Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 20:57:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 375811 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:46:48 »

Manuális váltó, kuplung.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #1 Dátum: 2011.08.16 kedd, 23:38:49 »

Sziasztok!

MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.
Ha finoman váltok (csak picit tolom vagy húzom) simán beugrik a fokozatba, de ha úgy rendesen gyorsan váltok, akkor szakaszos, darabos, merev a váltó útja.
Váltó olaj cs ? Esetleg másnak hasonló tapasztalat ? Ford TSB ilyesmire ?


Minden segíséget előre is köszönök!

Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2011.08.17 szerda, 06:44:04 »

Sziasztok!

MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.
Ha finoman váltok (csak picit tolom vagy húzom) simán beugrik a fokozatba, de ha úgy rendesen gyorsan váltok, akkor szakaszos, darabos, merev a váltó útja.
Váltó olaj cs ? Esetleg másnak hasonló tapasztalat ? Ford TSB ilyesmire ?


Minden segíséget előre is köszönök!



Szerintem ez ilyen. Nekem is fura volt sokáig a Laguna II után, az jóval "franciásabb" könnyebb volt.
Más:
Amit mai napig nem akarok elhinni, de 2 szerelő is mondta már, hogy 3-4-be, gáz elvétel-gyorsításkor "lóg" koppan valami... azt mondják a váltóból jön, foghézagok nagyok:) 2-3-4 váltásakor is hallani, ha hirtelen engedem rá a kuplungot.. Olyan mint ha egy motortartó bak lenne ki, de azok mind jók. Érdekes hogy induláskor 1-be motorfék-gáz...nem hallani semmit...igaz ilyenkor jóval finomabban lehet gázt adni..(nem lehet hirtelen, "rúgás" szerűen). Meleg motornál jobban előjön, mikor hideg, jóval halkabb... talán ez az olaj sűrűségének tudható be. Gondoltam már rá, hogy teszek bele valami adalékot, hátha...de félek tőle, hogy nehezebb lesz ettől a váltás... szinkronok a finomabb olajhoz vannak tervezve...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2011.08.17 szerda, 07:48:21 »

Sziasztok!

MMT6 váltóm elég "darabosan" jár. Pontos, jól vált, mindig rendesen beveszi a fokozatot, csak MK3 váltója után nekem furcsa.Hozzászoktam teljesen, hogy a váltás teljesen simán,puhán megy.

Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval  wave
Mennyi van az autóban? Üdv, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #4 Dátum: 2011.08.17 szerda, 09:05:42 »

Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval  wave
Mennyi van az autóban? Üdv, T.

100e
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5 Dátum: 2011.08.17 szerda, 09:09:14 »

Ez érdekes. Amikor visszaülök a párom autójába pont fordítva érzem. Szvsz jobb a váltója az MK4-nek.
Persze majd a Tomi megmondja. Ő sokat vezetett mindkét autóval  wave
Mennyi van az autóban? Üdv, T.

Mindkét váltó darabos, talán egy fingnyivel erősebben kell pakolgatni a sebességeket mk3-ban, de mindkettő váltóra azt mondanám, hogy nagyon jó.

Nekem mk3-ban a hülye helyen lévő rükis váltó volt, amit el kellett erősen húzni balra. Na az gáz volt, de egyébként pontos, jól kapcsolható mindkettő.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2011.08.17 szerda, 16:35:58 »

100e
Nekem 117e, pároméban 180e. Nekem MK4 jobban tetszik, de mindkettő elfogadhatóan jó valóban eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #7 Dátum: 2011.08.17 szerda, 16:40:47 »

Nekem 117e, pároméban 180e. Nekem MK4 jobban tetszik, de mindkettő elfogadhatóan jó valóban eljen


MK3-am is megvan még, abban 250ezer és a váltója a "legpuhább,simább" eddigi autóim közül.
Ez az újabb MK4 meg nekem "kemény, darabos".
Majd lesz valami.Legfeljebb megszokom. Smiley

Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2011.08.17 szerda, 16:44:49 »

MK3-am is megvan még, abban 250ezer és a váltója a "legpuhább,simább" eddigi autóim közül.
Ez az újabb MK4 meg nekem "kemény, darabos".
Majd lesz valami.Legfeljebb megszokom. Smiley


Az is 6-os váltó?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #9 Dátum: 2011.08.17 szerda, 22:26:30 »

Az is 6-os váltó?

