Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 10:14:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 876365 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1900 Dátum: 2016.08.17 szerda, 12:43:56 »

Uraim!
Rángatás esetén a gyertya, gyertyakábelen kívül, mire érdemes ránézni?
Köszönöm
Trafóra pl
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1901 Dátum: 2016.08.17 szerda, 13:02:26 »

Trafóra pl

Köszönöm.
EGR lehet bűnös?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1902 Dátum: 2016.08.17 szerda, 13:31:28 »

Köszönöm.
EGR lehet bűnös?
Passz. Nekem le van dugózva.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1903 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 13:26:56 »

Köszönöm.
EGR lehet bűnös?

EGR-től nem tudom, hogy rángatna-e. Néha megtorpan, vagy rendesen rángat? Mikor jelentkezik a hiba?
Nekem szimplán erőtlen lett mikor beragadt az EGR és nem adott elég tiszta levegőt a motornak. Gyakorlatilag 3-4000 fölé nem engedte pörgetni az 1.6-os motort, le lett dugózva, azóta hegyi levegővel megy az autó. Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1904 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 13:29:14 »

EGR-től nem tudom, hogy rángatna-e. Néha megtorpan, vagy rendesen rángat? Mikor jelentkezik a hiba?
Nekem szimplán erőtlen lett mikor beragadt az EGR és nem adott elég tiszta levegőt a motornak. Gyakorlatilag 3-4000 fölé nem engedte pörgetni az 1.6-os motort, le lett dugózva, azóta hegyi levegővel megy az autó. Smiley

Nem torpan meg, hanem finoman reszket amikor gázadás van vagy sebesség tartás.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
szepmate0315
Vendég
« Új hozzászólás #1905 Dátum: 2016.08.20 szombat, 10:08:34 »

Kedves Clubtársak!

Vásároltam egy 2000-es évjáratú MK II.es 2.0 16V Mondeot.Az autó rendben van(nagyon is),leszámítva,hogy hidegen,terhelés alatt 1 henger nem megy(Hideg indítás,alapjárat tökéletes).Pár km megtétele után,ahogy a motorja melegszik,ez a hiba megszűnik,viszont 2000-es fordulat környékén(80-100 km/h)ismét előjön,az autó rángat.Amint a fordulatszám tartományból kijön,a hiba megszűnik,az autó remekül megy.
Gépen volt,C 227 F a hiba kódja(a szervízben nem tudják mi ez),illetve folyt.szel.poz.jeladót és hőgombát cseréltem,de a hiba nem szűnt meg,a helyzet változatlan maradt.100-as oktán számú benzinnel járok,de ez sem segített.Nem szeretnék tovább tapogatózni,ha valaki találkozott már ezzel a problémával és sikerült kijavítani,kérem írja meg.

Köszönöm!
Naplózva
gkrisz
Vendég
« Új hozzászólás #1906 Dátum: 2016.08.27 szombat, 09:48:56 »

Üdv. mindenkinek. Egy kérdésem lenne. Van egy 97-es 1.8 as 16 szelepes benzines mondeom. a motortér kábelköteg szigetelése megadta magát. Jó a 2.0- es benzinesé hozzá? ha nem, hol kapok bontottat?
Naplózva
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1907 Dátum: 2016.08.27 szombat, 12:07:56 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a főtengelyszijtárcsát hogyan tudom leszedni? Valahogyan rögzitenem kéne, mert ahogy tekerem elforog.
Tudna valaki adni egy kis segitséget?
Köszönöm!

(Sajnos nincs hosszú i betűm :/ )
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1908 Dátum: 2016.08.27 szombat, 22:57:29 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a főtengelyszijtárcsát hogyan tudom leszedni? Valahogyan rögzitenem kéne, mert ahogy tekerem elforog.
Tudna valaki adni egy kis segitséget?
Köszönöm!

(Sajnos nincs hosszú i betűm :/ )
Sebességbe rakod a váltót - asszem 4. fokozat - és úgy próbálod.
Vagy kiékeled a lendkereket.
Van ráindításos technika is, de azt nem ismerem tökéletesen - bár legutóbb nekem így lett levéve Smiley -, így inkább mellőzném a leírását.

