Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:54:56
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
94
95
96
97
98
99
100
[
101
]
102
103
104
105
106
107
108
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2326912 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5000 Dátum:
2015.06.07 vasárnap, 19:52:47 »
Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5001 Dátum:
2015.06.07 vasárnap, 22:11:43 »
Idézetet írta: pamacs - 2015.06.07 vasárnap, 15:15:07
Sziasztok! Tudom, hogy nem itt kéne megkérdeznem. de itt láttam aktivitást. Fel lehet tenni két különböző méretű gumit két különböző tengelyre/tudom hogy nem váltóméretei egymásnak/. Az egyik pár 225/45x17 a másik 215/45 17?
Technikailag gondolom igen, de ne tedd.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5002 Dátum:
2015.06.07 vasárnap, 22:13:55 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.07 vasárnap, 19:52:47
Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!
Köszönöm!
Olyat, ami a Ford M2C 200-C szabványnak megfelel.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5003 Dátum:
2015.06.08 hétfő, 10:59:20 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.06.07 vasárnap, 22:13:55
Olyat, ami a Ford M2C 200-C szabványnak megfelel.
Én most cseréltem féltengely szimering csere miatt, én is Ford olajat raktam bele. A független szerelőm is ezt javasolta. Drága, de ez kell bele.
A váltás minősége érdemben nem ettől szokott javulni.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5004 Dátum:
2015.06.08 hétfő, 14:18:34 »
Idézetet írta: alabuka - 2015.06.07 vasárnap, 09:09:33
sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem hogy féltengely szimeringet kell cserélnem ,de az autó szerelőm lerendelt egy után gyártottat de az nem volt jó mert vastagabb volt.mondtam neki rendelje be a cromaxtól ezt 1
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11631&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
és ő inkább ezt renedlné le 2
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11702&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
csak azt nem értem hogy miért a 2.-at akarja berenelni mikor nekem manuális váltóm van.
Gyári szimeringet rakass bele, ne az olcsóbbikat! Az én szerelőm is azt javasolta hogy 1-2 ezer forint a különbség, gyárit rakjunk. Spórolni máson kell/lehet.
Naplózva
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5005 Dátum:
2015.06.10 szerda, 09:13:05 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.06.07 vasárnap, 19:52:47
Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!
Köszönöm!
Nálam szerelő cserélt 200.000-nél, azt mondta eléggé izsapos volt, de nem igazán vettem észre különbséget a váltás minőségén. Gyári olajat rakott bele.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5006 Dátum:
2015.06.10 szerda, 18:37:04 »
Idézetet írta: momcrew - 2015.06.10 szerda, 09:13:05
Nálam szerelő cserélt 200.000-nél, azt mondta eléggé izsapos volt, de nem igazán vettem észre különbséget a váltás minőségén. Gyári olajat rakott bele.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Szerintem a castrol syntrans multivehicle 75w-90 olajat fogom belerakni.
További szép napot mindenkinek!
Üdv: Ákos
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5007 Dátum:
2015.06.10 szerda, 19:20:02 »
Idézetet írta: pamacs - 2015.06.07 vasárnap, 15:15:07
Sziasztok! Tudom, hogy nem itt kéne megkérdeznem. de itt láttam aktivitást. Fel lehet tenni két különböző méretű gumit két különböző tengelyre/tudom hogy nem váltóméretei egymásnak/. Az egyik pár 225/45x17 a másik 215/45 17?
Nekem volt fent különböző gumi. Elöl 225/40 r18 Hátul 225/45 r18
Kísérletezés miatt volt fent pár hónapig. Semmi különöset nem vettem észre.
Mondták páran hogy tönkre fog menni az abs a különböző átmérő miatt de semmi gond nem volt vele.
Annyi h, ha nagyon megpakoltam a gépet a nagyobb hátsó gumi beleért a kaszniba. (2.5cm nyomtáv szélesítésem van)
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.11 csütörtök, 19:47:27 írta Kispusi
»
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5008 Dátum:
2015.06.30 kedd, 00:06:31 »
Hello.
Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet? Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5009 Dátum:
2015.06.30 kedd, 05:10:52 »
Idézetet írta: horizss - 2015.06.30 kedd, 00:06:31
Hello.
Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet? Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.
Szia!
Én ugyanezen jelenség megjelenése után cseréltem a kuplung-kinyomó-lendkerék kombót, és a hang megszünt.
Neked is ezt ajánlom. Mennyi km van a kocsiban?
Az enyémben óra szerint 196ezer volt cserekor.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.30 kedd, 05:20:33 írta Takiatti
»
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
buksika
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5010 Dátum:
2015.06.30 kedd, 06:26:37 »
Sziasztok! mk3 2.0 TDDI kuplungozás előtt állok. 5-ös helyett 6-os váltó menne fel! A kérdésem az lenne , hogy mi a külömbség a két váltó kuplungszettje között a kinyomócsapágyon kívűl
Naplózva
omilan03
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5011 Dátum:
2015.06.30 kedd, 08:33:34 »
Idézetet írta: horizss - 2015.06.30 kedd, 00:06:31
Hello.
Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet? Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.
Nálam is jelentkezik ez a jelenség, de azóta finomabban, vagyis lassabban váltok. Így még egy kicsit kitolom a komplett kuplung cserét (talán). Amióta úgymond öregesen váltok, azóta nincs ilyen gond. Az én autómban közel 220e km van benne, szóval elég időszerű lenne a csere és persze többségében városban használom.
Naplózva
Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5012 Dátum:
2015.06.30 kedd, 09:07:40 »
Idézetet írta: buksika - 2015.06.30 kedd, 06:26:37
Sziasztok! mk3 2.0 TDDI kuplungozás előtt állok. 5-ös helyett 6-os váltó menne fel! A kérdésem az lenne , hogy mi a külömbség a két váltó kuplungszettje között a kinyomócsapágyon kívűl
Semmi.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5013 Dátum:
2015.06.30 kedd, 09:39:51 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.06.30 kedd, 09:07:40
Semmi.
szerintem a harang is más....
meg ugye a jeladónak nincs rajta hely.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.06.30 kedd, 09:41:30 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5014 Dátum:
2015.06.30 kedd, 12:17:43 »
Idézetet írta: Takiatti - 2015.06.30 kedd, 05:10:52
Szia!
Én ugyanezen jelenség megjelenése után cseréltem a kuplung-kinyomó-lendkerék kombót, és a hang megszünt.
Neked is ezt ajánlom. Mennyi km van a kocsiban?
Az enyémben óra szerint 196ezer volt cserekor.
Szia!
Ebben az autóban 291000Km-t mutat az óra. Szinte biztos, hogy nem az eredeti kuplung van benne. Nemrég került hozzám. A lendkerék és a nyomólap milyen állapotban volt mikor kicserélted?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5015 Dátum:
2015.06.30 kedd, 12:30:44 »
Idézetet írta: omilan03 - 2015.06.30 kedd, 08:33:34
Nálam is jelentkezik ez a jelenség, de azóta finomabban, vagyis lassabban váltok. Így még egy kicsit kitolom a komplett kuplung cserét (talán). Amióta úgymond öregesen váltok, azóta nincs ilyen gond. Az én autómban közel 220e km van benne, szóval elég időszerű lenne a csere és persze többségében városban használom.
"Papásan" vezetek én is a nyarat jó lenne ha kihúzná beavatkozás nélkül.
290e km van az órában, ebből valamit kispóroltak mikor cserélték a kuplungot, nem hiszem, hogy eredeti lenne benne...
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
buksika
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5016 Dátum:
2015.06.30 kedd, 22:25:30 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.06.30 kedd, 09:07:40
Semmi.
Köszi!
Naplózva
omilan03
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5017 Dátum:
2015.07.01 szerda, 23:33:22 »
Idézetet írta: horizss - 2015.06.30 kedd, 12:30:44
"Papásan" vezetek én is a nyarat jó lenne ha kihúzná beavatkozás nélkül.
