Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:16:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 [109] 110 111 112 113 114 115 116 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330846 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5400 Dátum: 2016.01.27 szerda, 15:01:57 »

Kár, hogy jól láthatóan csak vizet locsol a motorra. Wink

AndyA


Hmm... Illetve mégsem:

https://www.youtube.com/watch?v=DM6x1iK-XY8

Nagyon is olaj az...! falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5401 Dátum: 2016.01.27 szerda, 18:31:01 »

Hmm... Illetve mégsem:

https://www.youtube.com/watch?v=DM6x1iK-XY8

Nagyon is olaj az...! falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

Többek között azért is, mert a víz nem így folyik a flakonból, mert az sokkal hígabb....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #5402 Dátum: 2016.01.27 szerda, 18:32:57 »

Többek között azért is, mert a víz nem így folyik a flakonból, mert az sokkal hígabb....  vigyor3

Ezzel együtt szerintem sem olaj, azt túl nehéz kitakarítani. Inkább valami víz alapú valami lesz, túltelített sóoldat, zselatin, glicerin, akármi amit utána ugyanazon a kúton magasnyomásúval le tudtak veretni Smiley
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5403 Dátum: 2016.01.27 szerda, 18:36:37 »

Ezzel együtt szerintem sem olaj, azt túl nehéz kitakarítani. Inkább valami víz alapú valami lesz, túltelített sóoldat, zselatin, glicerin, akármi amit utána ugyanazon a kúton magasnyomásúval le tudtak veretni Smiley

Egy reklámfilmnél szerinted azzal foglalkoznak, hogy vajon nehéz lesz-e kitakarítani?  laugh

Felesleges tippelgetnünk.
A lényeg egyébként sem az a filmben, hogy valójába mit önt oda.... mivel a szituáció azt sugallja, hogy olajat.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #5404 Dátum: 2016.01.27 szerda, 21:04:21 »

Egy reklámfilmnél szerinted azzal foglalkoznak, hogy vajon nehéz lesz-e kitakarítani?  laugh

Felesleges tippelgetnünk.
A lényeg egyébként sem az a filmben, hogy valójába mit önt oda.... mivel a szituáció azt sugallja, hogy olajat.  Cool

A hölgyike egyébként egy zseniális poéngyáros, Martina Hill a neve és tele van a YouTube a jobbnál jobb videóival Smiley
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5405 Dátum: 2016.01.27 szerda, 21:06:13 »

A hölgyike egyébként egy zseniális poéngyáros, Martina Hill a neve és tele van a YouTube a jobbnál jobb videóival Smiley

A következőben már azt írod, hogy meg van a telefonszáma is?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5406 Dátum: 2016.01.27 szerda, 21:08:23 »

Hát ez sem motorolaj, de legalább színezett "víz"....   eplus2

https://www.youtube.com/watch?v=oktQAndwOig
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5407 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 12:27:37 »

eljen taps taps taps taps taps eljen worship nyes

Honnan tudod,hogy hölgy? eplus2

Nem hölgy vagyok vigyor3, csak a szerelő bizonytalanított el mikor mondtam neki, hogy mi a helyzet váltónál és igen ezidáig én is úgy gondoltam minta nem emelne ki rendesen a kuplung, konkrét arra gondoltam, hogy valami nem stimmel a kinyomócsapággyal, mert erről a hibáról eddig is tudtam, csak általában akinek rossz volt mindig rossz volt, nekem meg amúgy tökéletes.
Ezért is kérdeztem vissza többször, mert nem ismerem még annyira ezt a kocsit.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5408 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 13:17:46 »

Nem hölgy vagyok vigyor3, csak a szerelő bizonytalanított el mikor mondtam neki, hogy mi a helyzet váltónál és igen ezidáig én is úgy gondoltam minta nem emelne ki rendesen a kuplung, konkrét arra gondoltam, hogy valami nem stimmel a kinyomócsapággyal, mert erről a hibáról eddig is tudtam, csak általában akinek rossz volt mindig rossz volt, nekem meg amúgy tökéletes.
Ezért is kérdeztem vissza többször, mert nem ismerem még annyira ezt a kocsit.

