Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:22:26
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
84
85
86
87
88
89
90
[
91
]
92
93
94
95
96
97
98
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325448 alkalommal)
0 Felhasználó és 64 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4500 Dátum:
2014.10.15 szerda, 16:23:08 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2014.10.15 szerda, 16:13:35
Dánke
Azért az olajcsere is jót tett neki szerintem. Arra emlékszem, hogy a csere előtt volt, hogy a harmadikat nem vette túl szépen. Ahogy toltam be háromba, "félúton megakadt" egy kicsit. A csere után ez megszűnt és azóta sem jelentkezett.
Mert pontosabban működött a kuplung és a kapcsoló bowdeneket oldani kell a váltóról, majd vissza csatlakoztatni. Nem a megszokott, kikoptatott helyükön mozognak utána.
Az olaj miatti "jobb lett a váltó" placebo.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4501 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 08:34:48 »
Idézetet írta: és rendezte: GSR - 2014.10.15 szerda, 16:23:08
Mert pontosabban működött a kuplung és a kapcsoló bowdeneket oldani kell a váltóról, majd vissza csatlakoztatni. Nem a megszokott, kikoptatott helyükön mozognak utána.
Az olaj miatti "jobb lett a váltó" placebo.
Ezek mind valóban elgondolkodtatóak. Maga az olaj 200e km felett biztosan öregedett, változott a viszkozitása, kopó fém alkatrészek pora is van már benne. Valószínűleg tényleg csepp a tengerben egy ilyen korú autónál. Talán csak az ember lelkének jobb, talán lassabban kopnak a fogaskerekek...
Szép napot!
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4502 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 09:14:07 »
Idézetet írta: malay - 2014.10.16 csütörtök, 08:34:48
Ezek mind valóban elgondolkodtatóak. Maga az olaj 200e km felett biztosan öregedett, változott a viszkozitása, kopó fém alkatrészek pora is van már benne. Valószínűleg tényleg csepp a tengerben egy ilyen korú autónál. Talán csak az ember lelkének jobb, talán lassabban kopnak a fogaskerekek...
Szép napot!
Mitől öregszik a váltóolaj? Semmitől.
Mitől változik a viszkozitása? Semmitől.
Szintetikus olajak ezek.....
A fémreszelékeket megfogja az aljában lévő mágnes.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4503 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 14:15:18 »
Idézetet írta: és rendezte: GSR - 2014.10.16 csütörtök, 09:14:07
Mitől öregszik a váltóolaj? Semmitől.
Mitől változik a viszkozitása? Semmitől.
Szintetikus olajak ezek.....
A fémreszelékeket megfogja az aljában lévő mágnes.
Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ? Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4504 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 14:25:57 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2014.10.16 csütörtök, 14:15:18
Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ? Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...
Mondjuk úgy, hogy elvileg az élettartam-olajok nem mennek annyira tönkre az élettartamuk alatt, hogy amiatt cserélni kelljen.
De ettől még mennek tönkre, oxidálódnak, kerül beléjük ez-az kívülről is (végülis a váltó háza ugyan zárt, de azért mégsem hermetikusan), belülről is (többnyire fémreszelék) stb. Szóval ártani biztosan nem fog a csere akkor sem, ha konkrét, kézzelfogható hasznát esetleg csak olyan idő- ill. futott km távon látnád, amit már nem ér meg az autó (vagy nem nálad éri meg).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4505 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 15:07:59 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2014.10.16 csütörtök, 14:15:18
Akkor miért van hogy váltóolaj csere alkalmával szutyok fekete olaj jön le, és világos megy a helyére ? Miért mondja a Ford szerelő hogy erre bizony ráfért a csere. És miért mondják hogy a korszerű olajok is oxidálódnak idővel ? Valami hasonló ok kapcsán kell a szintetikus motorolajat is cserélni, még ha nem is jár vele az ember "eleget", nemde ? Fordtól eltérően számos gyártónál előírják a váltóolaj csere intervallumát...Csak kérdezek, nem értek hozzá...
Hát nem tudom te hol látsz ilyet, de én sosem fekete és szutykos olajat szoktam leengedni váltókból..... szennyeződés és belső alkatrészek kopása megszínezheti, de sosem lesz fekete és szutykos.
