Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:29:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
44
45
46
47
48
49
50
[
51
]
52
53
54
55
56
57
58
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325602 alkalommal)
0 Felhasználó és 68 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2500 Dátum:
2012.12.14 péntek, 10:09:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.12.14 péntek, 10:08:01
A kuplung és a lendkerék szempontjából mi a különbség?
AndyA
alapjarati fordulat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2501 Dátum:
2012.12.14 péntek, 10:16:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.12.14 péntek, 10:09:03
alapjarati fordulat
A kérdés átfogalmazva.
TDCi-be érdemes fix lendkerékkel próbálkozni, vagy inkább a kéttömegű maradjon? Van-e olyan fórumtárs aki 130 lovas tdci-ben használ fix lendkereket?
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2502 Dátum:
2012.12.14 péntek, 12:39:42 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2012.12.14 péntek, 10:16:30
A kérdés átfogalmazva.
TDCi-be érdemes fix lendkerékkel próbálkozni, vagy inkább a kéttömegű maradjon? Van-e olyan fórumtárs aki 130 lovas tdci-ben használ fix lendkereket?
olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2503 Dátum:
2012.12.14 péntek, 14:29:55 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.14 péntek, 12:39:42
olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.
Na erre gondoltam én is! ....hogy nem baszakszom vele. Ha segítenek az égiek, akkor 100-ért kapok komplett LUK szettet. Lendkerék, tárcsa,szerkezet, csapágy. A többit meg majd megoldom magam.
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2504 Dátum:
2012.12.14 péntek, 15:19:53 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2012.12.14 péntek, 14:29:55
Na erre gondoltam én is! ....hogy nem baszakszom vele. Ha segítenek az égiek, akkor 100-ért kapok komplett LUK szettet. Lendkerék, tárcsa,szerkezet, csapágy. A többit meg majd megoldom magam.
Az enyébe is LUK került, semmi bajom nincs vele, tök jó. Sőt ha jól emlékszem nekem LUK volt a gyári is ami kijött, mintha ez rémlene.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2505 Dátum:
2012.12.14 péntek, 18:55:31 »
Idézetet írta: NemTom - 2012.12.14 péntek, 15:19:53
Az enyébe is LUK került, semmi bajom nincs vele, tök jó. Sőt ha jól emlékszem nekem LUK volt a gyári is ami kijött, mintha ez rémlene.
nekem most jött meg a kevlároztatott kuplungtárcsám, és azon is van LUK és Motorcraft felirat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2506 Dátum:
2012.12.14 péntek, 22:15:34 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.14 péntek, 12:39:42
olyan van aki használt,majd visszarakatta a 2tömegüt.szetrazta az autót.
Tdci meg a tddi között kb a befecskendező rendszer a különbség....vajon mi rázhatta szét?
6-os válto se lehet ludas mert kb 1 éve már az van 5-ös helyett a fixel...szal nem értem, de biztos van magyarázat...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2507 Dátum:
2012.12.14 péntek, 22:19:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.12.14 péntek, 18:55:31
nekem most jött meg a kevlároztatott kuplungtárcsám, és azon is van LUK és Motorcraft felirat
jesus! mit épitesz rakétát?
kevlár mihez lessz?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2508 Dátum:
2012.12.14 péntek, 22:21:00 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.14 péntek, 22:19:14
jesus! mit épitesz rakétát?
kevlár mihez lessz?
kombira a vp44-hez, gtb2056vl-hez és ha végre megtudnám, hogy milyen csúcs kéne bele, akkor ahoz
meg utána nálatok chip...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2509 Dátum:
2012.12.14 péntek, 22:24:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.12.14 péntek, 22:21:00
kombira a vp44-hez, gtb2056vl-hez és ha végre megtudnám, hogy milyen csúcs kéne bele, akkor ahoz
meg utána nálatok chip...
És ezt megbeszélted a motorral is hogy birja?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 10:27:33 írta Bunyek
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2510 Dátum:
2012.12.15 szombat, 07:28:53 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.14 péntek, 22:15:34
Tdci meg a tddi között kb a befecskendező rendszer a különbség....vajon mi rázhatta szét?
