Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:50:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2326081 alkalommal)
0 Felhasználó és 68 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #200 Dátum: 2009.11.24 kedd, 11:25:49 »

Kigúvadt a szemem, mire ezt a párbeszéded elolvastam.
Én sem nagyon tudtam mit kezdeni a formációval.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2009.11.24 kedd, 14:54:10 »

Megérkezett az új kuplungom!
Gyári új szerkezet, tárcsa, kinyomó, kettőstömegű 120e Ft-ért!!!  wow1 wow1
Köszönet quest-nek a gyors, személyes szállításért!  worship worship worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #202 Dátum: 2009.11.24 kedd, 14:58:23 »

Megérkezett az új kuplungom!
Gyári új szerkezet, tárcsa, kinyomó, kettőstömegű 120e Ft-ért!!!  wow1 wow1
Köszönet quest-nek a gyors, személyes szállításért!  worship worship worship
El tudnád nekem küldeni priviben az elérhetőségét? worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2009.11.24 kedd, 15:10:22 »

El tudnád nekem küldeni priviben az elérhetőségét? worship
Ment a privi!
Amúgy itt írta.
   
Válasz: Manuális váltó, kuplung
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2009.11.09 hétfő, 19:21:02 »
   Válasz idézettelVálasz
Tdci mondeóhoz kéttömegű lendkerék+kuplungszett+hidraulikus kinyomó eladó!

120 pénz a szett...

Jóáron tud más alkatrészt is a mondeókhoz!
   
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.24 kedd, 15:12:50 írta Zsiri » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #204 Dátum: 2009.11.24 kedd, 15:11:18 »

Ment a privi!
Amúgy itt írta.
   
Válasz: Manuális váltó, kuplung
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2009.11.09 hétfő, 19:21:02 »
   Válasz idézettelVálasz
Tdci mondeóhoz kéttömegű lendkerék+kuplungszett+hidraulikus kinyomó eladó!

120 pénz a szett...
   
eljen worship
Sok egyebet is írt már alkatrész ügyileg! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2009.11.24 kedd, 15:16:38 »

eljen worship
Sok egyebet is írt már alkatrész ügyileg! Wink wave
Nem csak írt alkatrészt, de hétfőn pontosítottuk az alvázszám szerint, ma délelőtt megállt a ház előtt és személyesen hozta le Füredre!  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.24 kedd, 15:21:02 írta Zsiri » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #206 Dátum: 2009.11.24 kedd, 15:19:35 »

Nem csak írt alkatrészt, de hétfőn pontosítottuk az alvázszám szerint, ma déletlőt megállt a ház előtt és személyesen hozta le Füredre!  wow1
Korrekt! eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2009.11.24 kedd, 16:21:44 »

Nem csak írt alkatrészt, de hétfőn pontosítottuk az alvázszám szerint, ma délelőtt megállt a ház előtt és személyesen hozta le Füredre!  wow1

Bazzeg mekkora csókós vagy, nekem felkellett mennem a cuccért pestre.... eplus2 eplus2
de ugylátom akkor eldönöttted mi lessz végül... eljen
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2009.11.24 kedd, 17:13:12 »

Bazzeg mekkora csókós vagy, nekem felkellett mennem a cuccért pestre.... eplus2 eplus2
de ugylátom akkor eldönöttted mi lessz végül... eljen

Azért nem ingyé kértem a házhoz szállítást! De tök rendes volt tőle!  worship
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2009.11.27 péntek, 08:24:52 »

Kedves Mondeós társak, hátha tudja valaki, a mondeo 3 nál, 2 ezres dízel, lehet olyan, hogy a kupplung nem emel ki eléggé váltásnál, de közben normális magasságon fog? Nem túl magasan, vagy alacsonyan.

Előre is köszönök mindennemü visszajelzést.  worship
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2009.11.27 péntek, 15:27:10 »

Kedves Mondeós társak, hátha tudja valaki, a mondeo 3 nál, 2 ezres dízel, lehet olyan, hogy a kupplung nem emel ki eléggé váltásnál, de közben normális magasságon fog? Nem túl magasan, vagy alacsonyan.

Előre is köszönök mindennemü visszajelzést.  worship
Szerintem, a pedálút felső 1/3 részénél kell érezned, hogy kezd fogni a kuplung. De mi a gondod? Reccsenik váltásnál? vagy nehezen tudsz kapcsolni?
A *** kuplungom még padló közelében is rendesen kiemelt.
Naplózva
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 10:33:40 »

Szerintem, a pedálút felső 1/3 részénél kell érezned, hogy kezd fogni a kuplung. De mi a gondod? Reccsenik váltásnál? vagy nehezen tudsz kapcsolni?
A sz*r kuplungom még padló közelében is rendesen kiemelt.

