Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:29:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2328219 alkalommal)
0 Felhasználó és 129 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2500 Dátum: 2012.12.14 péntek, 10:09:03 »

A kuplung és a lendkerék szempontjából mi a különbség?

AndyA
alapjarati fordulat Smiley
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2501 Dátum: 2012.12.14 péntek, 10:16:30 »

alapjarati fordulat Smiley
A kérdés átfogalmazva. Smiley
TDCi-be érdemes fix lendkerékkel próbálkozni, vagy inkább a kéttömegű maradjon? Van-e olyan fórumtárs aki 130 lovas tdci-ben használ fix lendkereket?
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2502 Dátum: 2012.12.14 péntek, 12:39:42 »

A kérdés átfogalmazva. Smiley
TDCi-be érdemes fix lendkerékkel próbálkozni, vagy inkább a kéttömegű maradjon? Van-e olyan fórumtárs aki 130 lovas tdci-ben használ fix lendkereket?
olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2503 Dátum: 2012.12.14 péntek, 14:29:55 »

olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.
Na erre gondoltam én is! ....hogy nem baszakszom vele. Ha segítenek az égiek, akkor 100-ért kapok komplett LUK szettet. Lendkerék, tárcsa,szerkezet, csapágy. A többit meg majd megoldom magam.  Wink
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2504 Dátum: 2012.12.14 péntek, 15:19:53 »

Na erre gondoltam én is! ....hogy nem baszakszom vele. Ha segítenek az égiek, akkor 100-ért kapok komplett LUK szettet. Lendkerék, tárcsa,szerkezet, csapágy. A többit meg majd megoldom magam.  Wink
Az enyébe is LUK került, semmi bajom nincs vele, tök jó. Sőt ha jól emlékszem nekem LUK volt a gyári is ami kijött, mintha ez rémlene.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2505 Dátum: 2012.12.14 péntek, 18:55:31 »

Az enyébe is LUK került, semmi bajom nincs vele, tök jó. Sőt ha jól emlékszem nekem LUK volt a gyári is ami kijött, mintha ez rémlene.
nekem most jött meg a kevlároztatott kuplungtárcsám, és azon is van LUK és Motorcraft felirat taps
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2506 Dátum: 2012.12.14 péntek, 22:15:34 »

olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.

Tdci meg a tddi között kb a befecskendező rendszer a különbség....vajon mi rázhatta szét?  falbav
6-os válto se lehet ludas mert kb 1 éve már az van 5-ös helyett a fixel...szal nem értem, de biztos van magyarázat...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2507 Dátum: 2012.12.14 péntek, 22:19:14 »

nekem most jött meg a kevlároztatott kuplungtárcsám, és azon is van LUK és Motorcraft felirat taps

jesus! mit épitesz rakétát? eplus2   kevlár mihez lessz?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2508 Dátum: 2012.12.14 péntek, 22:21:00 »

jesus! mit épitesz rakétát? eplus2   kevlár mihez lessz?
kombira a vp44-hez, gtb2056vl-hez és ha végre megtudnám, hogy milyen csúcs kéne bele, akkor ahoz vigyor3 meg utána nálatok chip...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2509 Dátum: 2012.12.14 péntek, 22:24:32 »

kombira a vp44-hez, gtb2056vl-hez és ha végre megtudnám, hogy milyen csúcs kéne bele, akkor ahoz vigyor3 meg utána nálatok chip...

És ezt megbeszélted a motorral is hogy birja?   eplus2  
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 10:27:33 írta Bunyek » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2510 Dátum: 2012.12.15 szombat, 07:28:53 »

Tdci meg a tddi között kb a befecskendező rendszer a különbség....vajon mi rázhatta szét?  falbav
6-os válto se lehet ludas mert kb 1 éve már az van 5-ös helyett a fixel...szal nem értem, de biztos van magyarázat...
biztos.nem saját a tapasztalat.amúgy a 750es alapjarat a bibi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2511 Dátum: 2012.12.15 szombat, 10:33:36 »

biztos.nem saját a tapasztalat.amúgy a 750es alapjarat a bibi.

