Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:08:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ethanol - E85  (Megtekintve 327907 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 17:41:47 »


De meghalt ez a topic. Sad
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 18:12:49 »

Talán, mert nem az E85 a megoldás a spórolásra?
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #352 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 20:52:52 »

Talán, mert nem az E85 a megoldás a spórolásra?

tel van, nem kedvez az ethanolnak.
majd tavasszal ujraindul az alkoholizalas! eplus2
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
takee
Vendég
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 22:35:25 »

tel van, nem kedvez az ethanolnak.
majd tavasszal ujraindul az alkoholizalas! eplus2

Az alkoholizalas soha nem áll le!
Lehet, hogy igazad van és a hideg miatt állt le a téma. wave
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 22:45:13 »

tankolok hozzá 5l benyát és használom
kütyüt nem cseréltem, szerintem inkább eladom és megveszem a másikat
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2009.12.22 kedd, 10:46:42 »

tankolok hozzá 5l benyát és használom
kütyüt nem cseréltem, szerintem inkább eladom és megveszem a másikat

Én is valami hasonlót nyomok csak másképp. 30+30 liter benya+ bio, a kütyüt meg 2 hét után eladtam, mert egy év lett volna mire megtérül és sok volt a gond vele (nekem).
De lassan lecuppanok a biocuccról is, mert nem tetszik ez a többletfogyasztás. 
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #356 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 16:17:26 »

Most olvasom ezt az "e85power kit"-et és a leírás alapján ez tetszik a legjobban. Gyakorlati tapasztalata van már róla valakinek?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #357 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 19:41:33 »

Kerdes...

Ki mit tapasznyal ilyen hideg idoben a motor hofok teren ? Nalam ha hagypm jaratni, akkor szepen felmegy kozepre, de ha elindulok, akkor normal temponal vissza hul 1/4-ig. Namost ez nem teccik...elvileg e85-el kevesbe melegszik a moci, de nemtom, hogy ez a vissza hules 100%-ban az E85nek koszonheto, vagy halodik a termosztatom ? Mikor vettem kb. 5eve akkor lett cserezve termo. Szal simasan benne van a pakliban, hogy 4-5ev alatt elfaradt a cucc (mert ugye fjord meg feel de diferensz). Viszont mokabol nem szeretnek termot cserezni feleslegesen. Szal kinek mi a tapasznyalata E85 + bemelegedes teren ? Meg arra gondoltam, hogy a termo kezd megpurcanni, es lehet benyaval emg jo lenne ideig-oraig, de E85el mar nem...
Naplózva

blah blah blah
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #358 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 21:38:28 »

Kerdes...

Ki mit tapasznyal ilyen hideg idoben a motor hofok teren ? Nalam ha hagypm jaratni, akkor szepen felmegy kozepre, de ha elindulok, akkor normal temponal vissza hul 1/4-ig. Namost ez nem teccik...elvileg e85-el kevesbe melegszik a moci, de nemtom, hogy ez a vissza hules 100%-ban az E85nek koszonheto, vagy halodik a termosztatom ? Mikor vettem kb. 5eve akkor lett cserezve termo. Szal simasan benne van a pakliban, hogy 4-5ev alatt elfaradt a cucc (mert ugye Ford meg feel de diferensz). Viszont mokabol nem szeretnek termot cserezni feleslegesen. Szal kinek mi a tapasznyalata E85 + bemelegedes teren ? Meg arra gondoltam, hogy a termo kezd megpurcanni, es lehet benyaval emg jo lenne ideig-oraig, de E85el mar nem...

sztem a termosztatod lesz, mert en nem tapasztaltam hasonlot!
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 21:46:48 »

Kerdes...

Ki mit tapasznyal ilyen hideg idoben a motor hofok teren ? Nalam ha hagypm jaratni, akkor szepen felmegy kozepre, de ha elindulok, akkor normal temponal vissza hul 1/4-ig. Namost ez nem teccik...elvileg e85-el kevesbe melegszik a moci, de nemtom, hogy ez a vissza hules 100%-ban az E85nek koszonheto, vagy halodik a termosztatom ? Mikor vettem kb. 5eve akkor lett cserezve termo. Szal simasan benne van a pakliban, hogy 4-5ev alatt elfaradt a cucc (mert ugye Ford meg feel de diferensz). Viszont mokabol nem szeretnek termot cserezni feleslegesen. Szal kinek mi a tapasznyalata E85 + bemelegedes teren ? Meg arra gondoltam, hogy a termo kezd megpurcanni, es lehet benyaval emg jo lenne ideig-oraig, de E85el mar nem...
nekem benzinnel is ezt csinálja, amíg nem melegszik be rendesen, szóval fíl dö difförönsz
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2010.01.06 szerda, 08:30:43 »

Kerdes...

