Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:30:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 409024 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2013.05.29 szerda, 14:37:45 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.05.29 szerda, 14:32:56
Hát persze, sőt, meg is vesszük az alkatrészt, ne fáradozz...
ha jó áron van, rendben.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2013.05.29 szerda, 16:07:29 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.05.29 szerda, 14:29:07
nekem hamarosan kuplung és vezérlés csere. valaki bevállalja? (meg első tárcsa és betét...)
Miért kell vezérlést cserélni? A tiedbe már nem láncost tettek?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2013.05.29 szerda, 16:08:25 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.29 szerda, 16:07:29
Miért kell vezérlést cserélni? A tiedbe már nem láncost tettek?
Az 1.8 sose volt láncos...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2013.05.29 szerda, 16:08:50 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.29 szerda, 16:07:29
Miért kell vezérlést cserélni? A tiedbe már nem láncost tettek?
van külső szíj és belső olajban futó lánc
)
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2013.05.29 szerda, 16:13:46 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.05.29 szerda, 16:08:50
van külső szíj és belső olajban futó lánc
)
Most rákerestem a cromax-nál és a láncot 2007.10-ig írja. Utána szíjat dob.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2013.05.29 szerda, 16:15:01 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.29 szerda, 16:13:46
Most rákerestem a cromax-nál és a láncot 2007.10-ig írja. Utána szíjat dob.
És 2002-2007 között volt 1.8?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2013.05.29 szerda, 23:05:17 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.29 szerda, 16:13:46
Most rákerestem a cromax-nál és a láncot 2007.10-ig írja. Utána szíjat dob.
igaz, mea culpa, -Tomi be ne perelj- belső szíj van. most néztem meg én is.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2013.05.30 csütörtök, 02:14:58 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.05.29 szerda, 16:15:01
És 2002-2007 között volt 1.8?
Ezt a 2007 utánira dobta. Ha nem hiszed, nézd meg
itt
.
Naplózva
rony
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2013.06.01 szombat, 21:46:19 »
Sziasztok. Itt a fórumon foglalkoztak többen a következő témával:
Mondeo 2.0 tdci 115 Le. Km:130000.
Alacsony fordulaton hirtelen gázadáskor és elvételkor hallható egy idegesítő csattanás főleg 4. Fokozatban.
Sokak szerint lendkerek. Valtobak rendben, feltengelyek rendben. Szerelő szerint nem lendkerék mivel annak leállításkor van hangja. Valakinek van ötlete mi lehet?
Előző autóm Skoda Octavia 2.0Pdti. Lendkerek problémája volt 2x is, de ilyen hangot soha nem adott, kivéve leállításkor.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2013.06.01 szombat, 22:22:10 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.01 szombat, 21:46:19
Sziasztok. Itt a fórumon foglalkoztak többen a következő témával:
Mondeo 2.0 tdci 115 Le. Km:130000.
Alacsony fordulaton hirtelen gázadáskor és elvételkor hallható egy idegesítő csattanás főleg 4. Fokozatban.
Sokak szerint lendkerek. Valtobak rendben, feltengelyek rendben. Szerelő szerint nem lendkerék mivel annak leállításkor van hangja. Valakinek van ötlete mi lehet?
Előző autóm Skoda Octavia 2.0Pdti. Lendkerek problémája volt 2x is, de ilyen hangot soha nem adott, kivéve leállításkor.
Szia!
Szerintem ez minden Mondeo-ban megvan, többé-kevésbé. Sőt erősen hőmérsékletfüggő is, mivel télen hidegben, avagy a reggeli indítás után..kevéséb hallható... Üzemi hőmérsékleten, hosszabb úton a váltóolaj is megmelegszik, felhígul, s a váltóban levő "foghézagok" hangját hallod. Ettől én is megijedtem az elején, s futottam is vele jónéhány kört, s a végére elhittem, hogy ez természetes.
Én cseréltettem váltóolajat is, valami prémium Castrol-ra, azonban nem változott, az autó azóta is tökéletes.
ÜDv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
rony
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2013.06.01 szombat, 22:35:32 »
Szia Peti,
Köszi a választ. Valóban reggel indulás után mintha halkabb lenne, de majd megfigyelem jobban.Nálad jelentkezik akkor is a hang ha a nyomod es felengeded a gázpedált egymás után többször? Nagyon zavaró ez hang és elég hangos is.