mosta ha átgondoljuk picit a dolgot akkor rájövünk hogy a kéttömegű egy kétrészből álló csillapitott tömeg(ami mellesleg szét tud és szétis megy) a fix lendkerék mint a nevében is benne van egy vasdarab, nincs ami szétmenjen rajta...tehát ha mondjuk alapjárati rezonancia frekvenciáról beszélünk akkor a fix tömegnek kevesebb mint a két csillapitott vasdarabnak....ergo az jobban igénybe veszi a dolgokat.....ráadásul annak a csillapitási szöge elég nagy is.
Ez persze csak az én elméletem, és 5 éve fixel megyek....és pár tranzit TDCI megy ám az utakon amibe fix van egy ideje...
Persze ezt nem személyeskedésként irom neked, mindenkinek irom akit érdekel, ne vedd magadra...mi csak beszélgetünk... integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 10:36:21 írta Bunyek » Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2512 Dátum: 2012.12.15 szombat, 11:35:40 »

Köszi a tippet, de ez 6 sebes váltó, ott ez a módszer nem annyira kivitelezhető  Undecided de már kezdek hozzászokni, hogy xar, rüki előtt belököm 3-asba, aztán megy, a nagyobb gond, hogy 2-esbe nehéz visszaváltani, de ha már meleg a gép már nem olyan bosszantó...
Igen, ugyanez van nálam is. A hátramenetet könnyebb kapcsolni, ha előtte ezt kapcsolod: üres, negyedik, üres, negyedik, és a rükverc.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2513 Dátum: 2012.12.15 szombat, 11:38:25 »

És ezt megbeszélted a motorral is hogy birja?   eplus2  
mert??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2514 Dátum: 2012.12.15 szombat, 12:25:50 »

mosta ha átgondoljuk picit a dolgot akkor rájövünk hogy a kéttömegű egy kétrészből álló csillapitott tömeg(ami mellesleg szét tud és szétis megy) a fix lendkerék mint a nevében is benne van egy vasdarab, nincs ami szétmenjen rajta...tehát ha mondjuk alapjárati rezonancia frekvenciáról beszélünk akkor a fix tömegnek kevesebb mint a két csillapitott vasdarabnak....ergo az jobban igénybe veszi a dolgokat.....ráadásul annak a csillapitási szöge elég nagy is.
Ez persze csak az én elméletem, és 5 éve fixel megyek....és pár tranzit TDCI megy ám az utakon amibe fix van egy ideje...
Persze ezt nem személyeskedésként irom neked, mindenkinek irom akit érdekel, ne vedd magadra...mi csak beszélgetünk... integet2
ellenkezőleg.csillapitja a főtengelyre ható rangasokat,amit az továbbít az egész kasznira.én elhiszem,hogy jó találmány a fix.ahová gyarilag tervezték.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2515 Dátum: 2012.12.15 szombat, 21:31:22 »

ellenkezőleg.csillapitja a főtengelyre ható rangasokat,amit az továbbít az egész kasznira.én elhiszem,hogy jó találmány a fix.ahová gyarilag tervezték.

az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2516 Dátum: 2012.12.15 szombat, 22:02:32 »

az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
csak ha a fix-nél szétmegy a rugós tárcsa, akkor vehetsz új szettet, még fordítva, ha nem kopott szét a kuplung, akkor elég csak a lendkerék
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2517 Dátum: 2012.12.15 szombat, 22:55:05 »

csak ha a fix-nél szétmegy a rugós tárcsa, akkor vehetsz új szettet, még fordítva, ha nem kopott szét a kuplung, akkor elég csak a lendkerék

Segitek számolni.....fixhez kuplungtárcsa 25.000ft,  kéttömegű meg kb 70 és ha az szétment, akkor kuplungot is illik cserélni.
Naplózva
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #2518 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 20:26:04 »

Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?Huh???
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2519 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 20:27:45 »

Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?Huh???

Ilyenkor csúszós úton áll a kocsi?  smile
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2520 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 20:47:53 »

az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
csak a fix sosem ment 750en,es nem is arra tervezték!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2521 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 21:09:50 »

Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?Huh???

ESP-d van?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2522 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 22:00:10 »

ESP-d van?

Annak ehhez semmi köze.  smile
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)

Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2523 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 22:06:23 »

Annak ehhez semmi köze.  smile
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)

Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.  Wink

Szerintem ő az EPS-re gondolt. (Electronic Power Shift - Ha jól tudom a nevét).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2524 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 22:09:54 »

Szerintem ő az EPS-re gondolt. (Electronic Power Shift - Ha jól tudom a nevét).

