Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.23 kedd, 16:18:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 876154 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2000 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 19:26:08 »

Nincs konkrét ötletem. Ennyi idős autónál az alkatrészek, akár műanyag, akár alumínium, szanaszét tudnak vetemedni. Nekem van egy fél sodrófa méretű csiszolólapom (3 db 8mm-es üveglap összeragasztva + csiszolóvászon ráragasztva, azon szoktam síkba csiszolni az öntvények felfekvő felületeit. Az szokott segíteni. Szívósornak, kipufogócsonknak sokszor akár bő egy miliméter hasa is tud lenni.
Ha az okot megtaláltad, az már egyenes út a sikerhez.

Hát a síkba csíszoláson én is gondolkodtam, de még ott van az is hogy egy két réz persely anya körbeforog a szívó csonkban,még azt is ki kell találnom hogy oldom meg,de lehet hogy óvatosan kiszedem és epoxival vissza rakom...
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2001 Dátum: 2016.12.26 hétfő, 20:21:40 »

Hát a síkba csíszoláson én is gondolkodtam, de még ott van az is hogy egy két réz persely anya körbeforog a szívó csonkban,még azt is ki kell találnom hogy oldom meg,de lehet hogy óvatosan kiszedem és epoxival vissza rakom...

Napokban nem volt sok időm a mondira ügyelet miatt szinte éjjel nappal melóztam.
Azért picit tudtam ügyködni ezt azt.
A szívótoroknál a szívócsonkot síkba csíszoltam alá új tömítést kapott meg egy kis pasztát,jobb tömítés végett, aztán állt 3 napig akksi is ez idő alatt le volt kötve. Ma már indítani is tudtam, 1250 alapjárat volt aztán kb 0,5-1 perc múlva 1000-900 fordulat volt,gázfröccs után 900,aztán 3percig 1250-en járatás után simán 900 a fordulat, a 8km-es út most elmaradt,így hagytam alapjáraton ketyegni míg a hűtővíz meg nem fordult az egész rendszerben. Idáig minden okés volt,viszont kicsi farsot az alapjárati motornál és a 3-as hengernél lévő injektornál be szív,de nagyon minimális épp hogy észre veszi a motor. Úgy is a próbakör után és közben derül ki mit tudtam produkálni,de legalább már 2 hengerrel le is fullad,idáig simán ketyeget stabil 900-on 1 hengerrel.. a vákuum csöveken semmilyen hibát nem találtam,még a műszerfalba menő vákuumcső is jó.... remélem hogy csak a szívócsonk volt mindennek az okozója...
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2002 Dátum: 2016.12.27 kedd, 16:41:20 »

Napokban nem volt sok időm a mondira ügyelet miatt szinte éjjel nappal melóztam.
Azért picit tudtam ügyködni ezt azt.
A szívótoroknál a szívócsonkot síkba csíszoltam alá új tömítést kapott meg egy kis pasztát,jobb tömítés végett, aztán állt 3 napig akksi is ez idő alatt le volt kötve. Ma már indítani is tudtam, 1250 alapjárat volt aztán kb 0,5-1 perc múlva 1000-900 fordulat volt,gázfröccs után 900,aztán 3percig 1250-en járatás után simán 900 a fordulat, a 8km-es út most elmaradt,így hagytam alapjáraton ketyegni míg a hűtővíz meg nem fordult az egész rendszerben. Idáig minden okés volt,viszont kicsi farsot az alapjárati motornál és a 3-as hengernél lévő injektornál be szív,de nagyon minimális épp hogy észre veszi a motor. Úgy is a próbakör után és közben derül ki mit tudtam produkálni,de legalább már 2 hengerrel le is fullad,idáig simán ketyeget stabil 900-on 1 hengerrel.. a vákuum csöveken semmilyen hibát nem találtam,még a műszerfalba menő vákuumcső is jó.... remélem hogy csak a szívócsonk volt mindennek az okozója...

Sziasztok! Ma meg volt az első próba út is, és sikeresen zárult, hideg indítás 1250 fordulat,aztán kb: 1-2 km után megálláskor is stabil 900 a fordulat,és nem ejti le és fel sem emeli mint idáig 1500-2000-ig... Hohadt anyját hogy egy  pár tízed milliméternyi rés mi gondot tud okozni az alapjáraton... Cheesy remélem tartós lesz a javulás Wink
köszi mindenkinek a segítséget!!!
Naplózva

pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #2003 Dátum: 2016.12.29 csütörtök, 08:46:21 »

Sziasztok 2000-es évjáratú mk 2-eshez (1,6-os) keresek alsó vízcsövet Tud valaki segíteni? A gyári nagyon drága és állítólag nincs utángyártott. Előre is köszi.
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #2004 Dátum: 2016.12.29 csütörtök, 09:10:47 »