290e km van az órában, ebből valamit kispóroltak mikor cserélték a kuplungot, nem hiszem, hogy eredeti lenne benne...
Hát az majd akkor derül ki, mikor szét lesz szedve, de elképzelhető, hogy még a gyári van benne, és az új komplett kuplungot spórolták ki. Addig is kitartást kívánok magunknak.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.01 szerda, 23:36:31 írta omilan03
»
Naplózva
Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
mister28
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5018 Dátum:
2015.07.05 vasárnap, 10:16:37 »
Sziasztok. 2006-os mondeo kombim van 2.0 tdci 6 sebességes váltóval n7ba motorkóddal. Most lesz rajta cserélve kompletten kuplung, lendkerék. Kérdésem az, hogy tudja-e valaki, hogy a nyelestengely csapágya a váltó melyik részén helyezkedik el, mert szeretném azt is kicseréltetni, de a szerelő nem nagyon akarja megbontani. Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5019 Dátum:
2015.07.05 vasárnap, 10:25:22 »
Idézetet írta: mister28 - 2015.07.05 vasárnap, 10:16:37
Sziasztok. 2006-os mondeo kombim van 2.0 tdci 6 sebességes váltóval n7ba motorkóddal. Most lesz rajta cserélve kompletten kuplung, lendkerék. Kérdésem az, hogy tudja-e valaki, hogy a nyelestengely csapágya a váltó melyik részén helyezkedik el, mert szeretném azt is kicseréltetni, de a szerelő nem nagyon akarja megbontani. Válaszokat előre is köszönöm.
Vidd máshoz, aki ért is hozzá...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5020 Dátum:
2015.07.05 vasárnap, 15:33:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.07.05 vasárnap, 10:25:22
Vidd máshoz, aki ért is hozzá...
AndyA
nem azt mondta hogy nem ért hozzá, nemm akarja megbontani. minek is?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5021 Dátum:
2015.07.06 hétfő, 10:24:12 »
Sziasztok!
Mostanában feltűnt, hogy sebességváltás után, gázadásnál egy-egy 'kottyanó' hangot hallat 'kisautóm'.
Főleg 4-5-6-ig fokozatban hallható.
Konzekvensen előjön a jelenség: pl. 4-esben vagyok, felengedem a lábam a gázpedálról, majd újra rálépek, ilyenkor 'kottyan' egyet valami, aztán megy szépen, gond nélkül.
Ez mindig ilyen volt és eddig nem tűnt fel, vagy valami problémára utal ? Van valakinek ötlete ?
Szerk.: azt felejetettem írni, hogy kb. 40.000 km-rel ezelőtt lett komplett kuplung lendkerekestül mindenestül cserélve (nem tudom ez számít-e) teljesen újra Vik által.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.06 hétfő, 10:30:21 írta wyzard
»
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5022 Dátum:
2015.07.18 szombat, 14:25:55 »
Sziasztok!
A kérdésem, hogy hol kell fogni a kuplungnak? Mert nekem elég lent fog. Ha engedem fel kb 1 cm után már indul az autó.
Gondoltam légteleníteni kellene. Olvasom itt a fórumon, hogy visszafelé kell bele nyomni az olajat. A normális légtelenítés miért nem jó (mint a féknél)?
Addig nem akarok nekiállni amíg ez nem tisztázódik.
Az előző tulaj 30E km-el ezelőtt cseréltetett mindent. (kettőstömegű+kuplung+kinyomócsapágy)
De az előző tulaj elmondása szerint ilyen már a csere óta.
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5023 Dátum:
2015.07.19 vasárnap, 16:57:12 »
Sziasztok!
Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.
A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.
Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.
Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.
Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.
Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.
Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.
Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.
Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog. Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.
Jött a próbakör. Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).
Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.
Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!
Üdv: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.19 vasárnap, 17:00:51 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5024 Dátum:
2015.07.20 hétfő, 14:54:20 »
Idézetet írta: wyzard - 2015.07.06 hétfő, 10:24:12
Sziasztok!
