Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 14:27:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 877746 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1600 Dátum: 2014.08.26 kedd, 13:04:34 »

Komolyan berosálok!  falbav
Érik az olajcsere és futom a köröket a megfelelő olajról.
Persze mindenhol mást mondanak - gondoltam, mindenki a magáét javallja - de a döbbenet, hogy márkaszervizek is mást-mást mondanak  falbav
Egyetlen dologban van konszenzus, hogy ne ásványi olaj legyen, de már a szintetikus kontra félszintetikusra is megoszlanak a vélemények.  rinya
Úgy döntöttem, hogy a tapasztalatokra hagyatkozom  smile
Kérem, ostromoljatok, kinek, melyik olaj vált be.

más

olvastam, hogy jót tesz a motornak, ha a gyertyahézagot az 1,3 mm-ről, 1 mm-re csökkentem.
Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1601 Dátum: 2014.08.26 kedd, 16:18:50 »

Komolyan berosálok!  falbav
Érik az olajcsere és futom a köröket a megfelelő olajról.
Persze mindenhol mást mondanak - gondoltam, mindenki a magáét javallja - de a döbbenet, hogy márkaszervizek is mást-mást mondanak  falbav
Egyetlen dologban van konszenzus, hogy ne ásványi olaj legyen, de már a szintetikus kontra félszintetikusra is megoszlanak a vélemények.  rinya
Úgy döntöttem, hogy a tapasztalatokra hagyatkozom  smile
Kérem, ostromoljatok, kinek, melyik olaj vált be.

más

olvastam, hogy jót tesz a motornak, ha a gyertyahézagot az 1,3 mm-ről, 1 mm-re csökkentem.
Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?
Én ezt használom.

Nekem mindig 1-1,1 mm-re volt beállítva a hézag, mikor betettem a motorba a gyertyát (eddig 2x). Hogy mire változik a használat során, azt nem tudom.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1602 Dátum: 2014.08.26 kedd, 21:36:02 »

Komolyan berosálok!  falbav
Érik az olajcsere és futom a köröket a megfelelő olajról.
Persze mindenhol mást mondanak - gondoltam, mindenki a magáét javallja - de a döbbenet, hogy márkaszervizek is mást-mást mondanak  falbav
Egyetlen dologban van konszenzus, hogy ne ásványi olaj legyen, de már a szintetikus kontra félszintetikusra is megoszlanak a vélemények.  rinya
Úgy döntöttem, hogy a tapasztalatokra hagyatkozom  smile
Kérem, ostromoljatok, kinek, melyik olaj vált be.

más

olvastam, hogy jót tesz a motornak, ha a gyertyahézagot az 1,3 mm-ről, 1 mm-re csökkentem.
Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

köszönöm

Próbáltam már többféle viszkozitást, többféle gyártót; nekem leginkább a Ford-os olaj jött be, abból is az 5W-30 -as, ahogy a kezelési könyv írja. Ez volt az, ami gyakorlatilag egyáltalán nem fogyott 2 csere közt. Gyertyából szintén a gyári ajánlású Motorcraft-ot raktam bele, V6-osnál 1.4 mm-re írja a hézagot, be is állítottam mindet ennyire, működik vele szépen. Ha nincs hullára kopva a motor, akkor a gyárilag ajánlott csereanyagokkal jársz a legjobban. Ha már azokra tervezték a járgányt Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1603 Dátum: 2014.08.27 szerda, 09:39:52 »

Érdekes ...
Az 5-30-asra és a szintetikusra is azt mondták - töb helyen - hogy vékony, gyorsan elfolyik, "eszi" a motor.
De mivel tapasztalati útra hagyatkoztam, ez lesz. Ilyet találtam egész jó áron is.
Megy bele egy kis prolong is, oszt go.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1604 Dátum: 2014.08.27 szerda, 10:11:26 »

Érdekes ...
Az 5-30-asra és a szintetikusra is azt mondták - töb helyen - hogy vékony, gyorsan elfolyik, "eszi" a motor.
De mivel tapasztalati útra hagyatkoztam, ez lesz. Ilyet találtam egész jó áron is.
Megy bele egy kis prolong is, oszt go.
Ha vékony, akkor rakjál bele vastagabbat, és majd - leginkább télen - beindítás után hallgathatod, ahogy kopognak a hidrotőkék (tapasztalat). Idővel ugyan elmúlik, mert felmelegedett az olaj, de addig jobban kopik.
Nekem úgy eszi a motor, hogy tolja ki a főtengely szimeringnél, amúgy nem - már, mivel volt szelepszár szimering csere is, előtte igencsak füstölt kéken, mikor megtapostam Smiley.

