Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:39:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1558460 alkalommal)
0 Felhasználó és 25 vendég van a témában
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #750 Dátum: 2010.04.30 péntek, 21:36:21 »

mennyire megy? próbálj picit beljebb tekerni a turbomembrán állítócsavarján

a hidegben nem indulás, ha adagoló, izzító, akksi jó, akkor motor  kopás lehet. ekkor is füstöl nagyon, de akkor nem is megy túl jól. meg kéne nézni, hogy mondjuk 3.-ban 35-től lepadlózod, és már akkor is füstöl, vagy csak, ha elkezd gyorsulni. ha csak amikor megindul akkor kormol, akkor  állítható a membránnal általában.

Izzito gyertya tél elején lett cserélve aksi 3 éves és hibátlan " remélem " .Ahogy észrevettem inkább csak magasabb fordulaton füstöl, amikor el kezd igazán haladni , alacsonynál semmi füst , alapjáraton nem is látszik a kipufogón hogy járna a motor.
Hát hogy mennyire megy ?? nem tudom eldönteni de én megvagyok vele elégedve , ha taposom neki " ami ritka eset " a benzinesek élszegyélhetik magukat .
Naplózva
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #751 Dátum: 2010.04.30 péntek, 21:39:21 »

Ok köszi a tippet, ezt akkor olcsón megúszom.
De akkor azt kérdezném ettől hogy csöpögött lehet nekem szép nagy fekete füst gázadáskor meg 10 literes fogyasztásom ?

Hogyha a tömítésnél folyik akkor teljesítmény  se olyan jó, mert a Lucas allergiás a levegőre, és akkor általban nem feketén füstöl.

Ha nem a turbomembrán, akkor az is lehet hogy a kamrád szét van égve.Nem indul, fogyaszt mint állat, füstöl...
Naplózva
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #752 Dátum: 2010.04.30 péntek, 21:47:29 »

Hogyha a tömítésnél folyik akkor teljesítmény  se olyan jó, mert a Lucas allergiás a levegőre, és akkor általban nem feketén füstöl.

Ha nem a turbomembrán, akkor az is lehet hogy a kamrád szét van égve.Nem indul, fogyaszt mint állat, füstöl...
Milyen kamrára gondolsz ?
A hiba akkor kezdődött amikor a membrán szakadása miatt felpörgött a motor "' a fordulatszám merő leakadt "  nem tudott tovább mérni ez kb amíg le tudtam állattani meglepödésembben legalább 20 -25 mp volt . Másnap öntöttük ki az olajat a coolerböl , olajcsere és go tovább .
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #753 Dátum: 2010.05.01 szombat, 07:31:29 »

Izzito gyertya tél elején lett cserélve aksi 3 éves és hibátlan " remélem " .Ahogy észrevettem inkább csak magasabb fordulaton füstöl, amikor el kezd igazán haladni , alacsonynál semmi füst , alapjáraton nem is látszik a kipufogón hogy járna a motor.
Hát hogy mennyire megy ?? nem tudom eldönteni de én megvagyok vele elégedve , ha taposom neki " ami ritka eset " a benzinesek élszegyélhetik magukat .
Értem. akkor cseréld ki a tömítéseket, ha nem folyik el a gázolaj, akkor az indulás könnyebb lesz. ami a turbó szabályzón van kis csavar, azon tekerj beljebb egy fél kört, és próbáld ki. addig csinálhatod, amíg nem megy nagyon a teljesítmény rovására, és elviselhető lesz a füst is, de egyszerre max fél fordulatot befele
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2010.05.01 szombat, 08:43:06 »

Értem. akkor cseréld ki a tömítéseket, ha nem folyik el a gázolaj, akkor az indulás könnyebb lesz. ami a turbó szabályzón van kis csavar, azon tekerj beljebb egy fél kört, és próbáld ki. addig csinálhatod, amíg nem megy nagyon a teljesítmény rovására, és elviselhető lesz a füst is, de egyszerre max fél fordulatot befele
Ok rendben , köszönöm a válaszod kipróbálom , remélem beválik mert ez a 10 liter kezd kicsit sok lenni a pénztárcámnak.
Naplózva
Flash76
Vendég
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2010.05.05 szerda, 14:44:50 »

Sziasztok
Megtörtént a vákuumszabályzó javítása most már nem csöpög " 280Ft-os költség volt wow1 " a csavaron ami a közepén van nagyon sokat tekertem vissza de még mindig jól megy az autó.
Most annyi változott hogy a fekete füst csak 3000 fordulat felett jön elő ez eddig 2000 környékén volt , remélem a fogyasztásom is kisebb lesz , de ezt csak 1-2 nap múlva tudom meg, mostanában keveset megyek vele .
A tippet hol hol is vegyek O gyűrűt köszönöm  worship
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #756 Dátum: 2010.05.07 péntek, 22:08:53 »

