Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:41:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 628905 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #550 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 14:56:48 »

Köszi, nagyon jó összefoglaló

Én az én kocsimban szeretem a Powershiftet. Kicsit darabosABBan, de megadja az automata váltás kényelmét. Ami külön tetszik benne, hogy ennél ugye lehet pöcögtetni bátran a váltókart a D és N között; lámpánál ha hosszabb ideig kell várni, általában átlököm N-be (s akkor nem kell tartani fékkel). De van, hogy a lámpához már N-ben gurulok.
Ehhez kapcsolódik, hogy ha N-ben van, akkor az elinduláshoz nem kell a féket nyomni, hanem csak át kell húzni D-be, s már gurul is az autó.

ez működik a sima nyomatékváltónál is. Én is így szoktam csinálni.

Válasz
Sport mód: ritkán használom csak a sport módban tartást. Mondjuk, nálam van motorerő, tud tüdőből menni a kocsi. S-ben magasabb fordulatokon vált el, ettől fickósabbnak tűnik. A fokozatok kézi kapcsolását próbáltam párszor, de igazából semmi értelmét nem láttam: nem jampi így váltani, s akár D-ben, akár S-ben érzésre ügyesebben (jobb pontokon) vált, mint én. Egy dologra talán jó ez a kézi fokozatválasztás: ha rá akarunk készülni vmi nagyon kiugrásra, ilyenkor vissza lehet pöcögtetni 3.-2.-ba, s akkor viszont azonnal kilő, mint egy rakéta.

arra is jó, hogy ha mész lejtőn lefelé akkor legyen motorféked.

Jó kis összefoglaló. Én még nem vezettem duplakuplungost, de manuálisat nem igazán kívánok többet.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #551 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 18:41:44 »

Köszi, nagyon jó összefoglaló

ez működik a sima nyomatékváltónál is. Én is így szoktam csinálni.

...

A sima automatában az D-N-D lökdösés teljesen mást eredményez. Többen állítják, hogy jobb nem toszogatni N-be, meg vissza.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #552 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 23:29:38 »

A sima automatában az D-N-D lökdösés teljesen mást eredményez. Többen állítják, hogy jobb nem toszogatni N-be, meg vissza.


Aki azt állítja az nem ismeri az automata váltót. Ugyan azt eredményezi. N-ben a konverter alapjáraton forog, viszont az indító fokozat nincs befékezve, így tulajdonképpen nincs hajtás. Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik
- kisebb fogyasztás

Szóval nincs ezzel semmi gond. Van úgy, hogy állok a pirosnál N-ben, zöld lesz és minden további nélkül (fék sem kell) lököm D-be és aztán szépen pici gáz és élvezem ahogy a nagy szekér megindul.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #553 Dátum: 2016.01.06 szerda, 18:22:19 »

...A PS-nél nincs meg az az elpusztíthatatlanság érzésem. Ezt igazolja az is, hogy 4 személlyel állatkodva bizony kuplungszag tud lenni pár km után...



Ugye megmondtam, hogy puklungszan volt minin testfahrt után?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #554 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:14:04 »

Ugye megmondtam, hogy puklungszan volt minin testfahrt után?

Szag alapján egyértelmű volt. Ezen felül reprodukálható.  vigyor3
De inkább nem bántom.
 Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #555 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:22:54 »

Szag alapján egyértelmű volt. Ezen felül reprodukálható.  vigyor3
De inkább nem bántom.
 Wink

Emléxem Te akkor megvédted, mondván, hogy ráfojt a ferodol a kipofogó csőre... Juhúúúúj vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #556 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:24:10 »

Emléxem Te akkor megvédted, mondván, hogy ráfojt a ferodol a kipofogó csőre... Juhúúúúj vigyor3

He?  vigyor3
(ekkora baromságot defaultban nem szoktam mondani... nem szégyellem én ha kuplungszag van)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #557 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:28:34 »

He?  vigyor3
(ekkora baromságot defaultban nem szoktam mondani... nem szégyellem én ha kuplungszag van)

Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #558 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:30:16 »

Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)

Szerintem az fékszag volt
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #559 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:30:32 »

Váltóban olajszint ok? Nem szabadna szaga legyen olajos a kuplung is!
Cseréltél azóta olajat? (váltóban)

Nem tudom. Most jön a 120as csere.
(4 személy padlógáz/alázás 3 alkalommal, sztem belefér a kuplungszag...  eplus2 )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #560 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:30:57 »

Szerintem az fékszag volt

Igen, az is játszott.  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #561 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:32:56 »

Nem tudom. Most jön a 120as csere.
(4 személy padlógáz/alázás 3 alkalommal, sztem belefér a kuplungszag...  eplus2 )
Kizárt!
Akkor forrni kellett volna az olajnak a váltóban!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #562 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:36:40 »

Kizárt!
Akkor forrni kellett volna az olajnak a váltóban!

