Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:36:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2328421 alkalommal)
0 Felhasználó és 126 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2200 Dátum: 2012.08.28 kedd, 15:55:52 »

Sziasztok!
Lendkerék- kuplung témában én is segítséget, tanácsot kérek! ( MK III, 2001, 115 LE, TDDI ) Több bejegyzésben olvastam:
- " Ha már jól oda van akkor alapjáraton csattog-zakatol. kb mintha szét akarna esni  Leállításnál pedig csattan mikor megáll. Benyomott kuplungnál ezek nincsenek. "
 Ezek a zörgések nekem benyomott kuplungnál is megvannak, viszont kb. 1200-1300-as fordulatnál megszűnnek. Kb.25 km megtétele után alapjáraton sem zörög semmi. A következő meleg indításnál zajtalan marad, de 15-20 perces állás után kezdődik minden elölről.  falbav
inkább az a főtengelyszíjtárcsa.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BÖRE01
Vendég
« Új hozzászólás #2201 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:21:50 »

inkább az a főtengelyszíjtárcsa.... Roll Eyes

Hello,
Köszönöm a tanácsot, meg fogom nézni! worship
Naplózva
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #2202 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 12:40:00 »

Sziasztok !

Tanácsot, tippet szeretnék kérni. Tegnap óta a kuplung benyomását követően egy kisebb intervallumban fura zörejek jönnek a motortérből, kb. mint mikor az ékszíj nyikorog. Nem túl hangos, de abban a bizonyos intervallumban, amiben előjön konzekvensen történik, 100-ból 100-szor. Amint visszaengedem a kuplungot a sebességváltás után abbamarad a zaj. Ha üresben próbálkozom és úgy nyomkodom akkor is jön. Folyamatos kis nyikorgásról van szó, nem nagyon tudom jöbban leírni.

Nem értek hozzá, így ötletem sincs mi lehet a gond. Ha valakinek van, akkor esetleg annyiban tudna segíteni, hogy kb. mekkora méretű kiadásra számíthatok ? Köszönöm !  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2203 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 12:41:51 »

Sziasztok !

Tanácsot, tippet szeretnék kérni. Tegnap óta a kuplung benyomását követően egy kisebb intervallumban fura zörejek jönnek a motortérből, kb. mint mikor az ékszíj nyikorog. Nem túl hangos, de abban a bizonyos intervallumban, amiben előjön konzekvensen történik, 100-ból 100-szor. Amint visszaengedem a kuplungot a sebességváltás után abbamarad a zaj. Ha üresben próbálkozom és úgy nyomkodom akkor is jön. Folyamatos kis nyikorgásról van szó, nem nagyon tudom jöbban leírni.

Nem értek hozzá, így ötletem sincs mi lehet a gond. Ha valakinek van, akkor esetleg annyiban tudna segíteni, hogy kb. mekkora méretű kiadásra számíthatok ? Köszönöm !  worship

Ilyet nekem is csinál, ami azért fura, mert a kinyomó éppenhogy kuplungolásra szokott elhallgatni, pont nem akkor szólal meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2204 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 12:49:27 »

Sziasztok !

Kinyomó lesz az... a fiestán az volt: ha benyomtad a kuplungot, a kinyomó szólt, kiengedett kuplungnál, terhelés alatt meg a nyelestengely-csapágy  vigyor3
A csere megoldotta...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2205 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:02:23 »

Nyelestengely csapágy lesz, ha kinyomott kuplungnál visít.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2206 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:13:20 »

Nyelestengely csapágy lesz, ha kinyomott kuplungnál visít.

Nem visít. Inkább azt mondanám, hogy kopog kicsit. De visításról szó nincs nálam.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #2207 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:55:37 »

Nekem egyáltalán nem kopog, inkább magas hangan nyikorog (ezt a szakmai leírást ... Cheesy).
Kinyomó csere milyen egyéb alkatrészek cseréjével jár együtt ? Gondolom nem pár 10.000 ft-ról van szó, inkább 100-as nagysegrendről (amilyen az én szerencsém legalább is e téren).
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2208 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:59:48 »

Nekem egyáltalán nem kopog, inkább magas hangan nyikorog (ezt a szakmai leírást ... Cheesy).
Kinyomó csere milyen egyéb alkatrészek cseréjével jár együtt ? Gondolom nem pár 10.000 ft-ról van szó, inkább 100-as nagysegrendről (amilyen az én szerencsém legalább is e téren).