A barátomnak ugyan ilyen mondeója van az semmilyen hangot nem produkál . A kilómétr nagyjából hasonló .
Üdv Áron
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 09:31:19 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.01 szombat, 22:35:32
Szia Peti,
Köszi a választ. Valóban reggel indulás után mintha halkabb lenne, de majd megfigyelem jobban.Nálad jelentkezik akkor is a hang ha a nyomod es felengeded a gázpedált egymás után többször? Nagyon zavaró ez hang és elég hangos is.
A barátomnak ugyan ilyen mondeója van az semmilyen hangot nem produkál . A kilómétr nagyjából hasonló .
Üdv Áron
Ezt én is szoktam hallani. Sőt van mikor leállításkor is csattan, de az sem mindig.
Amúgy meg tökéletes a váltó meg a kuplung is. Szal a hangon kívül mást nem észlelek, ami hibára utalna.
Valóban hőmérséklet függő, h mikor hallani, mikor nem. Már engem sem idegesít, elfogadtam, h ilyen.
És remélem még sok 10ezer km után is ilyen lesz anélkül, h bmit cserélni kellene!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 14:19:52 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.01 szombat, 22:35:32
Szia Peti,
Köszi a választ. Valóban reggel indulás után mintha halkabb lenne, de majd megfigyelem jobban.Nálad jelentkezik akkor is a hang ha a nyomod es felengeded a gázpedált egymás után többször? Nagyon zavaró ez hang és elég hangos is.
A barátomnak ugyan ilyen mondeója van az semmilyen hangot nem produkál . A kilómétr nagyjából hasonló .
Üdv Áron
Szia!
Igen, legfőképp akkor hallom, ha hirtelen elveszem a gázt, majd újra... de ezt is inkább 4-ben... 5-6-ban már alig, vagy nem is... (erre mondták, hogy foghézag...természetes)... váltáskor én már megszoktam, úgy váltok alapba, hogy ne legyen bent "koppanás"...
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 19:05:18 »
Idézetet írta: mondeofan - 2013.06.02 vasárnap, 14:19:52
Szia!
Igen, legfőképp akkor hallom, ha hirtelen elveszem a gázt, majd újra... de ezt is inkább 4-ben... 5-6-ban már alig, vagy nem is... (erre mondták, hogy foghézag...természetes)... váltáskor én már megszoktam, úgy váltok alapba, hogy ne legyen bent "koppanás"...
Üdv.: Peti
Én inkább (a magam nevében) úgy mondanám, h 4-ig hallani, de felette nem.
Én is igyekszem úgy váltani, de nem mindig sikerül!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:04:58 »
Jó olvasni, hogy kinek kicsit,kinek nagyon, de az összes kettőstömegű ki van már...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:12:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.02 vasárnap, 20:04:58
Jó olvasni, hogy kinek kicsit,kinek nagyon, de az összes kettőstömegű ki van már...
Nektek meg a regelős szarhotok!
Amúgy meg nem is a lendkerékkel van gond, Peti leírta fhaszán a tudományos választ rá!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
rony
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:18:55 »
Szia Tomi,
Úgy gondolod hogy a lendkerék a hibás a csattogásért?
Üdv
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:23:42 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.02 vasárnap, 20:18:55
Szia Tomi,
Úgy gondolod hogy a lendkerék a hibás a csattogásért?
Üdv
Szerintem igen, de no para. Nekem is csinálja. Mk4 80e-től csinálta, és 150e-nél raktam le és nem rosszabbodott a helyzet.
Smaxiban most 66e van, és az is csinálja. Ez ilyen. Xar.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:27:34 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.06.02 vasárnap, 20:12:50
Nektek meg a regelős szarhotok!
Amúgy meg nem is a lendkerékkel van gond, Peti leírta fhaszán a tudományos választ rá!!
Nekem már nem regel...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
rony
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:36:16 »
Hát ez faxa. Jól összetették a Fordokat ezek szerint.
Igen komoly fejtörést okoz ez a szerelőknek.
Nálam már feladták a kutakodást. Esküdtek hogy nem lendkerék hanem v.melyik motor, vagy váltótartóbak.