A Ford szerelő azért mondja, hogy látod....mondtam én, hogy meg kell csinálnom.
Kik mondják, hogy a korszerű olajok oxidálódnak? Biztos oxidálódnak? Mi lesz belőle, olajoxid?
A szintetikus olajak cseréje inkább az automata és szivattyús, olajnyomással működő mechanikus (robot) váltóknál szoktak.
Nem összekeverendő a hagyományos váltókkal (ahol szinte semmilyen inger nem éri az olajat), ellenben az ettől eltérő váltóknál nagyobb hő és nyomás terheli az olajat..
De egyébként van automata váltóban is lifetime olaj. Pedig ott "kapja" az olaj az "ívet".
Szóval önmagában az olaj tudja/tudhatja amit kell.
Sok esetben pedig after sales.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4506 Dátum:
2014.10.16 csütörtök, 15:09:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.10.16 csütörtök, 14:25:57
Mondjuk úgy, hogy elvileg az élettartam-olajok nem mennek annyira tönkre az élettartamuk alatt, hogy amiatt cserélni kelljen.
De ettől még mennek tönkre, oxidálódnak, kerül beléjük ez-az kívülről is (végülis a váltó háza ugyan zárt, de azért
mégsem hermetikusan
), belülről is (többnyire fémreszelék) stb. Szóval ártani biztosan nem fog a csere akkor sem, ha konkrét, kézzelfogható hasznát esetleg csak olyan idő- ill. futott km távon látnád, amit már nem ér meg az autó (vagy nem nálad éri meg).
AndyA
Bizony, van rajtuk "szuszogó".
Naplózva
Imádom a dízeleket!
robin2005
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4507 Dátum:
2014.10.17 péntek, 16:44:23 »
Sziaztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a tddi most építettem át 6 sebességes váltóra.És a 6 -os váltóba nincsen sebesség jeleadó ki hogy oldotta meg.
Mert olvasta hogy jobb oldali féltengelyre kell felépíteni csak milyen gyűrű kell a féltengelyre vagy ha közel rakva érzékeli?
Naplózva
Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia 2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
szergej1985
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4508 Dátum:
2014.10.18 szombat, 18:26:59 »
Érdemes főtengely szimeringeket is cserélni ezekkel egy időben.
Illetve itt egy jó bolt most amúgy is akciósak a készletek, ha ott veszel mindent még alkudni is tudsz egy kicsit:
http://www.xenixauto.hu/
.
Tényleg valaki a klubb "vezetők" közül megkereshetné hivatalos klubb kedvezményt kérhetne valami nagyon jót:-)
Idézetet írta: malay - 2014.10.15 szerda, 15:30:02
Rendben. Valóban nem azon a pár ezer ft-on múlik, ha eddig ilyen jól bírta, akkor megérdemli.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.18 szombat, 18:31:11 írta szergej1985
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIII TDCi 2.0 130Le MMT6 2003.03 5 ajtós
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4509 Dátum:
2014.10.20 hétfő, 22:02:08 »
Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4510 Dátum:
2014.10.20 hétfő, 22:14:21 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.20 hétfő, 22:02:08
Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan.
Nos a gólyalábakat nem kell kiszedni.A légszürőházat föntről kikell szedni.hogy a váltó tartóbakhoz is hozzá férj,amit meg írtál az mind kell.Féltengelyeket kikell szedni.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4511 Dátum:
2014.10.20 hétfő, 22:17:35 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.20 hétfő, 22:02:08
Sziasztok!
Tudna nekem írni valaki váltó leszereléshez egy listát,gondolom a gólyalábakat meg kell bontani a féltengelyek kiszereléséhez,segédalvázkeret leengedés,ilyesmit.
Vagy jó egy link is,ha már leírta valaki.
Az a helyzet,hogy van egy tökéletesen működő kuplungom,de egyik pillanatról a másikra vészesen fogyni kezdett a fékolaj.A kocsi alatt a bal első kerék vonalában van fékolajtócsa,ami idáig
nem volt divat.Néztem a csöveket,légtelenítőt,minden száraz.Gondolom a kinyomócsapágy engedi az olajat,méghozzá gyorsan.