nem sértésnek szántam.a videó ihlette a kérdést.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5409 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 13:49:10 »

nem sértésnek szántam.a videó ihlette a kérdést.... nyes




Semmi gond  Grin

Tényleg csak az aggodalom miatt kérdezgettem vissza, meg mert sajnos nem vagyok egy nagy autó szerelő, régi autómhoz bátrabban hozzányúltam de az egy egyszerűbb kocsi volt, meg annak tudtam minden nyűgjét-baját, hogy mikor hol kell masszírozni....
Naplózva
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #5410 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 14:07:47 »




Semmi gond  Grin

Tényleg csak az aggodalom miatt kérdezgettem vissza, meg mert sajnos nem vagyok egy nagy autó szerelő, régi autómhoz bátrabban hozzányúltam de az egy egyszerűbb kocsi volt, meg annak tudtam minden nyűgjét-baját, hogy mikor hol kell masszírozni....

Bazi egyszerű amúgy: beültetsz valakit a vezetőülésbe, és megkéred hogy kinyomott kuplunggal váltogasson. Így látni fogod hogy a váltó tetején az áttétel hogyan és merre mozog, jól befújod/olajozod és kész. Én is így néztem rá, de nálam váltóolajcsere kellett, azóta szépen veszi egyes-kettest is.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5411 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 15:10:31 »

Semmi gond  Grin

Tényleg csak az aggodalom miatt kérdezgettem vissza, meg mert sajnos nem vagyok egy nagy autó szerelő, régi autómhoz bátrabban hozzányúltam de az egy egyszerűbb kocsi volt, meg annak tudtam minden nyűgjét-baját, hogy mikor hol kell masszírozni....

Majd összejön ezzel is. Smiley

Ez sem űrtechnika, emberek tervezték embereknek, mindennapi használatra. Azután amikor rájössz, hogy egy 2x2 cm-es szerelőnyílás "kifelejtése" miatt egy generátor szíjfeszítő cseréjéhez le kell bontani a generátort, majd annak a tartókonzolját is, amihez a gyári papírforma szerint nem csak a kereket kell levenni, de ahhoz, hogy a generátor kiférjen, a kormányösszekötőt is bontani kell, akkor majd lesz anyázás.

eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5412 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 16:50:06 »

Majd összejön ezzel is. Smiley

Ez sem űrtechnika, emberek tervezték embereknek, mindennapi használatra. Azután amikor rájössz, hogy egy 2x2 cm-es szerelőnyílás "kifelejtése" miatt egy generátor szíjfeszítő cseréjéhez le kell bontani a generátort, majd annak a tartókonzolját is, amihez a gyári papírforma szerint nem csak a kereket kell levenni, de ahhoz, hogy a generátor kiférjen, a kormányösszekötőt is bontani kell, akkor majd lesz anyázás.

eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA



Hú, ezt jó olvasni főleg, hogy a közeljövőben, majd a generátorral is foklalkozni, meg lehet a szíjat is cserélni kell.... taps

Amúgy köszönöm, Mindenkinek a tanácsokat! worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5413 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 16:52:19 »


Hú, ezt jó olvasni főleg, hogy a közeljövőben, majd a generátorral is foklalkozni, meg lehet a szíjat is cserélni kell.... taps

Amúgy köszönöm, Mindenkinek a tanácsokat! worship
neaggódj.Más tipusok ennél sokkal rosszabban szerelhetők.Vannak amiknél egy izzó cseréhez lekell szedni a lökhárítót.A mondiban 2 fém léc kihúzásával a kezedben a lámpatest.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #5414 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 20:20:00 »

neaggódj.Más tipusok ennél sokkal rosszabban szerelhetők.Vannak amiknél egy izzó cseréhez lekell szedni a lökhárítót.A mondiban 2 fém léc kihúzásával a kezedben a lámpatest.

A díszrácsot ha nem veszed le, hogyan jön ki a lámpa? Mert nekem csak úgy sikerült eddig  worship
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5415 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 20:36:23 »

A díszrácsot ha nem veszed le, hogyan jön ki a lámpa? Mert nekem csak úgy sikerült eddig  worship
+2 patent elforditasa.1-1 másodperc.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #5416 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 18:42:26 »

Sziasztok!

Menet közben 90-100km/h-tól felfelé 5.-ben nyikorgó hang jön a motortérből (váltótól?). Ha benyomom a kuplungot elhallgat, ha felengedem, pár km-múlva ismét elkezdi. 1.8 92kw MKIII. 90 alatt eddig nem jelentkezett ez a gond.
Mi lehet ez?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #5417 Dátum: 2016.02.02 kedd, 14:42:35 »

Sziasztok!