Azt honnan tudom, hogy forr?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #563 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:40:59 »

Azt honnan tudom, hogy forr?


Olyan hangja van, mint a vízforralónak... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #564 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:41:34 »

Azt honnan tudom, hogy forr?

Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #565 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:42:05 »

Olyan hangja van, mint a vízforralónak... vigyor3

+ a motorháztető ugrál, mint egy fazékfedő...  vigyor3
Ilyen hang nem volt, szóval no problem.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #566 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:43:20 »

Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.

Ennyi, akkor zsír minden. (a fékem gatya egyébként, cserés lesz lassan, mert az előző tulaj csíkosra fékezte a tárcsákat.)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #567 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:43:40 »

Nem forrt, van vízhűtése, meg nem is volt kuplung szag...fék volt az.
Száraz lamellásnál érezhetsz kuplung szagot, olajosnál nem. Powershiftben meg nincs száraz.

Nem olajhűtő az?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #568 Dátum: 2016.01.06 szerda, 20:50:32 »

Nem olajhűtő az?
De olajhűtő, amit a víz (+fagyálló) hűt és rajt van a normál motor hűtőkörön. Ezért vízhűtéses, nem pedig léghűtéses... smile
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.06 szerda, 20:52:24 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #569 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:15:09 »

Ennyi, akkor zsír minden. (a fékem gatya egyébként, cserés lesz lassan, mert az előző tulaj csíkosra fékezte a tárcsákat.)

jah.....az előző tulaj szétcsapta a verdát.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #570 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:17:19 »

jah.....az előző tulaj szétcsapta a verdát.... eplus2

csá trollfőnök   vigyor3
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #571 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:18:12 »

csá trollfőnök   vigyor3
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.

nyes trollfőni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #572 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:27:46 »

Azt honnan tudom, hogy forr?

milyen olaj van ezekben? mert az atf-ek 100 fölött elvileg már szerkezetileg károsodnak.

amúgy elm wifi+telo forscan és lehet nézni menet közben a váltóhőfokot
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #573 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:30:02 »

milyen olaj van ezekben? mert az atf-ek 100 fölött elvileg már szerkezetileg károsodnak.

amúgy elm wifi+telo forscan és lehet nézni menet közben a váltóhőfokot

Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.  vigyor3 (meg a következő dailydriverben is lesz sztem Wink )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #574 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:38:22 »

Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.  vigyor3 (meg a következő dailydriverben is lesz sztem Wink )
eljen

nálam meg készülőben a szerkezet, hogy nézhessem a denso navin nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #575 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:40:18 »

Ennél nem érdekel a váltóhőfok, mert sajnálom ütni.
Ellenben az off most fog kapni egy hőmérőt.  vigyor3 (meg a következő dailydriverben is lesz sztem Wink )

a tddi cserélve lesz kb 2 év múlva, facelift 5ajtó titanium 2.0 tdci 163le vagy 2.2tdci 200le automata a terv.

ezeken milyen váltó van? a 163le ps a 200le meg sima? vagy rosszul tudom?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #576 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:43:32 »

a tddi cserélve lesz kb 2 év múlva, facelift 5ajtó titanium 2.0 tdci 163le vagy 2.2tdci 200le automata a terv.

ezeken milyen váltó van? a 163le ps a 200le meg sima? vagy rosszul tudom?

Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #577 Dátum: 2016.01.06 szerda, 21:51:32 »

Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.

eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #578 Dátum: 2016.01.06 szerda, 22:04:19 »

Igen: Powershift most (már) csak a 2.0 dízelekhez van.
A 200lovas 2.2 az A6, mint ahogy az Ecoboostok is.


Mindegyikhez lesz powershift... Wink Wink

Csak nincs rá gyártói kapacitás
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #579 Dátum: 2016.01.06 szerda, 22:54:34 »

nyes trollfőni....

bakker ezen a témán már nincs is mit trollkodni tovább. Lemaradtam trollfőni  nyes
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #580 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 08:55:05 »

csá trollfőnök   vigyor3
Neeeem, csak birka volt, mert nem cserélt időben fékbetétet egyszer, s megcsíkozta a tárcsákat.


