Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:04:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 409175 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #750 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 13:00:40 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 12:29:45
Sziasztok!
Alf, téged említettek az általános topicban.
Facelfites kézi MMT6 váltóm van. A bal oldali féltengelyem lötyög a váltóban. Szerelő azt állapította meg hogy a diffi a rossz.
Keresgéltem fórumokon és robbantott ábrákon és arra jutottam hogy a Faceliftes kézi váltó más mint az elötte lévőké, belül.
Jobb oldali féltengelyt kivettük tegnap, mert a tartó csapágyat cseréltük. Ezen az oldalon nem lóg a kúpos csapágyon a difi, de ha benyúlok a belsejébe a ricni ahova megy a fogaskerék lötyög. ez normális?
Bal oldalira tegnap nem jutott idő, hogy kivegyük sajna.
Ha a féltengely lóg akkor a kúpos csapágy lenne szét? Vagy magában a difiben a fogaskerekek nem jók?
http://keptarhely.eu/images/2018/10/04/v00/20181004v00ozsfak.jpeg
Ebből annyit derítettem ki hogy maga a difi része ugyanaz a Facelfitesben és az elötte lévőben is. De a fogaskerék ami levehető az más. Így más a végáttétel gondolom, hogy a fogszámot változtatták.
Faceliftes váltó 100e Ft az elötte lévő pedig 60e Ft.
Ha csak a csapágy rossz akkor 8000Ft/db
Tud nekem valaki segíteni ebben?
Köszi!
gondolom, hogy a fl-es váltó nem egyezik az előttivel.De megnézem otthon, van e valami használható infó a váltókról.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #751 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 13:17:25 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.04 csütörtök, 13:00:40
gondolom, hogy a fl-es váltó nem egyezik az előttivel.De megnézem otthon, van e valami használható infó a váltókról.
Köszönöm előre is!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #752 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 17:54:36 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 13:17:25
Köszönöm előre is!
nem találtam más infót,rajzot, mint amiket te is megtaláltál.
A kérdés mire vonatkozik? ha a tegelyirányra merőlegesen lötyög valami, az a csapágy hibája biztosan. Minden csapágyazva van, így biztosan nem "lóghat" ott semmi.Lehet, hogy célszerűbb lenne egy jó váltóst felkeresned, ha bizonytalan vagy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #753 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 19:14:47 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.04 csütörtök, 17:54:36
nem találtam más infót,rajzot, mint amiket te is megtaláltál.
A kérdés mire vonatkozik? ha a tegelyirányra merőlegesen lötyög valami, az a csapágy hibája biztosan. Minden csapágyazva van, így biztosan nem "lóghat" ott semmi.Lehet, hogy célszerűbb lenne egy jó váltóst felkeresned, ha bizonytalan vagy.
Igen a féltengely vége mozog tengelyre merőlegesen. Felemelve kóvályog az egész ha elindítom.
https://youtu.be/iqNMdsxiCIk
így.
A difinél két oldalt van a kúpos csapágyazás. Ebből lóghat a bal oldali?
Vagy a difiben a fogaskerék lóg? Amibe a féltengely ricnis része megy.
Ha difit cserélnék akkor a robbantott ábra alapján maga a difi ugyanaz a facelift elötti is, csak a fogaskerék más rajta a végáttétel miatt gondolom.
A kérdés hogy szétbontás nélkül kideríthető e mekkora a gond. Javításnál ugyis szétszedésre vár.
Köszi
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #754 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 19:21:42 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 19:14:47
Igen a féltengely vége mozog tengelyre merőlegesen. Felemelve kóvályog az egész ha elindítom.
https://youtu.be/iqNMdsxiCIk
így.
A difinél két oldalt van a kúpos csapágyazás. Ebből lóghat a bal oldali?
Vagy a difiben a fogaskerék lóg? Amibe a féltengely ricnis része megy.
Ha difit cserélnék akkor a robbantott ábra alapján maga a difi ugyanaz a facelift elötti is, csak a fogaskerék más rajta a végáttétel miatt gondolom.
A kérdés hogy szétbontás nélkül kideríthető e mekkora a gond. Javításnál ugyis szétszedésre vár.
