Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:21
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2330544 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #150 Dátum:
2009.11.09 hétfő, 21:41:53 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.08 vasárnap, 21:20:57
Gyári kinyomó passzol a Valeos szetthez?
Bírja a chippelt nyomatékot a Valeos szett, nem csúszik meg? Vadállat üzemben sem?
ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani....
Naplózva
tschikosch
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #151 Dátum:
2009.11.10 kedd, 20:17:21 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.09 hétfő, 21:41:53
ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani....
Ha jól értelmezem a szeptember eleji hozzászólásodat,akkor Neked már fix lendkerék van a gépben?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #152 Dátum:
2009.11.10 kedd, 20:32:04 »
Idézetet írta: tschikosch - 2009.11.10 kedd, 20:17:21
Ha jól értelmezem a szeptember eleji hozzászólásodat,akkor Neked már fix lendkerék van a gépben?
Nekem az van augusztustól, igen.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #153 Dátum:
2009.11.10 kedd, 20:37:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.09 hétfő, 21:41:53
ugyanaz a hidraulikus kinyomó kell fix-hez is...
Jobban lehet vele gyorsulni sokkal, persze hogy birja a dolgot, miért ne birná?
Nem tudom mit jelent a vadállat üzem mód, de adok a szájának álltalában, kb 10.000-et toltam bele és semmi gond.
leirás alatt én nem a hogyan cseréljünk lendkereket dolgot értettem.....az nem olyan eccerű azért elmondani....
Arra gondoltam vadállat üzemmód alatt, hogy ha a chippes motorral csinálsz erős gyorsításokat, akkor sem csúszik meg egy cseppet sem?
A leírás lehet egész egyszerű is, hogy miket kell minimum lebontani, hogy le lehessen venni a váltót... esetleg buktatók amire figyelni kell..
Nincs azzal gond ha apró darabjaira kell szednem az autót, szétfele még csak megy
csak feleslegesen nem akarok melózni..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #154 Dátum:
2009.11.11 szerda, 16:37:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.11.10 kedd, 20:37:43
Arra gondoltam vadállat üzemmód alatt, hogy ha a chippes motorral csinálsz erős gyorsításokat, akkor sem csúszik meg egy cseppet sem?
A leírás lehet egész egyszerű is, hogy miket kell minimum lebontani, hogy le lehessen venni a váltót... esetleg buktatók amire figyelni kell..
Nincs azzal gond ha apró darabjaira kell szednem az autót, szétfele még csak megy
csak feleslegesen nem akarok melózni..
nemcsúszott meg egyszersem, és szoktam versenyezgetni természetesen amikor csak tehetem....
Őszinte leszek, szerintem ne állj neki, énsem tettem, nem ér meg annyi ősz hajszálat szerintem...és megnyugtatóbb az nekem hogy olyan ember csinálta aki ért is hozzá.....
Naplózva
tschikosch
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #155 Dátum:
2009.11.11 szerda, 21:00:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.11 szerda, 16:37:44
nemcsúszott meg egyszersem, és szoktam versenyezgetni természetesen amikor csak tehetem....
Őszinte leszek, szerintem ne állj neki, énsem tettem, nem ér meg annyi ősz hajszálat szerintem...és megnyugtatóbb az nekem hogy olyan ember csinálta aki ért is hozzá.....
Szia!
Megkérdezhetem,ki csinálta,és mennyiért?
Milyen fix lendkereket raktatok be,és ehhez milyen tárcsát?
Üdv
K
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #156 Dátum:
2009.11.11 szerda, 22:12:40 »
Idézetet írta: tschikosch - 2009.11.11 szerda, 21:00:55
Szia!
Megkérdezhetem,ki csinálta,és mennyiért?
Milyen fix lendkereket raktatok be,és ehhez milyen tárcsát?
Üdv
K
ford-os szerelő barátom tette bele...nekem olcsóért...
bartelezünk szal nem mérvadó, de 30-ért megcsinálja bárkinek rajtam keresztül. Nagyon szétkell buritani a verdát sajna...