Sziasztok
Megtörtént a vákuumszabályzó javítása most már nem csöpög " 280Ft-os költség volt wow1 " a csavaron ami a közepén van nagyon sokat tekertem vissza de még mindig jól megy az autó.
Most annyi változott hogy a fekete füst csak 3000 fordulat felett jön elő ez eddig 2000 környékén volt , remélem a fogyasztásom is kisebb lesz , de ezt csak 1-2 nap múlva tudom meg, mostanában keveset megyek vele .
A tippet hol hol is vegyek O gyűrűt köszönöm  worship
örülök, hogy sikerült!
 eljen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Gheszilard
Vendég
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 10:01:10 »

Sziasztok! Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a forumon.  integet2

 Az a kérésem, hogy az 1.8-s '98-mondim "szívbeteg" és kérlek segítsektek kideríteni a hiba eredetét.
A motoron egy Bosch adagoló van. Tehát már valaki lecserélte. Ezt az autót 3 éve vettem. És nagyon szuperül ment a motor kb. egy fél évvel ezelöttig. Amikor ugyanis a Lehel piac környékén jártam és arra lettem figyelmes, hogy az alapjárat elszabadul és elkezdett a motor pörögni 2500-3000 környékén. Félreálltam és megnéztem mi lehet a baj. Döbbneve néztem az adagolón a gázoló kart rögzítő anya fellazult és a kar elmozdult a tengelyen. Ezt látván, a kart visszahelyeztem a tengelyre és nagyjából 900rpm-re állítottam az alapjáratot. Azóta (kb.) a motor a következő tünetekkel üzemel.
   Hideg indítás (este lerakom és másnap reggel indítok) kb 3-5 sec. után idul el. De ha izzítás nélkül önindíozok 2-3 szekundumot, majd utánna izzítok, majd indítok, akkor pöcre indul. Füstöl! Hatalmas szürke füst egy pár másodpercig. Ezután az alapjárat 850 környékéről fokozatosan 1000 ig feldöcög (kb 2-5 perc járás után). Ez idő alatt, a motor néha kihagy. Kb 3-5 perc járás után a motorn gyönyörüen "dobog"! Ekkor jól gyorsul, jól húz! Kb. 30-40 perc furikázás a városban, és az alapjárat elkezd visszaesni akár az 500 rpm ig is. Klimát nem is merem használni. Azt is megérzi ilyenkor a motor, ha bekapcsol a nagyfordulatú hűtőventi. Ha leállítom és másnap újra indítom kezdődik minden elölről.
   A hidegindító termosztátos. Volt, hogy kikötöttem telyesen, nem volt változás. Levegőszűrő cserélve. Átlátszó csövet tettem a tanktól az adagolóig. GO Szűrő cserélve házzal együtt. (A régi kifingott.) Levegő a gázoljaban nulla. Néha alig látható egy pár aprocska bubi. Porlasztócsúcsok cserélve. Kompresszió hideg motorral 29, 29.5, 30, 29. Fogyasztás hosszúba, 5.5l/100km, városban, 9l körül van. Max végsebesség amit megkockáztattam 165km/h.
   Ja.. és amikor a motor alapjárata alacson, olyankor a motor zaja is megváltozik, és mintha szétfutott volna a ménes.... erő nyesta. Gyorsulni sem akar.

Tehát, ha valaki tud valami tippel szolgálni nagyon megköszönöm!  worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.13 csütörtök, 10:09:02 írta Gheszilard » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #758 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 11:02:48 »

Sziasztok! Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a forumon.  integet2

