Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 01:05:25
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2330147 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Lennny
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 13:26:51 »
Idézetet írta: fusim - 2009.09.23 szerda, 18:05:33
Váltó olajszint rendben? Váltó bowdenek kenése a csuklóknál, esetleg kicsit fáradt fékfolyadék - ugyanaz van a kuplungba is közös tartálybol táplálkoznak. Ereszt a felső munkahenger - a kormány alatt nézz körül. Ülés elállítódott? Olajcsere a váltóban 160ezer kmnél esedékes de elöbb sem árt.
Szia,
Köszi a segítséget a dolog megoldódott,
Igazából le se merem írni, de kiderült a turpisság.... aminek az okozója természetesen én voltam
akkumulátort cseréltem, és nem raktam vissza a leszorítót, így az beesett a rudazat közé .... konklúzió: többet nem nyúlok az autómhoz.
L.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2009.09.24 csütörtök, 13:29:43 »
Idézetet írta: Lennny - 2009.09.24 csütörtök, 13:26:51
Szia,
Köszi a segítséget a dolog megoldódott,
Igazából le se merem írni, de kiderült a turpisság.... aminek az okozója természetesen én voltam
akkumulátort cseréltem, és nem raktam vissza a leszorítót, így az beesett a rudazat közé .... konklúzió: többet nem nyúlok az autómhoz.
L.
A lényeg, hogy megoldódott
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2009.09.28 hétfő, 16:35:47 »
Hali mindenkinek!
Londonban élek van egy 2002 mondeo kombim 1,8 benzines.
Több okos dolgot már innen a fórumtól kaptam és hasznosítottam is ( tempomat beszerelés...)
Most egy olyan problémám lépett fel, hogy pár hónapja ha beindítom az autót üres állapotában felengedett kuplunggal egy "kopogós" hangot ad, mindaddig míg az alapjárat nem áll be a 700-as fordulatra, illetve ha benyomom a kuplungot akkor nem hallom a hangot. Észrevettem ha 700-as fordulaton jár és óvatosan megemelem a fordulatot hallom ezt a hangot, olyan 1000-es tartománynál. A váltó felől jön a hang.
Olajszint ellenőrizve. 150E km- van benne 60E ezelőtt cseréltettem benne kuplung szerkezetet, tárcsát, persze az okos angol szerelő a kinyomócsapágyat nem cserélte ki!!
Olvastam, hogy a lendkerék is adhat ilyen hangokat?
Ha bárkinek valami ötlete lenne megköszönném!!!
Mert ugye az itteni szerelőket hagyjuk egy történet : egy barátom diesel mondeo elvitte szervízbe, mert hírtelen gázadáskor letiltott a motor nem ment benne a turbo....
Itt javasolták, hogy porlasztócsúcs. Én elmondtam neki, de nem hitte el, elvitte ford szervízbe 350 fontért kicseréltek neki valami szenzorokat és felprogamozták az autót. kb 400 métert ment vele mikor ismételten jelentkezett ez a probléma visszavitte 5 percen belül, kiolvasták, hogy a porlasztócsúcsok rosszak a pénzt nem adták vissza, mert szerintük a szenzorok is rosszak voltak.
Hát ezekhez vigyem az autómat kicserélik KOMPLETT VÁLTÓT ÉS MOTORT a kopogás miatt.
Köszönöm előre is.
Szép napot mindenkinek.
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2009.09.29 kedd, 08:41:12 »
Idézetet írta: szeszka - 2009.09.28 hétfő, 16:35:47
Hali mindenkinek!
Londonban élek van egy 2002 mondeo kombim 1,8 benzines.
Több okos dolgot már innen a fórumtól kaptam és hasznosítottam is ( tempomat beszerelés...)
Most egy olyan problémám lépett fel, hogy pár hónapja ha beindítom az autót üres állapotában felengedett kuplunggal egy "kopogós" hangot ad, mindaddig míg az alapjárat nem áll be a 700-as fordulatra, illetve ha benyomom a kuplungot akkor nem hallom a hangot. Észrevettem ha 700-as fordulaton jár és óvatosan megemelem a fordulatot hallom ezt a hangot, olyan 1000-es tartománynál. A váltó felől jön a hang.