Szia,
én is kerestem, de nem találtam. Így megjavítottam. Nekem kilyukadt. Apósom ónnal befoltozta, én meg húztam rá nyomásálló gumicsövet amit 4db bilinccsel rögzítettem. Azóta tart!  nyes
PZs
Sziasztok 2000-es évjáratú mk 2-eshez (1,6-os) keresek alsó vízcsövet Tud valaki segíteni? A gyári nagyon drága és állítólag nincs utángyártott. Előre is köszi.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #2005 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 18:48:11 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.6benzines motorom ( L1J motorkód), nincs rajta a hengerfej, és a vezérműtengelyek is kivannak belőle véve.
Valaki letudná írni a vezérlés beállítás folyamatát? Nincsen semmilyen jelölésem :/ Azt tudom, hogy kelleni fog a vezérműtengelyhez egy pozicionáló lapos vas, azt már elkészítettem.
Naplózva
Chmiki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #2006 Dátum: 2017.01.31 kedd, 09:41:49 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy mk2-es ferdehátú motorja berakható egy ugyanilyen kombiba? Faszán stimmelni fog?
Naplózva

'99 Mondeo kombi 1.8 Zetec benzin
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #2007 Dátum: 2017.01.31 kedd, 11:26:41 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy mk2-es ferdehátú motorja berakható egy ugyanilyen kombiba? Faszán stimmelni fog?
Feltéve,hogy egyezik a motorkód (ha nem akkor kicsit zűrösebb hivatalossá tenni) és akkor még felesleges papírmunkád sincs vele...A kasztni kialakításnak nemigen van köze hozzá.
Naplózva
Chmiki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #2008 Dátum: 2017.01.31 kedd, 11:41:05 »

Feltéve,hogy egyezik a motorkód (ha nem akkor kicsit zűrösebb hivatalossá tenni) és akkor még felesleges papírmunkád sincs vele...A kasztni kialakításnak nemigen van köze hozzá.
Ha papír munkát nem vesszük számításba akkor ezek szerint gond nélkül áthelyezhető? RKB és RKF motórkód miben tér el? Mert az egyik RKB-s, a másik meg RKF motorkódú! De ugyanaz az 1.8 benzin mindkettő.
Naplózva

'99 Mondeo kombi 1.8 Zetec benzin
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #2009 Dátum: 2017.01.31 kedd, 14:23:40 »

Ha papír munkát nem vesszük számításba akkor ezek szerint gond nélkül áthelyezhető? RKB és RKF motórkód miben tér el? Mert az egyik RKB-s, a másik meg RKF motorkódú! De ugyanaz az 1.8 benzin mindkettő.
Gyanítom,Nálad is az van,hogy az újabb apróságokban tér el a régitől,de magát a működést nem befolyásolja,szerintem nyugodtan cserélheted.Nekem mk1-ben volt motorcsere RKA-RKB-re.Igazából a műszaki szemlén abba kötöttek bele,hogy miért RKB és miért nem találnak a Ford akármilyen kiadványában RKB kóddal motort.Vagy negyedóra szenvedés és nagy lapozgatás után azt mondtam,hogy a régi klíma nélküli volt ez meg klímás azért B...utána gond nélkül kiállították az igazolást a cseréről.Ennyit az NKH-ról...A mostani autómban az SEA v6 lett SGA-ra (170 vs. 205) cserélve,de okosban.Remélem,a műszakin nem szúrják ki...igaz,a motorszámot a blokkon csak a kiszerelt motornál találták meg...ha rászánom a pénzt,akár legális is lehetett volna,tekintve,hogy minden alkatrész bontott gyári illetve új lett beszerelve.Egyedül a fékek maradtak az eredetiek.
Naplózva
Chmiki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #2010 Dátum: 2017.01.31 kedd, 14:27:54 »

Gyanítom,Nálad is az van,hogy az újabb apróságokban tér el a régitől,de magát a működést nem befolyásolja,szerintem nyugodtan cserélheted.Nekem mk1-ben volt motorcsere RKA-RKB-re.Igazából a műszaki szemlén abba kötöttek bele,hogy miért RKB és miért nem találnak a Ford akármilyen kiadványában RKB kóddal motort.Vagy negyedóra szenvedés és nagy lapozgatás után azt mondtam,hogy a régi klíma nélküli volt ez meg klímás azért B...utána gond nélkül kiállították az igazolást a cseréről.Ennyit az NKH-ról...A mostani autómban az SEA v6 lett SGA-ra (170 vs. 205) cserélve,de okosban.Remélem,a műszakin nem szúrják ki...igaz,a motorszámot a blokkon csak a kiszerelt motornál találták meg...ha rászánom a pénzt,akár legális is lehetett volna,tekintve,hogy minden alkatrész bontott gyári illetve új lett beszerelve.Egyedül a fékek maradtak az eredetiek.
Köszönöm a gyors és egyenes válaszodat!   smile worship
Naplózva

'99 Mondeo kombi 1.8 Zetec benzin
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #2011 Dátum: 2017.01.31 kedd, 14:40:09 »

Köszönöm a gyors és egyenes válaszodat!   smile worship
Nincs mit,sok sikert és kevés szenvedést kívánok!
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2012 Dátum: 2017.02.01 szerda, 11:15:07 »

Ha papír munkát nem vesszük számításba akkor ezek szerint gond nélkül áthelyezhető? RKB és RKF motórkód miben tér el? Mert az egyik RKB-s, a másik meg RKF motorkódú! De ugyanaz az 1.8 benzin mindkettő.

