Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:36:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 105 106 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325773 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4900 Dátum: 2015.03.13 péntek, 09:40:46 »

Az alapján, amit Zoleex belinkelt, nekem az jött le, hogy ha 5-ös váltód van (MTX75), akkor igen, a 6-os (MMT6), akkor nem.
6-os váltom van.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #4901 Dátum: 2015.03.13 péntek, 11:23:06 »

Valaki meg tudja nekem azt mondani hogy az st220 kuplungszettjei között van-1 különbség?
a 2002 es 5 ös váltós és az utána következő 6os váltós szeriák közt? az enyém 2002.06. havi 5ös váltós
Mert kuplung szettet akarok venni de nem tudom, hogy melyik  a jó bele, és ahol kedvezményem van ott csak 6os váltóst látnak a gépben.

 falbav
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4902 Dátum: 2015.03.13 péntek, 11:25:20 »

Valaki meg tudja nekem azt mondani hogy az st220 kuplungszettjei között van-1 különbség?
a 2002 es 5 ös váltós és az utána következő 6os váltós szeriák közt? az enyém 2002.06. havi 5ös váltós
Mert kuplung szettet akarok venni de nem tudom, hogy melyik  a jó bele, és ahol kedvezményem van ott csak 6os váltóst látnak a gépben.

 falbav

FAQ nem segít?

"2.5 V6 LCBD, 3.0 V6 REBA, ST220 MEBA

Kuplung készlet+kinyomó
MMT6: 624 3324 33

Kuplung készlet
MTX75: 624 3140 09
MMT6: 624 3324 09

Kinyomó
MTX75: 510 0007 10
MMT6: 510 0125 10

Lendkerék
415 0412 10

Csavarkészlet
411 0176 10"

A kuplung készlet a szerkezetet és a tárcsát jelenti egyben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #4903 Dátum: 2015.03.15 vasárnap, 11:04:57 »



Itt egy leírás a cseréről: http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/27851-gearbox-oil-change-guide/
Először a betöltő csavarját tekerd ki és csak utána próbálkozz a leeresztővel. 

A váltóbevizsgálás szerintem többe kerül, mint maga a váltó.....
Szimeringeket és tolatólámpa kapcsolót akár otthon is ki tudod cserélni.       

Köszönöm a linket. Bár nem magyar, a képeken szépen látszik minden. A kérdésem még az lenne, hogy amig nem sikerül a váltót lecserélnem, addig, mivel csepeg kicsit az olaj, szabad-e utántölteni? Vagyis nem cserélni csak feltölteni.
Azért kérdem, mert aknám nincs, alámenni nem tudok és még idén cserélve lesz a váltó, ezért szervizbe nem vinném, ha magam is bele tudok tölteni egy kicsit.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4904 Dátum: 2015.03.15 vasárnap, 12:04:48 »

Köszönöm a linket. Bár nem magyar, a képeken szépen látszik minden. A kérdésem még az lenne, hogy amig nem sikerül a váltót lecserélnem, addig, mivel csepeg kicsit az olaj, szabad-e utántölteni? Vagyis nem cserélni csak feltölteni.
Azért kérdem, mert aknám nincs, alámenni nem tudok és még idén cserélve lesz a váltó, ezért szervizbe nem vinném, ha magam is bele tudok tölteni egy kicsit.

Utàntöltheted magadnak is. Linken làthatod a töltő csavart.
Biztos a vàltóból jön az olaj? Hol látod a folyást?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4905 Dátum: 2015.03.20 péntek, 13:02:48 »

Van különbség a 5-ös és 6-os váltóhoz való kettőstömegű és kuplung szerkezet között?
Ezt néztem ki: http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00

A  kettőstömegü lendkereket a motorhoz veszed a váltóhoz meg a kinyomó csapágyat.Én cseréltem 5-ös váltót 6-os ra és csak a váltó le fel lett cserélve semmi más.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4906 Dátum: 2015.03.21 szombat, 14:12:54 »

Mi véleményetek az egytömegű lendkerékről?  Érdemes váltani rá?  Jelenleg még mindig beteg szabin van a kicsikém, mert nincs 200e ftomalkatrészre.  rinya
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #4907 Dátum: 2015.03.21 szombat, 15:41:10 »

Mi véleményetek az egytömegű lendkerékről?  Érdemes váltani rá?  Jelenleg még mindig beteg szabin van a kicsikém, mert nincs 200e ftomalkatrészre.  rinya