Menet közben 90-100km/h-tól felfelé 5.-ben nyikorgó hang jön a motortérből (váltótól?). Ha benyomom a kuplungot elhallgat, ha felengedem, pár km-múlva ismét elkezdi. 1.8 92kw MKIII. 90 alatt eddig nem jelentkezett ez a gond.
Mi lehet ez?

Senkinek semmi ötlete?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5418 Dátum: 2016.02.02 kedd, 17:21:56 »

Sziasztok!

Menet közben 90-100km/h-tól felfelé 5.-ben nyikorgó hang jön a motortérből (váltótól?). Ha benyomom a kuplungot elhallgat, ha felengedem, pár km-múlva ismét elkezdi. 1.8 92kw MKIII. 90 alatt eddig nem jelentkezett ez a gond.
Mi lehet ez?
ellenőrizzétek le a generátor szíjrendszer csapágyazásait.és a kormányszervószíj feszítő csapágyazását.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5419 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 07:49:33 »

Sziasztok!

Korábban írtam, a nehéz kapcsolást(mondjuk ez annyira nem zavaróan rossz), illetve, ha piros lámpánál állok üresben feleresztett kuplungal utána nem tudom berakni sebességbe, csak akkor ha felpörgetem a motort legalább 2000rpm környékére, vagy 5.-be belehet rakni de ott is érzek egy kis ellenállást, a másik ami emelett feltűnt állok egyesbe piros lámpánál teljesen kinyomva a kuplung és elkezdem felereszteni fél centit kb. ránt egyet az autó, mintha megakarna indulni(van hogy nagyot, van hogy alig észrevehető), van egy kicsi csattanás kb mint amikor váltok, de körülbelül a pedeál útjának a felénél kapcsol csak össze(megtudok indulni).

Körülbelül váltáskor is inkább az a hang hallatszik, mint amikor piros lámpánál üresből beakarom tenni sebességbe.

Váltáskor pedig valamikor mint a kés a vajban, valamikor meg annyira akadós, hidegben párás időben rosszabb melegben napos száraz időben jobb.

Ahogy írtátok a váltó tetején azt a kis szerkezetet megolajoztuk, motorolajjal egy fecskendőből. Nem érzem, hogy jobb lenne.

Szerelőnek próbaúton mutattam a váltót, akkor sajnos alig akarta produkálni a hibát, de szerinte valami a kuplungnál nem jó, mintha a tárcsa ragadna fönn.

Mi lehet a gond, vagy volt már valakinek hasonló?

Írtátok, hogy fegyverolaj, vagy wd40, gondolom a motorolaj is jó, az legalább nem illan el.
Tényleg olyan mintha nem emelne ki a kuplung rendesen....vagy esetleg a váltóban kellene olajat cserélni és az megoldaná?

Kuplung nem csúszik, kipróbáltam minden praktikát, rendesen lefullad az autó.

Lehet, a kettőstömegűvel is lesz gond, mert érzek egy kis vibrációt a pedálon, de ez az utóbbi 10 ezer kilométeren nem változott, de leállításkor nem hallok semmitsem csattanni.
Alapjáraton van valami kis hang, de az inkább a motor lehet, olyan szelephangnak hallatszik, eszi is az olajat, de erről tudok majd foglalkozni kell vele.

Köszönöm előre is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5420 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 08:36:21 »

Sziasztok!

Korábban írtam, a nehéz kapcsolást(mondjuk ez annyira nem zavaróan rossz), illetve, ha piros lámpánál állok üresben feleresztett kuplungal utána nem tudom berakni sebességbe, csak akkor ha felpörgetem a motort legalább 2000rpm környékére, vagy 5.-be belehet rakni de ott is érzek egy kis ellenállást, a másik ami emelett feltűnt állok egyesbe piros lámpánál teljesen kinyomva a kuplung és elkezdem felereszteni fél centit kb. ránt egyet az autó, mintha megakarna indulni(van hogy nagyot, van hogy alig észrevehető), van egy kicsi csattanás kb mint amikor váltok, de körülbelül a pedeál útjának a felénél kapcsol csak össze(megtudok indulni).

Körülbelül váltáskor is inkább az a hang hallatszik, mint amikor piros lámpánál üresből beakarom tenni sebességbe.