Az RKF szerintem már 1998 május utáni, akkor csomó sallangon változtattak, szerintem többön mint az A és B között. De technikailag valószínű megoldató a csere.
Mik vannak meg az új motorhoz? Motorvezérlő?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
tamas960
Vendég
« Új hozzászólás #2013 Dátum: 2017.02.04 szombat, 17:02:07 »

Sziasztok!

Az L1J motorkódú 1.6 benzines motorra (zetec) passzol a sima DOHC feliratos hengerfej? Az autó 98as évjárat, a hengerfej pedig 96os. Egyszerűen nem találok sehol L1J motorhoz hengerfejet. Van különbség a régebbi 1.6-os hengerfeje között? Esetleg mk1 mondié is jó lehet rá? Segítsetek légyszi!  worship
Naplózva
znk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #2014 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 15:20:43 »

Hali!
Remélem jó topikban járok Smiley

Alapjárattal és fordulatszámmal kapcsolatban kérném szakik segítségét:
1. Hidegindításnál szépen indul az autó, ~1450-es fordulaton jár 3-4 percig, majd ~650-ig visszaesik. Ezt egy kicsit kevésnek érzem, mert enyhén dadogni kezd, és minimálisan rángat is. Pár hónapja kezdte el, a nagy minuszokban nem is foglalkoztam vele, de a mostani enyhébb időben is ez van. (12 perc után sem szünik meg)

2. Bemelegedett motornál kumplungoláskor a fordulat
- leesik 500-600 környékére
- csak 1500-ig esik vissza
- marad azon a fordulaton, ahhol épp kuplungolni kezdtem
- felmegy a fordulat akár 1000-1200 -al a kumplungolás pillanatától számított fordulatszám fölé.

Első 3 eset váltakozva jelentkezik, a 4. hosszabb utakon (15-20 km után). Azt vettem észre, hogy ha 0-ra fékezem az autót, megszünnek ezek a problémák, majd néhány km után előjönnek.
Az autóban van lpg rendszer. Az lpg szervíz és a "mezei" szerelők oda-vissza passzolgatnak egymás közt.

Lpg szerint alapjárati motort kellene kipucolni, ellenőrizni, másik az lpg-re mutogat Smiley

Következő lépésem az lesz, h előkapom a csőkulcsot, csak nem tudom melyikkel kezdjem Smiley

Viccet félretéve a kérdésem az lenne: ilyenkor mi van?

Köszi.
Árpi
Naplózva

Mondeo mkII 1.8 Turnier B+LPG
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2015 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 16:57:37 »

Hali!
Remélem jó topikban járok Smiley

Alapjárattal és fordulatszámmal kapcsolatban kérném szakik segítségét:
1. Hidegindításnál szépen indul az autó, ~1450-es fordulaton jár 3-4 percig, majd ~650-ig visszaesik. Ezt egy kicsit kevésnek érzem, mert enyhén dadogni kezd, és minimálisan rángat is. Pár hónapja kezdte el, a nagy minuszokban nem is foglalkoztam vele, de a mostani enyhébb időben is ez van. (12 perc után sem szünik meg)

2. Bemelegedett motornál kumplungoláskor a fordulat
- leesik 500-600 környékére
- csak 1500-ig esik vissza
- marad azon a fordulaton, ahhol épp kuplungolni kezdtem
- felmegy a fordulat akár 1000-1200 -al a kumplungolás pillanatától számított fordulatszám fölé.

Első 3 eset váltakozva jelentkezik, a 4. hosszabb utakon (15-20 km után). Azt vettem észre, hogy ha 0-ra fékezem az autót, megszünnek ezek a problémák, majd néhány km után előjönnek.
Az autóban van lpg rendszer. Az lpg szervíz és a "mezei" szerelők oda-vissza passzolgatnak egymás közt.

Lpg szerint alapjárati motort kellene kipucolni, ellenőrizni, másik az lpg-re mutogat Smiley

Következő lépésem az lesz, h előkapom a csőkulcsot, csak nem tudom melyikkel kezdjem Smiley

Viccet félretéve a kérdésem az lenne: ilyenkor mi van?

