Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:37:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409757 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 11:50:18 »

erre gondoltam én is..
az mk3-am egy idős bácsitól lett véve aki pár utcával arrébb lakik. most 240e km van benne létrától kezdve minden volt már az utastérben és látszik a 240e km.
Ellenben aki szereli a kocsimat japan auto és ford fanatikus (tán neki van mo.n az egyetlen 1.6os focusbol epitett RS fordja Cheesy) szóval hozzá jön sok ford is.. Nézem néha az autok belsejét, és tudom hogy az enyém már hulladék, ellenben olyan kopásokat látok és 160e van a kocsiban amit az enyém meg se közelit.. Pedig kutya a hátsó ülésen, funyiro a csomagtartoban, esetleg fél raklap csempe amitol ugy ül hogy leveri a vonohorgot, ezek normális történetek..
Nem véletlen hogy sok ember szidja a fordot hogy 120e után minden tönkrement, persze 300rol tekerték vissza. 
Szóval igy a valós és reális 240e km nem sok ellenben nem is kevés egy 4 éves autohoz képest tisztában vagyok hogy azért kapom negyede áron az autot mert nem új tehát lesznek vele bajaim. De próbálok felkészülni rá, félretenni rá pénzt, és úgy megvenni hogy amíg használom megbízható legyen és ne legyen az uton egy köz és önveszélyes fegyver mert rossz gumikkal fékekkel lengés csillapitoval kell járnom mert nem várt költségek merültek fel.

Y. szvsz a külföldről behozott 105-115ekm-es autókban is van min. 200ekm (kevés kivétellel).
Lényeg, hogy nagyon ne legyen törve (nálam a kombiajtó lett cserélve).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #151 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 12:44:00 »

erre gondoltam én is..
az mk3-am egy idős bácsitól lett véve...

Nézd meg Stealt mk3-asát. Emlékeim szerint közelíti a 300e-et, de kis túlzással azt mondom, 72e-re vissza lehetne tekerni az órát.
Láttam 600e-et futott 3-ast... kormány tükörsima, meg 1-2 ilyen, de amúgy nem nagyon látszik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 13:14:35 »

Nézd meg Stealt mk3-asát. Emlékeim szerint közelíti a 300e-et, de kis túlzással azt mondom, 72e-re vissza lehetne tekerni az órát.
Láttam 600e-et futott 3-ast... kormány tükörsima, meg 1-2 ilyen, de amúgy nem nagyon látszik.
Már nem stealté hanem az asszonyé. Ő használja második autónak, most éppen legalább 20ekm-el többnek néz ki mert a gyerek telemorzsázta a hátsó ülést maga körül. Most 298ekm van benne. Eredeti turbó, porlasztócsúcs, kettős tömegű stb. A fogyasztása 5-5,5 körül van (Ő nem használja pályán mint én előtte, de tolja Ő is rendesen) Ezek tényleg jó munkaautók, nagyon nem látszik meg rajtuk a kilóméterek. Kiindulva, hogy ezen mennyi látszik a majd 300ekm-ből. Eltudom képzelni hogy a xarrá kopott kormányú pedálú lelakott belsejű gépekben mennyi lehet a valóságban. szomoru1
Naplózva
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #153 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 13:49:41 »

Már nem stealté hanem az asszonyé. Ő használja második autónak, most éppen legalább 20ekm-el többnek néz ki mert a gyerek telemorzsázta a hátsó ülést maga körül. Most 298ekm van benne. Eredeti turbó, porlasztócsúcs, kettős tömegű stb. A fogyasztása 5-5,5 körül van (Ő nem használja pályán mint én előtte, de tolja Ő is rendesen) Ezek tényleg jó munkaautók, nagyon nem látszik meg rajtuk a kilóméterek. Kiindulva, hogy ezen mennyi látszik a majd 300ekm-ből. Eltudom képzelni hogy a xarrá kopott kormányú pedálú lelakott belsejű gépekben mennyi lehet a valóságban. szomoru1

Az kemény.. mondjuk en az utolso tobb mint 60e km-t tettem bele ugy hogy vagy padlogaz, vagy rövid táv tehát 7.5 liter alatt ez nem evett de 11 többször volt. 
Szóva
Naplózva
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 13:51:50 »

Az kemény.. mondjuk en az utolso tobb mint 60e km-t tettem bele ugy hogy vagy padlogaz, vagy rövid táv tehát 7.5 liter alatt ez nem evett de 11 többször volt. 
Szóva

