GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2012.02.10 péntek, 16:50:56 » |
|
Én szívesen megnézném neked, de nagyon messze vagy. Valamint van tökéletesen működő lucas adagolòm is, kb picit olcsóbb mint a felújítás bárhol. Uj csapàgy, uj szivattyu uj tomitések.
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2012.02.10 péntek, 17:10:38 » |
|
Bosch adagolója nincs valakinek??
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2012.02.10 péntek, 17:34:44 » |
|
Bosch adagolója nincs valakinek??
a feletted szóló esetleg tud ezügyben segiteni
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2012.02.10 péntek, 18:01:02 » |
|
Mért kened másra? Neked is az van.
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2012.02.10 péntek, 18:13:14 » |
|
Mért kened másra? Neked is az van. Ha van mi piiz ilyen apróságot megosztanál velem..(esetleg a lucas adagolót becseréled /számolod)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2012.02.10 péntek, 18:59:19 » |
|
50 körül tudok csinálni. Ami van az a kocsin van, az egyelőre nem eladó. Az nagyon drága lenne. Lucast beszámolni csak akkor tudok, ha az elosztófej nem kopott. Egyébként állapottól függ, 10-15 max. Sokba van megcsinálni.
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2012.02.10 péntek, 19:06:46 » |
|
50 körül tudok csinálni. Ami van az a kocsin van, az egyelőre nem eladó. Az nagyon drága lenne. Lucast beszámolni csak akkor tudok, ha az elosztófej nem kopott. Egyébként állapottól függ, 10-15 max. Sokba van megcsinálni.
Garanciát adsz rá ?? ez nemrég lett felújítva
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2012.02.10 péntek, 20:55:10 » |
|
Mért kened másra? Neked is az van. ilyen is
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2012.02.10 péntek, 20:59:07 » |
|
Sziasztok! Nem tudtok valakit Zalaegerszegen vagy közvetlen környékén, aki meg tudná nézni a turbót és be tudná állítani az adagolót a Mondimon? Jártam egy pár "lehúzós" szerelőnél, de érdemben nem tudtak segíteni. A kocsin motorfelújítás volt. Előtte is gyengécske volt a gép, azt gondoltam, hogy felújítást követően javul a teljesítmény, de nem. Felújítást követően a motor a legnagyobb hidegben is simán indul, szépen ketyeg alapjáraton, csak egy emelkedőn padlógázzal is nehezen megy fel. 120 km/h sebességhez le kell padlóznom, olyan érzés, mintha valami húzná vissza a kocsit. Az egyik szerelő levette a coolert, szerinte működik a turbó, nem tudja, hogy mi lehet. Én házilag nem tudom megcsinálni vagy diagnosztizálni, mert nem értek hozzá. Esetleg valaki közeli hozzáértő a fórumról nincs, aki megnézné? Köszönöm, minden segítséget örömmel fogadok!
Hali!! Ha leugrassz Szombathelyre a turbonyomást én is megnézem neked.... Adagolós 2 van Sárváron... Pándics öreg szaki és rendkívül kedvezményesek a tarifái... Takáts Gyula /ha az öreg nem boldogul/ Qrva drága de megold szinte mindent....
|
|
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2012.02.10 péntek, 21:01:10 » |
|
Garanciát adsz rá ?? ez nemrég lett felújítva
hol adnak garanciát egyébként nekem is ö csinálta és megvagyok eégedve vele ezekben a 15-20 fok hidegekben is. ha ez elég garancia neked
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2012.02.11 szombat, 07:05:51 » |
|
Igen adok, mint eddig mindenkinek. De kizárólag akkor, ha én építem be. Más után nem dolgozom. Eddig megfelelt mindenkinek. Reggel eljöttek, délután hazamentek a másikkal. A lucassal nem tudok mit kezdeni drágábban, mivel ha eladom arra is vállalok garit, de arra nem tudok, hogy más 'felújította'. Nekem mindenképp meg kell csinálnom, hogy tovább adjam nyugodt szívvel.