Ezekről a "javító" dolgokról azt hallottam, hogy egy nem torkavéres motornál többet ártanak, mint használnak. Ráadásul nem ajánlott a teljes periódusra benne hagyni a motorban, pár száz km használat után cserélni kell a Prolongos olajat.
De ez csak hallomás.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1605 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:30:25 »

Ha vékony, akkor rakjál bele vastagabbat, és majd - leginkább télen - beindítás után hallgathatod, ahogy kopognak a hidrotőkék (tapasztalat). Idővel ugyan elmúlik, mert felmelegedett az olaj, de addig jobban kopik.
Nekem úgy eszi a motor, hogy tolja ki a főtengely szimeringnél, amúgy nem - már, mivel volt szelepszár szimering csere is, előtte igencsak füstölt kéken, mikor megtapostam Smiley.

Ezekről a "javító" dolgokról azt hallottam, hogy egy nem torkavéres motornál többet ártanak, mint használnak. Ráadásul nem ajánlott a teljes periódusra benne hagyni a motorban, pár száz km használat után cserélni kell a Prolongos olajat.
De ez csak hallomás.

Én olyantól tudom, akinek motor ügyben is adok a szavára.
Két és fél millás, vadi új suzuki motorba is ezt tette, meg a mostani, mk2-es, 2.0-s Mondeojába is és csak jót tett vele.
Tapasztalati út ...  vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1606 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:43:05 »

Érdekes ...
Az 5-30-asra és a szintetikusra is azt mondták - töb helyen - hogy vékony, gyorsan elfolyik, "eszi" a motor.
De mivel tapasztalati útra hagyatkoztam, ez lesz. Ilyet találtam egész jó áron is.
Megy bele egy kis prolong is, oszt go.


Nekem volt benne 5W30, jelenleg 10W40 van, mert a vékonyabbat picit ette. Ezt eddig nem eszi. Sok a pro és kontra itt is és a facebook-on is, hogy milyen gyártótól, milyen vékonyat stb... A gyári ajánlás az 5W30, de az is igaz lehet hogy a kopottabb motorba inkább a 10W40 a javasolt, mert ott már hézagkitöltenie is kell az olajnak, nem csak kenni. Persze itt ezred mm-es hézagokról van szó. Mert az hogy a ujjongásban megvett autóban a km-óra azt mutatja hogy 180e km van benne, a leg kevésbé sem kell elhinni. Akkor hiteles a futott km, ha az autó új korától fogva egy embernél van. A többi kamu. Nekem a megvételnél 24x.xxxkm-t mutatott az óra, és a bőrkormányom gumiig le volt kopva, és a 2. garnitúra ülés volt az autóban. Naná hogy sokkal több a futott km. Az olajba öntött adalék és tisztító cuccok többet ártanak mint használnak. Az olajat hígíthatják, és a kioldott olajsár oda rakódik be és tömíti el a furatokat ahol nagyon nem kellene.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1607 Dátum: 2014.08.27 szerda, 12:41:23 »