 Az a kérésem, hogy az 1.8-s '98-mondim "szívbeteg" és kérlek segítsektek kideríteni a hiba eredetét.
A motoron egy Bosch adagoló van. Tehát már valaki lecserélte. Ezt az autót 3 éve vettem. És nagyon szuperül ment a motor kb. egy fél évvel ezelöttig. Amikor ugyanis a Lehel piac környékén jártam és arra lettem figyelmes, hogy az alapjárat elszabadul és elkezdett a motor pörögni 2500-3000 környékén. Félreálltam és megnéztem mi lehet a baj. Döbbneve néztem az adagolón a gázoló kart rögzítő anya fellazult és a kar elmozdult a tengelyen. Ezt látván, a kart visszahelyeztem a tengelyre és nagyjából 900rpm-re állítottam az alapjáratot. Azóta (kb.) a motor a következő tünetekkel üzemel.
   Hideg indítás (este lerakom és másnap reggel indítok) kb 3-5 sec. után idul el. De ha izzítás nélkül önindíozok 2-3 szekundumot, majd utánna izzítok, majd indítok, akkor pöcre indul. Füstöl! Hatalmas szürke füst egy pár másodpercig. Ezután az alapjárat 850 környékéről fokozatosan 1000 ig feldöcög (kb 2-5 perc járás után). Ez idő alatt, a motor néha kihagy. Kb 3-5 perc járás után a motorn gyönyörüen "dobog"! Ekkor jól gyorsul, jól húz! Kb. 30-40 perc furikázás a városban, és az alapjárat elkezd visszaesni akár az 500 rpm ig is. Klimát nem is merem használni. Azt is megérzi ilyenkor a motor, ha bekapcsol a nagyfordulatú hűtőventi. Ha leállítom és másnap újra indítom kezdődik minden elölről.
   A hidegindító termosztátos. Volt, hogy kikötöttem telyesen, nem volt változás. Levegőszűrő cserélve. Átlátszó csövet tettem a tanktól az adagolóig. GO Szűrő cserélve házzal együtt. (A régi kifingott.) Levegő a gázoljaban nulla. Néha alig látható egy pár aprocska bubi. Porlasztócsúcsok cserélve. Kompresszió hideg motorral 29, 29.5, 30, 29. Fogyasztás hosszúba, 5.5l/100km, városban, 9l körül van. Max végsebesség amit megkockáztattam 165km/h.
   Ja.. és amikor a motor alapjárata alacson, olyankor a motor zaja is megváltozik, és mintha szétfutott volna a ménes.... erő nyesta. Gyorsulni sem akar.

Tehát, ha valaki tud valami tippel szolgálni nagyon megköszönöm!  worship
biztos ugyanoda tetted vissza a gázkart? mert akkor nem kellett volna újra állítani. ha meg nem jó csavaron állítottál, akkor  szinte lehet kezdeni a beállítást előről. írtam privátot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Gheszilard
Vendég
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 13:35:45 »

Nem tudom holl állt elötte. Csak reménykedek, hogy ugyan oda került vissza. Az adagolon más csavarokhóz nem nyulkáltam. Vlamelyik nap kisérlet képpen az adagoló hátsó részén lévő kiálló csavaron csavartam egy felet jobbra, pár nap mulva vissza csavartam. Nem tudom mit szbályoz.... de az alapjárat vele együtt fel-le szabályozható. Vele eggyütt jobban is füstöl. Most azomban oda vissza lett állítva aholl eredetileg volt.
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2010.05.18 kedd, 14:39:04 »

Bizonyos fordulatszamon finoman rangat az auto. Egyertelmuen az uzemanyag-ellatashoz van koze. Minden sebessegben megfigyelheto, de foleg 4.-ben es 5.-ben eszreveheto 1800-as fordulat kornyeken. Ha finoman emelem a sebesseget/fordulatot pl 5.-ben akkor kb 1800-1900 fordulattartomanyban rangat, mintha nem kapna gazolajat. Folotte elmulik. Nem levego, nem porlaszto, nem EGR.
A tunetek a gazkarpotmeter (TPS) hibajara utalnak, de hiaba meregettem tobbszor is nem lattam a multimeteren semmi betegeset. Csinalhatja barmi mas?
Naplózva
lencse
Vendég
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2010.05.20 csütörtök, 20:11:44 »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
97-es td mondeon szeretnák hátsó kipufogót cserélni, de az istenért sem tudjuk beforgatni a helyére.
A régit is csak 2 darabban tudtuk kiszedni.
Ha tud valaki, segítsen.
Előre is köszönöm:lencse
Naplózva
Dan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #762 Dátum: 2010.05.29 szombat, 06:40:15 »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni?
97-es td mondeon szeretnák hátsó kipufogót cserélni, de az istenért sem tudjuk beforgatni a helyére.
A régit is csak 2 darabban tudtuk kiszedni.
Ha tud valaki, segítsen.
Előre is köszönöm:lencse

Kombi? Nekem kombi van, le kell venni ezt-azt a hátsó futóműről, ami útban van. Végül szerelő lett a dologból, ahol megemelték, levettek egy-két alkatrészt és berakták a kipufogót. Kb. 10 perc volt, meg 3 ezer forint. Én meg egy fél napot szúrtam el vele, hogy megpróbáltam beforgatni.
Naplózva
Bandi 71
Vendég
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2010.06.05 szombat, 15:34:25 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék! 99-es 1.8 td motor Lukács adagolóval! Hidegen indítva elkezdett kerepelni mint egy Transit úgy szól és dadogva jár!
Kicsit melegszik és megszűnik a gond!
Ki találkozott már hasonlóval és mi lehet a megoldás mert a szerelőmnek azt írta a compútere hogy kevés benne az indexfolyadék..szóval fogalma sincs! Wink
Köszi: Bandi
Naplózva
Mamy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #764 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 13:56:31 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék! 2000-es 1.8 td motor Lukács adagolóval!
Hidegen 2-k izzításra pöccre indul!
Melegen főleg 1-2 óra állás után szinte "lehetetlen" beindítani!
Köszörül - köszörül aztán nagy nehezen elindul,mintha "megszívta" volna magát!
Először autópályán csinált ilyet,megálltam a parkolóban öt perc után alig bírtam beindítani!
Az izzítógyertya ok.
Naplózva