Ki mit tapasznyal ilyen hideg idoben a motor hofok teren ? Nalam ha hagypm jaratni, akkor szepen felmegy kozepre, de ha elindulok, akkor normal temponal vissza hul 1/4-ig. Namost ez nem teccik...elvileg e85-el kevesbe melegszik a moci, de nemtom, hogy ez a vissza hules 100%-ban az E85nek koszonheto, vagy halodik a termosztatom ? Mikor vettem kb. 5eve akkor lett cserezve termo. Szal simasan benne van a pakliban, hogy 4-5ev alatt elfaradt a cucc (mert ugye Ford meg feel de diferensz). Viszont mokabol nem szeretnek termot cserezni feleslegesen. Szal kinek mi a tapasznyalata E85 + bemelegedes teren ? Meg arra gondoltam, hogy a termo kezd megpurcanni, es lehet benyaval emg jo lenne ideig-oraig, de E85el mar nem...

Akkor mindkettőtöknek gondja van a termosztáttal, mert én még vastagon fűtök is és pár kilóméter után betonstabilan áll középen...  wave
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 11:20:19 »

thx  worship

Szal a termo kezd bexarni...Gondolom benyaval meg nem lenne veszes, de ugye E85 kevesebb hot termel, es e miatt elo gyutt a doglodo termo hiba. A fogyim is tobb egy ideje, mint kene...Most voltunk bp-ratka-nyiregy-ratka-bp utvonalon es kb. 11-et zabbantott a gep, ami szerintem mar kicsit sok. Foleg, hogy palyan 110-120, oto uton 70-90 korul tekertem. Tartos 90-nel siman vissza hult ez a szutyok. Mokir kozpen allt a mutato, akkor sem volt szerintem total uzemmeleg, mert nem ment le a szokasos helyere a ford. mutato alapjaraton. Mikor meg lathatoan vissaz vot hulve, akkor ilyen 1000rpm vot az alapjarat.  falbav
Naplózva

blah blah blah
domino
Vendég
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 13:36:18 »

Kérdés ha én csak 163 arányban tankolok e85-öt akkor kellene valami átalakítás eszközölni Huh? vagy halgassak a kutasra és csak nyomjam neki.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 14:33:24 »

Kérdés ha én csak 163 arányban tankolok e85-öt akkor kellene valami átalakítás eszközölni Huh? vagy halgassak a kutasra és csak nyomjam neki.
mármint 40l benya, 20 liter E85?
ahhoz semmi nem kell, azt gond nélkül le fogja kezelni
Naplózva
domino
Vendég
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 15:02:48 »

Kösi az infót persze hogy egyharmad arányra gondoltam.1
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2010.01.08 péntek, 10:06:07 »

Kösi az infót persze hogy egyharmad arányra gondoltam.1

Azzal nem mész semmire. 1/3-nál pont annyival fogyaszt többet, mint amennyivel olcsóbb jelen pillanatban, ergo megtakarítás zéró.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #366 Dátum: 2010.01.08 péntek, 20:08:13 »

mármint 40l benya, 20 liter E85?
ahhoz semmi nem kell, azt gond nélkül le fogja kezelni

én pont fordítva szoktam, sőt van amikor tisztán E85-öt használok csak (és van amikor tisztán benzint, szóval össze-vissza minden elő szokott fordulni)
tiszta E85-tel lusta a kocsi, hidegben (0 fok alatt) szarul indul és hajlamos megjelenni a "check engine"
ha 20 liter benyát hozzáadok, akkor viszont jól is megy, jól is indul, hibalámpa sincs és a fogyasztás sem nő tragikusan (bár nekem az eleve sok)

elvileg ma megrendeltem az e85power cuccost, ha berakják majd beszámolok róla
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2010.01.09 szombat, 07:30:43 »

én pont fordítva szoktam, sőt van amikor tisztán E85-öt használok csak (és van amikor tisztán benzint, szóval össze-vissza minden elő szokott fordulni)
tiszta E85-tel lusta a kocsi, hidegben (0 fok alatt) ***ul indul és hajlamos megjelenni a "check engine"
ha 20 liter benyát hozzáadok, akkor viszont jól is megy, jól is indul, hibalámpa sincs és a fogyasztás sem nő tragikusan (bár nekem az eleve sok)

elvileg ma megrendeltem az e85power cuccost, ha berakják majd beszámolok róla

Kiváncsi leszek a fejleményekre!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2010.01.09 szombat, 10:09:19 »

én pont fordítva szoktam, sőt van amikor tisztán E85-öt használok csak (és van amikor tisztán benzint, szóval össze-vissza minden elő szokott fordulni)
tiszta E85-tel lusta a kocsi, hidegben (0 fok alatt) ***ul indul és hajlamos megjelenni a "check engine"
ha 20 liter benyát hozzáadok, akkor viszont jól is megy, jól is indul, hibalámpa sincs és a fogyasztás sem nő tragikusan (bár nekem az eleve sok)

elvileg ma megrendeltem az e85power cuccost, ha berakják majd beszámolok róla
nyugodtan mondhatjuk, hogy mondeo, mert ahány autó, annyi féle lehetőség van a működésére és semmire nincs garancia Cheesy
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #369 Dátum: 2010.01.16 szombat, 01:16:04 »

Kiváncsi leszek a fejleményekre!

