Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:40:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 408921 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Manuális váltó, kuplung
«
Dátum:
2009.08.30 vasárnap, 17:46:48 »
Manuális váltó, kuplung.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Carel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2011.08.16 kedd, 23:38:49 »
Sziasztok!
MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.
Ha finoman váltok (csak picit tolom vagy húzom) simán beugrik a fokozatba, de ha úgy rendesen gyorsan váltok, akkor szakaszos, darabos, merev a váltó útja.
Váltó olaj cs ? Esetleg másnak hasonló tapasztalat ? Ford TSB ilyesmire ?
Minden segíséget előre is köszönök!
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2011.08.17 szerda, 06:44:04 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.16 kedd, 23:38:49
Sziasztok!
MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.
Ha finoman váltok (csak picit tolom vagy húzom) simán beugrik a fokozatba, de ha úgy rendesen gyorsan váltok, akkor szakaszos, darabos, merev a váltó útja.
Váltó olaj cs ? Esetleg másnak hasonló tapasztalat ? Ford TSB ilyesmire ?
Minden segíséget előre is köszönök!
Szerintem ez ilyen. Nekem is fura volt sokáig a Laguna II után, az jóval "franciásabb" könnyebb volt.
Más:
Amit mai napig nem akarok elhinni, de 2 szerelő is mondta már, hogy 3-4-be, gáz elvétel-gyorsításkor "lóg" koppan valami... azt mondják a váltóból jön, foghézagok nagyok:) 2-3-4 váltásakor is hallani, ha hirtelen engedem rá a kuplungot.. Olyan mint ha egy motortartó bak lenne ki, de azok mind jók. Érdekes hogy induláskor 1-be motorfék-gáz...nem hallani semmit...igaz ilyenkor jóval finomabban lehet gázt adni..(nem lehet hirtelen, "rúgás" szerűen). Meleg motornál jobban előjön, mikor hideg, jóval halkabb... talán ez az olaj sűrűségének tudható be. Gondoltam már rá, hogy teszek bele valami adalékot, hátha...de félek tőle, hogy nehezebb lesz ettől a váltás... szinkronok a finomabb olajhoz vannak tervezve...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2011.08.17 szerda, 07:48:21 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.16 kedd, 23:38:49
Sziasztok!
MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.
Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval
Mennyi van az autóban? Üdv, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2011.08.17 szerda, 09:05:42 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.08.17 szerda, 07:48:21
Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval
Mennyi van az autóban? Üdv, T.
100e
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2011.08.17 szerda, 09:09:14 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.08.17 szerda, 07:48:21
Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval
Mennyi van az autóban? Üdv, T.
Mindkét váltó darabos, talán egy fingnyivel erősebben kell pakolgatni a sebességeket mk3-ban, de mindkettő váltóra azt mondanám, hogy nagyon jó.
Nekem mk3-ban a hülye helyen lévő rükis váltó volt, amit el kellett erősen húzni balra. Na az gáz volt, de egyébként pontos, jól kapcsolható mindkettő.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2011.08.17 szerda, 16:35:58 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.17 szerda, 09:05:42
100e
Nekem 117e, pároméban 180e. Nekem MK4 jobban tetszik, de mindkettő elfogadhatóan jó valóban
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2011.08.17 szerda, 16:40:47 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.08.17 szerda, 16:35:58
Nekem 117e, pároméban 180e. Nekem MK4 jobban tetszik, de mindkettő elfogadhatóan jó valóban
MK3-am is megvan még, abban 250ezer és a váltója a "legpuhább,simább" eddigi autóim közül.
Ez az újabb MK4 meg nekem "kemény, darabos".
Majd lesz valami.Legfeljebb megszokom.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2011.08.17 szerda, 16:44:49 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.17 szerda, 16:40:47
MK3-am is megvan még, abban 250ezer és a váltója a "legpuhább,simább" eddigi autóim közül.
Ez az újabb MK4 meg nekem "kemény, darabos".
Majd lesz valami.Legfeljebb megszokom.