Váltáskor pedig valamikor mint a kés a vajban, valamikor meg annyira akadós, hidegben párás időben rosszabb melegben napos száraz időben jobb.

Ahogy írtátok a váltó tetején azt a kis szerkezetet megolajoztuk, motorolajjal egy fecskendőből. Nem érzem, hogy jobb lenne.

Szerelőnek próbaúton mutattam a váltót, akkor sajnos alig akarta produkálni a hibát, de szerinte valami a kuplungnál nem jó, mintha a tárcsa ragadna fönn.

Mi lehet a gond, vagy volt már valakinek hasonló?

Írtátok, hogy fegyverolaj, vagy wd40, gondolom a motorolaj is jó, az legalább nem illan el.
Tényleg olyan mintha nem emelne ki a kuplung rendesen....vagy esetleg a váltóban kellene olajat cserélni és az megoldaná?

Kuplung nem csúszik, kipróbáltam minden praktikát, rendesen lefullad az autó.

Lehet, a kettőstömegűvel is lesz gond, mert érzek egy kis vibrációt a pedálon, de ez az utóbbi 10 ezer kilométeren nem változott, de leállításkor nem hallok semmitsem csattanni.
Alapjáraton van valami kis hang, de az inkább a motor lehet, olyan szelephangnak hallatszik, eszi is az olajat, de erről tudok majd foglalkozni kell vele.

Köszönöm előre is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5421 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 09:43:22 »


Írtam, hogy meglett olajozva, de semmi változás, vagy motorolaj nem jó?




Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5422 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 09:48:35 »

Írtam, hogy meglett olajozva, de semmi változás, vagy motorolaj nem jó?





ez nem-csak a váltó tetejéről szól.figyelmesen olvasd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #5423 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 10:25:39 »

Sziasztok!

Korábban írtam, a nehéz kapcsolást(mondjuk ez annyira nem zavaróan rossz), illetve, ha piros lámpánál állok üresben feleresztett kuplungal utána nem tudom berakni sebességbe, csak akkor ha felpörgetem a motort legalább 2000rpm környékére, vagy 5.-be belehet rakni de ott is érzek egy kis ellenállást, a másik ami emelett feltűnt állok egyesbe piros lámpánál teljesen kinyomva a kuplung és elkezdem felereszteni fél centit kb. ránt egyet az autó, mintha megakarna indulni(van hogy nagyot, van hogy alig észrevehető), van egy kicsi csattanás kb mint amikor váltok, de körülbelül a pedeál útjának a felénél kapcsol csak össze(megtudok indulni).

Körülbelül váltáskor is inkább az a hang hallatszik, mint amikor piros lámpánál üresből beakarom tenni sebességbe.

Váltáskor pedig valamikor mint a kés a vajban, valamikor meg annyira akadós, hidegben párás időben rosszabb melegben napos száraz időben jobb.

Ahogy írtátok a váltó tetején azt a kis szerkezetet megolajoztuk, motorolajjal egy fecskendőből. Nem érzem, hogy jobb lenne.

Szerelőnek próbaúton mutattam a váltót, akkor sajnos alig akarta produkálni a hibát, de szerinte valami a kuplungnál nem jó, mintha a tárcsa ragadna fönn.

Mi lehet a gond, vagy volt már valakinek hasonló?

Írtátok, hogy fegyverolaj, vagy wd40, gondolom a motorolaj is jó, az legalább nem illan el.
Tényleg olyan mintha nem emelne ki a kuplung rendesen....vagy esetleg a váltóban kellene olajat cserélni és az megoldaná?

Kuplung nem csúszik, kipróbáltam minden praktikát, rendesen lefullad az autó.

Lehet, a kettőstömegűvel is lesz gond, mert érzek egy kis vibrációt a pedálon, de ez az utóbbi 10 ezer kilométeren nem változott, de leállításkor nem hallok semmitsem csattanni.
Alapjáraton van valami kis hang, de az inkább a motor lehet, olyan szelephangnak hallatszik, eszi is az olajat, de erről tudok majd foglalkozni kell vele.

Köszönöm előre is.

Ha kúszik az autó, akkor az valószínűleg kuplung - bár olajcsere előtt nekem is csinált olyat, hogy ha üresben felengedtem a kuplungot, kicsit csúszott előre, de olajcsere óta semmi ilyesmit nem csinál.

