Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:07:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 97 98 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330830 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4500 Dátum: 2014.10.15 szerda, 16:23:08 »

worship worship worship Dánke Smiley

Azért az olajcsere is jót tett neki szerintem. Arra emlékszem, hogy a csere előtt volt, hogy a harmadikat nem vette túl szépen. Ahogy toltam be háromba, "félúton megakadt" egy kicsit. A csere után ez megszűnt és azóta sem jelentkezett. Smiley


Mert pontosabban működött a kuplung és a kapcsoló bowdeneket oldani kell a váltóról, majd vissza csatlakoztatni. Nem a megszokott, kikoptatott helyükön mozognak utána.

Az olaj miatti "jobb lett a váltó" placebo.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #4501 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 08:34:48 »


Mert pontosabban működött a kuplung és a kapcsoló bowdeneket oldani kell a váltóról, majd vissza csatlakoztatni. Nem a megszokott, kikoptatott helyükön mozognak utána.

Az olaj miatti "jobb lett a váltó" placebo.  Cool

Ezek mind valóban elgondolkodtatóak. Maga az olaj 200e km felett biztosan öregedett, változott a viszkozitása, kopó fém alkatrészek pora is van már benne. Valószínűleg tényleg csepp a tengerben egy ilyen korú autónál. Talán csak az ember lelkének jobb, talán lassabban kopnak a fogaskerekek...
Szép napot!
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4502 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 09:14:07 »

Ezek mind valóban elgondolkodtatóak. Maga az olaj 200e km felett biztosan öregedett, változott a viszkozitása, kopó fém alkatrészek pora is van már benne. Valószínűleg tényleg csepp a tengerben egy ilyen korú autónál. Talán csak az ember lelkének jobb, talán lassabban kopnak a fogaskerekek...
Szép napot!

Mitől öregszik a váltóolaj? Semmitől.
Mitől változik a viszkozitása? Semmitől.
Szintetikus olajak ezek.....
A fémreszelékeket megfogja az aljában lévő mágnes.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4503 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 14:15:18 »

Mitől öregszik a váltóolaj? Semmitől.
Mitől változik a viszkozitása? Semmitől.
Szintetikus olajak ezek.....
A fémreszelékeket megfogja az aljában lévő mágnes.
 wave

Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ?  Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4504 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 14:25:57 »

Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ?  Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...

Mondjuk úgy, hogy elvileg az élettartam-olajok nem mennek annyira tönkre az élettartamuk alatt, hogy amiatt cserélni kelljen.

De ettől még mennek tönkre, oxidálódnak, kerül beléjük ez-az kívülről is (végülis a váltó háza ugyan zárt, de azért mégsem hermetikusan), belülről is (többnyire fémreszelék) stb. Szóval ártani biztosan nem fog a csere akkor sem, ha konkrét, kézzelfogható hasznát esetleg csak olyan idő- ill. futott km távon látnád, amit már nem ér meg az autó (vagy nem nálad éri meg).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4505 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 15:07:59 »

Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ?  Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...


Hát nem tudom te hol látsz ilyet, de én sosem fekete és szutykos olajat szoktam leengedni váltókból.....  szennyeződés és belső alkatrészek kopása megszínezheti, de sosem lesz fekete és szutykos.
A Ford szerelő azért mondja, hogy látod....mondtam én, hogy meg kell csinálnom. Cool
Kik mondják, hogy a korszerű olajok oxidálódnak? Biztos oxidálódnak? Mi lesz belőle, olajoxid?
A szintetikus olajak cseréje inkább az automata és szivattyús, olajnyomással működő mechanikus (robot) váltóknál szoktak.
Nem összekeverendő a hagyományos váltókkal (ahol szinte semmilyen inger nem éri az olajat), ellenben az ettől eltérő váltóknál nagyobb hő és nyomás terheli az olajat..
De egyébként van automata váltóban is lifetime olaj. Pedig ott "kapja" az olaj az "ívet".
Szóval önmagában az olaj tudja/tudhatja amit kell.
Sok esetben pedig after sales.
 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4506 Dátum: 2014.10.16 csütörtök, 15:09:08 »

Mondjuk úgy, hogy elvileg az élettartam-olajok nem mennek annyira tönkre az élettartamuk alatt, hogy amiatt cserélni kelljen.