Olajszint ellenőrizve. 150E km- van benne 60E ezelőtt cseréltettem benne kuplung szerkezetet, tárcsát, persze az okos angol szerelő a kinyomócsapágyat nem cserélte ki!!
A lendkerek az ugy xar ahogy van. De ezzel nem tucc mit csinazni. Ujonan is xar. En elso korben a nyelestengely csapagyra, vagy valami egyeb valto csapagyra tippelek. Nalam is kb. 150e-nelé kezdodott egy kotyogo hang alapjaraton. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhallgat. Nalam uj a lendrekek, kinyomo, kuplung szerkezet, tarcsa... De nalad ez lehet akar a szivosor is
Naplózva
blah blah blah
darkside
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2009.09.30 szerda, 11:17:59 »
Hello Mindenki!
Lenne egy olyan gondom hogy csúszik a kuplungom és hogy lehet a tárcsán állítani avagy nem? MKIII 1,8 125Le-ről van szó!
Előre is köszi mindenkinek!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2009.09.30 szerda, 15:43:11 »
Idézetet írta: darkside - 2009.09.30 szerda, 11:17:59
Hello Mindenki!
Lenne egy olyan gondom hogy csúszik a kuplungom és hogy lehet a tárcsán állítani avagy nem? MKIII 1,8 125Le-ről van szó!
Előre is köszi mindenkinek!
Nem.Cserélni kell.Mindent.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
darkside
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2009.09.30 szerda, 17:03:07 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.30 szerda, 15:43:11
Nem.Cserélni kell.Mindent.
Köszi azt hittem valami kis állíthatósága hátha van mielőtt nekiesnénk ilyen nagy beruházásnak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2009.09.30 szerda, 18:01:21 »
Idézetet írta: darkside - 2009.09.30 szerda, 17:03:07
Köszi azt hittem valami kis állíthatósága hátha van mielőtt nekiesnénk ilyen nagy beruházásnak.
Hidraulikus a kinyomócsapágy,és a fékrendszer olajköréről működik.Ha megcsúszik a kuplung,akkor annak vége.
Kinyomócsapágy
Kupluntárcsa és szerkezet
Lendkerék
1 munkadíjjal érdemes kicseréltetni mindent,mert a váltót kiszedik a művelethez.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
darkside
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2009.09.30 szerda, 18:38:45 »
Idézetet írta: alf - 2009.09.30 szerda, 18:01:21
Hidraulikus a kinyomócsapágy,és a fékrendszer olajköréről működik.Ha megcsúszik a kuplung,akkor annak vége.
Kinyomócsapágy
Kupluntárcsa és szerkezet
Lendkerék
1 munkadíjjal érdemes kicseréltetni mindent,mert a váltót kiszedik a művelethez.
Köszi szépen
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2009.09.30 szerda, 18:43:59 »
Idézetet írta: darkside - 2009.09.30 szerda, 18:38:45
Köszi szépen
mi az a keskin tuning? mesél róla picit lécci...box?
A tuning rovatba ird lécci ne szóljanak be...köszi..
Naplózva
darkside
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2009.09.30 szerda, 18:55:48 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.09.30 szerda, 18:43:59
mi az a keskin tuning? mesél róla picit lécci...box?
A tuning rovatba ird lécci ne szóljanak be...köszi..
A keskin tuning egy felnigyártó neve és én azokon gördülök ennyi az egész.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2009.09.30 szerda, 19:38:29 »
Idézetet írta: darkside - 2009.09.30 szerda, 18:55:48
A keskin tuning egy felnigyártó neve és én azokon gördülök ennyi az egész.
ja ok...
Naplózva
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2009.10.03 szombat, 19:32:13 »
Sziasztok!
Segítsetek legyetek szívesek kideríteni a hibajelenségekből a hiba okát (folyamatában írom le a dolgokat):
Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére, enyhe lejtőn (kb 1%-os) orral lefelé (kb. 25 celsiusfok). Sebességben hagyom, ne a kézifék húzódjon (főleg télen ne fagyjon be). Tökéletes, autó nem gurul előre...... Reggel (kb. 13 fok) kuplung benyomásra olyan nehéz, furcsa érzetet ad, de csak az első-második nyomásra, utána érzetre jó lesz. Igenám, az autó nem akar előre gurulni benyomott kuplunggal (ugye, enyhe lejtőn állok), sebességből nehéz kivenni benyomott kuplung mellett is. Sikerül kifeszegetni, autó gurul előre...... hmmm. Motorindítás, mint a doksza, s onnantól ugyanúgy működik, mintha semmi hibajelenség sem lenne. Tökéletes az indulás, a sebességváltás, nem recseg, nem ropog, könnyen veszi a fokozatokat. Mi lehet a gond? Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére....
