Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 08:50:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2132744 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #5900 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 11:26:44 »

Na az melyik?Merre talàlható?

https://cromax.hu/kuplung/kuplung_hidraulika/kuplung_felso_munkahenger/kuplung_felso_munkahenger_ford_mondeo_2000-2007_13978

Kuplung pedált - némi burkolat és szigetelő bontás után - kövesd felfelé és megtalálod fentebb a paláston ... jó sz@r helyen van szerelés szempontjából
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.19 vasárnap, 11:38:42 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #5901 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 11:42:40 »

https://cromax.hu/kuplung/kuplung_hidraulika/kuplung_felso_munkahenger/kuplung_felso_munkahenger_ford_mondeo_2000-2007_13978

Kuplung pedált - némi burkolat és szigetelő bontás után - kövesd felfelé és megtalálod fentebb a paláston ... jó sz@r helyen van szerelés szempontjából
Tehàt ha jól értem az utastér felöl kell szerelni a kuplung pedàl fölött?
Az jó hely!
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #5902 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 11:53:42 »

Tehàt ha jól értem az utastér felöl kell szerelni a kuplung pedàl fölött?
Az jó hely!

Jól érted, belül a pedálok fölött ... illetve kivülről a hidraulikus csatlakozást
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5903 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 19:07:46 »

Sziasztok!
Kiderült, hogy a kuplungszettbe minden dieselé volt kivéve a kinyomó, ami benzinesé.

Nem MMT6-os váltóhoz kértétek a szettet, azért nem lett jó.
Ha felbontja a szerelő egyből látni, hogy szimeringes a kinyomó hátulja, tehát 5-ös váltóba való.
A 6-os váltó kinyomóján nincs szimering, mert az külön van a váltóban a nyelestengelyen.
Neked már nem, de másnak még tanulság, ha ezt megnézi, még időben van cserélni, ha szükséges.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5904 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 19:15:15 »

Nem MMT6-os váltóhoz kértétek a szettet, azért nem lett jó.
Ha felbontja a szerelő egyből látni, hogy szimeringes a kinyomó hátulja, tehát 5-ös váltóba való.
A 6-os váltó kinyomóján nincs szimering, mert az külön van a váltóban a nyelestengelyen.
Neked már nem, de másnak még tanulság, ha ezt megnézi, még időben van cserélni, ha szükséges.
eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #5905 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 19:23:48 »

Sziasztok!

Mint írtam mindent kicseréltek ma, kettőstömegű, szerkezet, tárcsa....kivéve a kinyomócsapágyat. Érdekes, mert motorkód, alvázszám szerint lett véve a szett, egy dobozban is volt. A márka LUK.
A kinyomón kívül minden stimmelt és most a régi kinyomó maradt bent, de szuper a kuplung és a váltás is patent! A kettöstömegű meg sem szólal, nem rezeg semmi, szval tipp-topp.
Mivel szettben vettem csak szettben cserélik, de mint írtam a többi már beépítésre került. Így van egy zsír új kinyomom mondeo Mk3 hoz. A felfogatása nem stimmelt nálam, azt mondta a szerelő sokszor van ilyen.... Lefotóztam, hogy lássátok a felfogatási pontokat, ha esetleg valaki ráismer, hogy jó a verájába, és van ilyenre szüksége, úgy Ő lesz az esetleges vevőm. Az árat rábízom, szerintem nem fogunk összeveszni rajta. Privátba várom az ajánlatokat. Természetesen áron alul odaadom......
Na itt lennének a fotók:

Pedig még idejében - 6 nappal ezelőtt - irtam Neked hogy az 5-s váltó és az MMT6 váltó más kávéház, figyelj oda mit veszel...  erre paff ...
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.19 vasárnap, 19:26:00 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #5906 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 08:11:52 »

Sziasztok!
Egy kis segìtség kellene!
Miért van az hogy nem mindig jön vissza kuplung pedàl a helyére?
Kinyomó decemberben volt cserélve.
Ford mondeo mk3 tddi 2001-es év 2.0 tddi 115 le
Mit keressek hibàt?

Köszönöm

Próbáld meg légteleníteni, így esetleg kizárhatod azt, hogy levegős a kuplung wave

Naplózva

mondejó 2.5 V6
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5907 Dátum: 2017.02.22 szerda, 15:05:41 »

Sziasztok!