De ettől még mennek tönkre, oxidálódnak, kerül beléjük ez-az kívülről is (végülis a váltó háza ugyan zárt, de azért mégsem hermetikusan), belülről is (többnyire fémreszelék) stb. Szóval ártani biztosan nem fog a csere akkor sem, ha konkrét, kézzelfogható hasznát esetleg csak olyan idő- ill. futott km távon látnád, amit már nem ér meg az autó (vagy nem nálad éri meg).

AndyA

Bizony, van rajtuk "szuszogó".  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
robin2005
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


E-mail
« Új hozzászólás #4507 Dátum: 2014.10.17 péntek, 16:44:23 »

Sziaztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a tddi most építettem át 6 sebességes váltóra.És a 6 -os váltóba nincsen sebesség jeleadó ki hogy oldotta meg.
Mert olvasta hogy jobb oldali féltengelyre kell felépíteni csak milyen gyűrű kell a féltengelyre vagy ha közel rakva érzékeli?


Naplózva

Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia  2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
szergej1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


« Új hozzászólás #4508 Dátum: 2014.10.18 szombat, 18:26:59 »

Érdemes főtengely szimeringeket is cserélni ezekkel egy időben.
Illetve itt egy jó bolt most amúgy is akciósak a készletek, ha ott veszel mindent még alkudni is tudsz egy kicsit: http://www.xenixauto.hu/.
Tényleg valaki a klubb "vezetők" közül megkereshetné hivatalos klubb kedvezményt kérhetne valami nagyon jót:-)
Rendben. Valóban nem azon a pár ezer ft-on múlik, ha eddig ilyen jól bírta, akkor megérdemli.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.18 szombat, 18:31:11 írta szergej1985 » Naplózva

Ford Mondeo MKIII TDCi 2.0 130Le MMT6 2003.03 5 ajtós
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4509 Dátum: 2014.10.20 hétfő, 22:02:08 »

Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan. rinya
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4510 Dátum: 2014.10.20 hétfő, 22:14:21 »

Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan. rinya
Nos a gólyalábakat nem kell kiszedni.A légszürőházat föntről kikell szedni.hogy a váltó tartóbakhoz is hozzá férj,amit meg írtál az mind kell.Féltengelyeket kikell szedni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4511 Dátum: 2014.10.20 hétfő, 22:17:35 »

Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan. rinya


Ha a kinyomó folyatna akkor az a váltóharangnál lenne (inkább kocsi közepe).  A bal kerékhez közelebb esik az ABS pumpa, főfékhengertől is odafolyhat a bal első  kerékhez....  Én megkeresném a szivárgás pontos helyét és csak utána szedném le a váltót, ha 100%, hogy kinyomó....  

A legegyszerűbb kiszűrni, hogy fék vagy kuplung vonalon folyat:
Leszívod a tartályból a folyadékot annyira, hogy a kuplung csonkja alatt legyen...ezzel kizárhatod a kuplungot, ha ezután is fogy akkor fék.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #4512 Dátum: 2014.10.21 kedd, 10:56:28 »

Érdemes főtengely szimeringeket is cserélni ezekkel egy időben.
Illetve itt egy jó bolt most amúgy is akciósak a készletek, ha ott veszel mindent még alkudni is tudsz egy kicsit: http://www.xenixauto.hu/.
Tényleg valaki a klubb "vezetők" közül megkereshetné hivatalos klubb kedvezményt kérhetne valami nagyon jót:-)
Köszönöm a jótanácsot, természetesen a szimeringet is megvettem.
Az autót Vik megnézte, ő is úgy ítélte meg, hogy csereérettek a kuplungos alkatrészek. Most éppen cserélik.
Kb. 5 nap múlvára kaptam időpontot, mely most eljött, és vitt alkatrészekkel ( kuplungszett, kinyomó, kettőstömegű, szimering, váltóolaj) 45-50e ft a munkadíj. Reggel vittem, és ha minden jól megy délután viszem. Vik és a csapata nagyon kedvesek, segítőkészek, hozzáértő
ek. Nem véletlen, hogy sok esetben őt/őket ajánljátok.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.21 kedd, 12:16:17 írta malay » Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4513 Dátum: 2014.10.21 kedd, 11:06:24 »