6-os válto se lehet ludas mert kb 1 éve már az van 5-ös helyett a fixel...szal nem értem, de biztos van magyarázat...
biztos.nem saját a tapasztalat.amúgy a 750es alapjarat a bibi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2511 Dátum:
2012.12.15 szombat, 10:33:36 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.15 szombat, 07:28:53
biztos.nem saját a tapasztalat.amúgy a 750es alapjarat a bibi.
mosta ha átgondoljuk picit a dolgot akkor rájövünk hogy a kéttömegű egy kétrészből álló csillapitott tömeg(ami mellesleg szét tud és szétis megy) a fix lendkerék mint a nevében is benne van egy vasdarab, nincs ami szétmenjen rajta...tehát ha mondjuk alapjárati rezonancia frekvenciáról beszélünk akkor a fix tömegnek kevesebb mint a két csillapitott vasdarabnak....ergo az jobban igénybe veszi a dolgokat.....ráadásul annak a csillapitási szöge elég nagy is.
Ez persze csak az én elméletem, és 5 éve fixel megyek....és pár tranzit TDCI megy ám az utakon amibe fix van egy ideje...
Persze ezt nem személyeskedésként irom neked, mindenkinek irom akit érdekel, ne vedd magadra...mi csak beszélgetünk...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 10:36:21 írta Bunyek
»
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2512 Dátum:
2012.12.15 szombat, 11:35:40 »
Idézetet írta: tamahawk - 2012.12.11 kedd, 07:55:50
Köszi a tippet, de ez 6 sebes váltó, ott ez a módszer nem annyira kivitelezhető
de már kezdek hozzászokni, hogy xar, rüki előtt belököm 3-asba, aztán megy, a nagyobb gond, hogy 2-esbe nehéz visszaváltani, de ha már meleg a gép már nem olyan bosszantó...
Igen, ugyanez van nálam is. A hátramenetet könnyebb kapcsolni, ha előtte ezt kapcsolod: üres, negyedik, üres, negyedik, és a rükverc.
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2513 Dátum:
2012.12.15 szombat, 11:38:25 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.14 péntek, 22:24:32
És ezt megbeszélted a motorral is hogy birja?
mert??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2514 Dátum:
2012.12.15 szombat, 12:25:50 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.15 szombat, 10:33:36
mosta ha átgondoljuk picit a dolgot akkor rájövünk hogy a kéttömegű egy kétrészből álló csillapitott tömeg(ami mellesleg szét tud és szétis megy) a fix lendkerék mint a nevében is benne van egy vasdarab, nincs ami szétmenjen rajta...tehát ha mondjuk alapjárati rezonancia frekvenciáról beszélünk akkor a fix tömegnek kevesebb mint a két csillapitott vasdarabnak....ergo az jobban igénybe veszi a dolgokat.....ráadásul annak a csillapitási szöge elég nagy is.
Ez persze csak az én elméletem, és 5 éve fixel megyek....és pár tranzit TDCI megy ám az utakon amibe fix van egy ideje...
Persze ezt nem személyeskedésként irom neked, mindenkinek irom akit érdekel, ne vedd magadra...mi csak beszélgetünk...
ellenkezőleg.csillapitja a főtengelyre ható rangasokat,amit az továbbít az egész kasznira.én elhiszem,hogy jó találmány a fix.ahová gyarilag tervezték.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2515 Dátum:
2012.12.15 szombat, 21:31:22 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.15 szombat, 12:25:50
ellenkezőleg.csillapitja a főtengelyre ható rangasokat,amit az továbbít az egész kasznira.én elhiszem,hogy jó találmány a fix.ahová gyarilag tervezték.
az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2516 Dátum:
2012.12.15 szombat, 22:02:32 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.15 szombat, 21:31:22
az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
csak ha a fix-nél szétmegy a rugós tárcsa, akkor vehetsz új szettet, még fordítva, ha nem kopott szét a kuplung, akkor elég csak a lendkerék
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2517 Dátum:
2012.12.15 szombat, 22:55:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.12.15 szombat, 22:02:32
csak ha a fix-nél szétmegy a rugós tárcsa, akkor vehetsz új szettet, még fordítva, ha nem kopott szét a kuplung, akkor elég csak a lendkerék
Segitek számolni.....fixhez kuplungtárcsa 25.000ft, kéttömegű meg kb 70 és ha az szétment, akkor kuplungot is illik cserélni.
