Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:27:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325554 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2150 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 23:14:14 »

szerinted?   ugyanaz a két motor...

Figyelj csak!
Az, hogy a logikusan egyértelmű dologra is rákérdezek, azt jelenti, hogy TISZTELETET mutatok azok iránt, akik sokkal naprakészebbek Fordban, mint én. A lekezelő cinikus hangnemet tedd félre ha lehet. Hidd el, gépészmérnökként nem különben értek a technikához mint te. Csak ennek a szarnak nem állok neki!
Audiban, Mercedesben vagyok otthon, és kicsiben bontom is őket!  És ha hiszed, ha nem, ezeknél a márkáknál előfordul, hogy ha ilyen jellegű minőségi változtatást vinnél véghez, akkor akadályokba ütközöl. A lendkerék meghalt, neem pedig azonnali megoldást kellett találnom. Mivel költözöm, nem érek rá fejet vakarni, sem 200 ért új szettet venni, mert másra kell. Evidens volt egy jó állapotú használt, csak egytömegűt találtam.  3 nap múlva munkába kell állítanom az autót, ezért nem érnék rá átalakítgani, reszelgetni.. ha nem passzol megy vissza és találok más megoldást!

Ezért volt számomra fontos, mit mondtok Ti, akik már képben vagytok! Mert tétje van!
Biztosan rendes gyerek vagy, meg nagy koponya, de megkérlek, ezt a hangnemet mellőzd!
Részemről befejeztem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2151 Dátum: 2012.06.26 kedd, 00:41:59 »

Figyelj csak!
Az, hogy a logikusan egyértelmű dologra is rákérdezek, azt jelenti, hogy TISZTELETET mutatok azok iránt, akik sokkal naprakészebbek Fordban, mint én. A lekezelő cinikus hangnemet tedd félre ha lehet.

Nem védeni akarom Bunyek klubtársunkat, de én nem érzem ennyire lekezelőnek a dolgot.
Azt írod, hogy az egy 2001-esből mehet-e a másik 2001-esbe. Ha arra akartál rékérdezni, hogy esetleg volt-e valami változtatás a gyártásban,
akkor egy kicsit félreértettük egymást. Lehet, hogy más márkáknál szokás, de errefelé nem. A gyártó csak úgy ukmukfuk nem cserél váltót, kuplungot.
Van váltás, de nem 2001-ben, hanem 2003-ban, és akkor úgy kellene feltenni a kérdést, hogy vajh a 2003 januári kuplung/lendkerék áttehető-e a szeptemberibe...
Csak 1 dolog számít: 5 v 6 sebességes. Ha 5 sebességes, akkor itt sincs váltás, ugyanaz megy mindegyikbe.
Még egy dolog: emlékeim szerint, anno Bunyek találta ki a fix lendkerék lehetőségét, és többen az ő példáján felbuzdulva, építették át.
Hidd el, jó srác, nem egy kötexős törpe. Tehát a hangnem - amennyire én ismerem - nem volt sem lekezelő, sem cinikus.
Szóval a válasz: jó lesz bele, cseréld bátran. Sőt, van itt köztünk nem egy klubtárs, aki magának cserélt kuplungot, akár fix szettre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2152 Dátum: 2012.06.26 kedd, 00:50:08 »

Nem védeni akarom Bunyek klubtársunkat, de én nem érzem ennyire lekezelőnek a dolgot.
Azt írod, hogy az egy 2001-esből mehet-e a másik 2001-esbe. Ha arra akartál rékérdezni, hogy esetleg volt-e valami változtatás a gyártásban,
akkor egy kicsit félreértettük egymást. Lehet, hogy más márkáknál szokás, de errefelé nem. A gyártó csak úgy ukmukfuk nem cserél váltót, kuplungot.
Van váltás, de nem 2001-ben, hanem 2003-ban, és akkor úgy kellene feltenni a kérdést, hogy vajh a 2003 januári kuplung/lendkerék áttehető-e a szeptemberibe...
Csak 1 dolog számít: 5 v 6 sebességes. Ha 5 sebességes, akkor itt sincs váltás, ugyanaz megy mindegyikbe.
Még egy dolog: emlékeim szerint, anno Bunyek találta ki a fix lendkerék lehetőségét, és többen az ő példáján felbuzdulva, építették át.
Hidd el, jó srác, nem egy kötexős törpe. Tehát a hangnem - amennyire én ismerem - nem volt sem lekezelő, sem cinikus.
Szóval a válasz: jó lesz bele, cseréld bátran. Sőt, van itt köztünk nem egy klubtárs, aki magának cserélt kuplungot, akár fix szettre.

