Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:57:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
48
49
50
51
52
53
54
[
55
]
56
57
58
59
60
61
62
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2327027 alkalommal)
0 Felhasználó és 114 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2700 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 22:42:26 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.25 péntek, 19:31:39
Nekem sem jó. Én is erre gondoltam, és mivel a szerelők nem belevalót tettek bele, rendeltem wyctortól gyári fordot, és én kicseréltem. Hát azzal is ugyanolyan xar. Nem jó a kuplung sem, jövő héten kap másik fölső munkahengert. Lelégtelenítették, és 1 napig sokkal jobb volt. Nekem is olyan mintha nem emelne ki. Ahogy veszem ki sebességből csattan ha nem figyelek oda. Hidegen lükverc az úgy van, h 3-4 és utána. Ha nem így csinálom nagyon erőltetni kell. Az az érdekes, h melegen jó. Bár a lükverc akkor se tuti. ?? Ne kímélj
Nekem sem jó.
Váltóolaj cserére immunis (gyári olajra)
Kuplung/lendkerék/kinyomó cserére immunis.
1-2 fő fokozatokat nehezen veszi, főleg visszafelé.
Vagy szinkronos vaGy a kapcsoló mechanika rossz
m
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2701 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 22:45:51 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.28 hétfő, 22:42:26
Nekem sem jó.
Váltóolaj cserére immunis (gyári olajra)
Kuplung/lendkerék/kinyomó cserére immunis.
1-2 fő fokozatokat nehezen veszi, főleg visszafelé.
Vagy szinkronos vaGy a kapcsoló mechanika rossz
m
csak az a fura, h nyáron jó
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2702 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 22:48:25 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.28 hétfő, 22:45:51
csak az a fura, h nyáron jó
Valami nagyon el van bénázva a kulissza illesztésénél, szerintem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2703 Dátum:
2013.01.30 szerda, 18:55:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.28 hétfő, 22:48:25
Valami nagyon el van bénázva a kulissza illesztésénél, szerintem.
mire gondolsz? van akinek meg semmi baj nincs vele.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2704 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:00:44 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 18:55:24
mire gondolsz? van akinek meg semmi baj nincs vele.
Ritka lehet....
Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2705 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:06:21 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:00:44
Ritka lehet....
Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.
mit lehetne vele csinálni? eléggé idegesít
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2706 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:11:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:00:44
Ritka lehet....
Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.
Nem lehet azt a műanyag csúszkaizét cserélni?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2707 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:26:57 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.01.30 szerda, 19:11:06
Nem lehet azt a műanyag csúszkaizét cserélni?
Az rajta van a fémen. Egybe vannak, ha le is lehet szedni róla külön tuti nem lehet venni...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2708 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:28:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:26:57
Az rajta van a fémen. Egybe vannak, ha le is lehet szedni róla külön tuti nem lehet venni...
Pedig mintha valaki itt a fórumon MKI, vagy MKII mondinál pont így orvosolta az akadó váltó hibáját...Csak nem emlékszem ki volt az.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2709 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:30:36 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.01.30 szerda, 19:28:28
Pedig mintha valaki itt a fórumon MKI, vagy MKII mondinál pont így orvosolta az akadó váltó hibáját...Csak nem emlékszem ki volt az.
Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2710 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:33:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:30:36
Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.
Teflonossal kell befújni, az elvileg elég tartós.
https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110287-sebessegvalto-bowden-reszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Ennek a cseréje nem segítene?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2711 Dátum:
2013.01.30 szerda, 19:59:15 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.01.30 szerda, 19:33:20
Teflonossal kell befújni, az elvileg elég tartós.
https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110287-sebessegvalto-bowden-reszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Ennek a cseréje nem segítene?
Nem ez szorul.
Szerinted a motorláncra való spray nem teflonos? Mit kibír és még mindig a láncon marad!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2712 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:02:10 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:30:36
Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.
na majd vasárnap jól megnézem mi a rák van ott. hátha szétesik valami, a hétvégi szerelésbe az a legjobb
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2713 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:09:48 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 20:02:10
na majd vasárnap jól megnézem mi a rák van ott. hátha szétesik valami, a hétvégi szerelésbe az a legjobb
Ha a motor és a légszűrőház között benézünk, akkor ezt látjuk.
