Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.31 csütörtök, 23:45:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2310425 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2009.11.09 hétfő, 21:41:53 »

Gyári kinyomó passzol a Valeos szetthez?
Bírja a chippelt nyomatékot a Valeos szett, nem csúszik meg? Vadállat üzemben sem? eplus2 hehe

ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani.... eplus2
Naplózva
tschikosch
Vendég
« Új hozzászólás #151 Dátum: 2009.11.10 kedd, 20:17:21 »

ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani.... eplus2

Ha jól értelmezem a szeptember eleji hozzászólásodat,akkor Neked már fix lendkerék van a gépben?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2009.11.10 kedd, 20:32:04 »

Ha jól értelmezem a szeptember eleji hozzászólásodat,akkor Neked már fix lendkerék van a gépben?

Nekem az van augusztustól, igen.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #153 Dátum: 2009.11.10 kedd, 20:37:43 »

ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani.... eplus2
Arra gondoltam vadállat üzemmód alatt, hogy ha a chippes motorral csinálsz erős gyorsításokat, akkor sem csúszik meg egy cseppet sem?
A leírás lehet egész egyszerű is, hogy miket kell minimum lebontani, hogy le lehessen venni a váltót... esetleg buktatók amire figyelni kell..
Nincs azzal gond ha apró darabjaira kell szednem az autót, szétfele még csak megy eplus2 hehe csak feleslegesen nem akarok melózni.. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2009.11.11 szerda, 16:37:44 »

Arra gondoltam vadállat üzemmód alatt, hogy ha a chippes motorral csinálsz erős gyorsításokat, akkor sem csúszik meg egy cseppet sem?
A leírás lehet egész egyszerű is, hogy miket kell minimum lebontani, hogy le lehessen venni a váltót... esetleg buktatók amire figyelni kell..
Nincs azzal gond ha apró darabjaira kell szednem az autót, szétfele még csak megy eplus2 hehe csak feleslegesen nem akarok melózni.. wave

nemcsúszott meg egyszersem, és szoktam versenyezgetni természetesen amikor csak tehetem.... eplus2
Őszinte leszek, szerintem ne állj neki, énsem tettem, nem ér meg annyi ősz hajszálat szerintem...és megnyugtatóbb az nekem hogy olyan ember csinálta aki ért is hozzá..... eljen
Naplózva
tschikosch
Vendég
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2009.11.11 szerda, 21:00:55 »

nemcsúszott meg egyszersem, és szoktam versenyezgetni természetesen amikor csak tehetem.... eplus2
Őszinte leszek, szerintem ne állj neki, énsem tettem, nem ér meg annyi ősz hajszálat szerintem...és megnyugtatóbb az nekem hogy olyan ember csinálta aki ért is hozzá..... eljen

Szia!
Megkérdezhetem,ki csinálta,és mennyiért?
Milyen fix lendkereket raktatok be,és ehhez milyen tárcsát?
Üdv
K
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2009.11.11 szerda, 22:12:40 »

Szia!
Megkérdezhetem,ki csinálta,és mennyiért?
Milyen fix lendkereket raktatok be,és ehhez milyen tárcsát?
Üdv
K

ford-os szerelő barátom tette bele...nekem olcsóért... eplus2 bartelezünk szal nem mérvadó, de 30-ért megcsinálja bárkinek rajtam keresztül. Nagyon szétkell buritani a verdát sajna... szomoru1
Valeos szett belemegy a TDDI-be....kinyomó meg ugyanolyan mint volt.
TDCI-be is szerintem csak kell szerválnom egy lendkereket megnézni....de 90%-hogy jó bele.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 szerda, 22:14:27 írta Bunyek » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2009.11.13 péntek, 10:48:08 »

lemértem egy vadi uj tdci lendkereket és ugyanaz a mérete mint a tddi-nek,szal.... eplus2
Naplózva
tschikosch
Vendég
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2009.11.13 péntek, 17:50:17 »

lemértem egy vadi uj tdci lendkereket és ugyanaz a mérete mint a tddi-nek,szal.... eplus2
Magyar ember mit meg nem old...
Mibe fáj egy ilyen Valeo-s szett,és mihez kell akkor kérni?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2009.11.14 szombat, 15:13:13 »

tessék itt egy jó és egy rossz lendkerék.

ránézésre is látszik az ujon hogy az nem lessz hosszúéletű vaze...

http://www.youtube.com/watch?v=uNLnZ0-EDBc&NR=1   

http://www.youtube.com/watch?v=HdKiL4eMaEQ
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 22:58:48 »

Szia Mindenki!