Köszönöm a jótanácsot, természetesen a szimeringet is megvettem.
Az autót Vik megnézte, ő is úgy ítélte meg, hogy csereérettek a kuplungos alkatrészek. Most éppen cserélik.
Kb. 5 nap múlvára kaptam időpontot, mely most eljött, és vitt alkatrészekkel ( kuplungszett, kinyomó, kettőstömegű, szimering, váltóolaj) 45-50e ft a munkadíj. Reggel vittem, és ha minden jól megy délután viszem. Vik és a csapata nagyon kedvesek, segítőkészek, hozzáértő
ek. Nem véletken, hogy sok esetben őt/őket ajánljátok.

Már vagy 3 éve folyamatosan Vik a Ford Magyarország legjobb szerelője. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4514 Dátum: 2014.10.21 kedd, 16:34:13 »



Ha a kinyomó folyatna akkor az a váltóharangnál lenne (inkább kocsi közepe).  A bal kerékhez közelebb esik az ABS pumpa, főfékhengertől is odafolyhat a bal első  kerékhez....  Én megkeresném a szivárgás pontos helyét és csak utána szedném le a váltót, ha 100%, hogy kinyomó....  

A legegyszerűbb kiszűrni, hogy fék vagy kuplung vonalon folyat:
Leszívod a tartályból a folyadékot annyira, hogy a kuplung csonkja alatt legyen...ezzel kizárhatod a kuplungot, ha ezután is fogy akkor fék.

feltettem egy külön tartályt a kuplunghoz menő csőre,néhányszor ráléptem a kuplungra, és csökent benne az olajszint.
Minden cső száraz,ezt végignéztem.egy nap alatt kb fél deci kifolyik.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4515 Dátum: 2014.10.21 kedd, 16:46:17 »

feltettem egy külön tartályt a kuplunghoz menő csőre,néhányszor ráléptem a kuplungra, és csökent benne az olajszint.
Minden cső száraz,ezt végignéztem.egy nap alatt kb fél deci kifolyik.


Napi fél decinek alul is ki kell folynia.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4516 Dátum: 2014.10.21 kedd, 18:24:55 »

Napi fél decinek alul is ki kell folynia.....

a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4517 Dátum: 2014.10.21 kedd, 18:29:51 »

a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.


Felső munkahenger....az sem kizárt, de tegnap azt írta a bal első keréknél van tócsa.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4518 Dátum: 2014.10.21 kedd, 18:31:59 »



Felső munkahenger....az sem kizárt, de tegnap azt írta a bal első keréknél van tócsa.

nincs arrafelé kifolyó a padlólemezen?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4519 Dátum: 2014.10.21 kedd, 18:35:31 »

nincs arrafelé kifolyó a padlólemezen?


Nem tudom.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4520 Dátum: 2014.10.21 kedd, 18:58:34 »

a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.
Az is lehetne ,de a tócsa a kocsi alatt van.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4521 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:00:59 »

Az is lehetne ,de a tócsa a kocsi alatt van.

Nézd meg a fékrásegítőt, ahol a főfékhenger csatlakozik rá. Ha ott folyik, akkor a dobon folyik lefelé általában.
Ritka esetben meg belefolyik a szervó dobba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4522 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:10:02 »

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4523 Dátum: 2014.10.21 kedd, 19:43:50 »

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)
laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4524 Dátum: 2014.10.21 kedd, 20:00:06 »

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)

Nem érdemes rántani a féltengelyt, mert a belső gumiharangot letépheted a belső csuklóval együtt.
Inkább pácold be és süsd ki!  eplus2

A baloldali féltengely váltóból történő kiszereléséhez a hivatalos eljárásban még a bölcsőt is le kell venni. (másképp nem férsz hozzá, hogy kipattintsd)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4525 Dátum: 2014.10.21 kedd, 21:36:46 »