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2012.02.11 szombat, 10:09:00 » |
|
Ha jo a lucas, mért akarod lecserélni?
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2012.02.11 szombat, 10:29:25 » |
|
Ha jo a lucas, mért akarod lecserélni?
Mert a bosch adagolót dicséri mindenki..és több az állítási lehetőség .. azért is kértem árat...mert ha olyan akkor elrakom... Meg igazából most még érdeklődöm csak...sötétben tapogatózom ,mennyi lenne a csere..megéri stb..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:10:18 » |
|
Ha nincs baja nem kell kicserélni
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:52:56 » |
|
úgy tudom erősebb a boschal nem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
GinJoy
|
|
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:18:46 » |
|
Én a lucast is be tudom erősebbre állítani. Meg minden rendes Adagolòs. Aki csak bosch-t vállal, ahoz (egy két kivételtől eltekintve) egyiket sem kell vinni.
|
|
|
Naplózva
|
2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le --------------------------- 2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:33:36 » |
|
Én a lucast is be tudom erősebbre állítani. Meg minden rendes Adagolòs. Aki csak bosch-t vállal, ahoz (egy két kivételtől eltekintve) egyiket sem kell vinni.
És ez fogyasztásban mit eredményez vagy a motor élettartalmában? Turbón is állítanál???És kb LE/Nm ben mit ér..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2012.02.11 szombat, 16:36:12 » |
|
És ez fogyasztásban mit eredményez vagy a motor élettartalmában? Turbón is állítanál???És kb LE/Nm ben mit ér.. én az 1.8td-t nem nagyon feszegetném... miért nem dobsz bele egy focus 1.8 tddi motor-t?? az 90le és 200nm chip után 110le és 250nm körül vagy egy 2.0 tddi motort, az meg 115le és 280nm chip nélkül. chip után 130-140le és 320-330nm és ekkor még mind2 motor tartós
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2012.02.11 szombat, 16:52:28 » |
|
én az 1.8td-t nem nagyon feszegetném...
miért nem dobsz bele egy focus 1.8 tddi motor-t?? az 90le és 200nm chip után 110le és 250nm körül vagy egy 2.0 tddi motort, az meg 115le és 280nm chip nélkül. chip után 130-140le és 320-330nm és ekkor még mind2 motor tartós
Mert kicsivel költségesebb mint az adagoló állítása.. Nem akarok én 200le-ket..csak kis dinamikát ennek..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2012.02.11 szombat, 16:58:27 » |
|
Mert kicsivel költségesebb mint az adagoló állítása.. Nem akarok én 200le-ket..csak kis dinamikát ennek.. az tény, hogy nem 2ft, de a lóerőket meg kell fizetni
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:02:29 » |
|
én az 1.8td-t nem nagyon feszegetném...
és miért nem?
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:06:35 » |
|
és miért nem?