Ha a kinyomó folyatna akkor az a váltóharangnál lenne (inkább kocsi közepe). A bal kerékhez közelebb esik az ABS pumpa, főfékhengertől is odafolyhat a bal első kerékhez.... Én megkeresném a szivárgás pontos helyét és csak utána szedném le a váltót, ha 100%, hogy kinyomó....
A legegyszerűbb kiszűrni, hogy fék vagy kuplung vonalon folyat:
Leszívod a tartályból a folyadékot annyira, hogy a kuplung csonkja alatt legyen...ezzel kizárhatod a kuplungot, ha ezután is fogy akkor fék.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4512 Dátum:
2014.10.21 kedd, 10:56:28 »
Idézetet írta: szergej1985 - 2014.10.18 szombat, 18:26:59
Érdemes főtengely szimeringeket is cserélni ezekkel egy időben.
Illetve itt egy jó bolt most amúgy is akciósak a készletek, ha ott veszel mindent még alkudni is tudsz egy kicsit:
http://www.xenixauto.hu/
.
Tényleg valaki a klubb "vezetők" közül megkereshetné hivatalos klubb kedvezményt kérhetne valami nagyon jót:-)
Köszönöm a jótanácsot, természetesen a szimeringet is megvettem.
Az autót Vik megnézte, ő is úgy ítélte meg, hogy csereérettek a kuplungos alkatrészek. Most éppen cserélik.
Kb. 5 nap múlvára kaptam időpontot, mely most eljött, és vitt alkatrészekkel ( kuplungszett, kinyomó, kettőstömegű, szimering, váltóolaj) 45-50e ft a munkadíj. Reggel vittem, és ha minden jól megy délután viszem. Vik és a csapata nagyon kedvesek, segítőkészek, hozzáértő
ek. Nem véletlen, hogy sok esetben őt/őket ajánljátok.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.21 kedd, 12:16:17 írta malay
»
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4513 Dátum:
2014.10.21 kedd, 11:06:24 »
Idézetet írta: malay - 2014.10.21 kedd, 10:56:28
Köszönöm a jótanácsot, természetesen a szimeringet is megvettem.
Az autót Vik megnézte, ő is úgy ítélte meg, hogy csereérettek a kuplungos alkatrészek. Most éppen cserélik.
Kb. 5 nap múlvára kaptam időpontot, mely most eljött, és vitt alkatrészekkel ( kuplungszett, kinyomó, kettőstömegű, szimering, váltóolaj) 45-50e ft a munkadíj. Reggel vittem, és ha minden jól megy délután viszem. Vik és a csapata nagyon kedvesek, segítőkészek, hozzáértő
ek. Nem véletken, hogy sok esetben őt/őket ajánljátok.
Már vagy 3 éve folyamatosan Vik a Ford Magyarország legjobb szerelője.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4514 Dátum:
2014.10.21 kedd, 16:34:13 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.10.20 hétfő, 22:17:35
Ha a kinyomó folyatna akkor az a váltóharangnál lenne (inkább kocsi közepe). A bal kerékhez közelebb esik az ABS pumpa, főfékhengertől is odafolyhat a bal első kerékhez.... Én megkeresném a szivárgás pontos helyét és csak utána szedném le a váltót, ha 100%, hogy kinyomó....
A legegyszerűbb kiszűrni, hogy fék vagy kuplung vonalon folyat:
Leszívod a tartályból a folyadékot annyira, hogy a kuplung csonkja alatt legyen...ezzel kizárhatod a kuplungot, ha ezután is fogy akkor fék.
feltettem egy külön tartályt a kuplunghoz menő csőre,néhányszor ráléptem a kuplungra, és csökent benne az olajszint.
Minden cső száraz,ezt végignéztem.egy nap alatt kb fél deci kifolyik.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4515 Dátum:
2014.10.21 kedd, 16:46:17 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.21 kedd, 16:34:13
feltettem egy külön tartályt a kuplunghoz menő csőre,néhányszor ráléptem a kuplungra, és csökent benne az olajszint.
Minden cső száraz,ezt végignéztem.egy nap alatt kb fél deci kifolyik.