Nekem volt benne 5W30, jelenleg 10W40 van, mert a vékonyabbat picit ette. Ezt eddig nem eszi. Sok a pro és kontra itt is és a facebook-on is, hogy milyen gyártótól, milyen vékonyat stb... A gyári ajánlás az 5W30, de az is igaz lehet hogy a kopottabb motorba inkább a 10W40 a javasolt, mert ott már hézagkitöltenie is kell az olajnak, nem csak kenni. Persze itt ezred mm-es hézagokról van szó. Mert az hogy a ujjongásban megvett autóban a km-óra azt mutatja hogy 180e km van benne, a leg kevésbé sem kell elhinni. Akkor hiteles a futott km, ha az autó új korától fogva egy embernél van. A többi kamu. Nekem a megvételnél 24x.xxxkm-t mutatott az óra, és a bőrkormányom gumiig le volt kopva, és a 2. garnitúra ülés volt az autóban. Naná hogy sokkal több a futott km. Az olajba öntött adalék és tisztító cuccok többet ártanak mint használnak. Az olajat hígíthatják, és a kioldott olajsár oda rakódik be és tömíti el a furatokat ahol nagyon nem kellene.

Tiszteletben tartom az álláspontodat, de mint az olajnál írtad, hogy megoszlanak a vélemények, az adalékokkal is ez a helyzet. Kipróbálom és beszámolok a tapasztalatokról.

más

Nálad is megütötte a szemem az "EGR off". Ennek van haszna vagy csak a "csere" egyik módja?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1608 Dátum: 2014.08.27 szerda, 13:01:07 »

Tiszteletben tartom az álláspontodat, de mint az olajnál írtad, hogy megoszlanak a vélemények, az adalékokkal is ez a helyzet. Kipróbálom és beszámolok a tapasztalatokról.

más

Nálad is megütötte a szemem az "EGR off". Ennek van haszna vagy csak a "csere" egyik módja?


Az EGR szelep kiiktatása indokolt lehet idősebb autónál, mert a kipufogógázzal már olajgőz és egyéb nem jótékony hatású anyagok is visszakerülhetnek a motorba a szívósoron keresztül. A 'kosz' az EGR szelepet is eltömíti, és nem tud teljesen lezárni, és állandóan nyitva van. Ezért ha lehet inkább lezárjuk, és a vákuumvezérlését is megszüntetjük. Így tiszta levegő jut csak a motorba. A CO mérő műszer még így is jelentősen a gyári érték alatt fog mutatni, tehát rosszat nem teszünk vele. Sőt. Az ECU érzékelni fogja a hibát, hogy nincsen visszavezetett kartergáz, be is teszi a hibatárolóba, de ott elfér. Diag lámpa MK2-ban nincsen, tehát csak a hibák között szerepel ha kiolvassa valaki. Lehet cserélni is, akinek van felesleges 40e Ft-ja meg is teheti. Smiley Mint láthatod sokunk nem a cserét választotta. Mert az új szelepet ugyanúgy az olajgőzös kartergáz éri.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1609 Dátum: 2014.08.27 szerda, 13:38:54 »



Az EGR szelep kiiktatása indokolt lehet idősebb autónál, mert a kipufogógázzal már olajgőz és egyéb nem jótékony hatású anyagok is visszakerülhetnek a motorba a szívósoron keresztül. A 'kosz' az EGR szelepet is eltömíti, és nem tud teljesen lezárni, és állandóan nyitva van. Ezért ha lehet inkább lezárjuk, és a vákuumvezérlését is megszüntetjük. Így tiszta levegő jut csak a motorba. A CO mérő műszer még így is jelentősen a gyári érték alatt fog mutatni, tehát rosszat nem teszünk vele. Sőt. Az ECU érzékelni fogja a hibát, hogy nincsen visszavezetett kartergáz, be is teszi a hibatárolóba, de ott elfér. Diag lámpa MK2-ban nincsen, tehát csak a hibák között szerepel ha kiolvassa valaki. Lehet cserélni is, akinek van felesleges 40e Ft-ja meg is teheti. Smiley Mint láthatod sokunk nem a cserét választotta. Mert az új szelepet ugyanúgy az olajgőzös kartergáz éri.

Summa - summárum, jól járok, ha ledugózom.
Találok róla leírást, hogy mi a teendő?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1610 Dátum: 2014.08.27 szerda, 13:55:07 »

Summa - summárum, jól járok, ha ledugózom.
Találok róla leírást, hogy mi a teendő?