A csattogós hang amit hallasz, az lehet a légterelő lapkák csattogása is, az enyém is jó hangos volt, ki is szereltettem az egészet.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5424 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 10:37:04 »

ez nem-csak a váltó tetejéről szól.figyelmesen olvasd.

Azt hittem az alsó hozzászólás csak a 6-os váltóra vonatkozik....

Így már mindjárt nem olyan vidám a történet....

Ha jól veszem ki akkor 2 verzió van, vagy az a csapágy korrodált, vagy pedig váltó bowdent kell cserélni...? Legalább is gondolom, ha a motorolajjal való locsolás nem segített.
Bár most elgondolkodtam rajta, hogy meglocsolom még alaposan wd40-nel, hátha.


@ kcs:

Nincs kúszás, lapkákat még mikor megvettem kipakoltuk belőle, bár nem volt nagyon bajuk, igaz azóta csörög bizonyos fordulaton, de ott sem mindig, előtte meg még kevésbé csinálta, de szerelő mondta, hogy valószínűleg ez abból adódik, hogy jut egy kis olaj az égéstérbe.
Igen kb. 5-6deci olajat megeszik 3000-3500km alatt. Ezzel is kell majd foglalkozni, kicsit befürödtem ezzel az autóval, de legalább a belseje szép, nem volt törve.
Bár a szervízkönyvéből az látszik, hogy volt, hogy 40ezer után cseréltek csak olajat, valószínű visszavezethető ide, az én mostani problémám.

És ha gurulok motorfékkel és utána nyomok egy kövéret szép nagy kék füst pamacsot tolok(ilyenkor is hallani a csörgést), viszont fordulaton jól elforgatva nem látok magam után füstöt.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.18 csütörtök, 11:37:06 írta endurance » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5425 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 11:52:14 »

Azt hittem az alsó hozzászólás csak a 6-os váltóra vonatkozik....

Így már mindjárt nem olyan vidám a történet....

Ha jól veszem ki akkor 2 verzió van, vagy az a csapágy korrodált, vagy pedig váltó bowdent kell cserélni...? Legalább is gondolom, ha a motorolajjal való locsolás nem segített.
Bár most elgondolkodtam rajta, hogy meglocsolom még alaposan wd40-nel, hátha.


@ kcs:

Nincs kúszás, lapkákat még mikor megvettem kipakoltuk belőle, bár nem volt nagyon bajuk, igaz azóta csörög bizonyos fordulaton, de ott sem mindig, előtte meg még kevésbé csinálta, de szerelő mondta, hogy valószínűleg ez abból adódik, hogy jut egy kis olaj az égéstérbe.
Igen kb. 5-6deci olajat megeszik 3000-3500km alatt. Ezzel is kell majd foglalkozni, kicsit befürödtem ezzel az autóval, de legalább a belseje szép, nem volt törve.
Bár a szervízkönyvéből az látszik, hogy volt, hogy 40ezer után cseréltek csak olajat, valószínű visszavezethető ide, az én mostani problémám.

És ha gurulok motorfékkel és utána nyomok egy kövéret szép nagy kék füst pamacsot tolok(ilyenkor is hallani a csörgést), viszont fordulaton jól elforgatva nem látok magam után füstöt.

az olajfogyasztás a motor kopásából adódik,de azt a benzines topicban tárgyaljuk.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5426 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 12:02:17 »

az olajfogyasztás a motor kopásából adódik,de azt a benzines topicban tárgyaljuk.

Persze egyértelmű, azt csak a szivósorral kapcsolatosan írtam, kuplungtól függetlenül, de elnézést az off-ért.

Amúgy amit Neked szántam a hozzászólásomból, az a két lehetőség állhat fent? Ha a zsírzás olajozás nem segít?

Köszönöm. Elnézést a sok kérdésrt és a bizonytalankodásért, de nagyon ismeretlen nekem még ez az autó, meg a hibái is. Még a régebbi autóm szerint gondolkozom, de igyekszem már átállni. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.18 csütörtök, 12:13:47 írta endurance » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5427 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 14:20:19 »

Persze egyértelmű, azt csak a szivósorral kapcsolatosan írtam, kuplungtól függetlenül, de elnézést az off-ért.

Amúgy amit Neked szántam a hozzászólásomból, az a két lehetőség állhat fent? Ha a zsírzás olajozás nem segít?