Úgyis valami gyér ugy. szett van alatta, kidobhatod az egészet... A gyárinak fekete lesz a közepe, tudok neked olcsóért (Ford teliár -40% + 35% az én provízióm... Az jó nem?  nyes) szerezni, majd holnap megvitatjuk, addig kikeresem az árakat hozzá!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #581 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:26:48 »

Szep estet!
 olajcserevel kapcsolatban kernek segitseget! poverschrift valto! kell bene olajat cserelni vagy nem?Huh? ha igen
, milyen intervallumban??
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #582 Dátum: 2016.01.13 szerda, 21:47:50 »

Szep estet!
 olajcserevel kapcsolatban kernek segitseget! poverschrift valto! kell bene olajat cserelni vagy nem?Huh? ha igen
, milyen intervallumban??

Kell.
60ezrenként 60ezerért.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #583 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:06:29 »

mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #584 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:18:10 »

mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!

Powershift-ben kell, 60ezrenként. A hagyományos automatában gyári előírás szerint nem kell.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #585 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:23:55 »

120 ezerrel vettem az autot, ford szervizben volt vegig szervizelve, sehol semmi nyoma, hogy lett volna benne olaj cserelve! holnap vissza megyek a ford hoz! köszi!!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #586 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:27:52 »

mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ez az Atu nemetorszagban. tegnap elött ford partnerszserviz 120 ezernel mondta kell! 400€!!!!

Az baj, ha nem talál rá leírást. Az ETIS-ben benne van...

400EUR?
Akkor inkább látogass haza a differenciából az itthoniakhoz, FordPetrányinál 60E Ft.
Nekem elhiheted, hogy 60anként kell.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #587 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:38:03 »

Mi az az ETIS Huh? Elhiszem! azt mondta vegig nezte az egesz szerviz programot, de nem talälta benne!
Most voltam othon basszus, bär Egerben zärva volt a ford az ünnepek között, meg egy sima olajcseret sem vällaltak sehol!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #588 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:46:11 »

Mi az az ETIS Huh? Elhiszem! azt mondta vegig nezte az egesz szerviz programot, de nem talälta benne!
Most voltam othon basszus, bär Egerben zärva volt a ford az ünnepek között, meg egy sima olajcseret sem vällaltak sehol!

Etis:
Egy diagnosis and repair system többek között.
A "nagy" Ford szoftver. Olyan program, amit a szervizek használnak, ebbe dokumentálnak mindent, ebbe van nekik minden dokumentálva, melyi ktípusnál mit hogyan kell elvégezni.
Reménykedj, hogy 60nál cserélték már Neked, mert ha nem, az nagyon nem tett jót a a váltónak, s ezeknek a javítása olyan 6-700ról indul, s lazán ugrik a 7számjegyű tartományba.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #589 Dátum: 2016.01.13 szerda, 22:49:52 »

Etis:
Egy diagnosis and repair system többek között.
A "nagy" Ford szoftver. Olyan program, amit a szervizek használnak, ebbe dokumentálnak mindent, ebbe van nekik minden dokumentálva, melyi ktípusnál mit hogyan kell elvégezni.
Reménykedj, hogy 60nál cserélték már Neked, mert ha nem, az nagyon nem tett jót a a váltónak, s ezeknek a javítása olyan 6-700ról indul, s lazán ugrik a 7számjegyű tartományba.


Egyébként ha márkaszervizbe járt a kocsi, akkor vszínűleg megcsinálták 60E-nél.
Az, hogy a az Atu nem talál rá semmit, ne aggasszon, Fordékra kérdezz rá.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #590 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:03:29 »

Az inspekcio be van pecsetelve rendesen a szerviz füzetbe a szamläk meg vennak uj koratol. remelem megcsinältäk!!
Bär a szämlän nem lätta erre utaläst.
Köszönöm!! vissza megyek!
Most egyebkent nincs a valtoval gond!!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #591 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:13:39 »

Aki azt állítja az nem ismeri az automata váltót. Ugyan azt eredményezi. N-ben a konverter alapjáraton forog, viszont az indító fokozat nincs befékezve, így tulajdonképpen nincs hajtás. Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik
- kisebb fogyasztás

Szóval nincs ezzel semmi gond. Van úgy, hogy állok a pirosnál N-ben, zöld lesz és minden további nélkül (fék sem kell) lököm D-be és aztán szépen pici gáz és élvezem ahogy a nagy szekér megindul.

Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)


"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).

"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.

"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na Smiley ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).

"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.

Összegezve:

A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.

Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.

A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.

Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).

Wink

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #592 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:14:36 »

mindenki mast mond! most voltam a szervizben azt mondtak nem talälnak ra leirast! ...

Akkor gyorsan keress másik szervizt!

Az inspekcióval kapcsolatban vigyázz, ne keverd a kaszni átnézésének a bepecsételésével, a számla a döntő.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.13 szerda, 23:17:35 írta Candle » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #593 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:17:13 »

ja, nyugodtan jöhet:

 vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #594 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:24:58 »

Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)


"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).

"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.

"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na Smiley ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).

"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.

Összegezve:

A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.

Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.

A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.

Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).

Wink




Tök jó, ami sántít az az, ha egy mondatban ez van: "úgy van megtervezve", ez azt jelenti, hogy az ember nem tudja pontosan, de szerinte... Cheesy
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #595 Dátum: 2016.01.13 szerda, 23:28:10 »


Tök jó, ami sántít az az, ha egy mondatban ez van: "úgy van megtervezve", ez azt jelenti, hogy az ember nem tudja pontosan, de szerinte... Cheesy

Ezért is írtam le, hogy nekem most ez szállt el, tehát lehet weak(est) link.
Valamint ha TubolyTech-ék is ezt mondják, hogy "úgy van megtervezve", akkor az azért jelent vmit.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #596 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 09:44:16 »

Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)


"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).

"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.

"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na Smiley ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).

"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.

Összegezve:

A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.

Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.

A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.

Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).

Wink



Ez nagyon szép írás volt Jana! Ez enyémben nincs
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #597 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 09:53:47 »

Előzményként:
- a konverter motor felőli oldala a pumpa (nem térben, mert úgy meg pont fordítva van),
- a konverter hajtás felőli oldala a turbina (logikusan szintén nem térben).
(- közte van a stator, de az most nem izgalmas, az csak az induláskori nyomatéktöbbszörözésben játszik szerepet)


"N-ben a konverter alapjáraton forog"
ez igaz. Ráadásul, mivel a turbinaoldal (hajtás/kerekek felőli rész) nincs "befékezve" (az előremeneti kuplung nyitva van), ezért a konverter mindkét oldala (pumpa és turbina is) majdnem azonos fordulattal forog, az olaj nem nyíródik annyira a konverterben, a fogyasztás valóban kisebb, mint amikor D-ben van (de nem számottevő, mert ugye alapjáratról beszélünk).

"viszont az indító fokozat nincs befékezve"
Itt indítófokozat alatt gondolom az előremeneti kuplungot (forward clutch) érted, s a nincs befékezve alatt pedig azt, hogy ez a kuplung nyitott állapotban van.
Tehát ez is igaz.

"Eredménye:
- az indítófokozat féke nem kopik"
Na Smiley ezzel már nem értek egyet, ugyanis egy kuplungszerkezet pont akkor kopik, amikor azt akkor zárjuk össze, amikor a kuplung 2 oldala között fordulatszám különbség van.
Tehát, ha Te folyamatosan D-N-D-zel lámpánál, akkor minden egyes esetben (D-be visszarakásnál) az előremeneti kuplungodat koptatod, ugyanis D-be rakáskor (ennek a kuplungnak a zárásakor) - mivel az autó áll - lefékeződik a kuplung konverter felőli oldala (ekkor áll le 0 fordulatra a konverterben a turbina oldal).

"- kisebb fogyasztás"
ezt írtam fentebb: igaz. Tehát N-be téve vmivel kevesebbet eszik a motor, mert nincs meg az a terhelés, ami a bekapcsolt előremeneti fokozatoknál s az autó állásában van, miszerint mégegyszer leírva: a konverter turbina oldala áll, a pumpa oldala meg alapjáraton forog.