Köszi
minden csapágyazva van. A fogaskerék nem tud lógni csak megkopni.Attól még nem mozoghat a fogaskerék egy csapágyazott tengelyen.Valószínű a csapágyazását kell kavítani cserélni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #755 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 19:51:42 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.04 csütörtök, 19:21:42
minden csapágyazva van. A fogaskerék nem tud lógni csak megkopni.Attól még nem mozoghat a fogaskerék egy csapágyazott tengelyen.Valószínű a csapágyazását kell kavítani cserélni.
Azt néztem a rolling.hu-nál 8000ft/db a külső csapágyazás.
Jobb lenne ha nem kellene komplett váltót venni.
Mitől járhat ez így?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #756 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 19:56:00 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 19:51:42
Azt néztem a rolling.hu-nál 8000ft/db a külső csapágyazás.
Jobb lenne ha nem kellene komplett váltót venni.
Mitől járhat ez így?
csak gondolkodom.
Rendszerint a kúpos csapágyakat a tengelyen összeszokták húzatni.Lehetséges, hogy fellazulhatott a szorítás(amennyiben ez is így van rögzítve).
Vagy klasszikus kopás.Mondjuk ha ütött a féltengely,és jól szétrázta a belső csapágyazást is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #757 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 20:11:27 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.04 csütörtök, 19:56:00
csak gondolkodom.
Rendszerint a kúpos csapágyakat a tengelyen összeszokták húzatni.Lehetséges, hogy fellazulhatott a szorítás(amennyiben ez is így van rögzítve).
Vagy klasszikus kopás.Mondjuk ha ütött a féltengely,és jól szétrázta a belső csapágyazást is.
Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.
Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.
Köszi a segítséget
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #758 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 20:20:08 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 20:11:27
Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.
Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.
Köszi a segítséget
tengelyre merőlegesen nem kotyoghat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #759 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 20:42:22 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 20:11:27
Mi a jobbos féltengelyt húztuk ki, ebben az állapotában benyúlva újjal a belső ricnis fogaskerék mozgott ez normális így ha nincs benne a féltengely vége?
Mindenképpen megnézetem a bal oldalt is.
Hézagoló alátet van az egyik oldalon, van több méretű század pontosságú.
Köszi a segítséget
Én elmentem a sarki cromaxba. Elmondtam a hasfájásom a váltóval kapcsolatban. Elmondták, megmutatták és kinyomtatták a robbantott ábrán, hogy melyik alkatrészek kellenek. Megrendeltem. Az alkatrészeket elvittem a szerelőhöz, ő megjavította.
Tipp: bontott váltóval nem próbálkozz, mert kopott mind. Ha kell még segítség írjál vagy olvass vissza, mert mindkét mk4-nél volt váltójavításom.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #760 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 21:41:30 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.10.04 csütörtök, 20:42:22
Én elmentem a sarki cromaxba. Elmondtam a hasfájásom a váltóval kapcsolatban. Elmondták, megmutatták és kinyomtatták a robbantott ábrán, hogy melyik alkatrészek kellenek. Megrendeltem. Az alkatrészeket elvittem a szerelőhöz, ő megjavította.
Tipp: bontott váltóval nem próbálkozz, mert kopott mind. Ha kell még segítség írjál vagy olvass vissza, mert mindkét mk4-nél volt váltójavításom.
Aha visszaolvastam az elejétől. Találtam egy emberkét akinek ugyanez volt.
Terhelésre furcsa hang jön a váltóból. Na nekem ugyanez. Hegymenetben hangosabb, gyorsításra is, ha tartom a sebességet alig hallani.
Az a baj itt a környékemen senkit se ismerek aki gyorsan és jól dolgozik, és látott már váltót szétszedve
Beszélek az ismerősömmel és kivesszük a bal féltengelyt is és meglátom mi mozog azon az oldalon.
Jó lenne ha csak csapágyat kéne cserélni, mert amúgy vaj puha a váltóm hidegen is, könnyen veszi az összes fokozatot.
Csak ez a fránya hang zavar.