Régóta tetszett a Mondeo, most lett sajátom, 7 éves, 2003 TDCI Turnier Ghia kombi.
Segítséget kérnék váltó/kuplung témában.
Hideg motornál 1.-2. sebességfokozat nehezen rakható be.
kuplung enyhe nyomásnál kicsit karistoló hangot ad (kiemelőcsapágyas valszeg).
legújabban pedig a normál 10-15 cm-es kuplung út (nem tudom ez-e a szakszerű neve: a két holtpont közötti táv) menet közben a felére esik vissza és úgy is marad huzamosabb ideig. egyszer már csinálta, aztán elmúlt és most megint. a kettő között normálisan viselkedett. ezt nevezik kuplung beesésnek? ki kell cserélni a teljes kuplungot? mennyibe kerül az ilyesmi? olvastam, h a kiemelőcsapágy 3e Ft, de érdemes a teljes kuplungot kicserélni, ami viszont 120e-be fáj... Sad ha így hagyom, csinálhat nagyob kárt pl. a váltóban?
ettől talán független, h vidékről hazafele, autópályán miután eltakarodott a belső sávból egy majom 100-al, 5ösben nyomtam egy kövér gázt, mire elkezdett folyamatosan pislogni az izzitó visszajelző lámpa és lefojtotta az elektronika a motor teljesítményét. Tudom, ez elvileg porlasztócsúcs probléma, de az eladó és a szerelőm is megerősítette, hogy most lettek cserélve, mindegyik... hazajöttünk 100-al, s miután leállítottam a motort, állt kb fél órát, utána elmúlt a hibajelzés és minden ment rendesen. aztán kb 1 hétre rá megint elkezdett villogni a lámpa, de miután párszor leállítottam a motort, megint abbahagyta. mi lehet ez???

bocs a bő lére eresztésért, de ezek nagyon nyomasztanak. amúgy imádom a járgányt, gyönyörű és jól is megy!!!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 23:03:44 »

Szia Mindenki!

Régóta tetszett a Mondeo, most lett sajátom, 7 éves, 2003 TDCI Turnier Ghia kombi.
Segítséget kérnék váltó/kuplung témában.
Hideg motornál 1.-2. sebességfokozat nehezen rakható be.
kuplung enyhe nyomásnál kicsit karistoló hangot ad (kiemelőcsapágyas valszeg).
legújabban pedig a normál 10-15 cm-es kuplung út (nem tudom ez-e a szakszerű neve: a két holtpont közötti táv) menet közben a felére esik vissza és úgy is marad huzamosabb ideig.

Levegős a kuplung.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2009.11.17 kedd, 10:24:29 »

Köszi! és ez mit jelent pontosan? úgy értem légtelenítik oszt jónapot, vagy? ez nagy meló? sok pénz? ezért megy nehezen az 1-2 fokozat, vagy az a kiemelőcsapágytól? csak hideg motornál csinálja...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2009.11.17 kedd, 11:04:14 »

Köszi! és ez mit jelent pontosan? úgy értem légtelenítik oszt jónapot, vagy? ez nagy meló? sok pénz? ezért megy nehezen az 1-2 fokozat, vagy az a kiemelőcsapágytól? csak hideg motornál csinálja...

Igen, lelégtelenítik. Nem biztos, hogy ez a baja, de ez a legolcsóbb, legegyszerűbb.
Ha nem válik be, akkor jön a kinyomócsapágyas elmélet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2009.11.17 kedd, 18:00:03 »

Üdvözlök minden mondeós társat.

Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen.  A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
 szomoru1
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2009.11.17 kedd, 19:04:32 »

Üdvözlök minden mondeós társat.

Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen.  A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
 szomoru1

Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2009.11.17 kedd, 20:24:30 »

Üdvözlök minden mondeós társat.

Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen.  A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
 szomoru1
Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2009.11.18 szerda, 11:40:53 »

Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2009.11.18 szerda, 11:45:53 »

Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!

Köszönöm a választ, nem tudom sajnos hol lehet ellenőrizni az olajszintet. Van erre mód?
Üdv.
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2009.11.18 szerda, 11:51:12 »

Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.

A szerelők sincsenek a helyzet magaslatán. Volt nekem már mondeóm (az egyes) , tele km.-el, de ilyen gondom nem volt.
Aki megtud valamit, kérem szóljon!

