Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 17:32:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 377110 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #450 Dátum: 2015.08.18 kedd, 17:27:27 »

Igazad van!
Jobban megnézve az én képemet, az a zöld rugó nem húzza vissza a pedált. Ez a rugó csak a nyikorgásért felelős. Próbáltam befeküdni és képeket csinálni a te rugód felfogatási pontjáról, de még csak a rugó sem látszik egyik képen sem, nemhogy a másik vége.

Ez pontosan az én bajom is! sajnos semmi sem látszik! A szerelő is kiröhögött, mikor mondtam neki, hogy nem tom a helyére rakni! Aztán jött egy nap múlva, hogy rugó nélkül is működik!
Köszi, hogy mekkpróbáltad kideríteni a helyét! Muszáj lesz szereznem egy robbantott ábrát! :-)
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2015.08.18 kedd, 22:44:33 »

Ez pontosan az én bajom is! sajnos semmi sem látszik! A szerelő is kiröhögött, mikor mondtam neki, hogy nem tom a helyére rakni! Aztán jött egy nap múlva, hogy rugó nélkül is működik!
Köszi, hogy mekkpróbáltad kideríteni a helyét! Muszáj lesz szereznem egy robbantott ábrát! :-)


Ennyit találtam picicicában, nem tudom, hogy segít-e: http://kepfeltoltes.hu/view/150818/mk4kuplung_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #452 Dátum: 2015.08.18 kedd, 23:45:23 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Cserélt már valaki 2008-as mondeóba kuplung pedál visszahúzó rugót???
Nekem a hét végén eltörött a rugó, és le is pottyant a helyéről. Megvettem az újat, de nem látom a helyét. ki kell szerelni a pedálsort???

Neked B5/IB5 váltód van.

Annál így kell csinálni:









Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2015.08.19 szerda, 10:27:48 »

Neked B5/IB5 váltód van.

Annál így kell csinálni:











Szuper! Köszönöm!
Ezekkel a képekkel felvértezve, nekifekszem a műveletnek! worship
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2015.08.19 szerda, 10:28:55 »

Ennyit találtam picicicában, nem tudom, hogy segít-e: http://kepfeltoltes.hu/view/150818/mk4kuplung_www.kepfeltoltes.hu_.png

Köszönöm!
Nagy segítség! worship
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2015.08.19 szerda, 20:18:35 »

Neked B5/IB5 váltód van.

Annál így kell csinálni:











Mekkcsináltam!
Másfél óra bírkózás után helyére került a rugó!
Nagyon kellettek ezek a képek, hogy látatlanba, csak tapintás alapján fel tudjam akasztani a helyére!
Mégegyszer köszi a segítséget!  taps
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #456 Dátum: 2015.08.19 szerda, 21:45:56 »

Mekkcsináltam!
Másfél óra bírkózás után helyére került a rugó!
Nagyon kellettek ezek a képek, hogy látatlanba, csak tapintás alapján fel tudjam akasztani a helyére!
Mégegyszer köszi a segítséget!  taps


Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2015.08.22 szombat, 20:52:23 »

Sziasztok,

van lent egy videó , lehet hogy itt az ideje a cserének? (DMF)

https://www.youtube.com/watch?v=MA2ZlrcC1G8&feature=youtu.be

12. illetve 15. mp nél lehet hallani a zörgő hangokat.

Előre is köszönöm!
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2015.08.23 vasárnap, 10:57:20 »

Sziasztok,

van lent egy videó , lehet hogy itt az ideje a cserének? (DMF)

https://www.youtube.com/watch?v=MA2ZlrcC1G8&feature=youtu.be

12. illetve 15. mp nél lehet hallani a zörgő hangokat.

Előre is köszönöm!
Hali!

Hát nekem továbbra sem megy ez a videón meghallgatás. Én nem hallok semmi rendkívülit.  szomoru1
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2015.09.02 szerda, 12:23:04 »

Igazad van!
Jobban megnézve az én képemet, az a zöld rugó nem húzza vissza a pedált. Ez a rugó csak a nyikorgásért felelős. Próbáltam befeküdni és képeket csinálni a te rugód felfogatási pontjáról, de még csak a rugó sem látszik egyik képen sem, nemhogy a másik vége.