Összegezve:

A hagyományos (konverteres) automata váltókban a hajtásátvitelt tekintve a konverter után az első "kapcsolóeszköz" az előremeneti kuplung, forward clutch, előremeneti dob, forward drum, több neve is van. Ebben van egy kuplungsor, ugyanis többtárcsás a szerkezet.
Ez az előremeneti kuplung akkor zár össze, ha a váltókar D-be, vagy bármelyik előremeneti fokozatba rakódik.
(a váltóban van egyébként még több többtárcsás kuplung és fékszalag is, ami az egyes fokozatok bekapcsolását szolgálják, van több napkerekes bolygómű az egyes áttételek létrehozásához; egy mai modern pl 7-8 sebességes hagyományos konverteres automataváltó belső szerkezete nagyon bonyolult)
Visszatérve
Ez az előremeneti kuplung úgy van megtervezve, hogy (ha eldöntötted, hogy előrefelé mész: D, vagy 3-2-1) összezár, s úgy is marad addig, amíg meg nem érkezel, és P-be (ritkán N-be) teszed a váltót. Tehát nem arra van tervezve, hogy ez menet közben ki-be-ki-be kapcsolgat, mint a többi, az egyes fokozatok közötti váltásban résztvevő kuplungsorok vagy fékszalagok.
A D-N-D során viszont pont ezt a ki-be kapcsolgatást tesszük vele. Tehát ha lámpánál mindig kilökjük N-be, s onnan induláskor vissza D-be, akkor - bár ezzel nem tesszük azonnal tönkre a váltót, de - hamarabb elérjük az előremeneti kuplung betervezett élettartamának a végét, mint ha csak hagynánk lámpánál D-ben a váltót, s hagynánk, hogy a konverter tegye a dolgát, azt amire tervezték: a konverter belső szerkezete van ugyanis úgy kitalálva, hogy üzemszerű neki a lámpánál állás, tehát az, hogy a pumpa oldal alapjáraton forog, a turbina oldal pedig áll (és ugye ne felejtkezzünk meg a váltóolajról, hogy ez is legfőképpen az, ami erre van kitalálva, hogy bírja a nyírást, ezen alapszik az egész konverter működése, profi olaj, van, hogy élettartamra szól, ezért nem is olcsó).
Tovább lehetne még részletezni a dolgot a szoknyás vs. sima négyzetprofil tömítőgyűrűk témájában a tengelyszerkezet kapcsolatokat, de ehhez már nekem is még részletesebben kellene a témába ásnom magam, mert pl a saját offomnál sem tudom, hogy hogyan van ez most a 4R100nál, én a győri csapatra bíztam ezt most, ők ebben a profik.

Megjegyzem, hogy az offban most nekem is az előremenet szállt el (forward clutch biztos kuka); bár én még a végén csináltam egy trükköt, hogy hát ha el tudok menni még egy darabon vele: lehúztam járó motornál a stekkert a váltóról (fokozatvisszajelzés megszűnt az ECU felé), ekkor a váltó vészüzemmódba kapcsolt, s mivel hátramenetem volt, s szintén a hátramenet kuplungján van a 3. fokozat is, ezért amikor D-be raktam, berakta magát 3.-ba, s bár nem fickósan, de tudtam még vele menni egy darabig. Megjegyzendő trükk, váltófüggő persze, hogy használható-e; lehet a haza/szerelőhöz jutás múlik rajta.

A lényeg: minden egyes (D-)N-D-nél ez előremeneti kuplung kopik, ami nem arra van tervezve, hogy folyamatosan kapcsolgatjuk.

Szóval kiteheted lámpánál nyugodtan N-be, de D-be visszahúzásnál lelki szemeid előtt mindig jelenjen meg az, hogy most levontál egyet a váltóelfhosás előtti utolsó indulási lehetőségek egyikéből (holott lehet ez lenne az az utolsó indulási lehetőség, amivel haza tudsz még menni, s nem útközben rohad le).

Wink



Jani! Te ittál eleget?

Röviden összefoglalhatom?

Powershiftet piros lámpánál tegyük N-be, a hagyományos automatát ne.

 vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ve-ga45
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121



E-mail
« Új hozzászólás #598 Dátum: 2016.01.15 péntek, 19:52:39 »

Szep estet mindenkinek!

Talältam ma egy viszonylag kis szervizt amire ford tabla volt kiteve, kerdesemre elmondtak 60 ezrenkent cserelni kellene a valto olajat! viszonylag gyorsan kaptam egy 300€-os ajanlatot hetfön viszem, megcsinaljak. Igy higyen az amber a nagy hires fenyes Nemet szervizeknek az ember!!!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #599 Dátum: 2016.01.15 péntek, 20:52:11 »

Váltó:     6-sebességes automata AWF21

ezt írja vin szerint. ha jól sejtem ez a sima automata?

volt 163le-s ilyen váltós automata?

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.