Az is 6-os váltó?
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2011.08.17 szerda, 22:26:30 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.08.17 szerda, 16:44:49
Az is 6-os váltó?
Nem nem. Az 5 gangos.1.8 Benzin.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2011.08.18 csütörtök, 07:51:40 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.17 szerda, 22:26:30
Nem nem. Az 5 gangos.1.8 Benzin.
Na 5 gangosat keveset vezettem és azt is nagyon régen.
1,8 benyás volt az is, de már nem emlékszem milyen volt
«
Utoljára szerkesztve: 2011.08.18 csütörtök, 07:55:03 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2011.08.19 péntek, 22:57:24 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.08.18 csütörtök, 07:51:40
Na 5 gangosat keveset vezettem és azt is nagyon régen.
1,8 benyás volt az is, de már nem emlékszem milyen volt
Na megnéztem a motortérben a dolgot. A váltó tetején a selector minden váltás után 1 picit "vissza-rúg"
. Ez hat vissza a váltókarra.
Na ezzel mit lehet kezdeni ?
Zavar.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2011.08.20 szombat, 08:36:23 »
Idézetet írta: Carel - 2011.08.19 péntek, 22:57:24
Na megnéztem a motortérben a dolgot. A váltó tetején a selector minden váltás után 1 picit "vissza-rúg"
. Ez hat vissza a váltókarra.
Na ezzel mit lehet kezdeni ?
Zavar.
Maga az alu öntvény karra gondolsz? A bowden bekötéseket könnyedén le lehet pattintani. Érdemes bezsirozni, bizonyára jobb lesz.
Ha a levegőszűrőházat kiveszed, könnyedén hozzáférsz! Kivenni nem nagy dolog...hiszen csak gumiágyban ül...a szívócsövet kell csak lekötni róla.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
nyari
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:34:55 »
Sziasztok!
A hidegek reggeleken arra lettem figyelmes, hogy igen darabos a váltó egészen míg be nem melegszik a motor, manuális 5 fokozatú 1.8 tdi. Érdemes esetleg váltó olajat cseréltetnem benne? Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár. Ha igen, akkor mennyi kell bele és milyet érdemes Castrol Syntrans 75W90?
A segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:41:23 »
Idézetet írta: nyari - 2011.10.16 vasárnap, 18:34:55
Sziasztok!
A hidegek reggeleken arra lettem figyelmes, hogy igen darabos a váltó egészen míg be nem melegszik a motor, manuális 5 fokozatú 1.8 tdi. Érdemes esetleg váltó olajat cseréltetnem benne? Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár. Ha igen, akkor mennyi kell bele és milyet érdemes Castrol Syntrans 75W90?
A segítséget előre is köszönöm.
tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 19:19:10 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.16 vasárnap, 18:41:23
tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
vagy lehet td is, ha mk1-2, és eltévesztette a topicot
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 20:21:22 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.16 vasárnap, 19:19:10
vagy lehet td is, ha mk1-2, és eltévesztette a topicot
4éves 86e km.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 20:25:01 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.16 vasárnap, 20:21:22
4éves 86e km.....
ezt írja:
Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár
ez akár 486ekm is lehet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
nyari
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 23:27:04 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.16 vasárnap, 18:41:23
tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
Thx. Mennyi olaj kell hozzá? 2 vagy 3 liter? mk4-es tdci.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 hétfő, 00:48:31 írta nyari
»
Naplózva
nyari
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 23:35:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.16 vasárnap, 20:25:01
ezt írja:
Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár
ez akár 486ekm is lehet
lehetne is, de ismerem az autót új korától így km valós. csak sajnos ennek 80% -át városon belül tette meg...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2011.10.17 hétfő, 18:40:26 »
Idézetet írta: nyari - 2011.10.16 vasárnap, 23:35:29
lehetne is, de ismerem az autót új korától így km valós. csak sajnos ennek 80% -át városon belül tette meg...