Én a nyikorgás okát keresem, de nem tudom teljes mértékben eltüntetni. Szerintetek a nagy zöld rugós látható alkatrész a felelős (az egyik képen 7L585 számmal)? Már többször kiszedtem, kenegettem, WD40, kenőzsír, egyebek... A kis láthatatlan rugó iy nyikoroghat?
Volt, hogy nagy rugó nélkül is nyikorgott pedál, tehát én azt láttam, hogy nem csak a nagy rugó a felelős.
Valakinek sikerült a nyikorgást megszüntetni?
Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2015.09.02 szerda, 12:46:40 »

Én a nyikorgás okát keresem, de nem tudom teljes mértékben eltüntetni. Szerintetek a nagy zöld rugós látható alkatrész a felelős (az egyik képen 7L585 számmal)? Már többször kiszedtem, kenegettem, WD40, kenőzsír, egyebek... A kis láthatatlan rugó iy nyikoroghat?
Volt, hogy nagy rugó nélkül is nyikorgott pedál, tehát én azt láttam, hogy nem csak a nagy rugó a felelős.
Valakinek sikerült a nyikorgást megszüntetni?
Nekem igen. A nagy rugó végein lévő műanyag csúszó felületeket fújtam be (zsír vagy WD-40, már nem emlékszem, de inkább zsír).
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2015.09.02 szerda, 13:13:52 »

Nekem igen. A nagy rugó végein lévő műanyag csúszó felületeket fújtam be (zsír vagy WD-40, már nem emlékszem, de inkább zsír).

Szerencsés vagy Smiley Még egyszer elvégzem a műveletet, hátha másodszorra hatásosabb lesz. Én kivettem elsőre teljesen ezen nagy rugót a pedálról és minden részelemét bezsíroztam... Másodszorra is így fogok eljárni.
Köszi a választ.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.02 szerda, 13:34:31 írta Tgazso » Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2015.09.02 szerda, 14:22:47 »

Szerencsés vagy Smiley Még egyszer elvégzem a műveletet, hátha másodszorra hatásosabb lesz. Én kivettem elsőre teljesen ezen nagy rugót a pedálról és minden részelemét bezsíroztam... Másodszorra is így fogok eljárni.
Köszi a választ.
Én nem tudtam kivenni. A pedálnál is kend be a fogadó részt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2015.09.04 péntek, 10:03:45 »

Én nem tudtam kivenni. A pedálnál is kend be a fogadó részt.

Kivenni a kuplung teljes padlóig történő nyomásánál lehet. Akkor kipattintható a helyéről. Visszarakni ugyan ilyen állásban lehet.
Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
zsitvayb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2015.09.04 péntek, 10:49:29 »

Szerencsés vagy Smiley Még egyszer elvégzem a műveletet, hátha másodszorra hatásosabb lesz. Én kivettem elsőre teljesen ezen nagy rugót a pedálról és minden részelemét bezsíroztam... Másodszorra is így fogok eljárni.
Köszi a választ.

Szia,
Hátha segít...ezt én is eljátszottam, de csak nem szűnt a nyikorgás, hiába zsíroztam, wd40-eztem.
Majd az egyik zsírzási kísérletem során vettem észre, hogy a pedálnál van egy nyomó kapcsoló, amit a pedálnál lévő kis műanyag "lap" nyom be, ha felengeded a pedált. Volt ott egy darab filc félrecsúszva, gondoltam, ha már arra babrálok, akkor visszarakom a filcet a helyére úgy, hogy a kapcsoló és a műanyag között legyen rendesen. És meg is szűnt minden nyikorgás... Smiley
Naplózva
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #465 Dátum: 2015.09.04 péntek, 14:08:34 »

