Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:00:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330822 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4700 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 17:52:42 »

odáig süllyedjek le?  eplus2
Lehet az lessz a vége...porlasztó pályám ugyis van mindig.....jobban járnék vele lehet. szomoru1
Akkor lépd meg!  eljen wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #4701 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 21:30:07 »

Dehogy működik....rengeteg szétmegy...csak ti nem látjátok...én meg megyek kb 4-5 megyében és látom miket szerelnek,mik hullanak szét.
Ez valóban ennyit birt, ki tudja milyen előélettel mint irtam és leis cserélték valamiért....ez az egy széthullott alapján ,messzemenő következtetéseket nemigen vonnék le....mert nincs értelme....másik ilyenről meg nem tudok sehol...én legalább megpróbáltam és felraktam, más mit csinált?
Ezt becumiztam, ennyi..másikat nem rakok fel, vissza eredeti és kész... eljen


Miért nem raksz fel egy másik 6-os váltót?Ha 2 év múlva megint szétesik,akkor tényleg sz@r ez a párosítás.Ha meg nem megy tönkre,akkor nem kell szerelni egy napot....Úgyis szembemész az árral általában,nem? eplus2 taps

Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4702 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 21:41:57 »


Miért nem raksz fel egy másik 6-os váltót?Ha 2 év múlva megint szétesik,akkor tényleg sz@r ez a párosítás.Ha meg nem megy tönkre,akkor nem kell szerelni egy napot....Úgyis szembemész az árral általában,nem? eplus2 taps



mert jövőre szeretném lecserélni, és tutin akarom eladni.
Nem megyek szemben az árral...csak nem szeretnék olyan lenni mint mindenki más....az unalmas, és nemis én lennék.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 07:49:52 írta Bunyek » Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #4703 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 21:44:35 »

mert jövőre szeretném lecserélni, és tutin akarom eladni.
mi lesz helyette ?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4704 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 22:54:48 »

mi lesz helyette ?
Barkasz.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #4705 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 23:00:01 »

Barkasz.  Wink
csak nem  smile
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4706 Dátum: 2014.11.28 péntek, 07:46:51 »

csak nem  smile

Több tipus is játszik, de mindenképp kombira lessz szükségem.
Naplózva
autokiller
Vendég
« Új hozzászólás #4707 Dátum: 2014.11.29 szombat, 23:41:35 »

Üdv!

Valakinek van ötlete arra, hogy amikor hidegen elindulok akkor miért nem tudok kettest váltani csak nagyon nehezen? Egyből kettőbe borzalom, kettőből háromba sokkal jobb. Visszafelé ugyanez a helyzet. Ha üresben kuplung fel és felpörgetem a motort aztán megint kuplung akkor "simán" megy a kettes. Ez a probléma 6-8 km után sokat javul, de akkor is marad a nehézkes akadós kapcsolás. Csak lassan megfontoltan lehet váltani. Lámpánál ha finoman indulok és kicsit meggurítom a vasat akkor csak húzom a kart és húzom és húzom és talán beveszi a kettest amikorra már elment a sor. Ha jobban kihuzatom akkor könnyebb váltani de hidegen nem akarom gyilkolni a vasat. A kérdés, hogy ez egyértelműen váltó vagy lehet kuplung is? 6-os váltó, talán még gyári kuplung. Elméletileg pár hónapja jött a kocsi Dániából, fogalmam sincs mit alakítottak rajta mielőtt hozzám került.
Ja igen, visszafelé amikor már alig gurul a szekér és szívem szerint már egyest raknék akkor az sem megy. Meg kell állni és akkor már veszi az egyet.

autokiller
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4708 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 09:19:27 »

Üdv!

Valakinek van ötlete arra, hogy amikor hidegen elindulok akkor miért nem tudok kettest váltani csak nagyon nehezen? Egyből kettőbe borzalom, kettőből háromba sokkal jobb. Visszafelé ugyanez a helyzet. Ha üresben kuplung fel és felpörgetem a motort aztán megint kuplung akkor "simán" megy a kettes. Ez a probléma 6-8 km után sokat javul, de akkor is marad a nehézkes akadós kapcsolás. Csak lassan megfontoltan lehet váltani. Lámpánál ha finoman indulok és kicsit meggurítom a vasat akkor csak húzom a kart és húzom és húzom és talán beveszi a kettest amikorra már elment a sor. Ha jobban kihuzatom akkor könnyebb váltani de hidegen nem akarom gyilkolni a vasat. A kérdés, hogy ez egyértelműen váltó vagy lehet kuplung is? 6-os váltó, talán még gyári kuplung. Elméletileg pár hónapja jött a kocsi Dániából, fogalmam sincs mit alakítottak rajta mielőtt hozzám került.
Ja igen, visszafelé amikor már alig gurul a szekér és szívem szerint már egyest raknék akkor az sem megy. Meg kell állni és akkor már veszi az egyet.

