Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 16:56:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677492 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Ronin
Vendég
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2010.02.27 szombat, 08:53:39 »



Injektor kábel témában pedig az a megoldás, hogy cseréled 95-96-os bontott Mondeoból származó kábelkötegre, mert ott már jobb a szigetelés..                                                                                                                                                          Nekem is gyalázatos állapotban vannak a kábelszigetelések.Bontóban[mezei]csak néznek rám okosan és osszák az észt.Van esetleg valami ötlet, merre keresek?
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2010.02.27 szombat, 09:02:53 »

Sziasztok. 94-es  automata kombi Mondim van, 2.0-es benyós. Sok mindent átéltünk már e pár év alatt és nemrég újra megmutatkozott öregsége (hengerfej tömítés). De most újra műkszik, duruzsol és sokkal erősebb mint amikor hozzám került. Sokat szenvedtem a teljesítményével. A lényeg, hogy jó néhány dologra rájöttem és végigjártam a tuning nélküli, olcsó, hozzávetőleg, eredeti teljesítmény visszaállításának fortélyaira. Ezekből: szerintem elsődleges a HIDROTŐKE (hidraulikus szelepemelő), sok esetben felújítható (ki ne dobjátok!!!!), mellékesen 1 darab 5-7 krajcár körül mozog. Ha beállt a hidrotőke akkor a szelepek nem tudnak rendesen bezáródni és érezhetően elmegy a kompresszió, tehát csökken a teljesítmény. A második az injektor kábelköteg. Csalóka tud lenni, mert sok esetben burkolat van rajta és nem látni hol ér össze vagy húz át a vezetékrendszer, de ez is javítható. A negyedik a légtömegmérő műszerke. Sokan kicseréltetik pedig sok mindennek kellene történnie, hogy tönkre menjen (tudni kell, hogy mit kell rajta megnézni). Ötödik a gyertya. Nem tudom ki, hogy van vele de az eredeti Ford (Motocraft) gyertya a legmegfelelőbb. Használtam NGK-t miazmás......
Ha érdekel valakit tapasztalat vagy szerelési kézikönyv, kérdezzen nyugodtan, szívesen segítek amiben tudok.
Ja! És nem elhanyagolható: láttam a Mondeót kívül-belül, magam szereltem javítottam, (persze autódoki tanácsaival, és mivel mérőműszereim nincsenek ezért szervizben mérettem) nekem alkatrész árban a mostani állapot kb. 40000 kavicsban van.
Üdv. mindenkinek és jó Mondizást
Szia!

Engem érdekelne a hidrotőke felújítása, ha tudnál íírni bővebben róla, nagyon megköszönném.

Tisttelettel: BluELite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2010.02.27 szombat, 09:34:38 »

Szia!

Engem érdekelne a hidrotőke felújítása, ha tudnál íírni bővebben róla, nagyon megköszönném.

Tisttelettel: BluELite
ha normális olajat kap(ott) a motor,akkor felesleges.Ha nem hallod hidegindításkor kopácsolni v. 20km/h-nál harmadikban padlót nyomva csörögni a motort,szerintem felesleges hozzányúlni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.27 szombat, 10:57:28 írta misi107 » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2010.02.27 szombat, 09:41:28 »


Injektor kábel témában pedig az a megoldás, hogy cseréled 95-96-os bontott Mondeoból származó kábelkötegre, mert ott már jobb a szigetelés..                                                                                                                                                          Nekem is gyalázatos állapotban vannak a kábelszigetelések.Bontóban[mezei]csak néznek rám okosan és osszák az észt.Van esetleg valami ötlet, merre keresek?

Pl. Szundi. Itt a fórumon megtalálod. Vagy a keres-kínálban olvasgatsz, hogy ki foglalkozik éppen ilyesmi bontásával...
Vaterán is sokan vannak, akiket érdemes megkeresni.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #604 Dátum: 2010.02.27 szombat, 11:22:24 »

INJEKTORSZELEPEKRŐL:

le kell húzni a vezetékét és rá kell mérni egy multiméterrel, és egy meghatározott ellenállásértéket kell mérni

működés közben egy orvosi hallókészülékkel meg kell hallgatózni (helyette egy végén menetes fémpálca egy pohár aljába fúrt lyukba belecsavarozva is megteszi), egyenletes kattogást kell hallani

 felkialtas felkialtas felkialtas A fémpálca hegye a szelepekhez, a pohár a fülre! Fordítva nem jó!!!  felkialtas felkialtas felkialtas
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.27 szombat, 15:14:46 írta Rob » Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2010.02.27 szombat, 14:09:14 »

Szia!

Engem érdekelne a hidrotőke felújítása, ha tudnál íírni bővebben róla, nagyon megköszönném.