200e km alatt teljesen felesleges olajat cserélni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2011.10.17 hétfő, 18:57:45 »
Én is cseréltem olajat, sőt valami prémium Castrolt vettem bele. Semmivel sem lett jobb. Sőt ami lefojt 140ezer km után, teljesen tiszta piros színű volt.
Vannak ezek a súrlódáscsökkentő adalékok, ezekről tudtok valamit? Persze valami minőségire gondoltam. Most hogy hidegebb van, érezhetően más lett a váltás minősége, mint melegben...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2011.10.17 hétfő, 19:00:31 »
Ilyenre gondoltam:
http://www.metabond.hu/metabondnet2/shop_termek.aspx?ism=1&tkod=11
Kisker ár: 8000 Ft
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2011.10.17 hétfő, 19:02:42 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.17 hétfő, 18:57:45
Én is cseréltem olajat, sőt valami prémium Castrolt vettem bele. Semmivel sem lett jobb. Sőt ami lefojt 140ezer km után, teljesen tiszta piros színű volt.
Vannak ezek a súrlódáscsökkentő adalékok, ezekről tudtok valamit? Persze valami minőségire gondoltam. Most hogy hidegebb van, érezhetően más lett a váltás minősége, mint melegben...
Ezeket én bele nem önteném... írja, hogy sperr difibe nem való. A MKIII-ban 10% sperr van... szerintem a 4-esben is.
Semmilyen adalék nem kell az olajba.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2011.10.23 vasárnap, 20:21:29 »
Idézetet írta: Angel - 2011.10.17 hétfő, 18:40:26
200e km alatt teljesen felesleges olajat cserélni.
Naplózva
Fekete bálna
HELYES
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2012.01.15 vasárnap, 09:06:22 »
Én is cseréltem olajat a váltóban ,hasonló problémák miatt. Nem lett puhább a váltó. Egyébként 2 liter kell bele 75w90 es.
Szerelőim azt mondták ez ilyen nem kell vele foglalkozni. Már kezdem megszokni. Eőtte több passatom volt 20 évig igy egy kicsit furcsa volt az elején.
Naplózva
helyes
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2012.11.26 hétfő, 22:23:26 »
Idézetet írta: mbdeb - 2012.11.25 vasárnap, 19:36:22
Lehet ezt a központozást utólagosan ellenőrizni?
Lenderék rázás... eghy off márkánál azt írja elő, ha nagyobb az ingadozás 1 milliméternél, akkor csere.
Szóval, ki lehet ezt mérni...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mbdeb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 426
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2012.11.27 kedd, 09:40:09 »
Idézetet írta: Angel - 2012.11.26 hétfő, 22:23:26
Lenderék rázás... eghy off márkánál azt írja elő, ha nagyobb az ingadozás 1 milliméternél, akkor csere.
Szóval, ki lehet ezt mérni...
Akkor felviszem pestre és ott megnézetem - de nem ford szervízbe, mert azok kicseréltetik még a kerékcsavaokat ha a kompjúter azt mondja az a abaj - mert az alkatrész is onnan van. és akor lehet hogy nem is szerelési hiba.
Cumi.
BLUE-CARS kft. - Márkafüggetlen autószerviz
1153 - Budapest - bocskai u. 136/A
Ehhez mit szóltok? Ismeri valaki?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.12.20 csütörtök, 19:37:58 írta mbdeb
»
Naplózva
Olcsó minőségi tárhely honlapodnak
->
www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2012.11.27 kedd, 11:26:09 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.10.17 hétfő, 19:00:31
Ilyenre gondoltam:
http://www.metabond.hu/metabondnet2/shop_termek.aspx?ism=1&tkod=11
Kisker ár: 8000 Ft
Nem működik a link, de ha ilyen:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/sebessegvalto-adalek/-MET19
Akkor át tudok adni egy fél flakonnal. Azt hiszem pont annyi kell egy váltóba.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2012.11.27 kedd, 20:57:42 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.11.27 kedd, 11:26:09
Nem működik a link, de ha ilyen:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/sebessegvalto-adalek/-MET19
Akkor át tudok adni egy fél flakonnal. Azt hiszem pont annyi kell egy váltóba.
