Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.19 péntek, 19:57:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 375797 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #750 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 13:00:40 »

Sziasztok!

Alf, téged említettek az általános topicban.
Facelfites kézi MMT6 váltóm van. A bal oldali féltengelyem lötyög a váltóban. Szerelő azt állapította meg hogy a diffi a rossz.

Keresgéltem fórumokon és robbantott ábrákon és arra jutottam hogy a Faceliftes kézi váltó más mint az elötte lévőké, belül.
Jobb oldali féltengelyt kivettük tegnap, mert a tartó csapágyat cseréltük. Ezen az oldalon nem lóg a kúpos csapágyon a difi, de ha benyúlok a belsejébe a ricni ahova megy a fogaskerék lötyög. ez normális?
Bal oldalira tegnap nem jutott idő, hogy kivegyük sajna.
Ha a féltengely lóg akkor a kúpos csapágy lenne szét? Vagy magában a difiben a fogaskerekek nem jók?
http://keptarhely.eu/images/2018/10/04/v00/20181004v00ozsfak.jpeg
Ebből annyit derítettem ki hogy maga a difi része ugyanaz a Facelfitesben és az elötte lévőben is. De a fogaskerék ami levehető az más. Így más a végáttétel gondolom, hogy a fogszámot változtatták.

Faceliftes váltó 100e Ft az elötte lévő pedig 60e Ft.
Ha csak a csapágy rossz akkor 8000Ft/db

Tud nekem valaki segíteni ebben?
Köszi!

gondolom, hogy a fl-es váltó nem egyezik az előttivel.De megnézem otthon, van e valami használható infó a váltókról.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #751 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 13:17:25 »

gondolom, hogy a fl-es váltó nem egyezik az előttivel.De megnézem otthon, van e valami használható infó a váltókról.

Köszönöm előre is!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #752 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 17:54:36 »

Köszönöm előre is!
nem találtam más infót,rajzot, mint amiket te is megtaláltál.


A kérdés mire vonatkozik? ha a tegelyirányra merőlegesen lötyög valami, az a csapágy hibája biztosan. Minden csapágyazva van, így biztosan nem "lóghat" ott semmi.Lehet, hogy célszerűbb lenne egy jó váltóst felkeresned, ha bizonytalan vagy.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 19:14:47 »

nem találtam más infót,rajzot, mint amiket te is megtaláltál.


A kérdés mire vonatkozik? ha a tegelyirányra merőlegesen lötyög valami, az a csapágy hibája biztosan. Minden csapágyazva van, így biztosan nem "lóghat" ott semmi.Lehet, hogy célszerűbb lenne egy jó váltóst felkeresned, ha bizonytalan vagy.

Igen a féltengely vége mozog tengelyre merőlegesen. Felemelve kóvályog az egész ha elindítom.
https://youtu.be/iqNMdsxiCIk így.

A difinél két oldalt van a kúpos csapágyazás. Ebből lóghat a bal oldali?
Vagy a difiben a fogaskerék lóg? Amibe a féltengely ricnis része megy.

Ha difit cserélnék akkor a robbantott ábra alapján maga a difi ugyanaz a facelift elötti is, csak a fogaskerék más rajta a végáttétel miatt gondolom.

A kérdés hogy szétbontás nélkül kideríthető e mekkora a gond. Javításnál ugyis szétszedésre vár.

Köszi
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #754 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 19:21:42 »

Igen a féltengely vége mozog tengelyre merőlegesen. Felemelve kóvályog az egész ha elindítom.
https://youtu.be/iqNMdsxiCIk így.

A difinél két oldalt van a kúpos csapágyazás. Ebből lóghat a bal oldali?
Vagy a difiben a fogaskerék lóg? Amibe a féltengely ricnis része megy.

Ha difit cserélnék akkor a robbantott ábra alapján maga a difi ugyanaz a facelift elötti is, csak a fogaskerék más rajta a végáttétel miatt gondolom.

A kérdés hogy szétbontás nélkül kideríthető e mekkora a gond. Javításnál ugyis szétszedésre vár.