Az kemény.. mondjuk en az utolso tobb mint 60e km-t tettem bele ugy hogy vagy padlogaz, vagy rövid táv tehát 7.5 liter alatt ez nem evett de 11 többször volt. 
Szóval az enyém kapott rendesen, 5.5 liter ez álom lenne.. Ellenben amit kapott annak fényében én is azt látom hogy ezek bírják a strapát, tehát jó lenne..
De most csak magamban izgulok hogy a tulaj hivjon hogy rendben hozhatom a vasat Smiley

ezt irtam erre kiirta hogy már elkuldtem amit irtam Smiley arrghh Smiley
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 13:54:05 »

erre gondoltam én is..
az mk3-am egy idős bácsitól lett véve aki pár utcával arrébb lakik....
Ha az ár is ehhez az állapothoz passzol, akkor érdemes megvenni.
És még1x: mindentől függetlenül azért ez ujonnan egy 8M autó...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
mondeo2002
Vendég
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2013.11.24 vasárnap, 14:13:10 »

persze hogy passzol. ha odaadja.. 1.7et ajánlottam érte, keddig eldől kell e neki azonnal a pénz.. 150 átirni, 100 a javittatása a kis karcoknak (tán meg annyi se) kell rá gumi mert szöveten fut. De hibátlan minden része.
És nem a trend felszereltség, hisz full bőr, navi etc.. Smiley

na keddig várok ha nem akkor elkeseredek, de idővel lesz más, csak tegnap amikor hazajöttem a szegedi hirdetett megnézéséből ismerős hivott hogy mivel nála is kérdeztem hogy a citroen 2.2-es motor ami ebben van mennyire okés ő mondta hogy pont tud egyet eladót
Elszaladtam megnéztem még délután és keddig derül ki hogy van e esélyem. Kicsit izgulok mert szép autó és tetszik, főleg ennyiért nem lenne brutál értékvesztése.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2013.11.26 kedd, 06:52:54 »

persze hogy passzol. ha odaadja.. 1.7et ajánlottam érte, keddig eldől kell e neki azonnal a pénz.. 150 átirni, 100 a
Eldőlt??? Vagy most vágják?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2013.11.26 kedd, 12:48:40 »

...a szegedi hirdetett megnézéséből ...

Bocs, hogy beleszólok. Nem ezt nézted meg Szegeden?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_automata_kituno_allapot_-7361401

(Nem az enyém és nem is reklámozni szeretném a paripát.)
Naplózva
verjoe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2013.11.26 kedd, 13:22:24 »

Hali!Valaki nem tud esetleg MK4
-hez váltogombot?Előre is köszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #160 Dátum: 2013.11.26 kedd, 13:32:08 »

Hali!Valaki nem tud esetleg MK4
-hez váltogombot?Előre is köszi

Bontó/márkaszervíz... Nagyautó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 07:16:39 »

Tegnap "nagy felindulásomban" véletlen a rossz topikba írtam a váltó javítást...
Tehát: ki tud segíteni egy 6gangos váltó felújításában?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2013.12.13 péntek, 10:38:25 »

van komplett eladó kuplungszettem. futott 10.000 km-t, új fékek is vannak, sőt, megkapod az egész autót ha kell... gun
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:00:39 »

van komplett eladó kuplungszettem. futott 10.000 km-t, új fékek is vannak, sőt, megkapod az egész autót ha kell... gun
Hát Te most miért vagy mérges marinára?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:13:06 »

Tegnap "nagy felindulásomban" véletlen a rossz topikba írtam a váltó javítást...
Tehát: ki tud segíteni egy 6gangos váltó felújításában?
Azt elárulnád hoygy mivel  vagy kivel lehet kiüti egy 6-os manuális váltót ? Ezek a 6-os váltók azért nagyon strapabíróak.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:20:02 »

Hát Te most miért vagy mérges marinára?
egyelőre nem tudom megjavíttatni a biztosító által ajánlott pénzből.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2013.12.13 péntek, 17:20:00 »