Mostanában feltűnt, hogy sebességváltás után, gázadásnál egy-egy 'kottyanó' hangot hallat 'kisautóm'.
Főleg 4-5-6-ig fokozatban hallható.
Konzekvensen előjön a jelenség: pl. 4-esben vagyok, felengedem a lábam a gázpedálról, majd újra rálépek, ilyenkor 'kottyan' egyet valami, aztán megy szépen, gond nélkül.
Ez mindig ilyen volt és eddig nem tűnt fel, vagy valami problémára utal ? Van valakinek ötlete ?
Szerk.: azt felejetettem írni, hogy kb. 40.000 km-rel ezelőtt lett komplett kuplung lendkerekestül mindenestül cserélve (nem tudom ez számít-e) teljesen újra Vik által.
Hasonló jelensége volt itt már több embernek. Akkor a motortartó bakkal
voltak problémák. Úgy emlékszem a jobb oldalival.
Keress vissza olvass utána.....
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5025 Dátum:
2015.07.20 hétfő, 17:57:25 »
Idézetet írta: Kispusi - 2015.07.20 hétfő, 14:54:20
Hasonló jelensége volt itt már több embernek. Akkor a motortartó bakkal
voltak problémák. Úgy emlékszem a jobb oldalival.
Keress vissza olvass utána.....
Köszi a tippet, rákeresek és megnézem!
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
mcskot
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5026 Dátum:
2015.07.21 kedd, 23:30:35 »
Sziasztok! Régen jártam erre.
Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.
A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.
Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.
Legvalószínűbb lehetőségek? Köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.21 kedd, 23:35:36 írta mcskot
»
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5027 Dátum:
2015.07.22 szerda, 00:41:20 »
Idézetet írta: mcskot - 2015.07.21 kedd, 23:30:35
Sziasztok! Régen jártam erre.
Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.
A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.
Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.
Legvalószínűbb lehetőségek? Köszönöm!
Ha jól vettem ki akkor kuplung volt cserélve de lendkerék nem, valószínű ez a gond nem véletlen tanácslják , hogy ha meg van bontva akkor mindent mert mésőbb dupla munkadij stb..
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5028 Dátum:
2015.07.22 szerda, 09:26:58 »
Idézetet írta: mcskot - 2015.07.21 kedd, 23:30:35
Sziasztok! Régen jártam erre.
Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.
A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.
Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.
Legvalószínűbb lehetőségek? Köszönöm!
Hát én erősen a kuplung+lendkerékre gondolok, mint hiba okára.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5029 Dátum:
2015.07.22 szerda, 11:42:30 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2015.07.22 szerda, 00:41:20
Ha jól vettem ki akkor kuplung volt cserélve de lendkerék nem, valószínű ez a gond.
Sajnos nem jól vetted ki, úgy hogy tedd el gyorsan! Nem, nem azt!! A másikat.
Még minden gyári.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5030 Dátum:
2015.07.22 szerda, 11:55:11 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.07.22 szerda, 09:26:58
Hát én erősen a kuplung+lendkerékre gondolok, mint hiba okára.
Sajna, én is ettől félek.
Csak reménykedtem, hát ha valaki azt mondja:
egy kis spricc a WD40-ből, és minden ok.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5031 Dátum:
2015.07.22 szerda, 21:18:09 »
Idézetet írta: mcskot - 2015.07.22 szerda, 11:55:11
Sajna, én is ettől félek.
Csak reménykedtem, hát ha valaki azt mondja:
egy kis spricc a WD40-ből, és minden ok.
Végülis a remény hal meg utoljára.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5032 Dátum:
2015.07.22 szerda, 21:41:06 »
Idézetet írta: mcskot - 2015.07.22 szerda, 11:42:30
Sajnos nem jól vetted ki, úgy hogy tedd el gyorsan! Nem, nem azt!! A másikat.