Ez a váltó tetején lévő szerkezet, amit a váltókarral mozgatunk, ezt kell alaposan meglocsolni WD-40-nel vagy fegyverolajjal és elmúlik az 1-esbe, R-be váltással járó kínlódás. Kb 2hetente meg kell ismételni, mert a wd-40 elillan onnan, fegyverolajjal elvileg tartósabb a megoldás, teflonos zsír is jó lehet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2714 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:16:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 20:09:48
Ha a motor és a légszűrőház között benézünk, akkor ezt látjuk.
Ez a váltó tetején lévő szerkezet, amit a váltókarral mozgatunk, ezt kell alaposan meglocsolni WD-40-nel vagy fegyverolajjal és elmúlik az 1-esbe, R-be váltással járó kínlódás. Kb 2hetente meg kell ismételni, mert a wd-40 elillan onnan, fegyverolajjal elvileg tartósabb a megoldás, teflonos zsír is jó lehet.
de ez ötös váltó.erről van cikk is valahol. a hatosnak is ez a baja? csak nem fogom locsolgatni 2 hetente. mi ez lada?!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2715 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:19:57 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 20:16:26
de ez ötös váltó.erről van cikk is valahol. a hatosnak is ez a baja? csak nem fogom locsolgatni 2 hetente. mi ez lada?!
Ez van a cikkben, nem én írtam..... szerintem is hülyeség.
Nem tudtam, hogy milyen váltóról van szó.
Valaki mozgatja és valaki nézi, hogy látni-e hol szorul és segíteni a karoknak....ha beugrik, akkor talán így meg lehet találni a szorulást.
De egyébként a bowden is szorulhat. volt már olyan kocsi, ahol az volt a hiba. (nem feltétlen ford....)
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.30 szerda, 20:22:01 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2716 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:21:30 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 20:19:57
Ez van a cikkben, nem én írtam..... szerintem is hülyeség.
Nem tudtam, hogy milyen váltóról van szó.
én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám
meg a sedanban sem az 5össel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2717 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:22:42 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.30 szerda, 20:21:30
én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám
meg a sedanban sem az 5össel
Az a hülyeség, hogy 2 hetente locsolni kell
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2718 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:23:35 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.30 szerda, 20:21:30
én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám
meg a sedanban sem az 5össel
szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2719 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:25:46 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 20:23:35
szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?
Kis lila hagymát is tegyetek rá...csak az ize miatt...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2720 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:44:10 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 20:22:42
Az a hülyeség, hogy 2 hetente locsolni kell
tényleg kellett, mondjuk ősz volt, lehet, hogy a vizes párás idő miatt. teflonos cuccal mondjuk nem próbáltam. olyannal amit láttam befújva még 2 év után is rajta volt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2721 Dátum:
2013.01.30 szerda, 20:44:28 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 20:23:35
szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?
szét lehet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2722 Dátum:
2013.01.30 szerda, 21:29:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 19:59:15
Nem ez szorul.
Szerinted a motorláncra való spray nem teflonos? Mit kibír és még mindig a láncon marad!
Pedig úgy emlékszem hogy valakinek ennek a cseréje oldotta meg a gondokat.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2723 Dátum:
2013.01.30 szerda, 21:32:20 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.01.30 szerda, 21:29:57
Pedig úgy emlékszem hogy valakinek ennek a cseréje oldotta meg a gondokat.
Egy fém gömbfejen van egy műanyag rápattanó mozgó fej.
Ez nem hinném, hogy meg tudna szorulni. Valamint ez minden fokozatnál mozgásban van ezért nem korlátozódna néhány fokozatra az akadás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2724 Dátum:
2013.01.30 szerda, 21:37:05 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.30 szerda, 21:32:20
Egy fém gömbfejen van egy műanyag rápattanó mozgó fej.
Ez nem hinném, hogy meg tudna szorulni. Valamint ez minden fokozatnál mozgásban van ezért nem korlátozódna néhány fokozatra az akadás.
Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2725 Dátum:
2013.01.30 szerda, 21:49:48 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.30 szerda, 21:37:05
Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.
Ez nagyon valószínű lehet, mert akkor ugye berágódik egy mozgási pontban....ahol az adott és problémás fokozatok mozognak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2726 Dátum:
2013.01.30 szerda, 22:04:32 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.30 szerda, 21:37:05
Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.
csak meg lesz ez lassan
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2727 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 10:10:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.30 szerda, 22:04:32
csak meg lesz ez lassan
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?
Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2728 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 10:33:12 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.31 csütörtök, 10:10:16
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?
Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
nyomd-meg-erősen-balra előre le!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2729 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 10:52:26 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.31 csütörtök, 10:33:12
nyomd-meg-erősen-balra előre le!
na ja. a le is számít.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2730 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 13:01:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.31 csütörtök, 10:10:16
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?
Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
Én már így használom 1 ideje
3-4 és lükverc. nem gyűrűs, átlökős nekem is. Menet közben már jó, nincs vele baj. De! kicserélték ma a fölső munkahengeremet, és mondtam nézzenek rá erre a kulisszára. lóg mint a pitsa. ott lesz a kutya elesve. jól mondta tegnap aki mondta. külön nincs, marad a szögelés. De én a végére járok, mert ha nem lesz jó meggyújtom
Este hozom el, megírom mi lett
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.31 csütörtök, 13:03:10 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2731 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 13:09:39 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.01.31 csütörtök, 13:01:34
Én már így használom 1 ideje
3-4 és lükverc. nem gyűrűs, átlökős nekem is. Menet közben már jó, nincs vele baj. De! kicserélték ma a fölső munkahengeremet, és mondtam nézzenek rá erre a kulisszára. lóg mint a pitsa. ott lesz a kutya elesve. jól mondta tegnap aki mondta. külön nincs, marad a szögelés. De én a végére járok, mert ha nem lesz jó meggyújtom
Este hozom el, megírom mi lett
Rük.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamahawk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2732 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 15:19:28 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.31 csütörtök, 10:10:16
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?
Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
Nekem is Izombólrükis, nem felhúzós. Én még mindig kuplung balhéra tippelek, attól függetlenül, hogy minden új már benne. Mikor berakom sebességbe csattanás hallatszik, meg meg is rántja az autót, magyarul kinyomott kuplungnál is izomból forog a váltó. De pölö ma, hogy 10fok környékén vánszorog a Celziusz hirtelen kutya baja az ebadtának. Nem lehet, hogy egész egyszerűen valamit alulterveztek Ford-ék a járgányban? Lehet hogy *** anyagokból vannak a kuplung cuccok és a hőmérséklet ad neki? Pölö azt el tudnám képzelni, hogy a szerkezet hidegben kevesebbet emel, valamiféle hőtágulás-összehúzódás jelenség miatt... és talán ritka a miligrammra, és eztedmiliméterre stimmelő 2 szerkezet, lehet ezért van, hogy valakinek ez nem jelentkezik(pedig dögöljön má meg a szomszéd lova is
) valaki(mi) meg görcsölünk váltásnál... De ez is csak egy összeesküvéselmélet
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2733 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 15:30:12 »
Idézetet írta: verik - 2013.01.31 csütörtök, 15:25:19
Üdv mindenkinek, van egy 5 sebességes benzines mk3-as ghia felszerelésű mondeo váltóm 50 000 Ft irányáron, akit érdekel írjon privát üzenetet.
van keres-kínál rész, ott hirdess, innen törölve lesz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2734 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 19:48:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.01.31 csütörtök, 13:09:39
Rük.
AndyA
tudom
IHM
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2735 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 20:00:54 »
Idézetet írta: tamahawk - 2013.01.31 csütörtök, 15:19:28
Nekem is Izombólrükis, nem felhúzós. Én még mindig kuplung balhéra tippelek, attól függetlenül, hogy minden új már benne. Mikor berakom sebességbe csattanás hallatszik, meg meg is rántja az autót, magyarul kinyomott kuplungnál is izomból forog a váltó. De pölö ma, hogy 10fok környékén vánszorog a Celziusz hirtelen kutya baja az ebadtának. Nem lehet, hogy egész egyszerűen valamit alulterveztek Ford-ék a járgányban? Lehet hogy *** anyagokból vannak a kuplung cuccok és a hőmérséklet ad neki? Pölö azt el tudnám képzelni, hogy a szerkezet hidegben kevesebbet emel, valamiféle hőtágulás-összehúzódás jelenség miatt... és talán ritka a miligrammra, és eztedmiliméterre stimmelő 2 szerkezet, lehet ezért van, hogy valakinek ez nem jelentkezik(pedig dögöljön má meg a szomszéd lova is
) valaki(mi) meg görcsölünk váltásnál... De ez is csak egy összeesküvéselmélet
nálam is ez a helyzet. ki lett cserélve a kuplung főhenger, de nem emel ki. csattan-mozdul. nálunk 12-13 fok volt, sokkal könnyebben működött. Nálad mekkora a holtjátéka a váltó karnak oldalirányban? amit ellenállás nélkül könnyen lötyög. Nekem kb 1 cm. A váltó tetején lévő kulisszában van 1 kis görgő, ami 1 "nútban" mozog. na az jól el van kopva, és pont ezáltal rakódik hátramenetbe és 1. be. Állítottam a faud fejen, holtjáték eltűnt és sokkal jobb lett. kíváncsi leszek reggel hidegen milyen.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2736 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 20:10:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.31 csütörtök, 10:52:26
na ja. a le is számít.