Na nekem 220klet a vége kettőstömeg, kinyo,kuplung szett, meg valami csapágy csere vagy mi, plusz olaj, munka díj. Szóval minden pénteken megyek a vasért. Na most vagyok az áránál miért vettem  rinya falbav hehe de most már remélem semmi nem fog benne tönkre menni Cheesy Minden ki van cserélve komplet motor felújítva, klíma, kuplung van még valami ? Amire fel kell készülnöm? Mert akkor időbe neki állok puncsolni az asszonynak, hogy ne gyújtsa fel az autót  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.22 szerda, 15:07:40 írta Maarki » Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5908 Dátum: 2017.02.22 szerda, 15:23:15 »

Sziasztok!

Na nekem 220klet a vége kettőstömeg, kinyo,kuplung szett, meg valami csapágy csere vagy mi, plusz olaj, munka díj. Szóval minden pénteken megyek a vasért. Na most vagyok az áránál miért vettem  rinya falbav hehe de most már remélem semmi nem fog benne tönkre menni Cheesy Minden ki van cserélve komplet motor felújítva, klíma, kuplung van még valami ? Amire fel kell készülnöm? Mert akkor időbe neki állok puncsolni az asszonynak, hogy ne gyújtsa fel az autót  eplus2

Várj, gondolkodom..... hehe


Csak vicc, gratula! Csak kigazdálkodtál egy majdnem új autót.  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #5909 Dátum: 2017.02.22 szerda, 15:42:18 »

Sziasztok!

Na nekem 220klet a vége kettőstömeg, kinyo,kuplung szett, meg valami csapágy csere vagy mi, plusz olaj, munka díj. Szóval minden pénteken megyek a vasért. Na most vagyok az áránál miért vettem  rinya falbav hehe de most már remélem semmi nem fog benne tönkre menni Cheesy Minden ki van cserélve komplet motor felújítva, klíma, kuplung van még valami ? Amire fel kell készülnöm? Mert akkor időbe neki állok puncsolni az asszonynak, hogy ne gyújtsa fel az autót  eplus2

Azért gondolom volt annyi esze a szerelőnek, hogyha már szét húzta a váltót akkor kicserélje a főtengely szimeringet is wave Ha nem akkor gondolt a jövő évi termésről is nyes

A virág mindent megold  eplus2

Sok siker az "új" autóhoz wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5910 Dátum: 2017.02.22 szerda, 16:54:42 »

Várj, gondolkodom..... hehe


Csak vicc, gratula! Csak kigazdálkodtál egy majdnem új autót.  vigyor3

Hehe Cheesy most vagyk 1,5m szóval azért egy új autó még mesze van Cheesy  eplus2
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5911 Dátum: 2017.02.22 szerda, 16:56:09 »

Azért gondolom volt annyi esze a szerelőnek, hogyha már szét húzta a váltót akkor kicserélje a főtengely szimeringet is wave Ha nem akkor gondolt a jövő évi termésről is nyes

A virág mindent megold  eplus2

Sok siker az "új" autóhoz wave

Azt már ki cserélte tavaly motor genrálnál... Cheesy

áhhh nincs az a virág mennyiség amivel ki tudom majd engesztelni Cheesy

Köszönöm mindenkinek!  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5912 Dátum: 2017.02.22 szerda, 18:21:01 »

Sziasztok!

Na nekem 220klet a vége kettőstömeg, kinyo,kuplung szett, meg valami csapágy csere vagy mi, plusz olaj, munka díj. Szóval minden pénteken megyek a vasért. Na most vagyok az áránál miért vettem  rinya falbav hehe de most már remélem semmi nem fog benne tönkre menni Cheesy Minden ki van cserélve komplet motor felújítva, klíma, kuplung van még valami ? Amire fel kell készülnöm? Mert akkor időbe neki állok puncsolni az asszonynak, hogy ne gyújtsa fel az autót  eplus2

Lomis vagyol-e?!  nyes hehe
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #5913 Dátum: 2017.02.22 szerda, 21:14:28 »

Sziasztok!

Sajnos az autóm érett lett a kinyomócsapágy cserére, és ezáltal az összes "finomságot" (kettőstömegű, kuplung, szimering, stb..) is cserélnem kellene.
Tapasztalatotok szerint, melyik autóalkatrész kereskedőtől érdemes ajánlatot kérni?
Valamint Budapesten tudtok ajánlani szerelőt, aki a hozott anyagból vállal kuplung cserét, reális áron?

Előre is köszi.

Tamás
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #5914 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 06:17:36 »

Sziasztok!