A kuplung finoman működik.  pedálút felső 1/3-a (amikor kezd fogni) is korrekt. Egyedüli gondom, hogy nehezen megy be az 1-es be a váltó, a 2-es már könnyebb és a tolatás is egy nehézség. Miért nehéz betenni egyesbe és rückwerts-be? A kupplung miatt? A váltás közben egyébként úgy semmi nem recseg, ilyen nincs, csak éppen a pirosnál, ha újra lenyomom a kuplungot, egész erő kell az 1-eshez. Ez az egész hideg motornál sokkal rosszabb, de ha meleg, akkor sem tökéletes. Undecided
Üdv.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 10:36:35 »

A kuplung finoman működik.  pedálút felső 1/3-a (amikor kezd fogni) is korrekt. Egyedüli gondom, hogy nehezen megy be az 1-es be a váltó, a 2-es már könnyebb és a tolatás is egy nehézség. Miért nehéz betenni egyesbe és rückwerts-be? A kupplung miatt? A váltás közben egyébként úgy semmi nem recseg, ilyen nincs, csak éppen a pirosnál, ha újra lenyomom a kuplungot, egész erő kell az 1-eshez. Ez az egész hideg motornál sokkal rosszabb, de ha meleg, akkor sem tökéletes. Undecided
Üdv.
mondom, rudazat vagy szinkron. tedd előbb 3-ba, onnét vissza 1-be, jó lesz.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Szabo
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 15:18:13 »

mondom, rudazat vagy szinkron. tedd előbb 3-ba, onnét vissza 1-be, jó lesz.
Akkor lehet, hogy szinkron, mert ha áll a motor, akkor könnyen megy a váltó lenyomott kuplungnál. Huh?
Különben álló motor mellett is szorulna arudazat? Hm?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 20:18:13 »

Akkor lehet, hogy szinkron, mert ha áll a motor, akkor könnyen megy a váltó lenyomott kuplungnál. Huh?
Különben álló motor mellett is szorulna arudazat? Hm?
Nemtom.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2009.11.30 hétfő, 22:52:45 »

megkeresett egy szerviz hogy segitsek nekik, fix lendkerék átalakitás ügyben egy 130le TDCI mondin, mert beletettek egy gyári uj szettet és 90.000-et sem birt ki. Aztse tudom honnan tudják hogy én megcsináltam.... eplus2
Na mindegy,a lényeg hogy most betörünk remélem egy tdci-t is valóban...
Naplózva
p.otti
Vendég
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2009.12.01 kedd, 11:20:01 »

Sziasztok! nekem egy vélemény kellene.
A probléma
Pár hónapja kezdődött, hogy a kuplungot lenyomva fütyülő sípoló hangot adott az autó majd ez abbamaradt és hol előjött hol nem elvittük szervízbe ahol azt mondták még mehetünk vele párezer kmt még nem cserére érett. Múlt héten visszamentünk mert már eléggé kopogott is amikor kinyomtuk a kuplungot ezen a héten csütörtökre kaptuk időpontot hogy megcsinálják namármost tegnap előjött egy olyan probléma hogy menet közben elkezdett villogni az izzításvisszajelző lámpa majd pár másodperc múlva az autó megállt. Újraindítottam semmi gond majd még négyszer megcsinálta de csak nagyobb fordulatszámnál. ma reggel ismét irány a szervíz azt mondták összefügg a két probléma mármint a kuplung sípolás meg ez mert a lendkerékkel van valami azért áll le az autó. Ja és vigyük vissza csütörtökön adfdig meg járjunk vele óvatosan
Szerintetek mi van ilyenkor.
Bocs ha nem egészen egyértelmű de egyrészt nőből vagyok Wink másrészt angliában élünk és nem értek minden egyes szót amit mondtak a szervízba ja amúgy 5éves a mondink 2.0 tdci és 165e km vanbenne.
Köszi
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2009.12.01 kedd, 13:41:02 »

megkeresett egy szerviz hogy segitsek nekik, fix lendkerék átalakitás ügyben egy 130le TDCI mondin, mert beletettek egy gyári uj szettet és 90.000-et sem birt ki. Aztse tudom honnan tudják hogy én megcsináltam.... eplus2
Na mindegy,a lényeg hogy most betörünk remélem egy tdci-t is valóban...

