Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 13:22:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2132865 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 19:35:11 »

Mivel a szerelőm volt kollégám /állami cégnél/, ezért a munkadíj már felejtős. Amikor megvettem a vasat már számoltam a kuplungra  wave Lóvé van rá, úgyhogy várom a tyilifont  nyes



Akkor csak a megfelelő sörmennyiséget kell leszállítanod neki.  eplus2 eplus2
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2017.01.11 szerda, 12:53:00 »

Akkor csak a megfelelő sörmennyiséget kell leszállítanod neki.  eplus2 eplus2

Miután megcsinálta, mert nem szeretném azt érzékelni, hogy az index belever a karterbe  nyes
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:46:50 »

Miután megcsinálta, mert nem szeretném azt érzékelni, hogy az index belever a karterbe  nyes

Vagy enged a féklámpa szimering.
Naplózva
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118



E-mail
« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2017.01.21 szombat, 20:23:59 »

Sziasztok! Üdv Mindenkinek!
2002.10. havi Mondeo 2.0 TDDI, át lett műtve egytömegűre, kupplungszettel, kinyomóval miegymással. Kb 40000 km-t tettem bele azóta, mostanában a nagy hidegekben elkezdett szarakodni a kupplung hidraulika rendszer. Többször beesett a kupplungpedál, megnéztem, a légtelenítő csavarnál szétugrott a csatlakozó. Összeraktam, légtelenítettem, működött. Használtam tovább, többször is beesett, de ekkor már nem ugrott szét a csatlakozónál. Kézzel, vagy lábbal visyzahúztam a pedált és megint működött. Ma viszont induláskor beesett és úgy is maradt, pumpálásra a váltóház alján folyik ki a fékfolyadék. Lehet ezzel még valamit kínlódni, vagy kinyomócsapágy csere, vagy komplett kupplungszett csere egytömegűhöz?
Nem tudom, hogy beljebb, a légtelenítő csavar alatt szétugorgat-e még valami amit vissza lehetne nyomni a helyére, vagy mindenképpen le kell szedni a váltót? Nagyon utálnám, mert nem gyenge meló!!!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 21:09:51 »

Sziasztok !

Kettős tömegű lendkerék csere volt az autómban ami egy kicsit megijesztett az új lendkerékben ,hogy a fogas koszorú 8mm széles
a gyárin pedig ami benne volt 18 mm széles .
Ez így is jó, vagy sikerült valami gagyit vennem ?  worship
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118



E-mail
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2017.01.24 kedd, 16:32:14 »

Akkor kérdezem máshogy! A kérdés, hogy 2.0 TDDI Mondeo kinyomócsapágyából vibráció hatására ki tud-e rázkódni bármelyik hidraulika cső csonkja? A kinyomócsapágy házához a két db hidraulika cső menetettel csatlakozik, vagy a csapágyban lévő szimering is meg tudja adni magát. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Üdv! Tadzsik
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2017.01.24 kedd, 17:14:17 »

Akkor kérdezem máshogy! A kérdés, hogy 2.0 TDDI Mondeo kinyomócsapágyából vibráció hatására ki tud-e rázkódni bármelyik hidraulika cső csonkja? A kinyomócsapágy házához a két db hidraulika cső menetettel csatlakozik, vagy a csapágyban lévő szimering is meg tudja adni magát. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Üdv! Tadzsik

Nem gondolom, hogy ki tud rázkódni, de le tudsz nyúlni a váltóharanghoz és megnézed, hogy laza-e valamelyik.
A szimeringnek nincs köze a kinyomóhoz, azon kívül hogy abba van beépítve, az egy nyelestengely szimering.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118



E-mail
« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2017.01.26 csütörtök, 09:12:19 »

Köszi a választ Ervin!
Csak azért gondoltam arra, hogy lelazulhatott valamelyik hidraulika cső, mert egy ideje eresztgette a fékolajat, amit én először fagyállónak gondoltam, csak később eltünt a folt a betonról.
Az utóbbi időben nagyon óvatosan kellett kuplungolni, mert, ha teljesen kinyomtam a kuplungot, volt, hogy bent maradt, viszont ha kihúztam a pedált akkor tovább működött. Még ugyan nem néztem meg, de bízok benne, hogy csak ez a gond. Hétvégén kiderül, akkor nekiesek, ha meg a kinyomó adta meg magát, akkor teljes szett csere lesz.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2017.01.29 vasárnap, 09:04:34 »