Pontosan ilyen választ vártam!
Nem vonom kétségbe, h jó srác. Sőt. Régóta nyomon követem az eseményeket, és képben vagyok h ennek az ösvénynek a kitaposásában is jelen van. Ezért számítottam főleg az ő véleményére.
Viszont.
Ha majd egy komoly ember tesz fel nekem egy komoly kérdést egy komolyabb árú alkatrész beépíthetőségével kapcsolatban, és azt mondom, szted?? , rámrakja a telefont.
Nekem ez lekezelő. Ez nem egy játszótér, mi meg nem gyerekek vagyunk, normál kérdésre normál választ várok, és hozzáállást. Ezután is.

A lényeg megvan, áttehető, kösz a válaszokat!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2153 Dátum: 2012.06.26 kedd, 20:17:06 »

Figyelj csak!
Az, hogy a logikusan egyértelmű dologra is rákérdezek, azt jelenti, hogy TISZTELETET mutatok azok iránt, akik sokkal naprakészebbek Fordban, mint én. A lekezelő cinikus hangnemet tedd félre ha lehet. Hidd el, gépészmérnökként nem különben értek a technikához mint te. Csak ennek a szarnak nem állok neki!
Audiban, Mercedesben vagyok otthon, és kicsiben bontom is őket!  És ha hiszed, ha nem, ezeknél a márkáknál előfordul, hogy ha ilyen jellegű minőségi változtatást vinnél véghez, akkor akadályokba ütközöl. A lendkerék meghalt, neem pedig azonnali megoldást kellett találnom. Mivel költözöm, nem érek rá fejet vakarni, sem 200 ért új szettet venni, mert másra kell. Evidens volt egy jó állapotú használt, csak egytömegűt találtam.  3 nap múlva munkába kell állítanom az autót, ezért nem érnék rá átalakítgani, reszelgetni.. ha nem passzol megy vissza és találok más megoldást!

Ezért volt számomra fontos, mit mondtok Ti, akik már képben vagytok! Mert tétje van!
Biztosan rendes gyerek vagy, meg nagy koponya, de megkérlek, ezt a hangnemet mellőzd!
Részemről befejeztem.

Egy kicsit túlspirázod ezt a dolgot...visszakérdeztem és elmondtam hogy ugyanaz a két motor...nem tudom mi lett volna számodra a kielégitő válasz ne haragudj, de nem láttam hogy tolakodás lett volna számodra válaszokban a fórumon...annyit kellett volna csak mondanod hogy oké, köszi....
Nem szoktam lekezelni senkit aki ismer tudja, hidd el ha azt akarnám azt nem tennéd zsebre....
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2154 Dátum: 2012.06.27 szerda, 07:13:28 »

Sziasztok!

Váltó olaj csere

Mikor illik?
Hogy kell és mennyi megy bele?
Milyen olajat érdemes?

Előre is köszi!
Tisztelt Fórumtárs!
A Wikiben leirt cikk tökéletes a váltó olaj cserével kapcsolatban. Mégis megosztanám ezzel kapcsolatos tapasztalatomat, a mélyen tisztelt publikummal. A feltöltési mennyiségre koncentrálnék. Úgy szól a fáma: amikor a felső olaj szint csavarnál kibugyan az olaj akkor oké minden, behajtod a csavart és kész. Én is igy tettem. Pár ezer Km megtétele után ellenőriztem a gépezet alját és a váltó alján lévő ellenörző nyilásban olaj folyást tapasztaltam. Megjegyzem nekem eddig teljesen száraz volt a váltó. Bosszantott a dolog, ezért utánna néztem a TIS-ben. A TIS utasitása szerint a max olaj szint, a legfelső, beöntő csavar alatt, 5 mm-el kell legyen. Meleg hajtómű olajnál, vissza fejtettem, és egy derékszögbe meghajlitott pálcával ellenőriztem a szükséges olajszitet. Az előirt szintre történő beállitás után a váltó alja továbbra is száraz. Tanulság: a friss olajszintett a beöntőnyilás alatt 5mm -el kell beállitani. Így már minden oké. Szerintem erre érdemes oda figyelni, hogy a feltöltésnél az olaj töblet, ne a szimeringeknél távozzon. integet2
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.27 szerda, 07:16:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #2155 Dátum: 2012.06.30 szombat, 06:47:23 »