A felelősséget írásban is hárítsd át a tulajra/megrendelőre, mert a Ci-t fix lendkerékkel szerelni kísérleti megoldás, ami később nem várt következményekkel járhat (pl. az ezzel kapcsolatban emlegetett főtengely csapágy probléma)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2009.12.01 kedd, 13:47:34 »

Sziasztok! nekem egy vélemény kellene.
A probléma
Pár hónapja kezdődött, hogy a kuplungot lenyomva fütyülő sípoló hangot adott az autó majd ez abbamaradt és hol előjött hol nem elvittük szervízbe ahol azt mondták még mehetünk vele párezer kmt még nem cserére érett. Múlt héten visszamentünk mert már eléggé kopogott is amikor kinyomtuk a kuplungot ezen a héten csütörtökre kaptuk időpontot hogy megcsinálják namármost tegnap előjött egy olyan probléma hogy menet közben elkezdett villogni az izzításvisszajelző lámpa majd pár másodperc múlva az autó megállt. Újraindítottam semmi gond majd még négyszer megcsinálta de csak nagyobb fordulatszámnál. ma reggel ismét irány a szervíz azt mondták összefügg a két probléma mármint a kuplung sípolás meg ez mert a lendkerékkel van valami azért áll le az autó. Ja és vigyük vissza csütörtökön adfdig meg járjunk vele óvatosan
Szerintetek mi van ilyenkor.
Bocs ha nem egészen egyértelmű de egyrészt nőből vagyok Wink másrészt angliában élünk és nem értek minden egyes szót amit mondtak a szervízba ja amúgy 5éves a mondink 2.0 tdci és 165e km vanbenne.
Köszi
A kuplungolás közbeni hiba inkább kinyomócsapágy (clutch slave cylinder) probléma. A lendkerék (dual mass flywheel - DMF) hibája okozhat problémát a főtengely jeladó működésében (crankshaft position sensor - CKP sensor), ami a befecskendezés ütemezéséhez kritikus, így CKP szenzor jelének nem megfelelő volta esetén a fedélzeti számítógép letiltja az üzemanyagrendszert (gyk. leáll a motor, villogó izzításjelző kíséretében). Ha a lendkerék hibája miatt a CKP szenzor működése nem megfelelő, az önindító is veszélyben van. Tehát ha nem muszáj, ne nagyon használjátok a kocsit.
Futásteljesítmény alapján is esélyes a kuplung-lendkerék-kuplungkinyomó csapágy cseréje.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2009.12.01 kedd, 15:42:21 »

A felelősséget írásban is hárítsd át a tulajra/megrendelőre, mert a Ci-t fix lendkerékkel szerelni kísérleti megoldás, ami később nem várt következményekkel járhat (pl. az ezzel kapcsolatban emlegetett főtengely csapágy probléma)


milyen nem vár következmények?  hadjukmár ezt a műsort..... szomoru1
nemvárt következmény a pancser szereléseknél szoktak lenni..... eplus2 eplus2
egy tdci mellett az enyémnek most olyan hangja van mint ha templomban lennél vazze...... eplus2
Ugy beszéltek arról a tdci motorról mintha valami hű de nagy valami lenne,ugyanaz a blokk mint az enyém elmondom csak rátettek egy "remek" befecskendező rendszert....
De nem lessz belőle semmi,mert taxisé volt és nem birt várni én meg nem értem oda,ennyi...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2009.12.01 kedd, 16:41:19 »


milyen nem vár következmények?  hadjukmár ezt a műsort..... szomoru1
nemvárt következmény a pancser szereléseknél szoktak lenni..... eplus2 eplus2
egy tdci mellett az enyémnek most olyan hangja van mint ha templomban lennél vazze...... eplus2
Ugy beszéltek arról a tdci motorról mintha valami hű de nagy valami lenne,ugyanaz a blokk mint az enyém elmondom csak rátettek egy "remek" befecskendező rendszert....
De nem lessz belőle semmi,mert taxisé volt és nem birt várni én meg nem értem oda,ennyi...

Nem arról van szó, hogy jó-e a tdci-be a fix lendkerék. Sokkal inkább arról, hogy ha a nincs felelősség kizárás (azaz a tulaj határozott kérésére, a gyártói előírással szemben történik a módosítás) és a fix lendkerékkel összefüggésbe hozható hiba áll elő, esetleg rádfogják, hogy a te javaslatod alapján a tulaj teljes körű tájékoztatása nélkül szereltek.
Mint Ámerikában, ahol a mikroszütőre ráírják, hogy ne tegyél bele macskát, mert megdöglik...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2009.12.01 kedd, 16:41:33 »

Na aszem megen elragadtattam magam,ugyhogy azért sorry...
Nem koptatom a számat fölösen aszem ezentúl.... eljen
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2009.12.01 kedd, 16:53:59 »