Még jó hogy nem cserélték le az összeset.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:38:22 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.02 vasárnap, 20:36:16
Hát ez faxa. Jól összetették a Fordokat ezek szerint.
Igen komoly fejtörést okoz ez a szerelőknek.
Nálam már feladták a kutakodást. Esküdtek hogy nem lendkerék hanem v.melyik motor, vagy váltótartóbak.
Még jó hogy nem cserélték le az összeset.
A motortartó bakon már én is gondolkodtam...
Olcsóbb cserélni azt jóval....
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:21:16 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.02 vasárnap, 20:27:34
Nekem már nem regel...
( ? )
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:32:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 21:21:16
( ? )
Mert nincs dpf az smaxiban.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:32:55 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.02 vasárnap, 20:18:55
Szia Tomi,
Úgy gondolod hogy a lendkerék a hibás a csattogásért?
Üdv
1. Kettőstömegű akkor is csattog, ha álló helyzetben vagy, s leállítod a motort.
2. Minden olyan jellegű hiba, ami nagyobb terhelésnél (vagy inkább terhelésváltásnál) jön elő, az lehet vmelyik tartóbak(ok) hibája is; illetve ezek a hibák azzal függenek össze, hogy az adott szituációban mennyire billen el a motor a kasztniban. Illetve terhelésváltásnál (váltáskor) mennyire billen oda-vissza.
(Nekem az előző fókámnál volt egyszer egy olyan hiba, hogy ha elértem a 70km/h-s sebességet, akkor a kocsi magától gyorsulni kezdett. Az ok egy kiugrott tempomat bowden volt -> 70km/h felett a motor már annyira konstans billent a motortérben, hogy húzódott folyamatosan a tempomat bowdenem, az meg húzta a pillangó szelepet...
Olyan volt, mint egy elszabadult turbós autó...
Érdekes hiba volt, nem is Fordék jöttek rá, hanem én...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:33:38 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.02 vasárnap, 21:32:10
Mert nincs dpf az smaxiban.
Ja tényleg.
Ahhoz képest nem is füstöltél Lacházán...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:35:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 21:33:38
Ja tényleg.
Ahhoz képest nem is füstöltél Lacházán...
Mert zsír a motor.
Egyébként tud füstölni rendesen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:35:42 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.30 csütörtök, 02:14:58
Ezt a 2007 utánira dobta. Ha nem hiszed, nézd meg
itt
.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
rony
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:39:42 »
Szerintetek akkor váltó vagy lendkerék?
Üdv
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:40:24 »
Idézetet írta: rony - 2013.06.02 vasárnap, 21:39:42
Szerintetek akkor váltó vagy lendkerék?
Üdv
Igen, ez a kettő.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:40:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 21:35:42
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:41:18 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 21:35:42
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
Annyit ki tudtam belőle venni, hogy az 1.8-ban Delphi rendszer van és nem Siemens. De, hogy szíjas-e vagy sem azt nem. Amúgy nem értem, hogy miért tértek vissza a szíjas hajtáshoz (az anyagi előnyökön kívül)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:41:47 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.06.02 vasárnap, 21:40:41
?
Szerintem az, hogy 2007 előtt is volt 1.8 tdci.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:42:19 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.06.02 vasárnap, 21:40:41
?
A motorkódokat ki lehet lesni.
Utána meg gugli megmondja, hogy mi szíjas, mi láncos.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:42:37 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.06.02 vasárnap, 21:41:18
Annyit ki tudtam belőle venni, hogy az 1.8-ban Delphi rendszer van és nem Siemens. De, hogy szíjas-e vagy sem azt nem. Amúgy nem értem, hogy miért tértek vissza a szíjas hajtáshoz (az anyagi előnyökön kívül)
Mert sokkal halkabb, és többe kerül a tulajnak.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:47:11 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.06.02 vasárnap, 21:42:37
Mert sokkal halkabb, és többe kerül a tulajnak.
Hát én a láncot sem hallom.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:47:16 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.06.02 vasárnap, 21:41:18
Annyit ki tudtam belőle venni, hogy az 1.8-ban Delphi rendszer van és nem Siemens. De, hogy szíjas-e vagy sem azt nem. Amúgy nem értem, hogy miért tértek vissza a szíjas hajtáshoz (az anyagi előnyökön kívül)
Siemens.