(Alt Gr és j betű.)
Naplózva
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1909 Dátum: 2016.08.28 vasárnap, 17:09:23 »

Sebességbe rakod a váltót - asszem 4. fokozat - és úgy próbálod.
Vagy kiékeled a lendkereket.
Van ráindításos technika is, de azt nem ismerem tökéletesen - bár legutóbb nekem így lett levéve Smiley -, így inkább mellőzném a leírását.

(Alt Gr és j betű.)


Koszonom!

Sikerult, 4. Sebesseg + fek taposassal lelazult Smiley
Naplózva
gkrisz
Vendég
« Új hozzászólás #1910 Dátum: 2016.08.28 vasárnap, 17:30:29 »

Uraim!
Rángatás esetén a gyertya, gyertyakábelen kívül, mire érdemes ránézni?
Köszönöm


Lehet hogy a gyertya terhelés közben nem dolgozik. Új gyertyánál is elöfordul.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1911 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 11:56:02 »

Sziasztok!
Ha elveszem a lábam a gázról, motorféknél, bizonyos fordulaton (2500 táján) néha enyhén berángat a motor. Nem mindig és nem minden fokozatban csinálja valamint nem bakkecskézik, csak enyhén csinálja.. de érezni.
Van tippetek mi okozhatja? Rossz vákuumcső okozhat ilyet? Köszi!
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #1912 Dátum: 2016.08.30 kedd, 18:08:58 »

Szaisztok!

Ujabb kerdesem lenne, vezerlesnel vannak gyarilag jelek amik alapjan betudom allitani?
Vagy csak sajat jeloles vagy celszerszam segitsegevel?
( mk2, 1.6 benzin , L1J motorkod)

Koszonom!  worship
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1913 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 21:25:03 »

Sziasztok!
Ha elveszem a lábam a gázról, motorféknél, bizonyos fordulaton (2500 táján) néha enyhén berángat a motor. Nem mindig és nem minden fokozatban csinálja valamint nem bakkecskézik, csak enyhén csinálja.. de érezni.
Van tippetek mi okozhatja? Rossz vákuumcső okozhat ilyet? Köszi!

Na pár újabb közös km után már körvonalózódik a hiba.
Csak üzemmeleg motornál jelentkezik és csak motorféknél és úgy látszik, hogy minden sebességi fokozatban előidézhető.
Kb 2100-2000 rpm között, pl ha közúton megyek 5.-ben 90-nel, majd látom, hogy később lassítani kell majd, leveszem a lábam a gázról. Ekkor amint eléri a 2100-at finoman elkezd rángatni. Ha hagyom motorfékkel tovább lassulni, 2050 tájékán már csúnyábban elkezd rángatni, ha kinyomom a kuplungot vagy gázt adok, abbahagyja.
Csak motorféknél jön elő, szóval "lábbal tartva a sebességet/fordulatot" vígan elvan 2050-en is.
 nemtudom
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1914 Dátum: 2016.09.06 kedd, 11:16:25 »

Na pár újabb közös km után már körvonalózódik a hiba.
Csak üzemmeleg motornál jelentkezik és csak motorféknél és úgy látszik, hogy minden sebességi fokozatban előidézhető.
Kb 2100-2000 rpm között, pl ha közúton megyek 5.-ben 90-nel, majd látom, hogy később lassítani kell majd, leveszem a lábam a gázról. Ekkor amint eléri a 2100-at finoman elkezd rángatni. Ha hagyom motorfékkel tovább lassulni, 2050 tájékán már csúnyábban elkezd rángatni, ha kinyomom a kuplungot vagy gázt adok, abbahagyja.
Csak motorféknél jön elő, szóval "lábbal tartva a sebességet/fordulatot" vígan elvan 2050-en is.
 nemtudom
Gyertya, gyújtókábel?

Fordítottan, azaz enyhe/lassú/komótos gyorsításnál nem csinálja az adott fordulatoknál a rázkódást? Nem 5.-ben, hanem kisebb fokozatokban - 2., 3.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1915 Dátum: 2016.09.06 kedd, 12:59:02 »

Gyertya, gyújtókábel?