Én álltalában szoktam vállalni a hibáimat és az abból adodó esetleges károkat...de autóhoz nem nyúlok,még a sajátomhoz sem!!!!
najó pár dolgot megcsinálok azt annyi.(pl ALF remek feszitős ötlete,mert tetszett,stb)
Ez amugy az ember és a szerelők kérése volt.....de mint mondtam idő és alkatrész hiányában nem jön létre a dolog és nem tud várni a taxis.... szomoru1
benyeli hogy elmegy 90-et megen talán.....
másik dolog!  félreértés ne essék én nem akarok rábeszélni senkit hogy csinálja meg,sőt alternativ megoldást is felvázolom, a velejáró következményekkel, utánna pedig mérlegeljen mindenki a saját lehetőségei szerint....ezis egy lehetőség!!!!!
én éltem vele és ennyi,ezt a dolgot letudtam....lépek tovább az átalakitások terén,lépésről lépésre,tudatosan és minnél erősebb,megbizható motort szeretnék létrehozni ahogy lehet....Amugy az ilyen padon kimérős dolgok meg nem érdekelnek,nem padon használom a kocsit,hanem közúton,ott tudom mit tud és az nekem elég..... eljen
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2009.12.01 kedd, 21:20:01 »

Akkor lehet, hogy szinkron, mert ha áll a motor, akkor könnyen megy a váltó lenyomott kuplungnál. Huh?
Különben álló motor mellett is szorulna arudazat? Hm?
Csaó,

Szombaton újrakuplungoztuk a verdát. Csak azért mesélem,  mert nekem is ue. volt a gondom. Tünetmentes kuplung, hangtalan lendkerék és nehezen 1.2. sebességvétel + nehéz rüki. A kuplung teljesen korrekt helyen fogott, mégsem emelt ki rendesen. Nem volt vicces Váci úton...  falbav

Szétkaptuk, mert bosszantott a sztori, és már megvolt az új szett is, készültem.  gun

Kuplungtárcsa: elkopva, ezért nem emelt már ki, egyszerűen nem tudta már kiemelni rendesen. 24.-ik órában cseréltem, semmi "anyag" nem volt rajta
Lendkerék: kifolyva az olaj belőle, jelzem tökéletes k*ssban volt, nem csörgött, nem kolompolt
Kinyomó: megforgattam a csapágynál, fémes hangon forgott, tiszta beteg volt

Kedves Szabo Fórumtárs! Sajna cségyanús, ugyanezek a tüneteim voltak nekem is. Nézesd meg azért szagemberrel, ne dobáljanek rám követ fórumtársak, hogy azonnal nagygenerált ajánlok. De tudom neked most így szfh, mert neken is az volt...

Cirka 165 pénzből megvolt a gyári szett, olajjal m. díjjal együtt. A kocsit meg örömmel használom újfent!  finom

Mindeniknek köszi, aki segített! Relhist-el az élen.  eljen

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2009.12.02 szerda, 21:45:03 »

A kuplung finoman működik.  pedálút felső 1/3-a (amikor kezd fogni) is korrekt. Egyedüli gondom, hogy nehezen megy be az 1-es be a váltó, a 2-es már könnyebb és a tolatás is egy nehézség. Miért nehéz betenni egyesbe és rückwerts-be? A kupplung miatt? A váltás közben egyébként úgy semmi nem recseg, ilyen nincs, csak éppen a pirosnál, ha újra lenyomom a kuplungot, egész erő kell az 1-eshez. Ez az egész hideg motornál sokkal rosszabb, de ha meleg, akkor sem tökéletes. Undecided
Üdv.

Igen a kuplung miatt, de csere előtt csinálj egy folyadékszint ellenőrzést  a fékfolyadék-tartályban (mivel onnan táplálkozik a kuplung is)és ha ott minden rendben  akkor egy rendszer légtelenítést is!

Az álló motornál  könnyű kapcsolás, járónál nehézkes tipikus kuplung probléma, úgy az autók megalkotása óta.

Álló motornál nem kell a fordulatszám különbségek miatti (motor=>váltó) problémákat áthidalni, míg járó motornál ez elkerülhetetlen. Ezért a kuplung( tengely kapcsoló).

Remélem segítettem és nem szegtem kedvedet.

Ui.:  Kuplungot akkor cserélj ha már érzed, hogy  néha megcsúszik (de csak komolyabb terhelésnél pl: 3500 fordulatnál 4. ből dobsz egy 5. et durva kuplunggal padló gázon és a fordulat nem akar visszaesni) , vagy úgy kell befeszegetned  hátramenetbe.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 10:55:16 »

Igen a kuplung miatt, de csere előtt csinálj egy folyadékszint ellenőrzést  a fékfolyadék-tartályban (mivel onnan táplálkozik a kuplung is)és ha ott minden rendben  akkor egy rendszer légtelenítést is!

Az álló motornál  könnyű kapcsolás, járónál nehézkes tipikus kuplung probléma, úgy az autók megalkotása óta.

Álló motornál nem kell a fordulatszám különbségek miatti (motor=>váltó) problémákat áthidalni, míg járó motornál ez elkerülhetetlen. Ezért a kuplung( tengely kapcsoló).

Remélem segítettem és nem szegtem kedvedet.