Azt elárulnád hoygy mivel  vagy kivel lehet kiüti egy 6-os manuális váltót ? Ezek a 6-os váltók azért nagyon strapabíróak.
Én csak használom az autót, nem is keveset. Valami zörgött elől. Azt mondta a szerelő, hogy van egy bontott váltó 90-ért és délutánra kész vagy szétszedik, kiderítik miért zörög, rendelnek alkatrészt..... Vízkeresztre már lesz is autóm.
Mivel német export az autó, akár 300ekm is lehet benne, a vonóhorog sem dísznek van rajta.... Akár mi is lehet.
Ezért kéne vki, aki ért hozzá, szétszedi, megnézi stb.....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #167 Dátum: 2013.12.13 péntek, 17:33:14 »

Én csak használom az autót, nem is keveset. Valami zörgött elől. Azt mondta a szerelő, hogy van egy bontott váltó 90-ért és délutánra kész vagy szétszedik, kiderítik miért zörög, rendelnek alkatrészt..... Vízkeresztre már lesz is autóm.
Mivel német export az autó, akár 300ekm is lehet benne, a vonóhorog sem dísznek van rajta.... Akár mi is lehet.
Ezért kéne vki, aki ért hozzá, szétszedi, megnézi stb.....

Had zörögjön... Nem a váltó zörö hanem a kettőstömegű. Azt kell cserélni. Ennyi.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2013.12.13 péntek, 17:41:20 »

Had zörögjön... Nem a váltó zörö hanem a kettőstömegű. Azt kell cserélni. Ennyi.
Az is megvolt....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #169 Dátum: 2013.12.13 péntek, 17:46:44 »

Az is megvolt....

Akkor valamit elbaxtak, nem a váltó xar. Vidd vissza!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2013.12.13 péntek, 18:21:15 »

Akkor valamit elbaxtak, nem a váltó xar. Vidd vissza!
Pont ezért keresek vkit, aki ért a váltókhoz és teszteli. A másik két alkatrész is megvan, elemzésre majd elviszem a legközelebbi minitalira. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2013.12.14 szombat, 09:48:30 »

Had zörögjön... Nem a váltó zörö hanem a kettőstömegű. Azt kell cserélni. Ennyi.
Én nem lennék ettől nyugodt. Alattam kb. 15 éve pergett szét egy céges opelnek a váltója autópályán, pont váltva 4.-ből 5.-be kb 110km/h -nál Blokkolva fogta meg az első kereket ahogy szétpergett a váltó. Előtte egy kicsit zörgött ,szervizbe elvittem. Megkérdeztem mi legyen vele , elmehetek-e még vidékre? Azt mondták igen, végül is igazuk volt mert nem azt kérdeztem, hogy elmehetek és vissza is jöhetek-e mert a visszaút vége fele állt be. De az egy egyszerű 5-ös opel váltó volt. Azért ezek a 6-os ford manuális váltok nagyon sokat kibirnak, ezért is csodálkozom.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2013.12.14 szombat, 09:50:44 »

Én csak használom az autót, nem is keveset. Valami zörgött elől. Azt mondta a szerelő, hogy van egy bontott váltó 90-ért és délutánra kész vagy szétszedik, kiderítik miért zörög, rendelnek alkatrészt..... Vízkeresztre már lesz is autóm.
Mivel német export az autó, akár 300ekm is lehet benne, a vonóhorog sem dísznek van rajta.... Akár mi is lehet.
Ezért kéne vki, aki ért hozzá, szétszedi, megnézi stb.....
Annak a váltónak 300ekm kb. semmi. Elqrtak valamit. Az hogy nem értenek hozzá vagy csak trehányak voltak az mellékes, Csinálják meg és ne a te pénztárcád kárára gyakoroljanak.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2013.12.14 szombat, 15:39:57 »

Annak a váltónak 300ekm kb. semmi. Elqrtak valamit. Az hogy nem értenek hozzá vagy csak trehányak voltak az mellékes, Csinálják meg és ne a te pénztárcád kárára gyakoroljanak.
Egyetértek. De azért bemondásra állítani, hogy hülyék, azért kicsit erős. Ezért keresek vkit, aki felülvizsgálja a váltót. Ha van eredmény, jogosan reklamálok.
De az egésszel az idén már nincs kedvem/időm foglalkozni.
Abban reménykedem, hogy Alf januárban vhogy kiolvassa a valós futott km-et....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #174 Dátum: 2013.12.14 szombat, 17:59:15 »