Üdv.
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2009.11.19 csütörtök, 13:38:38 »

Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.
Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2009.11.19 csütörtök, 13:42:06 »

A szerelők sincsenek a helyzet magaslatán. Volt nekem már mondeóm (az egyes) , tele km.-el, de ilyen gondom nem volt.
Aki megtud valamit, kérem szóljon!

Üdv.
Valószínű MMT6 sajátosság. Az enyémben 1 éve volt kuplung/kinyomó/lendkerék csere, akkor cseréltettem olajat a váltóban is. Most ellenőriztettem az olajszintet (felső betöltő csavar szintjéig kell érnie), rendben van.
Ha szinkron problémája lenne, nem javulna ennyire drasztikusan a motorhőmérséklettel. Szerintem.  
További jellegzetesség, hogy zajos a kapcsolás, azaz "csattan" ha visszafelé kapcsolok (3->2).
Érdekes...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2009.11.19 csütörtök, 13:42:37 »

Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?
Petrányisok nálam ne nézzenek semmi....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2009.11.19 csütörtök, 16:33:09 »

Valószínű MMT6 sajátosság. Az enyémben 1 éve volt kuplung/kinyomó/lendkerék csere, akkor cseréltettem olajat a váltóban is. Most ellenőriztettem az olajszintet (felső betöltő csavar szintjéig kell érnie), rendben van.
Ha szinkron problémája lenne, nem javulna ennyire drasztikusan a motorhőmérséklettel. Szerintem.  
További jellegzetesség, hogy zajos a kapcsolás, azaz "csattan" ha visszafelé kapcsolok (3->2).
Érdekes...


Köszönöm a választ.
Megtudhatnám, hol találom azt a csavart amit a váltóolaj ellenőrzésnél ki kell csavarjak, ill. hogy  rátölthessek? És melyik a leeresztő?
Mi az az MMT6 ? a váltó fajtája?  help
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2009.11.19 csütörtök, 17:20:44 »

Köszönöm a választ.
Megtudhatnám, hol találom azt a csavart amit a váltóolaj ellenőrzésnél ki kell csavarjak, ill. hogy  rátölthessek? És melyik a leeresztő?
Mi az az MMT6 ? a váltó fajtája?  help
MMT6 a 6 sebességes váltó jelölése. Az MTX75 pedig az 5 sebességesé.
A leeresztő és a szintező csavarról szerintem Gyurka fórumtárs posztolt valamikor.
Sajnos most nem vagyok TIS  közelben, így csak annyit tudok mondani, hogy a bal1 kerékjárat felől hozzáférhető. Ha megnézed a váltót, adódik, melyik az a két belső kulcsnyílású csavar.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2009.11.20 péntek, 10:00:30 »

MMT6 a 6 sebességes váltó jelölése. Az MTX75 pedig az 5 sebességesé.
A leeresztő és a szintező csavarról szerintem Gyurka fórumtárs posztolt valamikor.
Sajnos most nem vagyok TIS  közelben, így csak annyit tudok mondani, hogy a bal1 kerékjárat felől hozzáférhető. Ha megnézed a váltót, adódik, melyik az a két belső kulcsnyílású csavar.
Köszönöm a választ. worship
Az a bizonyos légtelenítő csavar merre lehet, hogy néz ki?
Tudja valaki?  help
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2009.11.20 péntek, 13:49:34 »

Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?

Diesel 5 sebességes manuál váltónál lehetséges, hogy a váltózár beszerelés kapcsán nem megy be hideg motornál 1-2 sebességbe? Akkor nem cseréltetném ki a teljes kuplungot. Ha kicserélik, van rá esély, hogy a váltózár miatt megint *** lesz? NAGYON nem örülnék neki... mi a megoldás?
mivel a vásárlást követően pár napon belül betetettem a váltózárat, nem tudom, attól lett-e ***, vagy már előtte is...
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2009.11.20 péntek, 14:23:20 »

Köszönöm a választ. worship
Az a bizonyos légtelenítő csavar merre lehet, hogy néz ki?
Tudja valaki?  help

A hatos váltónál a sofőroldali kereket leveszed, a féltengely magasságában van a  beöntö nyilás, az a szintjrlző is egyben. vagy 6-os imbusz, vagx 45-ös torx nyitja. A leresztő csavar bal oldalon a válto alján, közvetlenül az alvázkeret mőgött. integet2
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2009.11.21 szombat, 08:32:19 »

A hatos váltónál a sofőroldali kereket leveszed, a féltengely magasságában van a  beöntö nyilás, az a szintjrlző is egyben. vagy 6-os imbusz, vagx 45-ös torx nyitja. A leresztő csavar bal oldalon a válto alján, közvetlenül az alvázkeret mőgött. integet2