...most meg a gallért felhúzva jobbra le.tök szokatlan.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2737 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 22:46:27 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.01.31 csütörtök, 10:10:16
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?
Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
Nekem gyűrűs és hidegben szarakodik az 1 és az R. Nyáron jó.
Én próbáltam már a motortér felől segíteni a kulisszának, de szerintem a váltón belül nem stimmel inkább valami, nem a kulisszával van a gond.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2738 Dátum:
2013.02.01 péntek, 10:12:29 »
Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2739 Dátum:
2013.02.01 péntek, 10:38:16 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 10:12:29
Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
Keresd mk2-t (a telefonszáma ki van írva a profiljában) vagy motorcraft-ot. Esetleg nézz körül a keres-kínál topikban az autóbontásoknál vagy a mondeohoz kínálokban.
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2740 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:11:29 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 10:12:29
Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
Vannak fent a fórumon autósboltok ahol klubtagoknak adnak kedvezményt, tőlük tudsz árajánlatot kérni.
http://mondeo.hu/index.php?board=12.0
Én pl. tőlük szereztem be az enyémhez:
http://kauffer.hu/fooldal/htmls/teli_gumi__olcson
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2741 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:20:39 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 10:12:29
Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
pl.
ebay.co.uk.
Ez kb 100eFt, meg egy tizes, mire ideér.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2742 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:27:32 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.02.01 péntek, 11:20:39
pl.
ebay.co.uk.
Ez kb 100eFt, meg egy tizes, mire ideér.
Szuper! Köszönöm! Ebay-re nem is gondoltam...
A QJBB és a QJBA közt nincs különbség a kuplung, lendkerék tekintetében? Kicsit tartok tőle, hogy megrendelem és esetleg nem lesz jó az autóhoz...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2743 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:30:01 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 11:27:32
Szuper! Köszönöm! Ebay-re nem is gondoltam...
A QJBB és a QJBA közt nincs különbség a kuplung, lendkerék tekintetében? Kicsit tartok tőle, hogy megrendelem és esetleg nem lesz jó az autóhoz...
van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2744 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:38:01 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.02.01 péntek, 11:30:01
van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)
Elküldtem neki az alvázszámot, talán úgy meg tudja nézni. Modell szerint benne van a listában egyébként.
Mondjuk ez a 325GBP nem villámár, szóval mehet magasabbra is...
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2745 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:45:41 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.02.01 péntek, 11:30:01
van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)
Még valami: HYDRAULIC CONCENTRIC CLUTCH SLAVE CYLINDER RELEASE BEARING
Ez a kinyomócsapágy angolul?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2746 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:50:54 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 11:45:41
Még valami: HYDRAULIC CONCENTRIC CLUTCH SLAVE CYLINDER RELEASE BEARING
Ez a kinyomócsapágy angolul?
Igen
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2747 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:52:09 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.02.01 péntek, 11:50:54
Igen
Nagyon köszönöm a segítséget srácok!!!!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2748 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:55:08 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2013.02.01 péntek, 11:52:09
Nagyon köszönöm a segítséget srácok!!!!
Nincs mit. A láda sört elég lesz a következő minitalira hozni, a ma esti túl rövid határidő lenne.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko86
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2749 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:57:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.02.01 péntek, 11:55:08
Nincs mit. A láda sört elég lesz a következő minitalira hozni, a ma esti túl rövid határidő lenne.
AndyA
Ma estére oda sem érnék a rossz kéttömegű miatt
Naplózva
Oldalak:
1
...
48
49
50
51
52
53
54
[
55
]
56
57
58
59
60
61
62
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