" Engine - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx - Engine
Engine
Transversely-mounted 4-cylinder in-line turbo diesel engine with direct fuel injection, based on the 1.8L Duratorq DI
1.8L cubic capacity with 74kw (100 PS) and 92kW (125 PS)
Turbocharger with variable turbine geometry and intercooler
Common rail fuel injection system
Dual mass flywheel for the reduction of drive noise
Common rail fuel injection system
High-pressure pump for the generation of pressure in the fuel rail with integral transfer pump for fuel supply
Fuel rail for constant fuel pressure
Piezo fuel injectors for optimal metering of the fuel quantity
Variable pilot and main injection for optimization of noise emissions
Engine management
A Siemens Powertrain Control Module (PCM) (one box design) with 128 pins for fuel-quantity regulation, control of the fuel injectors, exhaust gas recirculation and integrated immobilizer
Camshaft Position (CMP) sensor for determining the injection sequence
Knock Sensor (KS) for reduction of combustion noise
Electrical actuator for turbocharger guide vane adjustment for optimisation of boost pressure control
Engine emission control
Fulfils European emissions standard level IV
Oxidation catalytic converter
Actuator motor-controlled Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve with integral position sensor
EGR cooler for the reduction of nitrogen oxides (NOx)
Vacuum-controlled intake manifold flap with position sensor for optimization of exhaust gas recirculation rate
"
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 22:11:38 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.05.29 szerda, 16:08:50
van külső szíj és belső olajban futó lánc
)
Ezt javítsuk pls.
(lánc a 16 szelepeseknél van pluszban a 2 vezérműtengely között, az 1.8TDCi meg 8 szelepes)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2013.06.03 hétfő, 11:20:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 21:47:16
Siemens.
" Engine - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx - Engine
Engine
Transversely-mounted 4-cylinder in-line turbo diesel engine with direct fuel injection, based on the 1.8L Duratorq DI
1.8L cubic capacity with 74kw (100 PS) and 92kW (125 PS)
Turbocharger with variable turbine geometry and intercooler
Common rail fuel injection system
Dual mass flywheel for the reduction of drive noise
Common rail fuel injection system
High-pressure pump for the generation of pressure in the fuel rail with integral transfer pump for fuel supply
Fuel rail for constant fuel pressure
Piezo fuel injectors for optimal metering of the fuel quantity
Variable pilot and main injection for optimization of noise emissions
Engine management
A Siemens Powertrain Control Module (PCM) (one box design) with 128 pins for fuel-quantity regulation, control of the fuel injectors, exhaust gas recirculation and integrated immobilizer
Camshaft Position (CMP) sensor for determining the injection sequence
Knock Sensor (KS) for reduction of combustion noise
Electrical actuator for turbocharger guide vane adjustment for optimisation of boost pressure control
Engine emission control
Fulfils European emissions standard level IV
Oxidation catalytic converter
Actuator motor-controlled Exhaust Gas Recirculation (EGR) valve with integral position sensor
EGR cooler for the reduction of nitrogen oxides (NOx)
Vacuum-controlled intake manifold flap with position sensor for optimization of exhaust gas recirculation rate
"
Nem vitatkozok rajta, mert nem értek hozzá. Az angol tudásom meg nincs olyan szinten, hogy megértesem ezt a szöveget. Annyit tudok, hogy ha egyszer lecserélem ezt a gépet is (nem mostanában lesz, hacsak nem nyerek a lottón, de akkor nem csere lesz, hanem még egy és nem biztos, hogy ford) és az MKIV mellett döntök, akkor 2.0-ás benzinest fogok venni.
Naplózva
Hofi
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2013.08.07 szerda, 12:58:53 »
Sziasztok!
Egy 2007-es MK4-es 2.0 TDCI-m van, de a váltógombon a króm rész nagyon le van kopva, szeretném cserélni.
Amennyiben lehetséges, néznék rá nem gyári váltógombot is, ez megoldható? 6 sebességes felhúzós hátramenettel, mire kell figyeljek ilyenkor?
Otthon cserélhető?
Köszönöm előre is,
Hofi
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2013.08.27 kedd, 15:43:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.06.02 vasárnap, 22:11:38
Ezt javítsuk pls.