autokiller

Az elmondottak alapján vagy nem emel ki teljesen a kuplung vagy szinkron hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Levin
Vendég
« Új hozzászólás #4709 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 14:55:37 »

Több tipus is játszik, de mindenképp kombira lessz szükségem.
És akkor itt hagysz bennunket?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4710 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 17:13:39 »

És akkor itt hagysz bennunket?
Mondeoból elfogyott az összes kombi?  Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4711 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 17:56:11 »

És akkor itt hagysz bennunket?

Örülnétek mi?  eplus2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4712 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 18:01:50 »

Mondeoból elfogyott az összes kombi?  Cheesy

nem tudom mi lessz...nem agyalok még rajta...volvo v70,c220,520d,passat,stilo...ezek játszanak egyenlőre...szerintem kintről hozok be valami romot és rendberakom.
Naplózva
autokiller
Vendég
« Új hozzászólás #4713 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 20:48:46 »

Az elmondottak alapján vagy nem emel ki teljesen a kuplung vagy szinkron hiba.

Az jó, csak egyik drágább mint a másik. El lehet valahogy dönteni szétszedés nélkül?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4714 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 21:06:08 »

Az jó, csak egyik drágább mint a másik. El lehet valahogy dönteni szétszedés nélkül?
Szerelő megmondja.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4715 Dátum: 2014.12.02 kedd, 17:46:44 »

Az jó, csak egyik drágább mint a másik. El lehet valahogy dönteni szétszedés nélkül?
nem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4716 Dátum: 2014.12.02 kedd, 17:54:14 »

nem tudom mi lessz...nem agyalok még rajta...volvo v70,c220,520d,passat,stilo...ezek játszanak egyenlőre...szerintem kintről hozok be valami romot és rendberakom.
stilo..? Shocked
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4717 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 18:06:22 »

Sziasztok!

Ma megnézte a szerelőm az autót és a nehéz váltás oka, hogy a kuplung nem emel ki. Így jövő héten kuplung csere lesz. A kettőstömegű lendkerék akkor lesz eldöntve amikor az alkatrész a szerelő kezében lesz.

Nézem most az alkatrész árakat.
Zsu.hu-nál az alábbi alkatrész árak jók?
1, KUPLUNG KINYOMÓCSAPÁGY: VALEO: 35.565Ft,
2, KUPLUNGKÉSZLET KUPL.KLT-K. FORD: VALEO: 41.638Ft LUK: 38.329FT
3, LENDKERÉK KÉTTÖMEGŰ 230mm: SACHS: 75.357Ft LUK: 116.017FT



1.8 benzines, 125LE, 2004 év végi Mondeonak 230 v. 240mm-es kuplungja van?

Segítséget előre is kösz.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4718 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 18:40:35 »

Sziasztok!

Ma megnézte a szerelőm az autót és a nehéz váltás oka, hogy a kuplung nem emel ki. Így jövő héten kuplung csere lesz. A kettőstömegű lendkerék akkor lesz eldöntve amikor az alkatrész a szerelő kezében lesz.

Nézem most az alkatrész árakat.
Zsu.hu-nál az alábbi alkatrész árak jók?
1, KUPLUNG KINYOMÓCSAPÁGY: VALEO: 35.565Ft,
2, KUPLUNGKÉSZLET KUPL.KLT-K. FORD: VALEO: 41.638Ft LUK: 38.329FT
3, LENDKERÉK KÉTTÖMEGŰ 230mm: SACHS: 75.357Ft LUK: 116.017FT



1.8 benzines, 125LE, 2004 év végi Mondeonak 230 v. 240mm-es kuplungja van?

Segítséget előre is kösz.