Ui.:  Kuplungot akkor cserélj ha már érzed, hogy  néha megcsúszik (de csak komolyabb terhelésnél pl: 3500 fordulatnál 4. ből dobsz egy 5. et durva kuplunggal padló gázon és a fordulat nem akar visszaesni) , vagy úgy kell befeszegetned  hátramenetbe.
Akkor nekem rossz a kuplungom. 20eKm van benne, gyári új tárcsát kapott,  kinyomóval, lendkerékkel. A csúszás megszűnt, a kapcsolási nehézség nem. MMT6-os váltó. váltóolaj cserélve, szintje jó. Fékolaj cserélve, szintje jó, nem levegős. Kuplung ott fog, ahol kell.
Hidegben nehéz, melegben könnyen jár a váltó 1-2-R-ben.  falbav
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 17:14:19 »

Akkor nekem rossz a kuplungom. 20eKm van benne, gyári új tárcsát kapott,  kinyomóval, lendkerékkel. A csúszás megszűnt, a kapcsolási nehézség nem. MMT6-os váltó. váltóolaj cserélve, szintje jó. Fékolaj cserélve, szintje jó, nem levegős. Kuplung ott fog, ahol kell.
Hidegben nehéz, melegben könnyen jár a váltó 1-2-R-ben.  falbav



Ha szerkezetet is cseréltél a tárcsával együtt akkor inkább a válókar kulisszáját ellenőrizd le kogyogást kopást keresve vagy a váltórudazatot nézd végig, pláne ha a  probléma álló motornál is jelentkezik

Ha lehet segítsen valaki aki a motortérben nézi vagy kézzel segíti a kapcsolást,
hátha csak a rudazattal van a  gond és nem emeli ki a kapcsoló tengelyt a váltókar elmozdítása oldal irányban.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 17:50:53 »

nekem uresben kotyogo hangot ad a valto. Ha benyomom a kuplung pedalt akko elhallgat. Mar kb. 40e km ota ilyen, de persze szep fokozatosan, eloszor csak nagyon enyhen, es msot mar egesz jol hallhatoan kotoyg  Undecided Anno ahogy picit bemelegedett, elhallgatott. Most mar ertelemszeruen egsyre inkabb kitolodik ez a kuss. Neha meg melegen is hallhato, persze olyankor csak alig...Allitolag nyelestengely...De igazabul nemtom  Undecided Valtassal igy 220e km-nel igazabul nincs jelntosebb gond. Neha meg akad a 4es elott, de ez egyreszt ritka, masreszt masodik probalkozasra megy. Egyebkent ujjal szoktam valtani, es szeretem ezt a valtot (mtx5). Es szeretnem, ha meg sokaig szolgalna...mit lehet ezzel kezdeni ? nyilvan 10 szerelobol 8 azt mondana, hogy jarjak meg vele, mert meg boven semmi baja...de engem zavar ez a kotyogas  falbav
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 21:07:13 »

nekem uresben kotyogo hangot ad a valto. Ha benyomom a kuplung pedalt akko elhallgat. Mar kb. 40e km ota ilyen, de persze szep fokozatosan, eloszor csak nagyon enyhen, es msot mar egesz jol hallhatoan kotoyg  Undecided Anno ahogy picit bemelegedett, elhallgatott. Most mar ertelemszeruen egsyre inkabb kitolodik ez a kuss. Neha meg melegen is hallhato, persze olyankor csak alig...Allitolag nyelestengely...De igazabul nemtom  Undecided Valtassal igy 220e km-nel igazabul nincs jelntosebb gond. Neha meg akad a 4es elott, de ez egyreszt ritka, masreszt masodik probalkozasra megy. Egyebkent ujjal szoktam valtani, es szeretem ezt a valtot (mtx5). Es szeretnem, ha meg sokaig szolgalna...mit lehet ezzel kezdeni ? nyilvan 10 szerelobol 8 azt mondana, hogy jarjak meg vele, mert meg boven semmi baja...de engem zavar ez a kotyogas  falbav

Nekem is nyelestengelynek tűnik... amennyiért leszedik a váltót, meg szétszedik... nem olcsó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 21:41:32 »

nekem uresben kotyogo hangot ad a valto. Ha benyomom a kuplung pedalt akko elhallgat. Mar kb. 40e km ota ilyen, de persze szep fokozatosan, eloszor csak nagyon enyhen, es msot mar egesz jol hallhatoan kotoyg  Undecided Anno ahogy picit bemelegedett, elhallgatott. Most mar ertelemszeruen egsyre inkabb kitolodik ez a kuss. Neha meg melegen is hallhato, persze olyankor csak alig...Allitolag nyelestengely...De igazabul nemtom  Undecided Valtassal igy 220e km-nel igazabul nincs jelntosebb gond. Neha meg akad a 4es elott, de ez egyreszt ritka, masreszt masodik probalkozasra megy. Egyebkent ujjal szoktam valtani, es szeretem ezt a valtot (mtx5). Es szeretnem, ha meg sokaig szolgalna...mit lehet ezzel kezdeni ? nyilvan 10 szerelobol 8 azt mondana, hogy jarjak meg vele, mert meg boven semmi baja...de engem zavar ez a kotyogas  falbav