Szóval csütörtök délelőtt berakták a kütyüt. Rém sokat még nem mentem vele, tehát csak első benyomásaim vannak és nem tapasztalataim.
Tagadhatalanul dinamikusabbnak tűnik a kocsi, mint eddig volt. Időnként benzinnel is voltak olyan érzésemi, hogy "hű de jól megy most az autó", na most is ezt érzem. Rakéta nem lett belőle, de a régi énjéhez képest nyomatékosabbnak tűnik, főleg alacsonyabb fordulaton.
Fogyasztásról még nem tudok mit mondani (bár egyébként le lehet kérni a kütyütől a túlfogyasztás mértékét), talán olyan 25%-os túlfogyasztásom lehet a benzinhez képest. De egyrészt még beállítás alatt van a ketyere, másrészt ennél a cuccnál ez nem statikusan alakul (mint a többinél) hanem dinamikusan, hiszen össze-vissza váltogat az ECO/Normál/Sport módok között. Magyarán ha országúton vezetek tartósan, viszonylag egyenletes tempóval (30%-os gázpedál állás alatt), akkor a fogyasztásom alig több mint benzinnel. Ha viszont beletaposok (90%-os gázpedál állás felett), akkor akár +30%-ot is hozzáad. Persze minden állítható, minden lekérdezhető (laptoppal, USB-n keresztül). Szóval elég nagy a játéktér. Én pedig még az általános gyári beállításokat használom, hátra van a testreszabás...

Teljesen szabadon tankolhatok benzint vagy E85-öt, vagy akár tetszőlegesen keverhetem is őket. Mivel a kütyü folyamatosan figyeli a lambda értékét, ezért pillanatok alatt magától hozzá finomodik az éppen aktuális keverékhez.

Bekötni elég profin kötötték be, rögtön a computerből kimenő kábelkötegre csatlakozik rá. Nincsenek össze-vissza kötött vezetékek, nem látszik semmi. Ami esetleg látszik a motortérben az egy szépen feltekert USB kábel.

Két hibája van eddig:
1 - a belső motorhőfok visszajelző mindig meleg motort mutat (a vezérlés jól dolgozik, csak belül mutat rosszat)
2 - a hidegindítás még nem tökéletes, 2-3 másodpercig gázpedállal kell életben tartani a motort indítózás után (5-6 fokos motornál)

Ez első problémát remélhetőleg orvosolni fogja az átalakító gyártója, megbeszéltem vele, hogy elmegyek hozzá és megnézi mi a gond
A második problémát remélem valami beállítási okosságal sikerül orvosolni (mindenfélét lehet állítani a hidegindítással kapcsolatban is, még eljátszok vele)

Na, hirtelen ennyi...
(erről volt szó: www.e85power.hu)
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.16 szombat, 01:17:47 írta KIZS » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #370 Dátum: 2010.01.16 szombat, 12:41:30 »

a CSETCOLD és CSETFIRST értékekkel kell játszani, hogy jó legyen
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #371 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 15:20:20 »

tavaly nyáron kezdtem el az alkoholos üzemet, mk1 2.0, mindenféle kütyü nélkül

először 45-50% volt az E-85 aránya, hihetetlen nyomatéknövekedés volt, nagy fordulatszámnál kicsit rángatni kezdett, kevés volt az anyag, aztán egyre nagyobb arányban tankoltam az E-85-öt, míg végre elértem a 100%-ot

na, azzal már nehezen ment az autó, míg szeptember közepén kellemes időjárásban egy esküvőre mentünk, ahogy elkezdett visszahűlni a motor (jó a termosztát), elkezdett rángatni a gép, csak 4. sebességben tudtam haladni, hogy meglegyen a hőtermelés, 40km után tankoltam bele valami prémiumbenzint, akkor jobb lett egy kicsit, majd teljesen ki is használtam

érdekes, hogy az alkohol teljesen megbolondította a gázelemző műszert is, iszonyatos magas CO-értékek jöttek, még szerencse, hogy nem éles mérés volt, csak a következő hónapban

tapasztalat: 20-30% E-85 nagyon hatásos, ha már kezd melegedni az idő
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #372 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 16:53:41 »

tavaly nyáron kezdtem el az alkoholos üzemet, mk1 2.0, mindenféle kütyü nélkül

először 45-50% volt az E-85 aránya, hihetetlen nyomatéknövekedés volt, nagy fordulatszámnál kicsit rángatni kezdett, kevés volt az anyag, aztán egyre nagyobb arányban tankoltam az E-85-öt, míg végre elértem a 100%-ot

na, azzal már nehezen ment az autó, míg szeptember közepén kellemes időjárásban egy esküvőre mentünk, ahogy elkezdett visszahűlni a motor (jó a termosztát), elkezdett rángatni a gép, csak 4. sebességben tudtam haladni, hogy meglegyen a hőtermelés, 40km után tankoltam bele valami prémiumbenzint, akkor jobb lett egy kicsit, majd teljesen ki is használtam