Köszi
minden csapágyazva van. A fogaskerék nem tud lógni csak megkopni.Attól még nem mozoghat a fogaskerék egy csapágyazott tengelyen.Valószínű a csapágyazását kell kavítani cserélni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 19:51:42 »

minden csapágyazva van. A fogaskerék nem tud lógni csak megkopni.Attól még nem mozoghat a fogaskerék egy csapágyazott tengelyen.Valószínű a csapágyazását kell kavítani cserélni.

Azt néztem a rolling.hu-nál 8000ft/db a külső csapágyazás.
Jobb lenne ha nem kellene komplett váltót venni.

Mitől járhat ez így?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #756 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 19:56:00 »

Azt néztem a rolling.hu-nál 8000ft/db a külső csapágyazás.
Jobb lenne ha nem kellene komplett váltót venni.

Mitől járhat ez így?
csak gondolkodom.
Rendszerint a kúpos csapágyakat a tengelyen összeszokták húzatni.Lehetséges, hogy fellazulhatott a szorítás(amennyiben ez is így van rögzítve).
Vagy klasszikus kopás.Mondjuk ha ütött a féltengely,és jól szétrázta a belső csapágyazást is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 20:11:27 »

csak gondolkodom.
Rendszerint a kúpos csapágyakat a tengelyen összeszokták húzatni.Lehetséges, hogy fellazulhatott a szorítás(amennyiben ez is így van rögzítve).
Vagy klasszikus kopás.Mondjuk ha ütött a féltengely,és jól szétrázta a belső csapágyazást is.

Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.

Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.

Köszi a segítséget
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #758 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 20:20:08 »

Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.

Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.

Köszi a segítséget
tengelyre merőlegesen nem kotyoghat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 20:42:22 »

Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.

Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.

Köszi a segítséget
Én elmentem a sarki cromaxba. Elmondtam a hasfájásom a váltóval kapcsolatban. Elmondták, megmutatták és kinyomtatták a robbantott ábrán, hogy melyik alkatrészek kellenek. Megrendeltem. Az alkatrészeket elvittem a szerelőhöz, ő megjavította.
Tipp: bontott váltóval nem próbálkozz, mert kopott mind. Ha kell még segítség írjál vagy olvass vissza, mert mindkét mk4-nél volt váltójavításom. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 21:41:30 »

Én elmentem a sarki cromaxba. Elmondtam a hasfájásom a váltóval kapcsolatban. Elmondták, megmutatták és kinyomtatták a robbantott ábrán, hogy melyik alkatrészek kellenek. Megrendeltem. Az alkatrészeket elvittem a szerelőhöz, ő megjavította.
Tipp: bontott váltóval nem próbálkozz, mert kopott mind. Ha kell még segítség írjál vagy olvass vissza, mert mindkét mk4-nél volt váltójavításom. 

Aha visszaolvastam az elejétől. Találtam egy emberkét akinek ugyanez volt.
Terhelésre furcsa hang jön a váltóból. Na nekem ugyanez. Hegymenetben hangosabb, gyorsításra is, ha tartom a sebességet alig hallani.
Az a baj itt a környékemen senkit se ismerek aki gyorsan és jól dolgozik, és látott már váltót szétszedve Cheesy
Beszélek az ismerősömmel és kivesszük a bal féltengelyt is és meglátom mi mozog azon az oldalon.
Jó lenne ha csak csapágyat kéne cserélni, mert amúgy vaj puha a váltóm hidegen is, könnyen veszi az összes fokozatot.
Csak ez a fránya hang zavar.

Itt a difi rajza: http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAyfHxjYWJicj09R0NBMnx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiTW9uZGVvIENBMiAyMDA3LTIwMTQiLCI0MCI6IjMgUG93ZXJ0cmFpbiIsIjUwIjoiMzA3MDMgUG93ZXJ0cmFpbi5NYW51YWwgVHJhbnNtaXNzaW9uIiwiNjAiOiIzMDcwMzI1QSBNYW51YWwgVHJhbnNheGxlIERpZmYuIENvbXBvbmVudHMifXx8YWxwaGE9PTN8fGdyb3VwPT0zMDcwM3x8c2VjdD09NzQzMDE1QkhRMjJ8fHNldD09Q01NVDYzMDcwM3x8aW1nPT1UMDExNzkzMjA0fHxmMTI9PS00Nzc5MjY1ODIrMTMz

Itt pedig a csapágy a két oldalára: http://rolling.hu/kereses/1045362+6183457+FORD.php Elvileg kedvezmény is van ide.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 22:02:13 »