Sajnos az autóm érett lett a kinyomócsapágy cserére, és ezáltal az összes "finomságot" (kettőstömegű, kuplung, szimering, stb..) is cserélnem kellene.
Tapasztalatotok szerint, melyik autóalkatrész kereskedőtől érdemes ajánlatot kérni?
Valamint Budapesten tudtok ajánlani szerelőt, aki a hozott anyagból vállal kuplung cserét, reális áron?

Előre is köszi.

Tamás

Ha tudod vinni az alkatrészt, akkor én megvenném ebay-en 110000Ft-ért van szállítással együtt Angliából, LUK, komplett szett 6-os váltóhoz.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5915 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 07:54:03 »

Sziasztok!

Sajnos az autóm érett lett a kinyomócsapágy cserére, és ezáltal az összes "finomságot" (kettőstömegű, kuplung, szimering, stb..) is cserélnem kellene.
Tapasztalatotok szerint, melyik autóalkatrész kereskedőtől érdemes ajánlatot kérni?
Valamint Budapesten tudtok ajánlani szerelőt, aki a hozott anyagból vállal kuplung cserét, reális áron?

Előre is köszi.

Tamás

Itthon 125-130 körül találni a komplett szettet - DMF, kuplungtárcsa + szerkezet, kinyomó -, eBay-ről megjön 15-20-szal olcsóbban, de ha garis gond van, azt olyankor nehezebb érvényesíteni. Plusz főtengely szimmering, 15-20 körül, plusz váltóolaj csere, ha nem volt mostanában. Szerelés 40-50 körül szokott lenni.

Vidd Ervinhez Súrra. Igaz, Fehérvár mellett van, de az egyik kezét hátratéve becsukott szemmel megcsinálja neked. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5916 Dátum: 2017.02.24 péntek, 16:28:09 »

Lomis vagyol-e?!  nyes hehe

 taps taps taps taps taps most nézem mit írtam úr isten Cheesy ezt adom Cheesy akkor most jól : Pénteken (ma) megyek a vasért (mondiért) Cheesy így már érthetőbb lesz Cheesy de tényleg mit írtam  OMG Cheesy

amúgy nem vagyok Cheesy
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #5917 Dátum: 2017.02.25 szombat, 10:50:08 »

Itthon 125-130 körül találni a komplett szettet - DMF, kuplungtárcsa + szerkezet, kinyomó -, eBay-ről megjön 15-20-szal olcsóbban, de ha garis gond van, azt olyankor nehezebb érvényesíteni. Plusz főtengely szimmering, 15-20 körül, plusz váltóolaj csere, ha nem volt mostanában. Szerelés 40-50 körül szokott lenni.

Vidd Ervinhez Súrra. Igaz, Fehérvár mellett van, de az egyik kezét hátratéve becsukott szemmel megcsinálja neked. Smiley

AndyA

Köszönöm a válaszokat és a segítő felajánlásokat.
Végül sikerült megvennem a szettet és a kettőstömegűt szerintem egész jó áron. (LUK gyártmány)
Azért azt megjegyezném, hogy volt olyan autóalkatrész kereskedő, aki több mint a kétszereséért kínálta ugyanazt a portékát (ja és kedvezménnyel falbav).

üdv.

Tamás
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.25 szombat, 10:53:44 írta Tomi76 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5918 Dátum: 2017.02.25 szombat, 16:49:56 »

Köszönöm a válaszokat és a segítő felajánlásokat.
Végül sikerült megvennem a szettet és a kettőstömegűt szerintem egész jó áron. (LUK gyártmány)
Azért azt megjegyezném, hogy volt olyan autóalkatrész kereskedő, aki több mint a kétszereséért kínálta ugyanazt a portékát (ja és kedvezménnyel falbav).

üdv.

Tamás


Pl. a Bárdi is. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #5919 Dátum: 2017.02.25 szombat, 23:31:01 »

És azt szabad tudni, hogy hol érdemes akkor megvenni?

Köszönöm a válaszokat és a segítő felajánlásokat.
Végül sikerült megvennem a szettet és a kettőstömegűt szerintem egész jó áron. (LUK gyártmány)
Azért azt megjegyezném, hogy volt olyan autóalkatrész kereskedő, aki több mint a kétszereséért kínálta ugyanazt a portékát (ja és kedvezménnyel falbav).

üdv.

Tamás

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #5920 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 14:45:13 »

És azt szabad tudni, hogy hol érdemes akkor megvenni?


Én itt vettem meg: http://www.alkatracer.hu/home
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #5921 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 16:40:00 »

Köszi, tényleg nem rosszak az árak  eljen

Én itt vettem meg: http://www.alkatracer.hu/home
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5922 Dátum: 2017.03.11 szombat, 16:09:48 »

Sziasztok!