Alvázszámból meg tudom nézni a hozzá való kuplung cikkszámát.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.04 csütörtök, 18:45:52 írta a benzines » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pukkandur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #4719 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 18:47:42 »

Üdv! A következő kérdéssel fordulnék Hozzátok: 2001-es 2.0 Benzines Mondeom van. A kuplung most kezd teljesen meghalni, 3-4.-ben csúszik, felpörög a motor de nem megy stb..Jövő hét elején viszem a szerelőmhöz, aki kuplungot+kinyomó csapágyat és váltó olajat fog cserélni.
Azonban sajnos jön elölről egy morgó-gurgulázó hang is (hasonló, mint amit valaki írt itt, mintha kavicsot őrölnék egy dobban). Nem kerékcsapágy mert az már mindenhol ki van cserélve.
Én féltengely támasztó csapágyra gondoltam, de ő miután kipróbálta azt mondta, hogy lehet, hogy váltó wow1 Nem biztos, de lehet. Sajnos erre már most nem lesz pénzem, hogy Karácsony előtt még ezt is cseréltessek ha úgy alakul, illetve nem is könnyű bontóban találni benzineshez váltót.  
Kb 50-60km/h-tól hallani jobban, kinyomott kuplunggal és üresben gurulva is hallani. Lehet, hogy tényleg váltó? ~250.000 km van az autóban és ezt leszámítva nagyon meg vagyok vele elégedve, miután persze megcsináltunk rajta pár típushibát, szívósor herélés, vezetőoldali központi zár csere.

Örülnék neki ha azt kapnám karácsonyi ajándéknak, hogy nem a váltó a ludas, hanem csak egy csapágy Wink

Előre is köszi az esetleges ötleteket, segítséget!
Naplózva

2001  2.0  Ghia 145 LE, 5 ajtós
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4720 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 19:07:03 »

Alvázszámból meg tudom nézni a hozzá való kuplung cikkszámát.

WF04XXGBB44T09461

Előre is kösz.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4721 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 19:31:34 »

WF04XXGBB44T09461

Előre is kösz.

A kuplung szett cikkszáma:     1423923
(nem tartalmazza a kinyomócsapágyat, csak tárcsa+szerkezet)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4722 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 19:42:13 »

Üdv! A következő kérdéssel fordulnék Hozzátok: 2001-es 2.0 Benzines Mondeom van. A kuplung most kezd teljesen meghalni, 3-4.-ben csúszik, felpörög a motor de nem megy stb..Jövő hét elején viszem a szerelőmhöz, aki kuplungot+kinyomó csapágyat és váltó olajat fog cserélni.
Azonban sajnos jön elölről egy morgó-gurgulázó hang is (hasonló, mint amit valaki írt itt, mintha kavicsot őrölnék egy dobban). Nem kerékcsapágy mert az már mindenhol ki van cserélve.
Én féltengely támasztó csapágyra gondoltam, de ő miután kipróbálta azt mondta, hogy lehet, hogy váltó wow1 Nem biztos, de lehet. Sajnos erre már most nem lesz pénzem, hogy Karácsony előtt még ezt is cseréltessek ha úgy alakul, illetve nem is könnyű bontóban találni benzineshez váltót.  
Kb 50-60km/h-tól hallani jobban, kinyomott kuplunggal és üresben gurulva is hallani. Lehet, hogy tényleg váltó? ~250.000 km van az autóban és ezt leszámítva nagyon meg vagyok vele elégedve, miután persze megcsináltunk rajta pár típushibát, szívósor herélés, vezetőoldali központi zár csere.

Örülnék neki ha azt kapnám karácsonyi ajándéknak, hogy nem a váltó a ludas, hanem csak egy csapágy Wink

Előre is köszi az esetleges ötleteket, segítséget!
egy barátomnak most nemrég cseréltünk kluplungot.de nem azért mert annyira elkopott,hanem mert csúszott.És az oka az volt,hogy a főtengely szimering folyatott,és feláztatta a motorolaj a tárcsát teljesen.Lehet,hogy neked is ez van,és ez magyarázza a morgó hangor is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4723 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 21:31:04 »

egy barátomnak most nemrég cseréltünk kluplungot.de nem azért mert annyira elkopott,hanem mert csúszott.És az oka az volt,hogy a főtengely szimering folyatott,és feláztatta a motorolaj a tárcsát teljesen.Lehet,hogy neked is ez van,és ez magyarázza a morgó hangor is.

Ez érdekes, mert a hátsó fötengely szimmering tömítetlensége esetén még a lendkerék előtt távozik a motorolaj. Nem tudja megkerülni a lendkereket, a motor és váltó között kicsöpög.
Ha el van dugulva (Mitől lenne?) a kivezető nyílás, akkor tudna felhalmozódni a motorolaj a kuplungharang aljában. De ahhoz is sok kellene, hogy utána beleforogjon a kuplungszerkezet. De mivel a motor és váltó között sosem tökéletes a tömítés, úgyis kiszivárog valamennyi.