Köszi.
Árpi


Hááát.. a gáz egy picit bonyolíthat a megoldáson, de első körben mindenképp egy motorvezérlő újratanítást lehet megpróbálni. Talán megoldja, és akkor marad a béke Cheesy (Nem tippelek mi van, ha nem)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #2016 Dátum: 2017.02.14 kedd, 19:53:35 »

Sziasztok! Nem az LPG-vel van a gond,mert az enyém is ugyanezt csinálja,és nyár végén kezdte el,de most  már nagyon durvában nyomja a jeleket. Az alapjáratom megmarad 800 körül,de ha pályázok vele,vagy tartósabban megyek faluk között 10 km-t akkor kinyomott kuplungnál nem esik vissza menet közben a fordulat 800-ra,hanem megmarad 1500-1750-nél egészen addig,amíg nem állok meg mondjuk egy kereszteződésnél 0-ra. Akkor pedig leesik,és minden normálisnak tűnik. Mondtam a szerelőnek,ő valami szenzorra gyanakszik. Én két hétig el sem indítottam a múltkor, mikor beröffentettem,akkor meg ingadozott az alapjárat 10mp-ig, mintha valaki 'öblögetné" gázpedállal. Erre egyszer volt példa. Mondták szakik,hogy a Zetec-nek az alapjárati motorját ilyen idősen takarítani kell, lehet ott lesz a gond? Előre is köszi!
Naplózva
znk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #2017 Dátum: 2017.02.17 péntek, 15:12:21 »

Megcsináltam ezt a vezérlés-tanítást. Sajnos elég rossz irányban, és időben indultam el. Forgalomban, és szinte végig emelkedőnek mentem, így a motorfék kimaradt, és nagyon kihuzatni sem tudtam. Nálam az a 8 km szerintem kitolódott, mert 15 km után is szörnyű dolgokat művelt az autó, le akart állni, nem volt ereje, fordulatszam össze vissza ingadozott, és a hangja is fura volt (ezt lehet csak bebeszéltem magamnak).
Végül megérte a szenvedést, a legtöbb, és legbosszantobb hibák eltüntek. Nem lett 100%-os, de majdnem.
Következő lépésben elviszem kipucoltatni az alapjárati motort.

Köszi a tippet Smiley
Naplózva

Mondeo mkII 1.8 Turnier B+LPG
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2018 Dátum: 2017.02.17 péntek, 16:03:09 »

Megcsináltam ezt a vezérlés-tanítást. Sajnos elég rossz irányban, és időben indultam el. Forgalomban, és szinte végig emelkedőnek mentem, így a motorfék kimaradt, és nagyon kihuzatni sem tudtam. Nálam az a 8 km szerintem kitolódott, mert 15 km után is szörnyű dolgokat művelt az autó, le akart állni, nem volt ereje, fordulatszam össze vissza ingadozott, és a hangja is fura volt (ezt lehet csak bebeszéltem magamnak).
Végül megérte a szenvedést, a legtöbb, és legbosszantobb hibák eltüntek. Nem lett 100%-os, de majdnem.
Következő lépésben elviszem kipucoltatni az alapjárati motort.

Köszi a tippet Smiley

Nm! Azt elfelejtettem mondani, hogy ilyenkor persze benzines módban ajánlatos a tanítást végezni Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #2019 Dátum: 2017.02.19 vasárnap, 19:02:47 »

Hali!
Remélem jó topikban járok Smiley

Alapjárattal és fordulatszámmal kapcsolatban kérném szakik segítségét:
1. Hidegindításnál szépen indul az autó, ~1450-es fordulaton jár 3-4 percig, majd ~650-ig visszaesik. Ezt egy kicsit kevésnek érzem, mert enyhén dadogni kezd, és minimálisan rángat is. Pár hónapja kezdte el, a nagy minuszokban nem is foglalkoztam vele, de a mostani enyhébb időben is ez van. (12 perc után sem szünik meg)

2. Bemelegedett motornál kumplungoláskor a fordulat
- leesik 500-600 környékére
- csak 1500-ig esik vissza
- marad azon a fordulaton, ahhol épp kuplungolni kezdtem
- felmegy a fordulat akár 1000-1200 -al a kumplungolás pillanatától számított fordulatszám fölé.

Első 3 eset váltakozva jelentkezik, a 4. hosszabb utakon (15-20 km után). Azt vettem észre, hogy ha 0-ra fékezem az autót, megszünnek ezek a problémák, majd néhány km után előjönnek.
Az autóban van lpg rendszer. Az lpg szervíz és a "mezei" szerelők oda-vissza passzolgatnak egymás közt.

Lpg szerint alapjárati motort kellene kipucolni, ellenőrizni, másik az lpg-re mutogat Smiley

Következő lépésem az lesz, h előkapom a csőkulcsot, csak nem tudom melyikkel kezdjem Smiley

Viccet félretéve a kérdésem az lenne: ilyenkor mi van?

