Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:31:24
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325649 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1750 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 19:28:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.29 szerda, 22:39:17
Az jó sokat ér, kb semmit, főleg hogy nincs is benne mágnes...
Akkor tévedtem. Pedig úgy él az emlékezetemben, mintha lett volna benne, de akkor összecseréltem valamivel. Viszont azt nem hogy ne érne semmit.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1751 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 19:40:22 »
Idézetet írta: gabe - 2012.03.01 csütörtök, 19:28:28
Akkor tévedtem. Pedig úgy él az emlékezetemben, mintha lett volna benne, de akkor összecseréltem valamivel. Viszont azt nem hogy ne érne semmit.
A csavarban tényleg nincs, de általában minden váltóban van 1 db mágnes az acél darabok miatt, csak a szinkronnál pl acélból van a legkevesebb...a többi nem mágnesezhető hulladékra csak az olajcsere a gyógyír. Meg ha nem válna le semmi, akkor is van egy természetes elhasználódása az olajnak, ami így veszít a minőségéből...csak a ford szerint nem, vagyis nem kell cserélni...aztán váltócsere...ismerős?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1752 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 19:41:36 »
Idézetet írta: László - 2012.03.01 csütörtök, 16:34:55
Tisztelt Fórumtárs!
A szupererős mágnesekkel egy gond van, kicsi a hőtürő képességük. Általában +70°C. Az ennél magasabb hőállandóval rendelkező szupererős mágnesek elég drágák. Bármilyen furcsán hangzik még a csúcsra menő üza csövekre is fel lehetne tenni. Ha sikerül ilyen mágnest szereznem kipóbálom.
Bajt nem csinálok vele.
Tisztelettel László!
...és még nem is biztos,hogy nem.Mondjuk úszkál rossz esetben 1mikronos mágnesezhető szemcse az üza rendszerben.(feltevés)
Ezt az úszó szilárd anyagot ritkásan haladva áttolja a csúcsokon-koptatva azokat valamilyen mértékben-ez a jelenség jelentkezik hibaként 2-300e km környékén-jó esetben.
Na,most fogsz egy mágnest,és megpróbálos felfogni ezt a szennyeződést.Tegyük fel,hogy sikerül.Nem látsz bele,hogy mennyi és mekkora "galacsint" szed össze a rendszerben a mágnes.Viszont ha netalántán olyan mennyiség összejönne,ami egy nagyobb kigyorsításkor elvinne az áramlás,akkor az komoly gondot is okozhatna.Mindez a képzelet szüleménye-agyalás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1753 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 19:43:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.03.01 csütörtök, 19:40:22
A csavarban tényleg nincs, de általában minden váltóban van 1 db mágnes az acél darabok miatt, csak a szinkronnál pl acélból van a legkevesebb...a többi nem mágnesezhető hulladékra csak az olajcsere a gyógyír. Meg ha nem válna le semmi, akkor is van egy természetes elhasználódása az olajnak, ami így veszít a minőségéből...csak a ford szerint nem, vagyis nem kell cserélni...aztán váltócsere...ismerős?
az audimban 180e km-nél lecseréltem az olajat.Hát az adta meg az utolsó cseppet,hogy végleg eldöntöttem,elkell adnom.
A leeresztett olajban kb fél tenyérnyi réz forgács volt.......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1754 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 19:51:25 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.01 csütörtök, 19:43:20
az audimban 180e km-nél lecseréltem az olajat.Hát az adta meg az utolsó cseppet,hogy végleg eldöntöttem,elkell adnom.
A leeresztett olajban kb fél tenyérnyi réz forgács volt.......
Igen, ha ekkora mennyiségben nem is (normál esetben), de bronz forgács mindig van az olajban, és nem mindegy, hogy mennyi.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1755 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 20:17:29 »
Sziasztok.
Valamelyik nap írtam, hogy a nyeles tengely csapágya "koporcoló" hangot ad ki.
Szerintetek érdemes venni bele prolongot, hogy kibírja még ezt az évet vagy pedig felesleges. Meg tud szorulni ez a csapágy? Mennyi olaj kell hivatalosan a váltóba, mert amikor cseréltem 2,2 l ment bele.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1756 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 20:38:38 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.03.01 csütörtök, 20:17:29
Sziasztok.