Naplózva
Feketegyöngy
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2518 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 20:26:04 »
Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?
??
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2519 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 20:27:45 »
Idézetet írta: Feketegyöngy - 2012.12.16 vasárnap, 20:26:04
Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?
??
Ilyenkor csúszós úton áll a kocsi?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2520 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 20:47:53 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.15 szombat, 21:31:22
az lehet, ezt a fix-nél a kuplung is megteszi ugyanúgy...de te a 750-es alapjáratról irtad hogy az a bibi...
csak a fix sosem ment 750en,es nem is arra tervezték!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2521 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 21:09:50 »
Idézetet írta: Feketegyöngy - 2012.12.16 vasárnap, 20:26:04
Sziasztok olyan problémám van hogy mikor eggyesben elindulok egy picit vissza esik a fordulat és a motortér bal kereke felől érdekes surlódó fura hang jön ki mi lehet az?
??
ESP-d van?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2522 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 22:00:10 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.12.16 vasárnap, 21:09:50
ESP-d van?
Annak ehhez semmi köze.
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)
Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2523 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 22:06:23 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.16 vasárnap, 22:00:10
Annak ehhez semmi köze.
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)
Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.
Szerintem ő az EPS-re gondolt. (Electronic Power Shift - Ha jól tudom a nevét).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2524 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 22:09:54 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2012.12.16 vasárnap, 22:06:23
Szerintem ő az EPS-re gondolt. (Electronic Power Shift - Ha jól tudom a nevét).
Az EPS általában (Electronic Power Steering) elektromos szervókormány.
Mondjuk power shift és elektromos szervó sem fordul elő mondeo-kban.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2525 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 23:03:12 »
na üljetek le, egyes
Az ESP-re gondoltam, mint menet stabilizáló, ami a mondeoban van. a Többi off autóban, vagy kamionban
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2526 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 23:11:11 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.16 vasárnap, 22:00:10
Annak ehhez semmi köze.
Az a menetstabilizáló. (Electronic Stability Program)
Ami kipörgés gátló sem keverendő össze a traction control-al, amit szépen úgy lehet fordítani, hogy "elindulás segítő" berendezés.
Simán TCS (Traction Control System) lehet az, ami ilyen esetben beavatkozik.
Ezért kérdeztem, hogy csúszós-e az út a kerekek alatt a jelenség idején.
A III mondeonál az ESP-t és TCS egyben lehetett rendelni (külön külön nem lehetett). Ugyanazzal az ESP feliratú kapcsolóval is lehet be illetve kikapcsolni őket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2527 Dátum:
2012.12.16 vasárnap, 23:14:53 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.16 vasárnap, 20:47:53
csak a fix sosem ment 750en,es nem is arra tervezték!
ez mondjuk igaz...kicsit magasabb az alapjáratom...de nem olyan sokkal ám..
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2528 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 07:46:27 »
Idézetet írta: stealt - 2012.12.16 vasárnap, 23:11:11
A III mondeonál az ESP-t és TCS egyben lehetett rendelni (külön külön nem lehetett). Ugyanazzal az ESP feliratú kapcsolóval is lehet be illetve kikapcsolni őket.
Ez is igaz......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2529 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 09:20:03 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.16 vasárnap, 23:14:53
ez mondjuk igaz...kicsit magasabb az alapjáratom...de nem olyan sokkal ám..
igen,900.pont anyival magasabb,hogy ott már nincs akkora rezonancia az aggregátban.Azt még elviseli-elnyeli a kuplugba szerelt csillapító.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2530 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 09:37:00 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.17 hétfő, 09:20:03
igen,900.pont anyival magasabb,hogy ott már nincs akkora rezonancia az aggregátban.Azt még elviseli-elnyeli a kuplugba szerelt csillapító.