Fordítottan, azaz enyhe/lassú/komótos gyorsításnál nem csinálja az adott fordulatoknál a rázkódást? Nem 5.-ben, hanem kisebb fokozatokban - 2., 3.

Finom (vagy nem finom Smiley ) gyorsításnál nem csinálja. Alacsonyabb fokozatokban még tesztelgetem, de főleg 4.-ben és 5.-ben feltűnő, mert több időt tölt ebben a tartományban a motor motorféknél, mint alacsonyabb fokozatokban, ahol az áttétel miatt erősebb a motorfék.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1916 Dátum: 2016.09.06 kedd, 15:14:05 »

Finom (vagy nem finom Smiley ) gyorsításnál nem csinálja. Alacsonyabb fokozatokban még tesztelgetem, de főleg 4.-ben és 5.-ben feltűnő, mert több időt tölt ebben a tartományban a motor motorféknél, mint alacsonyabb fokozatokban, ahol az áttétel miatt erősebb a motorfék.

Fedkomp esetleg van a járgányban? Jó kérdés lenne, hogy már 0 befecskendezésnél csinálja a dolgot, vagy még amikor megy egy kevés benzin a motorba? Azon lehetne követni. Ha már nincs befecskendezés, akkor szinte nincs ami rángasson (esetleg egy kompressziómérést meg lehetne ejteni), ha még van befecskendezés, akkor valamelyik injektor esetleg szarakodik, többet vagy kevesebbet küld a többinél, és amiatt.. Szép kihívás lesz, tisztára logikátlan a hibajelenség.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1917 Dátum: 2016.09.06 kedd, 23:04:21 »

Fedkomp esetleg van a járgányban? Jó kérdés lenne, hogy már 0 befecskendezésnél csinálja a dolgot, vagy még amikor megy egy kevés benzin a motorba? Azon lehetne követni. Ha már nincs befecskendezés, akkor szinte nincs ami rángasson (esetleg egy kompressziómérést meg lehetne ejteni), ha még van befecskendezés, akkor valamelyik injektor esetleg szarakodik, többet vagy kevesebbet küld a többinél, és amiatt.. Szép kihívás lesz, tisztára logikátlan a hibajelenség.

Van fedcomp, az ötlet jó, ki fogom próbálni, hogy ilyenkor leesik-e 0-ra a fogyasztás. Köszi!
A kompresszió elvileg ok kéne, hogy legyen, nem régen volt szelepszár szimmering csere (gondolom kiderült volna, hogy ha a kompresszióval valami nincs rendben).
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1918 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 10:35:15 »

Van fedcomp, az ötlet jó, ki fogom próbálni, hogy ilyenkor leesik-e 0-ra a fogyasztás. Köszi!
A kompresszió elvileg ok kéne, hogy legyen, nem régen volt szelepszár szimmering csere (gondolom kiderült volna, hogy ha a kompresszióval valami nincs rendben).

Ma városban a dugóban nem jött elő egyáltalán. Majd egy hosszabb úton kifigyelem.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1919 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:56:38 »

Uraim!
Mi a vélemény arról, hogy 5-W40-es olaj kerüljön a motorba?
Aktuális az olajcsere. Több olajat is kipróbáltam, de hidegen, pár másodpercig kopognak a szelepek.
Autóhoz értő javasolta az 5-ös olajat, hogy semmi baja nem lesz tőle.
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1920 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 19:56:52 »

Uraim!
Mi a vélemény arról, hogy 5-W40-es olaj kerüljön a motorba?
Aktuális az olajcsere. Több olajat is kipróbáltam, de hidegen, pár másodpercig kopognak a szelepek.
Autóhoz értő javasolta az 5-ös olajat, hogy semmi baja nem lesz tőle.
Köszönöm.
5w30 való bele! ;-) Igen, ennyi idősen is.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1921 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 08:50:22 »

5w30 való bele! ;-) Igen, ennyi idősen is.