Itt a difi rajza:
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAyfHxjYWJicj09R0NBMnx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiTW9uZGVvIENBMiAyMDA3LTIwMTQiLCI0MCI6IjMgUG93ZXJ0cmFpbiIsIjUwIjoiMzA3MDMgUG93ZXJ0cmFpbi5NYW51YWwgVHJhbnNtaXNzaW9uIiwiNjAiOiIzMDcwMzI1QSBNYW51YWwgVHJhbnNheGxlIERpZmYuIENvbXBvbmVudHMifXx8YWxwaGE9PTN8fGdyb3VwPT0zMDcwM3x8c2VjdD09NzQzMDE1QkhRMjJ8fHNldD09Q01NVDYzMDcwM3x8aW1nPT1UMDExNzkzMjA0fHxmMTI9PS00Nzc5MjY1ODIrMTMz
Itt pedig a csapágy a két oldalára:
http://rolling.hu/kereses/1045362+6183457+FORD.php
Elvileg kedvezmény is van ide.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #761 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 22:02:13 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.10.04 csütörtök, 21:41:30
Aha visszaolvastam az elejétől. Találtam egy emberkét akinek ugyanez volt.
Terhelésre furcsa hang jön a váltóból. Na nekem ugyanez. Hegymenetben hangosabb, gyorsításra is, ha tartom a sebességet alig hallani.
Az a baj itt a környékemen senkit se ismerek aki gyorsan és jól dolgozik, és látott már váltót szétszedve
Beszélek az ismerősömmel és kivesszük a bal féltengelyt is és meglátom mi mozog azon az oldalon.
Jó lenne ha csak csapágyat kéne cserélni, mert amúgy vaj puha a váltóm hidegen is, könnyen veszi az összes fokozatot.
Csak ez a fránya hang zavar.
Itt a difi rajza:
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMDAyfHxjYWJicj09R0NBMnx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiTW9uZGVvIENBMiAyMDA3LTIwMTQiLCI0MCI6IjMgUG93ZXJ0cmFpbiIsIjUwIjoiMzA3MDMgUG93ZXJ0cmFpbi5NYW51YWwgVHJhbnNtaXNzaW9uIiwiNjAiOiIzMDcwMzI1QSBNYW51YWwgVHJhbnNheGxlIERpZmYuIENvbXBvbmVudHMifXx8YWxwaGE9PTN8fGdyb3VwPT0zMDcwM3x8c2VjdD09NzQzMDE1QkhRMjJ8fHNldD09Q01NVDYzMDcwM3x8aW1nPT1UMDExNzkzMjA0fHxmMTI9PS00Nzc5MjY1ODIrMTMz
Itt pedig a csapágy a két oldalára:
http://rolling.hu/kereses/1045362+6183457+FORD.php
Elvileg kedvezmény is van ide.
Nem tudom merre lax, itt Bp-n azért van 1-2 jó váltószerelő...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #762 Dátum:
2018.10.04 csütörtök, 23:54:30 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.10.04 csütörtök, 22:02:13
Nem tudom merre lax, itt Bp-n azért van 1-2 jó váltószerelő...
Azt tudom ott mindenből akad jó.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #763 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 09:10:58 »
Sziasztok!
Manuális váltóban olajat cseréltetnék és úgy emlxem, hogy van vmi trükk, hogy fullra fel legyen töltve, mi lenne az? Feltöltés után amikor azt hinnénk, hogy fullon van akkor a 6. sebesség miatt kell vmit csinálni... megmozgatni 6.-ban vagy vmi hasonló, elfelejtettem és akkor még belemegy egy-két deci.
köszi
Isu
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #764 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 09:52:22 »
Idézetet írta: Isu - 2018.10.18 csütörtök, 09:10:58
Sziasztok!
Manuális váltóban olajat cseréltetnék és úgy emlxem, hogy van vmi trükk, hogy fullra fel legyen töltve, mi lenne az? Feltöltés után amikor azt hinnénk, hogy fullon van akkor a 6. sebesség miatt kell vmit csinálni... megmozgatni 6.-ban vagy vmi hasonló, elfelejtettem és akkor még belemegy egy-két deci.
köszi
Isu
jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #765 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 11:44:28 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.18 csütörtök, 09:52:22
jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam...
20 éve nincs is hatos váltó...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #766 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 11:52:27 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.10.18 csütörtök, 11:44:28
20 éve nincs is hatos váltó...
basszus.már 20éve nincs is váltó?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #767 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 12:00:57 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.18 csütörtök, 09:52:22
jesszus,van ilyen?Akkor én 20éven keresztül rosszul csináltam...
ok, akkor hogyan kell jól csinálni?
