Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:47:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677671 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2010.04.13 kedd, 15:23:49 »

Van-e itt rajtam kívül RT-s motorkódja? Állítólag ezzel a kóddal csak néhány hónapig gyártottak mondit, gyártás-váltás időszakban. És emiatt kicsit kacifántosak lehetnek néha a dolgok.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2010.04.13 kedd, 20:14:08 »

Van-e itt rajtam kívül RT-s motorkódja? Állítólag ezzel a kóddal csak néhány hónapig gyártottak mondit, gyártás-váltás időszakban. És emiatt kicsit kacifántosak lehetnek néha a dolgok.
érdekes,én még nem találkoztam vele.mindig tanul az ember valami újat.
Naplózva
buckalako
Vendég
« Új hozzászólás #702 Dátum: 2010.04.13 kedd, 21:00:08 »

Szervusztok nem regén vetem egy 1.8 Mondeot  Én előtte skodas voltam  tudnátok egy két jó tanácsot adni ?

a mondeom automata váltós   előre is köszönöm mindenkinek a segítséget meg a tanácsokat 
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2010.04.13 kedd, 21:38:33 »

Szervusztok nem regén vetem egy 1.8 Mondeot  Én előtte skodas voltam  tudnátok egy két jó tanácsot adni ?

a mondeom automata váltós   előre is köszönöm mindenkinek a segítséget meg a tanácsokat 
ajjajjaj...inkább vetted volna meg az enyémet...sajnos-bár nem szeretnék a lelkivilágodba tiporni rögtön a legelején-de az automata váltós egyes mondeokkal enyhén szólva nagyon nagyot lehet szívni.Túl azon,hogyha meghal akkor a javítása annyiba kerül,amennyiért nem éri meg...általában vagy bontottat raknak bele vagy átépítik kéziváltósra.Ha csak elkezd tönkremenni,akkor elég sok mindent visz magával.Motorvezérlést (gyújtás,alapjárat leginkább,de a szabályozásba is bele tud piszkálni úgy,hogy össze-vissza fog járni) .Nem véletlenül van tele a hahu automata mondeokkal...Ha szerencsés vagy,akkor egy ideig nem kell hozzányúlni,de ez sajnos nagyon de nagyon ritka kivétel.
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #704 Dátum: 2010.04.13 kedd, 23:08:26 »

Szervusztok nem regén vetem egy 1.8 Mondeot  Én előtte skodas voltam  tudnátok egy két jó tanácsot adni ?

a mondeom automata váltós   előre is köszönöm mindenkinek a segítséget meg a tanácsokat 

Szeva.

Hát igen......csatlakozom misi107 hozzászólásához bár nekem is automata, 2 littyósom van. Nálam az előző tulaj az após volt és úgy adta át, hogy asszem 160 ezer km után teljesen felújíttatta (185000 ropiért). Sajnos elég lábfüggő az automata. Mondhatni a 136 csikó kicsit felesleges is bele rinya. Nem éri meg nyüstölni. Úgy tudom 1/2 literrel többet is eszik mint a manuális. Van néhány jó dolog az automatában de ha egyszer behal........
Tanácsot? Csak saját Ford olaj semmi adalék, Motocraft gyertyák, váltó olajszint folyamatos ellenőrzése, időközönként cseréje. Ennyi jut eszembe vigyor3
Üdv.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2010.04.14 szerda, 10:55:02 »

Szia Gabi!

Küldtem pü.-t.
Hova?
Ide csak Ferqo küldött, emilre alkatrészügyben kaptam mástól, nem találom sehol. Küldd újból.
Naplózva
stadigabi
Vendég
« Új hozzászólás #706 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 20:59:00 »

Hali!
Decemberben vettem a jószágomat (1,8 16V 1995), miután kicsit rendbe szedtem, kíváncsi voltam, mennyi paripa maradt a motorban.

http://www.stadigabi.com/adatlap.jpg

Becsókolok annak az autógyártónak, amelyik olyan kocsit gyárt, amelyikből 15 évesem, sokadik tulajjal, mindössze 2LE-t hiányzik!

 worship worship worship

Sok sikert a Mondiknak!
Gábor

Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 21:04:59 »

Hali!
Decemberben vettem a jószágomat (1,8 16V 1995), miután kicsit rendbe szedtem, kíváncsi voltam, mennyi paripa maradt a motorban.

http://www.stadigabi.com/adatlap.jpg

Becsókolok annak az autógyártónak, amelyik olyan kocsit gyárt, amelyikből 15 évesem, sokadik tulajjal, mindössze 2LE-t hiányzik!

 worship worship worship

Sok sikert a Mondiknak!
Gábor


Szia!

Megkérdezhetem mennyiért csinálnak egy ilyen telj. mérést?

kösz  :worship:V.Tamás  integet2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 21:07:41 »

Hali!
Decemberben vettem a jószágomat (1,8 16V 1995), miután kicsit rendbe szedtem, kíváncsi voltam, mennyi paripa maradt a motorban.

http://www.stadigabi.com/adatlap.jpg

Becsókolok annak az autógyártónak, amelyik olyan kocsit gyárt, amelyikből 15 évesem, sokadik tulajjal, mindössze 2LE-t hiányzik!

 worship worship worship

Sok sikert a Mondiknak!
Gábor


taps taps taps
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 21:09:13 »

Szia!

