Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:41:04
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
10
11
[
12
]
13
14
15
16
17
18
19
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 628905 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #550 Dátum:
2015.12.28 hétfő, 14:56:48 »
Köszi, nagyon jó összefoglaló
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.28 hétfő, 14:28:30
Én az én kocsimban szeretem a Powershiftet. Kicsit darabosABBan, de megadja az automata váltás kényelmét. Ami külön tetszik benne, hogy ennél ugye lehet pöcögtetni bátran a váltókart a D és N között; lámpánál ha hosszabb ideig kell várni, általában átlököm N-be (s akkor nem kell tartani fékkel). De van, hogy a lámpához már N-ben gurulok.
Ehhez kapcsolódik, hogy ha N-ben van, akkor az elinduláshoz nem kell a féket nyomni, hanem csak át kell húzni D-be, s már gurul is az autó.
ez működik a sima nyomatékváltónál is. Én is így szoktam csinálni.
Válasz
Sport mód: ritkán használom csak a sport módban tartást. Mondjuk, nálam van motorerő, tud tüdőből menni a kocsi. S-ben magasabb fordulatokon vált el, ettől fickósabbnak tűnik. A fokozatok kézi kapcsolását próbáltam párszor, de igazából semmi értelmét nem láttam: nem jampi így váltani, s akár D-ben, akár S-ben érzésre ügyesebben (jobb pontokon) vált, mint én. Egy dologra talán jó ez a kézi fokozatválasztás: ha rá akarunk készülni vmi nagyon kiugrásra, ilyenkor vissza lehet pöcögtetni 3.-2.-ba, s akkor viszont azonnal kilő, mint egy rakéta.
arra is jó, hogy ha mész lejtőn lefelé akkor legyen motorféked.
Jó kis összefoglaló. Én még nem vezettem duplakuplungost, de manuálisat nem igazán kívánok többet.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #551 Dátum:
2015.12.28 hétfő, 18:41:44 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.12.28 hétfő, 14:56:48
Köszi, nagyon jó összefoglaló
ez működik a sima nyomatékváltónál is. Én is így szoktam csinálni.
...
A sima automatában az D-N-D lökdösés teljesen mást eredményez. Többen állítják, hogy jobb nem toszogatni N-be, meg vissza.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #552 Dátum:
2015.12.28 hétfő, 23:29:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.28 hétfő, 18:41:44
A sima automatában az D-N-D lökdösés teljesen mást eredményez. Többen állítják, hogy jobb nem toszogatni N-be, meg vissza.
Aki azt állítja az nem ismeri az automata váltót. Ugyan azt eredményezi. N-ben a konverter alapjáraton forog, viszont az indító fokozat nincs befékezve, így tulajdonképpen nincs hajtás. Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik
- kisebb fogyasztás
Szóval nincs ezzel semmi gond. Van úgy, hogy állok a pirosnál N-ben, zöld lesz és minden további nélkül (fék sem kell) lököm D-be és aztán szépen pici gáz és élvezem ahogy a nagy szekér megindul.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #553 Dátum:
2016.01.06 szerda, 18:22:19 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.28 hétfő, 14:28:30
...A PS-nél nincs meg az az elpusztíthatatlanság érzésem. Ezt igazolja az is, hogy 4 személlyel állatkodva bizony kuplungszag tud lenni pár km után...
Ugye megmondtam, hogy puklungszan volt minin testfahrt után?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #554 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:14:04 »
Idézetet írta: Tonyo - 2016.01.06 szerda, 18:22:19
Ugye megmondtam, hogy puklungszan volt minin testfahrt után?
Szag alapján egyértelmű volt. Ezen felül reprodukálható.
De inkább nem bántom.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #555 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:22:54 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:14:04
Szag alapján egyértelmű volt. Ezen felül reprodukálható.
De inkább nem bántom.
Emléxem Te akkor megvédted, mondván, hogy ráfojt a ferodol a kipofogó csőre... Juhúúúúj
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #556 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:24:10 »
Idézetet írta: Tonyo - 2016.01.06 szerda, 20:22:54
Emléxem Te akkor megvédted, mondván, hogy ráfojt a ferodol a kipofogó csőre... Juhúúúúj
He?