Tisttelettel: BluELite

Szia. Valóban nem érdemes hozzányúlni ha nem tapasztalsz problémákat a szelepeknél. A javítása pedig így néz ki: nagyon fontos, hogy ha kiszeded a tőkéket akkor pontosan arra a helyre tedd őket vissza a tisztítás után!!!!! Én úgy tisztítottam őket, hogy mindíg csak egyet vettem le a szelepekről. Kiszed, megtörölget, és jó erősen hozzávág egy puha falaphoz, hogy a belsejében a középső kis henger kiessen. A kis hengert is szét lehet szedni. Belül van egy rugó és egy kis fémgolyó. Féktisztítóval vagy higítóval, benzinnel át kell mosni, a rátapadt réteget finoman lekaparni. Én nitro higítóval buheráltam. A lényeg hogy simán rugózzon vagyis a rugó ne legyen eltörve. Ha mégis van törött akkor bontott hidrotőkéből kikap. A fémgolyó alatt is van egy rugócska de én azt nem bántottam mert ha leejtettem volna tuti nem találom meg olyan kicsi. Visszarakáskor a tőke belsejébe hajtóműolajat csepegtettem és visszapattintottam a belsejét. A vezérmű visszarakásakor már érezhető a különbség mert sokkal könnyebben lehet a helyére nyomni.
Nekem a 16-ból 5 volt jó de azokat is kipucoltam. A többi szelep nem zárt jól mivel nem tudta a tőke a megfelelő szelephézagot állítani. Eredménye az lett, hogy nincs tic-tic, sokkal erősebb és halkabb a motor. Remélem segítettem. wave
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 19:22:17 »

Szia. Valóban nem érdemes hozzányúlni ha nem tapasztalsz problémákat a szelepeknél. A javítása pedig így néz ki: nagyon fontos, hogy ha kiszeded a tőkéket akkor pontosan arra a helyre tedd őket vissza a tisztítás után!!!!! Én úgy tisztítottam őket, hogy mindíg csak egyet vettem le a szelepekről. Kiszed, megtörölget, és jó erősen hozzávág egy puha falaphoz, hogy a belsejében a középső kis henger kiessen. A kis hengert is szét lehet szedni. Belül van egy rugó és egy kis fémgolyó. Féktisztítóval vagy higítóval, benzinnel át kell mosni, a rátapadt réteget finoman lekaparni. Én nitro higítóval buheráltam. A lényeg hogy simán rugózzon vagyis a rugó ne legyen eltörve. Ha mégis van törött akkor bontott hidrotőkéből kikap. A fémgolyó alatt is van egy rugócska de én azt nem bántottam mert ha leejtettem volna tuti nem találom meg olyan kicsi. Vis***akáskor a tőke belsejébe hajtóműolajat csepegtettem és visszapattintottam a belsejét. A vezérmű vis***akásakor már érezhető a különbség mert sokkal könnyebben lehet a helyére nyomni.
Nekem a 16-ból 5 volt jó de azokat is kipucoltam. A többi szelep nem zárt jól mivel nem tudta a tőke a megfelelő szelephézagot állítani. Eredménye az lett, hogy nincs tic-tic, sokkal erősebb és halkabb a motor. Remélem segítettem. wave

mekkora munka a hidrotőkék eltávolítása? néztem ma, vezérműszíj burkolata, majd a szelepfedél eltávolítása, eddig menne, és vissza is tudnám rakni
a vezérlést meg kell bontani hozzá? mert akkor felejtős...

meg honnan lehet tudni, hogy van-e probléma a szelepeknél? mi lehet a probléma? a kissé nyitott beömlőszelepen a füst kimegy és bejut az éppen szívóütemet végző hengerbe, a kissé nyitott kipufogószelepen megszökő gáz pedig csökkenti a hatásfokot...ez eddig világos, de van-e ennek tapasztalható tünete?

érdemes-e a szelepüléseket felpolíroztatni, hogy a ráégett trutyitól megszabaduljunk?


UPDATE: hidrotőketisztító adalék lesz a megoldás
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.28 vasárnap, 22:20:31 írta Rob » Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 22:22:45 »

mekkora munka a hidrotőkék eltávolítása? néztem ma, vezérműszíj burkolata, majd a szelepfedél eltávolítása, eddig menne, és vissza is tudnám rakni
a vezérlést meg kell bontani hozzá? mert akkor felejtős...

meg honnan lehet tudni, hogy van-e probléma a szelepeknél? mi lehet a probléma? a kissé nyitott beömlőszelepen a füst kimegy és bejut az éppen szívóütemet végző hengerbe, a kissé nyitott kipufogószelepen megszökő gáz pedig csökkenti a hatásfokot...ez eddig világos, de van-e ennek tapasztalható tünete?