Megkérdezhetem mennyiért csinálnak egy ilyen telj. mérést?

kösz  :worship:V.Tamás  integet2
pl itt 15eft http://www.autokorbel.hu/ford.php?type=tipus&ID=9313
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stadigabi
Vendég
« Új hozzászólás #710 Dátum: 2010.04.16 péntek, 21:24:17 »


12.500
Szerintem ha többen mentek, lesz még 10.000 is... smile
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2010.04.17 szombat, 13:11:31 »

Hali!
Decemberben vettem a jószágomat (1,8 16V 1995), miután kicsit rendbe szedtem, kíváncsi voltam, mennyi paripa maradt a motorban.

http://www.stadigabi.com/adatlap.jpg

Becsókolok annak az autógyártónak, amelyik olyan kocsit gyárt, amelyikből 15 évesem, sokadik tulajjal, mindössze 2LE-t hiányzik!

 worship worship worship

Sok sikert a Mondiknak!
Gábor

 



Volt néhány autóm és a mondi előtt nem voltam márka függő. Sokat bírnak ezek......Gondoljatok bele, a mai autókkal hová jutottunk, hol tartunk. Régen a ladát 100-ezer km után gyűrűztetni kellett. Ma egy mondeo MK1 400-ig meg sem áll. És ha rendszeresen karbantartják a paripát a tulajok, nincs vele sok gond (max fejetlenségből). Én áthordtam a Gellérthegyet Lukácsházára  Shocked  vigyor3 a fém-asszonnyal és biztos vagyok benne, hogy több márka elkopott volna, míg most a mondim a következő 2 évre vár, hogy visszahordjuk nyes 
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 14:20:29 »

Sziasztok!

A friss mondeo tulajdonos figyelmébe: én kb egy éve vettem az enyémet, MKI-e, manuális, 1.6-os. Rögtön vezérműszíj+folyékony dolgok cseréjével kezdtük, kapott új fékbetéteket, volt egy kuplungtárcsa csere, és kész Takarékosan vezetve városon kívül 8 litert eszik kerek-perec, úgy hogy bioetanolból is van a benzin mellett. Bár tavaly Horvátországban az autópályán megpakolva 140-nél evett 7.3-at a drágábbik shell benzinből.

Igyekszem takarékosan vezetni, de ezt a 8 litert kicsit sokallom országútra. Igaz, hogy van olyan márkatárs, aki itt a listán 12 literekről ír.

Amit észrevetem, elkezdte enni az olajat. 1000 km alatt bekap egy litert. A hangja szép, erő van benne, szerintem természetes gyűrű kopás. Tudja valaki mennyibe kerülne a csere anyagköltsége?

Üdv:Bluelite
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 15:28:54 »

elég nagy a kasztni, nem sok az a fogyasztás

lehet szelepszár szimering is akár, ezt szerelő látja igazából pontosan, ha belenéz
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 10:14:15 »

elég nagy a kasztni, nem sok az a fogyasztás

lehet szelepszár szimering is akár, ezt szerelő látja igazából pontosan, ha belenéz

Bocsi, elfelejtettem leírni, azokat is cseréltük, mert elkezdett füstölni mint állat. Sajnos ez a vételkor nem derült ki, nem hoztam volna el, ha tudom hogy egy olajkályha  Wink

Üdv: BluElite
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #715 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 12:43:04 »

Bocsi, elfelejtettem leírni, azokat is cseréltük, mert elkezdett füstölni mint állat. Sajnos ez a vételkor nem derült ki, nem hoztam volna el, ha tudom hogy egy olajkályha  Wink

Üdv: BluElite

az enyém 2.0 és 4x4-es, az országúti fogyasztása 7 liter, a városi az bődületesen nagy a mindig hideg motor miatt, az olajfogyasztás pedig mérhetetlenül alacsony (és nem tudom hány kilométer lehet a kocsiban...)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 15:11:25 »

az enyém 2.0 és 4x4-es, az országúti fogyasztása 7 liter, a városi az bődületesen nagy a mindig hideg motor miatt, az olajfogyasztás pedig mérhetetlenül alacsony (és nem tudom hány kilométer lehet a kocsiban...)

 wave
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2010.04.20 kedd, 21:23:49 »

az enyém 2.0 és 4x4-es, az országúti fogyasztása 7 liter, a városi az bődületesen nagy a mindig hideg motor miatt, az olajfogyasztás pedig mérhetetlenül alacsony (és nem tudom hány kilométer lehet a kocsiban...)