NA túl vagyok a kettőst, kinyomócs, kuplungsz, cserén viszont ami feltűnt és fura mert akkor vissza viszem mert hát garis.

Szóval eddig az alapjáratom 1000 volt mióta kicserélték azóta 800 (tudom ,hogy 800-850 között kel lennie) a másik ,hogy 1esben ha felengedem a kuplungot és csak azzal indulok alig akar elindulni az autó úgy remeg mint állat és majdnem le fullad...

A másik érdekesség,hogy néha néha pl piros lámpánál mikkor alapjáraton duruzsol és be nyomom a kuplungot és állok a féken annyira rezonálnak a pedálok mint ha masszíroznák a talpam és olyan "ütemesen" mint ahogy a motor jár (érthető?  szomoru1)

Na ez miért van?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
fofo007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #5923 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 07:39:19 »

Szia

Szett csere után nem szabadna remegni kuplungnak.kettős tömegű probléma jele de vidd vissza ahol cserélték!
Érdekesség képen kuplung "Gyártó sor" Luknál leválogatás gyártás után!  1% tűrés gyári alkatrész uj autóba,2% tűrés uj alkatrész gyárival megegyező minőség nyugat euba,3% tűrés utángyártott alkatrész kelet euba(bárdi,unix,stb)!Nehezen elfogadható de lásd gyári kuplung sokkal tovább elmegy mint az új luk pl de gyári akku is tovább megy mint egy uj bosch de így van!
Lehet rendelni németből Luk kuplung szettet kb 210eft bárdinál is kb ennyi a szett!

Csak érdekességképen írom.




Sziasztok!


NA túl vagyok a kettőst, kinyomócs, kuplungsz, cserén viszont ami feltűnt és fura mert akkor vissza viszem mert hát garis.

Szóval eddig az alapjáratom 1000 volt mióta kicserélték azóta 800 (tudom ,hogy 800-850 között kel lennie) a másik ,hogy 1esben ha felengedem a kuplungot és csak azzal indulok alig akar elindulni az autó úgy remeg mint állat és majdnem le fullad...

A másik érdekesség,hogy néha néha pl piros lámpánál mikkor alapjáraton duruzsol és be nyomom a kuplungot és állok a féken annyira rezonálnak a pedálok mint ha masszíroznák a talpam és olyan "ütemesen" mint ahogy a motor jár (érthető?  szomoru1)

Na ez miért van?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5924 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 07:49:56 »

Szia

Szett csere után nem szabadna remegni kuplungnak.kettős tömegű probléma jele de vidd vissza ahol cserélték!
Érdekesség képen kuplung "Gyártó sor" Luknál leválogatás gyártás után!  1% tűrés gyári alkatrész uj autóba,2% tűrés uj alkatrész gyárival megegyező minőség nyugat euba,3% tűrés utángyártott alkatrész kelet euba(bárdi,unix,stb)!Nehezen elfogadható de lásd gyári kuplung sokkal tovább elmegy mint az új luk pl de gyári akku is tovább megy mint egy uj bosch de így van!
Lehet rendelni németből Luk kuplung szettet kb 210eft bárdinál is kb ennyi a szett!

Csak érdekességképen írom.

Jaja. Egy karosszériaelem nyomóformája bír mondjuk 10 ezer példányt. Amikor az elején még pontos a szerszám, legyártanak vele 5000 elemet. Ebből lesznek a Ford új autók az európai piac 19 országából az "5 nagy" számára, plusz javításhoz cserepéldányok. A maradék 5000 darabot meg, ahogyan kopik a szerszám és romlik a pontosság, szépen elosztják a maradék 14 országba, és persze a végét küldik Kelet-Európába. Azután a Ford szerelői állandóan anyáznak, hogy nem passzos a gyári karosszériaelem a törött autóra, és állandóan igazgatni kell...

De a 0,5%-1%-5% tűrésű ellenállások gyártása is ugyanilyen. Ami megfelel a 0,5% pontosságnak, azt eladják úgy, utána leválogatják 1%-ra a maradékot, és ami utána marad, abból lesz az 5%-os tűrésű. Ami 5% fölött van, azt meg kidobják, mert az nem használható.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.12 vasárnap, 07:51:44 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5925 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 15:25:29 »

Jaja. Egy karosszériaelem nyomóformája bír mondjuk 10 ezer példányt. Amikor az elején még pontos a szerszám, legyártanak vele 5000 elemet. Ebből lesznek a Ford új autók az európai piac 19 országából az "5 nagy" számára, plusz javításhoz cserepéldányok. A maradék 5000 darabot meg, ahogyan kopik a szerszám és romlik a pontosság, szépen elosztják a maradék 14 országba, és persze a végét küldik Kelet-Európába. Azután a Ford szerelői állandóan anyáznak, hogy nem passzos a gyári karosszériaelem a törött autóra, és állandóan igazgatni kell...