Írd már be az aláírásodba, milyen autód van.
Igen, ilyenkor célszerű mindent cserélni, kinyomó, kuplung, lendkerék... kéccá.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #2209 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 14:18:25 »

Bocsánat ez még elmaradt, javítottam az aláírásom.
És érdemes márkaszervízelni, vagy beszerezzem egyéb helyen az alkatrészeket (Cromax vagy egyéb hely) és úgy javíttatni ?
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2210 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 14:19:55 »

Bocsánat ez még elmaradt, javítottam az aláírásom.
És érdemes márkaszervízelni, vagy beszerezzem egyéb helyen az alkatrészeket (Cromax vagy egyéb hely) és úgy javíttatni ?

Márkaszervizben drága lesz...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #2211 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 14:27:17 »

Sejtettem... Köszönöm a segítségeket, megpróbálok keríteni egy 'szakit' ez esetben.
Írok, ha kiderült mi volt, hátha másnak érdekes információ lehet.

Köszönöm még egyszer !  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #2212 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 15:07:40 »

Sejtettem... Köszönöm a segítségeket, megpróbálok keríteni egy 'szakit' ez esetben.
Írok, ha kiderült mi volt, hátha másnak érdekes információ lehet.

Köszönöm még egyszer !  worship

Nekem ketszer volt cserelve, mindket esetben 40e volt a munkadij kulonbozo szervizekben. Az alkatresz beszerzes egyenileg megoldhato, en ebayrol rendeltem Luk szettet 100e ert.
Naplózva
TheStig
Vendég
« Új hozzászólás #2213 Dátum: 2012.09.05 szerda, 23:16:02 »

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem , hogy a kettős tömegű lendkereket ,felújítva érdemes venni? Vagy csak újonnan.
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2214 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 22:23:41 »

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem , hogy a kettős tömegű lendkereket ,felújítva érdemes venni? Vagy csak újonnan.
Felújított??? eszembe se jutna olyat tenni a kocsimba, pláne ami annyira terhelt mint ez, én csak újat tennék bele, úgymond nem ezen kellene spórolni, mert ne tudhatod h előtte milyen volt. ez csak az én véleményem  nyes
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
TheStig
Vendég
« Új hozzászólás #2215 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 22:47:13 »

Felújított??? eszembe se jutna olyat tenni a kocsimba, pláne ami annyira terhelt mint ez, én csak újat tennék bele, úgymond nem ezen kellene spórolni, mert ne tudhatod h előtte milyen volt. ez csak az én véleményem  nyes

140 ért nézegettem a haveromnak újonnan. de az elvileg 150 ezer km-t elmegy az utángyártott nem??
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.06 csütörtök, 22:58:41 írta TheStig » Naplózva
viktorgy
Vendég
« Új hozzászólás #2216 Dátum: 2012.09.07 péntek, 19:27:01 »

Sziasztok!
6 éve teljes elégedettséggel használ Mondink tegnap cserbenhagyott Sad
Először nem lehetett 5.-be tenni, majd egy tankolás után már 1-3 se volt és pár km-rel később "elveszett" az összes sebesség fokozat.
A kulisszától a váltó tetejéig rendben van minden, tehát a váltóban hullott szét vmi.
Járt már így Valaki?
Mi eshetett szét?
Érdemes-e váltót javíttatni?
2002-es, tdci, 130le, 5 sebességesbe milyen típusú  váltó való? (miben van még ilyen?)
Milyen áron lehet ilyen váltót "szerezni"?