Ez igen. Mi a titka?  taps

A városi fogyasztásról inkább én sem számolok be. Az országútit el tudom hinni, mivel valamelyik gépkönyv is olyan 7-7,5 litereket ír. Ezért is sokallom a 8 litert, pedig igyekszem takarékosan vezetni. A régi 105-ös Skodámmal huszonéves korában is eljártam országúton stabil 5.2-vel, a céges kocsik is keveset esznek nálam. A Fordra is nagyon vigyázok, ezért sem értem. Nem baj, lehet hogy gyűrűzés lesz belőle. Aztán ha kevesebb olaj fogy, talán kevesebb benzin is a tökéletesebb égés miatt. Mondom én mint laikus. Ha le tudnám vinni 7 literre, nem panaszkodnék, hiszen ekkora súlyt tényleg cipelni kell valaminek. De a 8 litert kicsit sokallom.

Lehet hogy már kérdeztem: nem tudjátok, hogy a gyűrű garnitúrát mennyiért osztják?

Üdv: BluElite
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2010.04.21 szerda, 00:51:12 »

hi.tankoltam e-85 az autóba mk1 be felebe ,mert azt mondták igy lehet.De elkezdett dadogni a motor,gondolkodtam az átalakítón de ezek után ki tudja hogy úgy ó e lenne!?Szerintetek mit tegyek, vagy meséljetek már erröl az anyagról mondeoba...... jó ez?Huh??
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #719 Dátum: 2010.04.21 szerda, 02:16:27 »

hi.tankoltam e-85 az autóba mk1 be felebe ,mert azt mondták igy lehet.De elkezdett dadogni a motor,gondolkodtam az átalakítón de ezek után ki tudja hogy úgy ó e lenne!?Szerintetek mit tegyek, vagy meséljetek már erröl az anyagról mondeoba...... jó ez?Huh??
én kb. 3 hónapja kezdtem el járni vele.jelenleg 20l benzin/40l etanol keverékkel járok.fogyi városban 12 liter (csak város!) Nálam ez a szint az,amit minden gond nélkül feldolgoz a motor.Kipróbáltam a 15/45 arányt,de az már kevés volt,akkor kezdett el rángatni a motor,nem is nyúztam vele.Nincs átalakítóm,anélkül megy.A rángatás főleg kezdetben ne lepjen meg.Érdemes egy noname legolcsóbb szűrőt betenni,mert az etanol feloldja a tankban a vizet és minden szutykot és amit nem fog meg a szűrő azt elégeti.1-2e km múlva meg már a gyári szűrőt be lehet tenni.a jó műszaki állapot nem hátrány (gyertya,kábel,lambdaszonda,vákumrendszer,szívóoldal...)
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2010.04.21 szerda, 07:54:04 »

hi.tankoltam e-85 az autóba mk1 be felebe ,mert azt mondták igy lehet.De elkezdett dadogni a motor,gondolkodtam az átalakítón de ezek után ki tudja hogy úgy ó e lenne!?Szerintetek mit tegyek, vagy meséljetek már erröl az anyagról mondeoba...... jó ez?Huh??

Szia!

Én is felesben tankulom, semmi gond. Kb 60/40-70/30 aránynál hidegen nagyon dadog, melegen semmi gond. Átalakítóm nincs.

Üdv: BluELite
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #721 Dátum: 2010.04.21 szerda, 10:23:29 »

Ez igen. Mi a titka?  taps

A városi fogyasztásról inkább én sem számolok be. Az országútit el tudom hinni, mivel valamelyik gépkönyv is olyan 7-7,5 litereket ír. Ezért is sokallom a 8 litert, pedig igyekszem takarékosan vezetni. A régi 105-ös Skodámmal huszonéves korában is eljártam országúton stabil 5.2-vel, a céges kocsik is keveset esznek nálam. A Fordra is nagyon vigyázok, ezért sem értem. Nem baj, lehet hogy gyűrűzés lesz belőle. Aztán ha kevesebb olaj fogy, talán kevesebb benzin is a tökéletesebb égés miatt. Mondom én mint laikus. Ha le tudnám vinni 7 literre, nem panaszkodnék, hiszen ekkora súlyt tényleg cipelni kell valaminek. De a 8 litert kicsit sokallom.

Lehet hogy már kérdeztem: nem tudjátok, hogy a gyűrű garnitúrát mennyiért osztják?

Üdv: BluElite

de egyszer 6 literes  finom fogyasztást mértem Debrecentől a horvát határig, szerintem a letenyei kútnál vágták át magukat a kutasok, egyszer a saját kárukra  action is tévedhetnek
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2010.04.21 szerda, 13:42:18 »

Ez igen. Mi a titka?  taps

A városi fogyasztásról inkább én sem számolok be. Az országútit el tudom hinni, mivel valamelyik gépkönyv is olyan 7-7,5 litereket ír. Ezért is sokallom a 8 litert, pedig igyekszem takarékosan vezetni. A régi 105-ös Skodámmal huszonéves korában is eljártam országúton stabil 5.2-vel, a céges kocsik is keveset esznek nálam. A Fordra is nagyon vigyázok, ezért sem értem. Nem baj, lehet hogy gyűrűzés lesz belőle. Aztán ha kevesebb olaj fogy, talán kevesebb benzin is a tökéletesebb égés miatt. Mondom én mint laikus. Ha le tudnám vinni 7 literre, nem panaszkodnék, hiszen ekkora súlyt tényleg cipelni kell valaminek. De a 8 litert kicsit sokallom.