Egyetértek. De azért bemondásra állítani, hogy hülyék, azért kicsit erős. Ezért keresek vkit, aki felülvizsgálja a váltót. Ha van eredmény, jogosan reklamálok.
De az egésszel az idén már nincs kedvem/időm foglalkozni.
Abban reménykedem, hogy Alf januárban vhogy kiolvassa a valós futott km-et....
bármikor.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2013.12.14 szombat, 18:45:49 »

bármikor.....
worship
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 10:51:17 »

Egyetértek. De azért bemondásra állítani, hogy hülyék, azért kicsit erős. Ezért keresek vkit, aki felülvizsgálja a váltót. Ha van eredmény, jogosan reklamálok.
De az egésszel az idén már nincs kedvem/időm foglalkozni.
Abban reménykedem, hogy Alf januárban vhogy kiolvassa a valós futott km-et....
Azt Te írtad hogy hülyék én csak azt állítottam hogy vagy nem értenek hozzá vagy trehányak voltak. Az eredmény magárt beszél neked nincs működőképes váltód aminek egyébként a világból ki kellene vinnie. De ha se időd se kedved nincs ezzel foglalkozni akkor ez sokba fog kerülni neked.  Arra azért készülj fel, hogy váltóhibát nem diagnosztikával fogsz tudni megoldani. Keres valami normális szerelőt aki látott már váltót belülről.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 06:56:30 »

Azt Te írtad hogy hülyék én csak azt állítottam hogy vagy nem értenek hozzá vagy trehányak voltak. Az eredmény magárt beszél neked nincs működőképes váltód aminek egyébként a világból ki kellene vinnie. De ha se időd se kedved nincs ezzel foglalkozni akkor ez sokba fog kerülni neked.  Arra azért készülj fel, hogy váltóhibát nem diagnosztikával fogsz tudni megoldani. Keres valami normális szerelőt aki látott már váltót belülről.
Elvittem az autót 160ekm szervízre kedd reggel. Kedd dél körül hívtak hogy vmi baja van a vátónak, egy csere váltó 90eft most vagy szétszedik, keresik a hibát, rendelnek alkatrészt stb...
Mondtam, ha így van, akkor jöhet a csere váltó, de ha már ennyire szétszedték nézzék meg a kupplung+kt is.
Na, ezeket is cserélték, szerdán du már kész volt minden. Van most az eredeti váltóm, ami állítólag nem jó, ennek felújítására keresem a szaki.
A diag meg azért kell, hátha kiderül, hogy mennyi is az a 160ekm....
Januárban folyt.köv....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2013.12.16 hétfő, 22:21:48 »

Elvittem az autót 160ekm szervízre kedd reggel. Kedd dél körül hívtak hogy vmi baja van a vátónak, egy csere váltó 90eft most vagy szétszedik, keresik a hibát, rendelnek alkatrészt stb...
Mondtam, ha így van, akkor jöhet a csere váltó, de ha már ennyire szétszedték nézzék meg a kupplung+kt is.
Na, ezeket is cserélték, szerdán du már kész volt minden. Van most az eredeti váltóm, ami állítólag nem jó, ennek felújítására keresem a szaki.
A diag meg azért kell, hátha kiderül, hogy mennyi is az a 160ekm....
Januárban folyt.köv....
Azt nem tudom hogy a kocsi vételekor át lettél-e b...va a valós futtot km-el, de most ezzel a pont van egy váltó a polcon dologgal biztosan átlettél... Én nem hiszek az ilyen véletlenekben.  Undecided
Naplózva
verjoe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2013.12.18 szerda, 23:07:26 »

Üdv!Keresek mk4 bőr váltógombot!Tud valaki esetleg?Köszi
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2013.12.19 csütörtök, 19:44:08 »

Üdv!Keresek mk4 bőr váltógombot!Tud valaki esetleg?Köszi
Kb 1-2 hete volt az mk4 általános topikban a kérdés. Ha jól emléxem nagyautó.....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2014.01.03 péntek, 19:44:13 »

A váltócsere után érdekes dolgot vettem észre: eddig pályán 6.ban 2500-as fordulatnál 140-en állt az óra, most 140nél 6.ban 2700-at mutat  Huh?
Q: tudja vki, hogy a 2.0tdci/140ló motorra rátehető-e a 130lovas váltója és ha igen milyenek az áttételek,
Q2: mi okozhatja a fenti eltérést?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2014.01.03 péntek, 19:47:33 »