Nem a nyeles tengelytől jött és a váltó olaj? Vagy a kinyomócsapágytól a fékfolyadék?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4724 Dátum: 2014.12.05 péntek, 06:31:31 »

Ez érdekes, mert a hátsó fötengely szimmering tömítetlensége esetén még a lendkerék előtt távozik a motorolaj. Nem tudja megkerülni a lendkereket, a motor és váltó között kicsöpög.
Ha el van dugulva (Mitől lenne?) a kivezető nyílás, akkor tudna felhalmozódni a motorolaj a kuplungharang aljában. De ahhoz is sok kellene, hogy utána beleforogjon a kuplungszerkezet. De mivel a motor és váltó között sosem tökéletes a tömítés, úgyis kiszivárog valamennyi.

Nem a nyeles tengelytől jött és a váltó olaj? Vagy a kinyomócsapágytól a fékfolyadék?
lehetséges,mert minden szimeringet cserélni kellett,meg a nyelestengely is volt csapágyazva,sőt még szinkrongyűrű is volt cserélve az 1,2-n.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4725 Dátum: 2014.12.05 péntek, 11:16:57 »

A kuplung szett cikkszáma:     1423923
(nem tartalmazza a kinyomócsapágyat, csak tárcsa+szerkezet)

A kuplung szett cikkszáma:     1423923
(nem tartalmazza a kinyomócsapágyat, csak tárcsa+szerkezet)

Kösz.

Ez rossz hír, mert akkor a 240mm-es átmérőjű kell, ami drágább.
LUK kuplungszerkezet: 60.000Ft
LUK kettős t. lendkerék: 113.900Ft
Valeo kinyomócsapágy: 25.870Ft

 Csak az anyagköltség 200.000Ft. Egy 1.8-as benzinesbe. Vicc.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4726 Dátum: 2014.12.05 péntek, 11:25:21 »

Kösz.

Ez rossz hír, mert akkor a 240mm-es átmérőjű kell, ami drágább.
LUK kuplungszerkezet: 60.000Ft
LUK kettős t. lendkerék: 113.900Ft
Valeo kinyomócsapágy: 25.870Ft

 Csak az anyagköltség 200.000Ft. Egy 1.8-as benzinesbe. Vicc.


Szerintem ennél olcsóbban is meg lehet venni......cromaxba kapásból olcsóbb egy kicsit.  Szét kell nézni több helyen.
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330078-kuplungszett/2899-kuplung-szett-ford-mondeo-2002-2007-benzines-1_8-2_0
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330081-kuplung-kinyomocsapagy/3446-kuplung-kinyomocsapagy-galaxy-1994-2006mondeo-1994-2000
https://cromax.hu/110000000-motor/110740000-lendkerek-es-alkatreszei/110740309-lendkerek/10689-lendkerek-ford-mondeo-2002-2007-benzines-1_8-2_0
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4727 Dátum: 2014.12.05 péntek, 11:45:32 »

Kösz.

Ez rossz hír, mert akkor a 240mm-es átmérőjű kell, ami drágább.
LUK kuplungszerkezet: 60.000Ft
LUK kettős t. lendkerék: 113.900Ft
Valeo kinyomócsapágy: 25.870Ft

 Csak az anyagköltség 200.000Ft. Egy 1.8-as benzinesbe. Vicc.

Ez ennyi. Új alkatrészek, ami ennyibe kerül kisker fogyasztónak. Sajnos nem vicc, eléggé komoly. De más drágaság nincs a Mondeo-nál.
Valamint normál használat mellett 200e km-ig le van tudva a dolog, ami azért jó pár év.
Az új alkatrész "nem tud" tekintettel lenni arra az autóra, amihez kell. Lehet az akár fiatal, akár idősebb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Marci96
Vendég
« Új hozzászólás #4728 Dátum: 2014.12.05 péntek, 14:01:27 »

Amikor benyomom a kuplung pedált rázza a lábamat kicsit és kicsit zakatol ha  be van nyomva vagy ki van engedve akkor nincs hang és nem is rázza a pedált csak nyomás vagy engedés közben. A lendkerék lehet rossz vagy mi baja lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4729 Dátum: 2014.12.05 péntek, 14:05:05 »