Lehet hogy már kérdeztem: nem tudjátok, hogy a gyűrű garnitúrát mennyiért osztják?

Üdv: BluElite
na ja,csak a skoda nem másfél tonna és nemigen volt ennyi elektromos kütyü benne.nekem a legkevesebb 6.9 liter volt országúton (szeged-orosháza 100-110-120...padló...ketten voltunk tankolás ugyanannál a kútnál,ugyanannál a fejnél egy kattig) de tavaly egyheti cucc+kaja+minden felesleges dolog 2 felnőtt (210 kg?)-egy gyerek+klíma és 8 liter volt (90-100-110...rövid pályán padló 190 km/h gps mérés)
Naplózva
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2010.04.21 szerda, 19:19:07 »

Hello!
Kösz mindenkinek a sok okosságot. Asszem az olvasásban nem hagytam ki semmit, de a saját bajomban nem haladtam előbbre.
Mondeo Turnier 2,0 16 v. 1994. vagyis Mondeo I.
Alap-, és 1/3 gáz közt -- haladva -- kissé rángat.
Más intervallumban hibátlan:
- könnyen indul hidegen-melegen egyaránt;
- egyenletes alapjárat;
- jól-, és kihagyás nélkül gyorsul;
- akár 190 km/h -val is megy tartósan;
Hűtés, kenés, gyujtás felújítva, rendben.
Már mindent elvégeztem amit itt olvastam, főként az "Alapjárat" topicon, de a hibám változatlan.
Egyedül a kipufogó csöveken lévő cuccokat nem cseréltem, de az ottani csatlakozázokat, légzárásokat ellenőriztem.
Van egy hátul törött 1,6-osom 1993-as, ami a korábbi hibátlan Mondeóm volt, abból is tudok építkezni.
Egy rohadék részeg amerikaimagyar vágta le a hátulját, amikor az autóm a  kapuban állt, a próba rendszámos lejárt biztosítású
CADILLAC Escalade -jával, aztán gyorsan haza utazott, én meg szívok. Vettem ezt a 2,0 -st, szeretem, csinálom.
A tolatólámpám 3m után elaludt, s az itteni help alapján megcsináltam. Kösz azt is.
Tudtok a rángatásra valamit?
Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2010.04.21 szerda, 19:24:05 »

Hello!
Kösz mindenkinek a sok okosságot. Asszem az olvasásban nem hagytam ki semmit, de a saját bajomban nem haladtam előbbre.
Mondeo Turnier 2,0 16 v. 1994. vagyis Mondeo I.
Alap-, és 1/3 gáz közt -- haladva -- kissé rángat.
Más intervallumban hibátlan:
- könnyen indul hidegen-melegen egyaránt;
- egyenletes alapjárat;
- jól-, és kihagyás nélkül gyorsul;
- akár 190 km/h -val is megy tartósan;
Hűtés, kenés, gyujtás felújítva, rendben.
Már mindent elvégeztem amit itt olvastam, főként az "Alapjárat" topicon, de a hibám változatlan.
Egyedül a kipufogó csöveken lévő cuccokat nem cseréltem, de az ottani csatlakozázokat, légzárásokat ellenőriztem.
Van egy hátul törött 1,6-osom 1993-as, ami a korábbi hibátlan Mondeóm volt, abból is tudok építkezni.
Egy rohadék részeg amerikaimagyar vágta le a hátulját, amikor az autóm a  kapuban állt, a próba rendszámos lejárt biztosítású
CADILLAC Escalade -jával, aztán gyorsan haza utazott, én meg szívok. Vettem ezt a 2,0 -st, szeretem, csinálom.
A tolatólámpám 3m után elaludt, s az itteni help alapján megcsináltam. Kösz azt is.
Tudtok a rángatásra valamit?
pedig a rángatást jellemzően azok okozzák,amiket leírtál.ami lehetséges lehet még,az ellustult lambdaszonda illetve a tűzfalon valamelyik vákumos cucc hibája.Szánj rá egy napot,cserélgesd az alkatrészeket és próbálkozz így kiszúrni a dolgot.Nálam esős időben illetve most motormosás után jött elő,de mikorra kiszáradt rendesen szépen el is múlt.Ilyen ránngatást okozhat még az eldugult katalizátor is,mert kisgázon torlódást okoz a motor felé,nagyobb gázon tud csak átmenni rajta a kipufogógáz.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2010.04.21 szerda, 21:09:35 »