Köszönöm. Elnézést a sok kérdésrt és a bizonytalankodásért, de nagyon ismeretlen nekem még ez az autó, meg a hibái is. Még a régebbi autóm szerint gondolkozom, de igyekszem már átállni. Smiley
a csapágyat kell a cikk szerint cserélni,nem?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5428 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 17:59:57 »

a csapágyat kell a cikk szerint cserélni,nem?

Hát ha korrodált gondolom cserés, de cikk szerint ez csak kapcsolómechanizmussal együtt lehet.

Sejtem mi a gond, és elnézést, ha így jön le, gyanítod nem olvasok csak kérdezek, de elolvastam, az elején nem vettem figyelembe azt, ami 6-os váltóhoz volt írva, gondoltam akkor az az 5-ös váltóra nem vonatkozik, de ezek szerint még is. És úgy is kezdődik az egész álló motornál, nálam álló motornál semmi gond nincs, 1-nél egy kicsit megakad, de amint bevette utána már nem akad, az mondjuk tény hogy ha úgy ahogy leparkolva az autót sebességbe, és nem a kézifék fogja meg akkor elég nehezen tudom már kivenni utána sebességből.

Persze nem várok megoldást távgyógyítással vigyor3 

Akkor tovább kell ellenőrizni, a cikkben leírtakat.

Kuplung akkor kizárható?




Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5429 Dátum: 2016.02.18 csütörtök, 18:35:33 »

Hát ha korrodált gondolom cserés, de cikk szerint ez csak kapcsolómechanizmussal együtt lehet.

Sejtem mi a gond, és elnézést, ha így jön le, gyanítod nem olvasok csak kérdezek, de elolvastam, az elején nem vettem figyelembe azt, ami 6-os váltóhoz volt írva, gondoltam akkor az az 5-ös váltóra nem vonatkozik, de ezek szerint még is. És úgy is kezdődik az egész álló motornál, nálam álló motornál semmi gond nincs, 1-nél egy kicsit megakad, de amint bevette utána már nem akad, az mondjuk tény hogy ha úgy ahogy leparkolva az autót sebességbe, és nem a kézifék fogja meg akkor elég nehezen tudom már kivenni utána sebességből.

Persze nem várok megoldást távgyógyítással vigyor3 

Akkor tovább kell ellenőrizni, a cikkben leírtakat.

Kuplung akkor kizárható?





szerintem a kuplung helyett inkább még a szinkrongyűrűk kopása miatti nehezen vett sebességekről lehet inkább szó.de azt csak a váltó szétszedésével lehetne csak megállapítani.
A kuplung ha nem emel ki,akkor a kinyomóra lehetne gondolni,de akkor nem tudnád kivenni sem sebességből.Mondjuk a kuplungot érdemes lenne légtaleníteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5430 Dátum: 2016.02.19 péntek, 07:17:10 »

szerintem a kuplung helyett inkább még a szinkrongyűrűk kopása miatti nehezen vett sebességekről lehet inkább szó.de azt csak a váltó szétszedésével lehetne csak megállapítani.
A kuplung ha nem emel ki,akkor a kinyomóra lehetne gondolni,de akkor nem tudnád kivenni sem sebességből.Mondjuk a kuplungot érdemes lenne légtaleníteni.


Folyadékot cseréltem kb. fél éve rendesen le is lett légtelenítve.
Szinkron gyűrű is elképzelhető, mert 1-ből 2-be nem az igazi, igaz ha gyorsan váltok csak akkor recsegős.

Köszönök mindent,  lesz mit végig zongorázni. worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.19 péntek, 07:20:44 írta endurance » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5431 Dátum: 2016.02.19 péntek, 08:41:06 »

Folyadékot cseréltem kb. fél éve rendesen le is lett légtelenítve.
Szinkron gyűrű is elképzelhető, mert 1-ből 2-be nem az igazi, igaz ha gyorsan váltok csak akkor recsegős.

Köszönök mindent,  lesz mit végig zongorázni. worship
a fékeket légtelenítetted.oké.és a kuplungot is?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
endurance
Vendég
« Új hozzászólás #5432 Dátum: 2016.02.19 péntek, 10:00:57 »

a fékeket légtelenítetted.oké.és a kuplungot is?