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #768 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 12:30:46 »
Idézetet írta: Isu - 2018.10.18 csütörtök, 12:00:57
ok, akkor hogyan kell jól csinálni?
Egyrészt gyári előírás az olajcsere hiányában nincs.Ugyanis Life time olajjal van feltöltve.
Másrészt ha mégis cseréled, a leengedő csavarral leereszted,majd az oldalán lévő csavarnál pedig addig töltöd, amíg ott kifelé nem kezd szivárogni a betöltött olaj.Az a nívó is.Ugyanis nincs olyan hogy Fullra feltöltés, hanem pontos mennyiségű olaj kell minden váltóba.
Én eddig semmi trükkről nem hallottam ezen kívül.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #769 Dátum:
2018.10.18 csütörtök, 12:49:18 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.18 csütörtök, 12:30:46
Egyrészt gyári előírás az olajcsere hiányában nincs.Ugyanis Life time olajjal van feltöltve.
Másrészt ha mégis cseréled, a leengedő csavarral leereszted,majd az oldalán lévő csavarnál pedig addig töltöd, amíg ott kifelé nem kezd szivárogni a betöltött olaj.Az a nívó is.Ugyanis nincs olyan hogy Fullra feltöltés, hanem pontos mennyiségű olaj kell minden váltóba.
Én eddig semmi trükkről nem hallottam ezen kívül.
Ok, köszi, akkor így lesz. ( emlékeim szerint a halasztelki szerelő mondott vmit, de akkor biztos rosszul emlékszem)
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #770 Dátum:
2018.12.14 péntek, 20:49:06 »
Sziasztok!
Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #771 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:03:23 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.14 péntek, 20:49:06
Sziasztok!
Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
lehet, hogy csak légteleníteni kellene a kuplungot-kinyomót.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #772 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:20:11 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.14 péntek, 20:49:06
Sziasztok!
Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
Fékolaj tartályt meg kellene nézni, töltsd max.-ra. (Dot 4)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #773 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:25:55 »
Idézetet írta: Ervin - 2018.12.14 péntek, 21:20:11
Fékolaj tartályt meg kellene nézni, töltsd max.-ra. (Dot 4)
Pontosan
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #774 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:31:49 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.12.14 péntek, 21:25:55
Pontosan
Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #775 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:35:31 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.14 péntek, 21:31:49
Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.
A fékfolyadékkal működik a kuplung hidraulika is.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #776 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:42:14 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.12.14 péntek, 21:35:31
A fékfolyadékkal működik a kuplung hidraulika is.
Köszönöm a választ!
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #777 Dátum:
2018.12.14 péntek, 21:43:09 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.14 péntek, 21:31:49
Köszi Srácok, holnap megnézem a fékolaj tartály-t.
Ne nevessetek ki, de amúgy ez hogyan függ össze a kuplungpedállal?
Illetve a kinyomócsapágy légtelenítéséhez milyen szerszámok kellhetnek?
Bár sajnos azt se tudom, hogyan lehet ezt elvégezni, mert sose csináltam ilyet.
A kuplung hidraulika is onnan kapja az olajat, ha kiemel ahogy írtad, valószínűleg nem kell légtelenítened, csak után tölteni, hogy a felső hengerbe jusson elég olaj.
Ha légteleníteni kell, keress a váltóharangon felül és a kocsi orra felé kicsit egy fék légtelenítő csavarhoz hasonló légtelenítő csavart és ott tudod légteleníteni.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #778 Dátum:
2018.12.14 péntek, 23:10:02 »
Idézetet írta: Ervin - 2018.12.14 péntek, 21:43:09
A kuplung hidraulika is onnan kapja az olajat, ha kiemel ahogy írtad, valószínűleg nem kell légtelenítened, csak után tölteni, hogy a felső hengerbe jusson elég olaj.
Ha légteleníteni kell, keress a váltóharangon felül és a kocsi orra felé kicsit egy fék légtelenítő csavarhoz hasonló légtelenítő csavart és ott tudod légteleníteni.
Köszönöm a segítséged!
Kiemel minden alkalommal.