Ha nem folyik az olaj akkor komolyabb HI-FI rendszer és már nem is hallható!!!!
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2009.12.03 csütörtök, 22:04:42 »

Egyebkent ujjal szoktam valtani, es szeretem ezt a valtot (mtx5)
Jól vagy zacci?!  wow1
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2009.12.04 péntek, 00:18:30 »


Valaki felhomályosíthatna,hogy miért is van szükség erre a kettős tömegűre.

Igazából a motor forgattyús mechanizmusában fellépő másodrendű tömegerők kiegyensúlyozása miatt.
PL.: fogsz egy hosszú vasrudat egy beton placcon , egyik vége a kezedben a másik egy méter magas bakon,  leejted a rúd végét a bakról a betonra és a rúd jól megüti a kezedet szinte csíp. Ez a rajta végigfutó rezgéshullámok miatt van, amelyek a kezeden csillapítódnak mint rugalmas megfogás.
Kb ezt végzi a ledkerék csak nem radiális hanem torziós rezgéseknél ( csavarodó főtengely passzív csillapítás) minden egyes terjeszkedési ütemben, ezzel csillapítva a rezgést és a főtengely torziós terhelését.
A Mercedesnél ezt egy segédtengellyel végzik amely a főtengely fordulatának duplájával  forog, azzal ellentétes irányban és fele tömegű minden bütyök mint a főtengelyen lévő sonkák és fogaskerék kapcsolattal van hajtva. Ez a megoldás sokkal  tökéletesebb de lényegesen drágább is. Erre dolgozta ki a BMW a kéttömegű lendkereket de az övék lényegesen tartósabb és drágább mint a mienk.
Az egyéb hozzászólásokhoz annyit, hogy a jó egytömegű lendkerék  biztosan jobb mint a rossz két tömegű, de tudja fene, ha azt a motort úgy tervezték nálam lényegesen okosabb emberek, hogy azok a tömegek külön életet éljenek, hát legyen én 2 tömegűt teszek vissza.
Egyébként a rossz 2 tömegűvel nem illik játszani mert az a motor élettartamát erősen csökkentheti mivel bizonyos fordulatszámokon nem, hogy csillapítja de akár erősítheti is a rezgéseket.
Itt utalnék arra, hogy a kuplungtárcsában lévő rugók 2 dologra jók:
1   A kuplung teljesen nyitott helyzetétől a tökéletesen zárt csúszásmentes állapotig biztosítja a rángatásmentes átmeneti kapcsolódást  a rugók deformációjával, ha esetenként az ütések és kopások miatt nem lenne tökéletes a kapcsolat a felületek között.
2   A kuplung zárt állapotában a nyelestengely és a főtengely közötti egytengelyűségi vagy szöghibákat korrigálja. Bár ezek nagyon kicsi eltérések de egy statikailag merev szerkezet törne mint a ropi.

Remélem érthető és egyszerű volt a magyarázat. wave
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2009.12.04 péntek, 08:53:12 »

Teljesen jó amit irtál,de azért pár dologgal kapcsolatban nem értek egyet....
Az átalakitószett ugyanazokat az erő,csillapitási,stb dolgokat tudják mint a gyári szett..A hagyományos tengelykapcsoló torziós lengéscsillapító-rugós kuplungtárcsáját átalakították, rugórendszert épített be, amivel nagyobb rugó utat tett lehetővé, növelte a belső csillapítását. Teljes mértékig képes a nagy nyomaték átvitelére, és nagymértékben egyenértékű a kettőstömegű lendkerékkel. A torziós lengési tartomány 40 °főtengely, közel azonos a kettőstömegű lendkerékkel, ahol ez az érték 45 °ft.
Megjegyzem ez helyettesitő KIT,ami ugyanazokat vagy még jobb eredményeket kell hogy produkáljon...vagy eleve fölösleges és nem piacképes.
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2009.12.04 péntek, 17:09:35 »

Megjegyzem ez helyettesitő KIT,ami ugyanazokat vagy még jobb eredményeket kell hogy produkáljon...vagy eleve fölösleges és nem piacképes.