érdekes, hogy az alkohol teljesen megbolondította a gázelemző műszert is, iszonyatos magas CO-értékek jöttek, még szerencse, hogy nem éles mérés volt, csak a következő hónapban

tapasztalat: 20-30% E-85 nagyon hatásos, ha már kezd melegedni az idő

CO-nak eppen hogy csokkennie kene...Rangatni nem szabadna, csak max. elgyengulni magasabb fordulaton. A hotermeles az kisebb, es ha picit xar mar a termo, akkor azt megmutatja rendesen. Valceg nalam is xar lehet a termo, mert ilyen 14 littyo a fogyim. A mutato kozepen all ugyan, de az alapjarat magasabb mint kene. Ergo szinte folyamatosan alapjarati dusitason megy a rendszer. Nagyon ritka az, mikor tenylegesen eleri a meleg uzemi alapjaratot...az nalam olyan 750 korul van normal korulmenyek kozt. Most olyan 900 korul mocorog, hoszabb egyenletes tempos tavon meg 1000 felett van.
Naplózva

blah blah blah
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 22:33:46 »

@zacci,
szerintem olyan kicsi az alkohol hőtermelése/égéshője, hogy nem melegíti fel a katalizátort, és az nem égeti el a CO-t

a 25 fokos külső hőmérsékleten 100 km/h-val való haladásnál nagyobb a hűlés a menetszélből, mint az alkohol hőtermelése, ezért jönnek be a hidegjárási problémák, szerintem a termosztát végig zárt maradt

80km/h-nál viszont a termelt hő nagyobb mint a levegő által elszállított hő, ezért a termosztát már kinyit és engedi a vizet a hűtő felé is


benzines üzemnél a hőmérő megáll az M-betűnél és akkor sem megy le, ha kiérek a városból, dugóban ácsorogva viszont felmegy az A-betűig, majd hallom, hogy bekapcsol a ventillátor és visszamegy M-re 
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #374 Dátum: 2010.01.19 kedd, 08:39:44 »

Nos, 13.3 literes átlagfogyasztás jött ki a tankoláskor most nekem. Ez persze nem teljesen igaz, mert órákig járt az autó alapjáraton az állítgatások miatt. A végeredmény tehát ennél valamivel kevesebb lesz majd (mondjuk 13 liter).
Ez gyakorlatilag tiszta budapesti közlekedés (pici M0 is), és előtte az átlagom benzinnel 11 liter/100km volt.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #375 Dátum: 2010.01.20 szerda, 13:34:19 »

Nos, 13.3 literes átlagfogyasztás jött ki a tankoláskor most nekem. Ez persze nem teljesen igaz, mert órákig járt az autó alapjáraton az állítgatások miatt. A végeredmény tehát ennél valamivel kevesebb lesz majd (mondjuk 13 liter).
Ez gyakorlatilag tiszta budapesti közlekedés (pici M0 is), és előtte az átlagom benzinnel 11 liter/100km volt.

nekem most kb. 14 littyo lett a BKV sztrajkos belvaros meg a szerintem rosszalkodo termo miatt.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #376 Dátum: 2010.01.20 szerda, 13:44:08 »

@zacci,
szerintem olyan kicsi az alkohol hőtermelése/égéshője, hogy nem melegíti fel a katalizátort, és az nem égeti el a CO-t
Nyilvan uzemmeleg alapotban kell CO-t merni. Es annyira azert felmelegiti. Es annyira azert nem szamit a kati...Ott valami mas problema lesz. Olvastam teszteket es minden ertek csokken E85 hasznalataval.
Válasz
a 25 fokos külső hőmérsékleten 100 km/h-val való haladásnál nagyobb a hűlés a menetszélből, mint az alkohol hőtermelése, ezért jönnek be a hidegjárási problémák, szerintem a termosztát végig zárt maradt
Huh?
100-130-as temponal mar nem indul vissza mutato. Az alatt igen. Tehat olyan 50-100-ig bezarolag, attol fuggoen, hogy eppen milyen seb. fokozatban vagyok.
Válasz
80km/h-nál viszont a termelt hő nagyobb mint a levegő által elszállított hő, ezért a termosztát már kinyit és engedi a vizet a hűtő felé is
80km/h-nal a moci ford. szama is kisebb. Meg aztan ez nem leghuteses verda  vigyor3 Az ok, hogy a levego eri a motor blokkot is, de a holeadas elso sorban a hutoben tortenik. Tehat ha a menetszel le tudna huteni a mocit, akkor ha kinyit a termo, egy ido utan befagyna a dugattyu  Cheesy
Válasz
benzines üzemnél a hőmérő megáll az M-betűnél és akkor sem megy le, ha kiérek a városból, dugóban ácsorogva viszont felmegy az A-betűig, majd hallom, hogy bekapcsol a ventillátor és visszamegy M-re 
Igen, mert a benya nyilvan nagyobb futoertekkel bir. De ne feledjuk, hogy az E85.bol viszont jo 20%-al tobb kell a gepnek. Szal van kulonbseg, de szerintem nem akkora.
Viszont a meg nem rossz, de mar doglodo termosztato jo esellyel megmutatja az E85. Benyaval is ideje koran nyit, de meg nem olyan mertekben, hogy azt lasd. Viszont elvonja a hot, noveli a fogyi, mert a nem telesne zarodo termo mar a melegitesi alapotban bekuldi a vizet a hutobe, tehat az uzemmeleg alapothoz szukseges ido hosszabb lesz. Ezt lehet nem is veszed eszre ha reggelente bemelegitessel kezded a napot, de a fogyiban mindenkeppen jelentkezik. Ez az elmeletem...Ha kicsereltem a termot, akkor leirom a tapasznyalatokat. Ha nem valtozik a dolog, akkor ij. Ha igen, akkor jo vot az elmeletem. Az en termom kb. 4-5 eves. Szerintem ilyen idos korban mar elfaradthat az a xarkupac...persze csak mondeonal...