Mondeo MKII 1.8 td
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:20:27 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék! 2000-es 1.8 td motor Lukács adagolóval!
Hidegen 2-k izzításra pöccre indul!
Melegen főleg 1-2 óra állás után szinte "lehetetlen" beindítani!
Köszörül - köszörül aztán nagy nehezen elindul,mintha "megszívta" volna magát!
Először autópályán csinált ilyet,megálltam a parkolóban öt perc után alig bírtam beindítani!
Az izzítógyertya ok.
olvastam itt valahol, hogy langyos vizzel kell leönteni az adagolót, és ha ezután beindul, akkor az adagoló
FELELŐSÉGET NEM VÁLLALOK nyes

szerk.: megvan vigyor3
adagoló kopás gyanús szomoru1 szomoru1 próbáld meg, hogy miután bemelegedett és nehezen indul, önts az adagolóra kis langyos vizet(ne jéghideget ez fontos és ne is meleget) Ha úgy jól indul akkor adagoló.....
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 14:22:19 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #766 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 15:16:18 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék! 2000-es 1.8 td motor Lukács adagolóval!
Hidegen 2-k izzításra pöccre indul!
Melegen főleg 1-2 óra állás után szinte "lehetetlen" beindítani!
Köszörül - köszörül aztán nagy nehezen elindul,mintha "megszívta" volna magát!
Először autópályán csinált ilyet,megálltam a parkolóban öt perc után alig bírtam beindítani!
Az izzítógyertya ok.

HZsolt92 jól írja, csak nem langyos, hanem hideg vízzel kell leönteni a nagynyomású részét, ott ahol a nyomócsövek csatlakoznak, üzemmeleg motornál.de!!!csak saját felelősségre!!!És ha akkor beindul akkor a magasnyomás kopott.
Melegen dadog vagy fehéren füstöl???
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 15:32:51 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék! 2000-es 1.8 td motor Lukács adagolóval!
Hidegen 2-k izzításra pöccre indul!
Melegen főleg 1-2 óra állás után szinte "lehetetlen" beindítani!
Köszörül - köszörül aztán nagy nehezen elindul,mintha "megszívta" volna magát!
Először autópályán csinált ilyet,megálltam a parkolóban öt perc után alig bírtam beindítani!
Az izzítógyertya ok.
Őket érdemes megkeresni.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
sanyi850307
Vendég
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 15:51:17 »

Sziasztok,

2 napja leállítottam az autót---most beültem szépen izzít az indító meg sem mukkanik.
Eddig kifogástalanul indult talán vezeték lehet elrágva vagy mi?
Segítsetek!

Köszönöm
Naplózva
sanyi850307
Vendég
« Új hozzászólás #769 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 22:02:47 »

megoldódott.
Az immobilájzerrel volt gond.

Köszönöm
Naplózva
miklosit
Vendég
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2010.06.15 kedd, 09:29:58 »

Sziasztok!
Előre is bocsi, de nem olvastam végig az összes hozzászólást (még).
Szóval a kérdésem az lenne, hogy 1,8 TD mk2 mondeóm van Lucas adagolóval. (98-as évjárat). Tudtok e Budapest - Érd - Székesfehérvár környékén adagolóst, aki foglalkozik vele, megnézné hogy jó- e egyáltalán és még nem is húz le nagyon?
Előre is köszönöm.
Tibi
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #771 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 22:40:09 »

Sziasztok!
Előre is bocsi, de nem olvastam végig az összes hozzászólást (még).
Szóval a kérdésem az lenne, hogy 1,8 TD mk2 mondeóm van Lucas adagolóval. (98-as évjárat). Tudtok e Budapest - Érd - Székesfehérvár környékén adagolóst, aki foglalkozik vele, megnézné hogy jó- e egyáltalán és még nem is húz le nagyon?
Előre is köszönöm.
Tibi
Keresd TáDé-t vagy Ginjoy-t fórumlakók és nagymesterek. wave
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
csmatyi
Vendég
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2010.06.20 vasárnap, 21:45:04 »