Szia,
Hátha segít...ezt én is eljátszottam, de csak nem szűnt a nyikorgás, hiába zsíroztam, wd40-eztem.
Majd az egyik zsírzási kísérletem során vettem észre, hogy a pedálnál van egy nyomó kapcsoló, amit a pedálnál lévő kis műanyag "lap" nyom be, ha felengeded a pedált. Volt ott egy darab filc félrecsúszva, gondoltam, ha már arra babrálok, akkor visszarakom a filcet a helyére úgy, hogy a kapcsoló és a műanyag között legyen rendesen. És meg is szűnt minden nyikorgás... Smiley

Köszönöm. Ellenőrzöm én is ezt a helyet. A kis filc darabbal találkoztam én is, de mikorra észrevettem már a padlón hevert Smiley és nem láttam honnan is esett le.
Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
dzsotty78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #466 Dátum: 2015.09.04 péntek, 19:59:27 »

Sziasztok !
1 éve vettem egy 2011-es Mondeo kombit, minden olaj (váltóé is) , szűrő le lett cserélve, de egy ideje észrevettem hogy a sebességeket nehezebben veszi. Ma felhivtam egy márkaszervizt, ott mondták, hogy ebben a váltóban soha nem szokták lecserélni az olajat... mit tegyek ? lehet hogy emiatt viselkedik rosszabbul a váltó? ford váltóolajat kellene visszatennem? mennyi kell bele és honnan tudnám jó áron beszerezni? Köszi Smiley
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2015.09.05 szombat, 10:39:25 »

Sziasztok !
1 éve vettem egy 2011-es Mondeo kombit, minden olaj (váltóé is) , szűrő le lett cserélve, de egy ideje észrevettem hogy a sebességeket nehezebben veszi. Ma felhivtam egy márkaszervizt, ott mondták, hogy ebben a váltóban soha nem szokták lecserélni az olajat... mit tegyek ? lehet hogy emiatt viselkedik rosszabbul a váltó? ford váltóolajat kellene visszatennem? mennyi kell bele és honnan tudnám jó áron beszerezni? Köszi Smiley
Szia!

A váltóolaj csere miatt nem viselkedhet így sztem a seb.váltó. Nekem is most lett benne cserélve az olaj és érezhetően lágyabb az egyes sebességfokozatokba való betétel. Szal egyértelműen csak jót tesz neki a friss olaj! Nekem sem ford olaj van benne, a márkáját már nem tudom megmondani, de az unix-ban ezt írták a kocsimhoz.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2015.09.05 szombat, 11:03:02 »

Sziasztok !
1 éve vettem egy 2011-es Mondeo kombit, minden olaj (váltóé is) , szűrő le lett cserélve, de egy ideje észrevettem hogy a sebességeket nehezebben veszi. Ma felhivtam egy márkaszervizt, ott mondták, hogy ebben a váltóban soha nem szokták lecserélni az olajat... mit tegyek ? lehet hogy emiatt viselkedik rosszabbul a váltó? ford váltóolajat kellene visszatennem? mennyi kell bele és honnan tudnám jó áron beszerezni? Köszi Smiley

Soha nem szokták... De ha lecseréled és belevalót teszel bele, akkor attól el nem romolhat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #469 Dátum: 2015.09.05 szombat, 12:03:19 »

Sziasztok !
1 éve vettem egy 2011-es Mondeo kombit, minden olaj (váltóé is) , szűrő le lett cserélve, de egy ideje észrevettem hogy a sebességeket nehezebben veszi. Ma felhivtam egy márkaszervizt, ott mondták, hogy ebben a váltóban soha nem szokták lecserélni az olajat... mit tegyek ? lehet hogy emiatt viselkedik rosszabbul a váltó? ford váltóolajat kellene visszatennem? mennyi kell bele és honnan tudnám jó áron beszerezni? Köszi Smiley
Km állás? Esetleg egy KT-KL combó csere esedékes?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
dzsotty78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 08:48:01 »

Km állás? Esetleg egy KT-KL combó csere esedékes?