De a 0,5%-1%-5% tűrésű ellenállások gyártása is ugyanilyen. Ami megfelel a 0,5% pontosságnak, azt eladják úgy, utána leválogatják 1%-ra a maradékot, és ami utána marad, abból lesz az 5%-os tűrésű. Ami 5% fölött van, azt meg kidobják, mert az nem használható.

AndyA

Na menjenek a bús picsába már elnézést mi az ,hogy 5% tűrés... 200ezer forintos alkatrésznél :O 5000ft alkatrésznél még jó de 200k na nee ezt én nem fogom, megkérdezem a szerelőmet mit rakót bele ha azt akkor csere  falbav

Amúgy ennek van valami gyári le írása ,hogy oda állhassak a szakim elé, hogy bocs de a luk egy rakás szart gyárt ? vagy más márkánál is ez a helyzet ? Ez csak azért érdekelne ha az van benne akkor tudjak vele mahinálni. Ennyi erővel vehetem volna németbe egy le gyalult vackot és bele rakhattam volna azt is ennyi erővel.

Köszönöm a válaszotokat!


Üdv. : Maarki
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
fofo007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #5926 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 16:21:11 »

Szia

Luk jelenleg a legjobb amit beletehetsz de nem a lukkal van baj ha nem hogy kelet euba vagyunk sorolva (lengyelek nem)!SKF például régen jóval drágább volt a többinél most alig van ár különbség de a minőség rovására!SKF csapágy 10-20 km ment el és kuka ugyan ez a féltengely csuklóval.Bárdiba vissza viszed 3 hónap múlva és garancia nincs mert szerelői bizonylat kell beépitésre ha az is van akkor más alkatrész okozta a hibát!Magyarul sehogy sem tudod érvényesíteni a garanciát!Ugyan ezt tapasztalom sachs lengéscsillapítónál vagy kuplungnál is! Sachs kuplung egyik legjobb volt,most berakom valamibe és van hogy "csörög" 2 hónap múlva!

Vissza térve a kuplungra Pesti úti cromaxba ha megkéred a srácot hozat kuplungot Németből de kb 2 hét árban szinte ugyan az szinte!
Ez van szinte mindenbe mert kelet eu-ba vagyunk!Kettőstömegűt  lehet hegeszteni esztergálni felújítani de sose lesz jó,egyensúly miatt!

PL gyári bmw akku ugyan az az inditóáram és amperóra mint pl egy boschnak de súlya sokkal kevesebb de messze nem tart addig.MIÉRT??? Sok ilyet lehetne mondani csak minek .....
Naplózva
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5927 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 16:27:06 »

Szia

Luk jelenleg a legjobb amit beletehetsz de nem a lukkal van baj ha nem hogy kelet euba vagyunk sorolva (lengyelek nem)!SKF például régen jóval drágább volt a többinél most alig van ár különbség de a minőség rovására!SKF csapágy 10-20 km ment el és kuka ugyan ez a féltengely csuklóval.Bárdiba vissza viszed 3 hónap múlva és garancia nincs mert szerelői bizonylat kell beépitésre ha az is van akkor más alkatrész okozta a hibát!Magyarul sehogy sem tudod érvényesíteni a garanciát!Ugyan ezt tapasztalom sachs lengéscsillapítónál vagy kuplungnál is! Sachs kuplung egyik legjobb volt,most berakom valamibe és van hogy "csörög" 2 hónap múlva!

Vissza térve a kuplungra Pesti úti cromaxba ha megkéred a srácot hozat kuplungot Németből de kb 2 hét árban szinte ugyan az szinte!
Ez van szinte mindenbe mert kelet eu-ba vagyunk!Kettőstömegűt  lehet hegeszteni esztergálni felújítani de sose lesz jó,egyensúly miatt!

PL gyári bmw akku ugyan az az inditóáram és amperóra mint pl egy boschnak de súlya sokkal kevesebb de messze nem tart addig.MIÉRT??? Sok ilyet lehetne mondani csak minek .....