5W30?  wow1
Biztos?
Nem vitázni akarok csak eddig a 10-est cserélték le, most már a 40-est is?
Nem értek az olajokhoz, keresek a neten leírást a számok jelentéséről.
Köszönöm az infót.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1922 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 10:46:16 »

5W30?  wow1
Biztos?
Nem vitázni akarok csak eddig a 10-est cserélték le, most már a 40-est is?
Nem értek az olajokhoz, keresek a neten leírást a számok jelentéséről.
Köszönöm az infót.

5W30 a gyárilag előírt olaj (persze abból is a megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező a jó). A számok a viszkozitást jelölik, minél alacsonyabb a szám, annál "hígabb" az olaj -igaziból csak folyósabb alacsony hőmérsékleten-. Több évtizede még külön nyári (30W, 40W, ..) és téli (0W, 5W, ...) olajok voltak, cserélni kellett évente kétszer. Aztán fejlődött a tudomány, most már szinte kizárólag mindkettőnek megfelelő olajokat gyártanak. Azonban a mai motoroknál is fontos a viszkozitás, meg pár egyéb jellemzője az olajnak. Nem csak az számít, hogy mondjuk egy kopott motornál az 5-ös helyett 10-est öntve bele kevésbé fogja enni (elvileg), mert hogy sűrűbb, és a pár mikrométerrel tágabb hézagokon kevésbé tűnik el, hanem hogy a motor pár egyéb alkatrésze, ami szintén a motorolajat használja (hidrotőkék, turbó, stb.), milyen viszkozitást igényel. Én nagyon tudom ajánlani a gyári Ford 5W30-as olajat. Ha nincsen halál-közelire kopva a motor, akkor az a megfelelő olaj bele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1923 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 11:49:36 »

Igen, a gyári olaj teljesen jó bele.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1924 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 12:48:34 »

5W30 a gyárilag előírt olaj (persze abból is a megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező a jó). A számok a viszkozitást jelölik, minél alacsonyabb a szám, annál "hígabb" az olaj -igaziból csak folyósabb alacsony hőmérsékleten-. Több évtizede még külön nyári (30W, 40W, ..) és téli (0W, 5W, ...) olajok voltak, cserélni kellett évente kétszer. Aztán fejlődött a tudomány, most már szinte kizárólag mindkettőnek megfelelő olajokat gyártanak. Azonban a mai motoroknál is fontos a viszkozitás, meg pár egyéb jellemzője az olajnak. Nem csak az számít, hogy mondjuk egy kopott motornál az 5-ös helyett 10-est öntve bele kevésbé fogja enni (elvileg), mert hogy sűrűbb, és a pár mikrométerrel tágabb hézagokon kevésbé tűnik el, hanem hogy a motor pár egyéb alkatrésze, ami szintén a motorolajat használja (hidrotőkék, turbó, stb.), milyen viszkozitást igényel. Én nagyon tudom ajánlani a gyári Ford 5W30-as olajat. Ha nincsen halál-közelire kopva a motor, akkor az a megfelelő olaj bele.

Na! Most már én is olajguru vagyok  taps Lehet arcoskodni  nyes
Köszönöm az infót és a segítséget.   worship
5W30-ast fogok venni.
UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1925 Dátum: 2016.09.14 szerda, 13:39:12 »

Na! Most már én is olajguru vagyok  taps Lehet arcoskodni  nyes
Köszönöm az infót és a segítséget.   worship
5W30-ast fogok venni.
UFF

Lehetőleg abból is a gyárit vedd, nem drágább mint a konkurencia, és nem kell összehasonlítgatni.. stb.. Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1926 Dátum: 2016.09.15 csütörtök, 08:58:26 »

Lehetőleg abból is a gyárit vedd, nem drágább mint a konkurencia, és nem kell összehasonlítgatni.. stb.. Smiley

Azt hittem, mindegyiket gyárban csinálják  eplus2
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1927 Dátum: 2016.09.15 csütörtök, 21:39:56 »

Azt hittem, mindegyiket gyárban csinálják  eplus2

Azért írtam, hogy ne a kézműves olajat válassza.  hehe
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1928 Dátum: 2016.09.21 szerda, 11:24:41 »

Fedkomp esetleg van a járgányban? Jó kérdés lenne, hogy már 0 befecskendezésnél csinálja a dolgot, vagy még amikor megy egy kevés benzin a motorba? Azon lehetne követni. Ha már nincs befecskendezés, akkor szinte nincs ami rángasson (esetleg egy kompressziómérést meg lehetne ejteni), ha még van befecskendezés, akkor valamelyik injektor esetleg szarakodik, többet vagy kevesebbet küld a többinél, és amiatt.. Szép kihívás lesz, tisztára logikátlan a hibajelenség.