érdemes-e a szelepüléseket felpolíroztatni, hogy a ráégett trutyitól megszabaduljunk?



Szia. Hát igen, elég nagy meló, de ha figyelsz nem bonyolult megcsinálni. Nem tudom van e szerelési kézikönyed? Nekem van, és ha kell szívesen elküldöm a vezérműs részét. Sajna le kell szedni a vezérműt. A jelei a következők: gyenge motor, főleg terhelésnél pl. emelkedő, kigyorsításkor alacsonyabb fordulaton is becsörög, a fojtócsappantyúcsonk a lamella alatt olajos (a szívósor felett van abba van bekötve a gázbovden) ezek a fő tünetek. Egyébként ha a vezérműt és a hosszbordás szíjtárcsát a rajta lévő jelek alapján állítod be és úgy veszed le a tengelyeket, nem vészes meló.
Sajna nekem átszakadt a hengerfej tömítés és emiatt kellett megbontanom. De a szelepeket nem szedtem ki, csak amennyire tudtam megpucoltam. Hát igazából ha besültek a hidrotőkék rendesen beterít mindent a szelepülésben ezért a helyes az lenne ha kitisztítaná az ember. Az viszont nagy meló és pénzben sem utolsó. Én azt javasolnám, győződj meg róla, hogy jelentkeznek e a fenti tünetek és ha igen akkor csak a hidrotőkéket tisztítsd meg. Ha van rá lehetőséged, leszerelési és visszarakási fázisnál hívj oda egy autószerelőt a vezérmű miatt. Remélem segítettem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 09:57:08 »

Hali!
INJEKTORSZELEPEKRŐL:
le kell húzni a vezetékét és rá kell mérni egy multiméterrel, és egy meghatározott ellenállásértéket kell mérni
Ez jó, megnézem én is mit tapasztalok. Köszi. Amúgy nem tudod az értéket?

működés közben egy orvosi hallókészülékkel meg kell hallgatózni (helyette egy végén menetes fémpálca egy pohár aljába fúrt lyukba belecsavarozva is megteszi), egyenletes kattogást kell hallani.
Megteszi egy nagy csavarhúzó is, nekem tök jól bevált.

Másik.
Facemester, a hidrotőke írást köszi, elmentem. Valószínűleg beiktatom a szelepszárszimmering csere menetébe.

Köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 14:22:55 »

Hali!Ez jó, megnézem én is mit tapasztalok. Köszi. Amúgy nem tudod az értéket?
Megteszi egy nagy csavarhúzó is, nekem tök jól bevált.

Másik.
Facemester, a hidrotőke írást köszi, elmentem. Valószínűleg beiktatom a szelepszárszimmering csere menetébe.

Köszi, Üdv, HegeGabi.

a Haynes alapján:
üzemanyagnyomás:
vákuumcső csatlakoztatva: 2.1 +- 0.2 bar
anélkül:                           2.7 +- 0.2 bar

injektor ellenállás:             13.7-15.2 ohm
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 14:35:43 »

Szia. Hát igen, elég nagy meló, de ha figyelsz nem bonyolult megcsinálni. Nem tudom van e szerelési kézikönyed? Nekem van, és ha kell szívesen elküldöm a vezérműs részét. Sajna le kell szedni a vezérműt. A jelei a következők: gyenge motor, főleg terhelésnél pl. emelkedő, kigyorsításkor alacsonyabb fordulaton is becsörög, a fojtócsappantyúcsonk a lamella alatt olajos (a szívósor felett van abba van bekötve a gázbovden) ezek a fő tünetek. Egyébként ha a vezérműt és a hosszbordás szíjtárcsát a rajta lévő jelek alapján állítod be és úgy veszed le a tengelyeket, nem vészes meló.
Sajna nekem átszakadt a hengerfej tömítés és emiatt kellett megbontanom. De a szelepeket nem szedtem ki, csak amennyire tudtam megpucoltam. Hát igazából ha besültek a hidrotőkék rendesen beterít mindent a szelepülésben ezért a helyes az lenne ha kitisztítaná az ember. Az viszont nagy meló és pénzben sem utolsó. Én azt javasolnám, győződj meg róla, hogy jelentkeznek e a fenti tünetek és ha igen akkor csak a hidrotőkéket tisztítsd meg. Ha van rá lehetőséged, leszerelési és vis***akási fázisnál hívj oda egy autószerelőt a vezérmű miatt. Remélem segítettem.