Amikor benyomom a kuplung pedált rázza a lábamat kicsit és kicsit zakatol ha  be van nyomva vagy ki van engedve akkor nincs hang és nem is rázza a pedált csak nyomás vagy engedés közben. A lendkerék lehet rossz vagy mi baja lehet?
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4730 Dátum: 2014.12.05 péntek, 14:06:48 »

Amikor benyomom a kuplung pedált rázza a lábamat kicsit és kicsit zakatol ha  be van nyomva vagy ki van engedve akkor nincs hang és nem is rázza a pedált csak nyomás vagy engedés közben. A lendkerék lehet rossz vagy mi baja lehet?
nagy valószínűséggel a lendkerék lehet a ludas ezt legjobban úgy tudod tesztelni hogy a kuplungpedált egy olyan fél centire benyomod és akkor megnézed hogy remeg-e vagy sem ha esetleg cicereg is valami kinyomott kuplungnál akkor a kinyomód is rendetlenkedik mondjuk ezeket amúgyis egyszerre illik cserélni és ha esetleg nem teljesen értenéd hogy mit írtam akkor képzelj oda pontokat vesszőket meg nagybetűket

egyszónakisszázavége: használj írásjeleket mert úgy könnyebb megérteni mit is szeretnél írni  wave
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Karika76
Vendég
« Új hozzászólás #4731 Dátum: 2014.12.05 péntek, 14:09:43 »

nagy valószínűséggel a lendkerék lehet a ludas ezt legjobban úgy tudod tesztelni hogy a kuplungpedált egy olyan fél centire benyomod és akkor megnézed hogy remeg-e vagy sem ha esetleg cicereg is valami kinyomott kuplungnál akkor a kinyomód is rendetlenkedik mondjuk ezeket amúgyis egyszerre illik cserélni és ha esetleg nem teljesen értenéd hogy mit írtam akkor képzelj oda pontokat vesszőket meg nagybetűket

egyszónakisszázavége: használj írásjeleket mert úgy könnyebb megérteni mit is szeretnél írni  wave
Volt pont és kérdőjel is. Cheesy
Naplózva
Marci96
Vendég
« Új hozzászólás #4732 Dátum: 2014.12.05 péntek, 17:34:39 »

igen.

Köszönöm a válaszokat. Egy másik mondeo kuplung nyomkodásnál nem rázza a pedált és hangja sincs viszont csattan váltásnál az mi lehet?
Naplózva
pukkandur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #4733 Dátum: 2014.12.06 szombat, 08:15:56 »

egy barátomnak most nemrég cseréltünk kluplungot.de nem azért mert annyira elkopott,hanem mert csúszott.És az oka az volt,hogy a főtengely szimering folyatott,és feláztatta a motorolaj a tárcsát teljesen.Lehet,hogy neked is ez van,és ez magyarázza a morgó hangor is.

Köszi a gyors választ!
Valakinek esetleg egyéb ötlete? Cromaxnál nincs benzines 2.0-hoz bontott váltó. Alkatrész a váltóhoz csak rendelésre 1-2 hét és csak eredeti Ford. a neten sem találtam. Kicsit félek, hogy nehéz lesz beszerezni ha tényleg a váltó is gatya...
Naplózva

2001  2.0  Ghia 145 LE, 5 ajtós
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #4734 Dátum: 2014.12.07 vasárnap, 06:30:17 »

Kérj ajánlatot tőlük is: http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog


Kösz.

Ez rossz hír, mert akkor a 240mm-es átmérőjű kell, ami drágább.
LUK kuplungszerkezet: 60.000Ft
LUK kettős t. lendkerék: 113.900Ft
Valeo kinyomócsapágy: 25.870Ft

 Csak az anyagköltség 200.000Ft. Egy 1.8-as benzinesbe. Vicc.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Tiberius
Vendég
« Új hozzászólás #4735 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:00:03 »

Szevasztok!

A minap elvittem az én féltve őrzött kis kombimat szervizbe és egy remek kis olajcsere után közölték, hogy kuplungos az autó. (Említettem egy-két tünetet) Leültettek és közölték, hogy az fájni fog. Gyorsan felugrottak az Unix oldalára és meghasaltak egy komoly kis összeget. Szerintetek mennyiből lehet kihozni reálisan a dolgot? (Kettős tömegű, kinyomó csapágy, kuplung szett) Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ezeket gondolom illik ilyenkor mind kicserélni... 179000 van egyébként a gépben, gyári szettel. Gondolom már kiszolgálta az idejét, de így év vége felé azért nagyon rosszul esik. Amúgy a szerelő eddig megbízható volt és korrekt, ugyan nem dolgozik olcsón. Nekem az a lényeg, hogy a gép rendben legyen, de ez az ár...  Huh? Huh?