Sziasztok,

Hidegen, álló helyzetben nagyon nehezen veszi az egyest. Előtte inkább át kell húzni kettesbe, onnan már könnyebb. Menet közben, és melegen, már nincsen gond. Olajat cseréltem, de nem lett jobb.
Váltófelújítás?  falbav
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2017.01.29 vasárnap, 09:18:48 »

Sziasztok,

Hidegen, álló helyzetben nagyon nehezen veszi az egyest. Előtte inkább át kell húzni kettesbe, onnan már könnyebb. Menet közben, és melegen, már nincsen gond. Olajat cseréltem, de nem lett jobb.
Váltófelújítás?  falbav
Szia.
Ne várj tőle csodát,de egy zsírzást megpróbálhatsz.Régebben valaki linkelt egy képet,ezt:

« Utoljára szerkesztve: 2017.01.29 vasárnap, 13:15:40 írta Vagyokabajnok© » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2017.01.29 vasárnap, 12:52:05 »

Szia.
Ne várj tőle csodát,de egy olajozást megpróbálhatsz.Régebben valaki linkelt egy képet,ezt:

url=http://www.kephost.com/image/vQvL]img]http://www.kephost.com/images/2017/01/29/sebvaltoolajozaskep.th.jpg[/img][/url]

Inkább zsírspray. Tartósabb  wave
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Ati777
Vendég
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 10:09:28 »

Sziasztok!

Olvasgattam a topikot, de úgy gondoltam, hogy inkább leírom a problémámat, mert félek, hogy zsebbenyúlós projectem lesz. A kuplung a probléma. (MKIII tdci 2004 es kombi 131 le)
Amikor kinyomom a kuplungot a pedálon apró, folyamatos rezonanciát érzek, és persze menet közben a váltásoknál is ugyanezt, plusz autópályán tegnap még a gázpedálon is éreztem halványan.
kérdésem az lenne, hogy csak a kettöstömegű okozhat ilyen tünetet, vagy esetleg más is a kuplung alkatrészei közül?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ati
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 11:29:08 »

Sziasztok!

Olvasgattam a topikot, de úgy gondoltam, hogy inkább leírom a problémámat, mert félek, hogy zsebbenyúlós projectem lesz. A kuplung a probléma. (MKIII tdci 2004 es kombi 131 le)
Amikor kinyomom a kuplungot a pedálon apró, folyamatos rezonanciát érzek, és persze menet közben a váltásoknál is ugyanezt, plusz autópályán tegnap még a gázpedálon is éreztem halványan.
kérdésem az lenne, hogy csak a kettöstömegű okozhat ilyen tünetet, vagy esetleg más is a kuplung alkatrészei közül?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ati


Általában a kettős tömegű. Ha azt cseréled, akkor célszerű az egész kuplungszettet, mert nem kis meló és nem leszel boldog, ha 2 hónap múlva újra szét kell szedned vagy szerelőhöz vinned újabb 30+e ft-os munkadíjjal.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 12:33:53 »

Sziasztok!

Olvasgattam a topikot, de úgy gondoltam, hogy inkább leírom a problémámat, mert félek, hogy zsebbenyúlós projectem lesz. A kuplung a probléma. (MKIII tdci 2004 es kombi 131 le)
Amikor kinyomom a kuplungot a pedálon apró, folyamatos rezonanciát érzek, és persze menet közben a váltásoknál is ugyanezt, plusz autópályán tegnap még a gázpedálon is éreztem halványan.
kérdésem az lenne, hogy csak a kettöstömegű okozhat ilyen tünetet, vagy esetleg más is a kuplung alkatrészei közül?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ati

Nem tudom mennyire kezeled "durván" a kuplungot, de egy kis rezonanciával akár még több hónapot is el lehet gurulni.  A végén kelepel csattog, és persze csere. Ha kuplung rezonanciát érzed a gázpedálon az viszont nem jó, teljesen külön egység. wow1
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Ati777
Vendég
« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 15:25:34 »

Nem tudom mennyire kezeled "durván" a kuplungot, de egy kis rezonanciával akár még több hónapot is el lehet gurulni.  A végén kelepel csattog, és persze csere. Ha kuplung rezonanciát érzed a gázpedálon az viszont nem jó, teljesen külön egység. wow1
Lehet attól is érzek rezonanciát a kaszniban, a gázpedálnál, hogy a minap futóművet akartam állíttatni, de nem csinálták meg, mivel cserélni kell a hátsó hídszilentek java részét és a kormánygömbfejeket. Talán ez is okozhat plusz rezonanciát?
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2017.01.30 hétfő, 19:51:12 »

Lehet attól is érzek rezonanciát a kaszniban, a gázpedálnál, hogy a minap futóművet akartam állíttatni, de nem csinálták meg, mivel cserélni kell a hátsó hídszilentek java részét és a kormánygömbfejeket. Talán ez is okozhat plusz rezonanciát?