 wave
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 10:33:57 »

Szóval csütörtök délelőtt berakták a kütyüt. Rém sokat még nem mentem vele, tehát csak első benyomásaim vannak és nem tapasztalataim.
Tagadhatalanul dinamikusabbnak tűnik a kocsi, mint eddig volt. Időnként benzinnel is voltak olyan érzésemi, hogy "hű de jól megy most az autó", na most is ezt érzem. Rakéta nem lett belőle, de a régi énjéhez képest nyomatékosabbnak tűnik, főleg alacsonyabb fordulaton.
Fogyasztásról még nem tudok mit mondani (bár egyébként le lehet kérni a kütyütől a túlfogyasztás mértékét), talán olyan 25%-os túlfogyasztásom lehet a benzinhez képest. De egyrészt még beállítás alatt van a ketyere, másrészt ennél a cuccnál ez nem statikusan alakul (mint a többinél) hanem dinamikusan, hiszen össze-vissza váltogat az ECO/Normál/Sport módok között. Magyarán ha országúton vezetek tartósan, viszonylag egyenletes tempóval (30%-os gázpedál állás alatt), akkor a fogyasztásom alig több mint benzinnel. Ha viszont beletaposok (90%-os gázpedál állás felett), akkor akár +30%-ot is hozzáad. Persze minden állítható, minden lekérdezhető (laptoppal, USB-n keresztül). Szóval elég nagy a játéktér. Én pedig még az általános gyári beállításokat használom, hátra van a testreszabás...

Teljesen szabadon tankolhatok benzint vagy E85-öt, vagy akár tetszőlegesen keverhetem is őket. Mivel a kütyü folyamatosan figyeli a lambda értékét, ezért pillanatok alatt magától hozzá finomodik az éppen aktuális keverékhez.

Bekötni elég profin kötötték be, rögtön a computerből kimenő kábelkötegre csatlakozik rá. Nincsenek össze-vissza kötött vezetékek, nem látszik semmi. Ami esetleg látszik a motortérben az egy szépen feltekert USB kábel.

Két hibája van eddig:
1 - a belső motorhőfok visszajelző mindig meleg motort mutat (a vezérlés jól dolgozik, csak belül mutat rosszat)
2 - a hidegindítás még nem tökéletes, 2-3 másodpercig gázpedállal kell életben tartani a motort indítózás után (5-6 fokos motornál)

Ez első problémát remélhetőleg orvosolni fogja az átalakító gyártója, megbeszéltem vele, hogy elmegyek hozzá és megnézi mi a gond
A második problémát remélem valami beállítási okosságal sikerül orvosolni (mindenfélét lehet állítani a hidegindítással kapcsolatban is, még eljátszok vele)

Na, hirtelen ennyi...
(erről volt szó: www.e85power.hu)

Mennyi volt a cucc beszereléssel együtt?

Zacci: Egy ideje már használod a javított verziót, van valami értelme lecserélnem, vagy adjam el és rakjak be másfélét?
Naplózva
domino
Vendég
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2010.01.22 péntek, 22:04:00 »

Kiautóztam a 3. tank üzemanyagot 1/3-2/3 arányba kevert etenollal természetesen 1/3 etenol.
Semmilyen káros változást nem tapasztaltam, sőt megszűnt az autó szelephangja. A fogyasztás nem emelkedett, bár én nagyon óvatosan nyomom a gázt és megyek napi 50 Km-t aminek csak a szűk fele város. Így 7,4 a fogyasztás mindháro tankoláskor.
Megpróbálom emelni az arányt kiváncsi vagyok meddig megy el átalakító kütyü nélkül.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2010.01.23 szombat, 15:26:31 »