145.000 , 116.000rel vettem
mi az a KT-KL combó ?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 09:03:08 »

145.000 , 116.000rel vettem
mi az a KT-KL combó ?
kettőstömegű-kuplung
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 09:04:16 »

145.000 , 116.000rel vettem
mi az a KT-KL combó ?
De ennyi km-nél ez még korai lenne, én nem hiszem, hogy azokkal van gond. Már ha valós az óra állása...
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #473 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 15:36:52 »

De ennyi km-nél ez még korai lenne, én nem hiszem, hogy azokkal van gond. Már ha valós az óra állása...

Sbalazs is hasonlonal cserelte. Sok rovid varosi tav. Igaz az 1.8 TDCI volt.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 19:41:21 »

Sbalazs is hasonlonal cserelte. Sok rovid varosi tav. Igaz az 1.8 TDCI volt.
wow1
Az f.sza!
Nekem 202 ezer van benne, ebből 150től van nálam, szinte csak város, de én lekopogom jól bírja mind2!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2015.09.06 vasárnap, 20:45:11 »

wow1
Az f.sza!
Nekem 202 ezer van benne, ebből 150től van nálam, szinte csak város, de én lekopogom jól bírja mind2!

Pedig az 1.8 jobban nyírja mint a 2.0 a hamar felépülő turbo nyomás miatt.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2015.09.07 hétfő, 12:16:26 »

Szia,
Hátha segít...ezt én is eljátszottam, de csak nem szűnt a nyikorgás, hiába zsíroztam, wd40-eztem.
Majd az egyik zsírzási kísérletem során vettem észre, hogy a pedálnál van egy nyomó kapcsoló, amit a pedálnál lévő kis műanyag "lap" nyom be, ha felengeded a pedált. Volt ott egy darab filc félrecsúszva, gondoltam, ha már arra babrálok, akkor visszarakom a filcet a helyére úgy, hogy a kapcsoló és a műanyag között legyen rendesen. És meg is szűnt minden nyikorgás... Smiley

És most utoljára kuplung pedál nyikorgás. Sajnos a filc betét helyre ragasztása nem oldotta meg nekem a problémát. Főleg a kuplung alsó szakaszának felengedése körül nyikorog és akkor még nem találkozik a pedál a nyomó kapcsolóval.
Újra zsírozva a nagy zöld rugós minden eleme. Pluszban zsírozva a ennek a zöld rugós elemnek az alsó felfüggesztő fém tartója azon szakaszon is ami a pedálban rögzül. Ez egy kihúzható fém rúd, mely a pedálon átmenő megoldással rögzül, tehát itt is nyikoroghat a fém-műanyag találkozás. Ez sokat segített, de még mindig nyikorog néha.
Még egy lehetséges helyet találtam a pedál fenti részén a motortérbe átmenő alkatrész pedálba történő rögzítési pontját. A rögzítési pont a pedál legfelső részén helyezkedik el és teljesen körbeveszi a pedál, nem látszik maga a felfüggesztése mikéntje. Itt műanyag-műanyag alkatrész súrlódhat, tehát itt is nyikoroghat. Ezt a részt ahogy elérem még zsírozom.
Most már minden eleme a pedálnak zsírban tocsog. Ha ez nem oldja meg marad a füldugó mindenki számára....  falbav
Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
dzsotty78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2015.09.08 kedd, 18:23:17 »

Milyen manuális váltóolajat vegyek, és mennyi kell a Mondeomba?
MK4 2011
Naplózva
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2015.09.11 péntek, 22:02:31 »

No megvolt a KT csere kompletten mindennel együtt. Kinyomócsapágy az iszonyat milyen *** állapotban volt , illetve a kuplungtárcsa ami el volt kopva eléggé.
Lendkerék még bírta volna egy darabig azt mondta a szerelő , viszont mintha kaptam volna egy új autót  action Eltűntek a csörgő zörgő hangok Smiley
Mindennel együtt megúsztam 205.000 jó magyar forintból.
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
dzsotty78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2015.09.13 vasárnap, 13:55:34 »