Még a meglazult kerékcsavarok is tudnak érdekes dolgokat csinálni  nyes
Naplózva

mondejó 2.5 V6
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2017.01.31 kedd, 00:01:34 »

Lehet attól is érzek rezonanciát a kaszniban, a gázpedálnál, hogy a minap futóművet akartam állíttatni, de nem csinálták meg, mivel cserélni kell a hátsó hídszilentek java részét és a kormánygömbfejeket. Talán ez is okozhat plusz rezonanciát?
Gyengébb lengéscsillapító is remeghet, bizonyos sebességnél.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
blaci82
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2017.02.04 szombat, 17:31:02 »

Sziasztok ! Mondom a gondom . Beindítás után pár percig zörgö hangot hallok , de ha kicsit benyomom a kuplung pedált elhalgat . Nehezen lehet sebességbe rakni . Ha már gurul akkor minden sebességet rendben vesz de ha megállok egy piros lámpánál , üresböl megint nehéz sebességbe rakni....ötletek ??
Naplózva

Ford Mondeo mk3  Titanium 2.0 Kombi
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118



E-mail
« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2017.02.05 vasárnap, 22:36:47 »

Köszi a választ Ervin!
Csak azért gondoltam arra, hogy lelazulhatott valamelyik hidraulika cső, mert egy ideje eresztgette a fékolajat, amit én először fagyállónak gondoltam, csak később eltünt a folt a betonról.
Az utóbbi időben nagyon óvatosan kellett kuplungolni, mert, ha teljesen kinyomtam a kuplungot, volt, hogy bent maradt, viszont ha kihúztam a pedált akkor tovább működött. Még ugyan nem néztem meg, de bízok benne, hogy csak ez a gond. Hétvégén kiderül, akkor nekiesek, ha meg a kinyomó adta meg magát, akkor teljes szett csere lesz.
A probléma magától megoldódott az idő enyhülésével. Megszűnt a fékolaj folyása. Mindössze annyit csináltam, hogy ismét szintre töltöttem a fékolajat, majd vissza húztam a beesett kulung pedált, pumpálgattam és ismét jó a kuplung. Csinálhat ilyesmit a nagy hideg, hogy a kinyomócsapágy karmantyúja félkeményedik és nem zár rendesen?
Mindenesetre nagyon örülök, hogy nem kell szétborítani az autót.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 10:16:41 »

A probléma magától megoldódott az idő enyhülésével. Megszűnt a fékolaj folyása. Mindössze annyit csináltam, hogy ismét szintre töltöttem a fékolajat, majd vissza húztam a beesett kulung pedált, pumpálgattam és ismét jó a kuplung. Csinálhat ilyesmit a nagy hideg, hogy a kinyomócsapágy karmantyúja félkeményedik és nem zár rendesen?
Mindenesetre nagyon örülök, hogy nem kell szétborítani az autót.

...csak majd jövő télen.  eplus2 taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 15:33:47 »

Üdv!

Vásárolnék egy 2005-ös MK3-as Mondeót, 2.0 benyás motorral. (245.000 km. Végig, tavaly nyárig szervizkönyves). Szép, meg jó, de az első kipróbálásnál azonnal érezhető volt a kettőstömegű és pont úgy, mint eme topicban néhány hozzászólással feljebb írta valaki, az egyest és a rükvercet is nagyon nehezen vette álló helyzetben.

Az világos számomra, hogy ha azt akarom, hogy igazán jó legyen, és hosszú távra tervezek, cserélni kell a kettőstömegűt, a teljes kuplung szettet, meg a kinyomócsapágyat.

Kérdésem a következő, mivel nekem ez új terület (még MK1 tulaj vagyok):

Van-e még valami, amit itt tudni, cserélni kell. Illetve utángyártott alkatrészből mit szabad?
Még csak a Cromaxot nézegettem, Nagy autótól még nem kértem ajánlatot.