Valeos szett belemegy a TDDI-be....kinyomó meg ugyanolyan mint volt.
TDCI-be is szerintem csak kell szerválnom egy lendkereket megnézni....de 90%-hogy jó bele.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.11 szerda, 22:14:27 írta Bunyek
»
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #157 Dátum:
2009.11.13 péntek, 10:48:08 »
lemértem egy vadi uj tdci lendkereket és ugyanaz a mérete mint a tddi-nek,szal....
Naplózva
tschikosch
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #158 Dátum:
2009.11.13 péntek, 17:50:17 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.11.13 péntek, 10:48:08
lemértem egy vadi uj tdci lendkereket és ugyanaz a mérete mint a tddi-nek,szal....
Magyar ember mit meg nem old...
Mibe fáj egy ilyen Valeo-s szett,és mihez kell akkor kérni?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #159 Dátum:
2009.11.14 szombat, 15:13:13 »
tessék itt egy jó és egy rossz lendkerék.
ránézésre is látszik az ujon hogy az nem lessz hosszúéletű vaze...
http://www.youtube.com/watch?v=uNLnZ0-EDBc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=HdKiL4eMaEQ
Naplózva
Herceg
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #160 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 22:58:48 »
Szia Mindenki!
Régóta tetszett a Mondeo, most lett sajátom, 7 éves, 2003 TDCI Turnier Ghia kombi.
Segítséget kérnék váltó/kuplung témában.
Hideg motornál 1.-2. sebességfokozat nehezen rakható be.
kuplung enyhe nyomásnál kicsit karistoló hangot ad (kiemelőcsapágyas valszeg).
legújabban pedig a normál 10-15 cm-es kuplung út (nem tudom ez-e a szakszerű neve: a két holtpont közötti táv) menet közben a felére esik vissza és úgy is marad huzamosabb ideig. egyszer már csinálta, aztán elmúlt és most megint. a kettő között normálisan viselkedett. ezt nevezik kuplung beesésnek? ki kell cserélni a teljes kuplungot? mennyibe kerül az ilyesmi? olvastam, h a kiemelőcsapágy 3e Ft, de érdemes a teljes kuplungot kicserélni, ami viszont 120e-be fáj...
ha így hagyom, csinálhat nagyob kárt pl. a váltóban?
ettől talán független, h vidékről hazafele, autópályán miután eltakarodott a belső sávból egy majom 100-al, 5ösben nyomtam egy kövér gázt, mire elkezdett folyamatosan pislogni az izzitó visszajelző lámpa és lefojtotta az elektronika a motor teljesítményét. Tudom, ez elvileg porlasztócsúcs probléma, de az eladó és a szerelőm is megerősítette, hogy most lettek cserélve, mindegyik... hazajöttünk 100-al, s miután leállítottam a motort, állt kb fél órát, utána elmúlt a hibajelzés és minden ment rendesen. aztán kb 1 hétre rá megint elkezdett villogni a lámpa, de miután párszor leállítottam a motort, megint abbahagyta. mi lehet ez???
bocs a bő lére eresztésért, de ezek nagyon nyomasztanak. amúgy imádom a járgányt, gyönyörű és jól is megy!!!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #161 Dátum:
2009.11.16 hétfő, 23:03:44 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.16 hétfő, 22:58:48
Szia Mindenki!
Régóta tetszett a Mondeo, most lett sajátom, 7 éves, 2003 TDCI Turnier Ghia kombi.
Segítséget kérnék váltó/kuplung témában.
Hideg motornál 1.-2. sebességfokozat nehezen rakható be.
kuplung enyhe nyomásnál kicsit karistoló hangot ad (kiemelőcsapágyas valszeg).
legújabban pedig a normál 10-15 cm-es kuplung út (nem tudom ez-e a szakszerű neve: a két holtpont közötti táv) menet közben a felére esik vissza és úgy is marad huzamosabb ideig.