Valamelyik nap írtam, hogy a nyeles tengely csapágya "koporcoló" hangot ad ki.
Szerintetek érdemes venni bele prolongot, hogy kibírja még ezt az évet vagy pedig felesleges. Meg tud szorulni ez a csapágy? Mennyi olaj kell hivatalosan a váltóba, mert amikor cseréltem 2,2 l ment bele.
Volt az előző autóm Escort 1.8 dizel rengeteg km-el annak a váltójában zörgött a nyeles tengely, raktam bele Xado váltó felújító gélt és elmúlt.
Ezen felbuzdúlva mai nap megtörtént egy olajcsere a váltóban és belekerült egy ilyen felújító gél is, így 10 év múltán. Elsó 30km alpján korai a végitélet de eddig az 1 fokozatba erősebben kellett nyomni a váltókart most sokkal finomabb lett. És az egész autó csendesebb lett, ezek szerint a váltó hozzáadott valamit az utastér alpzajához. Majd megy bele a km meglátom milyen változás lessz még ha lesz.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1757 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 21:15:48 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.03.01 csütörtök, 20:38:38
Volt az előző autóm Escort 1.8 dizel rengeteg km-el annak a váltójában zörgött a nyeles tengely, raktam bele Xado váltó felújító gélt és elmúlt.
Ezen felbuzdúlva mai nap megtörtént egy olajcsere a váltóban és belekerült egy ilyen felújító gél is, így 10 év múltán. Elsó 30km alpján korai a végitélet de eddig az 1 fokozatba erősebben kellett nyomni a váltókart most sokkal finomabb lett. És az egész autó csendesebb lett, ezek szerint a váltó hozzáadott valamit az utastér alpzajához. Majd megy bele a km meglátom milyen változás lessz még ha lesz.
Mennyi km után észlelhető a javulás kb?
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1758 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 21:25:40 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.03.01 csütörtök, 21:15:48
Mennyi km után észlelhető a javulás kb?
Bevallom nem jegyeztem csak azt vettem észre, hogy alpjáraton nem zörgött. Olyan 200-500 km környékén. Abban még olajat sem cseréltem csak beleraktam a cuccot. Egy biztos ártani nem árt és 2500ft egy kis tubus. 2l olajhoz egy elég.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1759 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 22:00:06 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.03.01 csütörtök, 21:25:40
Bevallom nem jegyeztem csak azt vettem észre, hogy alpjáraton nem zörgött. Olyan 200-500 km környékén. Abban még olajat sem cseréltem csak beleraktam a cuccot. Egy biztos ártani nem árt és 2500ft egy kis tubus. 2l olajhoz egy elég.
Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1760 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 22:02:02 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.03.01 csütörtök, 20:38:38
Volt az előző autóm Escort 1.8 dizel rengeteg km-el annak a váltójában zörgött a nyeles tengely, raktam bele
Xado váltó felújító gél
t és elmúlt.
Ezen felbuzdúlva mai nap megtörtént egy olajcsere a váltóban és belekerült egy ilyen felújító gél is, így 10 év múltán. Elsó 30km alpján korai a végitélet de eddig az 1 fokozatba erősebben kellett nyomni a váltókart most sokkal finomabb lett. És az egész autó csendesebb lett, ezek szerint a váltó hozzáadott valamit az utastér alpzajához. Majd megy bele a km meglátom milyen változás lessz még ha lesz.
valami link van hozzá??
vannak kétségeim, hogy egy gél, hogy tud felújítani bármilyen mechanikai alkatrészt
én inkább nem töltögetnék bele semmit, azzal csak a viszkozitása változik a benne lévő cuccnak...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1761 Dátum:
2012.03.01 csütörtök, 22:42:48 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.01 csütörtök, 22:02:02
valami link van hozzá??
vannak kétségeim, hogy egy gél, hogy tud felújítani bármilyen mechanikai alkatrészt
én inkább nem töltögetnék bele semmit, azzal csak a viszkozitása változik a benne lévő cuccnak...