Tisztelt Fórumtárs!
A Wikiben leirt cikk tökéletes a váltó olaj cserével kapcsolatban. Mégis megosztanám ezzel kapcsolatos tapasztalatomat, a mélyen tisztelt publikummal. A feltöltési mennyiségre koncentrálnék. Úgy szól a fáma: amikor a felső olaj szint csavarnál kibugyan az olaj akkor oké minden, behajtod a csavart és kész. Én is igy tettem. Pár ezer Km megtétele után ellenőriztem a gépezet alját és a váltó alján lévő ellenörző nyilásban olaj folyást tapasztaltam. Megjegyzem nekem eddig teljesen száraz volt a váltó. Bosszantott a dolog, ezért utánna néztem a TIS-ben. A TIS utasitása szerint a max olaj szint, a legfelső, beöntő csavar alatt, 5 mm-el kell legyen. Meleg hajtómű olajnál, vissza fejtettem, és egy derékszögbe meghajlitott pálcával ellenőriztem a szükséges olajszitet. Az előirt szintre történő beállitás után a váltó alja továbbra is száraz. Tanulság: a friss olajszintett a beöntőnyilás alatt 5mm -el kell beállitani. Így már minden oké. Szerintem erre érdemes oda figyelni, hogy a feltöltésnél az olaj töblet, ne a szimeringeknél távozzon. integet2
Tisztelettel László! worship

Köszi!
Naplózva
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #2156 Dátum: 2012.06.30 szombat, 13:40:48 »

Sziasztok!
Laikusként kérdezem: 2003/8 havi Mondeo 1.8i 110 Le facelift utániban is van kettőstömegű lendkerék? Ha nincs, akkor kumplungcserénél a normál lendkereket ugye nem kell cserélni és olyan 50 eFt körül megúszható?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2157 Dátum: 2012.06.30 szombat, 14:21:43 »

Sziasztok!
Laikusként kérdezem: 2003/8 havi Mondeo 1.8i 110 Le facelift utániban is van kettőstömegű lendkerék? Ha nincs, akkor kumplungcserénél a normál lendkereket ugye nem kell cserélni és olyan 50 eFt körül megúszható?

minden mk3 mondeót 2tömegű lendkerékkel szereltek gyárilag!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
korponisz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59



« Új hozzászólás #2158 Dátum: 2012.07.10 kedd, 18:01:25 »

Sziasztok!

Mostanában sajnos sűrűn kell itt segítséget kérnem:( a minap jelent meg ismét egy kis probléma,  (csilingelő hang), amikor benyomom a kuplung pedált...lenne valakinek ötlete mi lehet ez?
készülhetek egy kuplung cserére? (egyébként minden rendesen működik, nem fog sem lentebb , sem fentebb a kuplung, csak ez a csilingelő hang... megőrülök tőle..

köszönettel előre is:
Csaba
Naplózva

2002. 130LE TDCI GHIA KOMBI
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2159 Dátum: 2012.07.10 kedd, 18:20:05 »

Sziasztok!

Mostanában sajnos sűrűn kell itt segítséget kérnem:( a minap jelent meg ismét egy kis probléma,  (csilingelő hang), amikor benyomom a kuplung pedált...lenne valakinek ötlete mi lehet ez?
készülhetek egy kuplung cserére? (egyébként minden rendesen működik, nem fog sem lentebb , sem fentebb a kuplung, csak ez a csilingelő hang... megőrülök tőle..

köszönettel előre is:
Csaba

Benyomáskor jelentkező hang, ami felengedésre elmúlik általában kinyomócsapágy irányába mutat.
Naplózva
vlandgabes
Vendég
« Új hozzászólás #2160 Dátum: 2012.07.11 szerda, 09:38:11 »

Benyomáskor jelentkező hang, ami felengedésre elmúlik általában kinyomócsapágy irányába mutat.
És ha fordítva van a jelenség, benyomáskor elhalgat kiengedéskor csilingel?? Válaszokat köszi
Naplózva
eles.daniel
Vendég
« Új hozzászólás #2161 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 19:59:20 »

Hi all!
Nem rég(1hete) kapott a dög új kuplungszettet kettős tömegűt meg minden vackot ami oda kell!
El hoztam a szervizből aztán első indításnál furcsa nyekergő hangot hallottam(mintha megcsúszna egy szíj egy pillanatra) gondoltam majd elmúlik. majd két nappal később mikor indítani akartam a kocsit érdekes anomália jelentkezett.
A következőt csinálta: Ugye indítok--> a motor be indult de kegyetlenül erős vinnyogó hangot hallatott, és nem akarta felvenni a fordulatot olyan 500-700 közt járt.
hiba jelzés nem volt, felhívtam a szerelőt mondta a szitut és azt mondta hogy gyenge az aksi(kizárva mivel új van benne) majd mondta h az indító motor televolt piszokkal és ő azt naggyából kifújta de valszeg az okozza a gondot hát nekem nagyon gyanus h nem az :S Én nem vagyok szerelő de az a tippem hogy a generátort hajtó szíj és feszítője döglődik!
Am 2005 2.0 TDCI 131Le 6sebességes
Kérlek segítsetek!! help
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.15 vasárnap, 20:01:47 írta eles.daniel » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2162 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 20:10:23 »