Hello!
Kösz mindenkinek a sok okosságot. Asszem az olvasásban nem hagytam ki semmit, de a saját bajomban nem haladtam előbbre.
Mondeo Turnier 2,0 16 v. 1994. vagyis Mondeo I.
Alap-, és 1/3 gáz közt -- haladva -- kissé rángat.
Más intervallumban hibátlan:
- könnyen indul hidegen-melegen egyaránt;
- egyenletes alapjárat;
- jól-, és kihagyás nélkül gyorsul;
- akár 190 km/h -val is megy tartósan;
Hűtés, kenés, gyujtás felújítva, rendben.
Már mindent elvégeztem amit itt olvastam, főként az "Alapjárat" topicon, de a hibám változatlan.
Egyedül a kipufogó csöveken lévő cuccokat nem cseréltem, de az ottani csatlakozázokat, légzárásokat ellenőriztem.
Van egy hátul törött 1,6-osom 1993-as, ami a korábbi hibátlan Mondeóm volt, abból is tudok építkezni.
Egy rohadék részeg amerikaimagyar vágta le a hátulját, amikor az autóm a  kapuban állt, a próba rendszámos lejárt biztosítású
CADILLAC Escalade -jával, aztán gyorsan haza utazott, én meg szívok. Vettem ezt a 2,0 -st, szeretem, csinálom.
A tolatólámpám 3m után elaludt, s az itteni help alapján megcsináltam. Kösz azt is.
Tudtok a rángatásra valamit?
Szia Steve!

Bocs, hogy nem a kérdésedre válaszolok, de olvastam, hogy a tolatólámpáddal gond volt. Leírnád nekem ,hogy hogyan oldottad meg a problémát? Előre is köszi.

Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 07:13:37 »

Szia Steve!

Bocs, hogy nem a kérdésedre válaszolok, de olvastam, hogy a tolatólámpáddal gond volt. Leírnád nekem ,hogy hogyan oldottad meg a problémát? Előre is köszi.


ezt a nagy piros szart meg szedd már ki belőle,tudtommal senki nem vak.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 07:16:50 »

Hello!
Kösz mindenkinek a sok okosságot. Asszem az olvasásban nem hagytam ki semmit, de a saját bajomban nem haladtam előbbre.
Mondeo Turnier 2,0 16 v. 1994. vagyis Mondeo I.

- könnyen indul hidegen-melegen egyaránt;
- egyenletes alapjárat;
- jól-, és kihagyás nélkül gyorsul;
- akár 190 km/h -val is megy tartósan;
Hűtés, kenés, gyujtás felújítva, rendben.
Már mindent elvégeztem amit itt olvastam, főként az "Alapjárat" topicon, de a hibám változatlan.
Egyedül a kipufogó csöveken lévő cuccokat nem cseréltem, de az ottani csatlakozázokat, légzárásokat ellenőriztem.
Van egy hátul törött 1,6-osom 1993-as, ami a korábbi hibátlan Mondeóm volt, abból is tudok építkezni.
Egy rohadék részeg amerikaimagyar vágta le a hátulját, amikor az autóm a  kapuban állt, a próba rendszámos lejárt biztosítású
CADILLAC Escalade -jával, aztán gyorsan haza utazott, én meg szívok. Vettem ezt a 2,0 -st, szeretem, csinálom.
A tolatólámpám 3m után elaludt, s az itteni help alapján megcsináltam. Kösz azt is.
Tudtok a rángatásra valamit?
ezt a nagy piros ***t meg szedd már ki belőle,tudtommal senki nem vak.Lehetőleg mellőzd,ha a probléma nagyságát akarod érzékeltetni,keress már más megoldást.Mondjuk készíts videót,töltsd fel az indára és tegyél ki egy linket hozzá.Egyelőre még szükségem van a retinámra meg szerintem másnak is.
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 09:36:09 »

Na, azt hsiem kibújt a szög a zsákból. Gázon és benzinen is torpan, de már nem csak részterhelésnél. Lyukas a kipufogóm a katalizátor előtt, ez a kisebbik gond, ez ma orvosolva lesz. A másik, fütyül a motor, tehát valahol frankón falsot szív. T-elem, meg melyik lehet még szétrohadva? Cromax oldalon hogyan kerehetek rá ezekre a cuccokra, milyen néven? Vákuumra seemilyen találat nincs.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 10:20:24 »

Na, azt hsiem kibújt a szög a zsákból. Gázon és benzinen is torpan, de már nem csak részterhelésnél. Lyukas a kipufogóm a katalizátor előtt, ez a kisebbik gond, ez ma orvosolva lesz. A másik, fütyül a motor, tehát valahol frankón falsot szív. T-elem, meg melyik lehet még szétrohadva? Cromax oldalon hogyan kerehetek rá ezekre a cuccokra, milyen néven? Vákuumra seemilyen találat nincs.
Általában a szívócső illesztéseknél,a folytószelep és a műanyagdoboz találkozásánál (gumigyűrű van köztük,az enyém megkeményedett és nem tömített,igaz csak amikor meghirdettem az autót akkor derült,amúgy évek óta nincs rajta),akkor a folytószelep-szívósor közötti tömítésnél gyakori a fals levegő szívás.A fütyülés annyira legyen mérvadó,hogy nekem a pillangószelepen levő picurka lukon kis gáznál hallhatóan fütyül a levegő (nincs műanyagdoboz így nem is nyeli el a hangot...) A t elemen kívül bármelyik vákumcső lehet a ludas...nincs lecsúszva valamelyik a helyéről?
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 10:57:32 »