Merre kerestessem a szervizben a hibát? Tanácstalan vagyok!
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2009.10.03 szombat, 20:58:16 »
Idézetet írta: Ronnydown - 2009.10.03 szombat, 19:32:13
Sziasztok!
Segítsetek legyetek szívesek kideríteni a hibajelenségekből a hiba okát (folyamatában írom le a dolgokat):
Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére, enyhe lejtőn (kb 1%-os) orral lefelé (kb. 25 celsiusfok). Sebességben hagyom, ne a kézifék húzódjon (főleg télen ne fagyjon be). Tökéletes, autó nem gurul előre...... Reggel (kb. 13 fok) kuplung benyomásra olyan nehéz, furcsa érzetet ad, de csak az első-második nyomásra, utána érzetre jó lesz. Igenám, az autó nem akar előre gurulni benyomott kuplunggal (ugye, enyhe lejtőn állok), sebességből nehéz kivenni benyomott kuplung mellett is. Sikerül kifeszegetni, autó gurul előre...... hmmm. Motorindítás, mint a doksza, s onnantól ugyanúgy működik, mintha semmi hibajelenség sem lenne. Tökéletes az indulás, a sebességváltás, nem recseg, nem ropog, könnyen veszi a fokozatokat. Mi lehet a gond? Délután az autó teljesen hibamentesen áll le a helyére....
Merre kerestessem a szervizben a hibát? Tanácstalan vagyok!
Köszönöm!
Hát szerintem inkább a kézifékkötél feszüljön, mint a komplett váltó+ motortartó bakok+ váltótartó bakok....de ezt mindenki tegye belátása szerint..
Viszont a hibádra visszatérve, fékfolyadék szintet ellenőrizd, meg nem ártana légteleníteni a kinyomócsapágyat sem, elvileg ezután jónak kell lennie, ha mégsem akkor a két munkahenger (kuplung) közül valamelyik rakoncátlankodik
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2009.10.03 szombat, 22:18:26 »
Köszi! Hétfőn go service...
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Morfologus
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2009.10.04 vasárnap, 11:28:45 »
Sziasztok!
6os váltónál hol találom a tolatólámpa kapcsolót? Nincs tolatólámpám már hetek óta, kezd idegesíteni
Naplózva
2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2009.10.04 vasárnap, 13:41:22 »
Idézetet írta: gabesz82 - 2009.10.04 vasárnap, 11:28:45
Sziasztok!
6os váltónál hol találom a tolatólámpa kapcsolót? Nincs tolatólámpám már hetek óta, kezd idegesíteni
A váltó tetején, ahol a bovdenek mozgatják azt a darab öntöttvas szerű valamit.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Morfologus
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2009.10.05 hétfő, 17:30:34 »
Idézetet írta: nagytomi - 2009.10.04 vasárnap, 13:41:22
A váltó tetején, ahol a bovdenek mozgatják azt a darab öntöttvas szerű valamit.
Tyű, hogy férek én ahhoz hozzá? alulról? remélem nem kell leszedni a váltót hozzá
Naplózva
2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2009.10.05 hétfő, 17:34:16 »
Idézetet írta: gabesz82 - 2009.10.05 hétfő, 17:30:34
Tyű, hogy férek én ahhoz hozzá? alulról? remélem nem kell leszedni a váltót hozzá
Csak az akkut kell kiszedni!
Utána már látni fogod!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Morfologus
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2009.10.06 kedd, 10:31:12 »
Idézetet írta: alf - 2009.10.05 hétfő, 17:34:16
Csak az akkut kell kiszedni!
Utána már látni fogod!
Nagyszerű! Köszi!
Naplózva
2003. Mondeo 1.8 SCI Ghia
http://www.mmm2008.hu
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2009.10.06 kedd, 19:58:25 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.10.03 szombat, 20:58:16
Hát szerintem inkább a kézifékkötél feszüljön, mint a komplett váltó+ motortartó bakok+ váltótartó bakok....de ezt mindenki tegye belátása szerint..