Szia!
köszi a segítséget!
már tavaly szeptemberben nagy jóindulattal ment át az autó a zöldkártyavizsgálaton, és a szerelő is azt tapasztalta, hogy az autó nem úgy húz, ahogy egy kétliteres benzinmotornak kellene, érdemes lenne több mindent átnézni rajta, meg a fogyasztásnak is csökkennie kell

most jött el az idő, hogy elvigyem, mert a feleségem kisautója mostanában jön vissza a szerelőtől, és a mondeoban pedig mostanában keletkezett valamiféle furcsa hang, nagyfordulatnál, amikor a motor nyomatékot ad le, valami kelepelés
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2010.03.04 csütörtök, 18:47:42 »

ha normális olajat kap(ott) a motor,akkor felesleges.Ha nem hallod hidegindításkor kopácsolni v. 20km/h-nál harmadikban padlót nyomva csörögni a motort,szerintem felesleges hozzányúlni.

Szia! Hidegindításkor van kopogás, viszont csak rövid ideig, ahogy elindulok, hamar elmúlik. Csörgést padlógáznál nem tapasztaltam.

Üdv: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2010.03.04 csütörtök, 19:18:59 »

Szia! Hidegindításkor van kopogás, viszont csak rövid ideig, ahogy elindulok, hamar elmúlik. Csörgést padlógáznál nem tapasztaltam.

Üdv: BluElite
Az a hidrotőkék miatt van.Rakjál bele friss olajat-5w30-ast lehetőleg és teszteld le,mennyivel lesz jobb-rosszabb.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2010.03.07 vasárnap, 11:16:27 »

beöntöttem a Wynn's hidrotőketisztítóját, csendesedett a motor, csak így még jobban hallom a nyomatékos gyorsításoknál a kelepelést

tegnap elvittem a szerelőhöz a mondikát, a szerelőt vittem néhány körön, de nem jöttünk rá, hogy mi lehet a hang, ott is hagytam a kocsit
Naplózva
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2010.03.09 kedd, 10:18:19 »

Sziasztok!

szedett már szét valaki szervó szivattyút? Hogy lehet azt szakszerűen szétszedni, felújítás végett?
Naplózva
mikicsabi2
Vendég
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2010.03.10 szerda, 09:22:15 »

Sziasztok!
Haver nem rég vett 1 1.8 benyás mondit és meg tudná mondani valaki,hogy hol kell rajta alapjáratot állítani?
Előre is köszi
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2010.03.10 szerda, 09:41:56 »

Sziasztok!
Haver nem rég vett 1 1.8 benyás mondit és meg tudná mondani valaki,hogy hol kell rajta alapjáratot állítani?
Előre is köszi
helló

nem lehet állítani az alapjáratot
van a főoldalon egy cikk, ami a rossz alapjáratot taglalja, az alapján találjátok meg a hiba okát és hárítsátok el  wave
Naplózva
mikicsabi2
Vendég
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2010.03.10 szerda, 09:47:01 »

helló

nem lehet állítani az alapjáratot
van a főoldalon egy cikk, ami a rossz alapjáratot taglalja, az alapján találjátok meg a hiba okát és hárítsátok el  wave
Köszi
 worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2010.03.10 szerda, 20:07:21 »

Sziasztok!

szedett már szét valaki szervó szivattyút? Hogy lehet azt szakszerűen szétszedni, felújítás végett?
őszintén,egyszerűbb ha veszel megbízható helyről bontottat.Általában a tengelye szokott kikopni és kotyogni.Nálam is ilyen,könnyezik az olaj belőle,de még nem vészes.
Naplózva
orc
Vendég
« Új hozzászólás #619 Dátum: 2010.03.16 kedd, 23:12:42 »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hol találom a motorszámot/kódot a blokkon?
Most vettem észre, hogy a forgalmimban a motorszám ugyanaz mint az alvázszám utolsó 7 karaktere. Ez hogyan lehet? A blokkon semmit sem találtam, lehet hogy vak vagyok falbav! Az autószerelőmnek kellene nagyszervízhez ,rendelné a cuccokat csak nem tudom mit mondjak neki. Nemsokára műszaki vizsga is lesz, így elég gázosnak tűnik a dolog!
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2010.03.16 kedd, 23:33:51 »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hol találom a motorszámot/kódot a blokkon?
Most vettem észre, hogy a forgalmimban a motorszám ugyanaz mint az alvázszám utolsó 7 karaktere. Ez hogyan lehet? A blokkon semmit sem találtam, lehet hogy vak vagyok falbav! Az autószerelőmnek kellene nagyszervízhez ,rendelné a cuccokat csak nem tudom mit mondjak neki. Nemsokára műszaki vizsga is lesz, így elég gázosnak tűnik a dolog!