Köszönöm a segítséget. worship Nekem 6-os váltóm van. Az egyes-kettes és hátramenetnélnél többek között mozog a váltásnál az a rudazat ami a sebességváltást szabályozza. Ha balra húzom a váltó nyelét akkor azon van egy ütköző stift, nem engedi, hogy balrább lehessen kitolni. Rückwertsnél engedi, mert a gyűrüt fel kell ehhez emelni. Nos ennek a karnak sikerült a motortérben állítani a távolságán. Most lehet, hogy egy fokkal jobb lesz, de szerintem nem oldódik meg a probléma. Ma fogom letesztelni próbakörrel. Állítólag a kupplung (nálam úgy tűnik tökéletes) mégis lehet, hogy nem emel ki eléggé, mert esetleg levegős a rendszer?? Itt vannak munkahengerek is. Bowdenmadzag sajnos nem. Ha levegős - lehet-e légteleníteni ill. hol ?  help

Köszönöm a társaknak az eddigi segítséget. Bár jobb lenne, ha ez a fórum csak dicséreteket tartalmazna, nem pedig a problémákat. integet2

Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2009.11.21 szombat, 08:34:59 »

Sziasztok,

Kérlek segítsetek!

Me reggel indítás után nem tudtam betenni sebbességbe a kocsit. Ha leállítottam a motort, akkor simán bement 1-be, de mihelyst ráindítóztam, elindult a kocsi. Mintha nem emelne ki a kuplung. Kb. 140ezer km van benne, még érintetlen a szerkezet... MTX75

Kuplung+lendkerék csé?  szomoru1

Üdv.

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2009.11.21 szombat, 08:39:41 »

Diesel 5 sebességes manuál váltónál lehetséges, hogy a váltózár beszerelés kapcsán nem megy be hideg motornál 1-2 sebességbe? Akkor nem cseréltetném ki a teljes kuplungot. Ha kicserélik, van rá esély, hogy a váltózár miatt megint szfh lesz? NAGYON nem örülnék neki... mi a megoldás?
mivel a vásárlást követően pár napon belül betetettem a váltózárat, nem tudom, attól lett-e szfh, vagy már előtte is...

Ugyanebben a cipőben járok. Különben üdv. Csak 6 sebességes. Nos érdemes nem elkapkodni a dolgot. Lehet, hogy csak apróságon múlik. Még nem adtam fel, de hihetetlen, hogy a szerelők milyen furcsák. ( Nálam ez a szó, hogy furcsa=negatív, de kifejezetten és ezt mondom, ha nem akarok nagyon bántó lenni) smile
Ja, ha van egyéb ötlet, akkor kérem megosztani.
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2009.11.21 szombat, 08:42:47 »

Sziasztok,

Kérlek segítsetek!

Me reggel indítás után nem tudtam betenni sebbességbe a kocsit. Ha leállítottam a motort, akkor simán bement 1-be, de mihelyst ráindítóztam, elindult a kocsi. Mintha nem emelne ki a kuplung. Kb. 140ezer km van benne, még érintetlen a szerkezet... MTX75

Kuplung+lendkerék csé?  szomoru1

Üdv.


Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2009.11.21 szombat, 12:18:55 »

Sziasztok
Érdeklődnék,hogy a 6os váltóba mennyi olajat kell önteni és milyen olajat szerintetek elég a gyári ford olaj vagy jobb ha veszek másfajtát.
Köszi előre is a válaszokat
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #183 Dátum: 2009.11.21 szombat, 13:41:16 »

Sziasztok
Érdeklődnék,hogy a 6os váltóba mennyi olajat kell önteni és milyen olajat szerintetek elég a gyári ford olaj vagy jobb ha veszek másfajtát.
Köszi előre is a válaszokat

Szia!
Jó a gyári ford olaj és 1,9l kell bele. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2009.11.21 szombat, 19:21:21 »

Az Mk3 mtx75-je is ua, mint az mk2-é?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2009.11.21 szombat, 20:32:38 »

kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett  +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
A 3e elírás, ha a 2tömegű bennevan, akkor reális lehet az ár.
Mi ment tönkre? Nehezen emel ki, csúszik a kuplung, vagy zörög a 2tömegű?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #186 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 05:39:28 »

kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett  +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
kinyomó 47körül van az új.
Nagyjából ennyi lehet a mutatvány..... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 11:44:39 »

A 3e elírás, ha a 2tömegű bennevan, akkor reális lehet az ár.
Mi ment tönkre? Nehezen emel ki, csúszik a kuplung, vagy zörög a 2tömegű?