Köszi.
Árpi

szia,

Néhány gondolat:

- Az alapjárati motorod működik, ez látszik az indulási fordulatból.
- DE ennek pár másodperc (nem percek!!!) múlva le kellene esnie 1200 környékére.
- ennek okozója LEHET a TPS (fojtószelep)szenzor beragadása, ami okozhatja a többi tünetet is.

ÉN ezt nézném meg először.

- és igen, benzinnel járnék egy ideig, mert az LPG rendszereknél szoktak lekapcsolni bizonyos jeladókat.

Üdv:

Zsolio
Naplózva
znk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #2020 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 15:04:34 »

szia,

Néhány gondolat:

- Az alapjárati motorod működik, ez látszik az indulási fordulatból.
- DE ennek pár másodperc (nem percek!!!) múlva le kellene esnie 1200 környékére.
- ennek okozója LEHET a TPS (fojtószelep)szenzor beragadása, ami okozhatja a többi tünetet is.

ÉN ezt nézném meg először.

- és igen, benzinnel járnék egy ideig, mert az LPG rendszereknél szoktak lekapcsolni bizonyos jeladókat.

Üdv:

Zsolio
Köszi az infot!
Viszem hamarosan szerelőhöz, megnézetem vele azt is.
Amúgy van, h megáll 1200 környékén, és onnna megy le szép lassan. Nem állandóak a hibák, legutóbb termosztátcserénél ment pár kört vele a szerelő, de akkor pont minden patent volt.
Ezt a benzin üzemet h értsem? Tegyek meg vele x km-t, majd próbáljam meg gázzal?

Üdv.
Naplózva

Mondeo mkII 1.8 Turnier B+LPG
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2021 Dátum: 2017.02.20 hétfő, 16:59:39 »

Köszi az infot!
Viszem hamarosan szerelőhöz, megnézetem vele azt is.
Amúgy van, h megáll 1200 környékén, és onnna megy le szép lassan. Nem állandóak a hibák, legutóbb termosztátcserénél ment pár kört vele a szerelő, de akkor pont minden patent volt.
Ezt a benzin üzemet h értsem? Tegyek meg vele x km-t, majd próbáljam meg gázzal?

Üdv.


Egyelőre csak benzines üzemmódban használd. Ha úgy eltűnnek nyomtalanul a hibák, akkor lehet elég egyértelműen a gázrendszerben keresni az okot. Ha meg nem tűnnek el, akkor inkább valami általánosabb hiba lesz, azt meg könnyebb felderíteni ha a "gyári" beállításokkal megy az autó.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
K2
Vendég
« Új hozzászólás #2022 Dátum: 2017.03.15 szerda, 16:13:49 »

Sziasztok! Segítsetek kérlek, hátha valaki találkozott már hasonlóval. Mk2, 1997, 1,6 benzin (L1J) Mondeóm van. A következő a hibajelenség: alacsonyabb fordulaton a megszokott módon megy a kocsi, viszont 3500-as fordulat környékén (ez fokozattól függ, de kb. ennyi) megáll, és nem hajlandó továbbmenni, illetve ezzel egyidőben rángatni, "dadogni" kezd. Autópályán, sík úton megy 130-at, és csókolom.

Elég frisss a dolog, szóval egyelőre csak gyertyákat és üzemenyagszűrőt cseréltek, ezek nem segítettek, sajnos.

Köszi előre is a segítséget!

Kornél
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.15 szerda, 16:16:40 írta K2 » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2023 Dátum: 2017.03.16 csütörtök, 08:14:34 »

Sziasztok! Segítsetek kérlek, hátha valaki találkozott már hasonlóval. Mk2, 1997, 1,6 benzin (L1J) Mondeóm van. A következő a hibajelenség: alacsonyabb fordulaton a megszokott módon megy a kocsi, viszont 3500-as fordulat környékén (ez fokozattól függ, de kb. ennyi) megáll, és nem hajlandó továbbmenni, illetve ezzel egyidőben rángatni, "dadogni" kezd. Autópályán, sík úton megy 130-at, és csókolom.

Elég frisss a dolog, szóval egyelőre csak gyertyákat és üzemenyagszűrőt cseréltek, ezek nem segítettek, sajnos.

Köszi előre is a segítséget!

Kornél

Én elkezdenék a benzinpumpa környékén is kutakodni, jut-e kellő mennyiségű üzemanyag a rendszernek.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #2024 Dátum: 2017.03.16 csütörtök, 20:10:56 »

Sziasztok! Segítsetek kérlek, hátha valaki találkozott már hasonlóval. Mk2, 1997, 1,6 benzin (L1J) Mondeóm van. A következő a hibajelenség: alacsonyabb fordulaton a megszokott módon megy a kocsi, viszont 3500-as fordulat környékén (ez fokozattól függ, de kb. ennyi) megáll, és nem hajlandó továbbmenni, illetve ezzel egyidőben rángatni, "dadogni" kezd. Autópályán, sík úton megy 130-at, és csókolom.