Ezzel én is szívtam.
Ott van a motoron ahol a váltó és a maga a motor találkozik. Aknában vagy a műanyagokat megbontva lehet hozzáférni.A mondeonál az utolsó hét karakter u.a. mint a motorszám és az alvázszám vége. Az  a jó ha a kettő egyezik nyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2010.03.17 szerda, 08:23:33 »

Ezzel én is szívtam.
Ott van a motoron ahol a váltó és a maga a motor találkozik. Aknában vagy a műanyagokat megbontva lehet hozzáférni.A mondeonál az utolsó hét karakter u.a. mint a motorszám és az alvázszám vége. Az  a jó ha a kettő egyezik nyes
Azért ugyanaz,mert gyárilag így találták ki.Nálam nem egyezik az alváz és motorszám....mégis jó... eplus2
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 10:58:37 »

Hello nekem egy 1993 Ford mondeo 16v MK1 2.0-es van.Érdekelne, hogy mennyi lehet a végsebbesége és egyes sebebeségi fokozatokban mennyit megy, a motor szabályzása kb 6750 és 7000 közt van.
Ja és ponosan milyen motor ez, mert alacsony fordulaton kb 3000 igen lusta.
MIt csináljak vele, hogy menjen, mert így csak eszik nem keveset kb 11 liter.
Előre is köszi
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 15:35:56 »

95-ös 2.0. Egyenletes sebeségnél, kicsit szagatt a motor. Nem rángat, de érezhetően egy picit szagatt. Ha a gázra lépek, egyenletesen gyorsul, nem rángat. Gyertyák kb 8000km-et futottak, kábeleket is cseréltem, bár azokat kb 2 héttel később.
Mi okozhat ilyet? Trafó, vagy mi?
Köszönöm a figyelmet!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 20:44:53 »

95-ös 2.0. Egyenletes sebeségnél, kicsit szagatt a motor. Nem rángat, de érezhetően egy picit szagatt. Ha a gázra lépek, egyenletesen gyorsul, nem rángat. Gyertyák kb 8000km-et futottak, kábeleket is cseréltem, bár azokat kb 2 héttel később.
Mi okozhat ilyet? Trafó, vagy mi?
Köszönöm a figyelmet!
lambdaszondát nem ártana megnézni....padlógáz => nem veszi figyelembe a vezérlés a lambda jelet....
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2010.03.23 kedd, 08:18:22 »

sziasztok nekem egy 93-as 2.0 mondim van és szeretnék benne labdaszondát cserélni, csak nem tudom melyiket kell bele rakni mert 2-öt is találtam ( Lambdaszonda univ. 4 vezetékes Tr91-00,E/O90-01,Mo92-00,Lambdaszonda Zetec Mo92-96) kép szerint csak annyi különbség van a 2 közt, hogy az egyiknek van csatlakozója másiknak nincs, érdemes lenne inkább a csatlokozó nélkülit meg venni mert az 5000-rel rövidebb az ára.
Előre is kösszi
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2010.03.23 kedd, 13:07:27 »

sziasztok nekem egy 93-as 2.0 mondim van és szeretnék benne labdaszondát cserélni, csak nem tudom melyiket kell bele rakni mert 2-öt is találtam ( Lambdaszonda univ. 4 vezetékes Tr91-00,E/O90-01,Mo92-00,Lambdaszonda Zetec Mo92-96) kép szerint csak annyi különbség van a 2 közt, hogy az egyiknek van csatlakozója másiknak nincs, érdemes lenne inkább a csatlokozó nélkülit meg venni mert az 5000-rel rövidebb az ára.
Előre is kösszi
ha jót akarsz,ami olcsó is,akkor azt ajánlom ami nekem is van.NTK (ford gyári....csak ford logó nélkül...) univerzális 8500 ft.Kb. két hete cseréltem le,egy hétig kerestem mint legolcsóbb és a mondeohoz valót.Ha kell,akkor megadom a klubtag elérhetőségét.Én utaltam neki a pénzt,két nap múlva itt volt a cucc (ezen a helyen találhatók,csak épp a klubtag elküldi 500 ft-ért,a bolt meg 1500--ért...) 
http://www.autoteka2000.hu/index.php?oldal=termekek&apro=&k_id=74&p_id=107&level=5 

A gyári csatlakozó kell hozzá,de a szonda vezetékén rajta vannak a csatik csak össze kell dugni őket és fogóval összenyomni majd nem árt szigetelőszalaggal betekerni a vízzárás érdekében.A cseréhez kell még egy 22-es kulcs és kb. 10 perc.
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2010.03.23 kedd, 14:04:03 »

ha jót akarsz,ami olcsó is,akkor azt ajánlom ami nekem is van.NTK (ford gyári....csak ford logó nélkül...) univerzális 8500 ft.Kb. két hete cseréltem le,egy hétig kerestem mint legolcsóbb és a mondeohoz valót.Ha kell,akkor megadom a klubtag elérhetőségét.Én utaltam neki a pénzt,két nap múlva itt volt a cucc (ezen a helyen találhatók,csak épp a klubtag elküldi 500 ft-ért,a bolt meg 1500--ért...) 
http://www.autoteka2000.hu/index.php?oldal=termekek&apro=&k_id=74&p_id=107&level=5 

A gyári csatlakozó kell hozzá,de a szonda vezetékén rajta vannak a csatik csak össze kell dugni őket és fogóval összenyomni majd nem árt szigetelőszalaggal betekerni a vízzárás érdekében.A cseréhez kell még egy 22-es kulcs és kb. 10 perc.