Levegős a kuplung.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Herceg
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #162 Dátum:
2009.11.17 kedd, 10:24:29 »
Köszi! és ez mit jelent pontosan? úgy értem légtelenítik oszt jónapot, vagy? ez nagy meló? sok pénz? ezért megy nehezen az 1-2 fokozat, vagy az a kiemelőcsapágytól? csak hideg motornál csinálja...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #163 Dátum:
2009.11.17 kedd, 11:04:14 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.17 kedd, 10:24:29
Köszi! és ez mit jelent pontosan? úgy értem légtelenítik oszt jónapot, vagy? ez nagy meló? sok pénz? ezért megy nehezen az 1-2 fokozat, vagy az a kiemelőcsapágytól? csak hideg motornál csinálja...
Igen, lelégtelenítik. Nem biztos, hogy ez a baja, de ez a legolcsóbb, legegyszerűbb.
Ha nem válik be, akkor jön a kinyomócsapágyas elmélet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #164 Dátum:
2009.11.17 kedd, 18:00:03 »
Üdvözlök minden mondeós társat.
Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen. A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Naplózva
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #165 Dátum:
2009.11.17 kedd, 19:04:32 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.17 kedd, 18:00:03
Üdvözlök minden mondeós társat.
Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen. A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #166 Dátum:
2009.11.17 kedd, 20:24:30 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.17 kedd, 18:00:03
Üdvözlök minden mondeós társat.
Nemrég vettem egy Mondó III-asat. Manuális váltóval dízel kombi. Az az érzésem, ha hideg a motor nem akar be menni 1-esbe, vagy rückwerts-be.
Illetve nehezen. A kupplung nem csúszik, úgy tűnik rendesen kiemel. Viszont indulásnál egyszerűbb előszőr 3-asba tenni és utána egyesbe.
Már sok éve autózom, de ez nekem nem túl normális. A kupplung szépen működik. A váltó mintha szorulna. Van valakinek ötlete?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #167 Dátum:
2009.11.18 szerda, 11:40:53 »
Idézetet írta: szeszka - 2009.11.17 kedd, 19:04:32
Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #168 Dátum:
2009.11.18 szerda, 11:45:53 »
Idézetet írta: szeszka - 2009.11.17 kedd, 19:04:32
Első körbe egy olajszint ellenőrzés mindenképpen kellene!
Köszönöm a választ, nem tudom sajnos hol lehet ellenőrizni az olajszintet. Van erre mód?
Üdv.
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #169 Dátum:
2009.11.18 szerda, 11:51:12 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.17 kedd, 20:24:30
Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.
A szerelők sincsenek a helyzet magaslatán. Volt nekem már mondeóm (az egyes) , tele km.-el, de ilyen gondom nem volt.
Aki megtud valamit, kérem szóljon!
Üdv.
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #170 Dátum:
2009.11.19 csütörtök, 13:38:38 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.17 kedd, 20:24:30
Enyém is ilyen. Hidegindítás után ha üresben jár a motor, nem meg be 1.be, de ha előtte 3-ba teszem, már simán megy vissza 1-be (anélkül, hogy a két lépés között a kuplungot felengedném) .
Véleményem szerint a kulisszában, rudazatban lóg valami. A szinkron kopást nem tartom valószínűnek, mert van, hogy vajpuhán jár.
Sajnos szervizben nehéz produkálni a hibát a meleg motor miatt, de tervezem, hogy megtalálom az okát.
Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #171 Dátum:
2009.11.19 csütörtök, 13:42:06 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.18 szerda, 11:51:12
A szerelők sincsenek a helyzet magaslatán. Volt nekem már mondeóm (az egyes) , tele km.-el, de ilyen gondom nem volt.
Aki megtud valamit, kérem szóljon!
Üdv.
Valószínű MMT6 sajátosság. Az enyémben 1 éve volt kuplung/kinyomó/lendkerék csere, akkor cseréltettem olajat a váltóban is. Most ellenőriztettem az olajszintet (felső betöltő csavar szintjéig kell érnie), rendben van.
Ha szinkron problémája lenne, nem javulna ennyire drasztikusan a motorhőmérséklettel. Szerintem.
További jellegzetesség, hogy zajos a kapcsolás, azaz "csattan" ha visszafelé kapcsolok (3->2).