Ez alapján kivitelezhető: http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1611 Dátum: 2014.08.27 szerda, 13:58:51 »


Köszönöm, rávetem magam nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Yasmine000
Vendég
« Új hozzászólás #1612 Dátum: 2014.09.06 szombat, 01:05:30 »

Sziasztok!
SEGÍTSÉG! Mk2 96' 1.8 16V. Hibajelenség: Ha szépen folyamatosan húzatom ki akkor semmi probléma, de ha bármelyik fordulaton és fokozatban egy kicsit odalépek neki akkor megtorpan és hallani hogy lehörög. Ötlet? Köszi!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1613 Dátum: 2014.09.06 szombat, 09:27:26 »

Sziasztok!
SEGÍTSÉG! Mk2 96' 1.8 16V. Hibajelenség: Ha szépen folyamatosan húzatom ki akkor semmi probléma, de ha bármelyik fordulaton és fokozatban egy kicsit odalépek neki akkor megtorpan és hallani hogy lehörög. Ötlet? Köszi!
Szerintem gyertya vagy gyújtáskábel hiba.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Yasmine000
Vendég
« Új hozzászólás #1614 Dátum: 2014.09.06 szombat, 13:56:30 »

Szerintem gyertya vagy gyújtáskábel hiba.

Gyertyákat most cseréltem a napokban! Motorcraft Platinumot vettem, a kábelek még ezután jönnek. Kiszűrve: pillangó szelep potméter, légtömegmérő, lambdaszonda ezek biztosan jók. Az az érdekes hogy alapjárata tökéletes és ha szépen lassan húzatom is tökéletes, nem rángat. Reménykedtem hogy csak gyertya baja lesz, de mégsem.... már tanácstalan vagyok  szomoru1  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.06 szombat, 13:58:37 írta Yasmine000 » Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1615 Dátum: 2014.09.06 szombat, 16:19:24 »

Gyertyákat most cseréltem a napokban! Motorcraft Platinumot vettem, a kábelek még ezután jönnek. Kiszűrve: pillangó szelep potméter, légtömegmérő, lambdaszonda ezek biztosan jók. Az az érdekes hogy alapjárata tökéletes és ha szépen lassan húzatom is tökéletes, nem rángat. Reménykedtem hogy csak gyertya baja lesz, de mégsem.... már tanácstalan vagyok  szomoru1  falbav

Most akkor lehörög,vagy rángat? Nem mindegy...
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1616 Dátum: 2014.09.06 szombat, 16:48:32 »

Gyertyákat most cseréltem a napokban! Motorcraft Platinumot vettem, a kábelek még ezután jönnek. Kiszűrve: pillangó szelep potméter, légtömegmérő, lambdaszonda ezek biztosan jók. Az az érdekes hogy alapjárata tökéletes és ha szépen lassan húzatom is tökéletes, nem rángat. Reménykedtem hogy csak gyertya baja lesz, de mégsem.... már tanácstalan vagyok  szomoru1  falbav
Nekem is hasonlóan viselkedett, aztán gyertya+kábelcsere után jó lett. Max egy újratanítást megpróbálhatsz előtte, ha nem 3 hengerrel megy ilyenkor, hanem csak torpan.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Yasmine000
Vendég
« Új hozzászólás #1617 Dátum: 2014.09.06 szombat, 17:01:51 »

Most akkor lehörög,vagy rángat? Nem mindegy...


Mindkettő azért is írtam így.
Naplózva
Yasmine000
Vendég
« Új hozzászólás #1618 Dátum: 2014.09.06 szombat, 19:21:01 »

Sziasztok!
SEGÍTSÉG! Mk2 96' 1.8 16V. Hibajelenség: Ha szépen folyamatosan húzatom ki akkor semmi probléma, de ha bármelyik fordulaton és fokozatban egy kicsit odalépek neki akkor megtorpan és hallani hogy lehörög. Ötlet? Köszi!