(lánc a 16 szelepeseknél van pluszban a 2 vezérműtengely között, az 1.8TDCi meg 8 szelepes)
kár hogy nem fényképeztem le neked amit kicseréltek, mindegy. igen, hengerenként 8 szelepes...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2013.08.28 szerda, 00:11:25 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.08.27 kedd, 15:43:44
kár hogy nem fényképeztem le neked amit kicseréltek, mindegy. igen, hengerenként 8 szelepes...
?
16?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2013.08.28 szerda, 11:23:25 »
Idézetet írta: SzJani - 2013.08.28 szerda, 00:11:25
?
16?
tudtommal 2 kipufogóoldali és 2 szívóoldali van benne hengerenként. alkatrészlista alapján...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2013.08.28 szerda, 23:09:41 »
Idézetet írta: Arabic - 2013.08.28 szerda, 11:23:25
tudtommal 2 kipufogóoldali és 2 szívóoldali van benne hengerenként. alkatrészlista alapján...
Ennek a motornak nem is volt 16 szelepes változata. Csak 8 szelepesben volt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2013.08.30 péntek, 19:55:53 »
Üdv
Segítséget szeretnék kérni!
1.8 tdci mondeo 2008-as évjárat 6 sebességes, és a problémám az, hogy a rükvercet szinte egyáltalán nem veszi, csak akkor ha a kuplungot egy picit vissza engedem, az 1 est pedig nehezen veszi, a többi sebességgel nincs probléma. A szerelő átnézte a kuplungot, de azt mondta annak nincs baja, meg persze nem is kellene mert 1 éve volt cserélve. Valakinek volt már ehhez hasonló problémája?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2013.08.30 péntek, 20:15:45 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2013.08.30 péntek, 19:55:53
Üdv
Segítséget szeretnék kérni!
1.8 tdci mondeo 2008-as évjárat 6 sebességes, és a problémám az, hogy a rükvercet szinte egyáltalán nem veszi, csak akkor ha a kuplungot egy picit vissza engedem, az 1 est pedig nehezen veszi, a többi sebességgel nincs probléma. A szerelő átnézte a kuplungot, de azt mondta annak nincs baja, meg persze nem is kellene mert 1 éve volt cserélve. Valakinek volt már ehhez hasonló problémája?
Kinyomó villa???
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2013.08.30 péntek, 20:18:02 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2013.08.30 péntek, 19:55:53
Üdv
Segítséget szeretnék kérni!
1.8 tdci mondeo 2008-as évjárat 6 sebességes, és a problémám az, hogy a rükvercet szinte egyáltalán nem veszi, csak akkor ha a kuplungot egy picit vissza engedem, az 1 est pedig nehezen veszi, a többi sebességgel nincs probléma. A szerelő átnézte a kuplungot, de azt mondta annak nincs baja, meg persze nem is kellene mert 1 éve volt cserélve. Valakinek volt már ehhez hasonló problémája?
A teljes kuplung szerkezet cserélve volt?
Kettőstömegű lendkerék volt cserélve??
Mennyire megbízható szerelő cserélte?? Nem végezhetett kontár munkát???
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2013.08.30 péntek, 21:40:34 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.08.30 péntek, 20:18:02
A teljes kuplung szerkezet cserélve volt?
Kettőstömegű lendkerék volt cserélve??
Mennyire megbízható szerelő cserélte?? Nem végezhetett kontár munkát???
Minden cserélve volt, és elég megbízható. Holnap lesz lecserélve az olaj a váltóban abban bízom még, hogy az segít.
Naplózva
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2013.08.30 péntek, 21:44:37 »
félek, hogy durva esetben váltót kell cserélni
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2013.08.31 szombat, 09:01:35 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2013.08.30 péntek, 21:44:37
félek, hogy durva esetben váltót kell cserélni
Csak nem a váltó, azért az érdekes lenne ha már most azt kellene cserélned.
Talán az olaj csere elég lesz, lehet, hogy tényleg azzal van baj és nem ken eléggé a váltónál ezért nehézkes a váltás.
MAjd írj, hogy mi lett, mert érdekel!!
Egy kalappal!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2013.08.31 szombat, 09:44:07 »
megvolt az olajcsere, de sajnos ugyan az a helyzet.
Álló motornál simán beveszi, de ha beindítom egyből megakad, mintha egy falnak tolnám.
Naplózva
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