Az EPS általában (Electronic Power Steering) elektromos szervókormány.
Mondjuk power shift és elektromos szervó sem fordul elő mondeo-kban.  smile
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2525 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 23:03:12 »

na üljetek le, egyes  eplus2

Az ESP-re gondoltam, mint menet stabilizáló, ami a mondeoban van. a Többi off autóban, vagy kamionban Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2526 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 23:11:11 »

Annak ehhez semmi köze.  smile
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)

Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.  Wink
A III mondeonál az ESP-t és TCS egyben lehetett rendelni (külön külön nem lehetett). Ugyanazzal az ESP feliratú kapcsolóval is lehet be illetve kikapcsolni őket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2527 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 23:14:53 »

csak a fix sosem ment 750en,es nem is arra tervezték!

ez mondjuk igaz...kicsit magasabb az alapjáratom...de nem olyan sokkal ám.. eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2528 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 07:46:27 »

A III mondeonál az ESP-t és TCS egyben lehetett rendelni (külön külön nem lehetett). Ugyanazzal az ESP feliratú kapcsolóval is lehet be illetve kikapcsolni őket.

Ez is igaz......  poigneemain
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2529 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 09:20:03 »

ez mondjuk igaz...kicsit magasabb az alapjáratom...de nem olyan sokkal ám.. eplus2
igen,900.pont anyival magasabb,hogy ott már nincs akkora rezonancia az aggregátban.Azt még elviseli-elnyeli a kuplugba szerelt csillapító.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2530 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 09:37:00 »

igen,900.pont anyival magasabb,hogy ott már nincs akkora rezonancia az aggregátban.Azt még elviseli-elnyeli a kuplugba szerelt csillapító.
Hát az egyhengeres  Hoffherr G-35 -ön (gyerekkoromban én még láttam ilyet  vigyor3 ) fix lendkerék volt (a bazi nagy  szíjtárcsa  vigyor3 ) de annak is 760 1/min volt a fordulatszáma. Nem tudom a korai TDCi-knél miért kellett így lent tartani a fordulatszámot  Undecided Ezzel nem lett kevesebb a fogyasztás, még jó hogy rájöttek hogy nagyon 800 alá nem illik menni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2531 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 10:03:41 »

Hát az egyhengeres  Hoffherr G-35 -ön (gyerekkoromban én még láttam ilyet  vigyor3 ) fix lendkerék volt (a bazi nagy  szíjtárcsa  vigyor3 ) de annak is 760 1/min volt a fordulatszáma. Nem tudom a korai TDCi-knél miért kellett így lent tartani a fordulatszámot  Undecided Ezzel nem lett kevesebb a fogyasztás, még jó hogy rájöttek hogy nagyon 800 alá nem illik menni.
azért,hogy beleférjen a szűkreszabott környezetvédelmi előírásokba.Mondhatni trükközés volt....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2532 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 12:08:13 »

Akárcsak a részecskeszűrő.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2533 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 12:13:23 »

Akárcsak a részecskeszűrő.....
Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.  Undecided  A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált  nyes )
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2534 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 12:34:50 »

Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.  Undecided  A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált  nyes )

Hányan paráztak be mikor a pályán elkezdett regenerálni....félreálltak, telefonáltak húúú mi történt...azt hitte kigyulladt a kocsi....stb. Volt aki mentővel be is hozatta a kocsit!  vigyor3
A kezelésit lusták voltak elolvasni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2535 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 13:27:06 »

Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.  Undecided  A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált  nyes )
tényleg nagyon jó, ezek a sokkal kisebb szemcsék bejutnak a tüdőd be és rákot okozhatnak. még a régebbiekből nagyobb szemcsék jönnek, azokat nem is tudod "letüdőzni"
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2536 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 14:25:17 »

Dehogynem
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2537 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 17:37:39 »

azért,hogy beleférjen a szűkreszabott környezetvédelmi előírásokba.Mondhatni trükközés volt....

alapjárati füstnek nemsok köze van a környezetvédelemhez.....emelt fordulaton már inkább azért is csak azt kell mérni műszaki vizsgán Dieselnél....
szerintem inkább a hangján akartak kicsit finomitani...de az ezzel járó feszitő meg egyébb berregéseket összevetve ormótlan ronda hangja lett.....és nemis halk... eplus2 plussz ilyen alacsony fordulaton elég nyomatékszegény is és könnyebb lefulladni vele...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2538 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 19:14:55 »

alapjárati füstnek nemsok köze van a környezetvédelemhez.....emelt fordulaton már inkább azért is csak azt kell mérni műszaki vizsgán Dieselnél....
szerintem inkább a hangján akartak kicsit finomitani...de az ezzel járó feszitő meg egyébb berregéseket összevetve ormótlan ronda hangja lett.....és nemis halk... eplus2 plussz ilyen alacsony fordulaton elég nyomatékszegény is és könnyebb lefulladni vele...
a műszakin teljesen mást és más módon mérnek,mint az autógyárban,amikor behazudják a jobbnál jobb laboreredményeket,hogy megkaphassák a megfelelő besorolást.ott mérik az alapjárati károsanyag kibocsájtást is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2539 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:21:56 »

Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.  Undecided  A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált  nyes )
regeneráláskor meg kijön mind amit addig megfogott.... eplus2  hehe vagy csoda történik..(anyagmegmaradást simán borítják..) hehe
A dpf is arra való mint az egr...legyen vele melód hogy inaktiváld  vigyor3  hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2540 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:29:49 »

tényleg nagyon jó, ezek a sokkal kisebb szemcsék bejutnak a tüdőd be és rákot okozhatnak. még a régebbiekből nagyobb szemcsék jönnek, azokat nem is tudod "letüdőzni"
kb  így ugyanaz a korom szemcse méret kategoria dpf-es dizli mint benzines. De inkább a benzineseket szidd mert azok sokkal több CO-t termelnek.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2541 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:31:57 »

regeneráláskor meg kijön mind amit addig megfogott.... eplus2  hehe vagy csoda történik..(anyagmegmaradást simán borítják..) hehe
A dpf is arra való mint az egr...legyen vele melód hogy inaktiváld  vigyor3  hehe
korom helyett CO2 ami nem látszik. Majd algákkal lekötjük a felesleget (20-25 év múlva)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2542 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 23:19:59 »

a műszakin teljesen mást és más módon mérnek,mint az autógyárban,amikor behazudják a jobbnál jobb laboreredményeket,hogy megkaphassák a megfelelő besorolást.ott mérik az alapjárati károsanyag kibocsájtást is.

Azt ne felejtsd el hogy ott kiszerelt motorral tesztelnek és x darabot...Spec ilyen laborjaink vannak AUDI,MOL,AXIÁL,RÁBA,stb,stb....ez főtengelyen leadott teljesitmény értelemszerűen és ez van a forgalmidban is...az nem az amit a betonra lead...az veszteségekkel talán a 3/4-e...
amugy a CO,HC,CO2,NOX,stb-t ugyanugy mérik mint a műszaki vizsgán majdnem olyan gépekkel is...
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.19 szerda, 17:02:14 írta Bunyek » Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #2543 Dátum: 2012.12.19 szerda, 16:14:26 »

ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #2544 Dátum: 2012.12.19 szerda, 16:28:40 »

ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?

Olvass vissza ebben a topicban egy kicsit, és meglesz minden válaszod.
üdv,
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2545 Dátum: 2012.12.19 szerda, 16:29:50 »

ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?

Ez sajnos ilyen, elég sokaknak, nehezen veszi az R, vagy az 1-t hidegen.
Ez lehet javít valamit a helyzeten:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2546 Dátum: 2012.12.19 szerda, 17:00:39 »

ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?

Igazából nem lehet mit csinálni vele, én már beletörődtem/megszoktam. Lecseréltem az olajat egy kicsit jobb lett, de hideg téli reggeleken így is nehézkes.
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #2547 Dátum: 2012.12.19 szerda, 18:36:00 »

Ez sajnos ilyen, elég sokaknak, nehezen veszi az R, vagy az 1-t hidegen.
Ez lehet javít valamit a helyzeten:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0

Ez nagyon jó köszönöm! Smiley
Naplózva
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #2548 Dátum: 2012.12.19 szerda, 20:44:11 »

Ez nagyon jó köszönöm! Smiley

Szia!

Nekem is ez a jelenség van.
Berakom gond nélkül 5-be utána bárhova megy könnyebben és nem kell erőltetni.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #2549 Dátum: 2012.12.20 csütörtök, 10:10:26 »

Sziasztok!

A következő hibajelenségben szeretném a segítségeteket kérni. Olyat produkál mostanában az autó, hogy kb. 60km fölött, de főleg 90 km környékén ha elengedem a gázt akkor sípoló búgó hang hallatszik az autóból és mintha egyre hangosabb lenne. Viszont ha kinyomom a kuplungot akkor elhalkul, elhallgat. A kuplungom elvileg hibátlan. Nem csörög , nem hallatszik semmi és ott fog ahol kell. Járó motornál a kuplung  üresben ki-be nyomásra sincs hang  különbség.  Állította ezt egy ford márkaszerviz átvizsgálás után.  Akkor szerintetek mi adhatja ezt a hangot?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.