Hátha segít az elmélethez, nagyon nem tudok most belegondolni:
A Galaxymban nincs fő hűtőventillátor. Általában nagy melegben hosszú úton nem is kell, ha ácsorgásba kezdek, vagy araszolok, akkor a klímát bekapcsolva hűtöm a motor, mert annak ugye van külön ventije.
És a lényeg, ilyen hidegben(+5 fok alatt) egyáltalán nincs szükség a ventillátorra, még ha hosszabb időt is kell araszolgatnom...
(ennél az autónál nincs ilyen termosztát probléma, mint a Mondeoknál tapasztalható, az műxik rendesen)

Talán ez alá is támaszthatja Rob elméletét(főleg ,hogy ez a szakmája, és ebben dolgozik), hogy az etanollal kisebb a motor hője, és ilyenkor mutatkozik igazán. Lehet, hogy semmi baja a termosztátodnak...

 wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #380 Dátum: 2010.01.23 szombat, 18:21:30 »

Na megvan a kütyüvel a második fogyasztási érték: 14.3 liter. Elég sok, így most elkezdtem monitorozni az értékeket (lehet folyamatosan mindenféle okos adatokat lekérni a ketyerétől).
Az látszik nálam is, hogy soha sem melegszik fel a motor. Most próbálgattam és a motor közel fél óra alapjáraton való ketyegés után érte el a 85 fokos hőmérsékletet, de ahogy bekapcsoltam az utastérben a fűtést, úgy esett le a motorhőfok 72-75 fokra! És nem is nagyon akart tovább melegedni.
(Nem mentem a kocsival, csak alapjáraton ketyegett.)

Ez több okból is zavaró, de legfőképpen azért, mert az átalakító ketyere a motorhőfokot (is) figyeli az ECO mód bekapcsolásához és ilyen visszahűlt (illetve soha be nem melegedő motornál) nem kapcsolja be ezt a takarékos módot. (ECO módan alig alig dúsít rá a benzines befecskendezésre, persze figyeli a lambdát meg mindent, de ha egyenletes pl. 100-as tempóval haladok, akkor csak 2-4% az extra dúsítás értéke, nem ECO módban viszont 16-20%).

Benzinnél nekem soha sem tűnt fel a motor visszahűlése, de az igen, hogy a téli-nyári fogyasztás között simán volt 1.5 liter eltérés. Tehát ez a probléma benzinnél is fennáll, csak ott nem jön ki ilyen látványosan.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.23 szombat, 21:00:10 írta KIZS » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #381 Dátum: 2010.01.23 szombat, 18:23:33 »

Mennyi volt a cucc beszereléssel együtt?
...

49 ropi volt szereléssel együtt.
A "támogatása" a ketyerének elég jó. Értem ez alatt, hogy a készítő srác gyorsan és korrekten válaszol a kérdésekre, segít az állítgatásban, stb...
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 10:57:19 »

49 ropi volt szereléssel együtt.
A "támogatása" a ketyerének elég jó. Értem ez alatt, hogy a készítő srác gyorsan és korrekten válaszol a kérdésekre, segít az állítgatásban, stb...

Na akkor azon még elgondolkodom, mert kb. ugyanúgy megy nekem most a jelenleg benne levő kütyüvel, mint anélkül, ha nyomok hozzá egy kis benyát is.
Most a nagy fagyokban is indul másodikra, mondjuk néha elindulás után rángat picit, de már megszoktam. (100% e85-el)
Neki kellene állni egyszer rendesen beállítani, de ebben a hidegben nem akaródzik fagyoskodni, melegben meg jó!  vigyor3

Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #383 Dátum: 2010.01.26 kedd, 15:07:03 »

Na akkor azon még elgondolkodom, mert kb. ugyanúgy megy nekem most a jelenleg benne levő kütyüvel, mint anélkül, ha nyomok hozzá egy kis benyát is.
Most a nagy fagyokban is indul másodikra, mondjuk néha elindulás után rángat picit, de már megszoktam. (100% e85-el)
Neki kellene állni egyszer rendesen beállítani, de ebben a hidegben nem akaródzik fagyoskodni, melegben meg jó!  vigyor3

Most én is beállítottam... Elsőre-másodikra indul általában, jéghideg motorral néha picit becsuklik gázadásra. A hétvégi fogyim 13.3 lett, ami elfogadható. Ezt 400km országúti vezetéssel sikerült elérni, aminek a fele padlógáz volt (szó szerint), a fele meg 100-110 körüli tempó. Talán sikerült összelőnöm a gázpedál érzékenység határait is (eco, normál és sport mód kapcsolásánál figyeli) az automata váltóval, így most kifejezetten dinamikus a gép.
Jéghideg motornál elindulás után 2 percig nem szabad hirtelen megterhelni a motort (mondjuk 45 fokos emelkedőn kihajtani a garázsból), mert akkor még akár le is áll. Ha 20-30 másodercig járatom 1500-as fordulaton üresben, akkor nincs ez a gond.