Nem nem. Az 5 gangos.1.8 Benzin.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 07:51:40 »

Nem nem. Az 5 gangos.1.8 Benzin.
Na 5 gangosat keveset vezettem és azt is nagyon régen.
1,8 benyás volt az is, de már nem emlékszem milyen volt szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.18 csütörtök, 07:55:03 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Carel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #11 Dátum: 2011.08.19 péntek, 22:57:24 »

Na 5 gangosat keveset vezettem és azt is nagyon régen.
1,8 benyás volt az is, de már nem emlékszem milyen volt szomoru1

Na megnéztem a motortérben a dolgot. A váltó tetején a selector minden váltás után 1 picit "vissza-rúg" Smiley. Ez hat vissza a váltókarra.
Na ezzel mit lehet kezdeni ?
Zavar.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2011.08.20 szombat, 08:36:23 »

Na megnéztem a motortérben a dolgot. A váltó tetején a selector minden váltás után 1 picit "vissza-rúg" Smiley. Ez hat vissza a váltókarra.
Na ezzel mit lehet kezdeni ?
Zavar.

Maga az alu öntvény karra gondolsz? A bowden bekötéseket könnyedén le lehet pattintani. Érdemes bezsirozni, bizonyára jobb lesz.
Ha a levegőszűrőházat kiveszed, könnyedén hozzáférsz! Kivenni nem nagy dolog...hiszen csak gumiágyban ül...a szívócsövet kell csak lekötni róla.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
nyari
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:34:55 »

Sziasztok!

A hidegek reggeleken arra lettem figyelmes, hogy igen darabos a váltó egészen míg be nem melegszik a motor, manuális 5 fokozatú 1.8 tdi. Érdemes esetleg váltó olajat cseréltetnem benne? Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár. Ha  igen, akkor mennyi kell bele és milyet érdemes Castrol Syntrans 75W90?

A segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #14 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:41:23 »

Sziasztok!

A hidegek reggeleken arra lettem figyelmes, hogy igen darabos a váltó egészen míg be nem melegszik a motor, manuális 5 fokozatú 1.8 tdi. Érdemes esetleg váltó olajat cseréltetnem benne? Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár. Ha  igen, akkor mennyi kell bele és milyet érdemes Castrol Syntrans 75W90?

A segítséget előre is köszönöm.

tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:19:10 »

tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
vagy lehet td is, ha mk1-2, és eltévesztette a topicot nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #16 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:21:22 »

vagy lehet td is, ha mk1-2, és eltévesztette a topicot nyes
4éves 86e km..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:25:01 »

4éves 86e km..... vigyor3
ezt írja: Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár

ez akár 486ekm is lehet nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
nyari
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 23:27:04 »

tdci.érdemes kicserélni az olajat benne....!
Thx.  Mennyi olaj kell hozzá? 2 vagy 3 liter? mk4-es tdci.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 hétfő, 00:48:31 írta nyari » Naplózva
nyari
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 23:35:29 »

ezt írja: Jelenleg 4 és 86ekm -nél jár

ez akár 486ekm is lehet nyes

lehetne is, de ismerem az autót új korától így km valós.  csak sajnos ennek 80% -át városon belül tette meg... wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 18:40:26 »

lehetne is, de ismerem az autót új korától így km valós.  csak sajnos ennek 80% -át városon belül tette meg... wave

200e km alatt teljesen felesleges olajat cserélni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 18:57:45 »

Én is cseréltem olajat, sőt valami prémium Castrolt vettem bele. Semmivel sem lett jobb. Sőt ami lefojt 140ezer km után, teljesen tiszta piros színű volt.

Vannak ezek a súrlódáscsökkentő adalékok, ezekről tudtok valamit? Persze valami minőségire gondoltam. Most hogy hidegebb van, érezhetően más lett a váltás minősége, mint melegben...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:00:31 »

Ilyenre gondoltam:

http://www.metabond.hu/metabondnet2/shop_termek.aspx?ism=1&tkod=11

Kisker ár: 8000 Ft
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:02:42 »

Én is cseréltem olajat, sőt valami prémium Castrolt vettem bele. Semmivel sem lett jobb. Sőt ami lefojt 140ezer km után, teljesen tiszta piros színű volt.

Vannak ezek a súrlódáscsökkentő adalékok, ezekről tudtok valamit? Persze valami minőségire gondoltam. Most hogy hidegebb van, érezhetően más lett a váltás minősége, mint melegben...

Ezeket én bele nem önteném... írja, hogy sperr difibe nem való. A MKIII-ban 10% sperr van... szerintem a 4-esben is.
Semmilyen adalék nem kell az olajba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #24 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 20:21:29 »

200e km alatt teljesen felesleges olajat cserélni.

 eljen
Naplózva

Fekete bálna
HELYES
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



« Új hozzászólás #25 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 09:06:22 »

Én is cseréltem olajat a váltóban ,hasonló problémák miatt. Nem lett puhább a váltó. Egyébként 2 liter kell bele  75w90 es.
Szerelőim azt mondták ez ilyen nem kell vele foglalkozni. Már kezdem megszokni. Eőtte több passatom volt  20 évig igy egy kicsit furcsa volt az elején.
Naplózva

helyes
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 22:23:26 »

Lehet ezt a központozást utólagosan ellenőrizni?