A váltócsere után érdekes dolgot vettem észre: eddig pályán 6.ban 2500-as fordulatnál 140-en állt az óra, most 140nél 6.ban 2700-at mutat  Huh?
Q: tudja vki, hogy a 2.0tdci/140ló motorra rátehető-e a 130lovas váltója és ha igen milyenek az áttételek,
Q2: mi okozhatja a fenti eltérést?
na... szopóroller elszabadult... kitartás...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #183 Dátum: 2014.01.03 péntek, 20:06:54 »

A váltócsere után érdekes dolgot vettem észre: eddig pályán 6.ban 2500-as fordulatnál 140-en állt az óra, most 140nél 6.ban 2700-at mutat  Huh?
Q: tudja vki, hogy a 2.0tdci/140ló motorra rátehető-e a 130lovas váltója és ha igen milyenek az áttételek,
Q2: mi okozhatja a fenti eltérést?

1. 140-nél mk4 és smaxi 2600-2700 közötti fordulaton van.
2. 130 lovas motorja ua, gondolom a váltó is, főleg, hogy mmt6os váltó az is.
3. Xard le, majd ha széthullik, szerintem akkor foglalkozz vele...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2014.01.03 péntek, 20:28:06 »

1. 140-nél mk4 és smaxi 2600-2700 közötti fordulaton van.
2. 130 lovas motorja ua, gondolom a váltó is, főleg, hogy mmt6os váltó az is.
3. Xard le, majd ha széthullik, szerintem akkor foglalkozz vele...
Kössssssssssssssz, kb. ennyit vártam Tőled, (így Újév elején)  eplus2
Az egyterűeket nem szeretem, amúgy s-maxim lenne, de én kettőnél megálltam  Cheesy Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #185 Dátum: 2014.01.03 péntek, 22:00:58 »

A váltócsere után érdekes dolgot vettem észre: eddig pályán 6.ban 2500-as fordulatnál 140-en állt az óra, most 140nél 6.ban 2700-at mutat  Huh?
Q: tudja vki, hogy a 2.0tdci/140ló motorra rátehető-e a 130lovas váltója és ha igen milyenek az áttételek,
Q2: mi okozhatja a fenti eltérést?

A facelift előtti MK4-hez 16 féle váltómű létezik.
Küldj egy mailcímet, s átküldöm az autó NKH által kiállított típusbizonyítványát, abban megtalálod mindegyik változat áttételi viszonyszámait.
Q2: nem a gyárival megegyező váltót kaptál, kereket nem cseréltél közben? Vagy az autó komputerében nincs beállítva jól a váltótípus (végáttétel).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
drobby
Vendég
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2014.01.07 kedd, 21:46:01 »

Sziasztok !

Új vagyok a fórumban. MKIV TDCI kombim van 2007 es évjárat újonnan vettem , most 155000 van benne, és elkezdett "sírni" a váltó . Minden fokozatban gyorsításkor " mint a Ladában a difi hang " . Szóval korainak tartom, de mástól még nem hallottam hasonlót problémát . Szerintetek?....
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2014.01.07 kedd, 22:09:54 »

Sziasztok !

Új vagyok a fórumban. MKIV TDCI kombim van 2007 es évjárat újonnan vettem , most 155000 van benne, és elkezdett "sírni" a váltó . Minden fokozatban gyorsításkor " mint a Ladában a difi hang " . Szóval korainak tartom, de mástól még nem hallottam hasonlót problémát . Szerintetek?....
Milyen motor van benne?
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2014.01.07 kedd, 22:36:17 »

Sziasztok !

Új vagyok a fórumban. MKIV TDCI kombim van 2007 es évjárat újonnan vettem , most 155000 van benne, és elkezdett "sírni" a váltó . Minden fokozatban gyorsításkor " mint a Ladában a difi hang " . Szóval korainak tartom, de mástól még nem hallottam hasonlót problémát . Szerintetek?....
Ez biztos a váltó? A turbó szokott ilyet csinálni....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #189 Dátum: 2014.01.07 kedd, 22:37:42 »

Ez biztos a váltó? A turbó szokott ilyet csinálni....

Nekem is valami turbócsőrepedés gyanú van itt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2014.01.07 kedd, 22:39:51 »

Sziasztok !

Új vagyok a fórumban. MKIV TDCI kombim van 2007 es évjárat újonnan vettem , most 155000 van benne, és elkezdett "sírni" a váltó . Minden fokozatban gyorsításkor " mint a Ladában a difi hang " . Szóval korainak tartom, de mástól még nem hallottam hasonlót problémát . Szerintetek?....
Miből gondolod, h a váltóból jön a hang? Ez biztos?
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
drobby
Vendég
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2014.01.08 szerda, 12:31:12 »

Milyen motor van benne?