Elég frisss a dolog, szóval egyelőre csak gyertyákat és üzemenyagszűrőt cseréltek, ezek nem segítettek, sajnos.

Köszi előre is a segítséget!

Kornél

Ledugózott EGR szeleppel is ilyen? 3500-nál elkezd dadogni, vagy fokozatosan fogy el az ereje?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
K2
Vendég
« Új hozzászólás #2025 Dátum: 2017.03.17 péntek, 06:33:21 »

Ledugózott EGR szeleppel is ilyen? 3500-nál elkezd dadogni, vagy fokozatosan fogy el az ereje?

Az EGR-t nem próbáltuk, de akkor megtesszük. Fokozatosan megy el, de rövid idő alatt. Először ránt egyet-kettőt, picit még gyorsul, aztán jön a dadogás.
Naplózva
K2
Vendég
« Új hozzászólás #2026 Dátum: 2017.03.17 péntek, 08:56:59 »

Én elkezdenék a benzinpumpa környékén is kutakodni, jut-e kellő mennyiségű üzemanyag a rendszernek.

Köszi a tippet!
Naplózva
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #2027 Dátum: 2017.03.17 péntek, 12:37:27 »

Sziasztok!

Lehet, hogy hülyeséget fogok kérdezni, de mindig újra kell tanítani a motorvezérlőt, ha leveszem az alkusarút,mert szerelek a kocsiban valamit?

Tényleg bocs, ha hülye kérdés volt. Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2028 Dátum: 2017.03.17 péntek, 14:01:56 »

Sziasztok!

Lehet, hogy hülyeséget fogok kérdezni, de mindig újra kell tanítani a motorvezérlőt, ha leveszem az alkusarút,mert szerelek a kocsiban valamit?

Tényleg bocs, ha hülye kérdés volt. Cheesy

Ha pár percnél tovább van áram nélkül a járgány, akkor igen. Annyi idő alatt már resetelődnek a beállítások Smiley Mondjuk ha naponta leszeded, és csak rövid távokat mész köztük, akkor mindegy. Úgy több benzinbe kerül a betanítás, mint amennyivel esetleg többet fogyaszt két levétel közt Cheesy Károsodást nem fog okozni a betanítás hiánya, viszont a nem optimálisra hangolt paraméterek miatt anélkül magasabb lehet a fogyasztás, esetleg nem lesz egyenletes alapjárat, stb.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #2029 Dátum: 2017.03.17 péntek, 14:06:13 »

Ha pár percnél tovább van áram nélkül a járgány, akkor igen. Annyi idő alatt már resetelődnek a beállítások Smiley Mondjuk ha naponta leszeded, és csak rövid távokat mész köztük, akkor mindegy. Úgy több benzinbe kerül a betanítás, mint amennyivel esetleg többet fogyaszt két levétel közt Cheesy Károsodást nem fog okozni a betanítás hiánya, viszont a nem optimálisra hangolt paraméterek miatt anélkül magasabb lehet a fogyasztás, esetleg nem lesz egyenletes alapjárat, stb.


Köszi az infót.
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #2030 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 20:16:04 »

Sziasztok! Most olvasgatom a dolgokat és megakadt a szemem az EGR-on. Van a miénkbe EGR? Ha igen,akkor hol? LEhet le kéne dugóznom,akkor jobban menne a friss levegőtől. Előre is köszi a választ.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #2031 Dátum: 2017.06.01 csütörtök, 20:24:09 »

Sziasztok! Most olvasgatom a dolgokat és megakadt a szemem az EGR-on. Van a miénkbe EGR? Ha igen,akkor hol? LEhet le kéne dugóznom,akkor jobban menne a friss levegőtől. Előre is köszi a választ.
Fen van a szerviz menü pont alatt.....
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #2032 Dátum: 2017.06.01 csütörtök, 20:47:50 »

Sziasztok! Most olvasgatom a dolgokat és megakadt a szemem az EGR-on. Van a miénkbe EGR? Ha igen,akkor hol? LEhet le kéne dugóznom,akkor jobban menne a friss levegőtől. Előre is köszi a választ.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2033 Dátum: 2017.06.27 kedd, 12:51:09 »

Uraim!
Jól emléxem, hogy a hűtőrendszer, feltöltés után automatikusan lelégteleníti magát?
Persze járó motornál  vigyor3

köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
puffin__lekvar
Vendég
« Új hozzászólás #2034 Dátum: 2017.06.27 kedd, 13:20:52 »

Uraim!
Jól emléxem, hogy a hűtőrendszer, feltöltés után automatikusan lelégteleníti magát?
Persze járó motornál  vigyor3

köszönöm
Igen.Kinyomja a levegőt,de ne tedd fel a tartályra a sapkát.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2035 Dátum: 2017.06.27 kedd, 14:06:20 »

Igen.Kinyomja a levegőt,de ne tedd fel a tartályra a sapkát.

köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2036 Dátum: 2017.06.27 kedd, 14:11:51 »

Tiszteletem az Uraknak.
 