Hát az egyhengeres Hoffherr G-35 -ön (gyerekkoromban én még láttam ilyet
) fix lendkerék volt (a bazi nagy szíjtárcsa
) de annak is 760 1/min volt a fordulatszáma. Nem tudom a korai TDCi-knél miért kellett így lent tartani a fordulatszámot
Ezzel nem lett kevesebb a fogyasztás, még jó hogy rájöttek hogy nagyon 800 alá nem illik menni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2531 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 10:03:41 »
Idézetet írta: stealt - 2012.12.17 hétfő, 09:37:00
Hát az egyhengeres Hoffherr G-35 -ön (gyerekkoromban én még láttam ilyet
) fix lendkerék volt (a bazi nagy szíjtárcsa
) de annak is 760 1/min volt a fordulatszáma. Nem tudom a korai TDCi-knél miért kellett így lent tartani a fordulatszámot
Ezzel nem lett kevesebb a fogyasztás, még jó hogy rájöttek hogy nagyon 800 alá nem illik menni.
azért,hogy beleférjen a szűkreszabott környezetvédelmi előírásokba.Mondhatni trükközés volt....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2532 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 12:08:13 »
Akárcsak a részecskeszűrő.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2533 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 12:13:23 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.17 hétfő, 12:08:13
Akárcsak a részecskeszűrő.....
Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.
A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált
)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2534 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 12:34:50 »
Idézetet írta: stealt - 2012.12.17 hétfő, 12:13:23
Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.
A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált
)
Hányan paráztak be mikor a pályán elkezdett regenerálni....félreálltak, telefonáltak húúú mi történt...azt hitte kigyulladt a kocsi....stb. Volt aki mentővel be is hozatta a kocsit!
A kezelésit lusták voltak elolvasni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2535 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 13:27:06 »
Idézetet írta: stealt - 2012.12.17 hétfő, 12:13:23
Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.
A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált
)
tényleg nagyon jó, ezek a sokkal kisebb szemcsék bejutnak a tüdőd be és rákot okozhatnak. még a régebbiekből nagyobb szemcsék jönnek, azokat nem is tudod "letüdőzni"
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2536 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 14:25:17 »
Dehogynem
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2537 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 17:37:39 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.17 hétfő, 10:03:41
azért,hogy beleférjen a szűkreszabott környezetvédelmi előírásokba.Mondhatni trükközés volt....
alapjárati füstnek nemsok köze van a környezetvédelemhez.....emelt fordulaton már inkább azért is csak azt kell mérni műszaki vizsgán Dieselnél....
szerintem inkább a hangján akartak kicsit finomitani...de az ezzel járó feszitő meg egyébb berregéseket összevetve ormótlan ronda hangja lett.....és nemis halk...
plussz ilyen alacsony fordulaton elég nyomatékszegény is és könnyebb lefulladni vele...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2538 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 19:14:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.12.17 hétfő, 17:37:39
alapjárati füstnek nemsok köze van a környezetvédelemhez.....emelt fordulaton már inkább azért is csak azt kell mérni műszaki vizsgán Dieselnél....
szerintem inkább a hangján akartak kicsit finomitani...de az ezzel járó feszitő meg egyébb berregéseket összevetve ormótlan ronda hangja lett.....és nemis halk...
plussz ilyen alacsony fordulaton elég nyomatékszegény is és könnyebb lefulladni vele...
a műszakin teljesen mást és más módon mérnek,mint az autógyárban,amikor behazudják a jobbnál jobb laboreredményeket,hogy megkaphassák a megfelelő besorolást.ott mérik az alapjárati károsanyag kibocsájtást is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2539 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 21:21:56 »
Idézetet írta: stealt - 2012.12.17 hétfő, 12:13:23
Az EGR szelep sokkal nagyobb parasztvakítás mint a részecskeszűrő.
A DPF-nek legalább van annyi előnye hogy most már tényleg nem kormolnak a dizelek (Kivéve ha regenerálás közben nem kap egy telitalpas gázpedált
)
regeneráláskor meg kijön mind amit addig megfogott....
vagy csoda történik..(anyagmegmaradást simán borítják..)
A dpf is arra való mint az egr...legyen vele melód hogy inaktiváld
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2540 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 21:29:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.12.17 hétfő, 13:27:06
tényleg nagyon jó, ezek a sokkal kisebb szemcsék bejutnak a tüdőd be és rákot okozhatnak. még a régebbiekből nagyobb szemcsék jönnek, azokat nem is tudod "letüdőzni"
kb így ugyanaz a korom szemcse méret kategoria dpf-es dizli mint benzines. De inkább a benzineseket szidd mert azok sokkal több CO-t termelnek.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2541 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 21:31:57 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.12.17 hétfő, 21:21:56
regeneráláskor meg kijön mind amit addig megfogott....
vagy csoda történik..(anyagmegmaradást simán borítják..)