Viszont a hibádra visszatérve, fékfolyadék szintet ellenőrizd, meg nem ártana légteleníteni a kinyomócsapágyat sem, elvileg ezután jónak kell lennie, ha mégsem akkor a két munkahenger (kuplung) közül valamelyik rakoncátlankodik
Köszi, egy kis légtelenítés úgy látszik megoldotta a dolgot. Levegős volt a drága. most pöpec lett!
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2009.10.08 csütörtök, 20:09:03 »
Csak eddig volt jó... Sajna ismét előjött a hiba... Kedden megyünk servciébe, talán kiderül valami...
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2009.10.09 péntek, 22:31:46 »
Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
Gyurka
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2009.10.09 péntek, 22:36:59 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.09 péntek, 22:31:46
Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne.
Azert ahhoz elég gyengécske az 1,8-as, hogy 2600-fordulatnál 170-el huzza a gépet!
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2009.10.09 péntek, 22:41:37 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.09 péntek, 22:31:46
Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne.
Nekem 1.8-as benzinesben is ugyanaz az MMT6 váltóm van. Igaz ez SCI (közvetlen befecskendezés). Állati jó a sebváltó, ha érdekel a fordulat/sebesség arány megtalálod az SCI rovatba linkelve. Azt viszont nem tudom, hogy be lehet-e rakni a sima 1.8-ba, de valószínű.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2009.10.09 péntek, 23:05:32 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.09 péntek, 22:31:46
Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne.
A V6-osokba is rakják.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2009.10.09 péntek, 23:07:02 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.09 péntek, 22:31:46
Sziasztok.
Lehet, hogy őrülten hangzik de a 6 sebességes váltót nem lehet berakni az 1.8-as benzinesbe.
Úgy tudom, csak a dizelekbe rakják. Tudja valaki?
Állati jó fogyasztásom lenne.
Az 1.8 SCi-be 6-os váltó van!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2009.10.09 péntek, 23:24:51 »
Az enyém nem SCI, viszont 130-nál 3500at forog a motor 150-nél már 4100 fölött.
Szerintem birná az alacsonyabb fordulatot ( 125LE )
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2009.10.09 péntek, 23:30:28 »
A 6 sebességes 2900-et pörög 130-nál.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2009.10.09 péntek, 23:33:45 »
Lehet, hogy 1 litert is spórolhatnék?
Mennyit fogyaszt?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2009.10.10 szombat, 11:09:56 »
Megnéztem az SCI fogyasztását.
Úgy látom csak 3-4 dl lehet a kűlömbség. Az nem sok.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2009.10.10 szombat, 11:15:11 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.10 szombat, 11:09:56
Megnéztem az SCI fogyasztását.
Úgy látom csak 3-4 dl lehet a kűlömbség. Az nem sok.
Az SCi nem azért spórolósabb, mert más a váltója, hanem a befecskendezés miatt.
Ha sokat pályázol, akkor esetleg érdemes váltócserén gondolkodni.
De fogyit meg megtérülést számolgatni nem érdemes, mert ha csak 50e-be kerül, és fél litert spórol, az kb 35e kilométert jelent.
Viszont, nem rossz fícsör... de nem vagyok benne biztos, hogy 130-nál lesz-e elég ereje a motornak, hogy tekerje 6-ban.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2009.10.10 szombat, 11:19:36 »
Az SCI csak 5LE-vel több és birja.
Esetleg egy kis tuning még segithetne. ( a billentyűmnek se ártana egy hosszú i )
«
Utoljára szerkesztve: 2009.10.10 szombat, 11:33:32 írta Joe164
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2009.10.10 szombat, 11:35:07 »
Most nézem 50 ropi egy 6-os váltó?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2009.10.10 szombat, 12:46:09 »
Elbírná a 6-at a sima 1.8 is, az tuti. Ahol az én SCI-m 5 lóerővel erősebb ott normál használatban nem is használod a motort. Az meg, hogy a teljesítmény görbe egy fokkal meredekebben fut esetleg fel, a 2-4000-es tartományban jelent mondjuk 2-3 lóerőt. És azért azt se felejtse el senki, hogy ez a 6. sebesség nem egy 5-re dobott plusz fogaskerék, hanem az egész váltó áttétel más, rövidebb 5-ig, a 6. meg hosszabb mint a megszokott 5.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Gyurka
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2009.10.10 szombat, 12:56:19 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.10 szombat, 11:35:07
Most nézem 50 ropi egy 6-os váltó?