Köszi!

Tiberius
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4736 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:01:42 »

Szevasztok!

A minap elvittem az én féltve őrzött kis kombimat szervizbe és egy remek kis olajcsere után közölték, hogy kuplungos az autó. (Említettem egy-két tünetet) Leültettek és közölték, hogy az fájni fog. Gyorsan felugrottak az Unix oldalára és meghasaltak egy komoly kis összeget. Szerintetek mennyiből lehet kihozni reálisan a dolgot? (Kettős tömegű, kinyomó csapágy, kuplung szett) Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ezeket gondolom illik ilyenkor mind kicserélni... 179000 van egyébként a gépben, gyári szettel. Gondolom már kiszolgálta az idejét, de így év vége felé azért nagyon rosszul esik. Amúgy a szerelő eddig megbízható volt és korrekt, ugyan nem dolgozik olcsón. Nekem az a lényeg, hogy a gép rendben legyen, de ez az ár...  Huh? Huh?

Köszi!

Tiberius


Ha elárulod milyen mondeod van, akkor segíteni is tudunk. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4737 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:02:28 »

Szevasztok!

A minap elvittem az én féltve őrzött kis kombimat szervizbe és egy remek kis olajcsere után közölték, hogy kuplungos az autó. (Említettem egy-két tünetet) Leültettek és közölték, hogy az fájni fog. Gyorsan felugrottak az Unix oldalára és meghasaltak egy komoly kis összeget. Szerintetek mennyiből lehet kihozni reálisan a dolgot? (Kettős tömegű, kinyomó csapágy, kuplung szett) Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ezeket gondolom illik ilyenkor mind kicserélni... 179000 van egyébként a gépben, gyári szettel. Gondolom már kiszolgálta az idejét, de így év vége felé azért nagyon rosszul esik. Amúgy a szerelő eddig megbízható volt és korrekt, ugyan nem dolgozik olcsón. Nekem az a lényeg, hogy a gép rendben legyen, de ez az ár...  Huh? Huh?

Köszi!

Tiberius

Kb. 200-250 beszerzési forrástól függően.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4738 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:10:13 »

Szevasztok!

A minap elvittem az én féltve őrzött kis kombimat szervizbe és egy remek kis olajcsere után közölték, hogy kuplungos az autó. (Említettem egy-két tünetet) Leültettek és közölték, hogy az fájni fog. Gyorsan felugrottak az Unix oldalára és meghasaltak egy komoly kis összeget. Szerintetek mennyiből lehet kihozni reálisan a dolgot? (Kettős tömegű, kinyomó csapágy, kuplung szett) Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Ezeket gondolom illik ilyenkor mind kicserélni... 179000 van egyébként a gépben, gyári szettel. Gondolom már kiszolgálta az idejét, de így év vége felé azért nagyon rosszul esik. Amúgy a szerelő eddig megbízható volt és korrekt, ugyan nem dolgozik olcsón. Nekem az a lényeg, hogy a gép rendben legyen, de ez az ár...  Huh? Huh?

Köszi!

Tiberius
Érzel valamit a kuplungon? Csúszik? Zörög leállításnál? Remeg a kuplung pedál, ha ráteszed a lábadat (nem nyomod ki, csak ráteszed a talpad)? Ha kinyomod a kuplungot, akkor beleköltözik a tücsök (tehát cicereg a kinyomó)?
Ha ezek közül valamelyikre is igen a válasz, akkor lehet elgondolkodni a cserén. Amíg nem érzel semmit, csak a szerelőd szerint cserélni kéne, addig én - de ez szubjektív vélemény - nem foglalkoznék vele. Ha egy szerelő meglát egy Mondeo-t, akkor a két jolly-joker közül az egyiket (porlasztócsúcs, vagy kuplungcsere) tuti elsüti, mert a userek jórésze tudja, hogy ezek Mondeo betegségek, de legalább jó drága, tehát jól le lehet venni a tulajt. Nekem 50e km-el ezelőtt mondták azt, hogy talán még 5e km van a kuplungban. És a mai napig vidáman gurulok vele.
A 179e még nem a világ. Pláne, ha tényleg ennyi, és nem 290e-ről lett visszatekerve. Nem egy klubbos, igazolható kilométeres autó van 260e km felett, gyári kuplunggal.
A szett ára amúgy 160e és 250e között bármi lehet, beszerzési forrástól függően, plusz munkadíj.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Tiberius
Vendég
« Új hozzászólás #4739 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:21:21 »