Forgalmazó:
http://www.xado.hu/
És ahol én veszem:
http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/cikkszam?mit=xado&x=35&y=11
Valamilyen kerámia cucc van benne és nagyon kis mennyíség azért gél mert egy kenőcs az egész ez oldódik fel az olajban. Escortomban 500e felett volt a km tettem a motorolajba és a hengerek kompressziója egy évvel később mind 29 lett addig meg 22, 23, 25, 27 volt. Szóval nekem bevált bebizonyította, hogy valamit csinál. Azóta kicsit bátrabb vagyok a használatával.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1762 Dátum:
2012.03.02 péntek, 07:04:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.01 csütörtök, 22:02:02
valami link van hozzá??
vannak kétségeim, hogy egy gél, hogy tud felújítani bármilyen mechanikai alkatrészt
én inkább nem töltögetnék bele semmit, azzal csak a viszkozitása változik a benne lévő cuccnak...
Jelen esetben nem érdekes,hogy javúl ill. romlik a viszkozitás. Az a lényeg, hogy az éven ne kelljen váltót cserélnem. Ennek a váltónak már úgyis hello van
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1763 Dátum:
2012.03.02 péntek, 09:40:55 »
Idézetet írta: M.Márk - 2012.03.02 péntek, 07:04:24
Jelen esetben nem érdekes,hogy javúl ill. romlik a viszkozitás. Az a lényeg, hogy az éven ne kelljen váltót cserélnem. Ennek a váltónak már úgyis hello van
annyit meg kibír szerintem mindenféle lötty nélkül is. ha a dizli 5-ös váltója jó benyásra, akkor lesz egy olcsó darabom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1764 Dátum:
2012.03.02 péntek, 09:46:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.02 péntek, 09:40:55
annyit meg kibír szerintem mindenféle lötty nélkül is. ha a dizli 5-ös váltója jó benyásra, akkor lesz egy olcsó darabom
Nem jó rá.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1765 Dátum:
2012.03.02 péntek, 09:47:25 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.03.02 péntek, 09:46:17
Nem jó rá.
akkor is lesz egy olcsó darabom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1766 Dátum:
2012.03.02 péntek, 09:48:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.02 péntek, 09:47:25
akkor is lesz egy olcsó darabom
Az igaz!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1767 Dátum:
2012.03.03 szombat, 09:57:51 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.03.01 csütörtök, 22:02:02
valami link van hozzá??
vannak kétségeim, hogy egy gél, hogy tud felújítani bármilyen mechanikai alkatrészt
én inkább nem töltögetnék bele semmit, azzal csak a viszkozitása változik a benne lévő cuccnak...
Ezzel én is így vagyok. Sajnos sok ilyen "csoda cucc" csak tüneti kezelésre jó, és hosszú távon még több bajt okoz. Lásd ATF manual váltóba. Tök jó lesz tőle hirtelen, könnyen mennek a váltások is, csak hosszútávon hazavágja a váltót.
Eladás előtt jók ezek az adalékok váltóba/motorba ugye...
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1768 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 09:40:28 »
Szevasztok!
Na, most a hétvégén beletoltunk egy 1200 km-t és az alábbiak vannak kuplung/váltó ügyben:
A.) intenzív gyorsításnál (3-as, 4-es padló) ráz az autó, nem rángat, hanem ráz, mintha rossz lenne a gumi, vagy hasonló. Egyenletes gyorsításnál ez nincs, talán nem is kuplung hiba, akár gyertya/kábel is lehet ...
B.) 3-4-5 váltáskor kuplung kinyomására kelepel, mint egy dízel, visszaengedve oké
C.) nagyobb sebességnél motorféken és gyorsításnál nem kelepel, de ha csak tartani akarom a sebességet szintén kelepel!!!
Mi a jelenség akkor, ha pl. nincs olaj a váltóban?
Az ótó 2.0 benzines kombi '04.
Én sajnos nem vagyok képben ... mi lehet ez? Váltó? Kuplung?
Egyébként szalad szépen, a váltás továbbra is gond, főleg elindulásnál (1 és R).
(Megvolt a 180, de psszt
)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1769 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 10:08:36 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.05 hétfő, 09:40:28
Szevasztok!