Még minden gyári.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5033 Dátum:
2015.07.23 csütörtök, 11:26:30 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.07.19 vasárnap, 16:57:12
Sziasztok!
Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.
A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.
Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.
Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.
Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.
Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.
Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.
Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.
Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog. Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.
Jött a próbakör. Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).
Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.
Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!
Üdv: Ákos
Hol vetted az olajat? Ugyan ez kell a benzines 5-ös váltójába is? Mennyi L megy bele?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5034 Dátum:
2015.07.23 csütörtök, 18:56:45 »
Idézetet írta: Scratch - 2015.07.23 csütörtök, 11:26:30
Hol vetted az olajat? Ugyan ez kell a benzines 5-ös váltójába is? Mennyi L megy bele?
Szia!
Olaj:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_valtomuolaj/-CAS%20121-1
Igen ez kell a benzinesbe is. Az ötös váltóba 1,9 liter kell. Alulról 20perc alatt elvégezhető az olajcsere. A dobozon van egy univerzális csöcs ami pont bemegy az ellenőrzőnyíláson így nem kell tölcsér+slag.
Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel az olajjal. Igaz, hogy drága de jó és már többet nem kell cserélni.
Üdv: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.23 csütörtök, 19:04:06 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5035 Dátum:
2015.07.24 péntek, 10:04:50 »
Idézetet írta: szoszo - 2015.07.23 csütörtök, 18:56:45
Szia!
Olaj:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_valtomuolaj/-CAS%20121-1
Igen ez kell a benzinesbe is. Az ötös váltóba 1,9 liter kell. Alulról 20perc alatt elvégezhető az olajcsere. A dobozon van egy univerzális csöcs ami pont bemegy az ellenőrzőnyíláson így nem kell tölcsér+slag.
Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel az olajjal. Igaz, hogy drága de jó és már többet nem kell cserélni.
Üdv: Ákos
Hasonló gondom van, főleg hidegben. Meg fogom próbálni amit írtál!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5036 Dátum:
2015.07.26 vasárnap, 22:08:40 »
Sziasztok
Sajnos Bunyek kollégával nem tudtam még felvenni a kapcsolatot, de hátha más is tud segíteni fix lendkerék ügyében.
Adott egy 2003.04 havi 2.0 TDCI 130 lovas 6 sebességes FMBA autó.
Addig addig nézelődtem, amíg nem találtam hozzá fix lendkerék plusz kuplungtárcsa csomagot tűrhető árban. A lendkerék és elvileg a tárcsa is Valeo. A lendkeréken nincs szám, nem tudok pontos típust, de állítólag erre az autóra való. Viszont a kuplungtárcsán van Valeo azonosítószám: Valeo 583482
Ha viszont rákeresek erre a számra a googleban, akkor Transit 2.4 TDDI-t hoz be. ÉS talán a mérete is 250, ha jól néztem, az én Mondim, meg biztosan tudom, hogy 240mm. Akitől venném, azt állítja, hogy ő pontosan erre a tipusra vette egy szerelőtől.
Szerintetek? Félek, hogy nem stimmel. Erről van szó:
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5037 Dátum:
2015.07.26 vasárnap, 22:54:55 »
Idézetet írta: Janek - 2014.07.29 kedd, 19:02:36
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Szándékomban van vásárolni itt a fórumon egy ,,egytömegű átalakító szettet,,
http://mondeo.hu/index.php?topic=17723.0
de a képek alapján, illetve a cikk szám alapján nem tudom eldönteni,hogy jó-e az én mondeómba vagy sem. http://kepfeltoltes.hu/view/140405/F_nyk_p2418_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezen a képen a cikk szám:583482 ( Valeo) Rákerestem a neten,de semmivel sem lettem okosabb.
Valaki szerelt-e már be ilyet?Vagy találkozott-e már ilyennel?
A mondeóm paraméterei: D6BA ,2001-es évj. kombi,5 sebességes,115Le
Nagyon megköszönném a segítségeteket.