A dpf is arra való mint az egr...legyen vele melód hogy inaktiváld
korom helyett CO2 ami nem látszik. Majd algákkal lekötjük a felesleget (20-25 év múlva)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2542 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 23:19:59 »
Idézetet írta: alf - 2012.12.17 hétfő, 19:14:55
a műszakin teljesen mást és más módon mérnek,mint az autógyárban,amikor behazudják a jobbnál jobb laboreredményeket,hogy megkaphassák a megfelelő besorolást.ott mérik az alapjárati károsanyag kibocsájtást is.
Azt ne felejtsd el hogy ott kiszerelt motorral tesztelnek és x darabot...Spec ilyen laborjaink vannak AUDI,MOL,AXIÁL,RÁBA,stb,stb....ez főtengelyen leadott teljesitmény értelemszerűen és ez van a forgalmidban is...az nem az amit a betonra lead...az veszteségekkel talán a 3/4-e...
amugy a CO,HC,CO2,NOX,stb-t ugyanugy mérik mint a műszaki vizsgán majdnem olyan gépekkel is...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.19 szerda, 17:02:14 írta Bunyek
»
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2543 Dátum:
2012.12.19 szerda, 16:14:26 »
ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2544 Dátum:
2012.12.19 szerda, 16:28:40 »
Idézetet írta: Gepetto - 2012.12.19 szerda, 16:14:26
ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?
Olvass vissza ebben a topicban egy kicsit, és meglesz minden válaszod.
üdv,
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2545 Dátum:
2012.12.19 szerda, 16:29:50 »
Idézetet írta: Gepetto - 2012.12.19 szerda, 16:14:26
ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?
Ez sajnos ilyen, elég sokaknak, nehezen veszi az R, vagy az 1-t hidegen.
Ez lehet javít valamit a helyzeten:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Horatio
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2546 Dátum:
2012.12.19 szerda, 17:00:39 »
Idézetet írta: Gepetto - 2012.12.19 szerda, 16:14:26
ilyen hidegben mikor beülök és indítok, kissé nehezen veszi az egyest, meg a hátra menetet.
2-3 km és utánna semmi gond...
7 végén nézek olajszintet, de nem hiszem hogy ez lenne a probléma :/
70 ezer km-es német autót cseréltem mondira, amiben 220 ezer van és kissé szokatlan a "férfias" váltó
van valakinek hasonló gondja?
Igazából nem lehet mit csinálni vele, én már beletörődtem/megszoktam. Lecseréltem az olajat egy kicsit jobb lett, de hideg téli reggeleken így is nehézkes.
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2547 Dátum:
2012.12.19 szerda, 18:36:00 »
Idézetet írta: NemTom - 2012.12.19 szerda, 16:29:50
Ez sajnos ilyen, elég sokaknak, nehezen veszi az R, vagy az 1-t hidegen.
Ez lehet javít valamit a helyzeten:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Ez nagyon jó köszönöm!
Naplózva
Lala81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2548 Dátum:
2012.12.19 szerda, 20:44:11 »
Idézetet írta: Gepetto - 2012.12.19 szerda, 18:36:00
Ez nagyon jó köszönöm!
Szia!
Nekem is ez a jelenség van.
Berakom gond nélkül 5-be utána bárhova megy könnyebben és nem kell erőltetni.
Naplózva
Mk3 2004 1.8 110le
joeboy
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2549 Dátum:
2012.12.20 csütörtök, 10:10:26 »
Sziasztok!
A következő hibajelenségben szeretném a segítségeteket kérni. Olyat produkál mostanában az autó, hogy kb. 60km fölött, de főleg 90 km környékén ha elengedem a gázt akkor sípoló búgó hang hallatszik az autóból és mintha egyre hangosabb lenne. Viszont ha kinyomom a kuplungot akkor elhalkul, elhallgat. A kuplungom elvileg hibátlan. Nem csörög , nem hallatszik semmi és ott fog ahol kell. Járó motornál a kuplung üresben ki-be nyomásra sincs hang különbség. Állította ezt egy ford márkaszerviz átvizsgálás után. Akkor szerintetek mi adhatja ezt a hangot?
Naplózva
Oldalak:
1
...
44
45
46
47
48
49
50
[
51
]
52
53
54
55
56
57
58
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