Hi all!
Nem rég(1hete) kapott a dög új kuplungszettet kettős tömegűt meg minden vackot ami oda kell!
El hoztam a szervizből aztán első indításnál furcsa nyekergő hangot hallottam(mintha megcsúszna egy szíj egy pillanatra) gondoltam majd elmúlik. majd két nappal később mikor indítani akartam a kocsit érdekes anomália jelentkezett.
A következőt csinálta: Ugye indítok--> a motor be indult de kegyetlenül erős vinnyogó hangot hallatott, és nem akarta felvenni a fordulatot olyan 500-700 közt járt.
hiba jelzés nem volt, felhívtam a szerelőt mondta a szitut és azt mondta hogy gyenge az aksi(kizárva mivel új van benne) majd mondta h az indító motor televolt piszokkal és ő azt naggyából kifújta de valszeg az okozza a gondot hát nekem nagyon gyanus h nem az :S Én nem vagyok szerelő de az a tippem hogy a generátort hajtó szíj és feszítője döglődik!
Am 2005 2.0 TDCI 131Le 6sebességes
Kérlek segítsetek!! help
Köszi!

Önindító tele lehetett porral, ami a kuplung kopásából származik. Önindító adhat "nyikorgó" hangot, szét kellett volna szedni-átnézni.
A kicsi fordulat lehet még túl alacsony töltéstől is, meg kellene mérni.  Ha görgő lenne,nem csak indításkor csinálná, hanem bizonyos fordulatokon.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.15 vasárnap, 20:12:25 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
eles.daniel
Vendég
« Új hozzászólás #2163 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 20:14:00 »

Önindító tele lehetett porral, ami a kuplung kopásából származik. Önindító adhat "nyikorgó" hangot, szét kellett volna szedni-átnézni.
A kicsi fordulat lehet még túl alacsony töltéstől is, meg kellene mérni.  Ha görgő lenne,nem csak indításkor csinálná, hanem bizonyos fordulatokon.

Köszi a gyors választ:) am kb mennyibe fály egy ilyen tisztítási művelet?
üdv!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2164 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 20:22:01 »

Köszi a gyors választ:) am kb mennyibe fály egy ilyen tisztítási művelet?
üdv!
Műhelyenként változó, de az átnézés nem oldja meg, cserélni kell pár dolgot mivel elkophatott. Nekem több órát csak a leszedéssel szívtak mert be volt rohadva minden csavar.. Nálad ez nem lehet. Nemtom, szerintem 20-30 biztos van. De várj 1 kicsit, biztos fog még írni más is.
 Töltést méresd meg, kapcsolj rá pár fogyasztót és ha nem megy 14 V alá akkor jó.    Lehet a kevés töltés miatt gyenge az aksid. Tedd fel töltőre.  Mielőtt nagy dolgokra rábeszélnek kérdezz itt a fórumon wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #2165 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 21:57:08 »

Az alábbi kérdést már feltettem a TDDi alfórumban, de rájöttem, hogy van erre konkrét hely:

Szerintetek mennyire éri meg 6-osra cserélni a váltót egy 10 éves autóban ha pár év múlva lecserélném? Úgy értem a fogyasztásbeli különbség mikor térülhet meg? Városon kívül gyakrabban járok autópályán, mint főúton (ahol van persze), meg olyan főutakon ahol a 100 km/h (A, RO) a megengedett. Ugyebár ezeken a helyeken tudna érvényesülni a 6. fokozat leginkább.  vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2166 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 22:01:38 »

Az alábbi kérdést már feltettem a TDDi alfórumban, de rájöttem, hogy van erre konkrét hely:

Szerintetek mennyire éri meg 6-osra cserélni a váltót egy 10 éves autóban ha pár év múlva lecserélném? Úgy értem a fogyasztásbeli különbség mikor térülhet meg? Városon kívül gyakrabban járok autópályán, mint főúton (ahol van persze), meg olyan főutakon ahol a 100 km/h (A, RO) a megengedett. Ugyebár ezeken a helyeken tudna érvényesülni a 6. fokozat leginkább.  vigyor3