Nem tudja valaki, hogy a fenti fórumtársnak jó lett? Ugyanezt a tárcsát ajánlották nekem is a 130 lovas 6os váltóhoz.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.26 vasárnap, 23:01:48 írta o_tom
»
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5038 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 08:36:40 »
Valeo 4P kit 835000
Ebben van a 583482 kuplung szett.
2.4 TDDI Transit
Átmérő 1 [mm]: 254
Verzió: CP
Átmérő 2 [mm]: 254
Fogszám: 23
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Tömeg [kg]: 25,24
Gyártási évig: 2001.06
Motorkód:
D4FA
Sebességváltó fajta: Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus: MT75
Tiedhez ezt irja...
Valeo 4p kit 835061
Átmérő 1 [mm]: 240
Átmérő 2 [mm]: 240
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,1 x 26,1
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Gyártási évtől: 2003.03
Motorkód:
FMBA
,2.0DI DURATORQ
Sebességváltó típus: 5A,M6,CD4E,
MMT6
Sebességváltó típus: 5F31J,
MTX75
VALEO 4Pkit 835063
Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 239
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig: 2002.09
Motorkód:
D6BA
Motorkód:
HJBA
Motorkód:
HJBB
Motorkód:
HJBC
Sebességváltó szám:
MTX75
VALEO 4P kit 835020
Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 228
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,22 x 26,22
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig: 2003.02
Motorkód:
SDBA
Sebességváltó fajta: Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:
MTX75
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.27 hétfő, 10:12:39 írta Bunyek
»
Naplózva
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5039 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 09:42:15 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.07.27 hétfő, 08:36:40
Valeo 4P kit 583482
2.4 TDDI Transit
Átmérő 1 [mm]: 254
Verzió: CP
Átmérő 2 [mm]: 254
Fogszám: 23
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Tömeg [kg]: 25,24
Gyártási évig: 2001.06
Motorkód:
D4FA
Sebességváltó fajta: Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus: MT75
Tiedhez ezt irja...
Valeo 4p kit 835061
Átmérő 1 [mm]: 240
Átmérő 2 [mm]: 240
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,1 x 26,1
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Gyártási évtől: 2003.03
Motorkód:
FMBA
,2.0DI DURATORQ
Sebességváltó típus: 5A,M6,CD4E,
MMT6
Sebességváltó típus: 5F31J,
MTX75
VALEO 4Pkit 835063
Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 239
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig: 2002.09
Motorkód:
D6BA
Motorkód:
HJBA
Motorkód:
HJBB
Motorkód:
HJBC
Sebességváltó szám:
MTX75
VALEO 4P kit 835020
Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 228
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,22 x 26,22
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig: 2003.02
Motorkód:
SDBA
Sebességváltó fajta: Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:
MTX75
Köszi
De amit irtam, az nem a kit száma. Csak a tarcsara van írva.
De ahogy latom, nem nem lesz jó nekem.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.07.27 hétfő, 09:49:16 írta o_tom
»
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5040 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 10:13:36 »
Idézetet írta: o_tom - 2015.07.27 hétfő, 09:42:15
Köszi
De amit irtam, az nem a kit száma. Csak a tarcsara van írva.
De ahogy latom, nem nem lesz jó nekem.
Lehet hogy belemegy, de nem kisérleteznék mikor van belevaló.
Egyik hosszmotoros a másik meg kereszt motoros.
Naplózva
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5041 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 12:06:18 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.07.27 hétfő, 10:13:36
Lehet hogy belemegy, de nem kisérleteznék mikor van belevaló.
Egyik hosszmotoros a másik meg kereszt motoros.
Az a poén, hogy fix lendkerék van benne, de eltört a tárcsa, pontosabban a rugókat tartó fül. Egy fix lendkerékhez való tarcsa kell, de a Valeo csak szettben árulja. Legalabbis én nem tálaltam külön kuplungtárcsát.