Az infjektorokat lehet tisztítani? Ha igen, hogyan? Lehet, hogy segítene megoldani a problémát?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1929 Dátum: 2016.09.21 szerda, 18:10:31 »

Az infjektorokat lehet tisztítani? Ha igen, hogyan? Lehet, hogy segítene megoldani a problémát?
Van 4 db jól működő injektorom, ha esetleg kell.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1930 Dátum: 2016.09.22 csütörtök, 11:28:21 »

Van 4 db jól működő injektorom, ha esetleg kell.

Nem tudom, hogy ez okozza-e a gondot, egyelőre csak gondolkozom. Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1931 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 21:43:27 »

Nem tudom, hogy ez okozza-e a gondot, egyelőre csak gondolkozom. Smiley

Na most 1-1 hosszabb út után újra előjött a dolog.
Pl autópályázás után, ugyanúgy ötödikben 90 km/h környékén motorfékkel lassításnál kicsit bedadogott. Néztem a pillanatnyi fogyasztást, ha jól emlékszem 4 litert írt.
Rövidebb utaknál, pl városban nem igazán tudtam előhozni se hármasban, se négyesben.

Viszont, ha autópályán pl 130-ról hagytam lelassulni idáig úgy, hogy már korábban "elzárta a benzincsapot", tehát a pill. fogyasztás 0 volt, akkor nem rángatott be.
Máskor volt, hogy ugyanarre a fordulat tartományra 2-3 liter pillanatnyit írt, akkor sem rángatott, bár ezt inkább csak negyedikben teszteltem.
Ez a 2-3 liter gondolom az alapjárati befecskendezés lehet, viszont annak nem sok egy kicsit? A 4 literes érték valószínű már a hibára enged következtetni.
Nektek mennyit a pill fogyasztásmérő, a vezérlő elvileg milyen fordulat felett zárja el az injektorokat?
Köszi!
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
szivosor.hu
Vendég
« Új hozzászólás #1932 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 22:36:36 »

Sziasztok!

Egy ügyfelem inspirálta az ötletet, hogy regisztráljak hozzátok. Szóval Neki a héten javítottam az autóját és pozitív tapasztalatokkal jelzett vissza. Na nem Ő volt az első akinek Ford szívósort javítottam, de Vele szóba került a fórum.
Több Ford szívósort javítottam már 1.8 és 2.0 benzines motorhoz. Hivatalos Ford szerviz is volt már megrendelőm és nincs panasz a munkámra.
Több éve foglalkozok szívósor javítással és a munkámra garanciát vállalok. A szivosor.hu oldalon minden elérhetőséget megtaláltok és van némi információ is.
Csak gondoltam jól jöhet ha tudtok a lehetőségről!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1933 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 22:42:53 »

Na most 1-1 hosszabb út után újra előjött a dolog.
Pl autópályázás után, ugyanúgy ötödikben 90 km/h környékén motorfékkel lassításnál kicsit bedadogott. Néztem a pillanatnyi fogyasztást, ha jól emlékszem 4 litert írt.
Rövidebb utaknál, pl városban nem igazán tudtam előhozni se hármasban, se négyesben.