Esetleg valakinek bejáratott, jó árú, minőségi forrása?

Ötletet, tanácsot, mindenfélét szívesen várok!

Köszönettel:

Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 15:57:07 »

Üdv!

Vásárolnék egy 2005-ös MK3-as Mondeót, 2.0 benyás motorral. (245.000 km. Végig, tavaly nyárig szervizkönyves). Szép, meg jó, de az első kipróbálásnál azonnal érezhető volt a kettőstömegű és pont úgy, mint eme topicban néhány hozzászólással feljebb írta valaki, az egyest és a rükvercet is nagyon nehezen vette álló helyzetben.

Az világos számomra, hogy ha azt akarom, hogy igazán jó legyen, és hosszú távra tervezek, cserélni kell a kettőstömegűt, a teljes kuplung szettet, meg a kinyomócsapágyat.

Kérdésem a következő, mivel nekem ez új terület (még MK1 tulaj vagyok):

Van-e még valami, amit itt tudni, cserélni kell. Illetve utángyártott alkatrészből mit szabad?
Még csak a Cromaxot nézegettem, Nagy autótól még nem kértem ajánlatot.

Esetleg valakinek bejáratott, jó árú, minőségi forrása?

Ötletet, tanácsot, mindenfélét szívesen várok!

Köszönettel:

Hanzsi
Szia.
Nézd meg a szívósort is és kérdezz rá.
Így: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=3s  ha olyan,akkor azt is heréltetned,vagy felújítanod kell.
Triumvirátus állapota(gyertya-kábel-trafó) 1-es 2-es sebességbe kihuzatod és utána 4-be és egy kövér gázt.Ha rángat akkor valamelyik cserés lesz.  vigyor3
Mivel már FL utáni,különösebb talán nincs.
Nézd meg a Bárdi-s weboldalt is.


« Utoljára szerkesztve: 2017.02.06 hétfő, 15:59:32 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 16:13:08 »

Szia.
Nézd meg a szívósort is és kérdezz rá.
Így: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=3s  ha olyan,akkor azt is heréltetned,vagy felújítanod kell.
Triumvirátus állapota(gyertya-kábel-trafó) 1-es 2-es sebességbe kihuzatod és utána 4-be és egy kövér gázt.Ha rángat akkor valamelyik cserés lesz.  vigyor3
Mivel már FL utáni,különösebb talán nincs.
Nézd meg a Bárdi-s weboldalt is.


Szívósort meglestem, kelepel, de az bele van számítva a várárlás utáni teendők keretébe. Eladónak fogalma sem volt, mit nyúkálok a szívósoron.  wow1  Meg a triumvirátus is előirányozva.
Lehet kissé félreérthető voltam, bocsi, az előbbiekben a kuplung és kettőstömegű körüli egyéb teendőkre gondoltam. Van-e ott még valami, amit nem tudok, cserélendő, figyelendő.

Köszönöm a választ!

Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2017.02.06 hétfő, 16:44:32 »

Szívósort meglestem, kelepel, de az bele van számítva a várárlás utáni teendők keretébe. Eladónak fogalma sem volt, mit nyúkálok a szívósoron.  wow1  Meg a triumvirátus is előirányozva.
Lehet kissé félreérthető voltam, bocsi, az előbbiekben a kuplung és kettőstömegű körüli egyéb teendőkre gondoltam. Van-e ott még valami, amit nem tudok, cserélendő, figyelendő.

Köszönöm a választ!

Hanzsi
Tisztelt Fórumtárs!
Én a kuplung és a kettős tömegű lendkerék mellé még, beütemezném a motor hátsó főtengely és a sebváltó szimering, valamint a két kihajtótengely szimering cseréjét. Mivel a teljes ki-be szerelés nem két fillér, akkor már egy füst alatt minden későbbi kellemetlenség ki van küszöbölve. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.06 hétfő, 17:08:36 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2017.02.07 kedd, 07:40:57 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én a kuplung és a kettős tömegű lendkerék mellé még, beütemezném a motor hátsó főtengely és a sebváltó szimering, valamint a két kihajtótengely szimering cseréjét. Mivel a teljes ki-be szerelés nem két fillér, akkor már egy füst alatt minden későbbi kellemetlenség ki van küszöbölve. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László, részleteznéd nekem legyél szíves, a szimeringeket, melyek azok? A hátsó főtengely szimering oké, de a többi hol található? Általános méretűek vagy csak Fordtól beszerezhető?
Köszönöm.  worship