Rendben van köszi. Már tárgytalan mert az autóban van.

Kifizetem. Szóval akkor szokjam meg ,hogy alapjáraton remeg a pedál? vagy megint költsek 200 kettősre? :O az utolsó nem opció. Ha havi 200 tudnék autóra költeni akkor nem egy 2001 mondeom lenne Smiley

Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
fofo007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #5928 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 16:49:20 »

Én ha kicserélem a kuplungot utána kipróbálom a kocsit,ha nem jó megkeresem hogy mi okozza ha a kuplung akkor ujjból szétszedem mert valami nem jó!Mindegy ki csinálta de ha kipróbálja az ő lábát is rázza nem csak a tiédet.Az más kérdés hogy azt mondja az ember óhh 16 éves autóval mit akar jó ember,van annak más hibája is örüljön ha megy!Ilyenkor jönnek a tekerd  fel a rádiót és nem hallod stb stb jó tanácsok (ez csak vicc volt)!

Vidd vissza megmutatni hogy miért van a rázás.Lehet más okozza.....
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5929 Dátum: 2017.03.12 vasárnap, 18:36:30 »

Sziasztok!


NA túl vagyok a kettőst, kinyomócs, kuplungsz, cserén viszont ami feltűnt és fura mert akkor vissza viszem mert hát garis.

Szóval eddig az alapjáratom 1000 volt mióta kicserélték azóta 800 (tudom ,hogy 800-850 között kel lennie) a másik ,hogy 1esben ha felengedem a kuplungot és csak azzal indulok alig akar elindulni az autó úgy remeg mint állat és majdnem le fullad...

A másik érdekesség,hogy néha néha pl piros lámpánál mikkor alapjáraton duruzsol és be nyomom a kuplungot és állok a féken annyira rezonálnak a pedálok mint ha masszíroznák a talpam és olyan "ütemesen" mint ahogy a motor jár (érthető?  szomoru1)

Na ez miért van?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Vissza tudod vinni? Csinálják meg rendesen, szerintem egyszerűen nincs rendesen összerakva, vagy tényleg hibás valamelyik alkatrész. A LUK-nak passzolnia kell, gyári beszállítók.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5930 Dátum: 2017.03.13 hétfő, 21:52:10 »

Sziasztok,

Mondeo kuplungján lehet állítani? Mintha nem emelne ki rendesen.
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5931 Dátum: 2017.03.13 hétfő, 22:09:47 »

Sziasztok,

Mondeo kuplungján lehet állítani? Mintha nem emelne ki rendesen.

Nem. Hidraulikus.
1. Légtelenítés, próba.
2. Főhenger vagy kinyomócsapágy.
3. Kuplung szett.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 237


E-mail
« Új hozzászólás #5932 Dátum: 2017.03.14 kedd, 20:05:22 »

Sziasztok!

2.2-es TDCI-hez az itteni leírás alapján 510 0125 10 számú a kinyomó.
Nekem már van egy, igaz még nincsen beszerelve és 510 0230 10 számú LUK. Számíthatok arra, hogy nem lesz megfelelő? Cseréltessem?
Köszi!
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5933 Dátum: 2017.03.18 szombat, 15:03:59 »

Sziasztok,

  Ahogyan írtam korábban is, hidegben, álló helyzetben nehezen lehet egyesbe rakni a váltót.
Ha bemelegszik, akkor jobb a helyzet. Olajat már cseréltettem benne. Van hígabb olaj, amit javasolnátok?
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5934 Dátum: 2017.03.19 vasárnap, 10:29:23 »

Sziasztok,

  Ahogyan írtam korábban is, hidegben, álló helyzetben nehezen lehet egyesbe rakni a váltót.
Ha bemelegszik, akkor jobb a helyzet. Olajat már cseréltettem benne. Van hígabb olaj, amit javasolnátok?
Tisztelt Fórumtárs!
Én nem javallom a hígabb olaj használatát. Vagy a gyári Ford sebváltó olaj vagy a Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 API GL-4 olajat javaslom, ami tudja a Ford WSD-M2C200-CMB specifikációt. Tapasztalatból mondom, hígabb olajjal nem volt igazi a váltó. Természetesen mindenki maga dönti el hogy milyen olajat használ a motorba és a váltóba. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5935 Dátum: 2017.03.19 vasárnap, 11:05:57 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én nem javallom a hígabb olaj használatát. Vagy a gyári Ford sebváltó olaj vagy a Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 API GL-4 olajat javaslom, ami tudja a Ford WSD-M2C200-CMB specifikációt. Tapasztalatból mondom, hígabb olajjal nem volt igazi a váltó. Természetesen mindenki maga dönti el hogy milyen olajat használ a motorba és a váltóba. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm!
A szerelő nemrég cserélte az olajat, sajnos azt nem tudom, hogy pontosan mire. Egy biztos, hogy rohadt drága volt, és Castrol.
Persze, most már abban sem lehetek biztos, hogy kicserélte, hiszen nem álltam mellette. gun
Magam fogom elvégezni a cserét. Lehet, hogy bevállalom a hígabbat. A hígabbnak milyen a jelzése?
Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5936 Dátum: 2017.03.19 vasárnap, 13:25:05 »