(ekkora baromságot defaultban nem szoktam mondani... nem szégyellem én ha kuplungszag van)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #557 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:28:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:24:10
He?
(ekkora baromságot defaultban nem szoktam mondani... nem szégyellem én ha kuplungszag van)
Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #558 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:30:16 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.06 szerda, 20:28:34
Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)
Szerintem az fékszag volt
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #559 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:30:32 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.06 szerda, 20:28:34
Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)
Nem tudom. Most jön a 120as csere.
(4 személy padlógáz/alázás 3 alkalommal, sztem belefér a kuplungszag...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #560 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:30:57 »
Idézetet írta: Xar a redőnyöm BT - 2016.01.06 szerda, 20:30:16
Szerintem az fékszag volt
Igen, az is játszott.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #561 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:32:56 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:30:32
Nem tudom. Most jön a 120as csere.
(4 személy padlógáz/alázás 3 alkalommal, sztem belefér a kuplungszag...
)
Kizárt!
Akkor forrni kellett volna az olajnak a váltóban!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #562 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:36:40 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.06 szerda, 20:32:56
Kizárt!
Akkor forrni kellett volna az olajnak a váltóban!
Azt honnan tudom, hogy forr?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #563 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:40:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:36:40
Azt honnan tudom, hogy forr?
Olyan hangja van, mint a vízforralónak...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #564 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:41:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:36:40
Azt honnan tudom, hogy forr?
Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #565 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:42:05 »
Idézetet írta: Xar a redőnyöm BT - 2016.01.06 szerda, 20:40:59
Olyan hangja van, mint a vízforralónak...
+ a motorháztető ugrál, mint egy fazékfedő...
Ilyen hang nem volt, szóval no problem.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #566 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:43:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.06 szerda, 20:41:34
Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.
Ennyi, akkor zsír minden. (a fékem gatya egyébként, cserés lesz lassan, mert az előző tulaj csíkosra fékezte a tárcsákat.)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #567 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:43:40 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.06 szerda, 20:41:34
Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.
Nem olajhűtő az?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #568 Dátum:
2016.01.06 szerda, 20:50:32 »
Idézetet írta: Xar a redőnyöm BT - 2016.01.06 szerda, 20:43:40
Nem olajhűtő az?
De olajhűtő, amit a víz (+fagyálló) hűt és rajt van a normál motor hűtőkörön. Ezért vízhűtéses, nem pedig léghűtéses...
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.06 szerda, 20:52:24 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #569 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:15:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:43:20
Ennyi, akkor zsír minden. (a fékem gatya egyébként, cserés lesz lassan, mert az előző tulaj csíkosra fékezte a tárcsákat.)
jah.....az előző tulaj szétcsapta a verdát....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #570 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:17:19 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.06 szerda, 21:15:09
jah.....az előző tulaj szétcsapta a verdát....
csá trollfőnök
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #571 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:18:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:17:19
csá trollfőnök
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.
trollfőni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #572 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:27:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 20:36:40
Azt honnan tudom, hogy forr?
milyen olaj van ezekben? mert az atf-ek 100 fölött elvileg már szerkezetileg károsodnak.
amúgy elm wifi+telo forscan és lehet nézni menet közben a váltóhőfokot
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #573 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:30:02 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.06 szerda, 21:27:46
milyen olaj van ezekben? mert az atf-ek 100 fölött elvileg már szerkezetileg károsodnak.
amúgy elm wifi+telo forscan és lehet nézni menet közben a váltóhőfokot
Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.
(meg a következő dailydriverben is lesz sztem
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #574 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:38:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:30:02
Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.
(meg a következő dailydriverben is lesz sztem
)
nálam meg készülőben a szerkezet, hogy nézhessem a denso navin
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #575 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:40:18 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:30:02
Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.