Na, most a hétvégén beletoltunk egy 1200 km-t és az alábbiak vannak kuplung/váltó ügyben:
A.) intenzív gyorsításnál (3-as, 4-es padló) ráz az autó, nem rángat, hanem ráz, mintha rossz lenne a gumi, vagy hasonló. Egyenletes gyorsításnál ez nincs, talán nem is kuplung hiba, akár gyertya/kábel is lehet ...
B.) 3-4-5 váltáskor kuplung kinyomására kelepel, mint egy dízel, visszaengedve oké
C.) nagyobb sebességnél motorféken és gyorsításnál nem kelepel, de ha csak tartani akarom a sebességet szintén kelepel!!!
Mi a jelenség akkor, ha pl. nincs olaj a váltóban?
Az ótó 2.0 benzines kombi '04.
Én sajnos nem vagyok képben ... mi lehet ez? Váltó? Kuplung?
Egyébként szalad szépen, a váltás továbbra is gond, főleg elindulásnál (1 és R).
(Megvolt a 180, de psszt
)
Tán lendkerék...
Ha nincs olaj a váltóban, ki szokta dobni sebességből.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
cscsabi30
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1770 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 11:00:03 »
Hali mindenkinek!!!
Nekem is sza..dik a váltóm ha 1.-be akarom betenni,meg néha hátramenetben is.A többivel nincsen gond.Lehet *** a bowden??
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1771 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 12:18:21 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.05 hétfő, 09:40:28
Szevasztok!
Na, most a hétvégén beletoltunk egy 1200 km-t és az alábbiak vannak kuplung/váltó ügyben:
A.) intenzív gyorsításnál (3-as, 4-es padló) ráz az autó, nem rángat, hanem ráz, mintha rossz lenne a gumi, vagy hasonló. Egyenletes gyorsításnál ez nincs, talán nem is kuplung hiba, akár gyertya/kábel is lehet ...
B.) 3-4-5 váltáskor kuplung kinyomására kelepel, mint egy dízel, visszaengedve oké
C.) nagyobb sebességnél motorféken és gyorsításnál nem kelepel, de ha csak tartani akarom a sebességet szintén kelepel!!!
Mi a jelenség akkor, ha pl. nincs olaj a váltóban?
Az ótó 2.0 benzines kombi '04.
Én sajnos nem vagyok képben ... mi lehet ez? Váltó? Kuplung?
Egyébként szalad szépen, a váltás továbbra is gond, főleg elindulásnál (1 és R).
(Megvolt a 180, de psszt
)
A.) Nekem ilyet akkor csinált a 98-as 2.0 benzines, amikor kivolt a féltengely. Keményebb gumival kevésbé, puhábbra fújttal jobban, viszont nekem tempótól függően csinálta egyre jobban, 3-astól és 50-60-as tempótól felfelé.
B.) Ezt nekem is csinálja, de nem tudom, miért (2.2 TDCi). Egyértelműen valami kinyomócsapágy környéki gebasz. Mondjuk nálam álló helyben is hallani, ha tudja, mire füleljen az ember.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1772 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 14:31:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.03.05 hétfő, 12:18:21
A.) Nekem ilyet akkor csinált a 98-as 2.0 benzines, amikor kivolt a féltengely. Keményebb gumival kevésbé, puhábbra fújttal jobban, viszont nekem tempótól függően csinálta egyre jobban, 3-astól és 50-60-as tempótól felfelé.
B.) Ezt nekem is csinálja, de nem tudom, miért (2.2 TDCi). Egyértelműen valami kinyomócsapágy környéki gebasz. Mondjuk nálam álló helyben is hallani, ha tudja, mire füleljen az ember.
AndyA
A.) mibe fáj egy ilyen műtét?
B.) akkor az enyém is ilyen lesz előbb-utóbb
mit találtál ki ellene?
Kösz
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1773 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 15:46:04 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.05 hétfő, 14:31:18
A.) mibe fáj egy ilyen műtét?
B.) akkor az enyém is ilyen lesz előbb-utóbb
mit találtál ki ellene?
Kösz
A.) Kérdezd olyantól, aki ért hozzá.
B.) Semmit, ha nem nyomom ki a kuplungot, semmi baja, márpedig egy Bp-Bécs-Bp túrán vonatozva elég keveset kell kuplungolni a megtett km-hez képest.