Szerintem csak sokára jön vissza. A fogyin csak pár decit nyersz. 100-nál még nem túl jó a 6.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2167 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 22:13:18 »

Szerintem csak sokára jön vissza. A fogyin csak pár decit nyersz. 100-nál még nem túl jó a 6.
Én feldiktáltam az itinerbe kb 2 éve wave
MMT6-os váltóval, 6. fokozatban, 205/55 R16-os kerékkel:

1750 ford/perc = 104 km/óra
2000 ford/perc = 118 km/óra
2125 ford/perc = 127 km/óra
2250 ford/perc = 131 km/óra
2375 ford/perc = 141 km/óra

5 seb. váltóval a 100-as tempóhoz mekkora fordulat kell?
Ha arra tippelek, hogy 1950-as fordulat kell, akkor a becsült különbség a két váltó (és a fogyasztás) között kb. 10 %.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.15 vasárnap, 22:20:49 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #2168 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 22:33:52 »

Szerintem csak sokára jön vissza. A fogyin csak pár decit nyersz. 100-nál még nem túl jó a 6.
100-nál gondoltam, hogy csak épp hogy kezdődik a 6. fokozat terepe, de ha 140-nel megyek órákon át autópályán akkor gondolom hamarabb kezd visszajönni.
Naplózva
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #2169 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 22:37:48 »

Én feldiktáltam az itinerbe kb 2 éve wave
MMT6-os váltóval, 6. fokozatban, 205/55 R16-os kerékkel:

1750 ford/perc = 104 km/óra
2000 ford/perc = 118 km/óra
2125 ford/perc = 127 km/óra
2250 ford/perc = 131 km/óra
2375 ford/perc = 141 km/óra

5 seb. váltóval a 100-as tempóhoz mekkora fordulat kell?
Ha arra tippelek, hogy 1950-as fordulat kell, akkor a becsült különbség a két váltó (és a fogyasztás) között kb. 10 %.
worship
Hát, 100-nál kb. 2000-es a fordulat 5-ös váltónál. Ahogy autópályán szoktam utazni az 140-nél 2800-2900 körüli... Ezek szerint a 6.-os váltóval nyernék 140-nél 600 fordulatot kb.?  Wink
Már csak fogyasztási adatokat kellene társítani hozzájuk. Nekem az a bizonyos 140-es 7,2-7,3 l körüli.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.15 vasárnap, 22:43:59 írta csehors » Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2170 Dátum: 2012.07.17 kedd, 15:18:52 »

worship
Hát, 100-nál kb. 2000-es a fordulat 5-ös váltónál. Ahogy autópályán szoktam utazni az 140-nél 2800-2900 körüli... Ezek szerint a 6.-os váltóval nyernék 140-nél 600 fordulatot kb.?  Wink
Már csak fogyasztási adatokat kellene társítani hozzájuk. Nekem az a bizonyos 140-es 7,2-7,3 l körüli.
Szerintem, ha autópályán nézzük, vagy 100 km óra körül, akkor térülne meg a 6-os váltó, nagyjából 10 %-ot jelenthet fogyasztásban (feltételes mód). Viszont nem mindig 6.-ban megyünk, sőt!

Nekem pl. nagyon rövid az egyes fokozat. Városban elég rossz állandóan kapcsolgatni, elég sűrű a fokozat kiosztás, mert míg a 45 km/órát elérem, 4-szer kapcsolok. Inkább átlépem a kettest, (amúgy is túl rövid) egyből lehet háromba is tenni. Viszont a legrosszabb küszöb a 3.-ból a 4.-be váltás. Emelkedőn jön ki, amikor 3. fokozatból akarjuk 4.-be tenni, és Walter Röhrl-nek kell lenni, olyan gyorsan kapcsolni, hogy ne essen vissza annyit a fordulat, hogy bebillenjen az autó!
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 15:21:47 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2171 Dátum: 2012.07.17 kedd, 21:06:45 »

worship
Hát, 100-nál kb. 2000-es a fordulat 5-ös váltónál. Ahogy autópályán szoktam utazni az 140-nél 2800-2900 körüli... Ezek szerint a 6.-os váltóval nyernék 140-nél 600 fordulatot kb.?  Wink
Már csak fogyasztási adatokat kellene társítani hozzájuk. Nekem az a bizonyos 140-es 7,2-7,3 l körüli.
Nekem MMT6-os TDDi-m van már több mint egy éve, ha legalább 100-as tempóval használod az autót akkor javulhat a fogyid...nekem ma tankolás óta megtett 1173,1-nél gyulladt ki a sárga tankjelző, és még 80 megtehetőt írt, de annál még többet elment volna, de tele tankoltam... vigyor3, ezelőtt 1281-nél tankoltam, na ott már rezgett a léc, hogy megáll.. eplus2 abban több volt a hosszú út, ennél meg főként 20-25-km-es etapok várossal vegyítve, azért csak ennyi.... Cool
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2172 Dátum: 2012.07.18 szerda, 19:17:46 »