UI: Közben rájöttem a kihajtótengely szimering a féltengelyszimering. Akkor már csak a sebváltó szimering maradt, azt nem tudom. A kinyomó csapágy mögött lenne tömítés?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.07 kedd, 12:10:31 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2017.02.07 kedd, 15:04:14 »

Kedves László, részleteznéd nekem legyél szíves, a szimeringeket, melyek azok? A hátsó főtengely szimering oké, de a többi hol található? Általános méretűek vagy csak Fordtól beszerezhető?
Köszönöm.  worship

UI: Közben rájöttem a kihajtótengely szimering a féltengelyszimering. Akkor már csak a sebváltó szimering maradt, azt nem tudom. A kinyomó csapágy mögött lenne tömítés?
Tisztelt Fórumtárs!
Tulajdon képp a kinyomócsapággyal együtt van az u.n  sebváltó szimering. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2017.02.07 kedd, 16:00:36 »

Tisztelt Fórumtárs!
Tulajdon képp a kinyomócsapággyal együtt van az u.n  sebváltó szimering. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm!  worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2017.02.08 szerda, 14:20:54 »

Köszönöm én is a válaszokat, ezek valóban hasznos tanácsok!

Közben új kérdést vetett elém az élet! A kuplung és kettőstömegű során ugye le kell venni a bölcsőt. Azt hallottam, hogy ezek a Mondeok állandóan összerohadnak, nem lehet kivenni a bölcső csavarokat, csak vágással, meg nem is tudom hogy lehet szétvandálkodni mindent, hogy kuplungozni és kettőstömegűt cserélni lehessen.
Gondolom vannak itt többen, akik már túl vannak ezen. Mennyre igaz ez, kell félni ettől a szereléstől? Autószerelővel csináltatnám, nem magam.

Köszi srácok!
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2017.02.08 szerda, 14:51:36 »

Köszönöm én is a válaszokat, ezek valóban hasznos tanácsok!

Közben új kérdést vetett elém az élet! A kuplung és kettőstömegű során ugye le kell venni a bölcsőt. Azt hallottam, hogy ezek a Mondeok állandóan összerohadnak, nem lehet kivenni a bölcső csavarokat, csak vágással, meg nem is tudom hogy lehet szétvandálkodni mindent, hogy kuplungozni és kettőstömegűt cserélni lehessen.
Gondolom vannak itt többen, akik már túl vannak ezen. Mennyre igaz ez, kell félni ettől a szereléstől? Autószerelővel csináltatnám, nem magam.

Köszi srácok!

Akkor hagyd rá, majd megoldja. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:14:34 »

Akkor hagyd rá, majd megoldja. Smiley

AndyA

Igen, csak pont az autószerelő mondta, hogy ez ilyen és nem lesz biztonságos utána, nem szívesen adna ki ilyen a kezéből, stb.
Azaz kiesett az ismert szerelőm. Ezért kérdeném, mert még sehol nem olvastam róla, hogy ez tényleg ennyire nehéz ügy.
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:15:49 »

Köszönöm én is a válaszokat, ezek valóban hasznos tanácsok!

Közben új kérdést vetett elém az élet! A kuplung és kettőstömegű során ugye le kell venni a bölcsőt. Azt hallottam, hogy ezek a Mondeok állandóan összerohadnak, nem lehet kivenni a bölcső csavarokat, csak vágással, meg nem is tudom hogy lehet szétvandálkodni mindent, hogy kuplungozni és kettőstömegűt cserélni lehessen.
Gondolom vannak itt többen, akik már túl vannak ezen. Mennyre igaz ez, kell félni ettől a szereléstől? Autószerelővel csináltatnám, nem magam.

Köszi srácok!