Nem érdemes rántani a féltengelyt, mert a belső gumiharangot letépheted a belső csuklóval együtt.
Inkább pácold be és süsd ki!  eplus2

A baloldali féltengely váltóból történő kiszereléséhez a hivatalos eljárásban még a bölcsőt is le kell venni. (másképp nem férsz hozzá, hogy kipattintsd)
Köszönöm! Tehát akkor ki lehet pattintani a váltóból.Nem szeretném a gumiharangot szétszedni.Egyszer már ezt megszívtam.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #4526 Dátum: 2014.10.22 szerda, 10:11:14 »

Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.  worship
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #4527 Dátum: 2014.10.22 szerda, 12:00:55 »

Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.  worship
Én csere előtt inkább megnézetném! Valamitől megcsúszhatott a kuplung. Lehet, hogy kopás. Korábban írták, higy út padkánál, óvatos kuplungfelengedésre lefullad, vagy sem. Tudom ez durva közelítés, de, ha nem fullad le, az bizti kuka.
Én ma hoztam el Vikéktől a gépet, végül tegnapra nem készült el... Itthon ez a kör nekem 200.000ft volt. Ebbe a szimeringtől, kuplung, kinyomó, kettőstömegű, egyéb szerelési segédanyagok, munkadíj tartozott. Most viszont olyan kellemes. A kuplung nem lett könnyebb, lentebb fog, de amikor lassan nyomom be a pedált, akkor sem érzem, hogy visszarugdos, és nincs az a csúnya hangja, mikor elindítom/leállítom.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #4528 Dátum: 2014.10.22 szerda, 12:57:53 »

Én csere előtt inkább megnézetném! Valamitől megcsúszhatott a kuplung. Lehet, hogy kopás. Korábban írták, higy út padkánál, óvatos kuplungfelengedésre lefullad, vagy sem. Tudom ez durva közelítés, de, ha nem fullad le, az bizti kuka.
Én ma hoztam el Vikéktől a gépet, végül tegnapra nem készült el... Itthon ez a kör nekem 200.000ft volt. Ebbe a szimeringtől, kuplung, kinyomó, kettőstömegű, egyéb szerelési segédanyagok, munkadíj tartozott. Most viszont olyan kellemes. A kuplung nem lett könnyebb, lentebb fog, de amikor lassan nyomom be a pedált, akkor sem érzem, hogy visszarugdos, és nincs az a csúnya hangja, mikor elindítom/leállítom.




Koszonom,kiprobalom ezt is.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4529 Dátum: 2014.10.22 szerda, 14:32:13 »

Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.  worship

Azért érdemes egyben cserélni mindent, mert elég magas a munkadíj (sokmindent szét kell bontani). Ha most csak tárcsát cserélsz, de két hónap múlva a lendkerék is cserés lesz, akkor fizetheted újra ki a szerelési díjat. Illetve tapasztalatok alapján ha az egyik egység cserés lesz, akkor hamarosan várható, hogy a többi kuplung alkatrész is megadja magát.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #4530 Dátum: 2014.10.22 szerda, 15:29:35 »

Rendben akkor csereltetek mindent. Cry
Kiprobaltam a padkas dolgot,lefullad egyesben.nem emlekszem hanyadik sebessegben kell ezt probalni.mindenesetre asszem bealdozom a penzt.
Koszonom nektek. worship


Kipróbáltam ezt a padkast 4-Ben is. Simán le fullad. Ez most jo,vagy jobb?
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.22 szerda, 17:02:33 írta Lacilondon » Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #4531 Dátum: 2014.10.22 szerda, 17:51:53 »

Rendben akkor csereltetek mindent. Cry
Kiprobaltam a padkas dolgot,lefullad egyesben.nem emlekszem hanyadik sebessegben kell ezt probalni.mindenesetre asszem bealdozom a penzt.
Koszonom nektek. worship


Kipróbáltam ezt a padkast 4-Ben is. Simán le fullad. Ez most jo,vagy jobb?