Max pár centit marad lent, picit lábbal megpöccintve azonnal felugrik.
Érdekes, egy bizonyos ponton csinálja csak..
Holnap megnézem a fékolaj szintet és kiderül segít-e..
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #779 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 21:13:28 »
Ma néztem meg a fékolajszintet, az a max jelzésen van!
Légteleníteni gondolom akkor nincs mit, vagy nem kell..
Marad a szervíz akkor, mert fogalmam sincs mi lehet a pontos gondja.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #780 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 21:14:30 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.20 csütörtök, 21:13:28
Ma néztem meg a fékolajszintet, az a max jelzésen van!
Légteleníteni gondolom akkor nincs mit, vagy nem kell..
Marad a szervíz akkor, mert fogalmam sincs mi lehet a pontos gondja.
A pedálnál nem olajos a szőnyeg?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #781 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 21:44:25 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.12.20 csütörtök, 21:14:30
A pedálnál nem olajos a szőnyeg?
Nem, tiszta ott minden!
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #782 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 21:51:35 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.20 csütörtök, 21:44:25
Nem, tiszta ott minden!
A tartályban több rész van, viszonylag markánsan elválasztva, mindkettőben van olaj?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #783 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 22:11:15 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.12.20 csütörtök, 21:51:35
A tartályban több rész van, viszonylag markánsan elválasztva, mindkettőben van olaj?
Kb 1 órája voltam lent a mélygarázsban, átvilágítottam a tartályt zseblámpával. Az rendben van.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #784 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 23:07:57 »
Sziasztok!
Az teljesen normális elhasználódása a kuplungnak, hogy egyik alkalommal rendben volt még minden, bármelyik fokozatban padlógáznál nem csúszott.
Következő használatkor 4-esben már megcsúszott, persze utána 5,6-ban is. Tegnap hidegen még 2esben is volt, hogy megcsúszott nem padlógázon, aztán bemelegedve már 3-asban sem csúszik meg padlógáznál, de 4-től felfele igen.
Elvileg 40ezer km van a teljes kuplungszettben, kettőstömegű nem csörög.
Az világos, hogy szét kell szedni igyis-ugyis és ellenőrizni, majd cserélni, amit kell, csak kérdezem, hogy ez így természetes-e.
Nekem az lett volna logikus, ha mondjuk először 6-ban csúszik meg, aztán egyre alacsonyabb fokozatokban.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
userX
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #785 Dátum:
2018.12.20 csütörtök, 23:34:45 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.14 péntek, 20:49:06
Sziasztok!
Volt már valakinek hasonló tapasztalata..
2013-as 2,2 TDCI autópályán fut 98%-ban min 340km-t minden beindításkor.
Azt vettem észre a kuplung pedál néha nem ugrik vissza ki teljes magasságba a fékpedál mellé.
Hanem alacsonyabban marad.
Az autó tökéletesen vált minden fokozatba, nem csúszik a kuplung, nem zörög kattog semmi se.
A Ford szervízese telefonon kinyomó csapágyra gyanakszik, amihez szét kellene kapni elég jól az autót állítólag.
153 ezer van benne most..
Szerintetek?
Sajnos csak január 14-re kaptam időpontot.