1-2 hideg motornál nehezen megy be, kuplung naponta 1x beesik (kézzel visszaszedhető), félig lenyomva pedig csörög/zörög Smiley
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 11:51:23 »

1-2 hideg motornál nehezen megy be, kuplung naponta 1x beesik (kézzel visszaszedhető), félig lenyomva pedig csörög/zörög Smiley
Igen, az valszeg kinyomó lesz. Ha azért a pénzért 2tömegű lendkereket nem cserélnek, akkor én soknak mondanám....
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 19:42:07 »

kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett  +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
integet2
Olvass vissza egy oldalt és keresd "quest". 120  pénzért rendeltem nála a tddi-mhez a komplett szettet, kettőstömegű lendkerékkel!
Naplózva
vazepapa
Vendég
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 20:32:07 »

helo mindekinek ! elég sokat látogatom aforumot ! van egy 2002 es 1.9 tddi  verdám ! ojan problemám van vele hogy indulásnál 1-2 -es be valami zörög tud-e valaki hozzászolni hogy mi lehet az ?
Naplózva
Ifju Balázs
Vendég
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 20:39:19 »

helo mindekinek ! elég sokat látogatom aforumot ! van egy 2002 es 1.9 tddi  verdám ! ojan problemám van vele hogy indulásnál 1-2 -es be valami zörög tud-e valaki hozzászolni hogy mi lehet az ?


vazepapa!

Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
Naplózva
vazepapa
Vendég
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:00:35 »

vazepapa!

Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
                                                                                                   
 OK ! igazad van ! hamár ennyire vágod , ismered a COLECTION kivitelt Huh?
Naplózva
Ifju Balázs
Vendég
« Új hozzászólás #193 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:11:33 »

                                                                                                   
 OK ! igazad van ! hamár ennyire vágod , ismered a COLECTION kivitelt Huh?

Sajna, nem!
Naplózva
vazepapa
Vendég
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:33:19 »

vazepapa!

Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
[/quote

]
 Ez a verda Hollandiábol volt behozva  ezelött 5 évvel ! Ezt a kivitelt nem forgalmazták itt nállunk ! Legalábis ugytudom !!!Gondoltam hátha valaki még ismeri ! eddig semmi gond nemvolt vele , most jött elő rajta ez a kuplungzörgés vagy mi ! és néha lent marad akuplung ,és ha visszaemelem ,tovább müködik . ha valaki tudja mire számitsak ,megköszönöm !ÜDV !
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #195 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:39:03 »

vazepapa!

Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
[/quote

]
 Ez a verda Hollandiábol volt behozva  ezelött 5 évvel ! Ezt a kivitelt nem forgalmazták itt nállunk ! Legalábis ugytudom !!!Gondoltam hátha valaki még ismeri ! eddig semmi gond nemvolt vele , most jött elő rajta ez a kuplungzörgés vagy mi ! és néha lent marad akuplung ,és ha visszaemelem ,tovább müködik . ha valaki tudja mire számitsak ,megköszönöm !ÜDV !
Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vazepapa
Vendég
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:49:39 »

Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.
[/q
 Nem fogy az olaj , néztem én is ! Minden nap járok vele és csak ritkán esik le a kuplng ,de jobban aggaszt azörej . És mibe fáj ez ha tudod nagyábol ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #197 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 22:10:00 »

Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.


 Nem fogy az olaj , néztem én is ! Minden nap járok vele és csak ritkán esik le a kuplng ,de jobban aggaszt azörej . És mibe fáj ez ha tudod nagyábol ?
http://www.cromax.hu/index.php?katid=35580147&termek_al_id=30159&katnev= Minden más motorhoz
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.23 hétfő, 22:19:34 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ifju Balázs
Vendég
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2009.11.24 kedd, 07:10:08 »

Kigúvadt a szemem, mire ezt a párbeszéded elolvastam.
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2009.11.24 kedd, 10:24:21 »


A III.-as dízel 2ezres mondómnál megtaláltam a váltóolaj leeresztő és feltöltő csavart. Nos olaj van benne. Érdemes lecserélni?
Állítólag 2 munkahenger is tartozik ehhez. Tudja valaki, hogy hol található, mi látszik rajta, ha nem jó. Ha nem jó, mibe kerülhet? Wink
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.