Megoldodott a váltóproblémám, vettem bele gyári ford olajat, és semmi gond... hozzáteszem a leengedett mobil váltóolaj kristálytiszta volt
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2015.09.13 vasárnap, 18:07:21 »

Megoldodott a váltóproblémám, vettem bele gyári ford olajat, és semmi gond... hozzáteszem a leengedett mobil váltóolaj kristálytiszta volt
Akkor jó, bár ha jól emlékszem nekem is mobil olaj került bele, de azzal semmi gond. Sőt.... Ennek ellenére örülök h megoldódott ez a gond.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #481 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 09:30:25 »

Az van pár napja, hogy amikor elindulok, már megy az autó 7-8-cal, mindjárt fel kellene teljesen engedni a kuplungot, akkor ránt 2-3-at az autó, mint amikor "dobál a kuplung". Ezt kizárólag agresszív induláskor (1800-2000 rpm) nem csinálja, normál és óvatos indulásnál igen. Lehet ez kezdődő kuplunghalál, kéttömegű, esetleg motortartó bak?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 09:47:02 »

Az van pár napja, hogy amikor elindulok, már megy az autó 7-8-cal, mindjárt fel kellene teljesen engedni a kuplungot, akkor ránt 2-3-at az autó, mint amikor "dobál a kuplung". Ezt kizárólag agresszív induláskor (1800-2000 rpm) nem csinálja, normál és óvatos indulásnál igen. Lehet ez kezdődő kuplunghalál, kéttömegű, esetleg motortartó bak?

Az a baj, hogy ezt így itt senki nem tudja megmondani neked... kipróbálva (tapasztalatból) esetleg...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #483 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 09:59:14 »

Az van pár napja, hogy amikor elindulok, már megy az autó 7-8-cal, mindjárt fel kellene teljesen engedni a kuplungot, akkor ránt 2-3-at az autó, mint amikor "dobál a kuplung". Ezt kizárólag agresszív induláskor (1800-2000 rpm) nem csinálja, normál és óvatos indulásnál igen. Lehet ez kezdődő kuplunghalál, kéttömegű, esetleg motortartó bak?

Ha motortartó bak lenne, akkor gázadásra-elvételre mondjuk 1-es fokozatban érezni lehetne hogy a motor nagyot billen..esetleg koppan... (szerintem ez nem jellemző)
Kettőstömegű: ott viszont a kuplungon lehet érezni, hogy beráz , beremeg a kettőstömegű, idővel hangot is ad... leállításkor/indításkor zakatol...

Biztosan észrevetted, hogy indulásnál a motorvezérlő ad egy kis gázt, ha engeded a kuplungot fel... ilyenkor is tud rántani, de ez teljesen másfajta jelenség mint a hajtásláncos probléma...

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #484 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:18:39 »

Ha motortartó bak lenne, akkor gázadásra-elvételre mondjuk 1-es fokozatban érezni lehetne hogy a motor nagyot billen..esetleg koppan... (szerintem ez nem jellemző)
Kettőstömegű: ott viszont a kuplungon lehet érezni, hogy beráz , beremeg a kettőstömegű, idővel hangot is ad... leállításkor/indításkor zakatol...

Biztosan észrevetted, hogy indulásnál a motorvezérlő ad egy kis gázt, ha engeded a kuplungot fel... ilyenkor is tud rántani, de ez teljesen másfajta jelenség mint a hajtásláncos probléma...


Igen, a vezérlés másképp dolgozik, az más. Ez akkorát ránt, hogy az utasok is érzik, nemcsak én a pedálon. Jól van, még egy dolog, amivel kell januárban foglalkozni. Smiley
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:33:10 »

Igen, a vezérlés másképp dolgozik, az más. Ez akkorát ránt, hogy az utasok is érzik, nemcsak én a pedálon. Jól van, még egy dolog, amivel kell januárban foglalkozni. Smiley

A legolcsóbb eset ha valamelyik motortartó bak ... próbáld meg menet közben gázadásra-elvételre.. mekkorát ránt.. bár ezt inkább összehasonlítani lehetne egy másikkal.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #486 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:41:27 »