Sziasztok!
Nekem is hasonló problémám van mint Viktornak. Néha csinálja azt,hogy bekerepel és olyan füstöt hagy,hogy nem is látom a mögöttem lévő autót.És persze erőtlen. Ezen kivül még csinálja azt,hogy melegen csak gázzal indul és szintén melegen ha a fordulatszám 500és 200 között van akkor a kuplungot kinyomva megáll. Pedig adagolóm kb. 2 éve lett felújitva azóta 51 ezer km-t mentem vele és most cseréltem előtöltés állitó motort is! Lehet hogy a bovden állitás megoldja vajon? Segitsen valaki mert már eléggé tele a hópipőm vele! Köszi előre is! Üdv. Matyi
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 10:31:06 »

Gazkar helyzeterzekelo potmetert (TPS, gazkarpoti) keresek Mk2 TD Lukacs adagolora. Minden megoldas erdekel. eljen
Naplózva
Gheszilard
Vendég
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2010.06.23 szerda, 08:42:13 »

Sziasztok! Tudna valaki egy rajzot(képet) feltenni, az 1,8 '98-as td vezérműszíj állásáról? wow1
Köszi!
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #775 Dátum: 2010.06.23 szerda, 14:16:43 »

Gazkar helyzeterzekelo potmetert (TPS, gazkarpoti) keresek Mk2 TD Lukacs adagolora. Minden megoldas erdekel. eljen

2-3 napos wd40/féktisztító fürdőt próbáltad már? mintha valaki régebben azt írta volna, hogy neki segített.
vagy teljesen kuka? mik voltak a betegség tünetei?
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2010.06.23 szerda, 15:17:10 »

2-3 napos wd40/féktisztító fürdőt próbáltad már? mintha valaki régebben azt írta volna, hogy neki segített.
vagy teljesen kuka? mik voltak a betegség tünetei?

Tunetek itt: http://mondeo.hu/index.php?topic=1446.msg505315#msg505315
Azota annyi valtozas lett hogy most mar a multimeter is igazolta a gyanumat: 2V folott szakadast kuld a potmeter. duhos2
Furdetni nem probaltam, gondoltam ha oda be tud jutni a szer ahol hatnia kene akkor mar regen rossz.
Egyebkent el lehet jarni nelkule is, de azert jo ha van amikor allo helyzetbol kell megmozditani a gepet, gyorsitasnal illetve mert nyelgaznal lelovi a klimat. beka3
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #777 Dátum: 2010.06.23 szerda, 17:01:11 »

Tunetek itt: http://mondeo.hu/index.php?topic=1446.msg505315#msg505315
Azota annyi valtozas lett hogy most mar a multimeter is igazolta a gyanumat: 2V folott szakadast kuld a potmeter. duhos2
Furdetni nem probaltam, gondoltam ha oda be tud jutni a szer ahol hatnia kene akkor mar regen rossz.
Egyebkent el lehet jarni nelkule is, de azert jo ha van amikor allo helyzetbol kell megmozditani a gepet, gyorsitasnal illetve mert nyelgaznal lelovi a klimat. beka3

ijesztően hasonló tüneteim vannak  wow1
nálam leginkább emelkedőn felfelé rángat be még autópályán is. én eddig koszos tankra tippeltem, de látom, érdemes lesz ezt is lecsekkolni. wiki cikk alapján csináltad a tesztet?
bontottat mk2 krisztiánnál már kerestél? neki pár hónapja még volt egy komplett td-je.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2010.06.23 szerda, 18:47:06 »

ijesztően hasonló tüneteim vannak  wow1
nálam leginkább emelkedőn felfelé rángat be még autópályán is. én eddig koszos tankra tippeltem, de látom, érdemes lesz ezt is lecsekkolni. wiki cikk alapján csináltad a tesztet?
bontottat mk2 krisztiánnál már kerestél? neki pár hónapja még volt egy komplett td-je.

Azok alapjan csinaltam amiket a forumokon osszeolvastam. Itt van 2 link:
http://fordwiki.co.uk/index.php/Throttle_Position_Sensor
http://www.fordfuelinjection.com/?p=30

Kerestem bontottat nala is, de most eppen nincs neki. Talan lesz egy mashonnan, amint lesz idom elugrok erte, remelem mukodokepes. eljen
Naplózva
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #779 Dátum: 2010.06.24 csütörtök, 19:19:22 »

Azok alapjan csinaltam amiket a forumokon osszeolvastam. Itt van 2 link:
http://fordwiki.co.uk/index.php/Throttle_Position_Sensor
http://www.fordfuelinjection.com/?p=30

Kerestem bontottat nala is, de most eppen nincs neki. Talan lesz egy mashonnan, amint lesz idom elugrok erte, remelem mukodokepes. eljen

Gázkar pótméterre gondolsz ami a gázkar tetején van??
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #780 Dátum: 2010.06.25 péntek, 09:37:13 »

Gázkar pótméterre gondolsz ami a gázkar tetején van??

Arra.
Naplózva
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #781 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:12:29 »

Arra.