(meg a következő dailydriverben is lesz sztem
)
a tddi cserélve lesz kb 2 év múlva, facelift 5ajtó titanium 2.0 tdci 163le vagy 2.2tdci 200le automata a terv.
ezeken milyen váltó van? a 163le ps a 200le meg sima? vagy rosszul tudom?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #576 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:43:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.06 szerda, 21:40:18
a tddi cserélve lesz kb 2 év múlva, facelift 5ajtó titanium 2.0 tdci 163le vagy 2.2tdci 200le automata a terv.
ezeken milyen váltó van? a 163le ps a 200le meg sima? vagy rosszul tudom?
Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #577 Dátum:
2016.01.06 szerda, 21:51:32 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:43:32
Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #578 Dátum:
2016.01.06 szerda, 22:04:19 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:43:32
Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.
Mindegyikhez lesz powershift...
Csak nincs rá gyártói kapacitás
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #579 Dátum:
2016.01.06 szerda, 22:54:34 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.06 szerda, 21:18:12
trollfőni....
bakker ezen a témán már nincs is mit trollkodni tovább. Lemaradtam trollfőni
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #580 Dátum:
2016.01.07 csütörtök, 08:55:05 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.06 szerda, 21:17:19
csá trollfőnök
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.
Úgyis valami gyér ugy. szett van alatta, kidobhatod az egészet... A gyárinak fekete lesz a közepe, tudok neked olcsóért (Ford teliár -40% + 35% az én provízióm... Az jó nem?
) szerezni, majd holnap megvitatjuk, addig kikeresem az árakat hozzá!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #581 Dátum:
2016.01.13 szerda, 21:26:48 »
Szep estet!
olajcserevel kapcsolatban kernek segitseget! poverschrift valto! kell bene olajat cserelni vagy nem?
ha igen
, milyen intervallumban??
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #582 Dátum:
2016.01.13 szerda, 21:47:50 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2016.01.13 szerda, 21:26:48
Szep estet!
olajcserevel kapcsolatban kernek segitseget! poverschrift valto! kell bene olajat cserelni vagy nem?
ha igen
, milyen intervallumban??
Kell.
60ezrenként 60ezerért.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #583 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:06:29 »
mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #584 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:18:10 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2016.01.13 szerda, 22:06:29
mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!
Powershift-ben kell, 60ezrenként. A hagyományos automatában gyári előírás szerint nem kell.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #585 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:23:55 »
120 ezerrel vettem az autot, ford szervizben volt vegig szervizelve, sehol semmi nyoma, hogy lett volna benne olaj cserelve! holnap vissza megyek a ford hoz! köszi!!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #586 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:27:52 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2016.01.13 szerda, 22:06:29
mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!
Az baj, ha nem talál rá leírást. Az ETIS-ben benne van...
400EUR?
Akkor inkább látogass haza a differenciából az itthoniakhoz, FordPetrányinál 60E Ft.
Nekem elhiheted, hogy 60anként kell.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #587 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:38:03 »
Mi az az ETIS
Elhiszem! azt mondta vegig nezte az egesz szerviz programot, de nem talälta benne!
Most voltam othon basszus, bär Egerben zärva volt a ford az ünnepek között, meg egy sima olajcseret sem vällaltak sehol!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #588 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:46:11 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2016.01.13 szerda, 22:38:03
Mi az az ETIS
Elhiszem! azt mondta vegig nezte az egesz szerviz programot, de nem talälta benne!
Most voltam othon basszus, bär Egerben zärva volt a ford az ünnepek között, meg egy sima olajcseret sem vällaltak sehol!
Etis:
Egy diagnosis and repair system többek között.
A "nagy" Ford szoftver. Olyan program, amit a szervizek használnak, ebbe dokumentálnak mindent, ebbe van nekik minden dokumentálva, melyi ktípusnál mit hogyan kell elvégezni.
Reménykedj, hogy 60nál cserélték már Neked, mert ha nem, az nagyon nem tett jót a a váltónak, s ezeknek a javítása olyan 6-700ról indul, s lazán ugrik a 7számjegyű tartományba.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #589 Dátum:
2016.01.13 szerda, 22:49:52 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.13 szerda, 22:46:11
Etis:
Egy diagnosis and repair system többek között.
A "nagy" Ford szoftver. Olyan program, amit a szervizek használnak, ebbe dokumentálnak mindent, ebbe van nekik minden dokumentálva, melyi ktípusnál mit hogyan kell elvégezni.