Na most akkor ilyenkor mi van? A vonalzó a vezérműtengely végeibe betolva a helyén, és a jel itt áll!!  Shocked
http://kepfeltoltes.hu/140906/20140906_190901_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1619 Dátum: 2014.09.07 vasárnap, 15:03:24 »

Gyertyákat most cseréltem a napokban! Motorcraft Platinumot vettem, a kábelek még ezután jönnek. Kiszűrve: pillangó szelep potméter, légtömegmérő, lambdaszonda ezek biztosan jók. Az az érdekes hogy alapjárata tökéletes és ha szépen lassan húzatom is tökéletes, nem rángat. Reménykedtem hogy csak gyertya baja lesz, de mégsem.... már tanácstalan vagyok  szomoru1  falbav
Ha gyertyát cseréltél, akkor kábelszettet is cseréljél. Hasonló hibát nekem is megoldott a kábelcsere.
Ha alapjáraton hagyod gurulni sebességben (1. v. 2. fokozatban, akkor is rángat?
Ha igen, kábel.
Szerintem.
Naplózva
Yasmine000
Vendég
« Új hozzászólás #1620 Dátum: 2014.09.10 szerda, 20:48:21 »

Ha gyertyát cseréltél, akkor kábelszettet is cseréljél. Hasonló hibát nekem is megoldott a kábelcsere.
Ha alapjáraton hagyod gurulni sebességben (1. v. 2. fokozatban, akkor is rángat?
Ha igen, kábel.
Szerintem.

Szia! Kipróbáltam....Alapjáraton se 1.-be se 2.-be nem rángat... Viszont egy gyanúm van a PCV szelep lehet hibás. De ez csak tipp.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1621 Dátum: 2014.09.21 vasárnap, 21:55:53 »

Üdvözlet!
Pár napja hallok némi furcsaságot a kocsiból.Lekaptam a hosszbordás szíjat de nem múlt el.Utánna bekuksiztam a vezérléshez.
Ford Mondeo 1.8 16V: http://youtu.be/LspaMvvtUPg
Elvileg cseréig lenne még 15ezer km.
Hangból ítélve nem várhat annyit.Szerintetek??
Amúgy a szíj egész jó állaptban van(repedezésnek nyoma sincs)
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #1622 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 19:11:24 »

Ha gyertyát cseréltél, akkor kábelszettet is cseréljél. Hasonló hibát nekem is megoldott a kábelcsere.
Ha alapjáraton hagyod gurulni sebességben (1. v. 2. fokozatban, akkor is rángat?
Ha igen, kábel.
Szerintem.

Múltkor vettem észre, hogy ha én is 1.-ben vagy 2.-ben gurulok akkor rángat,kábel baja lehet akkor? Gyertyát most áll szándékomban cserélni, meg olajat is.
Naplózva
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1623 Dátum: 2014.11.18 kedd, 16:55:56 »

Sziasztok. Nem rég vásároltam egy 1.6 16V 1998as mondeot.Eddig teljesen jól működött a gépezet,egészen mostanáig..Tegnap este hazaertem vele,és ma szerettem volna menni vele de nem indul..A jelenség:gyujtás ráad,ac bug,műszerfalon felvillan minden.Majd akarom inditani de semmi,az öninditó sem teker,nem kattan nem hallani semmit.Lehet immó hiba,vagy mi?  vigyor3 Akksira gondoltam de rádió,világitás minden muködik.Előrre is köszönöm.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1624 Dátum: 2014.11.18 kedd, 17:57:03 »

Szia,
önindító nem lehet hibás?
Volt hasonló nálam és az önindító+generátor volt rossz. Persze akku-t is cserélni kellett, mert a rossz generátor kinyírta. :-(
PZs
Sziasztok. Nem rég vásároltam egy 1.6 16V 1998as mondeot.Eddig teljesen jól működött a gépezet,egészen mostanáig..Tegnap este hazaertem vele,és ma szerettem volna menni vele de nem indul..A jelenség:gyujtás ráad,ac bug,műszerfalon felvillan minden.Majd akarom inditani de semmi,az öninditó sem teker,nem kattan nem hallani semmit.Lehet immó hiba,vagy mi?  vigyor3 Akksira gondoltam de rádió,világitás minden muködik.Előrre is köszönöm.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1625 Dátum: 2014.11.18 kedd, 18:06:56 »