Nekem van eladó, ha érdekel írj privátot!
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2010.06.25 péntek, 17:08:36 »

Nekem van eladó, ha érdekel írj privátot!

Koszi, azota megoldodott. Wink
Naplózva
Jeni
Vendég
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2010.06.26 szombat, 00:24:22 »

Üdv Mondeósok
Újonc Regisztrálóként lenne egy kérdésem hozzátok.Hallott már valaki olyat ,hogy Mondeo ba megrepedt a dugattyú?Hengerfejezés közben lett észrevételezve.Milehet az oka?
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #784 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 11:36:13 »

ijesztően hasonló tüneteim vannak  wow1
nálam leginkább emelkedőn felfelé rángat be még autópályán is. én eddig koszos tankra tippeltem, de látom, érdemes lesz ezt is lecsekkolni. wiki cikk alapján csináltad a tesztet?
bontottat mk2 krisztiánnál már kerestél? neki pár hónapja még volt egy komplett td-je.

hétvégén egy hirtelen ötlettől vezérelve kiszedtem a kézipumpás-csöcsösszűrős rendszert. (meg főleg azért, mert a kézipumpa töve kirepedezett). visszakötöttem a gyári go-szűrőre a gumi csöveket hagyomásnyos bilincsekkel, de a visszafolyásgátlót bent hagytam. és láss csodát: elmúlt a rángatás.
nem tudom, hogy melyik elem volt a ***, én a pumpára tippelek, szerintem lefolytotta. a lényeg, hogy most egy gonddal kevesebb  eljen
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #785 Dátum: 2010.07.03 szombat, 18:52:46 »

Üdv Urak!
egy gyors kérdés: Lucas adagolóbol folyik a gázolaj: a turbómembrán mögött alul van egy fényes hatlapfejű csavar, szemre ugy 10 es lehet de nehezen láttam mert alatta megy egy vizcső! Szoval járó motornál hideg és meleg állapotban is csöpög. Mi a tetendő? Mire szolgál az a csavar? nem okoz gondot ha kiszedem, megtakaritom és tömitővel visszarakom(márha sikerül ugye hozzáférni)Huh?
másik kérdés: a turbómembránon melyik irányba kell a csavaron csavarni ha azt akarom hogy kis fordulaton több anyagot adjon neki(alacsony fordulaton gyenge a kocsi és semmi füst) elvileg ha kifele tekerem akkor gyengitek a rugón hamarabb tolja be az anyagot, de mondom azért megkérdem az a biztos...
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #786 Dátum: 2010.07.04 vasárnap, 13:47:58 »

másik kérdés: a turbómembránon melyik irányba kell a csavaron csavarni ha azt akarom hogy kis fordulaton több anyagot adjon neki(alacsony fordulaton gyenge a kocsi és semmi füst) elvileg ha kifele tekerem akkor gyengitek a rugón hamarabb tolja be az anyagot, de mondom azért megkérdem az a biztos...

igen, kifelé kell tekerni a több anyaghoz (és füsthöz vigyor3)
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #787 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 21:38:05 »

csavar ügyben valaki valamit???
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #788 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 21:45:03 »

csavar ügyben valaki valamit???

inkább csak belekotyogok  vigyor3
először azt derítsd ki, hogy tényleg ott folyik-e. hátha nem is az a gond, esetleg fentről/hátulról csorog oda a cucc. feleslegesen ne bolygasd.
ha mégis a csavarod a ludas, akkor is csak kicsit rászorítanék és ha az sem segít, akkor gondolkoznék a kiszedésen. de ahhoz nem tudok érdemben segítséget adni...
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #789 Dátum: 2010.07.09 péntek, 13:57:43 »

persze ott folyik aknán álltam mondom olajcsere után rápillantok! gyönyörüen látszik ahogyan járó motornál onnan csöpög lefele...azért kérdezem van e annak ott különösebb szerepe mert nem olyan egyszerű dolog lesz hozzáférni. le kell engedni a vizet, meg egy vizcsövet levenni...
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
backerman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2010.07.11 vasárnap, 09:56:25 »

Az normális, hogy mikor beindítom a mondit, akkor 800-900-as az alapjárat, kicsit sietősebb tempo után 1000-1100 a fordulat ? Leállítom, elindítom vissza áll 800-900-as fordulatra. help help
Adagoló 60000 km rel ezelőtt lett felújítva. Fogyasztása, nem emelkedett azt hiszem, még mindig olyan 5-5.7l/100 km lábtól függően. (lehet csak melege van)
Naplózva

MK2 1.8td 10-es bosch
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 19:12:55 »