öö...mert nem bírja és itt most nem +10le-ra gondolok
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:11:47 » |
|
öö...mert nem bírja és itt most nem +10le-ra gondolok De én igen!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:17:07 » |
|
öö...mert nem bírja és itt most nem +10le-ra gondolok hát nem tudom mi az olcsóbb venni egy gyári keményet vagy faragni eggyet de ahhoz is faragható kocsi kell,ugye fopiszkálóból nem lesz baltanyél
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:21:57 » |
|
hát nem tudom mi az olcsóbb venni egy gyári keményet vagy faragni eggyet de ahhoz is faragható kocsi kell,ugye fopiszkálóból nem lesz baltanyél
én sem a gyári keménet hajtom 90le és 240nm volt fénykorában
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
coboy
|
|
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2012.02.11 szombat, 18:23:16 » |
|
én sem a gyári keménet hajtom 90le és 240nm volt fénykorában a keménynél magasabb értékekre gondoltam
|
|
|
Naplózva
|
2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2012.02.11 szombat, 19:58:16 » |
|
a keménynél magasabb értékekre gondoltam azért mostmár jobban megy, most annyit tud mint a 130le-s tdci
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
[ Error ]
|
|
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2012.02.11 szombat, 22:31:10 » |
|
azért mostmár jobban megy, most annyit tud mint a 130le-s tdci ha létezne normális, ügyes szerelő nálam is TDCi/TDDi motor lenne már 6 sebességes váltóval... (elektronikus turbo blow-offal... ahh... )
|
|
|
Naplózva
|
'95.09 MK1(.5 ) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
|
|
|
HZsolt92
|
|
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2012.02.11 szombat, 22:36:08 » |
|
ha létezne normális, ügyes szerelő nálam is TDCi/TDDi motor lenne már 6 sebességes váltóval... (elektronikus turbo blow-offal... ahh... ) és minek ehez szerelő?? belerakod és megy jó a tdci nem mindig az elektronikus szharságokat meg ne kívánd
|
|
|
Naplózva
|
2019 NISSAN NAVARA NP300 2017 CITROEN C3 VAN
múlt: 2001 TDDI 4DOOR 2003 TDCI 5DOOR 2002 2.0 TDDI TURNIER 2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X 2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
|
|
|
[ Error ]
|
|
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 03:38:26 » |
|
és minek ehez szerelő?? belerakod és megy jó a tdci nem mindig az elektronikus szharságokat meg ne kívánd igen, gondoltam is, hogy hirtelen átdobom fater PDTDi motorját az öregbe, kipróbálni... 130 lovas, fölpötyögöm 170-180-ra és alázom a V6-osokat az elk. lefújót meg azért kívánom, mert máshogy nem sziszegne... pl. subaru meg nem kell... (gyárilag turbós-benyás Mondeo meg nincs MK1-esben... egy Escort RS Cosworth-öt meg nem lenne szívem szétbontani, csak a motorjáért )
|
|
|
Naplózva
|
'95.09 MK1(.5 ) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 06:58:51 » |
|
Szerintem - most nem a Mondikból indulok ki, hanem a többi turbódízelből - nem turbó hiba, mert eddig aminél a turbó ment tönkre, mind legyengült, de annyira, hogy, a 90-et is csoda volt elérni és iszonyatosan füstöltek. (ugye az adagoló tolta az üzemanyagot, de levegőt nem kapott annyit, ergó a keverés aránya felborult) Adagolóra gyanakszom első körben, vagy porlasztó csúcsokra. Vizet nem eszi, ugye? Nem "túrós" az olaj?
Azt viszont észrevettem a gépen, hogy ha már a füstölésre rákérdeztetek, hogy több a füstje, mint szokott lenni. Ez a füst nem kék vagy fekete, normál állagú, de jóval többet nyom a kipufogó, mint szokott. Ez igaz hideg és üzemmeleg motorra is. Ez mit jelenthet? Még annyi adalék a tényekhez, hogy a szerelő is észrevette, hogy nem megy rendesen a kocsi, ezért állított az előtöltésen. Elmondta, hogy nem lett jobb, de ehhez nem igazán ért, ezért nem erőltette.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 08:26:52 írta doktorúr »
|
Naplózva
|
|
|
|
Dadman
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 08:32:52 » |
|
Azt viszont észrevettem a gépen, hogy ha már a füstölésre rákérdeztetek, hogy több a füstje, mint szokott lenni. Ez a füst nem kék vagy fekete, normál állagú, de jóval többet nyom a kipufogó, mint szokott. Ez igaz hideg és üzemmeleg motorra is. Ez mit jelenthet?
Szerintem a turbómembránon próbálj állítani, Wiki-ben van cikk, egy parkolóban két perc alatt állítható, és ha tényleg az a bűnös, felér egy chiptuninggal!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:33:03 » |
|
Sziasztok!
Köszönöm Voto klubtársunknak a segítséget, a szakszerű tájékoztatást és hibafeltárást! Köszönöm, hogy családja helyett rám áldozta szabadidejét!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
[ Error ]
|
|
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:36:49 » |
|
Sziasztok!