Igen mind a kettőt, nem sokkal utána történt, hogy vettem az autót, gondoltam hátha jobb lesz tőle, sajnos semmi változás.
Naplózva
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #5433 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 12:36:16 »

Sziasztok skacok! Kellene némi segítség. Váltószoknya csere miatt szétkaptam a váltót, azonban az gyárilag oda van tűzögetve a műanyag kis kerethez. Ha le is pattintgatom róla, mivel tudom visszatűzögetni? Kaptam egy fasza váltószoknyát az egyik márkatárstól, erre ilyen akadályba ütközök.  help
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #5434 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 12:40:41 »

Sziasztok skacok! Kellene némi segítség. Váltószoknya csere miatt szétkaptam a váltót, azonban az gyárilag oda van tűzögetve a műanyag kis kerethez. Ha le is pattintgatom róla, mivel tudom visszatűzögetni? Kaptam egy fasza váltószoknyát az egyik márkatárstól, erre ilyen akadályba ütközök.  help

Én az egyik barkácsáruházban vettem 1-2 ezer Ft-ér ilyen tűzőgépet,amivel vissza tudtam tűzni ugyan úgy.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #5435 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 12:56:36 »

Klassz, köszi szépen!  pias eljen
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #5436 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 13:09:40 »

Klassz, köszi szépen!  pias eljen

 Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #5437 Dátum: 2016.03.11 péntek, 05:56:21 »

Sziasztok skacok! Kellene némi segítség. Váltószoknya csere miatt szétkaptam a váltót, azonban az gyárilag oda van tűzögetve a műanyag kis kerethez. Ha le is pattintgatom róla, mivel tudom visszatűzögetni? Kaptam egy fasza váltószoknyát az egyik márkatárstól, erre ilyen akadályba ütközök.  help

A keret két darabból áll, nekem tűzögetni sem kellett, a kettő úgy összeszorult, hogy meg se mozdul. Plusz a jobbik fajta tűzőm se vitte, csak eltörte az egyik keretet Smiley
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5438 Dátum: 2016.03.11 péntek, 07:52:39 »

Sziasztok skacok! Kellene némi segítség. Váltószoknya csere miatt szétkaptam a váltót, azonban az gyárilag oda van tűzögetve a műanyag kis kerethez. Ha le is pattintgatom róla, mivel tudom visszatűzögetni? Kaptam egy fasza váltószoknyát az egyik márkatárstól, erre ilyen akadályba ütközök.  help

Tűzőgépet én se mertem használni, féltem, hogy szétreped a műanyag. Én forrasztópákával le és visszaolvasztottam a bütyköket és az bőven elég, hogy megfogja.
Ezt az útmutatót követtem:
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/gearshift-gaiter-r101
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5439 Dátum: 2016.03.11 péntek, 08:21:09 »

Tűzőgépet én se mertem használni, féltem, hogy szétreped a műanyag. Én forrasztópákával le és visszaolvasztottam a bütyköket és az bőven elég, hogy megfogja.
Ezt az útmutatót követtem:
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/gearshift-gaiter-r101

nem reped szét. csak ne 5 fokban tűzzed.
ha félsz, forralj vizet és mártsd bele tűzés előtt.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5440 Dátum: 2016.03.11 péntek, 08:30:02 »

nem reped szét. csak ne 5 fokban tűzzed.
ha félsz, forralj vizet és mártsd bele tűzés előtt.

Köszi, de én már nem szedem szét. Évek óta jól megvan a helyén.  worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5441 Dátum: 2016.03.11 péntek, 08:31:56 »

Köszi, de én már nem szedem szét. Évek óta jól megvan a helyén.  worship

igen, facelift előttinél elég nehéz a szétszedés.
a faceliftes az más, ott csak kipattintod
Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #5442 Dátum: 2016.03.12 szombat, 14:14:06 »

Sziasztok!

Mostanában azt vettem észre hogy a kuplung egy kicsit fentebb fog és talán mint ha puhább is lenne.Ez a kuplung végét jelzi?Esetleg ezen van valami állítási lehetőség ?Egyenlőre még nem csúszik talán egy kicsit gyengébben húz váltás után.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
happyreindeer
Vendég
« Új hozzászólás #5443 Dátum: 2016.03.15 kedd, 11:14:39 »

Sziasztok,
azt az infót kaptam, hogy az 5 sebességes TDDi és TDCi váltó nem cserekompatibilis, mert talán máshonnan kapják a sebességjelet?
Ebben van igazság?
Cserés a váltóm és nem akarok rosszat venni vigyor3
Köszi
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5444 Dátum: 2016.03.15 kedd, 11:41:01 »