Most ezzel az átállított érzékenységgel itt mozgok pesten belül, hétvégére lesz új fogyasztási adatom.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #384 Dátum: 2010.01.26 kedd, 15:12:08 »

Most én is beállítottam... Elsőre-másodikra indul általában, jéghideg motorral néha picit becsuklik gázadásra. A hétvégi fogyim 13.3 lett, ami elfogadható. Ezt 400km országúti vezetéssel sikerült elérni, aminek a fele padlógáz volt (szó szerint), a fele meg 100-110 körüli tempó. Talán sikerült összelőnöm a gázpedál érzékenység határait is (eco, normál és sport mód kapcsolásánál figyeli) az automata váltóval, így most kifejezetten dinamikus a gép.
Jéghideg motornál elindulás után 2 percig nem szabad hirtelen megterhelni a motort (mondjuk 45 fokos emelkedőn kihajtani a garázsból), mert akkor még akár le is áll. Ha 20-30 másodercig járatom 1500-as fordulaton üresben, akkor nincs ez a gond.

Most ezzel az átállított érzékenységgel itt mozgok pesten belül, hétvégére lesz új fogyasztási adatom.

Milyen Mondeod van?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
takee
Vendég
« Új hozzászólás #385 Dátum: 2010.01.26 kedd, 15:37:53 »

Milyen Mondeod van?

Ford. Benzines. vigyor3 (nem tudtam kihagyni, sorry)
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #386 Dátum: 2010.01.26 kedd, 15:51:17 »

Milyen Mondeod van?
mkIII 2.0
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2010.01.26 kedd, 15:56:35 »

Hátha segít az elmélethez, nagyon nem tudok most belegondolni:
A Galaxymban nincs fő hűtőventillátor. Általában nagy melegben hosszú úton nem is kell, ha ácsorgásba kezdek, vagy araszolok, akkor a klímát bekapcsolva hűtöm a motor, mert annak ugye van külön ventije.
És a lényeg, ilyen hidegben(+5 fok alatt) egyáltalán nincs szükség a ventillátorra, még ha hosszabb időt is kell araszolgatnom...
(ennél az autónál nincs ilyen termosztát probléma, mint a Mondeoknál tapasztalható, az műxik rendesen)

Talán ez alá is támaszthatja Rob elméletét(főleg ,hogy ez a szakmája, és ebben dolgozik), hogy az etanollal kisebb a motor hője, és ilyenkor mutatkozik igazán. Lehet, hogy semmi baja a termosztátodnak...

 wave

oke, de pont ezert kerdeztem a tobbieket, es k azt allitjak, hogy nekik nem hul vissza a gep. Kiveve Yooccoo gepe, de az egyebkent is kaki meg benyaval is  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2010.01.26 kedd, 16:00:29 »

Most én is beállítottam... Elsőre-másodikra indul általában, jéghideg motorral néha picit becsuklik gázadásra. A hétvégi fogyim 13.3 lett, ami elfogadható. Ezt 400km országúti vezetéssel sikerült elérni, aminek a fele padlógáz volt (szó szerint), a fele meg 100-110 körüli tempó. Talán sikerült összelőnöm a gázpedál érzékenység határait is (eco, normál és sport mód kapcsolásánál figyeli) az automata váltóval, így most kifejezetten dinamikus a gép.
Jéghideg motornál elindulás után 2 percig nem szabad hirtelen megterhelni a motort (mondjuk 45 fokos emelkedőn kihajtani a garázsból), mert akkor még akár le is áll. Ha 20-30 másodercig járatom 1500-as fordulaton üresben, akkor nincs ez a gond.

Most ezzel az átállított érzékenységgel itt mozgok pesten belül, hétvégére lesz új fogyasztási adatom.

Azert fulalde be hidegben (es valceg durrog is), mert tul sok uzemanyagot kap. Ez magyarazza, hogy viszonylag konnyen indul. En is be tom allitani a kutyumon, hogy szinte poccre induljon, de utana tenyleg nem szabad elindulni vele, mert lefullad, durrog stb. + elkezd ingdozni az alapjarat. Onnan tom, hogy tul sok naftat kap. Most le van tekerve szinte nullara a hidg dusitas, es igy nem ingadozik az alapjarat, szinte azonnal elindulhatok a geppel, csrebe nehezen indul...ez a kutyu kb. pont annyit er, mint az eminye...hideginditasra valceg alkalmatlan  levele
Csak gondolj bele...Az auto maga is dsit mint allat, aztan Te meg jol ra is teszel egy lapattal... wave
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2010.01.26 kedd, 16:02:39 »

Na megvan a kütyüvel a második fogyasztási érték: 14.3 liter. Elég sok, így most elkezdtem monitorozni az értékeket (lehet folyamatosan mindenféle okos adatokat lekérni a ketyerétől).
Az látszik nálam is, hogy soha sem melegszik fel a motor. Most próbálgattam és a motor közel fél óra alapjáraton való ketyegés után érte el a 85 fokos hőmérsékletet, de ahogy bekapcsoltam az utastérben a fűtést, úgy esett le a motorhőfok 72-75 fokra! És nem is nagyon akart tovább melegedni.
(Nem mentem a kocsival, csak alapjáraton ketyegett.)