A hatos válóhoz másik kinyomócsapágy tarozik, és máshogy van a sebességjeladó!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2009.10.10 szombat, 13:02:24 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.10 szombat, 12:46:09
Elbírná a 6-at a sima 1.8 is, az tuti. Ahol az én SCI-m 5 lóerővel erősebb ott normál használatban nem is használod a motort. Az meg, hogy a teljesítmény görbe egy fokkal meredekebben fut esetleg fel, a 2-4000-es tartományban jelent mondjuk 2-3 lóerőt. És azért azt se felejtse el senki, hogy ez a 6. sebesség nem egy 5-re dobott plusz fogaskerék, hanem az egész váltó áttétel más, rövidebb 5-ig, a 6. meg hosszabb mint a megszokott 5.
Nem csak a lóerőgörbe fontos, hanem a nyomatéké is. Szerintem az SCi egy kicsit más karakterisztikájú, de nagy hirtelen nem találom a görbét (a többié megvan).
Amúgy meg... az egyik fórumon olvastam, hogy az egyik muki az 1,2-es fiatba rakott 6-os váltót...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2009.10.10 szombat, 16:18:59 »
A méretek meg egyeznek?
Szóval lehetne cserélni?
Az ára tényleg 50 ezer? Ahogy olvastam a fórumon a kuplung több mint 3x ennyi.
Csodálkoznék ha 50 bő kijönne.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2009.10.10 szombat, 20:14:27 »
Gyerekek most h szo esett errol,az enyembe lehetne 6 sebesseges valtot tenni?Nagy macera lenne?Csak kerdem...?
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2009.10.10 szombat, 23:45:55 »
Idézetet írta: Angel - 2009.10.10 szombat, 13:02:24
...de nagy hirtelen nem találom a görbét (a többié megvan)...
Tessék, ezt tudja az SCI:
http://kepfeltoltes.hu/091010/SCI_char_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 12:54:47 »
Idézetet írta: Joe164 - 2009.10.10 szombat, 16:18:59
A méretek meg egyeznek?
Szóval lehetne cserélni?
Az ára tényleg 50 ezer? Ahogy olvastam a fórumon a kuplung több mint 3x ennyi.
Csodálkoznék ha 50 bő kijönne.
Csak rávágtam. Nem tudom az árát. Akkor lenne értelme, ha ennyiből kijön.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 12:57:17 »
Idézetet írta: szbela - 2009.10.10 szombat, 20:14:27
Gyerekek most h szo esett errol,az enyembe lehetne 6 sebesseges valtot tenni?Nagy macera lenne?Csak kerdem...?
Igen. Magát a váltót mechanikusan át lehet rakni, ezzel semmi gond nincs.
Az egyetlen probléma a sebesség jeladó, ami az 5 sebességesnél a váltóban van, a 6 sebességesnél meg az ABS-től szedi.
De ha jól emlékszem, valaki megcsinálta úgy, hogy átoperálta a sebességjeladót a 6-os váltóba.
Szóval igazából akkor érdemes, ha találsz olcsón 6-os váltót, esetleg akkor, amikor a tiédben amúgy is cserélnél kuplungot.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 13:03:03 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.10 szombat, 23:45:55
Tessék, ezt tudja az SCI:
http://kepfeltoltes.hu/091010/SCI_char_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ennek sokkal jobb a görbéje, mint egy sima 1,8-asnak.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 14:04:28 »
Köszi az infót.
Egyenlőre nincs gond, de azt hiszem érdemes gondolkodni rajta,
mondjuk egy váltó vagy kuplung hibánál.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
Kisber
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2009.10.21 szerda, 13:51:41 »
Nos, megtörtént (már 2 hete, csak elfelejtettem megírni) kuplung-lendkerék cseréje a verdán.
Az egész 125+35-be került.
Amit tartalmazott:
Fox-tól gyári kinyomó, kuplungszett, lendkerék - 125e
Váltóolajcsere meg a munkadíj - 35e
Köszönet még1x Vik-nek, aki összehozott a szakival, meg aki még segített előtte!