200k? Valamit szerintem elneztel. Ketlem hogy egy lendkerek ennyibe kerulne.
Naplózva
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4908 Dátum: 2015.03.21 szombat, 17:15:25 »

200k? Valamit szerintem elneztel. Ketlem hogy egy lendkerek ennyibe kerulne.
Lendkerék, kuplung szerk. csapágy és munkahenger a 200e ft.
Naplózva
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4909 Dátum: 2015.03.21 szombat, 22:37:55 »

Láttam a facebookon e témában igen magas szintű hozzászólások voltak nagyon nagy tudású emberektől..... eplus2
Gondolom rengetegnek van mind szakmai,mind elméleti, és gyakorlati tapasztalata e témában ahogy olvasgattam... eljen
Nemis nagyon csodálkozom hogy kiröhögik őket a fósvágenesek, amennyi ökörséget összehordanak ott egyesek....Aztán meg irogatnak hogy nem jó az autójuk nincs ötletem?  Mert ECU frissités közben bekellett bikázni és leégett a generátorról a diódahíd b@zdmeg....nem kapok szikrát néha komolyan... falbav falbav gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun gun violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent violent
Elég paraszt hangnemet ütött meg 1-2 emberke. Fel is húztam magam rajta. Pedig csak a véleményukre voltam kíváncsi. Erre osztják az észt. Ha jól láttam te vagy a fix lendkerék guruja. Smiley segíts dontenem a témában. 6os valtom van es 2.0 tdci motor.  Erdemes a fix lendkereket bele rakni?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4910 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 12:10:34 »

Elég paraszt hangnemet ütött meg 1-2 emberke. Fel is húztam magam rajta. Pedig csak a véleményukre voltam kíváncsi. Erre osztják az észt. Ha jól láttam te vagy a fix lendkerék guruja. Smiley segíts dontenem a témában. 6os valtom van es 2.0 tdci motor.  Erdemes a fix lendkereket bele rakni?

De gyors vagy bakker...inkább kitöröltem mert úgy döntöttem nem akarok vitázni senkivel már...és okosok mindig vannak persze akiket nem lehet meggyőzni.
Ha nekem TDCI-m lenne akkor is fix lendkereket raknék bele. mint ahogy az van most is a TDDI-ben 6-7 éve. De akármilyen autóm lenne akkor is a fix-re törekednék és ennyi.
Árban kb ugyanannyira jössz ki szerintem de nem néztem árakat mostanában munkadij 30 körül van egy ilyenre.
Viszont amit mi betettünk vagy akinek eddig segitettem és olyat tett be ami nekem is van mindegyik megy úgy tudom tökéletesen....a többiről nem tudok nyilatkozni.
Nálam a 6-os váltó elkezdett búgni jöttem haza németből az autópályán, oda felé még nem volt hangja...mentem vele igy még kb 4 hónapot és visszaraktunk egy 5-öst (amivel ment kb 5 évet előtte). A 6-os kb 2 évet volt fennt, használt volt kb 350.000km-el, és az az érdekes hogy német út előtt olajat cseréltünk, igaz nem valami nagy márkát tettünk bele és elkezdett szólni 1500km után...hátsó difi csapágyak feladták, kidobtam a kukába...60km/h-tól elkezdtek búgni...TZS barátomnak is ugyanez volt 6-ossal, beszéltünk és neki kéttömegű volt mindig a kocsiban...erről ennyit, Lényeg hogy köze nem volt a fix lendkerékhez.
Csak érdekességképpen irom hogy a gyári szervizek a gyári programban egyre többször futnak bele hogy csak fix kiváltó szettet hoz nekik a program a kocsihoz, és kéttömegűt már nem...érdekes.... fejvakaras

« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 12:14:03 írta Bunyek » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4911 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 12:19:01 »

Elég paraszt hangnemet ütött meg 1-2 emberke. Fel is húztam magam rajta. Pedig csak a véleményukre voltam kíváncsi. Erre osztják az észt. Ha jól láttam te vagy a fix lendkerék guruja. Smiley segíts dontenem a témában. 6os valtom van es 2.0 tdci motor.  Erdemes a fix lendkereket bele rakni?