Köszönöm Voto klubtársunknak a segítséget, a szakszerű tájékoztatást és hibafeltárást! Köszönöm, hogy családja helyett rám áldozta szabadidejét!
Sikerült a javítás? Királyság! Mi volt a probléma a szabad kérdeznem?
|
|
|
Naplózva
|
'95.09 MK1(.5 ) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:40:17 » |
|
Sikerült a javítás? Királyság! Mi volt a probléma a szabad kérdeznem? Hibafeltárás volt, mert a javításra nem volt lehetőség. Nagyon alacsony a turbónyomásom, 0,5-nél feljebb nem ment. Lehet, hogy holnap nekem kell majd elmagyaráznom a szerelőnek, hogy mit kell vele csinálni. Ahogy megtudtam, a Westgate szelep rudazatát kell kifelé hajtani, hogy a turbónyomás növekedjen. Ha én értettem félre valamit, akkor nyugodtan csesszetekle és várom a javaslatokat! Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:12:41 » |
|
Hibafeltárás volt, mert a javításra nem volt lehetőség. Nagyon alacsony a turbónyomásom, 0,5-nél feljebb nem ment. Lehet, hogy holnap nekem kell majd elmagyaráznom a szerelőnek, hogy mit kell vele csinálni. Ahogy megtudtam, a Westgate szelep rudazatát kell kifelé hajtani, hogy a turbónyomás növekedjen. Ha én értettem félre valamit, akkor nyugodtan csesszetekle és várom a javaslatokat! Köszi
Érdekes infó.... http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=126&akt=2És ELBSZTAM.... Nem kifelé hanem befelé..... tehát feszíteni kell a membránon.... Bocsi... Üdv
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 20:39:20 írta voto »
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
[ Error ]
|
|
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:56:35 » |
|
Hibafeltárás volt, mert a javításra nem volt lehetőség. Nagyon alacsony a turbónyomásom, 0,5-nél feljebb nem ment. Lehet, hogy holnap nekem kell majd elmagyaráznom a szerelőnek, hogy mit kell vele csinálni. Ahogy megtudtam, a Westgate szelep rudazatát kell kifelé hajtani, hogy a turbónyomás növekedjen. Ha én értettem félre valamit, akkor nyugodtan csesszetekle és várom a javaslatokat! Köszi
Értem. Nem okoskodok csak javítalak : waste-gate szelep (hulladék-gát szelep , ilyen hülye nevet direkt fordításban...) "A turbónyomás behatárolását (az esetek többségében a turbinaházba integrált) ún. waste-gate szelep végzi, ami a megengedett feltöltőnyomás elérésekor kinyit egy, a turbinakereket megkerülő (by-pass) csatornát, így a turbónyomás tovább nem emelkedhet. Korszerűbb konstrukcióknál a waste-gate szelep vezérlését (is) az ECU végzi, egy elektromágneses működtetésü ütemszelepen (köznapi szóhasználatban: 3 utas szelep) keresztül. Egyes megoldásoknál a motorvezérlő egység nem csak akkor csökkenti a töltőnyomást, ha az eléri a megengedett maximális értéket, hanem akkor is, ha a töltőlevegő hőmérséklete egy határértéket túllép (pl: 65 Celsius fokot). A motor "kényszerfutása" esetén a töltőnyomás szintén egy alacsony értékre korlátozódik. " Bővebben : http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=126&akt=2
|
|
|
Naplózva
|
'95.09 MK1(.5 ) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
|
|
|
[ Error ]
|
|
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:57:55 » |
|
Hopsz, bocsi, Te ugyanezt linkelted
|
|
|
Naplózva
|
'95.09 MK1(.5 ) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 23:19:48 » |
|