Majd ha jobban csinálja, elgondolkodom egy teljes lendkerék-kuplung-kinyomó-főtengelyszimmering cserén, bár a 167 ezer km ellenére nem zörög a kettős tömegű, úgyhogy egyébként nemigen lenne esedékes amúgy.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1774 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 17:38:53 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.05 hétfő, 09:40:28
Szevasztok!
Na, most a hétvégén beletoltunk egy 1200 km-t és az alábbiak vannak kuplung/váltó ügyben:
A.) intenzív gyorsításnál (3-as, 4-es padló) ráz az autó, nem rángat, hanem ráz, mintha rossz lenne a gumi, vagy hasonló. Egyenletes gyorsításnál ez nincs, talán nem is kuplung hiba, akár gyertya/kábel is lehet ...
B.) 3-4-5 váltáskor kuplung kinyomására kelepel, mint egy dízel, visszaengedve oké
C.) nagyobb sebességnél motorféken és gyorsításnál nem kelepel, de ha csak tartani akarom a sebességet szintén kelepel!!!
Az ótó 2.0 benzines kombi '04.
Én sajnos nem vagyok képben ... mi lehet ez? Váltó? Kuplung?
Egyébként szalad szépen, a váltás továbbra is gond, főleg elindulásnál (1 és R).
Egyéb tippek A.) B.) C.) ügyben?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1775 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 19:28:08 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.05 hétfő, 17:38:53
Egyéb tippek A.) B.) C.) ügyben?
Szerintem lendkerék... bár lehet féltengely is.
Állóhelyzetben finomad vidd fel a fordulatot 3e-ig, majd hirtelen engedd el.
Vagy játssz a fordulattal... ha előjön, valszeg lendkerék.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1776 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 20:26:46 »
Idézetet írta: cscsabi30 - 2012.03.05 hétfő, 11:00:03
Hali mindenkinek!!!
Nekem is sza..dik a váltóm ha 1.-be akarom betenni,meg néha hátramenetben is.A többivel nincsen gond.Lehet *** a bowden??
Milyen olaj van benne, mikor volt cserélve? Nekem se jó az 1 es meg a lükverc főleg hidegen. A hátramenetet úgy tudom beletenni, h először 2.ba teszem. De azóta csinálja mióta lecseréltettem a olajat és nem jót tettek bele...
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
polgab
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1777 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 20:55:09 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.03.05 hétfő, 20:26:46
Milyen olaj van benne, mikor volt cserélve? Nekem se jó az 1 es meg a lükverc főleg hidegen. A hátramenetet úgy tudom beletenni, h először 2.ba teszem. De azóta csinálja mióta lecseréltettem a olajat és nem jót tettek bele...
Szia,
én most cseréltem, nem volt különösebb panasz csak megelőzési céllal a következő olaj került bele:
http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-syntrans-fe-75w-1-literes/5628/
kb. egy hétig bujtam a netet, hogy melyik lenne a legjobb olaj, ezt találtam, ami megfelel a legújabb ford minősitésnek
ami az MMT6hoz is ajánlott. Eddig nincs vele gond(kb 1ekm), csak finomabb lett a váltás.
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1778 Dátum:
2012.03.06 kedd, 09:41:32 »
Vannak ám nem kevesen "független szakértők", akik szerint az MKIII gyenge pontja, ha tetszik típushiba a váltó/kuplung. Azért furcsa, mert az MKI-II-nél ilyen gond nincs. Miért kellett elrontani?
Ja, meg azt is hallottam, hogy "csak F betűst ne" (Fiat, Ford, francia), ez állítólag szólásmondás a hazai autószerelők körében (nem Fordosok, évtizedes tapasztalat stb.).
Angel:
megnézem ezt a dolgot. A lendkerék A-B-C esetére is igaz lehet?
Polgab:
mennyi kell ebből a naftából? Sk cserélted otthon?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1779 Dátum:
2012.03.06 kedd, 10:25:44 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 09:41:32
Vannak ám nem kevesen "független szakértők", akik szerint az MKIII gyenge pontja, ha tetszik típushiba a váltó/kuplung. Azért furcsa, mert az MKI-II-nél ilyen gond nincs. Miért kellett elrontani?