Érdekes...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #172 Dátum:
2009.11.19 csütörtök, 13:42:37 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.19 csütörtök, 13:38:38
Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?
Petrányisok nálam ne nézzenek semmi....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #173 Dátum:
2009.11.19 csütörtök, 16:33:09 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.19 csütörtök, 13:42:06
Valószínű MMT6 sajátosság. Az enyémben 1 éve volt kuplung/kinyomó/lendkerék csere, akkor cseréltettem olajat a váltóban is. Most ellenőriztettem az olajszintet (felső betöltő csavar szintjéig kell érnie), rendben van.
Ha szinkron problémája lenne, nem javulna ennyire drasztikusan a motorhőmérséklettel. Szerintem.
További jellegzetesség, hogy zajos a kapcsolás, azaz "csattan" ha visszafelé kapcsolok (3->2).
Érdekes...
Köszönöm a választ.
Megtudhatnám, hol találom azt a csavart amit a váltóolaj ellenőrzésnél ki kell csavarjak, ill. hogy rátölthessek? És melyik a leeresztő?
Mi az az MMT6 ? a váltó fajtája?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #174 Dátum:
2009.11.19 csütörtök, 17:20:44 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.19 csütörtök, 16:33:09
Köszönöm a választ.
Megtudhatnám, hol találom azt a csavart amit a váltóolaj ellenőrzésnél ki kell csavarjak, ill. hogy rátölthessek? És melyik a leeresztő?
Mi az az MMT6 ? a váltó fajtája?
MMT6 a 6 sebességes váltó jelölése. Az MTX75 pedig az 5 sebességesé.
A leeresztő és a szintező csavarról szerintem Gyurka fórumtárs posztolt valamikor.
Sajnos most nem vagyok TIS közelben, így csak annyit tudok mondani, hogy a bal1 kerékjárat felől hozzáférhető. Ha megnézed a váltót, adódik, melyik az a két belső kulcsnyílású csavar.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #175 Dátum:
2009.11.20 péntek, 10:00:30 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.11.19 csütörtök, 17:20:44
MMT6 a 6 sebességes váltó jelölése. Az MTX75 pedig az 5 sebességesé.
A leeresztő és a szintező csavarról szerintem Gyurka fórumtárs posztolt valamikor.
Sajnos most nem vagyok TIS közelben, így csak annyit tudok mondani, hogy a bal1 kerékjárat felől hozzáférhető. Ha megnézed a váltót, adódik, melyik az a két belső kulcsnyílású csavar.
Köszönöm a választ.
Az a bizonyos légtelenítő csavar merre lehet, hogy néz ki?
Tudja valaki?
Naplózva
Herceg
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #176 Dátum:
2009.11.20 péntek, 13:49:34 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.19 csütörtök, 13:38:38
Elfelejtettem egy lényeget. Úgy emlékszem, hogy a hiba a váltózár beépítés utántól kezdődött. Lehet, hogy a váltónál a baloldali rudazaton kell állítani, mert megemelkedett kb. 2 mm-el a váltó nyele?(Alá tették a váltózár vasalatot) A Ford Petrányi megnézte volna x Ft.-ért,hola hiba, de nem engedte, hogy az átnézésnél ott legyek. Ez nekem gyanús. És ha apró a hiba, de kicseréltetik az egész kupplungot, mert pl. nem jól emel ki? Honnan tudjam, igazuk van-e?
Diesel 5 sebességes manuál váltónál lehetséges, hogy a váltózár beszerelés kapcsán nem megy be hideg motornál 1-2 sebességbe? Akkor nem cseréltetném ki a teljes kuplungot. Ha kicserélik, van rá esély, hogy a váltózár miatt megint *** lesz? NAGYON nem örülnék neki... mi a megoldás?
mivel a vásárlást követően pár napon belül betetettem a váltózárat, nem tudom, attól lett-e ***, vagy már előtte is...
Naplózva
Gyurka
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #177 Dátum:
2009.11.20 péntek, 14:23:20 »
Idézetet írta: Szabo - 2009.11.20 péntek, 10:00:30
Köszönöm a választ.