Köszönöm!
A szerelő nemrég cserélte az olajat, sajnos azt nem tudom, hogy pontosan mire. Egy biztos, hogy rohadt drága volt, és Castrol.
Persze, most már abban sem lehetek biztos, hogy kicserélte, hiszen nem álltam mellette. gun
Magam fogom elvégezni a cserét. Lehet, hogy bevállalom a hígabbat. A hígabbnak milyen a jelzése?

Tisztelt Fórumtárs!
A hígabb olajjal nem lesz könnyebb a váltó működtetése. Olyan érzésem volt váltáskor a hígabb olajjal, mintha kenetlen vagy kevés olaj lenne a rendszerben. Amit írtam Cartrol márkát az teljesen megfelelő és árban olcsóbb, mint a gyári olaj. A Ford váltóolaj beszállítója a CAstrol.
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #5937 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 07:20:36 »

Tisztelt Fórumtárs!
A hígabb olajjal nem lesz könnyebb a váltó működtetése. Olyan érzésem volt váltáskor a hígabb olajjal, mintha kenetlen vagy kevés olaj lenne a rendszerben. Amit írtam Cartrol márkát az teljesen megfelelő és árban olcsóbb, mint a gyári olaj. A Ford váltóolaj beszállítója a CAstrol.
Jó napot!

Azt szeretném megkérdezni hogy hány liter megy a váltóba belőle?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5938 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 08:32:59 »

Jó napot!

Azt szeretném megkérdezni hogy hány liter megy a váltóba belőle?

Köszönöm!

MTX75-be 1.9 Liter
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #5939 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 08:38:01 »

MTX75-be 1.9 Liter
Kifelejtettem a 6os váltót
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5940 Dátum: 2017.03.20 hétfő, 10:05:25 »

Kifelejtettem a 6os váltót

MMT6  1.75 Liter
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5941 Dátum: 2017.04.08 szombat, 12:32:09 »

Üdv!

Már régóta foglalkoztat egy fura jelenség. Hosszabb távon, ha megyek az autóval felkeményedik a kuplung pedálom (pl.: ha sokáig megyek autópályán 5 sebességbe és visszaváltok akkor keményebb a kuplung pedálom). Volt cserélve kuplung szerkezet, kinyomó, kettőstömegű, és olajat is cseréltem. Felső munkahenger lehet esetleg a hibajelenség oka?
Valaki tapasztalt hasonlót?   worship

Köszönettel integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #5942 Dátum: 2017.04.08 szombat, 13:10:13 »

Üdv!

Már régóta foglalkoztat egy fura jelenség. Hosszabb távon, ha megyek az autóval felkeményedik a kuplung pedálom (pl.: ha sokáig megyek autópályán 5 sebességbe és visszaváltok akkor keményebb a kuplung pedálom). Volt cserélve kuplung szerkezet, kinyomó, kettőstömegű, és olajat is cseréltem. Felső munkahenger lehet esetleg a hibajelenség oka?
Valaki tapasztalt hasonlót?   worship

Köszönettel integet2
Nekem is volt de egyszercsak azt vettem észre hogy nem keményedik. kb100e km ezelőtt. azóta egyforma pedig lassan 200e felé megy a szerkezet.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5943 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 19:29:51 »

Nekem is volt de egyszercsak azt vettem észre hogy nem keményedik. kb100e km ezelőtt. azóta egyforma pedig lassan 200e felé megy a szerkezet.