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5042 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 13:22:09 »
Idézetet írta: o_tom - 2015.07.27 hétfő, 12:06:18
Az a poén, hogy fix lendkerék van benne, de eltört a tárcsa, pontosabban a rugókat tartó fül. Egy fix lendkerékhez való tarcsa kell, de a Valeo csak szettben árulja. Legalabbis én nem tálaltam külön kuplungtárcsát.
Mindegyikhez van külön minden...cikkszám szerint...enyémhez legalábbis van.
Naplózva
hunagyp
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5043 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 17:13:41 »
Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s
N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).
Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.
Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések
)
Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5044 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 18:36:58 »
Idézetet írta: hunagyp - 2015.07.27 hétfő, 17:13:41
Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s
N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).
Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.
Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések
)
Köszi!
Szia!
Benzinesben is nagyon használatfüggő hogy mennyire gyorsan fárad el, 200ezer alatt is simán le lehet amortizálni.
Solymárék árajánlatán szerintem a hivatalos ford listaárak szerepelnek gyári alkatrészekre, munkaórára. Látszik, hogy nem a munka a kirívóan drága, a gyári alkatrész meg pl. cromaxban, nagyautónál is ennyi. Egy márkaszervizben, gyári alkatrészekkel ennyi ez a munka. Ebben ráadásul egy rakat (apró) alkatrész benne van, ami a másikban nincs. Esetleg rákérdezhetsz náluk, hogy hajlandóak-e utángyártott, de gyári minőségű alkatrészeket (LUK) rendelni, beszerelni. Nekünk konkrétan ebbe a solymárba jártak az autók jó ideig, többnyire pozitív volt a tapasztalat velük, szerintem nem fognak ezzel a kérdéssel elhajtani.
Reális ár, pl 3. opció ellenőrzéséhez: Felmész alkatrész-honlapokra, és összeírod a listaárakat, majd erre ráteszel 20-40 ezer munkadíjat.
Alkatrésznek: Gyári (ami LUK, aranyáron), LUK, Sachs
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5045 Dátum:
2015.07.27 hétfő, 18:53:43 »
Idézetet írta: hunagyp - 2015.07.27 hétfő, 17:13:41
Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s
N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).
Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.
Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések
)
Köszi!
kérjél árajánlatot a xenixauto.hu oldalon. Amikor januárban vettem tőlük a 2tömegűt, verhetetlen ára volt. és 20e ft felett ingyenes a házhozszállítás.
Az ott kapott árhoz hozzácsapod a 20-30e munkadíjat, és megkapod a végösszeget.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
hunagyp
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5046 Dátum:
2015.07.28 kedd, 09:08:58 »
Köszönöm Uraim
Naplózva
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5047 Dátum:
2015.07.29 szerda, 18:46:43 »
Srácok áruljátok el nekem légyszíves,hol van az MMT6-os váltónak az olajszint ellenőrző csavarja. :szomoru1:Már végig tapiztam az egészet. :wow1:A leeresztő meg van,az egy imbusz csavar a difi aljánál.
Köszi
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5048 Dátum:
2015.07.29 szerda, 18:53:40 »
Idézetet írta: laza - 2015.07.29 szerda, 18:46:43
Srácok áruljátok el nekem légyszíves,hol van az MMT6-os váltónak az olajszint ellenőrző csavarja. :szomoru1:Már végig tapiztam az egészet. :wow1:A leeresztő meg van,az egy imbusz csavar a difi aljánál.
Köszi
Nincs neki. Addig kell tölteni az olajat bele, míg a betöltőcsavar szintjét el nem éri.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5049 Dátum:
2015.07.29 szerda, 19:24:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.07.29 szerda, 18:53:40
Nincs neki. Addig kell tölteni az olajat bele, míg a betöltőcsavar szintjét el nem éri.
AndyA
Köszi a válaszod AndyA
és az egy 8-as imbusz csavar? ahol be lehet tölteni az olajat ,a kerék felőli oldalon van egy ilyen.A le eresztő csavar felett kb:10-15cm.Bocs,hogy ha értetlen vagyok.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Oldalak:
1
...
94
95
96
97
98
99
100
[
101
]
102
103
104
105
106
107
108
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