Köszönettel: v.gy.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2217 Dátum: 2012.09.07 péntek, 23:46:21 »

Sziasztok!
6 éve teljes elégedettséggel használ Mondink tegnap cserbenhagyott Sad
Először nem lehetett 5.-be tenni, majd egy tankolás után már 1-3 se volt és pár km-rel később "elveszett" az összes sebesség fokozat.
A kulisszától a váltó tetejéig rendben van minden, tehát a váltóban hullott szét vmi.
Járt már így Valaki?
Mi eshetett szét?
Érdemes-e váltót javíttatni?
2002-es, tdci, 130le, 5 sebességesbe milyen típusú  váltó való? (miben van még ilyen?)
Milyen áron lehet ilyen váltót "szerezni"?

Köszönettel: v.gy.

spec van egy fölös teljesen jó 5-ös váltóm a garázsba ha érdekel....olcsón...privibe keress meg ha érdekel.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2218 Dátum: 2012.09.08 szombat, 21:37:31 »

Sziasztok!
6 éve teljes elégedettséggel használ Mondink tegnap cserbenhagyott Sad
Először nem lehetett 5.-be tenni, majd egy tankolás után már 1-3 se volt és pár km-rel később "elveszett" az összes sebesség fokozat.
A kulisszától a váltó tetejéig rendben van minden, tehát a váltóban hullott szét vmi.
Járt már így Valaki?
Mi eshetett szét?
Érdemes-e váltót javíttatni?
2002-es, tdci, 130le, 5 sebességesbe milyen típusú  váltó való? (miben van még ilyen?)
Milyen áron lehet ilyen váltót "szerezni"?

Köszönettel: v.gy.
Szia!

MTX75 a váltó típusa.

A kinyomód rendben van?
Naplózva
viktorgy
Vendég
« Új hozzászólás #2219 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 12:49:51 »

Szia!

MTX75 a váltó típusa.

A kinyomód rendben van?

Köszi! Smiley
Közben olvasgattam a fórumot és úgy látom csak ez a tipusú 5-ös váltó van a dizelekhez.
Kinyomó úgy tűnik rendben - szerintem a kapcsolóvillákat mozgató kar eset szét??? - és hamarosan kap egy másik váltót a kicsike Bunyek kollégának köszönhetően.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2220 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 13:06:56 »

Sziasztok!
6 éve teljes elégedettséggel használ Mondink tegnap cserbenhagyott Sad
Először nem lehetett 5.-be tenni, majd egy tankolás után már 1-3 se volt és pár km-rel később "elveszett" az összes sebesség fokozat.
A kulisszától a váltó tetejéig rendben van minden, tehát a váltóban hullott szét vmi.
Járt már így Valaki?
Mi eshetett szét?
Érdemes-e váltót javíttatni?

Mennyi olaj van a váltóban? Ha kevés, csinálhat ilyesmit...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TomyMondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2221 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 15:31:02 »

Sziasztok!
A Mondimon most fogok kuplungot cserélni! A kinyomó csapágy majd szétesik, felengedett pedálnál (gondolom) mert ha kinyomom a kuplungot elhallgat illetve nem zörög.
Kérdésem: Érdemes-e komplett kuplungot cserélni, beleértve a lendkereket?  help
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2222 Dátum: 2012.09.09 vasárnap, 15:45:16 »

Sziasztok!
A Mondimon most fogok kuplungot cserélni! A kinyomó csapágy majd szétesik, felengedett pedálnál (gondolom) mert ha kinyomom a kuplungot elhallgat illetve nem zörög.
Kérdésem: Érdemes-e komplett kuplungot cserélni, beleértve a lendkereket?  help

 wave
Ha akkor hallgat el, amikor kinyomod a kuplungot, de amikor felengeded visszajön a hang, az nem kinyomó csapágy hibára utal. Inkább lendkerék vagy nyelestengely csapágy. Vagy valami a váltóban.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2223 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 12:47:23 »

Sorstársak!
Úgy tűnik, nem úszom meg simán a kinyomó cseréjével, valószínűleg nagy műtét lesz a vason, meg a pénztárcámon  szomoru1
Sokan jelezték már a "kedvezményes" kuplungszettet. Kit keressek?
Illetve van aki egytömegűre cserélte a kettőst és bejött a dolog. Vállalhatom?
MKIII. 2.0 16v, 2004 kombájn.
Köszi  wave
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2224 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 12:56:56 »