Az a bizonyos légtelenítő csavar merre lehet, hogy néz ki?
Tudja valaki?
A hatos váltónál a sofőroldali kereket leveszed, a féltengely magasságában van a beöntö nyilás, az a szintjrlző is egyben. vagy 6-os imbusz, vagx 45-ös torx nyitja. A leresztő csavar bal oldalon a válto alján, közvetlenül az alvázkeret mőgött.
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #178 Dátum:
2009.11.21 szombat, 08:32:19 »
Idézetet írta: Gyurka - 2009.11.20 péntek, 14:23:20
A hatos váltónál a sofőroldali kereket leveszed, a féltengely magasságában van a beöntö nyilás, az a szintjrlző is egyben. vagy 6-os imbusz, vagx 45-ös torx nyitja. A leresztő csavar bal oldalon a válto alján, közvetlenül az alvázkeret mőgött.
Köszönöm a segítséget.
Nekem 6-os váltóm van. Az egyes-kettes és hátramenetnélnél többek között mozog a váltásnál az a rudazat ami a sebességváltást szabályozza. Ha balra húzom a váltó nyelét akkor azon van egy ütköző stift, nem engedi, hogy balrább lehessen kitolni. Rückwertsnél engedi, mert a gyűrüt fel kell ehhez emelni. Nos ennek a karnak sikerült a motortérben állítani a távolságán. Most lehet, hogy egy fokkal jobb lesz, de szerintem nem oldódik meg a probléma. Ma fogom letesztelni próbakörrel. Állítólag a kupplung (nálam úgy tűnik tökéletes) mégis lehet, hogy nem emel ki eléggé, mert esetleg levegős a rendszer?? Itt vannak munkahengerek is. Bowdenmadzag sajnos nem. Ha levegős - lehet-e légteleníteni ill. hol ?
Köszönöm a társaknak az eddigi segítséget. Bár jobb lenne, ha ez a fórum csak dicséreteket tartalmazna, nem pedig a problémákat.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #179 Dátum:
2009.11.21 szombat, 08:34:59 »
Sziasztok,
Kérlek segítsetek!
Me reggel indítás után nem tudtam betenni sebbességbe a kocsit. Ha leállítottam a motort, akkor simán bement 1-be, de mihelyst ráindítóztam, elindult a kocsi. Mintha nem emelne ki a kuplung. Kb. 140ezer km van benne, még érintetlen a szerkezet... MTX75
Kuplung+lendkerék csé?
Üdv.
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #180 Dátum:
2009.11.21 szombat, 08:39:41 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.20 péntek, 13:49:34
Diesel 5 sebességes manuál váltónál lehetséges, hogy a váltózár beszerelés kapcsán nem megy be hideg motornál 1-2 sebességbe? Akkor nem cseréltetném ki a teljes kuplungot. Ha kicserélik, van rá esély, hogy a váltózár miatt megint szfh lesz? NAGYON nem örülnék neki... mi a megoldás?
mivel a vásárlást követően pár napon belül betetettem a váltózárat, nem tudom, attól lett-e szfh, vagy már előtte is...
Ugyanebben a cipőben járok. Különben üdv. Csak 6 sebességes. Nos érdemes nem elkapkodni a dolgot. Lehet, hogy csak apróságon múlik. Még nem adtam fel, de hihetetlen, hogy a szerelők milyen furcsák. ( Nálam ez a szó, hogy furcsa=negatív, de kifejezetten és ezt mondom, ha nem akarok nagyon bántó lenni)
Ja, ha van egyéb ötlet, akkor kérem megosztani.
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #181 Dátum:
2009.11.21 szombat, 08:42:47 »
Idézetet írta: Tonyo - 2009.11.21 szombat, 08:34:59
Sziasztok,
Kérlek segítsetek!
Me reggel indítás után nem tudtam betenni sebbességbe a kocsit. Ha leállítottam a motort, akkor simán bement 1-be, de mihelyst ráindítóztam, elindult a kocsi. Mintha nem emelne ki a kuplung. Kb. 140ezer km van benne, még érintetlen a szerkezet... MTX75
Kuplung+lendkerék csé?