Jogos a két pont  Wink MKIII TDCI, kombi, 6 seb, manuális 96KW
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4740 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:24:49 »

Jogos a két pont  Wink MKIII TDCI, kombi, 6 seb, manuális 96KW


Valaki nemrég őket ajánlotta: http://www.xenixauto.hu/akcio-2014-09-kuplung-lendkerek.html
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Tiberius
Vendég
« Új hozzászólás #4741 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:29:13 »

Érzel valamit a kuplungon? Csúszik? Zörög leállításnál? Remeg a kuplung pedál, ha ráteszed a lábadat (nem nyomod ki, csak ráteszed a talpad)? Ha kinyomod a kuplungot, akkor beleköltözik a tücsök (tehát cicereg a kinyomó)?
Ha ezek közül valamelyikre is igen a válasz, akkor lehet elgondolkodni a cserén. Amíg nem érzel semmit, csak a szerelőd szerint cserélni kéne, addig én - de ez szubjektív vélemény - nem foglalkoznék vele. Ha egy szerelő meglát egy Mondeo-t, akkor a két jolly-joker közül az egyiket (porlasztócsúcs, vagy kuplungcsere) tuti elsüti, mert a userek jórésze tudja, hogy ezek Mondeo betegségek, de legalább jó drága, tehát jól le lehet venni a tulajt. Nekem 50e km-el ezelőtt mondták azt, hogy talán még 5e km van a kuplungban. És a mai napig vidáman gurulok vele.
A 179e még nem a világ. Pláne, ha tényleg ennyi, és nem 290e-ről lett visszatekerve. Nem egy klubbos, igazolható kilométeres autó van 260e km felett, gyári kuplunggal.
A szett ára amúgy 160e és 250e között bármi lehet, beszerzési forrástól függően, plusz munkadíj.

Szia Domi!

A fent említettek közül egyiket sem tapasztaltam. Amikor sebességbe teszem ugyanakkor hallok egy oda nem illő viszonylag hangos kattanást (váltás stílusától függően). Ezen felül, főleg mostanában (hidegben) indulás környékén nem igazán szereti bevenni a sebességfokozatokat. Játszanom kell, mert az egyes-kettes, rükverc nem tetszik neki...
Naplózva
Tiberius
Vendég
« Új hozzászólás #4742 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:36:12 »


Köszönöm Zoleex, ránézek!
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4743 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:39:06 »

Jogos a két pont  Wink MKIII TDCI, kombi, 6 seb, manuális 96KW
Na ezt így (egy évszámmal kiegészítve) dobd be az aláírásodba, és akkor soha többet nem kell leírnod, hogy mihez kérsz segítséget  Wink
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4744 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:42:19 »

Szia Domi!

A fent említettek közül egyiket sem tapasztaltam. Amikor sebességbe teszem ugyanakkor hallok egy oda nem illő viszonylag hangos kattanást (váltás stílusától függően). Ezen felül, főleg mostanában (hidegben) indulás környékén nem igazán szereti bevenni a sebességfokozatokat. Játszanom kell, mert az egyes-kettes, rükverc nem tetszik neki...
Mondjuk ezek azért nem jelentenek jót, de talán még nincs itt a vég. Ha dec. 19-én ráérsz, és Pesten, vagy Pest közelében laksz, akkor gyere el a minitalira (Mondeo találkozók / minitalik topik), és akkor átesel a beavatáson (  eplus2 ), lefikázzuk a kocsidat, megitatunk epres shake-el, és talán, de csak talán még segítséget is kaphatsz  nyes
Komolyra fordítva: ha ráérsz, gyere el a találkozóra. Ott többen vagyunk, meg tudjuk hallgatni azt a kattanóhangot, meg tudjuk nézni, hogy mennyire akad az a váltó, hogy ez mennyire normális, vagy sem, és tudunk segíteni alkatrészforrással, stb.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Tiberius
Vendég
« Új hozzászólás #4745 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 10:58:49 »