Viszont, ha autópályán pl 130-ról hagytam lelassulni idáig úgy, hogy már korábban "elzárta a benzincsapot", tehát a pill. fogyasztás 0 volt, akkor nem rángatott be.
Máskor volt, hogy ugyanarre a fordulat tartományra 2-3 liter pillanatnyit írt, akkor sem rángatott, bár ezt inkább csak negyedikben teszteltem.
Ez a 2-3 liter gondolom az alapjárati befecskendezés lehet, viszont annak nem sok egy kicsit? A 4 literes érték valószínű már a hibára enged következtetni.
Nektek mennyit a pill fogyasztásmérő, a vezérlő elvileg milyen fordulat felett zárja el az injektorokat?
Köszi!
Nekem anno az mk1-gyel így kezdődtek a gyertya/kábel problémák. Először csak hosszú autópályázásnál nem ment 130 fölé (dadogott), de véletlenszerűen megjavult néha. Mondjuk nem motorféknél, de ha rég voltak cserélve, akkor szerintem simán lehet.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1934 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 01:21:30 »

Na most 1-1 hosszabb út után újra előjött a dolog.
Pl autópályázás után, ugyanúgy ötödikben 90 km/h környékén motorfékkel lassításnál kicsit bedadogott. Néztem a pillanatnyi fogyasztást, ha jól emlékszem 4 litert írt.
Rövidebb utaknál, pl városban nem igazán tudtam előhozni se hármasban, se négyesben.

Viszont, ha autópályán pl 130-ról hagytam lelassulni idáig úgy, hogy már korábban "elzárta a benzincsapot", tehát a pill. fogyasztás 0 volt, akkor nem rángatott be.
Máskor volt, hogy ugyanarre a fordulat tartományra 2-3 liter pillanatnyit írt, akkor sem rángatott, bár ezt inkább csak negyedikben teszteltem.
Ez a 2-3 liter gondolom az alapjárati befecskendezés lehet, viszont annak nem sok egy kicsit? A 4 literes érték valószínű már a hibára enged következtetni.
Nektek mennyit a pill fogyasztásmérő, a vezérlő elvileg milyen fordulat felett zárja el az injektorokat?
Köszi!

Sok mindentől függ a dolog, nálam pár szenzor szórakozik néha, úgyhogy van, hogy gyakorlatilag nincs semmi motorfékem; máskor meg akár 1200-1300-as fordulat környékéig van, aztán azalatt kezd el benzint kapni a motor. Egy olyan tendenciát azért megfigyeltem, hogy minél nagyobb sebességfokozatban van az autó, annál nagyobb fordulatszám kell a vezérlőnek, hogy elég gyorsan elzárja a naftát. Úgy tűnik nálad is a részterheléses esetekben van a gond, logikusnak tűnhet, hogy valamelyik injektor csak pici nyitásra nem tud elég vehemensen zárni, nagyobbra viszont van "lendülete" a szelepnek hozzá. Persze ez csak tipp, de egy injektortisztítás (lehetőleg kiszedve őket) segíthet a dolgon.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1935 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 13:34:39 »

Nekem anno az mk1-gyel így kezdődtek a gyertya/kábel problémák. Először csak hosszú autópályázásnál nem ment 130 fölé (dadogott), de véletlenszerűen megjavult néha. Mondjuk nem motorféknél, de ha rég voltak cserélve, akkor szerintem simán lehet.
Köszi a tippet, jövőre vannak betervezve a gyertya cserék. Egyébént a motor szépen húz, jól gyorsul, szépen tartja a sebességet bárhol. Egyedül ez a motorféknél jön elő néha ez a hiba 2100 rpm környékén.

Sok mindentől függ a dolog, nálam pár szenzor szórakozik néha, úgyhogy van, hogy gyakorlatilag nincs semmi motorfékem; máskor meg akár 1200-1300-as fordulat környékéig van, aztán azalatt kezd el benzint kapni a motor. Egy olyan tendenciát azért megfigyeltem, hogy minél nagyobb sebességfokozatban van az autó, annál nagyobb fordulatszám kell a vezérlőnek, hogy elég gyorsan elzárja a naftát. Úgy tűnik nálad is a részterheléses esetekben van a gond, logikusnak tűnhet, hogy valamelyik injektor csak pici nyitásra nem tud elég vehemensen zárni, nagyobbra viszont van "lendülete" a szelepnek hozzá. Persze ez csak tipp, de egy injektortisztítás (lehetőleg kiszedve őket) segíthet a dolgon.