Általában a szívócső illesztéseknél,a folytószelep és a műanyagdoboz találkozásánál (gumigyűrű van köztük,az enyém megkeményedett és nem tömített,igaz csak amikor meghirdettem az autót akkor derült,amúgy évek óta nincs rajta),akkor a folytószelep-szívósor közötti tömítésnél gyakori a fals levegő szívás.A fütyülés annyira legyen mérvadó,hogy nekem a pillangószelepen levő picurka lukon kis gáznál hallhatóan fütyül a levegő (nincs műanyagdoboz így nem is nyeli el a hangot...) A t elemen kívül bármelyik vákumcső lehet a ludas...nincs lecsúszva valamelyik a helyéről?
Ha csak fütyülne, nem érdekelne, legeljebb dobbal kísérném. De a mellékjelenség, a torpanás a zavaró. Szívóoldal, lehet, most már remélem könnyebb lesz felderíteni. Lehet olyan is, hogy csak szétcsúszott? Szívóoldali tömítés drága, nehéz a cseréje?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 11:07:56 »

Ha csak fütyülne, nem érdekelne, legeljebb dobbal kísérném. De a mellékjelenség, a torpanás a zavaró. Szívóoldal, lehet, most már remélem könnyebb lesz felderíteni. Lehet olyan is, hogy csak szétcsúszott? Szívóoldali tömítés drága, nehéz a cseréje?
nem a szívósor tömítésről van szó, hanem a fojtószelepház alatt lévőről, azt 4db torx csavar tartja
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 11:37:17 »

Ha csak fütyülne, nem érdekelne, legeljebb dobbal kísérném. De a mellékjelenség, a torpanás a zavaró. Szívóoldal, lehet, most már remélem könnyebb lesz felderíteni. Lehet olyan is, hogy csak szétcsúszott? Szívóoldali tömítés drága, nehéz a cseréje?
ahogy yooccoo írja.az egy sima fémlap,nálam kettő darab van berakva mert egy nem tömített...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 12:05:01 »

ahogy yooccoo írja.az egy sima fémlap,nálam kettő darab van berakva mert egy nem tömített...
szilo? ott nem annyira meleg a helyzet, talán kibírná
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 12:48:39 »

szilo? ott nem annyira meleg a helyzet, talán kibírná
az a baj,hogy szerintem nem véletlenül van fém tömítés.Elvégre ha elöregszik a sziló és elkezd leválni,akkor a motor símán beszívja.Aztán vagy elég vagy felkenődik a henger falára v. darabokban távozik .Szerintem jobb nem kísérletezni vele.Én egy helyen próbáltam a gumiánt,méghozzá a sierra szívócsövében a hőm. jeladó rögzítésére.De ott egyáltalán nincs hőterhelés (bár hőálló) viszont ott is csak kívül kentem be,hogy a csőbe ne jusson belőle.
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 13:29:21 »

az a baj,hogy szerintem nem véletlenül van fém tömítés.Elvégre ha elöregszik a sziló és elkezd leválni,akkor a motor símán beszívja.Aztán vagy elég vagy felkenődik a henger falára v. darabokban távozik .Szerintem jobb nem kísérletezni vele.Én egy helyen próbáltam a gumiánt,méghozzá a sierra szívócsövében a hőm. jeladó rögzítésére.De ott egyáltalán nincs hőterhelés (bár hőálló) viszont ott is csak kívül kentem be,hogy a csőbe ne jusson belőle.

Akkor ezt egyszerű orvosolni? Már egy hozzáértőnek, jómagam nem piszkálnám.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 13:37:41 »

Akkor ezt egyszerű orvosolni? Már egy hozzáértőnek, jómagam nem piszkálnám.
te is meg tudod csinálni, csak kell egy ilyen alátétet venned valamelyik autósboltban
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 15:30:08 »

Hello!
Kösz mindenkinek a sok okosságot. Asszem az olvasásban nem hagytam ki semmit, de a saját bajomban nem haladtam előbbre.
Mondeo Turnier 2,0 16 v. 1994. vagyis Mondeo I.

Más intervallumban hibátlan:
- könnyen indul hidegen-melegen egyaránt;
- egyenletes alapjárat;
- jól-, és kihagyás nélkül gyorsul;
- akár 190 km/h -val is megy tartósan;
Hűtés, kenés, gyujtás felújítva, rendben.
Már mindent elvégeztem amit itt olvastam, főként az "Alapjárat" topicon, de a hibám változatlan.
Egyedül a kipufogó csöveken lévő cuccokat nem cseréltem, de az ottani csatlakozázokat, légzárásokat ellenőriztem.
Van egy hátul törött 1,6-osom 1993-as, ami a korábbi hibátlan Mondeóm volt, abból is tudok építkezni.
Egy rohadék részeg amerikaimagyar vágta le a hátulját, amikor az autóm a  kapuban állt, a próba rendszámos lejárt biztosítású
CADILLAC Escalade -jával, aztán gyorsan haza utazott, én meg szívok. Vettem ezt a 2,0 -st, szeretem, csinálom.
A tolatólámpám 3m után elaludt, s az itteni help alapján megcsináltam. Kösz azt is.
Tudtok a rángatásra valamit?