Mondjuk ezek azért nem jelentenek jót, de talán még nincs itt a vég. Ha dec. 19-én ráérsz, és Pesten, vagy Pest közelében laksz, akkor gyere el a minitalira (Mondeo találkozók / minitalik topik), és akkor átesel a beavatáson (  eplus2 ), lefikázzuk a kocsidat, megitatunk epres shake-el, és talán, de csak talán még segítséget is kaphatsz  nyes
Komolyra fordítva: ha ráérsz, gyere el a találkozóra. Ott többen vagyunk, meg tudjuk hallgatni azt a kattanóhangot, meg tudjuk nézni, hogy mennyire akad az a váltó, hogy ez mennyire normális, vagy sem, és tudunk segíteni alkatrészforrással, stb.

Jaj, neee! Epres shake!!!   rinya Csak azt neeee... Köszönöm a meghívást, ha tudok, élek is vele! Amúgy gondolom érdemes egy kicsit utána menni az alkatrész kérdésnek, mert ahogy láttam iszonyat nagy a szórás. Mondjuk a kérdés az,  hogy mennyire veszik jó néven a szervizekben ha odaállítok velük... De mondjuk ez utóbbit pont leszarom, ha spórolhatok vele 40-50 ezret...
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4746 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 11:05:14 »

Jaj, neee! Epres shake!!!   rinya Csak azt neeee... Köszönöm a meghívást, ha tudok, élek is vele! Amúgy gondolom érdemes egy kicsit utána menni az alkatrész kérdésnek, mert ahogy láttam iszonyat nagy a szórás. Mondjuk a kérdés az,  hogy mennyire veszik jó néven a szervizekben ha odaállítok velük... De mondjuk ez utóbbit pont leszarom, ha spórolhatok vele 40-50 ezret...
A dolog nem meghívás alapú, hanem önkéntes jelentkezős ( http://mondeo.hu/index.php?topic=92.msg958061#new ). Előtte azért készülj fel a legrosszabbra  nyes Az epressék meg kötelező minden újoncnak  hehe

Alkatrész árak nagyon szórnak. Külföldi forrás is akad bőven, van aki már azt is kijárta. Szervizből meg olyat kell keresni, aki beteszi a hozott alkatrészt. Mondjuk egy márkaszerviz biztos nem lesz közöttük.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4747 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 11:06:23 »

Érzel valamit a kuplungon? Csúszik? Zörög leállításnál? Remeg a kuplung pedál, ha ráteszed a lábadat (nem nyomod ki, csak ráteszed a talpad)? Ha kinyomod a kuplungot, akkor beleköltözik a tücsök (tehát cicereg a kinyomó)?
Ha ezek közül valamelyikre is igen a válasz, akkor lehet elgondolkodni a cserén. Amíg nem érzel semmit, csak a szerelőd szerint cserélni kéne, addig én - de ez szubjektív vélemény - nem foglalkoznék vele. Ha egy szerelő meglát egy Mondeo-t, akkor a két jolly-joker közül az egyiket (porlasztócsúcs, vagy kuplungcsere) tuti elsüti, mert a userek jórésze tudja, hogy ezek Mondeo betegségek, de legalább jó drága, tehát jól le lehet venni a tulajt. Nekem 50e km-el ezelőtt mondták azt, hogy talán még 5e km van a kuplungban. És a mai napig vidáman gurulok vele.
A 179e még nem a világ. Pláne, ha tényleg ennyi, és nem 290e-ről lett visszatekerve. Nem egy klubbos, igazolható kilométeres autó van 260e km felett, gyári kuplunggal.
A szett ára amúgy 160e és 250e között bármi lehet, beszerzési forrástól függően, plusz munkadíj.

Mondjuk igen, engem is több mint 1 éve riogattak a kuplung cserével, de a mai napig semmi baja, azóta lementem több mint 20 000 km-t vele.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4748 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 12:05:32 »

Mondjuk igen, engem is több mint 1 éve riogattak a kuplung cserével, de a mai napig semmi baja, azóta lementem több mint 20 000 km-t vele.
Mondom, mindenkit ezzel riogatnak. Ha megszeppen az ügyfél, és belemegy a dologba, akkor zsíros falat.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4749 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 13:10:20 »

Mondom, mindenkit ezzel riogatnak. Ha megszeppen az ügyfél, és belemegy a dologba, akkor zsíros falat.

Ameddig nem kezd el csúszni, én hozzá nem nyúlok.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 [95] 96 97 98 99 100 101 102 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.