Én nem mondtam hogy parasztok, viszont elég érdekes stilusok találkoznak ott érdekes felfogású és tudású emberektől... eplus2
Néha csak beleolvasok és a tiedét pont olvastam...Inkább nem olvasom már mert vagy behugyozok a röhögéstől vagy felmegy a vérnyomásom, és nekem egyik sem jó... eplus2
Igaz már itt is inkább csak olvasója vagyok/leszek a fórumnak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 12:20:52 írta Bunyek » Naplózva
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4912 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 13:25:16 »

Én nem mondtam hogy parasztok, viszont elég érdekes stilusok találkoznak ott érdekes felfogású és tudású emberektől... eplus2
Néha csak beleolvasok és a tiedét pont olvastam...Inkább nem olvasom már mert vagy behugyozok a röhögéstől vagy felmegy a vérnyomásom, és nekem egyik sem jó... eplus2
Igaz már itt is inkább csak olvasója vagyok/leszek a fórumnak.

Azt hiszem meggyőztél. Smiley mondjuk az az érdekes, h mindenki azt irja, h szét rázza az autót meg egyebeket. De sehol nem olvastam olyat, h aki valóban használta igy járt volna. Szóval nem értem honnan szedik ezt. Ma beszeltem egy mérnök baratommal aki a femiparban dolgozik es ő is azt javasolta, h ha van hozzá fix akkor azt tegyek bele. Itt a fórumon ajánlott egy srác komplett uj szettet 80ert. Szerintem bele is költözik az automba. Smiley
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4913 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 20:42:45 »

Mi véleményetek az egytömegű lendkerékről?  Érdemes váltani rá?  Jelenleg még mindig beteg szabin van a kicsikém, mert nincs 200e ftomalkatrészre.  rinya

Egyelőre én se tudok semmi panaszt mondani rá. De én még csak ~2 év/40ezer km-nél járok.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4914 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:36:20 »

Azt hiszem meggyőztél. Smiley mondjuk az az érdekes, h mindenki azt irja, h szét rázza az autót meg egyebeket. De sehol nem olvastam olyat, h aki valóban használta igy járt volna. Szóval nem értem honnan szedik ezt. Ma beszeltem egy mérnök baratommal aki a femiparban dolgozik es ő is azt javasolta, h ha van hozzá fix akkor azt tegyek bele. Itt a fórumon ajánlott egy srác komplett uj szettet 80ert. Szerintem bele is költözik az automba. Smiley
fémiparban ? Smiley
végülis az autóiparhoz annyi köze van, hogy az autó is fém Cheesy

gondolom megindokolni nem tudta, csak jobb és kész. sokan vannak ezzel így
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 21:41:49 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4915 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:46:02 »

fémiparban ? Smiley
végülis az autóiparhoz annyi köze van, hogy az autó is fém Cheesy

gondolom megindokolni nem tudta, csak jobb és kész. sokan vannak ezzel így

gondolom, ha valamit a gyárban megterveztek, leteszteltek, az úgy jó. Ha 2 tömegűvel gyártották, akkor az való bele. szerintem.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4916 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:56:14 »

gondolom, ha valamit a gyárban megterveztek, leteszteltek, az úgy jó. Ha 2 tömegűvel gyártották, akkor az való bele. szerintem.
eljen hehe
de mindig van aki tudja a frankót
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4917 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:58:06 »

...és nem mellékesen az újabb modelleknél is van kéttömegű lendkerék.
Még az sem kizárt, hogy nem csak az emberek bosszantására találták ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4918 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 06:09:29 »

...és nem mellékesen az újabb modelleknél is van kéttömegű lendkerék.
Még az sem kizárt, hogy nem csak az emberek bosszantására találták ki.
ha 1 ütemben 7x sprickol,azt mán csillapítani köll....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #4919 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 17:23:14 »

gondolom, ha valamit a gyárban megterveztek, leteszteltek, az úgy jó. Ha 2 tömegűvel gyártották, akkor az való bele. szerintem.

Ja. Bal első zár. Hátsó fék. Ostoba automata klíma.. stb.

 hehe
Naplózva
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4920 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 18:49:56 »

Mennyi okos szak avatott ember van itt...  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4921 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:48:36 »

Mennyi okos szak avatott ember van itt...  eplus2
nem kell kérdezni más véleményét.ha te sokkal okosabbnak gondolod magad,akkor miért kérdezed,hogy a tdci-re jó lesz-e a fix lendkerék?