2011-es hsz-re válaszoltál
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2012.11.27 kedd, 21:43:21 »
Idézetet írta: Angel - 2012.11.27 kedd, 20:57:42
2011-es hsz-re válaszoltál
Hát nem egy pörgős topik. De a fél flakon metabondom már akkor is megvolt
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2013.02.05 kedd, 17:04:22 »
Csak hogy pörögjön...
Reggel (hidegen) az autóm ölég nehezem veszi a rükit. Csak "gázpröccsel". Melegen már minden rendben. "Óraszerint" 122e van benne.
Q: ez lassan kuplungtárcsa&co csere vagy normál?
Csak azért, mert nemsokára cseréltetem a vezérműszíj+vízpumpa+stb. egységet (95e), ha a kuplungtárcsát is kell, akkor bizony jön a zsíroskenyeres időszak...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2013.02.05 kedd, 18:38:42 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.02.05 kedd, 17:04:22
Csak hogy pörögjön...
Reggel (hidegen) az autóm ölég nehezem veszi a rükit. Csak "gázpröccsel". Melegen már minden rendben. "Óraszerint" 122e van benne.
Q: ez lassan kuplungtárcsa&co csere vagy normál?
Csak azért, mert nemsokára cseréltetem a vezérműszíj+vízpumpa+stb. egységet (95e), ha a kuplungtárcsát is kell, akkor bizony jön a zsíroskenyeres időszak...
Az sajnos nem normál. A váltó az MK4-ben szerintem elég jó. A 3-asénál sokkal jobb. Ez végre hidegen is ugyanúgy simán veszi az 1-est és a hátramenetet.
Mondjuk az enyém 2.2-es, és abban talán más a váltó, máshol van a hátramenet.
Lehet, hogy nem nagy a baj, talán lehet rajta állítani.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2013.04.16 kedd, 12:56:07 »
Mi lehet a különbség a M66 és az MMT6 váltó között?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tomeed
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #34 Dátum:
2013.04.16 kedd, 12:59:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.04.16 kedd, 12:56:07
Mi lehet a különbség a M66 és az MMT6 váltó között?
2 betű
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #35 Dátum:
2013.04.16 kedd, 13:03:07 »
Idézetet írta: tomeed - 2013.04.16 kedd, 12:59:15
2 betű
Kösz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #36 Dátum:
2013.04.16 kedd, 15:19:29 »
A 2,2 nek nincs gond a valtojaval. Viszont a 2,0ba ismét nem sikerült váltót csinálni. Főleg galaxy/smax, azok nagyon xarok. Lukverc és 1. pajszeros.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #37 Dátum:
2013.04.16 kedd, 16:07:58 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.04.16 kedd, 15:19:29
A 2,2 nek nincs gond a valtojaval. Viszont a 2,0ba ismét nem sikerült váltót csinálni. Főleg galaxy/smax, azok nagyon xarok. Lukverc és 1. pajszeros.
Ha jól emlékszem, akkor az mk4-ben mmt6 váltó van, viszont smaxiban m66. Szóval ez lehet a különbség.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #38 Dátum:
2013.04.16 kedd, 22:43:04 »
Szóval az m66 a volvóé. A 2.5 t motorhoz fejlesztették ki, szóval olyan rossz nem lehet talán...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
frenki
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #39 Dátum:
2013.05.03 péntek, 18:20:39 »
Hát igazán tehették volna kivülre a kuplungkinyomó munkahengert, mint a japánok, mert ma kemény 7 órai munkával sikerült kicserélni a hidraulikus kinyomócsapágyamat. Hát nem egy leányálom, még ha van emelő, meg szerszámok. Na meg egy kis segítség aki segíti fogni a váltót, míg leszeditek. Na meg a bölcsőt is. Gondolkodtam kuplungcserén is, de az tökéletes, és a kettőstömegűm sem csattog. Pedig 200000 van már a kicsikében. De azért vannak fogós részek a szerelésben, úgy hogy ha valaki ilyenre adja a fejét, szívesen segítek...