Napi fél decinek alul is ki kell folynia.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4516 Dátum:
2014.10.21 kedd, 18:24:55 »
Idézetet írta: az igazat: GSR - 2014.10.21 kedd, 16:46:17
Napi fél decinek alul is ki kell folynia.....
a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4517 Dátum:
2014.10.21 kedd, 18:29:51 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.10.21 kedd, 18:24:55
a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.
Felső munkahenger....az sem kizárt, de tegnap azt írta a bal első keréknél van tócsa.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4518 Dátum:
2014.10.21 kedd, 18:31:59 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.10.21 kedd, 18:29:51
Felső munkahenger....az sem kizárt, de tegnap azt írta a bal első keréknél van tócsa.
nincs arrafelé kifolyó a padlólemezen?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4519 Dátum:
2014.10.21 kedd, 18:35:31 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.10.21 kedd, 18:31:59
nincs arrafelé kifolyó a padlólemezen?
Nem tudom.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4520 Dátum:
2014.10.21 kedd, 18:58:34 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.10.21 kedd, 18:24:55
a kuplung-főhenger (hogy is hívják?) nem folyhat? a szőnyeg meg jól felissza, esetleg kicsit szaglik csak.
Az is lehetne ,de a tócsa a kocsi alatt van.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4521 Dátum:
2014.10.21 kedd, 19:00:59 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.21 kedd, 18:58:34
Az is lehetne ,de a tócsa a kocsi alatt van.
Nézd meg a fékrásegítőt, ahol a főfékhenger csatlakozik rá. Ha ott folyik, akkor a dobon folyik lefelé általában.
Ritka esetben meg belefolyik a szervó dobba.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4522 Dátum:
2014.10.21 kedd, 19:10:02 »
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4523 Dátum:
2014.10.21 kedd, 19:43:50 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.21 kedd, 19:10:02
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4524 Dátum:
2014.10.21 kedd, 20:00:06 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.21 kedd, 19:10:02
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,még egy kérdésem lenne a féltengely kiszereléssel kapcsolatban.
A féltengely váltó felőli végén,a bordázott részén van egy horony,amiben gondolom egy acélgyűrű van.Az rántással kijön?(nehogy azt írjátok,hogy csak habarással)
Nem érdemes rántani a féltengelyt, mert a belső gumiharangot letépheted a belső csuklóval együtt.
Inkább pácold be és süsd ki!
A baloldali féltengely váltóból történő kiszereléséhez a hivatalos eljárásban még a bölcsőt is le kell venni. (másképp nem férsz hozzá, hogy kipattintsd)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4525 Dátum:
2014.10.21 kedd, 21:36:46 »
Idézetet írta: az igazat: GSR - 2014.10.21 kedd, 20:00:06
Nem érdemes rántani a féltengelyt, mert a belső gumiharangot letépheted a belső csuklóval együtt.
Inkább pácold be és süsd ki!
A baloldali féltengely váltóból történő kiszereléséhez a hivatalos eljárásban még a bölcsőt is le kell venni. (másképp nem férsz hozzá, hogy kipattintsd)
Köszönöm! Tehát akkor ki lehet pattintani a váltóból.Nem szeretném a gumiharangot szétszedni.Egyszer már ezt megszívtam.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Lacilondon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4526 Dátum:
2014.10.22 szerda, 10:11:14 »
Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.
Naplózva
Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4527 Dátum:
2014.10.22 szerda, 12:00:55 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2014.10.22 szerda, 10:11:14
Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.
Én csere előtt inkább megnézetném! Valamitől megcsúszhatott a kuplung. Lehet, hogy kopás. Korábban írták, higy út padkánál, óvatos kuplungfelengedésre lefullad, vagy sem. Tudom ez durva közelítés, de, ha nem fullad le, az bizti kuka.
Én ma hoztam el Vikéktől a gépet, végül tegnapra nem készült el... Itthon ez a kör nekem 200.000ft volt. Ebbe a szimeringtől, kuplung, kinyomó, kettőstömegű, egyéb szerelési segédanyagok, munkadíj tartozott. Most viszont olyan kellemes. A kuplung nem lett könnyebb, lentebb fog, de amikor lassan nyomom be a pedált, akkor sem érzem, hogy visszarugdos, és nincs az a csúnya hangja, mikor elindítom/leállítom.