2.0  TDCI 143 Le
Naplózva
drobby
Vendég
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2014.01.08 szerda, 12:41:46 »

Miből gondolod, h a váltóból jön a hang? Ez biztos?

Biztos hogy összefügg a váltóval, mert kinyomott kuplungal nem jön semmilyen rendelenes hang gázadásra sem .

Ez előtt úgy 4000 KM -rel kezdtem egy halk "sípolást" hallani 5. és 6. fokozatban.  Váltóolaj csere + adalék   akkor  elhalgatott. Most 3500 Km-el később újra előjött , folyamatosan hangosodott és minden fokozatban.

A héten teszek bele megint adalékot... meglátjuk .... az adalék XADO márkájú kézi váltó revitalizáló
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #193 Dátum: 2014.01.08 szerda, 14:27:55 »

Biztos hogy összefügg a váltóval, mert kinyomott kuplungal nem jön semmilyen rendelenes hang gázadásra sem .

Ez előtt úgy 4000 KM -rel kezdtem egy halk "sípolást" hallani 5. és 6. fokozatban.  Váltóolaj csere + adalék   akkor  elhalgatott. Most 3500 Km-el később újra előjött , folyamatosan hangosodott és minden fokozatban.

A héten teszek bele megint adalékot... meglátjuk .... az adalék XADO márkájú kézi váltó revitalizáló

Symptom Chart - Transmission Noises

Symptom   Possible Sources   Action

Gear wheels banging when shifting
*
Clutch worn
   
*
Check the clutch
*
REFER to:
Clutch Disc and Pressure Plate (308-01 Clutch - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5, Removal and Installation),
Clutch Disc and Pressure Plate (308-01 Clutch - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Removal and Installation),
Clutch Disc and Pressure Plate (308-01 Clutch - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal and Installation),
Clutch Disc and Pressure Plate (308-01 Clutch - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Removal and Installation).
*
Air in the clutch system; fluid loss
   
*
Check the clutch system for leaks. Check the clutch master cylinder bleed screw for blockage. Remove any blockage from the clutch master cylinder bleed screw and bleed the clutch system as necessary.
REFER to: Clutch System Bleeding (308-00, General Procedures).

Slight buzzing, rattling or metallic scraping noise from the transmission at 2500 to 3500 rpm when on overrun or driving without load (particularly in 2nd and 3rd gear)   
*
Rotational vibration from the engine not sufficiently damped by the clutch.
   
*
These noises do not affect the operation and durability of the transaxle.
*
Engine speed-dependent transmission noise
   
*
CHECK transmission input shaft bearings. REMOVE the transmission. REFER to:
Transmission (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5, Removal),
Transmission - 2.0L Duratec-HE (107kW/145PS) - MI4/2.0L Duratec-HE Flex Fuel (107kW/145PS) - MI4 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Removal),
Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Removal),
Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW-C/2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (118kW/160PS) - DW, Emission Requirements: Stage V (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.5L Duratec (162kW/220PS) - VI5 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Removal),
Transmission - 2.2L Duratorq-TDCi (129kW/175PS) - DW (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Removal).
*
Vehicle speed-dependent transmission noise
   
*
CHECK driveshaft tripod joints. REFER to: (205-04 Front Drive Halfshafts)
Front Halfshaft LH - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5/5-Speed Manual Transaxle - MTX75/6-Speed Manual Transaxle - M66/6-Speed Manual Transaxle - MMT6 (Removal and Installation),
Front Halfshaft RH - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5/5-Speed Manual Transaxle - MTX75/6-Speed Manual Transaxle - M66/6-Speed Manual Transaxle - MMT6 (Removal and Installation).
*
Steering angle-dependent transmission noise
   
*
CHECK differential splines for damage. Turn the differential bevel gears against one another. For this purpose, REMOVE the differential.
REFER to: Front Halfshaft LH - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5/5-Speed Manual Transaxle - MTX75/6-Speed Manual Transaxle - M66/6-Speed Manual Transaxle - MMT6 (205-04 Front Drive Halfshafts, Removal and Installation).