Szerintem ez nem igaz. Én már engedtem le a bölcsőt, semmi probléma azzal a 4db csavarral. 2001es az autóm, szinte világ életében szabad ég alatt volt. Ha ennyi idő alatt nem rohadt össze, nem is fog. Az inkább lehetséges, hogy sokszor szerelők összerakásnál lusták nyomatékozni, inkább jól meghúzzák légszerszámmal és elfordul az ellenanya. Na akkor lehet vagdosni....
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:16:26 »

Sziasztok,

Hidegen, álló helyzetben nagyon nehezen veszi az egyest. Előtte inkább át kell húzni kettesbe, onnan már könnyebb. Menet közben, és melegen, már nincsen gond. Olajat cseréltem, de nem lett jobb.
Váltófelújítás?  falbav

Nekem amióta meg van a vas, ezt csinálja ősztől-tavaszig.
Csak megszokás kérdése, hogy amikor beülök reggel, melegítem a motort 1-2 percig akkor egymás utáni váltogatást
csinálok 3-4-5-6. Egyszer kétszer elég ismételni. Ezután könnyen beveszi az egyet és a rükit is.
Sz.tem a váltónak semmi baja, nem kell felújítani, ez ilyen mondejós hiba!   vigyor3
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:22:25 »

Nekem amióta meg van a vas, ezt csinálja ősztől-tavaszig.
Csak megszokás kérdése, hogy amikor beülök reggel, melegítem a motort 1-2 percig akkor egymás utáni váltogatást
csinálok 3-4-5-6. Egyszer kétszer elég ismételni. Ezután könnyen beveszi az egyet és a rükit is.
Sz.tem a váltónak semmi baja, nem kell felújítani, ez ilyen mondejós hiba!   vigyor3

Azon túl, hogy ez ilyen, azért a soha-nem-kell-cserélni váltóolaj cseréje 4-5-6 évente és/vagy 100-150 ezer km-enként tud egy kicsit javítani a helyzeten.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:26:50 »

Azon túl, hogy ez ilyen, azért a soha-nem-kell-cserélni váltóolaj cseréje 4-5-6 évente és/vagy 100-150 ezer km-enként tud egy kicsit javítani a helyzeten.

AndyA

Én is cseréltem váltó olaját azonnal, miután ezt tapasztaltam, de nem javított a helyzeten.
Ettől függetlenül én is osztom az olajcserét  eljen és nyugodtabb lettem, hogy 250e km után friss váltó olaj van benne.  taps
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2017.02.08 szerda, 17:46:46 »

Köszönöm én is a válaszokat, ezek valóban hasznos tanácsok!

Közben új kérdést vetett elém az élet! A kuplung és kettőstömegű során ugye le kell venni a bölcsőt. Azt hallottam, hogy ezek a Mondeok állandóan összerohadnak, nem lehet kivenni a bölcső csavarokat, csak vágással, meg nem is tudom hogy lehet szétvandálkodni mindent, hogy kuplungozni és kettőstömegűt cserélni lehessen.
Gondolom vannak itt többen, akik már túl vannak ezen. Mennyre igaz ez, kell félni ettől a szereléstől? Autószerelővel csináltatnám, nem magam.

Köszi srácok!

Az enyémen már cseréltek kuplungot, lengéscsillapítót, kerékcsapágyat, féltengely támcsapágyat, stb (mind olyan, ami miatt leengedték a bölcsőt), de nem szólt még egyszer sem a szerelő, hogy vágni kellett volna a csavarokat. Némelyiknél ott voltam, rátette a légkulcsot és már szaladt is ki a csavar.

Nyilván nem lehetetlen, hogy összerohad, de nem jellemző hiba.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2017.02.08 szerda, 21:07:21 »

Az enyémen már cseréltek kuplungot, lengéscsillapítót, kerékcsapágyat, féltengely támcsapágyat, stb (mind olyan, ami miatt leengedték a bölcsőt), de nem szólt még egyszer sem a szerelő, hogy vágni kellett volna a csavarokat. Némelyiknél ott voltam, rátette a légkulcsot és már szaladt is ki a csavar.

Nyilván nem lehetetlen, hogy összerohad, de nem jellemző hiba.

Visszafelé meg kell alá egy adag csavarrögzítő, és akkor tutter kijön legközelebb is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2017.02.08 szerda, 21:09:57 »

Igen, csak pont az autószerelő mondta, hogy ez ilyen és nem lesz biztonságos utána, nem szívesen adna ki ilyen a kezéből, stb.
Azaz kiesett az ismert szerelőm. Ezért kérdeném, mert még sehol nem olvastam róla, hogy ez tényleg ennyire nehéz ügy.
nincs semmi ilyen probléma.