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Lacilondon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4528 Dátum:
2014.10.22 szerda, 12:57:53 »
Idézetet írta: malay - 2014.10.22 szerda, 12:00:55
Én csere előtt inkább megnézetném! Valamitől megcsúszhatott a kuplung. Lehet, hogy kopás. Korábban írták, higy út padkánál, óvatos kuplungfelengedésre lefullad, vagy sem. Tudom ez durva közelítés, de, ha nem fullad le, az bizti kuka.
Én ma hoztam el Vikéktől a gépet, végül tegnapra nem készült el... Itthon ez a kör nekem 200.000ft volt. Ebbe a szimeringtől, kuplung, kinyomó, kettőstömegű, egyéb szerelési segédanyagok, munkadíj tartozott. Most viszont olyan kellemes. A kuplung nem lett könnyebb, lentebb fog, de amikor lassan nyomom be a pedált, akkor sem érzem, hogy visszarugdos, és nincs az a csúnya hangja, mikor elindítom/leállítom.
Koszonom,kiprobalom ezt is.
Naplózva
Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4529 Dátum:
2014.10.22 szerda, 14:32:13 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2014.10.22 szerda, 10:11:14
Jo reggelt Urak!
Ma reggel csinalt egy olyat az autom,hogy 4-ben felporgotta fordulatszam,de baromira nem ment.Gondolom en,hogy kuplungtarcsa lehet,de erositsetek meg.Ezelott sohasem csinalta,meg azpta sem. Csak ma reggel mikor vittem a gyereket suliba,akkor egy alkalommal.Szerintetzek emiatt erdemes kuplungtarcsat csereltetni? Es csak azt,vagy egyben az egeszet? ha egyben csinaltatom az egeszet,kinyomocsapagy,meg kuplung,meg mittudomen mi a harmadik,akkor 220 font.Gondolom ha csak tarcsat csereltetek,akkor olcsobb.
Koszonom.
Azért érdemes egyben cserélni mindent, mert elég magas a munkadíj (sokmindent szét kell bontani). Ha most csak tárcsát cserélsz, de két hónap múlva a lendkerék is cserés lesz, akkor fizetheted újra ki a szerelési díjat. Illetve tapasztalatok alapján ha az egyik egység cserés lesz, akkor hamarosan várható, hogy a többi kuplung alkatrész is megadja magát.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacilondon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4530 Dátum:
2014.10.22 szerda, 15:29:35 »
Rendben akkor csereltetek mindent.
Kiprobaltam a padkas dolgot,lefullad egyesben.nem emlekszem hanyadik sebessegben kell ezt probalni.mindenesetre asszem bealdozom a penzt.
Koszonom nektek.
Kipróbáltam ezt a padkast 4-Ben is. Simán le fullad. Ez most jo,vagy jobb?
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.22 szerda, 17:02:33 írta Lacilondon
»
Naplózva
Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4531 Dátum:
2014.10.22 szerda, 17:51:53 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2014.10.22 szerda, 15:29:35
Rendben akkor csereltetek mindent.
Kiprobaltam a padkas dolgot,lefullad egyesben.nem emlekszem hanyadik sebessegben kell ezt probalni.mindenesetre asszem bealdozom a penzt.
Koszonom nektek.
Kipróbáltam ezt a padkast 4-Ben is. Simán le fullad. Ez most jo,vagy jobb?
Ez a jó verzió, mert nem csúszik a kuplung. Szerintem mielőtt kicseréltetsz mindent mutassad meg egy szervizesnek. Nekem is a kinyomó, és a kettőstömegű volt pocsékabb állapotban. Az mondjuk nem árt, ha ismerős a szerelő. Tudod zöldségeshez zöldségért, henteshez húsért járunk. Szerelő se lesz maga ellensége.
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4532 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 18:01:23 »
Sziasztok!
Mindent szétszedtem már,a kinyomócsapágy cseréhez,de nem tudom a váltóról a nagyobbik fejű bowden hogy jön le.
Nem akarom szétbarmolni.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4533 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 18:09:58 »
Idézetet írta: mk3sanyi - 2014.10.23 csütörtök, 18:01:23
Sziasztok!