Reménykedj, hogy 60nál cserélték már Neked, mert ha nem, az nagyon nem tett jót a a váltónak, s ezeknek a javítása olyan 6-700ról indul, s lazán ugrik a 7számjegyű tartományba.
Egyébként ha márkaszervizbe járt a kocsi, akkor vszínűleg megcsinálták 60E-nél.
Az, hogy a az Atu nem talál rá semmit, ne aggasszon, Fordékra kérdezz rá.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #590 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:03:29 »
Az inspekcio be van pecsetelve rendesen a szerviz füzetbe a szamläk meg vennak uj koratol. remelem megcsinältäk!!
Bär a szämlän nem lätta erre utaläst.
Köszönöm!! vissza megyek!
Most egyebkent nincs a valtoval gond!!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #591 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:13:39 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.12.28 hétfő, 23:29:38
Aki azt állítja az nem ismeri az automata váltót. Ugyan azt eredményezi. N-ben a konverter alapjáraton forog, viszont az indító fokozat nincs befékezve, így tulajdonképpen nincs hajtás. Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik
- kisebb fogyasztás
Szóval nincs ezzel semmi gond. Van úgy, hogy állok a pirosnál N-ben, zöld lesz és minden további nélkül (fék sem kell) lököm D-be és aztán szépen pici gáz és élvezem ahogy a nagy szekér megindul.
Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)
"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).
"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.
"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na
ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).
"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.
Összegezve:
A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.
Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.
A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.
Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #592 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:14:36 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2016.01.13 szerda, 22:06:29
mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ...
Akkor gyorsan keress másik szervizt!
Az inspekcióval kapcsolatban vigyázz, ne keverd a kaszni átnézésének a bepecsételésével, a számla a döntő.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.13 szerda, 23:17:35 írta Candle
»
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #593 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:17:13 »
ja, nyugodtan jöhet:
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #594 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:24:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.13 szerda, 23:13:39
Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)
"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).
"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.
"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na
ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).
"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.
Összegezve:
A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.
Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.
A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.
Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).
Tök jó, ami sántít az az, ha egy mondatban ez van: "úgy van megtervezve", ez azt jelenti, hogy az ember nem tudja pontosan, de szerinte...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #595 Dátum:
2016.01.13 szerda, 23:28:10 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.13 szerda, 23:24:58
Tök jó, ami sántít az az, ha egy mondatban ez van: "úgy van megtervezve", ez azt jelenti, hogy az ember nem tudja pontosan, de szerinte...
Ezért is írtam le, hogy nekem most ez szállt el, tehát lehet weak(est) link.
Valamint ha TubolyTech-ék is ezt mondják, hogy "úgy van megtervezve", akkor az azért jelent vmit.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #596 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 09:44:16 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.13 szerda, 23:13:39
Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)
"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).
"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.
"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na
ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).
"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.
Összegezve:
A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.
Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.
A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.
Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).
Ez nagyon szép írás volt Jana! Ez enyémben nincs
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #597 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 09:53:47 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.13 szerda, 23:13:39
Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)
"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).
"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.
"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na
ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).
"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.
Összegezve:
A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.
Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.
A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.
Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).
Jani! Te ittál eleget?
Röviden összefoglalhatom?
Powershiftet piros lámpánál tegyük N-be, a hagyományos automatát ne.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #598 Dátum:
2016.01.15 péntek, 19:52:39 »
Szep estet mindenkinek!
Talältam ma egy viszonylag kis szervizt amire ford tabla volt kiteve, kerdesemre elmondtak 60 ezrenkent cserelni kellene a valto olajat! viszonylag gyorsan kaptam egy 300€-os ajanlatot hetfön viszem, megcsinaljak. Igy higyen az amber a nagy hires fenyes Nemet szervizeknek az ember!!!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #599 Dátum:
2016.01.15 péntek, 20:52:11 »
Váltó: 6-sebességes automata AWF21
ezt írja vin szerint. ha jól sejtem ez a sima automata?
volt 163le-s ilyen váltós automata?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
5
6
7
8
9
10
11
[
12
]
13
14
15
16
17
18
19
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