Én jártam már így, ez kuplung csere lesz. A második faceliftes 2,2-esemmel volt ilyen gond, az első pont a facelift váltás utáni volt ( 2011 végi gyártású ) annak nem volt még kuplung kínja de a második az 2014 év végi gyártású (az utolsók között lehetett és sok xar alkatrészt raktak bele) Olyan 160ekm-nél ragadt be a kuplung pedál. Lábbal kicsit megpöckölve kijött. Ez sajna kuplung csere lesz. Ja egy jó tanács: ebbe típusba a volvo *** M66 kézi váltóját rakták , ne nagyon használd 6.-ban városban mert motor elbírja de egy konstrukciós hiba miatt a váltó nem szereti és ne lepődj meg ha eltűnik majd a 6. (típushiba, hogy eltőrhet a tengely végen a rögzítő csavar, a jó hír az hogy sok volvónak ez a gyíkja így van szerviz ami direkt ere a típusra állt rá)
Naplózva
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #786 Dátum:
2018.12.27 csütörtök, 14:16:15 »
Idézetet írta: userX - 2018.12.20 csütörtök, 23:34:45
Én jártam már így, ez kuplung csere lesz. A második faceliftes 2,2-esemmel volt ilyen gond, az első pont a facelift váltás utáni volt ( 2011 végi gyártású ) annak nem volt még kuplung kínja de a második az 2014 év végi gyártású (az utolsók között lehetett és sok xar alkatrészt raktak bele) Olyan 160ekm-nél ragadt be a kuplung pedál. Lábbal kicsit megpöckölve kijött. Ez sajna kuplung csere lesz. Ja egy jó tanács: ebbe típusba a volvo *** M66 kézi váltóját rakták , ne nagyon használd 6.-ban városban mert motor elbírja de egy konstrukciós hiba miatt a váltó nem szereti és ne lepődj meg ha eltűnik majd a 6. (típushiba, hogy eltőrhet a tengely végen a rögzítő csavar, a jó hír az hogy sok volvónak ez a gyíkja így van szerviz ami direkt ere a típusra állt rá)
14-én kiderül mi a kínja, ha addig kibírja.
Városban nem járok vele, csak autopálya 95%-ban.
Remélem kettőstömegű lendkereket nem kell cserélni rögtön ilyenkor.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #787 Dátum:
2018.12.29 szombat, 11:17:49 »
Sziasztok
Valaki le tudja írni a kuplung cikkszámokat 2013 2.0 tdcihez? 163Le ugyanaz mint a 140LE FL?
Luk lendkerék?
Luk kuplungszett(tárcsa és nyomólap esetleg kinyomó csapágy)?
Luk kinyomócsapagy külön?
Köszönöm
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #788 Dátum:
2018.12.29 szombat, 18:36:55 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.12.29 szombat, 11:17:49
Sziasztok
Valaki le tudja írni a kuplung cikkszámokat 2013 2.0 tdcihez? 163Le ugyanaz mint a 140LE FL?
Luk lendkerék?
Luk kuplungszett(tárcsa és nyomólap esetleg kinyomó csapágy)?
Luk kinyomócsapagy külön?
Köszönöm
Kuldj alvazszamot.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #789 Dátum:
2018.12.29 szombat, 19:20:21 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.12.29 szombat, 18:36:55
Kuldj alvazszamot.
WF0GXXGBBGCY75549
Én ezeket találtam:
Lendkerék: 415 0610 10
Kuplung készlet: 624 3297 33
Kinyomócsapágy: 510 0230 10
Köszi
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #790 Dátum:
2018.12.29 szombat, 21:59:33 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.12.29 szombat, 19:20:21
WF0GXXGBBGCY75549
Én ezeket találtam:
Lendkerék: 415 0610 10
Kuplung készlet: 624 3297 33
Kinyomócsapágy: 510 0230 10
Köszi
Lendkerék
OE: 1827370
LUK: 415 0610 10
Kuplungszerkezet
OE: 1786833
LUK: 624 3297 09
Kinyomó
OE: 1827889
LUK: 510 0230 10
Csavar szett
OE: 1641008 (pontosabban ez egy darab csavarnak a gyári cikkszáma)
LUK: 411 0159 10
A 624 3297 33 egy szett, aminek a tartalma:
- 624 3297 09 (szerkezet)
- 510 0230 10 (kinyomó)
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #791 Dátum:
2018.12.29 szombat, 22:05:19 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.12.29 szombat, 21:59:33
Lendkerék
OE: 1827370
LUK: 415 0610 10
Kuplungszerkezet
OE: 1786833
LUK: 624 3297 09
Kinyomó
OE: 1827889
LUK: 510 0230 10
Csavar szett
OE: 1641008 (pontosabban ez egy darab csavarnak a gyári cikkszáma)
LUK: 411 0159 10
A 624 3297 33 egy szett, aminek a tartalma:
- 624 3297 09 (szerkezet)
- 510 0230 10 (kinyomó)
Köszönöm
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
echolite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #792 Dátum:
2018.12.31 hétfő, 15:03:21 »
Kedves társak, egy hónapja a kuplungpedál lassan felemelve nyikorog , de idegesítően.. városban, kuplungozás közben - ha gyorsan kiengedem nem nagyon halaltszik illetve ha jobbra nyomom a talpammal akkor semmi hang-- telitalpas- akkor megeszi az idegeimet. Befujtam ahol lehe a mágikus wd vel, zsir is van ahol tapintani tudom. Magyar oldalakon, itt sem találtam segitséget.. valak van szaki aki ehhez hozzá tud szólni (segiteni). Köszi
Naplózva
evola78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #793 Dátum:
2019.01.15 kedd, 22:53:27 »
Idézetet írta: evola78 - 2018.12.27 csütörtök, 14:16:15
14-én kiderül mi a kínja, ha addig kibírja.