Főző topik?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #487 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 12:05:15 »

A legolcsóbb eset ha valamelyik motortartó bak ... próbáld meg menet közben gázadásra-elvételre.. mekkorát ránt.. bár ezt inkább összehasonlítani lehetne egy másikkal.
Arra sajnos nem rántott. Viszont kettesben és hátrafelé indulva sem tudtam előidézni 6-8 próbálkozás alatt - mondjuk mindkettő hosszabb fokozat.
Naplózva
karolyp
Vendég
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2016.01.10 vasárnap, 16:45:04 »

Sziasztok!
Egy 2007-es MK4-es 2.0 TDCi Mondeom van, amiben nagyon sürgősen esedékessé válik egy kuplungszett csere.
A kérdésem az lenne, hogy ennek a kuplungszett cserének a munkadíja úgy hozzávetőlegesen, nagyságrendben mennyi lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #489 Dátum: 2016.01.10 vasárnap, 16:47:21 »

Sziasztok!
Egy 2007-es MK4-es 2.0 TDCi Mondeom van, amiben nagyon sürgősen esedékessé válik egy kuplungszett csere.
A kérdésem az lenne, hogy ennek a kuplungszett cserének a munkadíja úgy hozzávetőlegesen, nagyságrendben mennyi lehet?
25-50 e , attol függően, hogy mezei vagy szag szervíz csinalja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
babik07
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


babik07@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 14:07:29 »

Sziasztok !

Nekem egy Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 6 fokozató kézi váltós mondom van és aszt szeretném kérdezni hogy néha nehezebben veszi be a 2-es fokozatot, érdemes váltó olajat cserélni ?
Ha igen milyen olajat kell bele venni ?

Válaszotokat előre is köszi
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Kombi Titanium
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2016.02.10 szerda, 10:23:44 »

Sziasztok !

Nekem egy Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 6 fokozató kézi váltós mondom van és aszt szeretném kérdezni hogy néha nehezebben veszi be a 2-es fokozatot, érdemes váltó olajat cserélni ?
Ha igen milyen olajat kell bele venni ?

Válaszotokat előre is köszi

Nekem S-Maxom van, MMT6-os kéziváltóval, 1-2 és R akad, menet közben nem vészes, de induláskor nagyon. Váltóolajcsere (gyári ford) után semmi nem változott. Az egyik fórumtárs tanácsára indulás előtt 3-4 között megjáratom a váltókart, utána megy az 1-es meg az R mint a vaj. Az itt guruként emlegetett szerelő "Viktor" sem tudott vele mit kezdeni, azt mondta, hogy valószínűleg a kuplung nem emel már ki rendesen, de bevallottan csak tippelt (főleg, hogy a többi fokozat meg megy rendben). Lehet, hogy csak úgy lesz meg az akadás valódi oka, ha szétborítják a váltót és belenéznek, de persze ez sok idő és pénz. (Kicsit off: Nekem pl. más típusnál az 1-2-3 menet közben annyira akadt, mintha ki sem lenne nyomva a kuplung, szinte csak a fordulatszámmal játszva tudtam váltani. A szerelő belenézett és kiderült, hogy az egyik kapcsolóvilla volt csúnyán megkopva ott, ahol érintkezik a fogaskerékkel, amit arrébb tol. Tapasztalt szaki főleg azzal a váltótípussal, de ilyet még sosem látott.)
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2016.02.10 szerda, 10:40:27 »