Hi. Ha esetleg nem találsz megoldást a problémádra, tégy egy próbát és tankolj máshol. Rossz minőségű benya is okozhat ilyet.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 16:28:11 »

Akkor ezt egyszerű orvosolni? Már egy hozzáértőnek, jómagam nem piszkálnám.
leveszed a műanyag dobozt a folytószelepről.kikötöd a gázbowdent (műanyag pöcköt ki kell pattintani kicsit előre kell fordítani a folytószelep racsniját és ki lehet akasztani a gázhuzalt,ugyanígy járj el,ha van tempomatod),jeladó csatlakozót leveszed a másik oldalon.fogsz egy nem tudom mekkora torx bitfejet a hozzá tartozó nyéllel és kicsavarod a négy csavart.alatta van egy fém lap,az a tömítés.visszatétel értelemszerűen.ha már levetted takarítsd ki a trutyit a folytószelepházból és pillangószelepről!sokat jelent,van róla cikk a főoldalon illetve más mondeos oldalakon.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 16:41:58 »

leveszed a műanyag dobozt a folytószelepről.kikötöd a gázbowdent (műanyag pöcköt ki kell pattintani kicsit előre kell fordítani a folytószelep racsniját és ki lehet akasztani a gázhuzalt,ugyanígy járj el,ha van tempomatod),jeladó csatlakozót leveszed a másik oldalon.fogsz egy nem tudom mekkora torx bitfejet a hozzá tartozó nyéllel és kicsavarod a négy csavart.alatta van egy fém lap,az a tömítés.visszatétel értelemszerűen.ha már levetted takarítsd ki a trutyit a folytószelepházból és pillangószelepről!sokat jelent,van róla cikk a főoldalon illetve más mondeos oldalakon.
nem szükséges a gázbowdent kikötni, én csak simán félrerakom madzagostul
25-30 körüli a torx
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #740 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 19:32:32 »

Na, az van, hogy a fütty, az a klíma kompresszor adja. Kipufogót kihegesztettük. Kiderült, a kipufogósor tömítés, és a tűzkarika van szénné égve. Nem falsot szív, hanem falsot fúj. Ez a lyuk okozhat, torpanást menet közben? Végülis a lamdát eléggé megtévesztheti.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 19:37:17 »

Na, az van, hogy a fütty, az a klíma kompresszor adja. Kipufogót kihegesztettük. Kiderült, a kipufogósor tömítés, és a tűzkarika van szénné égve. Nem falsot szív, hanem falsot fúj. Ez a lyuk okozhat, torpanást menet közben? Végülis a lamdát eléggé megtévesztheti.
naná,hogy okozhat.nálam a kat. teteje kirohadt és ott fújt ki.Na,az volt a legutolsó dolog,amit megnéztem...
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #742 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 19:47:12 »

naná,hogy okozhat.nálam a kat. teteje kirohadt és ott fújt ki.Na,az volt a legutolsó dolog,amit megnéztem...
Már meg van rendelve a cucc. Kivagyok ezektől a kis rejtett, alattomos gyüszöktől Pont három éve jártam hasonló cipőben. Az se volt kellemes.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 20:02:39 »

Már meg van rendelve a cucc. Kivagyok ezektől a kis rejtett, alattomos gyüszöktől Pont három éve jártam hasonló cipőben. Az se volt kellemes.
sajnos az autónál ami nem volt cserélve,na az adja meg magát.kopkopkop az utóbbi három hónapban nálam csak a főfékhengert kellett cserélni.ami természetesen az autó vásárlása óta gond nélkül dolgozott...viszont minden más igen,így mára olyan 80%-ban időben be tudom lőni,mit kell cserélni.
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2010.04.23 péntek, 00:06:53 »

Hi az lehet hogy a kombi mondimra nem jo a kombi hátsó kipufogo dob hanem a szedáné jó rá???ugyan is ami a kombira ki van írva katalogus szerint a nekem nem fért el a futomű,tank és a potkeréktől!!!hát hogy van ez!de ha valaki küldene képet hogyan van neki felrakva azt köszönöm!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2010.04.23 péntek, 08:49:28 »

Hi az lehet hogy a kombi mondimra nem jo a kombi hátsó kipufogo dob hanem a szedáné jó rá???ugyan is ami a kombira ki van írva katalogus szerint a nekem nem fért el a futomű,tank és a potkeréktől!!!hát hogy van ez!de ha valaki küldene képet hogyan van neki felrakva azt köszönöm!!
kialakított helye van, csak egyféleképpen tudod felrakni
szerintem valaki elnézte azt a katalógust ...
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #746 Dátum: 2010.04.23 péntek, 09:39:45 »