Lenderék rázás... eghy off márkánál azt írja elő, ha nagyobb az ingadozás 1 milliméternél, akkor csere.
Szóval, ki lehet ezt mérni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mbdeb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 426



WWW E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2012.11.27 kedd, 09:40:09 »

Lenderék rázás... eghy off márkánál azt írja elő, ha nagyobb az ingadozás 1 milliméternél, akkor csere.
Szóval, ki lehet ezt mérni...
Akkor felviszem pestre és ott megnézetem - de nem ford szervízbe, mert azok kicseréltetik még a kerékcsavaokat ha a kompjúter azt mondja az a abaj -  mert az alkatrész is onnan van. és akor lehet hogy nem is szerelési hiba.

Cumi.
BLUE-CARS kft. - Márkafüggetlen autószerviz
1153 - Budapest - bocskai u. 136/A
Ehhez mit szóltok? Ismeri valaki?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.20 csütörtök, 19:37:58 írta mbdeb » Naplózva

Olcsó minőségi tárhely honlapodnak -> www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2012.11.27 kedd, 11:26:09 »


Nem működik a link, de ha ilyen:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/sebessegvalto-adalek/-MET19

Akkor át tudok adni egy fél flakonnal. Azt hiszem pont annyi kell egy váltóba.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2012.11.27 kedd, 20:57:42 »

Nem működik a link, de ha ilyen:
http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/sebessegvalto-adalek/-MET19

Akkor át tudok adni egy fél flakonnal. Azt hiszem pont annyi kell egy váltóba.

2011-es hsz-re válaszoltál  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2012.11.27 kedd, 21:43:21 »

2011-es hsz-re válaszoltál  vigyor3
Hát nem egy pörgős topik. De a fél flakon metabondom már akkor is megvolt Smiley
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2013.02.05 kedd, 17:04:22 »

Csak hogy pörögjön...
Reggel (hidegen) az autóm ölég nehezem veszi a rükit. Csak "gázpröccsel". Melegen már minden rendben. "Óraszerint" 122e van benne.
Q: ez lassan kuplungtárcsa&co csere vagy normál?
Csak azért, mert nemsokára cseréltetem a vezérműszíj+vízpumpa+stb. egységet (95e), ha a kuplungtárcsát is kell, akkor bizony jön a zsíroskenyeres időszak...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2013.02.05 kedd, 18:38:42 »

Csak hogy pörögjön...
Reggel (hidegen) az autóm ölég nehezem veszi a rükit. Csak "gázpröccsel". Melegen már minden rendben. "Óraszerint" 122e van benne.
Q: ez lassan kuplungtárcsa&co csere vagy normál?
Csak azért, mert nemsokára cseréltetem a vezérműszíj+vízpumpa+stb. egységet (95e), ha a kuplungtárcsát is kell, akkor bizony jön a zsíroskenyeres időszak...
Az sajnos nem normál. A váltó az MK4-ben szerintem elég jó. A 3-asénál sokkal jobb. Ez végre hidegen is ugyanúgy simán veszi az 1-est és a hátramenetet.
Mondjuk az enyém 2.2-es, és abban talán más a váltó, máshol van a hátramenet.

Lehet, hogy nem nagy a baj, talán lehet rajta állítani.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #33 Dátum: 2013.04.16 kedd, 12:56:07 »

Mi lehet a különbség a M66 és az MMT6 váltó között?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2013.04.16 kedd, 12:59:15 »

Mi lehet a különbség a M66 és az MMT6 váltó között?

2 betű  nyes
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35 Dátum: 2013.04.16 kedd, 13:03:07 »

2 betű  nyes

Kösz.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2013.04.16 kedd, 15:19:29 »

A 2,2 nek nincs gond a valtojaval. Viszont a 2,0ba ismét nem sikerült váltót csinálni.  Főleg galaxy/smax, azok nagyon xarok. Lukverc és 1. pajszeros. 
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #37 Dátum: 2013.04.16 kedd, 16:07:58 »

A 2,2 nek nincs gond a valtojaval. Viszont a 2,0ba ismét nem sikerült váltót csinálni.  Főleg galaxy/smax, azok nagyon xarok. Lukverc és 1. pajszeros. 