Én feldiktáltam az itinerbe kb 2 éve wave
MMT6-os váltóval, 6. fokozatban, 205/55 R16-os kerékkel:

1750 ford/perc = 104 km/óra
2000 ford/perc = 118 km/óra
2125 ford/perc = 127 km/óra
2250 ford/perc = 131 km/óra
2375 ford/perc = 141 km/óra

5 seb. váltóval a 100-as tempóhoz mekkora fordulat kell?
Ha arra tippelek, hogy 1950-as fordulat kell, akkor a becsült különbség a két váltó (és a fogyasztás) között kb. 10 %.
Egészen biztosan nincs 10% különbség. A fogyasztás nem egyenesen arányos a fordulatszámmal. Emiatt átalakítani 6-osra pénzkidobás. Soha nem térül meg.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2173 Dátum: 2012.07.18 szerda, 19:35:32 »

Egészen biztosan nincs 10% különbség. A fogyasztás nem egyenesen arányos a fordulatszámmal. Emiatt átalakítani 6-osra pénzkidobás. Soha nem térül meg.


Pályázva azért biztos van különbség.  De most, h fontolgatják a blokkoló betiltását, lehet eladom a 6.-at hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #2174 Dátum: 2012.07.18 szerda, 22:17:08 »

Ha ennyire megoszlanak a vélemények a 6. fokozattal kapcsolatban akkor legalább nem gondolkodom rajta többet  Undecided Egyelőre úgyis vannak komolyabb kérdések az életemben.
Ha jól értem az eddigieket, akkor pl. városban még rosszabb is mint az 5-ös változat, mivel szűkebbek a szakaszok... Annyit meg nem járok és pláne a jövőben nem fogok autópályán 140-nel (Sopronba költözöm, ahonnan kevesebbet fogok hazai pályán járni és Ausztriában meg inkább a 130-hoz közelebb szoktam járni mint a 140-hez vagy felette mert meg vagyok szeppenve és tilos a radarjelző is), hogy pár év alatt legalább megtérüljön a beruházás.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2175 Dátum: 2012.07.18 szerda, 22:26:01 »

Hát ma már beröffent a kocsi az uj 6-ossal, de hiányzik egy 15cm-es turbócső a rendszerből, ahogy megjött Motorcraft-tól késsz a cucc végre...
Kiváncsi leszek milyen lessz, befogok számolni énis róla...az első fix lendkerekes 6-os váltóval és Volvo turbóval... eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.19 csütörtök, 07:33:02 írta Bunyek » Naplózva
Berney
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #2176 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 20:52:15 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy egy 2002-es 2.0 TDDI mondeohoz lehet-e kapni vagy szerezni valahonnan sima lendkereket (nem kéttömegü) kuplungszettel együtt?

Naplózva

2.0 TDCI 2008-as 103Kw
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2177 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 20:53:29 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy egy 2002-es 2.0 TDDI mondeohoz lehet-e kapni vagy szerezni valahonnan sima lendkereket (nem kéttömegü) kuplungszettel együtt?


Igen lehet venni,kérdezd meg Bunyekot Smiley
Naplózva
Berney
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #2178 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 20:56:15 »

Igen lehet venni,kérdezd meg Bunyekot Smiley

Köszi!
Naplózva

2.0 TDCI 2008-as 103Kw
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2179 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 21:16:14 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy egy 2002-es 2.0 TDDI mondeohoz lehet-e kapni vagy szerezni valahonnan sima lendkereket (nem kéttömegü) kuplungszettel együtt?


lehet, de elvileg nem érdemes (mit kapok ezért Bunyektől  eplus2 )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2180 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 21:26:15 »

lehet, de elvileg nem érdemes (mit kapok ezért Bunyektől  eplus2 )

Mit kapnál? semmit...nem értesz hozzá....ennyi. eplus2
Naplózva
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2181 Dátum: 2012.07.20 péntek, 10:28:14 »

Én feldiktáltam az itinerbe kb 2 éve wave
MMT6-os váltóval, 6. fokozatban, 205/55 R16-os kerékkel:

1750 ford/perc = 104 km/óra
2000 ford/perc = 118 km/óra
2125 ford/perc = 127 km/óra
2250 ford/perc = 131 km/óra
2375 ford/perc = 141 km/óra

5 seb. váltóval a 100-as tempóhoz mekkora fordulat kell?
Ha arra tippelek, hogy 1950-as fordulat kell, akkor a becsült különbség a két váltó (és a fogyasztás) között kb. 10 %.