Aha visszaolvastam az elejétől. Találtam egy emberkét akinek ugyanez volt.
Terhelésre furcsa hang jön a váltóból. Na nekem ugyanez. Hegymenetben hangosabb, gyorsításra is, ha tartom a sebességet alig hallani.
Az a baj itt a környékemen senkit se ismerek aki gyorsan és jól dolgozik, és látott már váltót szétszedve Cheesy
Beszélek az ismerősömmel és kivesszük a bal féltengelyt is és meglátom mi mozog azon az oldalon.
Jó lenne ha csak csapágyat kéne cserélni, mert amúgy vaj puha a váltóm hidegen is, könnyen veszi az összes fokozatot.
Csak ez a fránya hang zavar.

Itt a difi rajza: http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAyfHxjYWJicj09R0NBMnx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiTW9uZGVvIENBMiAyMDA3LTIwMTQiLCI0MCI6IjMgUG93ZXJ0cmFpbiIsIjUwIjoiMzA3MDMgUG93ZXJ0cmFpbi5NYW51YWwgVHJhbnNtaXNzaW9uIiwiNjAiOiIzMDcwMzI1QSBNYW51YWwgVHJhbnNheGxlIERpZmYuIENvbXBvbmVudHMifXx8YWxwaGE9PTN8fGdyb3VwPT0zMDcwM3x8c2VjdD09NzQzMDE1QkhRMjJ8fHNldD09Q01NVDYzMDcwM3x8aW1nPT1UMDExNzkzMjA0fHxmMTI9PS00Nzc5MjY1ODIrMTMz

Itt pedig a csapágy a két oldalára: http://rolling.hu/kereses/1045362+6183457+FORD.php Elvileg kedvezmény is van ide.

Nem tudom merre lax, itt Bp-n azért van 1-2 jó váltószerelő...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #762 Dátum: 2018.10.04 csütörtök, 23:54:30 »

Nem tudom merre lax, itt Bp-n azért van 1-2 jó váltószerelő...

Azt tudom ott mindenből akad jó.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #763 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 09:10:58 »

Sziasztok!

Manuális váltóban olajat cseréltetnék és úgy emlxem, hogy van vmi trükk, hogy fullra fel legyen töltve, mi lenne az? Feltöltés után amikor azt hinnénk, hogy fullon van akkor a 6. sebesség miatt kell vmit csinálni... megmozgatni 6.-ban vagy vmi hasonló, elfelejtettem és akkor még belemegy egy-két deci.

köszi
Isu
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #764 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 09:52:22 »

Sziasztok!

Manuális váltóban olajat cseréltetnék és úgy emlxem, hogy van vmi trükk, hogy fullra fel legyen töltve, mi lenne az? Feltöltés után amikor azt hinnénk, hogy fullon van akkor a 6. sebesség miatt kell vmit csinálni... megmozgatni 6.-ban vagy vmi hasonló, elfelejtettem és akkor még belemegy egy-két deci.

köszi
Isu
jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam... wow1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #765 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 11:44:28 »

jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam... wow1

20 éve nincs is hatos váltó...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #766 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 11:52:27 »

20 éve nincs is hatos váltó...  hehe
basszus.már 20éve nincs is váltó?  zavart2 wilting nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #767 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 12:00:57 »

jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam... wow1
ok, akkor hogyan kell jól csinálni?
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #768 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 12:30:46 »

ok, akkor hogyan kell jól csinálni?
Egyrészt gyári előírás az olajcsere hiányában nincs.Ugyanis Life time olajjal van feltöltve.
Másrészt ha mégis cseréled,  a leengedő csavarral leereszted,majd az oldalán lévő csavarnál pedig addig töltöd, amíg ott kifelé nem kezd szivárogni a betöltött olaj.Az a nívó is.Ugyanis nincs olyan hogy Fullra feltöltés, hanem pontos mennyiségű olaj kell minden váltóba.
Én eddig semmi trükkről nem hallottam ezen kívül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #769 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 12:49:18 »

Egyrészt gyári előírás az olajcsere hiányában nincs.Ugyanis Life time olajjal van feltöltve.
Másrészt ha mégis cseréled,  a leengedő csavarral leereszted,majd az oldalán lévő csavarnál pedig addig töltöd, amíg ott kifelé nem kezd szivárogni a betöltött olaj.Az a nívó is.Ugyanis nincs olyan hogy Fullra feltöltés, hanem pontos mennyiségű olaj kell minden váltóba.
Én eddig semmi trükkről nem hallottam ezen kívül.
Ok, köszi, akkor így lesz. ( emlékeim szerint a halasztelki szerelő mondott vmit, de akkor biztos rosszul emlékszem)
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2018.12.14 péntek, 20:49:06 »

Sziasztok!

Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #771 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:03:23 »

Sziasztok!

Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
lehet, hogy csak légteleníteni kellene a kuplungot-kinyomót.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #772 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:20:11 »

Sziasztok!

Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
Fékolaj tartályt meg kellene nézni, töltsd max.-ra. (Dot 4)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #773 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:25:55 »

Fékolaj tartályt meg kellene nézni, töltsd max.-ra. (Dot 4)

Pontosan
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:31:49 »

Pontosan

Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #775 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:35:31 »

Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.

A fékfolyadékkal működik a kuplung hidraulika is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:42:14 »

A fékfolyadékkal működik a kuplung hidraulika is.

Köszönöm a választ!
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #777 Dátum: 2018.12.14 péntek, 21:43:09 »

Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.
A kuplung hidraulika is onnan kapja az olajat, ha kiemel ahogy írtad, valószínűleg nem kell légtelenítened, csak után tölteni, hogy a felső hengerbe jusson elég olaj.
Ha légteleníteni kell, keress a váltóharangon felül és a kocsi orra felé kicsit egy fék légtelenítő csavarhoz hasonló légtelenítő csavart és ott tudod légteleníteni.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2018.12.14 péntek, 23:10:02 »

A kuplung hidraulika is onnan kapja az olajat, ha kiemel ahogy írtad, valószínűleg nem kell légtelenítened, csak után tölteni, hogy a felső hengerbe jusson elég olaj.
Ha légteleníteni kell, keress a váltóharangon felül és a kocsi orra felé kicsit egy fék légtelenítő csavarhoz hasonló légtelenítő csavart és ott tudod légteleníteni.

Köszönöm a segítséged!
Kiemel minden alkalommal.
Max pár centit marad lent, picit lábbal megpöccintve azonnal felugrik.
Érdekes, egy bizonyos ponton csinálja csak..
Holnap megnézem a fékolaj szintet és kiderül segít-e..
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #779 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 21:13:28 »

Ma néztem meg a fékolajszintet, az a max jelzésen van!
Légteleníteni gondolom akkor nincs mit, vagy nem kell..
Marad a szervíz akkor, mert fogalmam sincs mi lehet a pontos gondja.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #780 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 21:14:30 »

Ma néztem meg a fékolajszintet, az a max jelzésen van!
Légteleníteni gondolom akkor nincs mit, vagy nem kell..
Marad a szervíz akkor, mert fogalmam sincs mi lehet a pontos gondja.

A pedálnál nem olajos a szőnyeg?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #781 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 21:44:25 »

A pedálnál nem olajos a szőnyeg?

Nem, tiszta ott minden!
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #782 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 21:51:35 »

Nem, tiszta ott minden!

A tartályban több rész van, viszonylag markánsan elválasztva, mindkettőben van olaj?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 22:11:15 »

A tartályban több rész van, viszonylag markánsan elválasztva, mindkettőben van olaj?
Kb 1 órája voltam lent a mélygarázsban, átvilágítottam a tartályt zseblámpával. Az rendben van.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #784 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 23:07:57 »

Sziasztok!
Az teljesen normális elhasználódása a kuplungnak, hogy egyik alkalommal rendben volt még minden, bármelyik fokozatban padlógáznál nem csúszott.
Következő használatkor 4-esben már megcsúszott, persze utána 5,6-ban is. Tegnap hidegen még 2esben is volt, hogy megcsúszott nem padlógázon, aztán bemelegedve már 3-asban sem csúszik meg padlógáznál, de 4-től felfele igen.
Elvileg 40ezer km van a teljes kuplungszettben, kettőstömegű nem csörög.
Az világos, hogy szét kell szedni igyis-ugyis és ellenőrizni, majd cserélni, amit kell, csak kérdezem, hogy ez így természetes-e.
Nekem az lett volna logikus, ha mondjuk először 6-ban csúszik meg, aztán egyre alacsonyabb fokozatokban.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
userX
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #785 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 23:34:45 »

Sziasztok!

Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.

Én jártam már így, ez kuplung csere lesz. A  második faceliftes 2,2-esemmel volt ilyen gond,  az első pont a facelift váltás utáni volt ( 2011 végi gyártású ) annak nem volt még kuplung kínja de a második  az 2014 év végi gyártású (az utolsók között lehetett és sok xar alkatrészt raktak bele) Olyan 160ekm-nél ragadt be a kuplung pedál. Lábbal kicsit megpöckölve kijött. Ez sajna kuplung csere lesz. Ja egy jó  tanács: ebbe típusba a volvo *** M66 kézi váltóját rakták ,  ne nagyon használd 6.-ban  városban mert motor elbírja de egy konstrukciós hiba miatt a váltó nem szereti és ne lepődj meg ha eltűnik majd a 6. (típushiba, hogy eltőrhet a tengely végen a rögzítő csavar, a jó hír az hogy sok volvónak ez a gyíkja így van szerviz ami direkt ere a típusra állt rá)
Naplózva
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2018.12.27 csütörtök, 14:16:15 »

Én jártam már így, ez kuplung csere lesz. A  második faceliftes 2,2-esemmel volt ilyen gond,  az első pont a facelift váltás utáni volt ( 2011 végi gyártású ) annak nem volt még kuplung kínja de a második  az 2014 év végi gyártású (az utolsók között lehetett és sok xar alkatrészt raktak bele) Olyan 160ekm-nél ragadt be a kuplung pedál. Lábbal kicsit megpöckölve kijött. Ez sajna kuplung csere lesz. Ja egy jó  tanács: ebbe típusba a volvo *** M66 kézi váltóját rakták ,  ne nagyon használd 6.-ban  városban mert motor elbírja de egy konstrukciós hiba miatt a váltó nem szereti és ne lepődj meg ha eltűnik majd a 6. (típushiba, hogy eltőrhet a tengely végen a rögzítő csavar, a jó hír az hogy sok volvónak ez a gyíkja így van szerviz ami direkt ere a típusra állt rá)


14-én kiderül mi a kínja, ha addig kibírja.
Városban nem járok vele, csak autopálya 95%-ban.
Remélem kettőstömegű lendkereket nem kell cserélni rögtön ilyenkor.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2018.12.29 szombat, 11:17:49 »

Sziasztok

Valaki le tudja írni a kuplung cikkszámokat 2013 2.0 tdcihez? 163Le ugyanaz mint a 140LE FL?
Luk lendkerék?
Luk kuplungszett(tárcsa és nyomólap esetleg kinyomó csapágy)?
Luk kinyomócsapagy külön?

Köszönöm
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #788 Dátum: 2018.12.29 szombat, 18:36:55 »

Sziasztok

Valaki le tudja írni a kuplung cikkszámokat 2013 2.0 tdcihez? 163Le ugyanaz mint a 140LE FL?
Luk lendkerék?
Luk kuplungszett(tárcsa és nyomólap esetleg kinyomó csapágy)?
Luk kinyomócsapagy külön?

Köszönöm

Kuldj alvazszamot.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2018.12.29 szombat, 19:20:21 »

Kuldj alvazszamot.
WF0GXXGBBGCY75549

Én ezeket találtam:
Lendkerék:   415 0610 10
Kuplung készlet: 624 3297 33
Kinyomócsapágy: 510 0230 10

Köszi
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2018.12.29 szombat, 21:59:33 »

WF0GXXGBBGCY75549

Én ezeket találtam:
Lendkerék:   415 0610 10
Kuplung készlet: 624 3297 33
Kinyomócsapágy: 510 0230 10

Köszi

Lendkerék
OE: 1827370
LUK: 415 0610 10

Kuplungszerkezet
OE: 1786833
LUK: 624 3297 09

Kinyomó
OE: 1827889
LUK: 510 0230 10

Csavar szett
OE: 1641008 (pontosabban ez egy darab csavarnak a gyári cikkszáma)
LUK: 411 0159 10

A 624 3297 33 egy szett, aminek a tartalma:
- 624 3297 09 (szerkezet)
- 510 0230 10 (kinyomó)