Kösszi a választ meg néztem a szondát remélem egyre gondolunk( http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=415 ).Légyszi nézd meg, hogy egyre gondoltunk-e.
Neked a fogyasztáson javítot?
Meg ha kérhetném akkor légyszi el magyaráznád, hogy találom a motornál, mert inkább én cserélném ki. Ezért ha könnyű kicserélni akkor megcsinálom én.

Előre is kösszi
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2010.03.23 kedd, 16:02:11 »


Kösszi a választ meg néztem a szondát remélem egyre gondolunk( http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=415 ).Légyszi nézd meg, hogy egyre gondoltunk-e.
Neked a fogyasztáson javítot?
Meg ha kérhetném akkor légyszi el magyaráznád, hogy találom a motornál, mert inkább én cserélném ki. Ezért ha könnyű kicserélni akkor megcsinálom én.

Előre is kösszi
a képen nem az van,ez csak tájékoztató (az ára ugyanaz).
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2010.03.23 kedd, 17:09:38 »


Kösszi a választ meg néztem a szondát remélem egyre gondolunk( http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=415 ).Légyszi nézd meg, hogy egyre gondoltunk-e.
Neked a fogyasztáson javítot?
Meg ha kérhetném akkor légyszi el magyaráznád, hogy találom a motornál, mert inkább én cserélném ki. Ezért ha könnyű kicserélni akkor megcsinálom én.

Előre is kösszi

Szia!
mint írták volt, egy 22-es kulcs kell hozzá, ha addig rossz volt a szenzor, akkor az autó megtáltosodik, és mindezt kevesebb benzinből
(ugyanis a szonda úgy romlik el, hogy "ellustul", azaz nem közvetít a számítógép felé feszültségjelet, és a számítógép túldúsítja a keveréket, amelytől nem megy jól a motor)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:03:20 »


Kösszi a választ meg néztem a szondát remélem egyre gondolunk( http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=415 ).Légyszi nézd meg, hogy egyre gondoltunk-e.
Neked a fogyasztáson javítot?
Meg ha kérhetném akkor légyszi el magyaráznád, hogy találom a motornál, mert inkább én cserélném ki. Ezért ha könnyű kicserélni akkor megcsinálom én.

Előre is kösszi
fogyasztást nem tudok,mert eléggé ólomlábú vagyok...másrészt meg ezzel egy időben kezdtem el etanolt használni,ami állítólag növeli a fogyit.De olyan  két lityóval lejjebb kellene mennie.Nálam az átlag 12-15 között van...ha ésszel közlekedek,akkor olyan 12 (a legkevesebb 11 volt...) csak város,kis távokon stb...szóval a leggazdaságtalanabb módon.Illetve az ÉSZ-en is van hangsúly...miután az utóbbi hónapokban sokat küszködtem a géppel,most élvezem,hogy megint olyan amilyennek lennie kell!Úgyhogy beugrik az üveghang,pirosba forgatás és a kollegák reggeli ébresztése és csak úgy sétaautózás,cirkálás a városban,bojrészerek szopatása...na,abból érdekes dolgok tudnak kisülni...ja,Ne felejtsd el a vezérlést újratanítani!Nem árt.
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:05:11 »

Szia!
mint írták volt, egy 22-es kulcs kell hozzá, ha addig rossz volt a szenzor, akkor az autó megtáltosodik, és mindezt kevesebb benzinből
(ugyanis a szonda úgy romlik el, hogy "ellustul", azaz nem közvetít a számítógép felé feszültségjelet, és a számítógép túldúsítja a keveréket, amelytől nem megy jól a motor)

Hello találtam egy szondát remélem ez kell bele (http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=409), légyszi nézd meg ezt is de szerintem már ez lesz.
Előre is kösszi.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:10:50 »