Városban nem járok vele, csak autopálya 95%-ban.
Remélem kettőstömegű lendkereket nem kell cserélni rögtön ilyenkor.
Na meglett a hiba.
Kuplumg és kinyomócsapágy. Főtengelyszimeringek. És a Váltóházban lévő 2 szimering is cserés.
Kettőstömegű rendben van.
157 ezer autópályán használva 95%-ban és minden utam minimum 340km volt.
Na ez van, hétfőn megyek érte, alig várom visszakapjam.
Naplózva
Ford Mondeo 2,2 TDCI 2013.05 (200LE)
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #794 Dátum:
2019.01.16 szerda, 06:49:41 »
Idézetet írta: evola78 - 2019.01.15 kedd, 22:53:27
Na meglett a hiba.
Kuplumg és kinyomócsapágy. Főtengelyszimeringek. És a Váltóházban lévő 2 szimering is cserés.
Kettőstömegű rendben van.
157 ezer autópályán használva 95%-ban és minden utam minimum 340km volt.
Na ez van, hétfőn megyek érte, alig várom visszakapjam.
A kezdetektől te használod? Biztos hogy ennyit futott? Nem szokott ilyen hiba előfordulni, pláne ilyen használat mellett, hiszen alig váltasz egy zömében városi használathoz képest. Igaz a 2.2esekből kevesebb van, nincs akkora tapasztalat.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #795 Dátum:
2019.02.11 hétfő, 10:03:27 »
Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög.
Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni.
Ötlet?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.02.11 hétfő, 10:05:27 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #796 Dátum:
2019.02.11 hétfő, 10:21:54 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2019.02.11 hétfő, 10:03:27
Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög.
Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni.
Ötlet?
váltó kulissza?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #797 Dátum:
2019.02.11 hétfő, 10:23:51 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.02.11 hétfő, 10:21:54
váltó kulissza?
Mindjárt hazaérek és megnézem.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #798 Dátum:
2019.02.11 hétfő, 12:57:35 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2019.02.11 hétfő, 10:03:27
Sziasztok.
Most történt a vassal,3.seb-ből akartam felváltani,de nem tudtam.A sebváltó össze-vissza lötyög.
Ott nem látom szétesve sehol.Kuplung pedál benyomva és visszaengedve normálisan működik,csak váltani nem tudom se fel se le.Harmadikba döcögök haza,így tudok vele közlekedni.
Ötlet?
volt már olyan, hogy a bowden gömbfeje lepattatnt a váltó felöli végen,mert szétkopik...csekkold.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #799 Dátum:
2019.02.11 hétfő, 15:38:47 »
Idézetet írta: alf® - 2019.02.11 hétfő, 12:57:35
volt már olyan, hogy a bowden gömbfeje lepattatnt a váltó felöli végen,mert szétkopik...csekkold.
A tipp 100% volt.
Most a van esete állt fenn,gömbfejről "lepottyant" a vége.
Nem tűnt fel,hogy kopott lenne,csak egy "komoly" gyorsulás-váltás combó miatt történt.Sebváltón a felső volt a saras(1-5 sebességért felelős).
A kulissza mozgása(csak előre-hátra mozog oldalra semmi),kuplungpedál benyomása nélkül ha valaki így jár:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=-Or_gsS5t4g
Az egész munkafolyamat kb.10 perc(ebből még lehet lefaragni
)
A visszarakás menete: autó felemel-tulaj lefekszik-3 db műanyag visszarakható fül leakaszt-gömbfejre bowden visszarak-az első 3 mozzanat visszafelé.Vidámság
«
Utoljára szerkesztve: 2019.02.11 hétfő, 15:41:02 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