Szia.Nem tudom sajnos.Ma már elég sötét van nem tudom megnézni.Eddig semmi baja nem volt,csak most 1-a 2re történt.
Naplózva
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1626 Dátum: 2014.11.18 kedd, 18:47:15 »

Nem hagyott nyugodni mondom ki megyek megpróbálom, és most meg elindult hát most mi az isten történhetet vele :)Eddig meg se nyikkant most meg...Nem értem wow1
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1627 Dátum: 2014.11.18 kedd, 23:33:26 »

Nem hagyott nyugodni mondom ki megyek megpróbálom, és most meg elindult hát most mi az isten történhetet vele :)Eddig meg se nyikkant most meg...Nem értem wow1

Tapperold végig az önindítón a kábeleket. Nekem a behúzóvilla kábelén a saru tövénél volt elszakadva, viszont hideg motornál még valahogy összeért és be lehetett indítani, meleg motornál már nem. El nem tudtam képzelni hogy mi lehet a baja, és végül csak egy kis szakadás volt. Egy új sarut kellett csak a kábel végére rácuppantani.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.19 szerda, 20:56:34 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1628 Dátum: 2014.11.19 szerda, 18:06:05 »

Tapperold végig az önindítón a kábeleket. Nekem a behúzóvilla kábelén a sarutövénél volt elszakadva, viszont hideg motornál még valahogy összeért és be lehetett indítani, meleg motornál már nem. El nem tudtam képzelni hogy mi lehet a baja, és végül csak egy kis szakadás volt. Egy új sarut kellett csak a kábel végére rácuppantani.

Ok köszi megnézem.Ma már megint nem csinált semmit,gyujtás ráad indit de semmi...Aztán vártam vele kb 20percet és ujra indit na na az öninditó már forgatta de az akku lemerult..Egyik haver hoz ma egy akksit kiprobáljuk hátha ez a baj.En mondjuk imobilizer-re gondoltam hogy az szarakszik..De meg nézem amit mondtál.
Naplózva
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1629 Dátum: 2014.11.22 szombat, 11:35:10 »

Ok köszi megnézem.Ma már megint nem csinált semmit,gyujtás ráad indit de semmi...Aztán vártam vele kb 20percet és ujra indit na na az öninditó már forgatta de az akku lemerult..Egyik haver hoz ma egy akksit kiprobáljuk hátha ez a baj.En mondjuk imobilizer-re gondoltam hogy az szarakszik..De meg nézem amit mondtál.

Meg lett a gond,testkábel volt el volt oxidálódva akkumlátor és a kaszni közöt... wow1
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1630 Dátum: 2014.11.22 szombat, 23:04:13 »

Meg lett a gond,testkábel volt el volt oxidálódva akkumlátor és a kaszni közöt... wow1

Mindig azok a fránya elfáradó kábelek... Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1631 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 14:23:06 »

Mindig azok a fránya elfáradó kábelek... Cheesy

Hát igen  Wink  Az alapjáratom is kezdett szarakodni,fentmaradt üresben ugy 1500on.Mikor gurult az autó.De mikor állt akkor visszament 900 környékére.Kipucoltam a folytószelepet,összeraktam mindent uhh fasza...Egy két napig  vigyor3 Utánna ugyan ugy kezdödik előlről.Közben rájöttem ha leveszem az akku sarut,majd visszarakom akkor jó megint 2napig.Ez mitől lehet??Elfelejti az ECU a beállitást vagy mi?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1632 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 18:00:44 »

Hát igen  Wink  Az alapjáratom is kezdett szarakodni,fentmaradt üresben ugy 1500on.Mikor gurult az autó.De mikor állt akkor visszament 900 környékére.Kipucoltam a folytószelepet,összeraktam mindent uhh fasza...Egy két napig  vigyor3 Utánna ugyan ugy kezdödik előlről.Közben rájöttem ha leveszem az akku sarut,majd visszarakom akkor jó megint 2napig.Ez mitől lehet??Elfelejti az ECU a beállitást vagy mi?
A Kompóter újratannításról nem hallottál még?
Akkor keresgess a wiki-ben, telóról nem egyszerü a link beszúrása.
Naplózva
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1633 Dátum: 2014.11.23 vasárnap, 18:06:13 »

A Kompóter újratannításról nem hallottál még?
Akkor keresgess a wiki-ben, telóról nem egyszerü a link beszúrása.