Vagy elég ha 20-25 % kal olcsóbb és máris piacképes bármit is tud papíron vagy a valóságban.
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2009.12.04 péntek, 17:26:23 »

Vagy elég ha 20-25 % kal olcsóbb és máris piacképes bármit is tud papíron vagy a valóságban.
wow1

Félreértés ne essék én drukkolok, hogy beváljon, és ezzel sok kellemetlenségtől kímélje meg a mondeós társadalmat, csak kicsit szkeptikus vagyok de ez már legyen az én hibám.
Ami fent leírtál az nem hangzik rosszul bár én nem egészen értem bár biztos én vagyok az oka.
Itt a lendkerék tömege megegyezik a 2 tömegűével, vagy kisebb?
Ahány helyen, és amilyen cégek gyártanak már alkatrészt az felháborító, és a beleütött márkanév gyakran csak díszítés.
A teljesítmény paramétereket pedig csak laboratóriumi körülmények között tudják hozni. Amennyiben reklamáció merül fel abban a pillanatban a kifogások kimeríthetetlen tárházát sorakoztatják fel, csak ne kelljen vállalni a következményeket.
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2009.12.04 péntek, 17:29:36 »


Megjegyzem ez helyettesitő KIT,ami ugyanazokat vagy még jobb eredményeket kell hogy produkáljon...vagy eleve fölösleges és nem piacképes.

Esetleg van erről valami fénykép, vagy robbantott ábra?
Vagy egy elérhetőség akik ezt gyártják?
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2009.12.04 péntek, 18:15:37 »

nekem uresben kotyogo hangot ad a valto. Ha benyomom a kuplung pedalt akko elhallgat. Mar kb. 40e km ota ilyen, de persze szep fokozatosan, eloszor csak nagyon enyhen, es msot mar egesz jol hallhatoan kotoyg  Undecided Anno ahogy picit bemelegedett, elhallgatott. Most mar ertelemszeruen egsyre inkabb kitolodik ez a kuss. Neha meg melegen is hallhato, persze olyankor csak alig...Allitolag nyelestengely...De igazabul nemtom  Undecided Valtassal igy 220e km-nel igazabul nincs jelntosebb gond. Neha meg akad a 4es elott, de ez egyreszt ritka, masreszt masodik probalkozasra megy. Egyebkent ujjal szoktam valtani, es szeretem ezt a valtot (mtx5). Es szeretnem, ha meg sokaig szolgalna...mit lehet ezzel kezdeni ? nyilvan 10 szerelobol 8 azt mondana, hogy jarjak meg vele, mert meg boven semmi baja...de engem zavar ez a kotyogas  falbav

Nekem szintén így kezdődött, voltam szerelőknél, de csak saccolnak ( anglia ) nyeles tengely tűnik a legvalószínűbbnek.
Mondjuk az enyém hidegen már nagyon hangosan csinálja és csak a kuplung útján tartva nem hallani a hangot ha kinyomom a pedált vagy nem nyomott állapotban van hallani rendesen.
Én mióta hangja van tettem bele 10E km, még van benne remélem 2E, mert 17-én indulok haza és otthon megcsináltatom.
Semmit nem bíztam a véletlenre, komplett kuplung szett kinyomóval, lendkerék és egy felújított garis váltót is viszek cserélni.
Szerelés után jelzem mi volt a probléma, mármint ha a szerelők rájönnek!!!
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2009.12.04 péntek, 19:45:07 »

Esetleg van erről valami fénykép, vagy robbantott ábra?
Vagy egy elérhetőség akik ezt gyártják?

Én megelégedéssel használom, és tudatos volt hogy ez mellett döntöttem....eleve eléggé megvan húzva a kocsi, de jövőre lessz csak igazán és kéttömegűvel esélytelen lett volna a dolog....
Valeos-szett amugy és a lendkerék súlya kb ugyanaz...amugy a kemény tuningnál még ráadásul könnyitettett tesznek fel...
itt van pár kép:



Naplózva
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2009.12.04 péntek, 20:19:33 »

Esetleg van erről valami fénykép, vagy robbantott ábra?
Vagy egy elérhetőség akik ezt gyártják?
 
szevasz Papa, itt a link: http://autotechnika.hu/cikkek/2496,valeo-4-piece-kit.html
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2009.12.04 péntek, 20:32:28 »

Valeos-szett amugy és a lendkerék súlya kb ugyanaz...amugy a kemény tuningnál még ráadásul könnyitettett tesznek fel...
Maga is Törőő véleményét osztom, és vannak kétségeim a megoldás megbízhatóságával kapcsolatban. Hiába ugyanolyan súlyú a fix és a kettőstömegű lendkerék. Dinamikus szempontból a kettőstömegűnek csak az egyik fele terheli a főtengelyt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2009.12.04 péntek, 20:35:20 »

Akkor nekem rossz a kuplungom. 20eKm van benne, gyári új tárcsát kapott,  kinyomóval, lendkerékkel. A csúszás megszűnt, a kapcsolási nehézség nem. MMT6-os váltó. váltóolaj cserélve, szintje jó. Fékolaj cserélve, szintje jó, nem levegős. Kuplung ott fog, ahol kell.
Hidegben nehéz, melegben könnyen jár a váltó 1-2-R-ben.  falbav