Sorstársak!
Úgy tűnik, nem úszom meg simán a kinyomó cseréjével, valószínűleg nagy műtét lesz a vason, meg a pénztárcámon  szomoru1
Sokan jelezték már a "kedvezményes" kuplungszettet. Kit keressek?
Illetve van aki egytömegűre cserélte a kettőst és bejött a dolog. Vállalhatom?
MKIII. 2.0 16v, 2004 kombájn.
Köszi  wave

Hát barátom nincs ilyen tapasztalatom, de azt látatlanba el tudom mondani, hogy fájdalmas lesz a műtét - a pénztárcádnak leginkább.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2225 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 13:02:20 »

Hát barátom nincs ilyen tapasztalatom, de azt látatlanba el tudom mondani, hogy fájdalmas lesz a műtét - a pénztárcádnak leginkább.

... eddig megvagyok  eplus2 vigyor3 Roll Eyes
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2226 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 13:18:43 »

... eddig megvagyok  eplus2 vigyor3 Roll Eyes

Egy cikkből idézek:
Hiba esetén tehát a csere csak félmegoldás, alapos diagnosztikát igényel a motor teljes befecskendező- és elektronikai-rendszere is, hogy ne kerüljön sor záros időn belül újabb hibára. A kéttömegű lendkerekek ugyanis megbonthatatlan, egyben cserélendő alkatrészek. Kiváltásukra több utólagos alkatrészgyártó kínál fix tömegű, kuplunggal együtt kínált szetteket, a gyári beszállító Sachs ezeket természetesen nem ajánlja, hiszen egyrészt velük a motor járása már sosem lesz gyári finomságú, másrészt, pont az utóbbiból adódóan a hajtáslánc egyéb elemeiben okozhatnak idő előtti hibákat.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2227 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 14:35:17 »

Sorstársak!
Úgy tűnik, nem úszom meg simán a kinyomó cseréjével, valószínűleg nagy műtét lesz a vason, meg a pénztárcámon  szomoru1
Sokan jelezték már a "kedvezményes" kuplungszettet. Kit keressek?
Illetve van aki egytömegűre cserélte a kettőst és bejött a dolog. Vállalhatom?
MKIII. 2.0 16v, 2004 kombájn.
Köszi  wave

Kauffer lett belőle.  eljen
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2228 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 20:38:50 »

Sziasztok!
A Mondimon most fogok kuplungot cserélni! A kinyomó csapágy majd szétesik, felengedett pedálnál (gondolom) mert ha kinyomom a kuplungot elhallgat illetve nem zörög.
Kérdésem: Érdemes-e komplett kuplungot cserélni, beleértve a lendkereket?  help

Lendkerék zörög szerintem. Én is kuplungoztam az enyémet, minden ki lett cserélve (a kinyomó gyári a szerkezet sachs márka) kivéve a lendkerék és ugyanúgy zörög. Úgyhogy szerintem az lehet.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2229 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 20:41:54 »

Egy cikkből idézek:
Hiba esetén tehát a csere csak félmegoldás, alapos diagnosztikát igényel a motor teljes befecskendező- és elektronikai-rendszere is, hogy ne kerüljön sor záros időn belül újabb hibára. A kéttömegű lendkerekek ugyanis megbonthatatlan, egyben cserélendő alkatrészek. Kiváltásukra több utólagos alkatrészgyártó kínál fix tömegű, kuplunggal együtt kínált szetteket, a gyári beszállító Sachs ezeket természetesen nem ajánlja, hiszen egyrészt velük a motor járása már sosem lesz gyári finomságú, másrészt, pont az utóbbiból adódóan a hajtáslánc egyéb elemeiben okozhatnak idő előtti hibákat.

Ez szerintem inkább a dízeleknél játszik, mert alapjáraton az sokkal jobban terheli a DMF-et, és erre rátesz egy lapáttal, ha az ü.a rendszer is gyengélkedik.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2230 Dátum: 2012.09.14 péntek, 10:02:03 »

Lendkerék zörög szerintem. Én is kuplungoztam az enyémet, minden ki lett cserélve (a kinyomó gyári a szerkezet sachs márka) kivéve a lendkerék és ugyanúgy zörög. Úgyhogy szerintem az lehet.