Súgok.Többen visszaszerelték a fixet a gyárira,mert szétrázta az autót.de biztosan ők voltak a bénák. pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4922 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:51:41 »

nem kell kérdezni más véleményét.ha te sokkal okosabbnak gondolod magad,akkor miért kérdezed,hogy a tdci-re jó lesz-e a fix lendkerék?

Súgok.Többen visszaszerelték a fixet a gyárira,mert szétrázta az autót.de biztosan ők voltak a bénák. pias

Kicsodák?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4923 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:56:04 »

Kicsodák?
2-3 éve is van már.nem emlékszem a nickjükre.lerágott csont volt ez már akkor is.időnként fel fel bukkan a sok marhasággal együtt.
ha nem lennék lusta,biz isten megkeresném,de beleuntam,hogy időnként visszatér mindig ugyan az a próbálkozás.
És lényegében nem is érdekel.bárki át is szerelheti,aki csak akarja.csak az informális tájékoztatáshoz hozzátartozik a valóság is. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4924 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:58:01 »

2-3 éve is van már.nem emlékszem a nickjükre.lerágott csont volt ez már akkor is.időnként fel fel bukkan a sok marhasággal együtt.
ha nem lennék lusta,biz isten megkeresném,de beleuntam,hogy időnként visszatér mindig ugyan az a próbálkozás.
És lényegében nem is érdekel.bárki át is szerelheti,aki csak akarja.csak az informális tájékoztatáshoz hozzátartozik a valóság is. nyes

Aha...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #4925 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 22:26:21 »

Egyébként egy kettőstömegűnek kb hány km-et kéne kibírnia átlagosan normál használat mellett? Ma pont nézegettem az árakat kíváncsiságból és láttam hogy komplett LUK szett mindennel együtt nincs 130k ft, ami szerintem nem egy nagy összeg, ha elmegy az ember vele mondjuk 200k km-t. Átlag 30k éves futással számolva is szűk 7 év.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4926 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 22:51:46 »

Egyébként egy kettőstömegűnek kb hány km-et kéne kibírnia átlagosan normál használat mellett? Ma pont nézegettem az árakat kíváncsiságból és láttam hogy komplett LUK szett mindennel együtt nincs 130k ft, ami szerintem nem egy nagy összeg, ha elmegy az ember vele mondjuk 200k km-t. Átlag 30k éves futással számolva is szűk 7 év.

Na ja. Csak mikor másodszor cseréled, már drágább, mint amit ér az autó. Smiley

A fixet meg soha nem kell, csak néha a kuplungot mellette.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4927 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 23:04:02 »

eljen hehe
de mindig van aki tudja a frankót

A fotelszerelők mindig jobbak mint a hivatásosak. hehe
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4928 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 23:48:47 »

Egyébként egy kettőstömegűnek kb hány km-et kéne kibírnia átlagosan normál használat mellett? Ma pont nézegettem az árakat kíváncsiságból és láttam hogy komplett LUK szett mindennel együtt nincs 130k ft, ami szerintem nem egy nagy összeg, ha elmegy az ember vele mondjuk 200k km-t. Átlag 30k éves futással számolva is szűk 7 év.

Használatfüggő, de azért 150ezer felett minden km ajándék.
Egytömegű szett szintén mindennel 45ezerből a kapunál volt (azóta drágult sajnos). Persze tény, hogy nem egy LUK, hanem noname szett.
Viszont ha tegyük fel bajt csinál és cserélnem kéne egy váltót, plusz mondjuk betennék egy új kinyomót, szerkezetet, tárcsát, még akkor is éppen hogy alulról karcolom egy kettőstömegű szett árát Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4929 Dátum: 2015.03.24 kedd, 06:07:44 »

Egyébként egy kettőstömegűnek kb hány km-et kéne kibírnia átlagosan normál használat mellett? Ma pont nézegettem az árakat kíváncsiságból és láttam hogy komplett LUK szett mindennel együtt nincs 130k ft, ami szerintem nem egy nagy összeg, ha elmegy az ember vele mondjuk 200k km-t. Átlag 30k éves futással számolva is szűk 7 év.
nincs ilyen szám.van aki 400felett jár vele,és van aki120nál cserélte.a számok az elsőnél igazak..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4930 Dátum: 2015.03.24 kedd, 08:11:39 »

Na ja. Csak mikor másodszor cseréled, már drágább, mint amit ér az autó. Smiley

A fixet meg soha nem kell, csak néha a kuplungot mellette.