1, vagy nincs kedve megcsinálni és leterelt
2, vagy csak beetetés ment, hogy utána legyen mire ráfogni a magasabb munkadíjat
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2017.02.08 szerda, 21:11:37 »

Az enyémen már cseréltek kuplungot, lengéscsillapítót, kerékcsapágyat, féltengely támcsapágyat, stb (mind olyan, ami miatt leengedték a bölcsőt), de nem szólt még egyszer sem a szerelő, hogy vágni kellett volna a csavarokat. Némelyiknél ott voltam, rátette a légkulcsot és már szaladt is ki a csavar.

Nyilván nem lehetetlen, hogy összerohad, de nem jellemző hiba.
na ezekből a kuplungozás amihez le kell engedni. meg ha lengőkart cserélnek. kb ennyi amihez le kell engedni a bölcsőt. max még kormányműcserét tudom idesorolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2017.02.08 szerda, 21:32:34 »

nincs semmi ilyen probléma.

1, vagy nincs kedve megcsinálni és leterelt
2, vagy csak beetetés ment, hogy utána legyen mire ráfogni a magasabb munkadíjat

eljen eljen
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2017.02.08 szerda, 22:30:24 »

na ezekből a kuplungozás amihez le kell engedni. meg ha lengőkart cserélnek. kb ennyi amihez le kell engedni a bölcsőt. max még kormányműcserét tudom idesorolni

Igen, valószínűleg meg lehet csinálni anélkül is, hogy leengedné az ember a bölcsőt. Kívülről nézve, a bölcső leengedésével pont annyit nyertek, hogy ne kelljen feszegetni a futóművet, sokkal finomabban szét jött.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2017.02.08 szerda, 23:46:20 »

Igen, valószínűleg meg lehet csinálni anélkül is, hogy leengedné az ember a bölcsőt. Kívülről nézve, a bölcső leengedésével pont annyit nyertek, hogy ne kelljen feszegetni a futóművet, sokkal finomabban szét jött.
nem kell ott semmit se feszegetni amúgy sem. minden szétjön szépen. gyári leírásokban sem engedik le a bölcsőt mindenhez. márcsak azért sem, mert le van írva, hogy 3 meghúzásonként új csavar kéne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 08:48:01 »

Sziasztok
Mi a különbség a két kinyomó között?
Luk 510 0230 10
Luk 510 0125 10

Az egyik fém talpas a másik műanyag, ennyi lenne?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 09:22:37 »

Én is cseréltem váltó olaját azonnal, miután ezt tapasztaltam, de nem javított a helyzeten.
Ettől függetlenül én is osztom az olajcserét  eljen és nyugodtabb lettem, hogy 250e km után friss váltó olaj van benne.  taps

Én 200.000-el vettem a kocsit, olyan volt a váltás érzet, mint ha egy szerszámosládában összevisszadobált szerszámokba beleállítasz egy csavarhúzót és azt mozgatnád. Olajcsere nem hozott rögtön változást, de folyamatosan jobb lett és kb. 8.000 km után mondtam azt, hoppá jó lett a váltó.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2017.02.11 szombat, 21:39:13 »

Jo estet. A 2 TDCI-kben a 6-os valto az évjárat függő vagy felszereltség függő? Köszönöm.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2017.02.11 szombat, 21:49:35 »

Jo estet. A 2 TDCI-kben a 6-os valto az évjárat függő vagy felszereltség függő? Köszönöm.
évjárat. 2003tól van kb
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 08:38:32 »

Jo estet. A 2 TDCI-kben a 6-os valto az évjárat függő vagy felszereltség függő? Köszönöm.

Nagyjából pre-FL ötös, FL1-FL2 hatos.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 09:57:20 »

Nagyjából pre-FL ötös, FL1-FL2 hatos.

AndyA
fl előtt is volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 10:16:01 »

fl előtt is volt

https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Nagyj%C3%A1b%C3%B3l

Az 5. jelentést ajánlom figyelmedbe.

 vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 12:35:28 »

Jo estet. A 2 TDCI-kben a 6-os valto az évjárat függő vagy felszereltség függő? Köszönöm.


2003 előtt 5sebességes volt.Később 95% 6sebességes a tdci.Talán 2004/2005 környékén a gyengébb motorokhoz lehetett kérni,hogy 5 vagy 6 legyen.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2017.02.12 vasárnap, 12:41:21 »

https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Nagyj%C3%A1b%C3%B3l

Az 5. jelentést ajánlom figyelmedbe.

 vigyor3

AndyA

Egy müszaki világban ezek a szavak elég nehezen értelmezhetőek...-tól vagy -ig és kész! Wink
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.