REFER to: Front Halfshaft RH - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5/5-Speed Manual Transaxle - MTX75/6-Speed Manual Transaxle - M66/6-Speed Manual Transaxle - MMT6 (205-04 Front Drive Halfshafts, Removal and Installation).
*
The engine and transaxle assembly is in contact with the body.
   
*
Visually inspect for evidence of contact and REPAIR as necessary.
*
Engine/transmission washer-head bolts
   
*
TIGHTEN the transmission bolts.
REFER to: Transmission (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5, Installation).

REFER to: Transmission - 2.0L Duratec-HE (107kW/145PS) - MI4/2.0L Duratec-HE Flex Fuel (107kW/145PS) - MI4 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Installation).

REFER to: Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Installation).

REFER to: Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Installation).

REFER to: Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW-C/2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Installation).

REFER to: Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (118kW/160PS) - DW, Emission Requirements: Stage V (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Installation).

REFER to: Transmission - 2.2L Duratorq-TDCi (DW) Diesel (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Installation).

REFER to: Transmission - 2.5L Duratec (162kW/220PS) - VI5 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Installation).
*
Transmission fluid level too low.
   
*
Check the transmission fluid level. REFER to:
Transmission Fluid Level Check (308-03A, General Procedures),
Transmission Fluid Level Check (308-03B, General Procedures),
Transmission Fluid Level Check (308-03C, General Procedures),
Transmission Fluid Level Check (308-03D, General Procedures).
*
Transaxle bearings and gear wheels (usually on high-mileage vehicles).
   
*
REMOVE the transaxle. CHECK the bearings and gear wheels and INSTALL new components as necessary. REFER to:
Transmission (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - B5/IB5, Removal),
Transmission - 2.0L Duratec-HE (107kW/145PS) - MI4/2.0L Duratec-HE Flex Fuel (107kW/145PS) - MI4 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Removal),
Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75, Removal),
Transmission - 1.8L Duratorq-TDCi (74kW/100PS) - Lynx/1.8L Duratorq-TDCi (92kW/125PS) - Lynx (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW-C/2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.0L Duratorq-TDCi (85kW/115PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (100kW/136PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (103kW/140PS) - DW/2.0L Duratorq-TDCi (118kW/160PS) - DW, Emission Requirements: Stage V (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - MMT6, Removal),
Transmission - 2.5L Duratec (162kW/220PS) - VI5 (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Removal),
Transmission - 2.2L Duratorq-TDCi (129kW/175PS) - DW (308-03 Manual Transmission/Transaxle - Vehicles With: 6-Speed Manual Transaxle - M66, Removal).

Rattling or vibration noises.   
*
External gearshift mechanism
   
*
CHECK the external gearshift mechanism.
*
Front or rear engine mounting defective
   
*
CHECK front or rear engine mounting; INSTALL a new mounting, if necessary.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.08 szerda, 14:40:30 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2014.01.08 szerda, 21:26:02 »

Hali!Valaki nem tud esetleg MK4
-hez váltogombot?Előre is köszi


http://www.autoalkatresz.hu/auto-sebessegvalto_nyomatekvalto/pedalok_karok_markolatok/ford_mondeo_focus_smax_galaxy_gyari_uj_5_es_6_sebesseges_ford_valtogombok_raktarrol-753455
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

petrusz86
Vendég
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2014.01.09 csütörtök, 21:41:14 »

Üdv Mindenkinek!   (nem offolni akarok de nagyon kellene segítség)

Egy olyan problémában szeretnéma tanácsotokat kérni amivel nem nagyon boldogulunk.
Édesapámnak van egy 2006/11. havi Mondeoja 2.0 TDCI (130LE) motorral, 6 sebességes manuális
váltóval.

Az elmúlt 2 hónap: kettőstömegű lendkerék széthullott. Szerelő javaslatára hagyományos
lendkerékkel lett felújítva a kuplung, kinyomócsapágy csere is megtörtént. Az autót javítás után
kipróbáltuk, tökéletesen működött, nagyon lágyan emelt ki a kuplung, az addigi zörgések teljesen
elmúltak. Mindenki nagyon boldog volt...

Körül belül 2 hete, a kuplungozás óta 1000 km megtétele után, kölcsönkértem a kocsit és egy érdekes
zörejre lettem figyelmes. Mintha egy szó szerint repedt fazék rázkódna! Először azt gondoltam, hogy
a kasztniba kapaszkodott bele a szél, de azért el kezdtem fülelni.
Pár kilóméter után észrevettem, hogy ezt a zörejt kb 1800-as fordulattól 2400-ig produkálja,
kizárólag 3-4-5-6. fokozatban. Próbaképpen kicsit odaléptem neki és gangolás közben nem engedtem
visszaesni 2500 alá és a hang nem is jött elő. Alapjárata stabil, húz annak rendje és módja szerint
mint a vadállat.