Ez a jó verzió, mert nem csúszik a kuplung. Szerintem mielőtt kicseréltetsz mindent mutassad meg egy szervizesnek. Nekem is a kinyomó, és a kettőstömegű volt pocsékabb állapotban. Az mondjuk nem árt, ha ismerős a szerelő. Tudod zöldségeshez zöldségért, henteshez húsért járunk. Szerelő se lesz maga ellensége.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4532 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 18:01:23 »

Sziasztok!
Mindent szétszedtem már,a kinyomócsapágy cseréhez,de nem tudom a váltóról a nagyobbik fejű bowden hogy jön le.
Nem akarom szétbarmolni.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4533 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 18:09:58 »

Sziasztok!
Mindent szétszedtem már,a kinyomócsapágy cseréhez,de nem tudom a váltóról a nagyobbik fejű bowden hogy jön le.
Nem akarom szétbarmolni.
A váltó vége vagy a bowden külső?
Ahogy a másik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #4534 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 18:11:46 »

Ez a jó verzió, mert nem csúszik a kuplung. Szerintem mielőtt kicseréltetsz mindent mutassad meg egy szervizesnek. Nekem is a kinyomó, és a kettőstömegű volt pocsékabb állapotban. Az mondjuk nem árt, ha ismerős a szerelő. Tudod zöldségeshez zöldségért, henteshez húsért járunk. Szerelő se lesz maga ellensége.

Koszi.rendben.egyebkent epp  ma beszekltem egy szerelovel arrol,hogy a kettomegut ki kene csereltetni simara.ez nagy melo neki? Es kb mi a realis ara?
Koszi megegyszer
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4535 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 18:16:27 »

A váltó vége vagy a bowden külső?
Ahogy a másik.

Az a bowden,ami az ellensúlyon van,nyomhattam,nem jött.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4536 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 18:57:00 »

Koszi.rendben.egyebkent epp  ma beszekltem egy szerelovel arrol,hogy a kettomegut ki kene csereltetni simara.ez nagy melo neki? Es kb mi a realis ara?
Koszi megegyszer
25 e ft-ért csinálja a szerelőm.A munka ugyan az csak a simát rakja be.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #4537 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 19:40:13 »

25 e ft-ért csinálja a szerelőm.A munka ugyan az csak a simát rakja be.


Az nemsok.25+ uzemanyag mig odamegyek az 70 visszs 70  .  Szerintem ugy csinaltatom,hogy csereltetem a kuplungszettet,es azzal egyidoben cserelje azt is.igy cskk pakk 250 font.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4538 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 20:08:10 »


Az nemsok.25+ uzemanyag mig odamegyek az 70 visszs 70  .  Szerintem ugy csinaltatom,hogy csereltetem a kuplungszettet,es azzal egyidoben cserelje azt is.igy cskk pakk 250 font.
Úgy célszerü,hisz ha lent van a váltó akkor már minden uj legyen!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4539 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:17:21 »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. 2004-es 2.0 TDCi mondeom van,5sebességes,manuális.Ma jelentkezett olyan hiba,hogy nehezen veszi az összes sebességet,plusz a kuplung pedál sem jön vissza teljesen,de könnyen mozog. Tegnap csak az 1-es és a hátramenet ment nehezen 1-2 váltásig....de ma már semmi... válaszotokat előre is köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4540 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:28:49 »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. 2004-es 2.0 TDCi mondeom van,5sebességes,manuális.Ma jelentkezett olyan hiba,hogy nehezen veszi az összes sebességet,plusz a kuplung pedál sem jön vissza teljesen,de könnyen mozog. Tegnap csak az 1-es és a hátramenet ment nehezen 1-2 váltásig....de ma már semmi... válaszotokat előre is köszönöm.