Sziasztok!
2.0 Benzineshez nincs ilyen táblázat?
Ha jól tudom csak a 2004 utániakba szereltek 6 váltót.
2001-esbe bele lehet rakni a 6-os váltót? Érdemes? vagy inkább autócsere?
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2182 Dátum: 2012.07.20 péntek, 10:30:12 »

Sziasztok!
2.0 Benzineshez nincs ilyen táblázat?
Ha jól tudom csak a 2004 utániakba szereltek 6 váltót.
2001-esbe bele lehet rakni a 6-os váltót? Érdemes? vagy inkább autócsere?

Szerintem csak az SCI-kben volt 6os váltó. Nem tudom,hogy a sima benzinesre fel lehet-e rakni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2183 Dátum: 2012.07.20 péntek, 10:58:02 »

Szerintem csak az SCI-kben volt 6os váltó. Nem tudom,hogy a sima benzinesre fel lehet-e rakni.

Meg a V6-ba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2184 Dátum: 2012.07.20 péntek, 11:10:55 »

Meg a V6-ba.

Az 1.8 sci váltó gondolom felmegy a sima 1.8 vagy 2.0 motorra, nem? Vagy lett volna varia a váltóharanggal? Ugyanolyan a motor, csak az üzemanyag ellátás és pár sallang (pl EGR) más?
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a benzinesnek kell a 3-4000 fordulat pályán, különben nem tudsz gyorsítani.  szomoru1
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2185 Dátum: 2012.07.20 péntek, 11:23:48 »

Az 1.8 sci váltó gondolom felmegy a sima 1.8 vagy 2.0 motorra, nem? Vagy lett volna varia a váltóharanggal? Ugyanolyan a motor, csak az üzemanyag ellátás és pár sallang (pl EGR) más?
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a benzinesnek kell a 3-4000 fordulat pályán, különben nem tudsz gyorsítani.  szomoru1

Tudomásom szerint az 5-ös váltó az MTX75-ös. De nyilván más a váltóharang. Meg kéne nézni tisben, sokkal okosabb leszel.
Az SCi váltója nyilván felmenne, csak az a kérdés, mennyi bontott sci váltó van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2186 Dátum: 2012.07.20 péntek, 11:36:11 »

Tudomásom szerint az 5-ös váltó az MTX75-ös. De nyilván más a váltóharang. Meg kéne nézni tisben, sokkal okosabb leszel.
Az SCi váltója nyilván felmenne, csak az a kérdés, mennyi bontott sci váltó van.

Ja, engem annyira nem érdekel, csak beleugattam a konverzációba  vigyor3
Naplózva
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #2187 Dátum: 2012.07.20 péntek, 14:47:58 »

Hali all.Az lenne a kérdésem,hogy a kuplung légtelenitő hol van a MMT6-on ? rinya
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2188 Dátum: 2012.07.20 péntek, 14:50:11 »

Hali all.Az lenne a kérdésem,hogy a kuplung légtelenitő hol van a MMT6-on ? rinya
a váltó tetején van egy gumidugó,és az alatt lakozik.Olyan mint a fék légtelenítője szinte....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #2189 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:41:08 »

a váltó tetején van egy gumidugó,és az alatt lakozik.Olyan mint a fék légtelenítője szinte....
OK.Thx  worship
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Berney
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #2190 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:49:43 »

lehet, de elvileg nem érdemes (mit kapok ezért Bunyektől  eplus2 )

Helló!

Miért nem érdemes?
Naplózva

2.0 TDCI 2008-as 103Kw
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #2191 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:33:33 »

         Üdv. Mindenkinek!
   Lendkerékcsere elött állok.Szeretném minnél olcsóbban meguszni.Legyetek szivesek boltokat ajánlani.Előre is köszönöm szgabi.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #2192 Dátum: 2012.07.28 szombat, 22:13:51 »

        Üdv. Mindenkinek!
   Lendkerékcsere elött állok.Szeretném minnél olcsóbban meguszni.Legyetek szivesek boltokat ajánlani.Előre is köszönöm szgabi.