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2018.12.29 szombat, 22:05:19 »

Lendkerék
OE: 1827370
LUK: 415 0610 10

Kuplungszerkezet
OE: 1786833
LUK: 624 3297 09

Kinyomó
OE: 1827889
LUK: 510 0230 10

Csavar szett
OE: 1641008 (pontosabban ez egy darab csavarnak a gyári cikkszáma)
LUK: 411 0159 10

A 624 3297 33 egy szett, aminek a tartalma:
- 624 3297 09 (szerkezet)
- 510 0230 10 (kinyomó)



Köszönöm
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
echolite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2018.12.31 hétfő, 15:03:21 »

Kedves társak,  egy hónapja a kuplungpedál lassan felemelve nyikorog , de idegesítően..   városban, kuplungozás közben -  ha gyorsan kiengedem nem nagyon halaltszik illetve ha jobbra nyomom a talpammal akkor semmi hang--  telitalpas-  akkor megeszi az idegeimet.   Befujtam ahol lehe a mágikus wd vel, zsir is van ahol tapintani tudom.     Magyar oldalakon, itt sem találtam segitséget..   valak van szaki aki ehhez hozzá tud szólni (segiteni).  Köszi
Naplózva
evola78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2019.01.15 kedd, 22:53:27 »

14-én kiderül mi a kínja, ha addig kibírja.
Városban nem járok vele, csak autopálya 95%-ban.
Remélem kettőstömegű lendkereket nem kell cserélni rögtön ilyenkor.

Na meglett a hiba.
Kuplumg és kinyomócsapágy. Főtengelyszimeringek. És a Váltóházban lévő 2 szimering is cserés.
Kettőstömegű rendben van.
157 ezer autópályán használva 95%-ban és minden utam minimum 340km volt.
Na ez van, hétfőn megyek érte, alig várom visszakapjam.
Naplózva

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05  (200LE)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #794 Dátum: 2019.01.16 szerda, 06:49:41 »

Na meglett a hiba.
Kuplumg és kinyomócsapágy. Főtengelyszimeringek. És a Váltóházban lévő 2 szimering is cserés.
Kettőstömegű rendben van.
157 ezer autópályán használva 95%-ban és minden utam minimum 340km volt.
Na ez van, hétfőn megyek érte, alig várom visszakapjam.


A kezdetektől te használod? Biztos hogy ennyit futott? Nem szokott ilyen hiba előfordulni, pláne ilyen használat mellett, hiszen alig váltasz egy zömében városi használathoz képest. Igaz a 2.2esekből kevesebb van, nincs akkora tapasztalat.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2019.02.11 hétfő, 10:03:27 »

Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög. falbav Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni. wow1 Ötlet?
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.11 hétfő, 10:05:27 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #796 Dátum: 2019.02.11 hétfő, 10:21:54 »

Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög. falbav Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni. wow1 Ötlet?

váltó kulissza?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2019.02.11 hétfő, 10:23:51 »

váltó kulissza?
Mindjárt hazaérek és megnézem.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #798 Dátum: 2019.02.11 hétfő, 12:57:35 »

Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög. falbav Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni. wow1 Ötlet?
volt már olyan, hogy a bowden gömbfeje lepattatnt a váltó felöli végen,mert szétkopik...csekkold.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2019.02.11 hétfő, 15:38:47 »

volt már olyan, hogy a bowden gömbfeje lepattatnt a váltó felöli végen,mert szétkopik...csekkold.
A tipp 100% volt. worship
Most a van esete állt fenn,gömbfejről "lepottyant" a vége. eplus2 Nem tűnt fel,hogy kopott lenne,csak egy "komoly" gyorsulás-váltás combó miatt történt.Sebváltón a felső volt a saras(1-5 sebességért felelős).
A kulissza mozgása(csak előre-hátra mozog oldalra semmi),kuplungpedál benyomása nélkül ha valaki így jár:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=-Or_gsS5t4g
Az egész munkafolyamat kb.10 perc(ebből még lehet lefaragni  eplus2 )
A visszarakás menete: autó felemel-tulaj lefekszik-3 db műanyag visszarakható fül leakaszt-gömbfejre bowden visszarak-az első 3 mozzanat visszafelé.Vidámság wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.11 hétfő, 15:41:02 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.