Mindent szétszedtem már,a kinyomócsapágy cseréhez,de nem tudom a váltóról a nagyobbik fejű bowden hogy jön le.
Nem akarom szétbarmolni.
A váltó vége vagy a bowden külső?
Ahogy a másik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacilondon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4534 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 18:11:46 »
Idézetet írta: malay - 2014.10.22 szerda, 17:51:53
Ez a jó verzió, mert nem csúszik a kuplung. Szerintem mielőtt kicseréltetsz mindent mutassad meg egy szervizesnek. Nekem is a kinyomó, és a kettőstömegű volt pocsékabb állapotban. Az mondjuk nem árt, ha ismerős a szerelő. Tudod zöldségeshez zöldségért, henteshez húsért járunk. Szerelő se lesz maga ellensége.
Koszi.rendben.egyebkent epp ma beszekltem egy szerelovel arrol,hogy a kettomegut ki kene csereltetni simara.ez nagy melo neki? Es kb mi a realis ara?
Koszi megegyszer
Naplózva
Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4535 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 18:16:27 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.23 csütörtök, 18:09:58
A váltó vége vagy a bowden külső?
Ahogy a másik.
Az a bowden,ami az ellensúlyon van,nyomhattam,nem jött.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4536 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 18:57:00 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2014.10.23 csütörtök, 18:11:46
Koszi.rendben.egyebkent epp ma beszekltem egy szerelovel arrol,hogy a kettomegut ki kene csereltetni simara.ez nagy melo neki? Es kb mi a realis ara?
Koszi megegyszer
25 e ft-ért csinálja a szerelőm.A munka ugyan az csak a simát rakja be.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacilondon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4537 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 19:40:13 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.10.23 csütörtök, 18:57:00
25 e ft-ért csinálja a szerelőm.A munka ugyan az csak a simát rakja be.
Az nemsok.25+ uzemanyag mig odamegyek az 70 visszs 70 . Szerintem ugy csinaltatom,hogy csereltetem a kuplungszettet,es azzal egyidoben cserelje azt is.igy cskk pakk 250 font.
Naplózva
Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4538 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 20:08:10 »
Idézetet írta: Lacilondon - 2014.10.23 csütörtök, 19:40:13
Az nemsok.25+ uzemanyag mig odamegyek az 70 visszs 70 . Szerintem ugy csinaltatom,hogy csereltetem a kuplungszettet,es azzal egyidoben cserelje azt is.igy cskk pakk 250 font.
Úgy célszerü,hisz ha lent van a váltó akkor már minden uj legyen!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4539 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:17:21 »
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. 2004-es 2.0 TDCi mondeom van,5sebességes,manuális.Ma jelentkezett olyan hiba,hogy nehezen veszi az összes sebességet,plusz a kuplung pedál sem jön vissza teljesen,de könnyen mozog. Tegnap csak az 1-es és a hátramenet ment nehezen 1-2 váltásig....de ma már semmi... válaszotokat előre is köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4540 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:28:49 »
Idézetet írta: Vidike - 2014.10.23 csütörtök, 21:17:21
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. 2004-es 2.0 TDCi mondeom van,5sebességes,manuális.Ma jelentkezett olyan hiba,hogy nehezen veszi az összes sebességet,plusz a kuplung pedál sem jön vissza teljesen,de könnyen mozog. Tegnap csak az 1-es és a hátramenet ment nehezen 1-2 váltásig....de ma már semmi... válaszotokat előre is köszönöm.
Első körben légtelenítsd a kuplungot.
Mondjuk ez csak próba, nem megoldás.
A megoldás az a komplett kuplung cseréje lesz, elég valószínű.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4541 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:30:49 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.23 csütörtök, 21:28:49
Első körben légtelenítsd a kuplungot.
Mondjuk ez csak próba, nem megoldás.