Én tavaly év végén csak érdeklődésképp kértem tőlük árajánlatot, ez a válasz jött:

szet:42000ft tárcsa+szerkezet
csapágy5seb:25000ft
szett6seb:42000ft
lendkerék:65000ft
köszönettel kauf-fer kft
To: joco@kauffer.hu
Subject: Kuplung érdeklõdés - ford / mondeo
Érdeklõdés érkezett a LUK akcióban !
ford mondeo, 2001 évjárat, 1998 ccm 85 kW, Dízel


http://kauffer.hu/fooldal/htmls/
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.28 szombat, 22:22:41 írta Cs12 » Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #2193 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 18:39:33 »

Hello!
Indításnál az önindító "fütyöl, sípol" 1 kicsit, a szerelő azt mondja a lendkerék teli verte fémporral az önindítót ezért mind a kettőt javítani kell, ez tényleg így van? mert anyagilag az katasztrófa
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2194 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 19:05:58 »

Hello!
Indításnál az önindító "fütyöl, sípol" 1 kicsit, a szerelő azt mondja a lendkerék teli verte fémporral az önindítót ezért mind a kettőt javítani kell, ez tényleg így van? mert anyagilag az katasztrófa
lekell venni az inditó motort,és megnézni.lehet,hogy csak az sza rt be,de az is esélyes amit a szerelőd mond.de vaktába nem hiszünk el mindenkinek mindent elsőre. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #2195 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 19:16:46 »

lekell venni az inditó motort,és megnézni.lehet,hogy csak az sza rt be,de az is esélyes amit a szerelőd mond.de vaktába nem hiszünk el mindenkinek mindent elsőre. vigyor3
oké köszi
olyasmit is mondott, hogy lehet csak a tengelyén nincs olaly/zsír de inkább a rosszabbik verzió a sanszos
Naplózva
Laca01
Vendég
« Új hozzászólás #2196 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 19:51:52 »

Sziasztok!
Kuplung szettet keresek TDCI, MK3, 2004 évjárat, 85kw, kombi, 5-ös váltó, tipus: BWY, motorkód: HJCB. Szeretném minél olcsóbban megúszni. Valaki tud segíteni? Kicsit félve jöttem haza 1300 km-ről 2 hónap után, de hazahozott a drága worship!!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.13 hétfő, 19:56:41 írta Laca01 » Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2197 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 20:39:24 »

Sziasztok!
Kuplung szettet keresek TDCI, MK3, 2004 évjárat, 85kw, kombi, 5-ös váltó, tipus: BWY, motorkód: HJCB. Szeretném minél olcsóbban megúszni. Valaki tud segíteni? Kicsit félve jöttem haza 1300 km-ről 2 hónap után, de hazahozott a drága worship!!!

Szia!

Itt érdeklődj, mert ezt ők rakták ide fel régebben:
Hölgyek, Urak!
Ha esetleg valakinek még mindig volna kéttömegű problémája:
http://www.kauffer.hu
http://kauffer.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__ford__mondeo_iii_2000_11_2007_08__2_00__2004__15492/kuplung_alkatreszek__kuplung_keszlet__-?gyakori=I

Egy telefont megérhet  integet2
Naplózva
Laca01
Vendég
« Új hozzászólás #2198 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 20:55:58 »

Szia!

Itt érdeklődj, mert ezt ők rakták ide fel régebben:
Hölgyek, Urak!
Ha esetleg valakinek még mindig volna kéttömegű problémája:
http://www.kauffer.hu
http://kauffer.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__ford__mondeo_iii_2000_11_2007_08__2_00__2004__15492/kuplung_alkatreszek__kuplung_keszlet__-?gyakori=I

Egy telefont megérhet  integet2
Köszi szépen! Holnap már telefonálok is.
Naplózva
BÖRE01
Vendég
« Új hozzászólás #2199 Dátum: 2012.08.28 kedd, 10:52:09 »

Sziasztok!
Lendkerék- kuplung témában én is segítséget, tanácsot kérek! ( MK III, 2001, 115 LE, TDDI ) Több bejegyzésben olvastam:
- " Ha már jól oda van akkor alapjáraton csattog-zakatol. kb mintha szét akarna esni  Leállításnál pedig csattan mikor megáll. Benyomott kuplungnál ezek nincsenek. "
 Ezek a zörgések nekem benyomott kuplungnál is megvannak, viszont kb. 1200-1300-as fordulatnál megszűnnek. Kb.25 km megtétele után alapjáraton sem zörög semmi. A következő meleg indításnál zajtalan marad, de 15-20 perces állás után kezdődik minden elölről.  falbav
Naplózva
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.