AndyA
amit nem kapsz valószínű külön, csak másik fix lendkerékkel, hiába nem kell
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ujfiju
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


« Új hozzászólás #4931 Dátum: 2015.03.25 szerda, 09:01:41 »

Hali!

Egy olyan tunet utotte fel a fejet, hogy valtas kozben (amig a kuplung pedalt nyomom) csorompolo hang hallatszik es a pedal is razkodik. Nem jo jel.
A szerelo ismeros egybol ravagta hogy ez kuplung kiemelő csapágy hiba lesz. Ennek orvedtem is, hogy egybol mondta hiba okat - nem szokott tevedni.
Aztan a kovetkezo lepes, hogy mivel nem ismeretes, hogy mennyit futott a jelenlegi kuplungszerkezet (max 200e) igy csereljuk az egeszet es meg az is lehet hogy a kettos tomegu lendkereket is. Ennek kevesbe orvendtem.
Ertem en, hogy ezek komplex szerkezetek, csak hat nehezen emeszti meg az ember, hogy egy alkatresz miatt ennyi mindent csereljek. Arra is gondoltam, hogy szerelokent az egesz kocerajt konnyebb cserelni, mint a szetbontani es csak a csapagyat cserelni. Es valoszinuleg kevesebb a riziko is vele.

Szerintetek egybol rendeljem meg a kuplungot, vagy gyozkodjem a szerelot hogy probalja meg a csapagycseret? Azt is el tudom fogadni, hogy ha a csapagy tonkremenet, akkor a tobbi resze is mar a veget jarja es jobban jarok ha most rendbe lesz teve.

A masik kerdesem, hogy allitolag tobb kuplung szerkezet is van az mk3-hoz, igy jo lenne tudni, hogy melyiket rendeljuk? Valami ilyesmi valto kodokrol van szo: 1s7t, 2s7t  3s7t. En ugy gondolnam, hogy az alvazkodbol egyertelmu... Az auto amugy MK3 TDCi 2L 2005 decemberi facelift, Ghia   

Elore is koszi a tanacsokat:
Ujfiju
Naplózva

2005 MkIII 2.0 Tdci, Ghia, 6 gang, Denso navigation, FlipKey
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4932 Dátum: 2015.03.25 szerda, 09:21:16 »

Hali!

Egy olyan tunet utotte fel a fejet, hogy valtas kozben (amig a kuplung pedalt nyomom) csorompolo hang hallatszik es a pedal is razkodik. Nem jo jel.
A szerelo ismeros egybol ravagta hogy ez kuplung kiemelő csapágy hiba lesz. Ennek orvedtem is, hogy egybol mondta hiba okat - nem szokott tevedni.
Aztan a kovetkezo lepes, hogy mivel nem ismeretes, hogy mennyit futott a jelenlegi kuplungszerkezet (max 200e) igy csereljuk az egeszet es meg az is lehet hogy a kettos tomegu lendkereket is. Ennek kevesbe orvendtem.
Ertem en, hogy ezek komplex szerkezetek, csak hat nehezen emeszti meg az ember, hogy egy alkatresz miatt ennyi mindent csereljek. Arra is gondoltam, hogy szerelokent az egesz kocerajt konnyebb cserelni, mint a szetbontani es csak a csapagyat cserelni. Es valoszinuleg kevesebb a riziko is vele.

Szerintetek egybol rendeljem meg a kuplungot, vagy gyozkodjem a szerelot hogy probalja meg a csapagycseret? Azt is el tudom fogadni, hogy ha a csapagy tonkremenet, akkor a tobbi resze is mar a veget jarja es jobban jarok ha most rendbe lesz teve.

A masik kerdesem, hogy allitolag tobb kuplung szerkezet is van az mk3-hoz, igy jo lenne tudni, hogy melyiket rendeljuk? Valami ilyesmi valto kodokrol van szo: 1s7t, 2s7t  3s7t. En ugy gondolnam, hogy az alvazkodbol egyertelmu... Az auto amugy MK3 TDCi 2L 2005 decemberi facelift, Ghia   

Elore is koszi a tanacsokat:
Ujfiju

szerintem jó tanácsot adott a szerelőd.

az FAQ-ban ott vannak a cikkszámok a kuplunghoz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4933 Dátum: 2015.03.25 szerda, 12:01:42 »

Hali!