Értem. Nem okoskodok csak javítalak : waste-gate szelep (hulladék-gát szelep , ilyen hülye nevet direkt fordításban...) "A turbónyomás behatárolását (az esetek többségében a turbinaházba integrált) ún. waste-gate szelep végzi, ami a megengedett feltöltőnyomás elérésekor kinyit egy, a turbinakereket megkerülő (by-pass) csatornát, így a turbónyomás tovább nem emelkedhet. Korszerűbb konstrukcióknál a waste-gate szelep vezérlését (is) az ECU végzi, egy elektromágneses működtetésü ütemszelepen (köznapi szóhasználatban: 3 utas szelep) keresztül. Egyes megoldásoknál a motorvezérlő egység nem csak akkor csökkenti a töltőnyomást, ha az eléri a megengedett maximális értéket, hanem akkor is, ha a töltőlevegő hőmérséklete egy határértéket túllép (pl: 65 Celsius fokot). A motor "kényszerfutása" esetén a töltőnyomás szintén egy alacsony értékre korlátozódik. " Bővebben : http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=126&akt=2Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 23:20:43 » |
|
Hopsz, bocsi, Te ugyanezt linkelted OKS!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
schumacher8
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:30:29 » |
|
mi lehet a baj? vettem új izittógyertyákat és reggel nem idúl..:/ csak ha hideg van...próbáltam az adagolón állítani hajszálnit előre meg hátra előtöltésmiatt hátha..de semmi...porlasztókkal lehet baj? nem tudok rájönni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:34:37 » |
|
OKS!
Sziasztok! Ha azt mondom a szerelőnek, hogy a Wastegate szelep rudazatát állítsa befelé, akkor meg fog nőni a turbónyomás? Mennyit kell befelé tekerni? Esetleg teker, próba, teker, próba...? Tegnap Voto átnézte, a turbómembrán nincs átszakadva, a motor jó, a beállítások is okék, csak a turbónyomásom siralmas (0,5)!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:40:58 » |
|
Sziasztok! Ha azt mondom a szerelőnek, hogy a Wastegate szelep rudazatát állítsa befelé, akkor meg fog nőni a turbónyomás? Mennyit kell befelé tekerni? Esetleg teker, próba, teker, próba...? Tegnap Voto átnézte, a turbómembrán nincs átszakadva, a motor jó, a beállítások is okék, csak a turbónyomásom siralmas (0,5)!
Hát szerintem 1 fordulat aztán próba.... Emlékeim szerint 1 fordulat kb elég lesz ha mégsem akkor tévedtem....
|
|
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:41:43 » |
|
Hát szerintem 1 fordulat aztán próba.... Emlékeim szerint 1 fordulat kb elég lesz ha mégsem akkor tévedtem....
Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:46:36 » |
|
Tegnap kicseréltem a gázolajszűrőt és feltámadt a kocsi..visszajött a nyomaték...ez lehetséges vagy csak most jött valami más pont be?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:49:40 » |
|
Tegnap kicseréltem a gázolajszűrőt és feltámadt a kocsi..visszajött a nyomaték...ez lehetséges vagy csak most jött valami más pont be?
Ne gondolkozz.... Örülj neki és KÉSZ....
|
|
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:52:31 » |
|
Köszi!
Te Figyi... Ha netán randizol a srácc-al akitől a + turbód van kérdezz már rá nekem hátsó féknyeregre kombihoz....
|
|
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
doktorúr
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:54:33 » |
|
Te Figyi... Ha netán randizol a srácc-al akitől a + turbód van kérdezz már rá nekem hátsó féknyeregre kombihoz....
Oké, de csak jövő héten tudok beszélni vele, mert szerdán megyek ki németbe 4 napra. Nem felejtem el!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
voto
|
|
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:57:45 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor.... '07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
|
|
|
Istvan000
Vendég
|
|
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 10:18:09 » |
|
Ne gondolkozz.... Örülj neki és KÉSZ....
Örülök az fix..csak kiváncsíság hajt...valamelyik nap kimosom a IC-t is kíváncsi leszek az használ e neki
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|