Ja, meg azt is hallottam, hogy "csak F betűst ne" (Fiat, Ford, francia), ez állítólag szólásmondás a hazai autószerelők körében (nem Fordosok, évtizedes tapasztalat stb.).
Angel: megnézem ezt a dolgot. A lendkerék A-B-C esetére is igaz lehet?
Akár... bár a féltengely hibája is lehet.
A kéttömegű lendkerék fícsör. Puhább váltásokat, egyenletesebb motort eredményez. Más autógyárak is használják (kb mindegyik).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1780 Dátum:
2012.03.06 kedd, 11:18:38 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.06 kedd, 10:25:44
Akár... bár a féltengely hibája is lehet.
Féltengely a kuplungoláskori kelepelés oka lehet (B,C)?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1781 Dátum:
2012.03.06 kedd, 11:22:08 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 11:18:38
Féltengely a kuplungoláskori kelepelés oka lehet (B,C)?
Az kinyomócsapágy
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1782 Dátum:
2012.03.06 kedd, 14:04:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.03.06 kedd, 11:22:08
Az kinyomócsapágy
Felvettem a listába
Naplózva
polgab
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1783 Dátum:
2012.03.06 kedd, 14:54:14 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 09:41:32
Vannak ám nem kevesen "független szakértők", akik szerint az MKIII gyenge pontja, ha tetszik típushiba a váltó/kuplung. Azért furcsa, mert az MKI-II-nél ilyen gond nincs. Miért kellett elrontani?
Ja, meg azt is hallottam, hogy "csak F betűst ne" (Fiat, Ford, francia), ez állítólag szólásmondás a hazai autószerelők körében (nem Fordosok, évtizedes tapasztalat stb.).
Angel:
megnézem ezt a dolgot. A lendkerék A-B-C esetére is igaz lehet?
Polgab:
mennyi kell ebből a naftából? Sk cserélted otthon?
Szia,
1,7 liter kell MMT6-ba, két tubust kell venni 2L, maszek szerelő csinálta,
bal első kereket le kell venni, hogy hozzáférj a betöltőhöz,
a leeresztőnél meg kicsi a hely a csavar és alváz között, kicsit macerás, de azért
nem lehetetlen, akna nélkül nem ajánlatos belekezdeni.
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1784 Dátum:
2012.03.06 kedd, 14:59:56 »
Idézetet írta: polgab - 2012.03.06 kedd, 14:54:14
Szia,
1,7 liter kell MMT6-ba, két tubust kell venni 2L, maszek szerelő csinálta,
bal első kereket le kell venni, hogy hozzáférj a betöltőhöz,
a leeresztőnél meg kicsi a hely a csavar és alváz között, kicsit macerás, de azért
nem lehetetlen, akna nélkül nem ajánlatos belekezdeni.
Jegyeztem
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1785 Dátum:
2012.03.06 kedd, 15:13:34 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 14:59:56
Jegyeztem
És először MINDIG a BETÖLTŐ csavart kell kiszedni!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1786 Dátum:
2012.03.06 kedd, 17:18:22 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 14:59:56
Jegyeztem
Neked más váltód van
MTX75
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1787 Dátum:
2012.03.06 kedd, 18:12:00 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.06 kedd, 17:18:22
Neked más váltód van
MTX75
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1788 Dátum:
2012.03.06 kedd, 21:34:12 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.06 kedd, 17:18:22
Neked más váltód van
MTX75
Abba meg 1.9 l kell asszem.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1789 Dátum:
2012.03.06 kedd, 21:45:14 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.06 kedd, 09:41:32
Ja, meg azt is hallottam, hogy "csak F betűst ne" (Fiat, Ford, francia), ez állítólag szólásmondás a hazai autószerelők körében (nem Fordosok, évtizedes tapasztalat stb.).
Az "F" betűset már én is hallottam
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1790 Dátum:
2012.03.08 csütörtök, 13:47:40 »
Idézetet írta: GiN - 2012.03.06 kedd, 21:45:14
Az "F" betűset már én is hallottam
Ugye
mindenesetre ahogy látom nem vagyok egyedi eset ... sőt, aki olcsó alakatrészt hirdet, azzal kezdi az összehasonlítást, hogy kinyomó-kuplung-váltó
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1791 Dátum:
2012.03.09 péntek, 13:39:28 »
Mondjuk az komolyan
érdekelne, hogy a benyások, vagy a dizlik küzdenek inkább váltó-kuplung hibával?