Előzmény:
Megadta magát a hűtőrendszer, hőjeladó gombája. Nem kapcsolta be a ventilátort.
Csere.
Az új, magasabb hőmérsékleten kapcsol. Már ez is zavar, de ezzel együtt tudnék élni.
 
A minap, a nagyobb melegben vettem észre, hogy folyamatosan járó klíma mellett is felmegy a vízhőmérő mutatója a hőjeladó kapcsolási hőmérsékletéig.
Attól tartok, ha nagyobb meleg lesz - Horvátba is készülök - nem lesz elég a ventilátor hűtése a motornak.
Van esetleg javaslata a szakértő uraknak, mit nézzek meg?

Bónuszkérdés:
Mivel érdemes a hűtőradiátort kimosni?

A bónusz kérdés bónusz kérdése:
Hogy látom, hogy kilevegősödik a rendszer. A VWnél pl van egy pici cső a hűtővíz tartályában, ahol kiküldi a fölös levegőt. Van ilyen nálunk? Esetleg eldugulhatott, hogy nem tudja légteleníteni a rendszert. Járó motornál nem látom, hogy folyna bele a tartályba a hűtővíz - vagyis keringene.

A bónusz kérdés bónusz kérdésének a bónusz kérdése:
A vízpumpának van rá lehetősége, hogy a lapátok elforogjanak az agyon? Vagyis lassabban tolja a vizet, mint ahogy forog?
 
Köszönöm szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.28 szerda, 08:23:45 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #2037 Dátum: 2017.06.28 szerda, 10:47:36 »

Mennyit fogyaszt az 1.6-os?  Érzésre milyen az 1.8-ashoz képest?
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
motosrac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #2038 Dátum: 2017.06.28 szerda, 11:50:55 »

Tiszteletem az Uraknak.
 
Előzmény:
Megadta magát a hűtőrendszer, hőjeladó gombája. Nem kapcsolta be a ventilátort.
Csere.
Az új, magasabb hőmérsékleten kapcsol. Már ez is zavar, de ezzel együtt tudnék élni.
 
A minap, a nagyobb melegben vettem észre, hogy folyamatosan járó klíma mellett is felmegy a vízhőmérő mutatója a hőjeladó kapcsolási hőmérsékletéig.
Attól tartok, ha nagyobb meleg lesz - Horvátba is készülök - nem lesz elég a ventilátor hűtése a motornak.
Van esetleg javaslata a szakértő uraknak, mit nézzek meg?

Bónuszkérdés:
Mivel érdemes a hűtőradiátort kimosni?

A bónusz kérdés bónusz kérdése:
Hogy látom, hogy kilevegősödik a rendszer. A VWnél pl van egy pici cső a hűtővíz tartályában, ahol kiküldi a fölös levegőt. Van ilyen nálunk? Esetleg eldugulhatott, hogy nem tudja légteleníteni a rendszert. Járó motornál nem látom, hogy folyna bele a tartályba a hűtővíz - vagyis keringene.

A bónusz kérdés bónusz kérdésének a bónusz kérdése:
A vízpumpának van rá lehetősége, hogy a lapátok elforogjanak az agyon? Vagyis lassabban tolja a vizet, mint ahogy forog?
 
Köszönöm szépen!

termosztát biztos kinyit rendesen?

Nem konkrétan ebben a típusban, de találkoztam már olyannak hogy elforgott a vízpumpa lapát az agyon, szerintem itt is lehetséges.
Naplózva

'95 MkI 4x4 2.0 kombi GHIA
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2039 Dátum: 2017.06.28 szerda, 12:00:15 »

termosztát biztos kinyit rendesen?

Nem konkrétan ebben a típusban, de találkoztam már olyannak hogy elforgott a vízpumpa lapát az agyon, szerintem itt is lehetséges.

Nem tudom, nyit-e, de most egyszerre több dolgot is meg akarok nézni.

Cserélem a termosztátot, a hőjeladó gombát, tisztítanám a hűtőt kívül-belül, ha tudnám, mivel kell vagy lehet.

Esetleg a rendszert is át lehetne mosni, ha lehet ...

A vízpumpa az utolsó lesz, ahhoz motort kell bontani.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #2040 Dátum: 2017.06.28 szerda, 14:34:43 »

Belső mosásnál van arra esély, hogy dugulást okoz majd vmi rosszkor leváló kosz.
A felső hőjeladót cserélted? Azt amelyik a termosztátnál van?
Szerintem, ha túlzottan melege van a motornak, akkor a 88 foknál nyitó termosztát sem fogja tudni lehűteni a rendszert.
pzs
Nem tudom, nyit-e, de most egyszerre több dolgot is meg akarok nézni.