Ha jól emlékszem, akkor az mk4-ben mmt6 váltó van, viszont smaxiban m66. Szóval ez lehet a különbség.  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #38 Dátum: 2013.04.16 kedd, 22:43:04 »

Szóval az m66 a volvóé. A 2.5 t motorhoz fejlesztették ki, szóval olyan rossz nem lehet talán...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2013.05.03 péntek, 18:20:39 »

Hát igazán tehették volna kivülre a kuplungkinyomó munkahengert, mint a japánok, mert ma kemény 7 órai munkával sikerült kicserélni a hidraulikus kinyomócsapágyamat. Hát nem egy leányálom, még ha van emelő, meg szerszámok. Na meg egy kis segítség aki segíti fogni a váltót, míg leszeditek. Na meg a bölcsőt is. Gondolkodtam kuplungcserén is, de az tökéletes, és a kettőstömegűm sem csattog. Pedig 200000 van már a kicsikében. De azért vannak fogós részek a szerelésben, úgy hogy ha valaki ilyenre adja a fejét, szívesen segítek...
Naplózva
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #40 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:37:20 »

Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.  help Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...  Wink Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:05:04 »

Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.  help Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...  Wink Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
Én még nem hallottam ilyet. De ez nem jelenti azt hogy nem lehet... De érdemes a benzinesetekbe?
Gondolom a fogyasztás miatt szeretnétek? Már ha javít rajta vmit....
Ez jó kérdés!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #42 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:11:06 »

Én még nem hallottam ilyet. De ez nem jelenti azt hogy nem lehet... De érdemes a benzinesetekbe?
Gondolom a fogyasztás miatt szeretnétek? Már ha javít rajta vmit....
Ez jó kérdés!  vigyor3
Nem kimondottan a fogyasztás miatt (ajánlom figyelmedbe a spritmonitoros adatokat  vigyor3). Mivel 140-nél már 4000-t pörög, jó lenne egy 6. gang. Szombaton 190-nél akartam behúzni 6-ba, de nem volt...  eplus2
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #43 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:19:07 »

Nem kimondottan a fogyasztás miatt (ajánlom figyelmedbe a spritmonitoros adatokat  vigyor3). Mivel 140-nél már 4000-t pörög, jó lenne egy 6. gang. Szombaton 190-nél akartam behúzni 6-ba, de nem volt...  eplus2
Megy 190- et?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #44 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:21:29 »

Megy többel is. Az egyterűek mellett úgy szoktam elmenni, hogy a típusukat sem tudom megállapítani.  eplus2
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #45 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:23:16 »

Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.  help Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...  Wink Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?

nézz szét a német és angol fórumon, hátha...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #46 Dátum: 2013.05.28 kedd, 22:26:04 »

Megy többel is. Az egyterűek mellett úgy szoktam elmenni, hogy a típusukat sem tudom megállapítani.  eplus2

Mert szorosan parkolnak, és nem látszik az eleje, meg a hátulja.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:08:12 »

Sziasztok!
MKIV 2,0 benzines autóban ki szeretném cseréltetni a váltót 6 sebességesre.  help Szerintetek lehetséges? Gondolom nem fognak tolongani, akik már csináltak ilyet...  Wink Egyáltalán létezik a benzineshez 6 sebességes váltó?
198... körül gépjárművek I. tantárgy keretén belül tanítottak nekem ilyesmit. Persze, lehet, hogy rosszul emléxem, de vhogy így kezdődött:
Adott egy motor a maga fordulatszám nyomaték görgéjével. Adott (vagy átváltoztatandó) egy váltó (mint áttétel) és minden egyes fordulatszám/fokozat eredményez egy fordulatszámot vagy (az egyszerűség kedvéért) egy menetsebességet. Ha csak tisztán elméleti vonalon indulunk el, akkor a meglévő motort és a hozzátartozó áttételt tudjuk. Ehhez kell passzintani (vagy keresni) egy másik váltót és megnézni, hogy az abban lévő áttételek hogy passzolnak a motorhoz. Ha lenne ilyen váltó, akkor azt "már csak" össze kell építeni a motorral...
A hahu-n van hirdetve 200 lovas benzines mondeo, esetleg annak a váltóját (6gang)szeretnéd párosítani a Te motoroddal?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 szerda, 14:24:11 írta blau4kombi » Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:29:07 »

nekem hamarosan kuplung és vezérlés csere. valaki bevállalja? (meg első tárcsa és betét...)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #49 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:32:56 »

nekem hamarosan kuplung és vezérlés csere. valaki bevállalja? (meg első tárcsa és betét...)

Hát persze, sőt, meg is vesszük az alkatrészt, ne fáradozz...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.