Tegye fel a kezét az, aki
Naugye, elég általános a dolog ...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1792 Dátum:
2012.03.09 péntek, 17:25:07 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.09 péntek, 13:39:28
Mondjuk az komolyan
érdekelne, hogy a benyások, vagy a dizlik küzdenek inkább váltó-kuplung hibával?
Tegye fel a kezét az, aki
Naugye, elég általános a dolog ...
Szerintem ez nem egy olyan nagy truváj. VW pdtdi-ben is fogyóeszköz pl. Meg biztos másban is. 200K kilométerenként szvsz elviselhető, csak ugye azt nem szeretjük, amikor ez nálunk esedékes, pl vásárlás után 5000-rel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1793 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 17:51:27 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.09 péntek, 13:39:28
Mondjuk az komolyan
érdekelne, hogy a benyások, vagy a dizlik küzdenek inkább váltó-kuplung hibával?
Tegye fel a kezét az, aki
Naugye, elég általános a dolog ...
Inkább használat- és kilométerfüggő. Kinek csak 200-at bír a kuplung-lendkerék. Kinek meg több, mint 300-at.
Ha sok a város, nyilván kevesebbet megy le.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1794 Dátum:
2012.03.13 kedd, 13:17:18 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.05 hétfő, 19:28:08
... Állóhelyzetben finomad vidd fel a fordulatot 3e-ig, majd hirtelen engedd el.
Vagy játssz a fordulattal... ha előjön, valszeg lendkerék.
Megnéztem és 3000 körül valóban előjön
akkor tuti lendkerék???
kinyomót nem cserélnék pluszban, ha nem köll
Naplózva
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1795 Dátum:
2012.03.13 kedd, 13:41:01 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.03.09 péntek, 17:25:07
Szerintem ez nem egy olyan nagy truváj. VW pdtdi-ben is fogyóeszköz pl. Meg biztos másban is. 200K kilométerenként szvsz elviselhető, csak ugye azt nem szeretjük, amikor ez nálunk esedékes, pl vásárlás után 5000-rel.
Hát ja, én is vásárlás után vagyok
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1796 Dátum:
2012.03.13 kedd, 13:59:48 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.13 kedd, 13:17:18
Megnéztem és 3000 körül valóban előjön
akkor tuti lendkerék???
kinyomót nem cserélnék pluszban, ha nem köll
Akkor kell cserélni, ha már tényleg kelepel, és jó hangosan. Akkor viszont kuplung, kinyomócs és lendkerék. Kár szétszedegetni egy-egy alkatrész miatt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1797 Dátum:
2012.03.13 kedd, 15:24:44 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.13 kedd, 13:59:48
Akkor kell cserélni, ha már tényleg kelepel, és jó hangosan. Akkor viszont kuplung, kinyomócs és lendkerék. Kár szétszedegetni egy-egy alkatrész miatt.
Upsz, az egy kövér havi fizu lesz ahogy sejtem
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1798 Dátum:
2012.03.13 kedd, 15:26:53 »
Idézetet írta: napu - 2012.03.13 kedd, 15:24:44
Upsz, az egy kövér havi fizu lesz ahogy sejtem
goto kromax... ott irányárat kapsz. Kb 200e az alkatrész. Viszont, ez további 2-300e kilométerre jó lesz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1799 Dátum:
2012.03.14 szerda, 12:33:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.13 kedd, 13:59:48
Akkor kell cserélni,
ha már tényleg kelepel, és jó hangosan
. Akkor viszont kuplung, kinyomócs és lendkerék. Kár szétszedegetni egy-egy alkatrész miatt.
Ezt úgy érted, hogy járó motornál (vagy menetben) folyamatosan hallom a kelepelést? Hogy az már ciki is?
Vagy az is lehet, hogy a váltás egyáltalán nem megy majd? Nem csak 1 és R nehéz, hanem sehova tovább?
Mert akkor még nyugi vagyok
(sajna a WD40-es belocsolás nem segített
)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.14 szerda, 12:58:52 írta napu
»
Naplózva
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