Cserélem a termosztátot, a hőjeladó gombát, tisztítanám a hűtőt kívül-belül, ha tudnám, mivel kell vagy lehet.

Esetleg a rendszert is át lehetne mosni, ha lehet ...

A vízpumpa az utolsó lesz, ahhoz motort kell bontani.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2041 Dátum: 2017.06.28 szerda, 15:00:28 »

Belső mosásnál van arra esély, hogy dugulást okoz majd vmi rosszkor leváló kosz.
A felső hőjeladót cserélted? Azt amelyik a termosztátnál van?
Szerintem, ha túlzottan melege van a motornak, akkor a 88 foknál nyitó termosztát sem fogja tudni lehűteni a rendszert.
pzs

Igen, az adta meg magát. Az új óta magasabb a motorhőmérséklet.
Valamit muszáj tennem, mert nem akarom megfőzni a motort.
Ezeket kaptam tippnek. Remélem segít. Utána tudok továbblépni.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #2042 Dátum: 2017.06.28 szerda, 16:25:57 »

Mennyit fogyaszt az 1.6-os?  Érzésre milyen az 1.8-ashoz képest?
Amikor nekünk megvolt az 1.8-as mk1, akkor egyik ismerősömnek 1.6-os mk2 volt. Nem fogyasztott kevesebbet egyáltalán, inkább többet, és rosszabbul ment. Persze lehet, hogy a konkrét egyeddel volt baj, de én 1.8 alá nem mennék. Nálunk az 6,5-7 körül fogyasztott országút, autópálya 110-130-as tempónál (kevés autópálya). Agglomerációból való bejárásnál sem ment 9 fölé. És az már elég jól megy, még 5 személlyel is. Biztos a 2.0 még jobb, és elvileg az sem fogyaszt többet.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #2043 Dátum: 2017.06.28 szerda, 17:32:12 »

Amikor nekünk megvolt az 1.8-as mk1, akkor egyik ismerősömnek 1.6-os mk2 volt. Nem fogyasztott kevesebbet egyáltalán, inkább többet, és rosszabbul ment. Persze lehet, hogy a konkrét egyeddel volt baj, de én 1.8 alá nem mennék. Nálunk az 6,5-7 körül fogyasztott országút, autópálya 110-130-as tempónál (kevés autópálya). Agglomerációból való bejárásnál sem ment 9 fölé. És az már elég jól megy, még 5 személlyel is. Biztos a 2.0 még jobb, és elvileg az sem fogyaszt többet.  vigyor3
Köszi. Valami ilyesmire tippeltem én is, csak azért megkérdeztem.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2044 Dátum: 2017.06.28 szerda, 19:30:32 »

Köszi. Valami ilyesmire tippeltem én is, csak azért megkérdeztem.

110 körüli autópályázásnál még a V6-ot (sőt, az ST-t) is le lehet 7,5 literre vinni Wink Városban autókázásnál kell csak jóval nagyobb fogyasztással számolni. "Normál" használat [szerk: használatRA! Cheesy] én a 2.0-s motort ajánlom, az már tényleg kellemesen erős, és alig fogyaszt többet, mint a kisebb benzinesek.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.28 szerda, 21:12:08 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #2045 Dátum: 2017.06.28 szerda, 21:05:21 »

110 körüli autópályázásnál még a V6-ot (sőt, az ST-t) is le lehet 7,5 literre vinni Wink Városban autókázásnál kell csak jóval nagyobb fogyasztással számolni. "Normál" használat én a 2.0-s motort ajánlom, az már tényleg kellemesen erős, és alig fogyaszt többet, mint a kisebb benzinesek.
eljen
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #2046 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 09:18:47 »

Én Bp használom peremkerületben (XVII-XVIII), oda 15km másnap vissza 15km, kora reggel. Nem számolom pontosan mennyit fogyasz, ha ~félig van a tank 300-350km után tankolok ujra 25l-ert.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2047 Dátum: 2017.07.08 szombat, 15:38:40 »


Sziasztok,

Kormányszervó csöveket venni érdemes, vagy legyártati? Cromax? Vagy Bp-en hol készítenek?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2048 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 10:23:13 »

Sziasztok,

Kormányszervó csöveket venni érdemes, vagy legyártati? Cromax? Vagy Bp-en hol készítenek?

Dunakeszin, a Héfal Kft foglalkozik ilyenekkel. Egy kérdést megér.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2049 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 10:24:55 »

Uraim!
A szelepfedél tömítés szeretném kicserélni.
A tömítés megvan, de a csavarokhoz való "O" gyűrűket nem kaptam.
Tudja-e valaki, mekkora a mérete vagy, hogy hol találok pontos méretinfót.
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.