Anno az 1.6-osnál valahol 1500 környékén motorfék közben mindig lehetett érezni, hogy na most ad megint benyát a vezérlő a motornak. A mostaninál ez tök randomnak tűnik, ahogy Te is írtad a tiédnél. Melyik szenzorok játszhatnak közre ebben? (Bár így belegondolva, valószínűleg nagyon sok...)
Egy injektor kiszedés, tisztítás visszarakás mekkora művelet? Elképzelhető-e, hogy rosszabb lesz utána? Pl számít-e, hogy ugyanazt ugyanoda tegyék vissza, stb..
Dízeleknél nagy injektoros sztorik szoktak lenni.. de gondolom/remélem ebben kevésbé érzékeny a technika.  Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1936 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 15:20:15 »

Anno az 1.6-osnál valahol 1500 környékén motorfék közben mindig lehetett érezni, hogy na most ad megint benyát a vezérlő a motornak. A mostaninál ez tök randomnak tűnik, ahogy Te is írtad a tiédnél. Melyik szenzorok játszhatnak közre ebben? (Bár így belegondolva, valószínűleg nagyon sok...)
Egy injektor kiszedés, tisztítás visszarakás mekkora művelet? Elképzelhető-e, hogy rosszabb lesz utána? Pl számít-e, hogy ugyanazt ugyanoda tegyék vissza, stb..
Dízeleknél nagy injektoros sztorik szoktak lenni.. de gondolom/remélem ebben kevésbé érzékeny a technika.  Smiley

Légtömegmérő, lambda, hőmérséklet, még lehet valami főtengely-, vagy vezérműtengely jeladó is beleszól, na hát meg persze sebesség, stb. De jó lenne megszerezni az eredeti vezérlőszoftvert, egyből ki tudnánk deríteni milliónyi dolgot Cheesy Elvileg (és nagyon csak elvileg) nem akkora nagy művelet, ki kell szedni az injektorokat (meg nem mondom most, hogy milyen csavar fogja őket), valami állványra ráerősíteni, üzemanyagcső helyére tisztítólöttybe lógatott csövet dugni, aztán megkínálni 12V-tal. Na meg kell alá egy edény, amibe tud köpködni. Aztán járatni így egy ideig. Valaki szakértőbb mondjon erre valamit, nem biztos, hogy a fix 12V az jót tesz neki.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1937 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 19:26:57 »




Egy injektor kiszedés, tisztítás visszarakás mekkora művelet? Elképzelhető-e, hogy rosszabb lesz utána? Pl számít-e, hogy ugyanazt ugyanoda tegyék vissza, stb..


Van egy jó kis oldal, az injektor.hu.   Egy szerviz honlapja, de nagyon jó kis esetleírások és magyarázatok vannak, teljesen körüljárva a témát. Érdekes infókra lehet szert tenni, érdemes elolvasgatni!
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1938 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 20:20:46 »

Légtömegmérő, lambda, hőmérséklet, még lehet valami főtengely-, vagy vezérműtengely jeladó is beleszól, na hát meg persze sebesség, stb. De jó lenne megszerezni az eredeti vezérlőszoftvert, egyből ki tudnánk deríteni milliónyi dolgot Cheesy Elvileg (és nagyon csak elvileg) nem akkora nagy művelet, ki kell szedni az injektorokat (meg nem mondom most, hogy milyen csavar fogja őket), valami állványra ráerősíteni, üzemanyagcső helyére tisztítólöttybe lógatott csövet dugni, aztán megkínálni 12V-tal. Na meg kell alá egy edény, amibe tud köpködni. Aztán járatni így egy ideig. Valaki szakértőbb mondjon erre valamit, nem biztos, hogy a fix 12V az jót tesz neki.
Nem tesz neki jót. Amúgy én is pucoltam így, csak nyomás alatt, meg járatva az innektorokat. Érdemesebb egy ultrahangos tisztítás. Az tényleg kipucolja. Van itt egy tag, aki csinálja!
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1939 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 21:11:10 »

Köszönöm mindhármótoknak a tippeket!  worship
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
HULK
Vendég
« Új hozzászólás #1940 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 09:37:01 »