Nem tudom, már járok vele egy ideje, most nem olyan kemény, mint amikor megvettem, de remélem hamarosan orvosolom a problémát! Köszi a hozzászólást  wave
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #5944 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 10:13:03 »

Sziasztok! Egy kis infót kérnék.  Nagyon taposnom kell a kuplungpedallt hogy sebessége rakjam a vasat. Minden sebességet nehezen veszi főleg hidegen. Tudok valamit állítani vagy hasonló?  Komplett kuplung cserélném volt pár hónapja.
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #5945 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 10:51:46 »

Sziasztok! Egy kis infót kérnék.  Nagyon taposnom kell a kuplungpedallt hogy sebessége rakjam a vasat. Minden sebességet nehezen veszi főleg hidegen. Tudok valamit állítani vagy hasonló?  Komplett kuplung cserélném volt pár hónapja.
Lehet csak légteleníteni kellene#
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #5946 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 13:07:27 »

Lehet csak légteleníteni kellene#

Köszönöm szépen!  Megcsinaltatom. Veszíteni való nincs.   worship
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5947 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 15:04:20 »

Sziasztok! sikerült hozzájutnom egy szép állapotú, motorikusan rendben lévő 2002-es 2.0 benzines mondeóhoz Smiley mindennel meg vagyok elégedve, viszont hajtás oldalon valami nem  okés szerintem. Ezt belekalkuláltam a vétel utáni költségekbe. Minden fokozatot jól vesz, a kuplung hamar fog és nem csúszik, szerintem már cserélték, mert 235e km van az autóban. Viszont üresben is és sebességben is menet közben hallani valami zörgő / surolódó hangot a fordulatszám függvényében egyértelműen a bal elejéből jön..mintha a kettőstömegűnek lenne ilyen hangja de nem vagyok benne biztos. Ha a kuplungot kinyomom és felpörgetem akkor is csinálja. Ha sebességben finoman gyorsítok akkor nem lehet hallani szinte, viszont ha nagy gázt adok, főleg ha kihuzatom 4000ezerig mondjuk, tehát van terhelés akkor megint hallani ezt surlódóbb / zörgő hangot. Amit még észrevettem hogy pl 50nél rakok egy hármast akkor mintha kicsit reccsenne a váltó mikor 3-asba rakom..mintha nem emelne ki jól a kuplung. Van tipp, hogy mi lehet ez?
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5948 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 15:41:26 »

Sziasztok! sikerült hozzájutnom egy szép állapotú, motorikusan rendben lévő 2002-es 2.0 benzines mondeóhoz Smiley mindennel meg vagyok elégedve, viszont hajtás oldalon valami nem  okés szerintem. Ezt belekalkuláltam a vétel utáni költségekbe. Minden fokozatot jól vesz, a kuplung hamar fog és nem csúszik, szerintem már cserélték, mert 235e km van az autóban. Viszont üresben is és sebességben is menet közben hallani valami zörgő / surolódó hangot a fordulatszám függvényében egyértelműen a bal elejéből jön..mintha a kettőstömegűnek lenne ilyen hangja de nem vagyok benne biztos. Ha a kuplungot kinyomom és felpörgetem akkor is csinálja. Ha sebességben finoman gyorsítok akkor nem lehet hallani szinte, viszont ha nagy gázt adok, főleg ha kihuzatom 4000ezerig mondjuk, tehát van terhelés akkor megint hallani ezt surlódóbb / zörgő hangot. Amit még észrevettem hogy pl 50nél rakok egy hármast akkor mintha kicsit reccsenne a váltó mikor 3-asba rakom..mintha nem emelne ki jól a kuplung. Van tipp, hogy mi lehet ez?

Ha DMF, annak álló helyben is kell zörögnie járó motornál. Ha csak menetközben csinálja, akkor az aligha az.

Balról ami menetközben zöröghet, az kerékcsapágy vagy féltengelycsukló. Ha erősebb gyorsításnál csinálja jobban, akkor inkább az utóbbira tippelnék.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5949 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 15:47:53 »

Ha DMF, annak álló helyben is kell zörögnie járó motornál. Ha csak menetközben csinálja, akkor az aligha az.

Balról ami menetközben zöröghet, az kerékcsapágy vagy féltengelycsukló. Ha erősebb gyorsításnál csinálja jobban, akkor inkább az utóbbira tippelnék.

AndyA

Köszi szépen a választ.

A DMF = kettőstömegű ? Smiley  Kerékcsapágy tuti nem, mert ha menet közben kiveszem üresbe, akkor leesik a fordulat és gurul az autó, akkor megszűnik ez a surlódó/zörgő hang. Bocsi, azt nem írtam hogy hidegen is, alapjáraton van egy halk zörgő hangja, de kb 5 perc múlva elmúlik ahogy kezd melegedni a motor.

Ha kuplungot nem, de kettőstömegűt kell cserélni az nagyjából milyen árban mozog?



Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.