Nekem eddig az összes autóm váltója így viselkedett  Wink Automatát kell venni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2009.12.04 péntek, 21:25:56 »

Én megelégedéssel használom, és tudatos volt hogy ez mellett döntöttem....eleve eléggé megvan húzva a kocsi, de jövőre lessz csak igazán és kéttömegűvel esélytelen lett volna a dolog....
Valeos-szett amugy és a lendkerék súlya kb ugyanaz...amugy a kemény tuningnál még ráadásul könnyitettett tesznek fel...
itt van pár kép:


OK én is így gondoltam, hogy a tömeget csökkenteni kellene.
Azért így nincs vita köztünk mivel te keményen húzod a motort így 20-ad rangú a motor élettartam.
A nyomatékot viszont át kell vinni a váltóra, valamit valamiért.
Naplózva
Törőő
Vendég
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2009.12.04 péntek, 21:47:54 »

Százegynéhány évig jó volt a sima lendkerék  smile

Ez igaz de akkor egy sima szívó Diesel motor 2000 ccm -vel volt 60 LE és 180Nm nyomaték ez mellett viszont 70 kg mal több volt a kopasz motor mint most és twistet járt a motortérben.

Ha ezeket a tényeket nem számoljuk teljesen igazad van. Wink
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #243 Dátum: 2009.12.04 péntek, 22:04:28 »

Ez igaz de akkor egy sima szívó Diesel motor 2000 ccm -vel volt 60 LE és 180Nm nyomaték ez mellett viszont 70 kg mal több volt a kopasz motor mint most és twistet járt a motortérben.

Ha ezeket a tényeket nem számoljuk teljesen igazad van. Wink
A transitban ugyanarra a motorra mint a mondeoban fix lendkereket szereltek gyárilag wow1...akkor ott nem éri nagyobb dinamika, vagy azt nem tesztelték az okosok?
Az enyémben még gyári kéttömegű van, de szerintem több kárt tud okozni dinamikailag egy kalimpálló kéttömegű vas, mint egy azonos súlyú kiegyensúlyozott. smile (persze megfelelő kuplungtárcsával)
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.05 szombat, 11:04:08 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2009.12.04 péntek, 22:21:22 »


innen másoltam énis... eplus2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2009.12.04 péntek, 22:27:04 »

Nekem volt kéttömegű a kocsiban, egy nagy határ *** volt, most egytömegű van és sokkal szerintem sokkal jobb...
elmélkedni lehet,tényként meg én tudom mi a helyzet.... eplus2
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2009.12.04 péntek, 22:28:06 »

Maga is Törőő véleményét osztom, és vannak kétségeim a megoldás megbízhatóságával kapcsolatban. Hiába ugyanolyan súlyú a fix és a kettőstömegű lendkerék. Dinamikus szempontból a kettőstömegűnek csak az egyik fele terheli a főtengelyt.


Mutattam neked, ha tönkre megy a kettöstömegú, hogy lötyög! Amilyen kárt az okoz, olyat a fix nem fog soha. integet2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2009.12.04 péntek, 22:33:18 »

OK én is így gondoltam, hogy a tömeget csökkenteni kellene.
Azért így nincs vita köztünk mivel te keményen húzod a motort így 20-ad rangú a motor élettartam.
A nyomatékot viszont át kell vinni a váltóra, valamit valamiért.

Hát hogy keményen az majd elválik,és lessz agyalás rendesen....
a tuningról meg annyit,hogy a mai CR autók csoda ha elmennek 100.000-et hiba nélkül,szal hadjuk inkább, mi rövödöti az élettartalmat... eplus2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2009.12.05 szombat, 11:34:32 »

Ez igaz de akkor egy sima szívó Diesel motor 2000 ccm -vel volt 60 LE és 180Nm nyomaték ez mellett viszont 70 kg mal több volt a kopasz motor mint most és twistet járt a motortérben.

Ha ezeket a tényeket nem számoljuk teljesen igazad van. Wink

A 2tomegu lendkerek, mar ami a mondiban van egy irgalmatlan szfh  levele Ennel nagyobb szemetet ecceruen keptelenseg gyartani. Ha picit is kopik, vagy log, tobb kart okoz, mint a legocskabb 1tomegu. en mondom, ez egy ipari hulladek  levele
Ha ezt a xarkupacot kibirja a fotengely, akkor barmit  vigyor3 levele
Naplózva

blah blah blah
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2009.12.05 szombat, 13:09:36 »

innen másoltam énis... eplus2
Vazze!

Már azt hittem kiváncsiságból szétkaptad beszerelés előtt a tárcsád!  wow1
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.