Most jövök a Cromaxtól, a mára betervezett kuplungcsere nem lesz meg (S-Max 2.0 Tdci, MMT6 kézi) az ő tanácsukra. A sztori a következő:
Pár hete észrevettem autópályán, hogy 5. és 6.-ban nagy gázra felpörög a motor - többektől hallottam már itt és SzJani is megerősítette, hogy a kuplung nem zár már rendesen ilyenkor, cserélni kell. (Mondjuk érdekes volt, hogy alacsonyabb fokozatokban nem tapasztaltam semmilyen rendellenes csúszást). Be is jelentkeztem kuplungcserére, de a Cromax most azt mondja, hogy letesztelték minden sebességben, szerintük nem csúszik. VISZONT ezzel a típussal jártak már úgy hasonló probléma esetén, hogy megkuplungozták, aztán az ember jött vissza 2 hét múlva, hogy még mindig megvan ez a hiba. Ott kiderült, hogy a nyeles tengely "szoposodott" ki (mintha az hangzott volna el, hogy túl sokat tud tengelyirányban mozogni), és ez okozta a nagy gáz esetén a felpörgést. Ezért most azt javasolták, hogy ne legyen kuplungcsere, hanem ha a hiba továbbra is fennáll és gyakran előjön, akkor ha lesz pár napom erre, akkor leszedik a váltót, elküldik váltóshoz, és ott majd pontosan meg tudják mondani, hogy mit kell cserélni.

Én nem vagyok műszaki analfabéta, de nem is vágom túlságosan a hajtáslánc részletes felépítését, úgyhogy benneteket kérdezlek, mennyire tűnik reálisnak ez a hibaok.
Adalék:  állás után 1-2 és R sebességeket alig veszi be, de 3-4 között megjáratva a váltókart már megy rendben, talán ezt is okozhatja a nyelestengely?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #493 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:05:17 »

Most jövök a Cromaxtól, a mára betervezett kuplungcsere nem lesz meg (S-Max 2.0 Tdci, MMT6 kézi) az ő tanácsukra. A sztori a következő:
Pár hete észrevettem autópályán, hogy 5. és 6.-ban nagy gázra felpörög a motor - többektől hallottam már itt és SzJani is megerősítette, hogy a kuplung nem zár már rendesen ilyenkor, cserélni kell. (Mondjuk érdekes volt, hogy alacsonyabb fokozatokban nem tapasztaltam semmilyen rendellenes csúszást). Be is jelentkeztem kuplungcserére, de a Cromax most azt mondja, hogy letesztelték minden sebességben, szerintük nem csúszik. VISZONT ezzel a típussal jártak már úgy hasonló probléma esetén, hogy megkuplungozták, aztán az ember jött vissza 2 hét múlva, hogy még mindig megvan ez a hiba. Ott kiderült, hogy a nyeles tengely "szoposodott" ki (mintha az hangzott volna el, hogy túl sokat tud tengelyirányban mozogni), és ez okozta a nagy gáz esetén a felpörgést. Ezért most azt javasolták, hogy ne legyen kuplungcsere, hanem ha a hiba továbbra is fennáll és gyakran előjön, akkor ha lesz pár napom erre, akkor leszedik a váltót, elküldik váltóshoz, és ott majd pontosan meg tudják mondani, hogy mit kell cserélni.

Én nem vagyok műszaki analfabéta, de nem is vágom túlságosan a hajtáslánc részletes felépítését, úgyhogy benneteket kérdezlek, mennyire tűnik reálisnak ez a hibaok.
Adalék:  állás után 1-2 és R sebességeket alig veszi be, de 3-4 között megjáratva a váltókart már megy rendben, talán ezt is okozhatja a nyelestengely?

szerintem. a nyelestengely max a bordák kopása miatt tud(na) elforogni,de akkor véglegesen,ergo ledarálja a bordákat.Kicsúszni nem tud.szerintem ez tévút.
Kuplungteszt: 4ben padkára fordítod a kereket.Ráengeded a kuplungot.Ha járva marad,akkor csúszik,ha lefullad akkor jó a kuplung.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:09:46 »