Visszavittem a szerelőhöz, megpróbáltuk levenni a haslemezt, hátha az csinálja....nem jött be a tipp.
Végignézett mindent turbócsö szépen egybe illesztések szorosak, nem repedt sehol. Semelyik cső
nem ér hozzá semmihez, minden át lett mozgatva semmi nem lötyög, müanyagok nem töröttek.
Hogy a hibát a műhelybe is produkálni tudjuk az autót felemeltük és harmadikba kicsit megpörgettük
a motort. Tapasztaltunk zörgést de ugye a féltengelyek lógása miatt is lehetett... ezen felbuzdulva a
szaki rávágta, hogy a nyeles tengely csapágyak mentek ki.

Hogy több „szakvélemény” is a birtokunkba legyen elvittük hivatalos márkaszervizbe. Elmondtuk,
hogy kuplungozva volt, annak lehetőségét, hogy a hagyományos lendkerék okozná a bajt kizárta,
viszont a nyelestengely csapágy hibára is legyintett, hogy hülyeség. Végignézett mindent a
motorban, illesztések, turbócső, nem ér hozzá valami valamihez, de nem talált semmit, már kínjában
a katalizátort ütögette, váltóbowdent vizsgálta, észrevette, hogy a bölcső kb 2-3 mmel odébb van,
stiftel helyrerakta, vidám volt, hogy nah meg is van a hiba. Elvitte próbakörre a zörgés épp úgy
megaradt. Több ötlete neki sem volt és abban maradtunk, hogy használjuk aztán ha majd erősödik a
zaj akkor majd jobban meg tudja mondani...hát kösz!

Mikor fizetés után a szerviz udvarán elinditottam a kocsit, indításkor nem nyomtam be a kuplungot
(benzines kocsim van nincs megszokva) és akkor is valami erős zörgést lehetett hallani. Az önindítót
teljesen kizártuk mert a hang nem onnan jött és nem is olyan volt mint amikor elcsúszik, ráadásul
benyomott kuplungnál nem produkálta, viszont kuplung nélkül mindig.
Gyorsan visszagördültem a szakihoz, benyúlt rátette a kezét a váltóra és akkor már határozottam
mondta, hogy onnan jöhet a zaj, viszont továbbra is abban maradtunk, hogy kivárásra játszunk.

Nem szeretnénk megvárni, hogy még esetlegesen valami komolyabb baja legyen, viszont teljesen
tanácstalanok vagyunk, mert azért azt meg nem szeretnénk, hogy úgy álljanak neki keresni a hibát,
hogy szépen lassan mindent lebontanak és hátha megtalálják.

Remélem tudtok segíteni! Üdv, Peti!
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2014.01.10 péntek, 08:19:50 »


Édesapámnak van egy 2006/11. havi Mondeoja 2.0 TDCI (130LE) motorral, 6 sebességes manuális
váltóval.

 hogy ezt a zörejt kb 1800-as fordulattól 2400-ig produkálja,

Ha jól sejtem ez MK3, tehát rossz topikba írtál, mert ez itt az MK4.
Másfelől MK3-nél tipikus probléma a turbócső rögzítése a bölcsőhöz az intercooler előtt, ami pont 1800-as fordulaton produkál rettenetes hangokat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
petrusz86
Vendég
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2014.01.10 péntek, 11:56:19 »

Ha jól sejtem ez MK3, tehát rossz topikba írtál, mert ez itt az MK4.
Másfelől MK3-nél tipikus probléma a turbócső rögzítése a bölcsőhöz az intercooler előtt, ami pont 1800-as fordulaton produkál rettenetes hangokat.

Viszont akkor annak uresben is szolnia kellene nem?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #198 Dátum: 2014.01.10 péntek, 12:08:45 »

Viszont akkor annak uresben is szolnia kellene nem?

Nem biztos, mert terhelés alatt billen a motor a kasztniban.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2014.01.10 péntek, 13:21:53 »

Viszont akkor annak uresben is szolnia kellene nem?
Nem, csak terhelésen.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.