Amúgy 1-2 dolgot megtudtam a szakitól.
Tipikusan azt, hogy nem nagyon szabad játszani a dologgal, mert amikor a lendkerék már darabokban van, akkor a fémsorja bekerülhet az önindítóba, és megakaszthatja azt (ezért van az, hogy szokták mondani, hogy addig járj vele, amíg majd nem fog indulni az autó). Szóval ezt ha lehet kerüljük el.
A legegyszerűbben úgy tudjuk meg, hogy a lendkerék már gáz állapotban van, hogy üresben csúszás környékén tartjuk a kuplungot, majd lekapcsoljuk a motort. Ha -mint kb az ABS- rázza a lábunkat a kuplungpedál, akkor már részben darabokban van a lendkerék, szal kezdjük el beszerezni a cuccokat
Naplózva
bonisz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2009.10.25 vasárnap, 07:14:13 »
Hali
Mikor megyek a gépsassal folyamatos cirippelést,talán rezonálást,vagy mittomén mit hallok.Ami hangosodik ahogy odanyomom. De ha kinyomom a kuplungot akkor már semmit.Egyébként hidegen nehezen veszi a sebességet,főleg a hátramenetet.Ha bemelegszik akkor már tompul a zaj és a váltás is rendben van.Váltóban olajszint rendben,szerelő azt mondta hogy kuplung is okés,nem levegős,szerinte lehetséges hogy már cserélték.131000 van az autóban óra szerint.Nem tudom az előéletét.Azt mondta a szerelő hogy szerinte ez a váltó,kuplung rendben van,szerinte csak valami rezonál.Parázok hogy váltóhiba vagy valami komolyabb lesz.Ötlet?
Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok
Naplózva
bonisz
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2009.10.27 kedd, 19:22:18 »
No mi a helyzet?Senkinek semmi ötlet,tanács?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2009.10.27 kedd, 20:09:17 »
Idézetet írta: bonisz - 2009.10.25 vasárnap, 07:14:13
Hali
Mikor megyek a gépsassal folyamatos cirippelést,talán rezonálást,vagy mittomén mit hallok.Ami hangosodik ahogy odanyomom. De ha kinyomom a kuplungot akkor már semmit.Egyébként hidegen nehezen veszi a sebességet,főleg a hátramenetet.Ha bemelegszik akkor már tompul a zaj és a váltás is rendben van.Váltóban olajszint rendben,szerelő azt mondta hogy kuplung is okés,nem levegős,szerinte lehetséges hogy már cserélték.131000 van az autóban óra szerint.Nem tudom az előéletét.Azt mondta a szerelő hogy szerinte ez a váltó,kuplung rendben van,szerinte csak valami rezonál.Parázok hogy váltóhiba vagy valami komolyabb lesz.Ötlet?
Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok
Mintha már írtam volna, ez a kinyomócsapágy. Nem kizárt, hogy elég lesz kilevegőztetni, de lehet, hogy csere.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2009.10.28 szerda, 11:15:19 »
Idézetet írta: bonisz - 2009.10.25 vasárnap, 07:14:13
...Miskolc,debrecen,Nyiregy környékén tudtok valami értelmes szervizt vagy szakit?
Köszi srácok
Nagy István (Pisti) - harminc/2407760. Józsán (Debrecen) dolgozik. Én nála cseréltettem a lendkerék/kuplung/kinyomócsapágy hármast. Fordnál dolgozott korábban.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2009.10.28 szerda, 11:43:55 »
Hali!
Hülye kérdés következik:
Hidegen elég nehezen kapcsol a váltó, tövig kinyomott kuplunggal is, 1-esből 2-esbe, iletve elég nehéz betenni 1-be induláskor.
A többi fokozatnál nincs gond, azok bekattannak szépen. (2-3 ; 3-4 ; 4-5 ; 5-6)
Ahogy felmelegszik, utána tökéletes. Amióta megvettem nem volt benne váltóolaj cserélve, lehet, hogy nem ártana?
Bár ezt csinálja (hidegen akadozik) mióta megvan.
Okozhat ez nagyobb bajt, azon kívül, hogy óvatosabban kell bánni vele hidegben?
Áprilisban műszakis, azt Vik fogja csinálni, cseréltessek vele olajat, vagy nem kell?
Most óra szerint 104.500km van benne.
Köszi
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