Hello találtam egy szondát remélem ez kell bele (http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=409), légyszi nézd meg ezt is de szerintem már ez lesz.
Előre is kösszi.
ezzel nekem az volt a bajom,hogy bosch szám szerint nem jó.Nem mindegy,mert más a hossza az érzékelőnek és mások rajta a nyílások a kipufogógáznak.Nekem az előző univerzális kisebb motorhoz való volt és csak a tetején voltak nyílások.Telement korommal és eltömődött majd szétégett.Higyj nekem....a szereléstől ne ess pánikba,ha a csatit nem tudod rárakni,akkor elviszed egy elektromos boltba és fél perc alatt ráteszik.A szondakeresést végigjátszottam...
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:12:09 »

fogyasztást nem tudok,mert eléggé ólomlábú vagyok...másrészt meg ezzel egy időben kezdtem el etanolt használni,ami állítólag növeli a fogyit.De olyan  két lityóval lejjebb kellene mennie.Nálam az átlag 12-15 között van...ha ésszel közlekedek,akkor olyan 12 (a legkevesebb 11 volt...) csak város,kis távokon stb...szóval a leggazdaságtalanabb módon.Illetve az ÉSZ-en is van hangsúly...miután az utóbbi hónapokban sokat küszködtem a géppel,most élvezem,hogy megint olyan amilyennek lennie kell!Úgyhogy beugrik az üveghang,pirosba forgatás és a kollegák reggeli ébresztése és csak úgy sétaautózás,cirkálás a városban,bojrészerek ***atása...na,abból érdekes dolgok tudnak kisülni...ja,Ne felejtsd el a vezérlést újratanítani!Nem árt.

Én elégé kezdő vagyok az autó szerelésbe ezért légyszi mond már el mit jelent az, hogy újra kell tanítani a vezérlést.
Ha nem olyan egyszerű akkor megyek szerelőhöz.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:15:20 »

ezzel nekem az volt a bajom,hogy bosch szám szerint nem jó.Nem mindegy,mert más a hossza az érzékelőnek és mások rajta a nyílások a kipufogógáznak.Nekem az előző univerzális kisebb motorhoz való volt és csak a tetején voltak nyílások.Telement korommal és eltömődött majd szétégett.Higyj nekem....a szereléstől ne ess pánikba,ha a csatit nem tudod rárakni,akkor elviszed egy elektromos boltba és fél perc alatt ráteszik.A szondakeresést végigjátszottam...

Akkor azt mondod, hogy ez a szonda sem jó?
Ha nem akkor légyszi linkeld be pontosan azt a szondát amit te mondasz.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:15:25 »

Én elégé kezdő vagyok az autó szerelésbe ezért légyszi mond már el mit jelent az, hogy újra kell tanítani a vezérlést.
Ha nem olyan egyszerű akkor megyek szerelőhöz.
küldtem privátot,olvastad?
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:18:55 »

küldtem privátot,olvastad?

Mindjárt olvasom..
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2010.03.23 kedd, 20:03:08 »

lambdaszondát nem ártana megnézni....padlógáz => nem veszi figyelembe a vezérlés a lambda jelet....
3 éves, gyári lambda van benne, létezik, hogy kinyíródott? Padlózam le álltó helyében terheletlenül? Mit kell észrevennem?
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:30:59 »

Trafó hibáját ki tudják olvasni?
Trafó csinálhat olyat, hogy aprókat ránt egynletes tempónál, de gyorsításnál nem szaggat? Olyan, mintha az egyik henger nem kapna néha szikrát.
Benzin üzemen nem veszek rajta észre semmit, de a gázüzem érzékenyebb a pöpec gyújtásra. Gyertyákat megnéztük, szépek. Kábeleknél, a 3-as henger kábele 46 ohm az ellenállás. A többi kábelen, 8-9 ohm közt van. esetleg gyertyakorbács, vagy ha csak egy rossz akkor csak azt?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:32:59 »

3 éves, gyári lambda van benne, létezik, hogy kinyíródott? Padlózam le álltó helyében terheletlenül? Mit kell észrevennem?
nem biztos...annyit ki tudsz próbálni,hogy vedd ki a lambda biztosítékját és úgy menj vele.A padlót azért írtam,mert akkor a vezérlés kihagyja a lambda jelét a vezérlésből.Ekkor jön az,hogy nem rángat a motor.Ha ezt megcsinálod félgázzal és rángat,akkor lehet,hogy az a ludas.Persze nem árt átnézni a többi dolgot is (maf,folytószelep jeladó,benzinszűrő stb...lásd a főoldali cikkeket az alapjáratról,rángatásról)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:33:50 »