A megoldás az a komplett kuplung cseréje lesz, elég valószínű.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Remélem segít a légtelenítés. Mennyi körül mozog a komplett kuplung csere?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4542 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:32:09 »
Idézetet írta: Vidike - 2014.10.23 csütörtök, 21:30:49
Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Remélem segít a légtelenítés. Mennyi körül mozog a komplett kuplung csere?
min. 200e
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4543 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:33:55 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.23 csütörtök, 21:32:09
min. 200e
hát akkor mentem sírva fakadok....
köszönöm szépen,további szép estét.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4544 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:36:17 »
Idézetet írta: Vidike - 2014.10.23 csütörtök, 21:33:55
hát akkor mentem sírva fakadok....
köszönöm szépen,további szép estét.
Amikor megvetted az autót előtte nem tájékozódtál, hogy milyen javítások fordulhatnak elő és mennyibe kerülhet?
Gondolom akkor azt sem tudod, hogy az üzemanyag rendszer felújítása 300-500e?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4545 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:42:28 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.23 csütörtök, 21:36:17
Amikor megvetted az autót előtte nem tájékozódtál, hogy milyen javítások fordulhatnak elő és mennyibe kerülhet?
Gondolom akkor azt sem tudod, hogy az üzemanyag rendszer felújítása 300-500e?
De tájékozódtam nagyjából,de ezt viszont nem néztem..üzemanyag rendszerről tudtam,hogy annyi,azt néztem,meg hasonló dolgokat. Csak most ez pont nem hiányzott a költségvetésemhez.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4546 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:49:57 »
Idézetet írta: Vidike - 2014.10.23 csütörtök, 21:42:28
De tájékozódtam nagyjából,de ezt viszont nem néztem..üzemanyag rendszerről tudtam,hogy annyi,azt néztem,meg hasonló dolgokat. Csak most ez pont nem hiányzott a költségvetésemhez.
Ez sosem hiányzik senkinek.
Szerencsés esetben lesz javulás a légtelenítés után. Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem csökkent-e le benne a szint.
Ha igen mindenképp, de egyébként is nézd át kuplung főhenger környékét hátha csak ott van folyadék szivárgás. (ebben az esetben lehet megúszod a kuplungozást)
A kuplung harang környékét is megnézheted. Ha a váltónál látsz szivárgást, akkor jön a kuplungcsere. Ha nem látsz, akkor is lehet még rossz a hidraulikus rendszer...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4547 Dátum:
2014.10.23 csütörtök, 21:53:30 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.10.23 csütörtök, 21:49:57
Ez sosem hiányzik senkinek.
Szerencsés esetben lesz javulás a légtelenítés után. Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem csökkent-e le benne a szint.
Ha igen mindenképp, de egyébként is nézd át kuplung főhenger környékét hátha csak ott van folyadék szivárgás. (ebben az esetben lehet megúszod a kuplungozást)
A kuplung harang környékét is megnézheted. Ha a váltónál látsz szivárgást, akkor jön a kuplungcsere. Ha nem látsz, akkor is lehet még rossz a hidraulikus rendszer...
köszönöm szépen,holnap átnézem ezeket. remélem nem lesz horrorisztikus a dolog.
Naplózva
Vidike
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4548 Dátum:
2014.10.25 szombat, 15:06:50 »
Sziasztok! Meg lett a hiba oka. kuplung munkahenger krepált be...folyamatban van a helyre állítás... nem kell 100ezreket költeni...
Naplózva
mk3sanyi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4549 Dátum:
2014.10.25 szombat, 15:48:21 »
Sziasztok!
Kicseréltem a kinyomó csapágyat,megszűnt az olajfolyás!
Aki ilyen műveletre szánja el magát otthon: akna kell hozzá,mert nélküle reménytelen.Én levettem a bal tornyot,mert csak itt fért ki a váltó,mivel az aknán keresztben lévő pallón volt a motor
alábakolva.Az alvázkeretet teljesen leengedtem elől,de ehhez a hűtőket rögzíteni kell,mert ez tartja,továbbá meg kellett bontani a cooler be-és kimeneti csövét is,mert ezek is rögzítve vannak
az alvázkeretre.Ja és a szintszabályozó kábele is rögzítve van az alvázkereten.Kb 12 óra garázsban töltött idő után újra gurul a szekér,ja a Bilstein kinyomócsapágy 35 ezer volt.
Naplózva
2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Oldalak:
1
...
84
85
86
87
88
89
90
[
91
]
92
93
94
95
96
97
98
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