... és az létezik, hogy a hibás nyelestengely-csapágy ugyanolyan hangot produkál, mint a kinyomó zaja, ha rossz?Huh?
Egyelőre ez a látlelet  szomoru1 A kuplunggal kezdik, de a kinyomónak vélt hang a motorból jön - állítólag.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2231 Dátum: 2012.09.14 péntek, 10:02:45 »

Ez szerintem inkább a dízeleknél játszik, mert alapjáraton az sokkal jobban terheli a DMF-et, és erre rátesz egy lapáttal, ha az ü.a rendszer is gyengélkedik.

 eljen biza, nem mindegy!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2232 Dátum: 2012.09.14 péntek, 12:03:05 »

... és az létezik, hogy a hibás nyelestengely-csapágy ugyanolyan hangot produkál, mint a kinyomó zaja, ha rossz?Huh?
Egyelőre ez a látlelet  szomoru1 A kuplunggal kezdik, de a kinyomónak vélt hang a motorból jön - állítólag.

Mikor adja a hangot?
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2233 Dátum: 2012.09.14 péntek, 12:56:24 »

Mikor adja a hangot?

Álló helyzetben üresben 3000 ford. körül, intenzív gyorsításnál magas fordulaton, nagy sebességnél csak gyorsításkor, padlónál nincs, illetve kinyomott kuplungnál sincs KELEPELÉS  Roll Eyes Angel erre kinyomót tippelt.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2234 Dátum: 2012.09.14 péntek, 13:25:55 »

Álló helyzetben üresben 3000 ford. körül, intenzív gyorsításnál magas fordulaton, nagy sebességnél csak gyorsításkor, padlónál nincs, illetve kinyomott kuplungnál sincs KELEPELÉS  Roll Eyes Angel erre kinyomót tippelt.

Szerintem nem kinyomó, az pont akkor jönne elő, amikor kinyomod a kuplungot. Inkább lendkerék. Előző kérdésedre pedig: Benzinesekhez nem nagyon láttam még fix lendkereket.

Csak kíváncsiságból: Amikor magas fordulaton intenzíven gyorsítasz, akkor a hang olyansmi, mintha darálóba néhány kavicsot tennél?
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2235 Dátum: 2012.09.14 péntek, 13:37:19 »

Szerintem nem kinyomó, az pont akkor jönne elő, amikor kinyomod a kuplungot. Inkább lendkerék. Előző kérdésedre pedig: Benzinesekhez nem nagyon láttam még fix lendkereket.

Csak kíváncsiságból: Amikor magas fordulaton intenzíven gyorsítasz, akkor a hang olyansmi, mintha darálóba néhány kavicsot tennél?

Jó lenne ennyivel megúszni!
Nem daráltam még követ, de olyan lehet  nyes zakatol, kerreg, egyenletes "ütemre" ... mint egy rossz dízel gyorsításkor a zebra szélén hallgatva  pias
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2236 Dátum: 2012.09.14 péntek, 13:42:03 »

Jó lenne ennyivel megúszni!
Nem daráltam még követ, de olyan lehet  nyes zakatol, kerreg, egyenletes "ütemre" ... mint egy rossz dízel gyorsításkor a zebra szélén hallgatva  pias
akkor nem az, mert ezt a kődarálós effektet felismernéd elsőre.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #2237 Dátum: 2012.09.14 péntek, 21:28:47 »

Jó lenne ennyivel megúszni!
Nem daráltam még követ, de olyan lehet  nyes zakatol, kerreg, egyenletes "ütemre" ... mint egy rossz dízel gyorsításkor a zebra szélén hallgatva  pias
Én nemrég cseréltettem kompletten mindent. Nem volt mese ki kellet.Lendkerék kuka és a kinyomó is. A tárcsa és a szerkezet elment volna még egy darabig de a cseréjük plussz munkadij
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2238 Dátum: 2012.09.15 szombat, 22:16:29 »

Na úgy tűnik, hozzá kell nyúlni a kuplunghoz  szomoru1.
Nagyon fent fog; padlógázas v. erőteljes gyorsításkor 3., 4.-ben felpörög a motor és ha 4.-ben felengedem a kuplungot, nem igazán fullad le a motor vagy csak sokára.