Udv. 2.0i benzines 1997.mondeo kombim kabel es gyertya csere utan sem szunt meg a rangatas es neha erotlenseg vizhomerom sem mocan meg szerelo kicserelte a termosztatot de igy sem mozdul meg hogy uj van benne leelenorizte jo a rendszer szerintem a regi is jo volt mind1 mar  .
Trafo azt mondja a szerelo
Naplózva
Bizsu1st
Vendég
« Új hozzászólás #1941 Dátum: 2016.11.25 péntek, 22:03:37 »

Sziasztok. Egy 1999-es 2.0-nak mennyi a reális fogyasztása szerintetek? Autópálya és város érdekel, de nem vegyesen. Köszi
Jah, nem kombi
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1942 Dátum: 2016.11.26 szombat, 19:03:34 »

Sziasztok. Egy 1999-es 2.0-nak mennyi a reális fogyasztása szerintetek? Autópálya és város érdekel, de nem vegyesen. Köszi
Jah, nem kombi

Szia, nekem kombi van kb 50%-ban autópályán 30%-ban városban 20%-ban országúton használom így általában 8,5-9 literre jön ki az átlag.
Egy hosszabb autópálya+országút kombóval már egyszer sikerült lemennem 6,8-ra, de szerintem akkor titokban mókusok tolták hátulról.  vigyor3
Az elmúlt 2 hétben kicsit eltolódott az autópályás utak aránya, így kb 25% lehetett pálya, a maradék pedig mind város, így asszem 11,2-mutatott az óra.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Daemoncar002
Vendég
« Új hozzászólás #1943 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 09:10:03 »

Sziasztok! 98 as 2.5 v6 -om van ,jellenlegi jelenség amit produkál füstől és az alapjárat ingadozik,viszont a menetteljesitménye nem roszabodott. Szetintettek? Légtömeg mennyiségre gondolok első körben. Köszönöm a válaszokat
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1944 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 09:20:16 »

Sziasztok! 98 as 2.5 v6 -om van ,jellenlegi jelenség amit produkál füstől és az alapjárat ingadozik,viszont a menetteljesitménye nem roszabodott. Szetintettek? Légtömeg mennyiségre gondolok első körben. Köszönöm a válaszokat

Milyen színűt füstöl? Fehér, kék, vagy szürke/fekete?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Daemoncar002
Vendég
« Új hozzászólás #1945 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 09:22:39 »

Milyen színűt füstöl? Fehér, kék, vagy szürke/fekete?

Fehéren
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1946 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 09:25:28 »

Fehéren

Akkor annak víznek kell lennie. Figyeld a hűtővíz szintjét, ha fogyogat, akkor az jut be a hengerekbe. Valószínűleg cserélni kell majd a hengerfejtömítést.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1947 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 09:27:15 »

Sziasztok. Egy 1999-es 2.0-nak mennyi a reális fogyasztása szerintetek? Autópálya és város érdekel, de nem vegyesen. Köszi
Jah, nem kombi

Egy V6-osnál kevesebbet kell ennie, annak meg nálam így alakulnak az adatai:
-városban: 12-13 L (télen lehet az 15 is)
-autópálya: 9
-országút: 7,3 volt a minimum, jellemzően inkább 8
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Daemoncar002
Vendég
« Új hozzászólás #1948 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 10:00:13 »

Sziasztok! 98 as 2.5 v6 -om van ,jellenlegi jelenség amit produkál füstől és az alapjárat ingadozik,viszont a menetteljesitménye nem roszabodott. Szetintettek? Légtömeg mennyiségre gondolok első körben. Köszönöm a válaszokat   a vízet nem eszi egyáltalán
Egy V6-osnál kevesebbet kell ennie, annak meg nálam így alakulnak az adatai:
-városban: 12-13 L (télen lehet az 15 is)
-autópálya: 9
-országút: 7,3 volt a minimum, jellemzően inkább 8
Naplózva
Daemoncar002
Vendég
« Új hozzászólás #1949 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 10:05:19 »

Fehéren
Akkor annak víznek kell lennie. Figyeld a hűtővíz szintjét, ha fogyogat, akkor az jut be a hengerekbe. Valószínűleg cserélni kell majd a hengerfejtömítést.
[quote author=thomyka  Nem eszi a vízet egy kicsit srm
Naplózva
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.