Első körben légtelenítsd a kuplungot.
Mondjuk ez csak próba, nem megoldás.
A megoldás az a komplett kuplung cseréje lesz, elég valószínű.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4541 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:30:49 »

Első körben légtelenítsd a kuplungot.
Mondjuk ez csak próba, nem megoldás.
A megoldás az a komplett kuplung cseréje lesz, elég valószínű.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Remélem segít a légtelenítés. Mennyi körül mozog a komplett kuplung csere?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4542 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:32:09 »

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Remélem segít a légtelenítés. Mennyi körül mozog a komplett kuplung csere?

min. 200e
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4543 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:33:55 »

min. 200e

hát akkor mentem sírva fakadok....  rinya köszönöm szépen,további szép estét.  worship Wink
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4544 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:36:17 »

hát akkor mentem sírva fakadok....  rinya köszönöm szépen,további szép estét.  worship Wink

Amikor megvetted az autót előtte nem tájékozódtál, hogy milyen javítások fordulhatnak elő és mennyibe kerülhet?
Gondolom akkor azt sem tudod, hogy az üzemanyag rendszer felújítása 300-500e?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4545 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:42:28 »

Amikor megvetted az autót előtte nem tájékozódtál, hogy milyen javítások fordulhatnak elő és mennyibe kerülhet?
Gondolom akkor azt sem tudod, hogy az üzemanyag rendszer felújítása 300-500e?

De tájékozódtam nagyjából,de ezt viszont nem néztem..üzemanyag rendszerről tudtam,hogy annyi,azt néztem,meg hasonló dolgokat. Csak most ez pont nem hiányzott a költségvetésemhez.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4546 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:49:57 »

De tájékozódtam nagyjából,de ezt viszont nem néztem..üzemanyag rendszerről tudtam,hogy annyi,azt néztem,meg hasonló dolgokat. Csak most ez pont nem hiányzott a költségvetésemhez.



Ez sosem hiányzik senkinek.
Szerencsés esetben lesz javulás a légtelenítés után. Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem csökkent-e le benne a szint.
Ha igen mindenképp, de egyébként is nézd át kuplung főhenger környékét hátha csak ott van folyadék szivárgás. (ebben az esetben lehet megúszod a kuplungozást)
A kuplung harang környékét is megnézheted. Ha a váltónál látsz szivárgást, akkor jön a kuplungcsere. Ha nem látsz, akkor is lehet még rossz a hidraulikus rendszer...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4547 Dátum: 2014.10.23 csütörtök, 21:53:30 »

Ez sosem hiányzik senkinek.
Szerencsés esetben lesz javulás a légtelenítés után. Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem csökkent-e le benne a szint.
Ha igen mindenképp, de egyébként is nézd át kuplung főhenger környékét hátha csak ott van folyadék szivárgás. (ebben az esetben lehet megúszod a kuplungozást)
A kuplung harang környékét is megnézheted. Ha a váltónál látsz szivárgást, akkor jön a kuplungcsere. Ha nem látsz, akkor is lehet még rossz a hidraulikus rendszer...

köszönöm szépen,holnap átnézem ezeket. remélem nem lesz horrorisztikus a dolog. Smiley
Naplózva
Vidike
Vendég
« Új hozzászólás #4548 Dátum: 2014.10.25 szombat, 15:06:50 »

Sziasztok! Meg lett a hiba oka. kuplung munkahenger krepált be...folyamatban van a helyre állítás... nem kell 100ezreket költeni... taps integet2 worship
Naplózva
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #4549 Dátum: 2014.10.25 szombat, 15:48:21 »

Sziasztok!
Kicseréltem a kinyomó csapágyat,megszűnt az olajfolyás! taps
Aki ilyen műveletre szánja el magát otthon: akna kell hozzá,mert nélküle reménytelen.Én levettem a bal tornyot,mert csak itt fért ki a váltó,mivel az aknán keresztben lévő pallón volt a motor
alábakolva.Az alvázkeretet teljesen leengedtem elől,de ehhez a hűtőket rögzíteni kell,mert ez tartja,továbbá meg kellett bontani a cooler be-és kimeneti csövét is,mert ezek is rögzítve vannak
az alvázkeretre.Ja és a szintszabályozó kábele is rögzítve van az alvázkereten.Kb 12 óra garázsban töltött idő után újra gurul a szekér,ja a Bilstein kinyomócsapágy 35 ezer volt.
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Oldalak: 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 97 98 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.