Mennyibe fáj egy ilyen művelet, illetve mennyire sürgős ezt javítani? Tönkremehet más is, ha nem csináltatom meg?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #2239 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 09:08:52 »

Na úgy tűnik, hozzá kell nyúlni a kuplunghoz  szomoru1.
Nagyon fent fog; padlógázas v. erőteljes gyorsításkor 3., 4.-ben felpörög a motor és ha 4.-ben felengedem a kuplungot, nem igazán fullad le a motor vagy csak sokára.

Mennyibe fáj egy ilyen művelet, illetve mennyire sürgős ezt javítani? Tönkremehet más is, ha nem csináltatom meg?
[/quot]

Én augusztusban cseréltettem kompletten mindent kb 220000 környékén volt.Azért nem tudom pontosan mert még volt más csere is.
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2240 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 11:52:21 »

Szevasztok!!!Szomorúan látom hogy vannak gondok bőséggel!!Ezért vinnék bele egy kis csavart!!!Az enyémnek is volt ilyen csörgő hangja gyorsításnál meg kolompoló hang alapjáraton megleállítás után még egy kis kolompolás.Kapott egy komplett szettet februárban 180k-ért Szalonban csinálva és minden maradt a régi!!!!!!Egyedüla Dízeles zakatolás múlt el gyorsításnál! Remélem sikerült megnyugtatnom pár embert.  szomoru1 szomoru1 szomoru1
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2241 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 12:15:43 »

Szevasztok!!!Szomorúan látom hogy vannak gondok bőséggel!!Ezért vinnék bele egy kis csavart!!!Az enyémnek is volt ilyen csörgő hangja gyorsításnál meg kolompoló hang alapjáraton megleállítás után még egy kis kolompolás.Kapott egy komplett szettet februárban 180k-ért Szalonban csinálva és minden maradt a régi!!!!!!Egyedüla Dízeles zakatolás múlt el gyorsításnál! Remélem sikerült megnyugtatnom pár embert.  szomoru1 szomoru1 szomoru1

Engem biztosan, mert nekem csak padlózásnál magas fordulaton van hang  vigyor3
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2242 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 21:00:30 »

... és az létezik, hogy a hibás nyelestengely-csapágy ugyanolyan hangot produkál, mint a kinyomó zaja, ha rossz?Huh?
Egyelőre ez a látlelet  szomoru1 A kuplunggal kezdik, de a kinyomónak vélt hang a motorból jön - állítólag.

Lehet szerint nyeles tengely csapágy is.Én is gyanakodtam nyeles tengely csapágyra, aztán vettem a váltóba prolong adalékot amitől azt mondták csökken vagy megszűnik a hang, de semmi változás nem lett tőle.Olvasgattam az interneten erről az mtx75-ös váltóról és állítólag elég gyakori meghibásodás a nyeles tengely csapágy. Nem tudom mi igaz belőle. Olvastam itt a fórumon ezt a dugattyú kolompolást is. Elég sok autó szerelő ismerőst kérdeztem meg, mi erről a véleményük. Ilyenről egyik sem hallott még, azt mondták ha ilyen esetleg létezik akkor az a motor olyan hullán van, hogy az nem nagyon üzemel már. 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2243 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 21:14:54 »

Lehet szerint nyeles tengely csapágy is.Én is gyanakodtam nyeles tengely csapágyra, aztán vettem a váltóba prolong adalékot amitől azt mondták csökken vagy megszűnik a hang, de semmi változás nem lett tőle.Olvasgattam az interneten erről az mtx75-ös váltóról és állítólag elég gyakori meghibásodás a nyeles tengely csapágy. Nem tudom mi igaz belőle. Olvastam itt a fórumon ezt a dugattyú kolompolást is. Elég sok autó szerelő ismerőst kérdeztem meg, mi erről a véleményük. Ilyenről egyik sem hallott még, azt mondták ha ilyen esetleg létezik akkor az a motor olyan hullán van, hogy az nem nagyon üzemel már. 