Ez több okból is zavaró, de legfőképpen azért, mert az átalakító ketyere a motorhőfokot (is) figyeli az ECO mód bekapcsolásához és ilyen visszahűlt (illetve soha be nem melegedő motornál) nem kapcsolja be ezt a takarékos módot. (ECO módan alig alig dúsít rá a benzines befecskendezésre, persze figyeli a lambdát meg mindent, de ha egyenletes pl. 100-as tempóval haladok, akkor csak 2-4% az extra dúsítás értéke, nem ECO módban viszont 16-20%).

Benzinnél nekem soha sem tűnt fel a motor visszahűlése, de az igen, hogy a téli-nyári fogyasztás között simán volt 1.5 liter eltérés. Tehát ez a probléma benzinnél is fennáll, csak ott nem jön ki ilyen látványosan.

lehet halodik a termosztatod. Mikor volt cserelve ?
A lambdat miert figyeli ? Tok felesleges, mert a motorvezerlo 14.7:1-re torexik !!!
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2010.01.26 kedd, 16:08:28 »

Azert fulalde be hidegben (es valceg durrog is), mert tul sok uzemanyagot kap. Ez magyarazza, hogy viszonylag konnyen indul. En is be tom allitani a kutyumon, hogy szinte poccre induljon, de utana tenyleg nem szabad elindulni vele, mert lefullad, durrog stb. + elkezd ingdozni az alapjarat. Onnan tom, hogy tul sok naftat kap. Most le van tekerve szinte nullara a hidg dusitas, es igy nem ingadozik az alapjarat, szinte azonnal elindulhatok a geppel, csrebe nehezen indul...ez a kutyu kb. pont annyit er, mint az eminye...hideginditasra valceg alkalmatlan  levele
Csak gondolj bele...Az auto maga is dsit mint allat, aztan Te meg jol ra is teszel egy lapattal... wave
maradjunk annyiban, hogy a fordhoz alkalmatlan, míg másik autóknál sokkal jobban illeszkedik

A lambdat miert figyeli ? Tok felesleges, mert a motorvezerlo 14.7:1-re torexik !!!
mondjuk mert nem mindegy, hogy fixen 20%-al többet fogyaszt vagy a vezetési stílusodtól függően 5% alatti értékkel megúszod
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2010.01.26 kedd, 17:10:04 »

maradjunk annyiban, hogy a fordhoz alkalmatlan, míg másik autóknál sokkal jobban illeszkedik
mondjuk mert nem mindegy, hogy fixen 20%-al többet fogyaszt vagy a vezetési stílusodtól függően 5% alatti értékkel megúszod

De a moci vezerles bele fog xolni. Mintha egy kotelet mind 2 vegen ellenkezo iranyba rangatnak.
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2010.01.26 kedd, 17:17:30 »

De a moci vezerles bele fog xolni. Mintha egy kotelet mind 2 vegen ellenkezo iranyba rangatnak.
mégis működik  vigyor3
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2010.01.26 kedd, 21:13:16 »

mégis működik  vigyor3

akkor is mukodne, ha nem figyelne a lambdat  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #394 Dátum: 2010.01.26 kedd, 23:05:54 »

De a moci vezerles bele fog xolni. Mintha egy kotelet mind 2 vegen ellenkezo iranyba rangatnak.

azért nem, mert a computernek más lambdát hazudik a kütyü, ez a titka Wink
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #395 Dátum: 2010.01.26 kedd, 23:09:56 »

Azert fulalde be hidegben (es valceg durrog is), mert tul sok uzemanyagot kap. ...

lehet...
holnap, ha nem felejtem el, akkor leveszem a hőmérséklet függő dúsítást minimálisra
az indítózáshoz van más segítség is, meg lehet mondani neki, hogy indítózáskor X motorfordulat erejéig Y ms időre nyissa ki a befecsit, nálam ez most 2 motorfordulat és 8ms
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2010.01.27 szerda, 07:23:16 »

azért nem, mert a computernek más lambdát hazudik a kütyü, ez a titka Wink

tehat sorba van kotve ?
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #397 Dátum: 2010.01.27 szerda, 07:24:14 »

lehet...
holnap, ha nem felejtem el, akkor leveszem a hőmérséklet függő dúsítást minimálisra
az indítózáshoz van más segítség is, meg lehet mondani neki, hogy indítózáskor X motorfordulat erejéig Y ms időre nyissa ki a befecsit, nálam ez most 2 motorfordulat és 8ms

nah ez jo otlet  Wink Enis valami ilyesmire gondoltam. MEgpriobalom ravenni azurget, hogy implementalja a featuret  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #398 Dátum: 2010.01.27 szerda, 08:31:32 »

tehat sorba van kotve ?

igen
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2010.01.27 szerda, 11:09:12 »

akkor is mukodne, ha nem figyelne a lambdat  vigyor3
látom, a tied is működik Tongue
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.