Üdv.
Naplózva
virag
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #182 Dátum:
2009.11.21 szombat, 12:18:55 »
Sziasztok
Érdeklődnék,hogy a 6os váltóba mennyi olajat kell önteni és milyen olajat szerintetek elég a gyári ford olaj vagy jobb ha veszek másfajtát.
Köszi előre is a válaszokat
Naplózva
Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #183 Dátum:
2009.11.21 szombat, 13:41:16 »
Idézetet írta: virag - 2009.11.21 szombat, 12:18:55
Sziasztok
Érdeklődnék,hogy a 6os váltóba mennyi olajat kell önteni és milyen olajat szerintetek elég a gyári ford olaj vagy jobb ha veszek másfajtát.
Köszi előre is a válaszokat
Szia!
Jó a gyári ford olaj és 1,9l kell bele.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tádé
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #184 Dátum:
2009.11.21 szombat, 19:21:21 »
Az Mk3 mtx75-je is ua, mint az mk2-é?
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #185 Dátum:
2009.11.21 szombat, 20:32:38 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.21 szombat, 20:20:28
kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
A 3e elírás, ha a 2tömegű bennevan, akkor reális lehet az ár.
Mi ment tönkre? Nehezen emel ki, csúszik a kuplung, vagy zörög a 2tömegű?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #186 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 05:39:28 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.21 szombat, 20:20:28
kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
kinyomó 47körül van az új.
Nagyjából ennyi lehet a mutatvány.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Herceg
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #187 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 11:44:39 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.11.21 szombat, 20:32:38
A 3e elírás, ha a 2tömegű bennevan, akkor reális lehet az ár.
Mi ment tönkre? Nehezen emel ki, csúszik a kuplung, vagy zörög a 2tömegű?
1-2 hideg motornál nehezen megy be, kuplung naponta 1x beesik (kézzel visszaszedhető), félig lenyomva pedig csörög/zörög
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #188 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 11:51:23 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.22 vasárnap, 11:44:39
1-2 hideg motornál nehezen megy be, kuplung naponta 1x beesik (kézzel visszaszedhető), félig lenyomva pedig csörög/zörög
Igen, az valszeg kinyomó lesz. Ha azért a pénzért 2tömegű lendkereket nem cserélnek, akkor én soknak mondanám....
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #189 Dátum:
2009.11.22 vasárnap, 19:42:07 »
Idézetet írta: Herceg - 2009.11.21 szombat, 20:20:28
kaptam egy 228e Ft-os ajánlatot komplett kuplungcserére (kinyomócsapágy, munkahenger, kuplungszett +munkadíj).
dobtam egy hátast... nem Ford szervíz, privát. szerintetek reális? kit érdemes még megkérdezni. mondjuk nem biztos, hogy mindent ki kell cserélni, "majd meglátjuk, ha szétszedtük"... itt azt olvastam a kinyomócsapágy 3e Ft (nekem 55e-ért ajánlották...) és a full kuplungcsere 120e,ez meg kb a duplája... mi van, ha nem cserélem ki, csak később, lehet komolyabb baja?
Olvass vissza egy oldalt és keresd "quest". 120 pénzért rendeltem nála a tddi-mhez a komplett szettet, kettőstömegű lendkerékkel!
Naplózva
vazepapa
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #190 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 20:32:07 »
helo mindekinek ! elég sokat látogatom aforumot ! van egy 2002 es 1.9 tddi verdám ! ojan problemám van vele hogy indulásnál 1-2 -es be valami zörög tud-e valaki hozzászolni hogy mi lehet az ?
Naplózva
Ifju Balázs
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #191 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 20:39:19 »
Idézetet írta: vazepapa - 2009.11.23 hétfő, 20:32:07
helo mindekinek ! elég sokat látogatom aforumot ! van egy 2002 es 1.9 tddi verdám ! ojan problemám van vele hogy indulásnál 1-2 -es be valami zörög tud-e valaki hozzászolni hogy mi lehet az ?
vazepapa!
Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
Naplózva
vazepapa
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #192 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 21:00:35 »
Idézetet írta: Balázs - 2009.11.23 hétfő, 20:39:19
vazepapa!
Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
OK ! igazad van ! hamár ennyire vágod , ismered a COLECTION kivitelt
Naplózva
Ifju Balázs
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #193 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 21:11:33 »
Idézetet írta: vazepapa - 2009.11.23 hétfő, 21:00:35
OK ! igazad van ! hamár ennyire vágod , ismered a COLECTION kivitelt
Sajna, nem!
Naplózva
vazepapa
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #194 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 21:33:19 »
Idézetet írta: Balázs - 2009.11.23 hétfő, 20:39:19
vazepapa!
Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
[/quote
]
Ez a verda Hollandiábol volt behozva ezelött 5 évvel ! Ezt a kivitelt nem forgalmazták itt nállunk ! Legalábis ugytudom !!!Gondoltam hátha valaki még ismeri ! eddig semmi gond nemvolt vele , most jött elő rajta ez a kuplungzörgés vagy mi ! és néha lent marad akuplung ,és ha visszaemelem ,tovább müködik . ha valaki tudja mire számitsak ,megköszönöm !ÜDV !
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #195 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 21:39:03 »
Idézetet írta: vazepapa - 2009.11.23 hétfő, 21:33:19
Idézetet írta: Balázs - 2009.11.23 hétfő, 20:39:19
vazepapa!
Ha Mondeod van, akkor az 2.0 Tddi, a többit majd a szakik megmondják!
[/quote
]
Ez a verda Hollandiábol volt behozva ezelött 5 évvel ! Ezt a kivitelt nem forgalmazták itt nállunk ! Legalábis ugytudom !!!Gondoltam hátha valaki még ismeri ! eddig semmi gond nemvolt vele , most jött elő rajta ez a kuplungzörgés vagy mi ! és néha lent marad akuplung ,és ha visszaemelem ,tovább müködik . ha valaki tudja mire számitsak ,megköszönöm !ÜDV !
Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vazepapa
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #196 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 21:49:39 »
Idézetet írta: alf - 2009.11.23 hétfő, 21:39:03
Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.
[/q
Nem fogy az olaj , néztem én is ! Minden nap járok vele és csak ritkán esik le a kuplng ,de jobban aggaszt azörej . És mibe fáj ez ha tudod nagyábol ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #197 Dátum:
2009.11.23 hétfő, 22:10:00 »
Idézetet írta: alf - 2009.11.23 hétfő, 21:39:03
Kinyomócsapágy,esetleg kuplung munkahenger.
Olaj nem fogy a fékolajtartályból?Ha nem,akkor kuplung munkahenger.
Idézetet írta: vazepapa - 2009.11.23 hétfő, 21:49:39
Nem fogy az olaj , néztem én is ! Minden nap járok vele és csak ritkán esik le a kuplng ,de jobban aggaszt azörej . És mibe fáj ez ha tudod nagyábol ?
http://www.cromax.hu/index.php?katid=35580147&termek_al_id=30159&katnev=
Minden más motorhoz
«
Utoljára szerkesztve: 2009.11.23 hétfő, 22:19:34 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ifju Balázs
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #198 Dátum:
2009.11.24 kedd, 07:10:08 »
Kigúvadt a szemem, mire ezt a párbeszéded elolvastam.
Naplózva
Szabo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #199 Dátum:
2009.11.24 kedd, 10:24:21 »
Idézetet írta: alf - 2009.11.23 hétfő, 22:10:00
http://www.cromax.hu/index.php?katid=35580147&termek_al_id=30159&katnev=
Minden más motorhoz
A III.-as dízel 2ezres mondómnál megtaláltam a váltóolaj leeresztő és feltöltő csavart. Nos olaj van benne. Érdemes lecserélni?
Állítólag 2 munkahenger is tartozik ehhez. Tudja valaki, hogy hol található, mi látszik rajta, ha nem jó. Ha nem jó, mibe kerülhet?
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