Egy olyan tunet utotte fel a fejet, hogy valtas kozben (amig a kuplung pedalt nyomom) csorompolo hang hallatszik es a pedal is razkodik. Nem jo jel.
A szerelo ismeros egybol ravagta hogy ez kuplung kiemelő csapágy hiba lesz. Ennek orvedtem is, hogy egybol mondta hiba okat - nem szokott tevedni.
Aztan a kovetkezo lepes, hogy mivel nem ismeretes, hogy mennyit futott a jelenlegi kuplungszerkezet (max 200e) igy csereljuk az egeszet es meg az is lehet hogy a kettos tomegu lendkereket is. Ennek kevesbe orvendtem.
Ertem en, hogy ezek komplex szerkezetek, csak hat nehezen emeszti meg az ember, hogy egy alkatresz miatt ennyi mindent csereljek. Arra is gondoltam, hogy szerelokent az egesz kocerajt konnyebb cserelni, mint a szetbontani es csak a csapagyat cserelni. Es valoszinuleg kevesebb a riziko is vele.

Szerintetek egybol rendeljem meg a kuplungot, vagy gyozkodjem a szerelot hogy probalja meg a csapagycseret? Azt is el tudom fogadni, hogy ha a csapagy tonkremenet, akkor a tobbi resze is mar a veget jarja es jobban jarok ha most rendbe lesz teve.

A masik kerdesem, hogy allitolag tobb kuplung szerkezet is van az mk3-hoz, igy jo lenne tudni, hogy melyiket rendeljuk? Valami ilyesmi valto kodokrol van szo: 1s7t, 2s7t  3s7t. En ugy gondolnam, hogy az alvazkodbol egyertelmu... Az auto amugy MK3 TDCi 2L 2005 decemberi facelift, Ghia   

Elore is koszi a tanacsokat:
Ujfiju


Azért szokás egyben cserélni mindent, mert elég nagy munka a szerelés, 30-40 körül szoktak kérni érte. Lehet, hogy a többi alkatrész kibír még párezret, de ha 2 hónap múlva megint szét kell szedni, akkor újra kipergetheted a 30ezret. Ha egyszerre cserélsz mindent, akkor pedig tudod, hogy min 120-150ezer km-en keresztül nem lesz gond azon a részen.
Csak kinyomót cserélni semmivel sem nehezebb, mint egyben az egészet (sőt ha így nézzük, akkor a szerkezet és lendkerék csere még plusz idő és energia).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4934 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 11:04:30 »

Magyarországo lehet kapni egytümegű lendkereket egy 2004 1.8 125LE benzines mondeohoz? Vagy csak külföldről lehet behozatni?
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4935 Dátum: 2015.04.02 csütörtök, 11:05:55 »

Magyarországo lehet kapni egytümegű lendkereket egy 2004 1.8 125LE benzines mondeohoz? Vagy csak külföldről lehet behozatni?



Biztos lehet....csak azon már rajta lesz a kereskedő haszna is.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4936 Dátum: 2015.04.03 péntek, 15:04:36 »

1, Szerintetek lehet keverni a lendkerék és a kuplung gyártóját?
A lendkerék (kettős) Sachs, a kuplung pedig LUK lenne.

2, Kaptam egy olcsó ajánlatot Valeo hidraulikus kinyomócsapágyra. Gyanúsan olcsó. Van vele valamilyen tapasztalataitok?
 
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4937 Dátum: 2015.04.03 péntek, 15:26:41 »



Biztos lehet....csak azon már rajta lesz a kereskedő haszna is.
nekem pont annyit mutatott múltkor a külföldi webshop is, mintha itthon néztem volna kuplung szettet.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4938 Dátum: 2015.04.03 péntek, 16:00:46 »

nekem pont annyit mutatott múltkor a külföldi webshop is, mintha itthon néztem volna kuplung szettet.