Trafó hibáját ki tudják olvasni?
Trafó csinálhat olyat, hogy aprókat ránt egynletes tempónál, de gyorsításnál nem szaggat? Olyan, mintha az egyik henger nem kapna néha szikrát.
Benzin üzemen nem veszek rajta észre semmit, de a gázüzem érzékenyebb a pöpec gyújtásra. Gyertyákat megnéztük, szépek. Kábeleknél, a 3-as henger kábele 46 ohm az ellenállás. A többi kábelen, 8-9 ohm közt van. esetleg gyertyakorbács, vagy ha csak egy rossz akkor csak azt?
kicsit sok az a 49...talán először csak azt cseréld ki.
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:39:09 »

kicsit sok az a 49...talán először csak azt cseréld ki.
Kicseréltem, igaz, egy használtra. Nem javult. Szerinted egy darabot is lehet cserélni? Nem kell feltétlenül mind a négyet?
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:52:04 »

Kicseréltem, igaz, egy használtra. Nem javult. Szerinted egy darabot is lehet cserélni? Nem kell feltétlenül mind a négyet?
Egy darab kábel 4560 Ft. Nem semmi. A szett meg 9rugó. Tuti biztos lennék benne, hogy ez a rossz, megvenném a szettet.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:20:29 »

Egy darab kábel 4560 Ft. Nem semmi. A szett meg 9rugó. Tuti biztos lennék benne, hogy ez a rossz, megvenném a szettet.
akkor lehet a trafó is.ezeket kellene kimérni:
-1-2
-3-2
4.5-5.5 ohm között

a csatlakozót szemből nézve a biztosító rugó felül legyen.úgy a kiosztás balról jobbra 1-2-3 (fejből nem tudom,a trafóra hogy van rádugva...)
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2010.03.23 kedd, 23:14:57 »

akkor lehet a trafó is.ezeket kellene kimérni:
-1-2
-3-2
4.5-5.5 ohm között

a csatlakozót szemből nézve a biztosító rugó felül legyen.úgy a kiosztás balról jobbra 1-2-3 (fejből nem tudom,a trafóra hogy van rádugva...)

Köszi! Ezek értékek és hengerek vagy csak értékek?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2010.03.24 szerda, 15:42:45 »

Köszi! Ezek értékek és hengerek vagy csak értékek?
ez csak a lábak között mért értékek.
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2010.03.24 szerda, 18:41:02 »

ez csak a lábak között mért értékek.
Kapok kölcsönbe egy trafót, és MAF szenzort. Így hátha költséghatékony megoldást sikerül találnunk.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2010.03.24 szerda, 19:04:29 »

Kapok kölcsönbe egy trafót, és MAF szenzort. Így hátha költséghatékony megoldást sikerül találnunk.

Húúúú..
Ne haragúdj, de még mindig nem sikerült visszahívni Téged... szomoru1
Tudom bunkó vagyok, de új hely, stb-stb...
De ne félj, egyszer visszahívlak! eplus2

Én a gázra tippelek...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2010.03.24 szerda, 20:14:49 »

Trafó hibáját ki tudják olvasni?
Trafó csinálhat olyat, hogy aprókat ránt egynletes tempónál, de gyorsításnál nem szaggat? Olyan, mintha az egyik henger nem kapna néha szikrát.
Benzin üzemen nem veszek rajta észre semmit, de a gázüzem érzékenyebb a pöpec gyújtásra. Gyertyákat megnéztük, szépek. Kábeleknél, a 3-as henger kábele 46 ohm az ellenállás. A többi kábelen, 8-9 ohm közt van. esetleg gyertyakorbács, vagy ha csak egy rossz akkor csak azt?

Szeva!

Nekem is volt hasonló problémám. Én a gyújtás kábeleivel kezdtem a cserélgetést miután bemérték, hogy az egyik henger néha kihagy. Vettem 15-ért kábeleket de a probléma nem szűnt meg. Véletlenül vettem észre, hogy az egyik gyertyán hajszálrepedés volt. Ha a kölcsöncuccokkal is csinálja, koszos kézzel dörzsöld meg a gyertyák kerámiatestét....hátha. Nem tudom milyen régi a gyertyakábeled, de a gumicsövét ha meghajlítod és repedés van rajta akkor szerintem csere mert néha-néha áthúzhat a hengerfejhez és ugyan ilyen tüneteket produkál. Csinálhat még ilyet a légtömegmérő 2 érzékelője is ha koszosak vagy olajosak. Finom szőrű kis ecsettel meg tudod pucolni őket. Jókat integet2
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #649 Dátum: 2010.03.24 szerda, 21:47:07 »

Húúúú..
Ne haragúdj, de még mindig nem sikerült visszahívni Téged... szomoru1
Tudom bunkó vagyok, de új hely, stb-stb...
De ne félj, egyszer visszahívlak! eplus2

Én a gázra tippelek...

Gáz jóság, de sokkal érzékenyebb a gyújtásra. Benzinen is kijönne idővel. 5000 km-et ment el beszerelés óta. -15-ben se volt gond. Átlag fogyasztás meg 9 liter gázból. Néha kevesebb. Literje 170ft, nem rossz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.