Naplózva
pampi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 189
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #40 Dátum:
2013.05.28 kedd, 20:37:20 »
Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.
Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...
Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #41 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:05:04 »
Idézetet írta: pampi - 2013.05.28 kedd, 20:37:20
Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.
Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...
Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
Én még nem hallottam ilyet. De ez nem jelenti azt hogy nem lehet... De érdemes a benzinesetekbe?
Gondolom a fogyasztás miatt szeretnétek? Már ha javít rajta vmit....
Ez jó kérdés!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
pampi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 189
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #42 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:11:06 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.05.28 kedd, 22:05:04
Én még nem hallottam ilyet. De ez nem jelenti azt hogy nem lehet... De érdemes a benzinesetekbe?
Gondolom a fogyasztás miatt szeretnétek? Már ha javít rajta vmit....
Ez jó kérdés!
Nem kimondottan a fogyasztás miatt (ajánlom figyelmedbe a spritmonitoros adatokat
). Mivel 140-nél már 4000-t pörög, jó lenne egy 6. gang. Szombaton 190-nél akartam behúzni 6-ba, de nem volt...
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #43 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:19:07 »
Idézetet írta: pampi - 2013.05.28 kedd, 22:11:06
Nem kimondottan a fogyasztás miatt (ajánlom figyelmedbe a spritmonitoros adatokat
). Mivel 140-nél már 4000-t pörög, jó lenne egy 6. gang. Szombaton 190-nél akartam behúzni 6-ba, de nem volt...
Megy 190- et?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
pampi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 189
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #44 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:21:29 »
Megy többel is. Az egyterűek mellett úgy szoktam elmenni, hogy a típusukat sem tudom megállapítani.
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #45 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:23:16 »
Idézetet írta: pampi - 2013.05.28 kedd, 20:37:20
Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.
Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...
Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
nézz szét a német és angol fórumon, hátha...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #46 Dátum:
2013.05.28 kedd, 22:26:04 »
Idézetet írta: pampi - 2013.05.28 kedd, 22:21:29
Megy többel is. Az egyterűek mellett úgy szoktam elmenni, hogy a típusukat sem tudom megállapítani.
Mert szorosan parkolnak, és nem látszik az eleje, meg a hátulja.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #47 Dátum:
2013.05.29 szerda, 14:08:12 »
Idézetet írta: pampi - 2013.05.28 kedd, 20:37:20
Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.
Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...
Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
198... körül gépjárművek I. tantárgy keretén belül tanítottak nekem ilyesmit. Persze, lehet, hogy rosszul emléxem, de vhogy így kezdődött:
Adott egy motor a maga fordulatszám nyomaték görgéjével. Adott (vagy átváltoztatandó) egy váltó (mint áttétel) és minden egyes fordulatszám/fokozat eredményez egy fordulatszámot vagy (az egyszerűség kedvéért) egy menetsebességet. Ha csak tisztán elméleti vonalon indulunk el, akkor a meglévő motort és a hozzátartozó áttételt tudjuk. Ehhez kell passzintani (vagy keresni) egy másik váltót és megnézni, hogy az abban lévő áttételek hogy passzolnak a motorhoz. Ha lenne ilyen váltó, akkor azt "már csak" össze kell építeni a motorral...
A hahu-n van hirdetve 200 lovas benzines mondeo, esetleg annak a váltóját (6gang)szeretnéd párosítani a Te motoroddal?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 szerda, 14:24:11 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #48 Dátum:
2013.05.29 szerda, 14:29:07 »
nekem hamarosan kuplung és vezérlés csere. valaki bevállalja? (meg első tárcsa és betét...)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #49 Dátum:
2013.05.29 szerda, 14:32:56 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.05.29 szerda, 14:29:07
nekem hamarosan kuplung és vezérlés csere. valaki bevállalja? (meg első tárcsa és betét...)
Hát persze, sőt, meg is vesszük az alkatrészt, ne fáradozz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