Ne webshopba nézd.....ebay biztos olcsóbb.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4939 Dátum: 2015.04.03 péntek, 16:42:10 »



Ne webshopba nézd.....ebay biztos olcsóbb.
ebay-en is a kínai szarok olcsóbbak.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4940 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:37:05 »

Kicsodák?
na például:  Wink

"Leírás
Az autó megkímélt állapotú, belső tere nagyon szép, kívülről használatból adódó karcok találhatóak. A gépjárművet hosszú utakra használtam, olajcsere, szűrők cseréje mindig időben elvégezve. Pár hónappal ezelőtt az izzítógyertyák voltak cserélve. Az autóba kb. 50.000 km-rel ezelőtt fix lendkerék lett beépítve. Alapjáraton felengedett kuplungnál rezonancia érzékelhető, illetve gyorsításnál kb. 2200-as fordulatig. Az autó működését nem befolyásolja, napi használatban van. Az autó bármikor kipróbálható, szerelővel átvizsgáltatható. Az autóhoz jár 4db 2013-as jó állapotú téligumi, illetve 2 db majdnem új 2014-es nyárigumi."

 forrás    ---    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_trend-8842452


 Évjárat:   2006
 Állapot:   Normál
 Kivitel:   Kombi
Jármű adatok
 Futott km:   268 000 km
 Szállítható szem. száma:   5 fő
 Ajtók száma:   5
 Szín:   Sötétkék
 Saját tömeg:   1 505 kg
 Össztömeg:   2 005 kg
 Csomagtartó:   500 liter
 Klíma fajtája:   Digitális klíma
Motor adatok
 Üzemanyag:   Dízel
 Hengerűrtartalom:   1998 cm³
 Teljesítmény:   96 kW, 131 LE
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #4941 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:44:19 »

na például:  Wink

"Leírás
Az autó megkímélt állapotú, belső tere nagyon szép, kívülről használatból adódó karcok találhatóak. A gépjárművet hosszú utakra használtam, olajcsere, szűrők cseréje mindig időben elvégezve. Pár hónappal ezelőtt az izzítógyertyák voltak cserélve. Az autóba kb. 50.000 km-rel ezelőtt fix lendkerék lett beépítve. Alapjáraton felengedett kuplungnál rezonancia érzékelhető, illetve gyorsításnál kb. 2200-as fordulatig. Az autó működését nem befolyásolja, napi használatban van. Az autó bármikor kipróbálható, szerelővel átvizsgáltatható. Az autóhoz jár 4db 2013-as jó állapotú téligumi, illetve 2 db majdnem új 2014-es nyárigumi."

 forrás    ---    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_trend-8842452


 Évjárat:   2006
 Állapot:   Normál
 Kivitel:   Kombi
Jármű adatok
 Futott km:   268 000 km
 Szállítható szem. száma:   5 fő
 Ajtók száma:   5
 Szín:   Sötétkék
 Saját tömeg:   1 505 kg
 Össztömeg:   2 005 kg
 Csomagtartó:   500 liter
 Klíma fajtája:   Digitális klíma
Motor adatok
 Üzemanyag:   Dízel
 Hengerűrtartalom:   1998 cm³
 Teljesítmény:   96 kW, 131 LE


 eljen
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4942 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:51:58 »

na például:  Wink

"Leírás
Az autó megkímélt állapotú, belső tere nagyon szép, kívülről használatból adódó karcok találhatóak. A gépjárművet hosszú utakra használtam, olajcsere, szűrők cseréje mindig időben elvégezve. Pár hónappal ezelőtt az izzítógyertyák voltak cserélve. Az autóba kb. 50.000 km-rel ezelőtt fix lendkerék lett beépítve. Alapjáraton felengedett kuplungnál rezonancia érzékelhető, illetve gyorsításnál kb. 2200-as fordulatig. Az autó működését nem befolyásolja, napi használatban van. Az autó bármikor kipróbálható, szerelővel átvizsgáltatható. Az autóhoz jár 4db 2013-as jó állapotú téligumi, illetve 2 db majdnem új 2014-es nyárigumi."

 
úgysem hiszi el senki. biztos másért van  eplus2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4943 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:53:12 »