Hi az lehet hogy a kombi mondimra nem jo a kombi hátsó kipufogo dob hanem a szedáné jó rá???ugyan is ami a kombira ki van írva katalogus szerint a nekem nem fért el a futomű,tank és a potkeréktől!!!hát hogy van ez!de ha valaki küldene képet hogyan van neki felrakva azt köszönöm!!

olyan kipufogóshoz menj, aki nem katalógusból szedegeti össze az alkatrészeket, hanem a fejéből, és egyedi rendszert hegeszt össze

töredékéből megvan, mert a katalógusból dolgozó mesterek a magasárú alkatrészek eladásában érdekeltek

a kétliteres kombinak az autó középvonalától kissé jobbra jön a cső, a lökös alatt átmegy a baloldalra egy nagy dobba, majd onnan vissza a jobboldara egy végdobba...szerintem tök felesleges ennyire bonyolítani a füst útját, nekem egy dob lett az eredeti kettő helyett, szép öblös a hangja, de mégsem kelti szakadt kipufogó érzetét
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #747 Dátum: 2010.04.23 péntek, 13:27:19 »

olyan kipufogóshoz menj, aki nem katalógusból szedegeti össze az alkatrészeket, hanem a fejéből, és egyedi rendszert hegeszt össze

töredékéből megvan, mert a katalógusból dolgozó mesterek a magasárú alkatrészek eladásában érdekeltek

a kétliteres kombinak az autó középvonalától kissé jobbra jön a cső, a lökös alatt átmegy a baloldalra egy nagy dobba, majd onnan vissza a jobboldara egy végdobba...szerintem tök felesleges ennyire bonyolítani a füst útját, nekem egy dob lett az eredeti kettő helyett, szép öblös a hangja, de mégsem kelti szakadt kipufogó érzetét

2éve szétrohadt a dobom. Mondom veszek egyet. Azongya nekem a boltos 52000ft. Nem a gyárból akarok részesedést vásárolni, csak egy nyűves dobot. Csináltattam egy nagyon frankót, mindennel együtt 11000 forintért. Sose veszek gyári kipuff cuccot.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #748 Dátum: 2010.04.23 péntek, 22:13:15 »

Kedves Kollégák!

Azt hiszem kezdem kapizsgálni, hová tűnik az olaj a motorból (MK1, 1.6B Zetec). Bár a motorház ugye tele van tömve mindenféle alkatrésszel és egy tűt is nehéz lenne bent elejteni, de észrevettem, hogy a sebességváltó ház tetején,pontosabban inkább az autó eleje felé eső részén erősen olajos. Friss olaj.Gondolom menet közben "pumpálhatja ki". Álló helyzetben nem észlelek pl. olajtócsát a kocsi alatt, annak ellenére hogy alig ezer km alatt elfogy egy liter. Ez is biztos közre játszik, de a gyűrűzést is fontolgatom (szelepszár szimeringek újak). Megkérdeztem, kb 16 ezer a gyűrű garnitúra + tömítések.

Visszatérve a problémára, nincs ötletetek hogy honnét folyhat az olaj?

Továbbá éppen ma elkezdett egy érdekes dolgot művelni az autó: kuplungoláskor, kb azon a ponton ahol csúszik a kuplung, hallok egy kattanó hangot. Fogalmam sincs, mi lehet. Nem kimondottan a motortérből jön, inkább a pedál tetejétől valahonnan. Azt hiszem holnap nekifekszek barkácsolni :-)

Köszönettel: BluElite
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #749 Dátum: 2010.04.23 péntek, 23:23:31 »

Kedves Kollégák!

Azt hiszem kezdem kapizsgálni, hová tűnik az olaj a motorból (MK1, 1.6B Zetec). Bár a motorház ugye tele van tömve mindenféle alkatrésszel és egy tűt is nehéz lenne bent elejteni, de észrevettem, hogy a sebességváltó ház tetején,pontosabban inkább az autó eleje felé eső részén erősen olajos. Friss olaj.Gondolom menet közben "pumpálhatja ki". Álló helyzetben nem észlelek pl. olajtócsát a kocsi alatt, annak ellenére hogy alig ezer km alatt elfogy egy liter. Ez is biztos közre játszik, de a gyűrűzést is fontolgatom (szelepszár szimeringek újak). Megkérdeztem, kb 16 ezer a gyűrű garnitúra + tömítések.

Visszatérve a problémára, nincs ötletetek hogy honnét folyhat az olaj?

Továbbá éppen ma elkezdett egy érdekes dolgot művelni az autó: kuplungoláskor, kb azon a ponton ahol csúszik a kuplung, hallok egy kattanó hangot. Fogalmam sincs, mi lehet. Nem kimondottan a motortérből jön, inkább a pedál tetejétől valahonnan. Azt hiszem holnap nekifekszek barkácsolni :-)

Köszönettel: BluElite
márpedig ha ott van, akkor inkább a szelepszár szimering gyanús, kartergáz kinyomja
nekem is ott volt
Naplózva
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.