Sziasztok!
A fórumon új vagyok és szeretnék a Bosch adagolóról érdeklődni.
Szóval már a 7. éve vagyok boldog tulaja egy 1.8TD mondinak és már
van a masinában 300e km,de még nagy gondom nem volt vele soha.
Lukács adagolóm van és a Bosch cseréjén vacilálok.
Milyen különbségek vannak a 2 adagoló között?
Gondolok itt rossz és jó tulajdonságokra és kb mennyi pénzből lehet megvalósítani a cserét?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziki
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2010.07.24 szombat, 16:45:09 »

Sziasztok!
A fórumon új vagyok és szeretnék a Bosch adagolóról érdeklődni.
Szóval már a 7. éve vagyok boldog tulaja egy 1.8TD mondinak és már
van a masinában 300e km,de még nagy gondom nem volt vele soha.
Lukács adagolóm van és a Bosch cseréjén vacilálok.
Milyen különbségek vannak a 2 adagoló között?
Gondolok itt rossz és jó tulajdonságokra és kb mennyi pénzből lehet megvalósítani a cserét?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziki
mi bajod a lukács adagolóval?mit vársz a bosch-tol miért lenne szerinted jobb!ha az jó azzal szerelték volna gyárilag
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2010.07.24 szombat, 19:56:13 »

mi bajod a lukács adagolóval?mit vársz a bosch-tol miért lenne szerinted jobb!ha az jó azzal szerelték volna gyárilag

HALI!

Ha igaz az az állítás ,hogy azért jó mert azzal szerelték néz körül az MKI és MKII -ben.
Azért jó ,hogy minden úgy van pattintva meg bolházva az utastérben legalább szerelés után zörög ha csavar lenne akkor nem lenne ilyen azt meg lehet húzni.
Azért jó ,hogy az ajtók vízléhúzó gumijai aluból vannak nem pedig rozsdamentesből mert legalább szétrohad és agyónkarcolásszá az üvegeket "De jó ,hogy alu".
Azért jó a LUKÁCS kézi üzemanyagpumpa és üzemanyagszűrő kombó mert legalább jó sok a hibalehetőség.
Azért nem GT17-es turbó van a Mondeókon mert akkor igaz ,hogy szinte nem lenne turbolyuk meg lejjebbről tolna az autó csak hát a nem változó geós turbó sokkal olcsóbb volt ezért azt rakták bele de ez még nem jelenti azt ,hogy jobb is.
STB-STB

Tehát a gyári nem biztos ,hogy jó inkább az a biztos ,hogy  költséghatékony.

Nekem is Lukácsom van.
Én is Bosch-ra pályázok.
lukács hátrányai szerintem:

Megbízhatatlan ,kényes ,komplikált ,drágán javítható /nekem komplett felujítás 1000 ajuróba fájt/ ,nem sok helyen értenek hozzá.

Előnyei mások szerint:

Pontosabb előtöltés szabályzás ,pontosabb alapjárat ,mondjuk hogy kisebb fogyasztás/de nem is megy úgy/.

DE mondjuk amíg nincs gond a Lukáccsal addig nem szabad hozzányúlni de ha már költeni kell rá akkor már inkább 1 BOSCH.

Üdv: VoTo

Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2010.07.24 szombat, 20:15:56 »

Igazából nincs bajom a Lukács adagolóval és már picit körbejártam a csere témáját.
Ami infót visszakaptam az az,hogy rá lehet építeni Bosch adagolót és változó geós turbót,
ha nagyon szeretnék költeni az autóra.A kulcsszó a KÖLTENI!
Ugyanis amit egy adagolós szakember mondta ráépíthet nekem,de ő szíve szerint a II mondeo Lukács adagolójához nem nyúlna.
Elégedjek meg az Isten adta 90 lóval,vagy tegyem tönkre.
Egyenlőre maradok a 90 pacinál,de szívesen veszem a véleményeteket!
A g.o. szűrős pumpa és az ablaknál a gumiperem már engem is kicsinált.
A pumpát úgy ahogy van csövestől kuka.
Helyette Golf II. szűrő+ Renault trafik kézi pumpa és új csövek.
Gumiperem az csere gyárira nincs mese.
Egyébként működik minden,mint az óramű!
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2010.07.24 szombat, 22:11:16 »

HALI!

Ha igaz az az állítás ,hogy azért jó mert azzal szerelték néz körül az MKI és MKII -ben.
Azért jó ,hogy minden úgy van pattintva meg bolházva az utastérben legalább szerelés után zörög ha csavar lenne akkor nem lenne ilyen azt meg lehet húzni.
Azért jó ,hogy az ajtók vízléhúzó gumijai aluból vannak nem pedig rozsdamentesből mert legalább szétrohad és agyónkarcolásszá az üvegeket "De jó ,hogy alu".
Azért jó a LUKÁCS kézi üzemanyagpumpa és üzemanyagszűrő kombó mert legalább jó sok a hibalehetőség.
Azért nem GT17-es turbó van a Mondeókon mert akkor igaz ,hogy szinte nem lenne turbolyuk meg lejjebbről tolna az autó csak hát a nem változó geós turbó sokkal olcsóbb volt ezért azt rakták bele de ez még nem jelenti azt ,hogy jobb is.
STB-STB

Tehát a gyári nem biztos ,hogy jó inkább az a biztos ,hogy  költséghatékony.