úgysem hiszi el senki. biztos másért van  eplus2
mint mondtam-nekem nem fáj,ha valaki más szétbaxa a saját autóját. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4944 Dátum: 2015.04.03 péntek, 20:55:15 »

mint mondtam-nekem nem fáj,ha valaki más szétbaxa a saját autóját. nyes
teljesen igazad van. csak ezek után jön a "mondeo egy ***" duma általában  hehe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4945 Dátum: 2015.04.07 kedd, 12:02:55 »

na például:  Wink

"Leírás
Az autó megkímélt állapotú, belső tere nagyon szép, kívülről használatból adódó karcok találhatóak. A gépjárművet hosszú utakra használtam, olajcsere, szűrők cseréje mindig időben elvégezve. Pár hónappal ezelőtt az izzítógyertyák voltak cserélve. Az autóba kb. 50.000 km-rel ezelőtt fix lendkerék lett beépítve. Alapjáraton felengedett kuplungnál rezonancia érzékelhető, illetve gyorsításnál kb. 2200-as fordulatig. Az autó működését nem befolyásolja, napi használatban van. Az autó bármikor kipróbálható, szerelővel átvizsgáltatható. Az autóhoz jár 4db 2013-as jó állapotú téligumi, illetve 2 db majdnem új 2014-es nyárigumi."

 forrás    ---    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_trend-8842452


 Évjárat:   2006
 Állapot:   Normál
 Kivitel:   Kombi
Jármű adatok
 Futott km:   268 000 km
 Szállítható szem. száma:   5 fő
 Ajtók száma:   5
 Szín:   Sötétkék
 Saját tömeg:   1 505 kg
 Össztömeg:   2 005 kg
 Csomagtartó:   500 liter
 Klíma fajtája:   Digitális klíma
Motor adatok
 Üzemanyag:   Dízel
 Hengerűrtartalom:   1998 cm³
 Teljesítmény:   96 kW, 131 LE


És minden kétséget kizáróan bizonyított, hogy az említett rezonanciát a lendkerék okozza.... Továbbá a lendkerék is bevizsgált, hogy pl nem gyártási hibás.
Ezzel nem azt mondom, hogy biztos hogy nem az egytömegű lendkerék okozza a problémát, de kb pont ezer más oka is lehet a hibának.

Nameg sokszor amennyire hinni lehet a hahus leírásoknak, lehet, hogy nem is egytömegű van benne Cheesy (Ugye a sok megkímélt, sérülésmentes, tutiziherhogynemtekert szervízkönyves idős orvos autó Cheesy)

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4946 Dátum: 2015.04.07 kedd, 13:23:58 »

És minden kétséget kizáróan bizonyított, hogy az említett rezonanciát a lendkerék okozza.... Továbbá a lendkerék is bevizsgált, hogy pl nem gyártási hibás.
Ezzel nem azt mondom, hogy biztos hogy nem az egytömegű lendkerék okozza a problémát, de kb pont ezer más oka is lehet a hibának.

Nameg sokszor amennyire hinni lehet a hahus leírásoknak, lehet, hogy nem is egytömegű van benne Cheesy (Ugye a sok megkímélt, sérülésmentes, tutiziherhogynemtekert szervízkönyves idős orvos autó Cheesy)


ez az autó az egyik fórumtársunkké.... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #4947 Dátum: 2015.04.07 kedd, 22:10:37 »

ez az autó az egyik fórumtársunkké.... Wink
van is neki már 1 egész hozzászólása...
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4948 Dátum: 2015.04.07 kedd, 22:27:06 »

van is neki már 1 egész hozzászólása...

 taps taps taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mister28
Vendég
« Új hozzászólás #4949 Dátum: 2015.04.07 kedd, 22:53:49 »

Kedves hozzászólók!

Az autó az enyém és sajnos nem tudom teljesen behatárolni a hibajelenséget. Két szerelő azt mondta, hogy a váltóból jön a zörgés, egy pedig azt, hogy lehet, hogy a fix lendkeréknek is köze van hozzá. Az autóban valóban fix lendkerék van, nem szoktam valótlanságokat állítani. A szerelőm azt mondja, hogy mivel újabb autót szeretnék venni így inkább már ne költsek rá, hanem adjam olcsóbban. Az autó ettől a hibától eltekintve nagyon megkímélt. Ha valaki megcsináltatja még sokáig használhatja.

Lehet ércelődni, hogy szétharcolt autó de ez nem igaz mert vigyáztam rá, valóban Ausztriában dolgozom és valóban sokat utazom autópályán.

Ezenkívűl nyíltan vállalom a hirdetésben, hogy zörgés hallatszik, mert nem akarok senkit sem átverni. Érdekes, hogy az én mondeomon kívül mindegyik 2-300 000 km-t futott kítűnő, kiváló újszerű stb.

Ezen azért érdemes lenne elgondolkozni.

Naplózva
Oldalak: 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 105 106 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.