahol az én SCI-m 5 lóerővel erősebb ott normál használatban nem is használod a motort. Az meg, hogy a teljesítmény görbe egy fokkal meredekebben fut esetleg fel, a 2-4000-es tartományban jelent mondjuk 2-3 lóerőt. És azért azt se felejtse el senki, hogy ez a 6. sebesség nem egy 5-re dobott plusz fogaskerék, hanem az egész váltó áttétel más, rövidebb 5-ig, a 6. meg hosszabb mint a megszokott 5.

Nem csak a lóerőgörbe fontos, hanem a nyomatéké is. Szerintem az SCi egy kicsit más karakterisztikájú, de nagy hirtelen nem találom a görbét (a többié megvan).
Amúgy meg... az egyik fórumon olvastam, hogy az egyik muki az 1,2-es fiatba rakott 6-os váltót...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2009.10.10 szombat, 16:18:59 »

A méretek meg egyeznek?
Szóval lehetne cserélni?
Az ára tényleg 50 ezer? Ahogy olvastam a fórumon a kuplung több mint 3x ennyi.
Csodálkoznék ha 50 bő kijönne.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
szbela
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395

Henry-Ford


E-mail
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2009.10.10 szombat, 20:14:27 »

Gyerekek most h szo esett errol,az enyembe lehetne 6 sebesseges valtot tenni?Nagy macera lenne?Csak kerdem...? integet2
Naplózva

MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44 Sad
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2009.10.10 szombat, 23:45:55 »

...de nagy hirtelen nem találom a görbét (a többié megvan)...
Tessék, ezt tudja az SCI: http://kepfeltoltes.hu/091010/SCI_char_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 12:54:47 »

A méretek meg egyeznek?
Szóval lehetne cserélni?
Az ára tényleg 50 ezer? Ahogy olvastam a fórumon a kuplung több mint 3x ennyi.
Csodálkoznék ha 50 bő kijönne.

Csak rávágtam. Nem tudom az árát. Akkor lenne értelme, ha ennyiből kijön.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 12:57:17 »

Gyerekek most h szo esett errol,az enyembe lehetne 6 sebesseges valtot tenni?Nagy macera lenne?Csak kerdem...? integet2

Igen. Magát a váltót mechanikusan át lehet rakni, ezzel semmi gond nincs.
Az egyetlen probléma a sebesség jeladó, ami az 5 sebességesnél a váltóban van, a 6 sebességesnél meg az ABS-től szedi.
De ha jól emlékszem, valaki megcsinálta úgy, hogy átoperálta a sebességjeladót a 6-os váltóba.
Szóval igazából akkor érdemes, ha találsz olcsón 6-os váltót, esetleg akkor, amikor a tiédben amúgy is cserélnél kuplungot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 13:03:03 »


Ennek sokkal jobb a görbéje, mint egy sima 1,8-asnak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2009.10.11 vasárnap, 14:04:28 »

Köszi az infót.
Egyenlőre nincs gond, de azt hiszem érdemes gondolkodni rajta,
 mondjuk egy váltó vagy kuplung hibánál.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Kisber
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2009.10.21 szerda, 13:51:41 »

Nos, megtörtént (már 2 hete, csak elfelejtettem megírni) kuplung-lendkerék cseréje a verdán.

Az egész 125+35-be került.
Amit tartalmazott:
Fox-tól gyári kinyomó, kuplungszett, lendkerék - 125e
Váltóolajcsere meg a munkadíj - 35e

Köszönet még1x Vik-nek, aki összehozott a szakival, meg aki még segített előtte!

Amúgy 1-2 dolgot megtudtam a szakitól.
Tipikusan azt, hogy nem nagyon szabad játszani a dologgal, mert amikor a lendkerék már darabokban van, akkor a fémsorja bekerülhet az önindítóba, és megakaszthatja azt (ezért van az, hogy szokták mondani, hogy addig járj vele, amíg majd nem fog indulni az autó). Szóval ezt ha lehet kerüljük el.
A legegyszerűbben úgy tudjuk meg, hogy a lendkerék már gáz állapotban van, hogy üresben csúszás környékén tartjuk a kuplungot, majd lekapcsoljuk a motort. Ha -mint kb az ABS- rázza a lábunkat a kuplungpedál, akkor már részben darabokban van a lendkerék, szal kezdjük el beszerezni a cuccokat Sad
Naplózva
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2009.10.25 vasárnap, 07:14:13 »

Hali help

Mikor megyek a gépsassal folyamatos cirippelést,talán rezonálást,vagy mittomén mit hallok.Ami hangosodik ahogy odanyomom. De ha kinyomom a kuplungot akkor már semmit.Egyébként hidegen nehezen veszi a sebességet,főleg a hátramenetet.Ha bemelegszik akkor már tompul a zaj és a váltás is rendben van.Váltóban olajszint rendben,szerelő azt mondta hogy kuplung is okés,nem levegős,szerinte lehetséges hogy már cserélték.131000 van az autóban óra szerint.Nem tudom az előéletét.Azt mondta a szerelő hogy szerinte ez a váltó,kuplung rendben van,szerinte csak valami rezonál.Parázok hogy váltóhiba vagy valami komolyabb lesz.Ötlet? Huh?
Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok  help
Naplózva
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2009.10.27 kedd, 19:22:18 »

No mi a helyzet?Senkinek semmi ötlet,tanács?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2009.10.27 kedd, 20:09:17 »

Hali help

Mikor megyek a gépsassal folyamatos cirippelést,talán rezonálást,vagy mittomén mit hallok.Ami hangosodik ahogy odanyomom. De ha kinyomom a kuplungot akkor már semmit.Egyébként hidegen nehezen veszi a sebességet,főleg a hátramenetet.Ha bemelegszik akkor már tompul a zaj és a váltás is rendben van.Váltóban olajszint rendben,szerelő azt mondta hogy kuplung is okés,nem levegős,szerinte lehetséges hogy már cserélték.131000 van az autóban óra szerint.Nem tudom az előéletét.Azt mondta a szerelő hogy szerinte ez a váltó,kuplung rendben van,szerinte csak valami rezonál.Parázok hogy váltóhiba vagy valami komolyabb lesz.Ötlet? Huh?
Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok  help

Mintha már írtam volna, ez a kinyomócsapágy. Nem kizárt, hogy elég lesz kilevegőztetni, de lehet, hogy csere.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #98 Dátum: 2009.10.28 szerda, 11:15:19 »

...Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok  help
Nagy István (Pisti) - harminc/2407760. Józsán (Debrecen) dolgozik. Én nála cseréltettem a lendkerék/kuplung/kinyomócsapágy hármast. Fordnál dolgozott korábban.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2009.10.28 szerda, 11:43:55 »

Hali!

Hülye kérdés következik:

Hidegen elég nehezen kapcsol a váltó, tövig kinyomott kuplunggal is, 1-esből 2-esbe, iletve elég nehéz betenni 1-be induláskor.
A többi fokozatnál nincs gond, azok bekattannak szépen. (2-3 ; 3-4 ; 4-5 ; 5-6)
Ahogy felmelegszik, utána tökéletes. Amióta megvettem nem volt benne váltóolaj cserélve, lehet, hogy nem ártana?
Bár ezt csinálja (hidegen akadozik) mióta megvan.
Okozhat ez nagyobb bajt, azon kívül, hogy óvatosabban kell bánni vele hidegben?
Áprilisban műszakis, azt Vik fogja csinálni, cseréltessek vele olajat, vagy nem kell?
Most óra szerint 104.500km van benne.

Köszi  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.