Nekem is Lukácsom van.
Én is Bosch-ra pályázok.
lukács hátrányai szerintem:

Megbízhatatlan ,kényes ,komplikált ,drágán javítható /nekem komplett felujítás 1000 ajuróba fájt/ ,nem sok helyen értenek hozzá.

Előnyei mások szerint:

Pontosabb előtöltés szabályzás ,pontosabb alapjárat ,mondjuk hogy kisebb fogyasztás/de nem is megy úgy/.

DE mondjuk amíg nincs gond a Lukáccsal addig nem szabad hozzányúlni de ha már költeni kell rá akkor már inkább 1 BOSCH.

Üdv: VoTo


igazad van a bosch egyszerü mint a szög,rá kell vágni a fejére ha odatetted ahova szeretnéd küldeni.és  sajnos egyszer  minden elromlik.és csere szavatossá válik.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #796 Dátum: 2010.07.27 kedd, 10:16:34 »

Sziasztok!
A fórumon új vagyok és szeretnék a Bosch adagolóról érdeklődni.
Szóval már a 7. éve vagyok boldog tulaja egy 1.8TD mondinak és már
van a masinában 300e km,de még nagy gondom nem volt vele soha.
Lukács adagolóm van és a Bosch cseréjén vacilálok.
Milyen különbségek vannak a 2 adagoló között?
Gondolok itt rossz és jó tulajdonságokra és kb mennyi pénzből lehet megvalósítani a cserét?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziki

Beszélj olyan emberrel akinek Bosch van és olyannal akinek Lucas.Nem kétséges hogy a Boschos ember jobban fogja dícsérni.Több mondeot alakítottunk már át Boschra és azóta mindenki nyugodtan alszik.A Lucasnak teljesen más a működési elve, az előtöltés szabályozása, turboszabályozása--(pont fordítottja a Boschnak).A Bosch sokkal kedvezőbb fogyasztásra is és arról nem is beszélve, hogy nincs annyi hibalehetőség, és csak 12V megy a leállítóra.
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #797 Dátum: 2010.07.27 kedd, 18:01:56 »

Szasztok!
segitségre lenne szükségem: 1.8TD lucas adagolójábol csöpög a gázolaj. A baj az hogy pontosan nem tudom megállapitani hogy honnan, valahol a hátsó részéről a nagynyomású csövek alól jön. szerintem a hátfal alól valahonnan, szal elég gáz a helyzet. Kellene nekem valami robbantott ábra hogy hogy is néz épül fel ez az adagoló melyek a hátfal csavarjai megpróbálnám őket fellazitani és meghúzni! esetleg valami szimering arrafele? attól félek le kell venni és szét kell burítani szegényt.
A baj az, hogy a csöpögés eléggé jelentős mértékű! amugy tökéletesen indul, megy az autó, egyik indításnál szimplán elkezdett csöpögni. Kérlek segítsetek előre is köszi!
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2010.07.27 kedd, 18:40:07 »

Szasztok!
segitségre lenne szükségem: 1.8TD lucas adagolójábol csöpög a gázolaj. A baj az hogy pontosan nem tudom megállapitani hogy honnan, valahol a hátsó részéről a nagynyomású csövek alól jön. szerintem a hátfal alól valahonnan, szal elég gáz a helyzet. Kellene nekem valami robbantott ábra hogy hogy is néz épül fel ez az adagoló melyek a hátfal csavarjai megpróbálnám őket fellazitani és meghúzni! esetleg valami szimering arrafele? attól félek le kell venni és szét kell burítani szegényt.
A baj az, hogy a csöpögés eléggé jelentős mértékű! amugy tökéletesen indul, megy az autó, egyik indításnál szimplán elkezdett csöpögni. Kérlek segítsetek előre is köszi!

Ott semmilyen szimering nincs.Ott csak egy fedél van a fejszelepek között amit fog 4 torx csavar.Az mögött van 1 nagy tömítőkarika, és az alatt pedig a szivattyúlapát.Általában a tömítés szokott elöregedni, de az is lehet hogy a nagynyomású rész tömítése, vagy a fejszelepek alátétei közül csöpög...
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #799 Dátum: 2010.07.27 kedd, 22:45:27 »

köszi. és ezek közül valamelyek cseréje kivitelezhető a helyszinen vagy adagolólevétel lesz belőle? hely az édeskevés van(escort) robbantott ábrád esetleg?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.