A fiestában is mtx 75-ös volt. Ha kiengedtem a kuplungot, akkor morgott. Nyelestengely-csapágy volt.
Nem drága a cseréje, csak ugyi le kell kapni, meg olaj is kell bele...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2244 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 08:56:46 »

Valaki a kuplungos kérdésemre?

Illetve ezt lehet állítani?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2245 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 09:35:18 »

Lehet szerint nyeles tengely csapágy is.Én is gyanakodtam nyeles tengely csapágyra, aztán vettem a váltóba prolong adalékot amitől azt mondták csökken vagy megszűnik a hang, de semmi változás nem lett tőle.Olvasgattam az interneten erről az mtx75-ös váltóról és állítólag elég gyakori meghibásodás a nyeles tengely csapágy. Nem tudom mi igaz belőle. Olvastam itt a fórumon ezt a dugattyú kolompolást is. Elég sok autó szerelő ismerőst kérdeztem meg, mi erről a véleményük. Ilyenről egyik sem hallott még, azt mondták ha ilyen esetleg létezik akkor az a motor olyan hullán van, hogy az nem nagyon üzemel már.  

Na jónézünk ki  szomoru1 ahogy látom, még kituggya is lehet a vége  eplus2
Viszont ilyet, hogy nyelestengely csapágy nem találok. A Kromaksznál bökjön rá plz valaki itt (benzines 2.0): http://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200112-elso-feltengely-alkatreszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

Köszi worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 09:36:53 írta napu » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2246 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 09:45:50 »

Na jónézünk ki  szomoru1 ahogy látom, még kituggya is lehet a vége  eplus2
Viszont ilyet, hogy nyelestengely csapágy nem találok. A Kromaksznál bökjön rá plz valaki itt (benzines 2.0): http://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200112-elso-feltengely-alkatreszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

Köszi worship

Mi köze a futóműnek a nyelestengelyhez? Vagy viszont.

A sebességváltó alkatrészei között keresd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2247 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 10:15:29 »

Mi köze a futóműnek a nyelestengelyhez? Vagy viszont.

A sebességváltó alkatrészei között keresd.

AndyA

Öööö, ott sincs csapágy és a szervíz azt mondta a zaj nem a váltóból jön, hanem a motorból ... vajon mire gondolt  Roll Eyes hehe
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2248 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 11:33:48 »

Valaki a kuplungos kérdésemre?

Illetve ezt lehet állítani?

Állítani nem lehet, mert hidraulikus. Csúszó kuplunggal nem érdemes sokat járni, mert ha amúgy nem rossz a DMF, a kuplung kilógó szegecsei bele tudnak enni annyira, hogy azt is ki kelljen dobni.

Öööö, ott sincs csapágy és a szervíz azt mondta a zaj nem a váltóból jön, hanem a motorból ... vajon mire gondolt  Roll Eyes hehe

Cromaxban sincs minden alkatrész listázva. Bemész, vagy telefonálsz egy alvázszámmal, és a rendszerükben az ember kikeresi (talán ők is microcat-et használnak). A motor felől jövő csapágyhang esetleg lehet a lendkerékben lévő csapágy, amibe a nyelestengely becsúszik (már ha a mondeoban így van megoldva). Az ugyanakkor, kinyomott kuplungnál szól, mint a kinyomócsapágy, a nyelestengely meg ugye pont fordítva.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2249 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 11:44:24 »

Állítani nem lehet, mert hidraulikus. Csúszó kuplunggal nem érdemes sokat járni, mert ha amúgy nem rossz a DMF, a kuplung kilógó szegecsei bele tudnak enni annyira, hogy azt is ki kelljen dobni.

És mit kell ilyenkor cserélni?
Szeretnék kicsit tájékozottabb lenni, mielőtt elviszem szervizbe.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.