Most jövök a Cromaxtól, a mára betervezett kuplungcsere nem lesz meg (S-Max 2.0 Tdci, MMT6 kézi) az ő tanácsukra. A sztori a következő:
Pár hete észrevettem autópályán, hogy 5. és 6.-ban nagy gázra felpörög a motor - többektől hallottam már itt és SzJani is megerősítette, hogy a kuplung nem zár már rendesen ilyenkor, cserélni kell. (Mondjuk érdekes volt, hogy alacsonyabb fokozatokban nem tapasztaltam semmilyen rendellenes csúszást). Be is jelentkeztem kuplungcserére, de a Cromax most azt mondja, hogy letesztelték minden sebességben, szerintük nem csúszik. VISZONT ezzel a típussal jártak már úgy hasonló probléma esetén, hogy megkuplungozták, aztán az ember jött vissza 2 hét múlva, hogy még mindig megvan ez a hiba. Ott kiderült, hogy a nyeles tengely "szoposodott" ki (mintha az hangzott volna el, hogy túl sokat tud tengelyirányban mozogni), és ez okozta a nagy gáz esetén a felpörgést. Ezért most azt javasolták, hogy ne legyen kuplungcsere, hanem ha a hiba továbbra is fennáll és gyakran előjön, akkor ha lesz pár napom erre, akkor leszedik a váltót, elküldik váltóshoz, és ott majd pontosan meg tudják mondani, hogy mit kell cserélni.

Én nem vagyok műszaki analfabéta, de nem is vágom túlságosan a hajtáslánc részletes felépítését, úgyhogy benneteket kérdezlek, mennyire tűnik reálisnak ez a hibaok.
Adalék:  állás után 1-2 és R sebességeket alig veszi be, de 3-4 között megjáratva a váltókart már megy rendben, talán ezt is okozhatja a nyelestengely?


Én nem étek nagyon ehhez, de azt látom, hogy van két különböző hibád is, ami legegyszerűbben a kuplung hibájával magyarázható.
Ez a nyelestengely dolog nekem meredeken hangzik. Ha valami fogazott/bordázott cucc elforog, annak igen jellegzetes hangja lenne.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:11:04 »

Én nem vagyok műszaki analfabéta, de nem is vágom túlságosan a hajtáslánc részletes felépítését, úgyhogy benneteket kérdezlek, mennyire tűnik reálisnak ez a hibaok.
Adalék:  állás után 1-2 és R sebességeket alig veszi be, de 3-4 között megjáratva a váltókart már megy rendben, talán ezt is okozhatja a nyelestengely?

Ha esetleg kell, van egy tarcsi váltóm jó pénzért.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:11:18 »

szerintem. a nyelestengely max a bordák kopása miatt tud(na) elforogni,de akkor véglegesen,ergo ledarálja a bordákat.Kicsúszni nem tud.szerintem ez tévút.
Kuplungteszt: 4ben padkára fordítod a kereket.Ráengeded a kuplungot.Ha járva marad,akkor csúszik,ha lefullad akkor jó a kuplung.
Köszi, majd így is letesztelem a kuplungot.
Amúgy laikusként a váltó képeit nézegetve én is hasonló következtetésre jutottam, mint te. De szintén laikusként felmerül: ha egy kicsit tengelyirányban el tud mozdulni a nyeles, az nem okozhatja-e a kuplung zárásának csökkenését?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:13:29 »

Ha esetleg kell, van egy tarcsi váltóm jó pénzért.
Terveztem, hogy utánanézek, hogy ki emlegette a feleslegesen levetett váltóját, de látom, rajta tartod a kezed a dolgok ütőerén  Wink. Még egy kicsit körbejárom a témát és lehet, hogy ez lesz a megoldás.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:21:02 »

Terveztem, hogy utánanézek, hogy ki emlegette a feleslegesen levetett váltóját, de látom, rajta tartod a kezed a dolgok ütőerén  Wink. Még egy kicsit körbejárom a témát és lehet, hogy ez lesz a megoldás.
Előbb az alf féle teszt, utána a többi.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #499 Dátum: 2016.02.10 szerda, 11:29:24 »

Köszi, majd így is letesztelem a kuplungot.
Amúgy laikusként a váltó képeit nézegetve én is hasonló következtetésre jutottam, mint te. De szintén laikusként felmerül: ha egy kicsit tengelyirányban el tud mozdulni a nyeles, az nem okozhatja-e a kuplung zárásának csökkenését?
akkor működne a kuplungteszt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.