Sziasztok,
azt az infót kaptam, hogy az 5 sebességes TDDi és TDCi váltó nem cserekompatibilis, mert talán máshonnan kapják a sebességjelet?
Ebben van igazság?
Cserés a váltóm és nem akarok rosszat venni vigyor3
Köszi

Nincs. Ugyanaz. Az 5 és 6 sebességes váltónál van különbség a sebességjeladóban.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5445 Dátum: 2016.03.15 kedd, 21:39:35 »

Nincs. Ugyanaz. Az 5 és 6 sebességes váltónál van különbség a sebességjeladóban.
facelift előttiben és utániban van különbség.

facelift előtte  váltóból jön a seb jel, facelift után az abs-től. így a kettő valóban nem kompatibilis. faceliftesbe be lehet rakni facelift előttit, fordítva nem kéne, mert akkor nem lesz sebesség jel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5446 Dátum: 2016.03.15 kedd, 21:47:00 »

facelift előttiben és utániban van különbség.

facelift előtte  váltóból jön a seb jel, facelift után az abs-től. így a kettő valóban nem kompatibilis. faceliftesbe be lehet rakni facelift előttit, fordítva nem kéne, mert akkor nem lesz sebesség jel


Plusz a fokozatok áttétele se ugyanaz.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #5447 Dátum: 2016.03.26 szombat, 10:00:05 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!  worship

A helyzet a következő pár napja feltűnt, hogy kopogó hang jön előröl random nem ismétlődő kopogás. Először azt hittem, hogy a motorból nem is foglalkoztam vele mert megy vissza szerelőhöz.(olaj fogyás) Viszont tegnap haza felé jövet álltam a dugóban és megint hallottam, mikkor araszolni kezdtem feltűnt, hogy megszűnik a kopogás ha benyomom a kuplungot..... mondom remek megint egy hiba :S Aztán kipróbáltam, hogy 100nál benyomtam a kuplungot egy pillanatra ki is engedtem és nem "oldot ki" lassult az autó 4000 forgót közben... megint benyom felenged és olálá megint jó volt. A fokozatokat rendesen veszi nem recseg ropog.Szóval mitől lehet ez? Mire számítsak: kinyomócsapágy, kuplungszett ?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.: Maarki
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5448 Dátum: 2016.03.27 vasárnap, 17:50:18 »

facelift előtt és utáni verziónál az áttételek is lehetnek másak?  Mert amit tőled vettem váltót (HZsolt) ahogy észrevettem kevesebbet forog mint ami rajta volt. Eddig 5.-ben 2500-as fordulatnál pont 120km/h volt a sebesség és mindkét mutató pont függőben állt. Ez igen biztos mert ez volt az átlag autópálya tempóm így sokat láttam. Most az új váltóval (kuplungszett is cserélve.) inkább 2300 körül forog 120km/h-nál, és városban is érezhető hogy alacsonyabb fordulaton üzemel a motor a többi fokozatban is. Gumikon nem változtattam mindig gyári méret és nem is volt cserélve a váltócsere alatt. Ez nem probléma nem arról van szó csak meglepődtem rajta.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5449 Dátum: 2016.03.27 vasárnap, 18:13:54 »

facelift előtt és utáni verziónál az áttételek is lehetnek másak?  Mert amit tőled vettem váltót (HZsolt) ahogy észrevettem kevesebbet forog mint ami rajta volt. Eddig 5.-ben 2500-as fordulatnál pont 120km/h volt a sebesség és mindkét mutató pont függőben állt. Ez igen biztos mert ez volt az átlag autópálya tempóm így sokat láttam. Most az új váltóval (kuplungszett is cserélve.) inkább 2300 körül forog 120km/h-nál, és városban is érezhető hogy alacsonyabb fordulaton üzemel a motor a többi fokozatban is. Gumikon nem változtattam mindig gyári méret és nem is volt cserélve a váltócsere alatt. Ez nem probléma nem arról van szó csak meglepődtem rajta.
nekem az volt a gyárija a 2002/11 havi tddinek. ez nekem is 2500/125 és 3000/150 volt ahogy emlékszem. ami volt 2001-es tddi-nk az is inkább 120/2500 és 140/3000 körüli volt ahogy emlékszem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 [109] 110 111 112 113 114 115 116 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.