Ok megkeresem.Köszi.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1634 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 14:47:48 »

Motorvezérlő újratanítás: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa

Ok megkeresem.Köszi.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Pubi33
Vendég
« Új hozzászólás #1635 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 19:13:07 »


Köszi.  worship
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1636 Dátum: 2014.12.04 csütörtök, 17:09:45 »

Sziasztok!

Néhány hsz- szel feljebb olvastam, az én jelenlegi legbosszantóbb problémámhoz hasonló gondokról, de egyelőre nem lettem okosabb.
Tehát a hirtelen "teljesítményvesztés" nálam is fennáll. Ma, munkából hazaféléjövet, az első lámpás kereszteződésnél, amikor elindultam a gép, egyszerűen nem gyorsult, csak alapjárat közeli fordulaton gurult. A gázpedált hiába is nyomtam a fordulatszám nem változott (egyik sebesség fokozatban sem) azért is kellemetlen volt, mert elég nagy sor állt mögöttem. A gázpedállal szó szerint kopogtathattam a padlólemezt, akkor sem történt semmi. Aztán egy varázsütésre elmúlt, néhány perc, illetve egy újabb piros lámpa után már jól gyorsult.
Tegnap cseréltem aksit, de igazából csak 1-1,5 percig volt áram nélkül a kocsi, tehát szerintem az ECU nem nullázódott. (még a rádió beállítások, meg a fogyasztási adatok is megmaradtak) alapjárat rendben volt. Korábban is felfigyeltem erre, pl. körforgalomból való gyorsításkor, de mivel nem tűnt komolynak, nem foglalkoztam vele. Aztán egyre rosszabb lett. Van olyan is, hogy haladok kb 50-60 km/h- val és mondjuk előznék, de semmi. elengedett kuplunggal, 4. vagy 3. sebességben semmi, mintha nem lenne gázbowden  falbav, aztán tövig nyomva hagyom, és kb 2-3 perc elteltével elkezd gyorsulni, de kissé rángatva- kész életveszély rinya
Mivel már sötét van, így nem tudom jobban megnézni a szerkezetet, de pár hete ráolvastam ForScannel és nem volt semmi hibakód, sem TPS, se semmi. A vákuum jó, nem szelel sehol, a légbeszívó rendszert is pár hete pucoltam. A korábbi hsz-ekből okulva a gyertyákra és a gyertya kábelekre gyanakszom. Viszont nemrég tettem egy kísérletet a Bosch HR8MCV+ gyertyákkal, de nem váltak be mert nagyon egyenetlenül és hangosan járt tőle a motor, így maradtak a régiek, azok még szépek voltak. De a kábeleket ekkor még nem néztem.
Szóval, ha valakinek lenne még őtlete, azt szívesen venném.  worship
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1637 Dátum: 2014.12.05 péntek, 15:50:38 »

Sziasztok!

Néhány hsz- szel feljebb olvastam, az én jelenlegi legbosszantóbb problémámhoz hasonló gondokról, de egyelőre nem lettem okosabb.
Tehát a hirtelen "teljesítményvesztés" nálam is fennáll. Ma, munkából hazaféléjövet, az első lámpás kereszteződésnél, amikor elindultam a gép, egyszerűen nem gyorsult, csak alapjárat közeli fordulaton gurult. A gázpedált hiába is nyomtam a fordulatszám nem változott (egyik sebesség fokozatban sem) azért is kellemetlen volt, mert elég nagy sor állt mögöttem. A gázpedállal szó szerint kopogtathattam a padlólemezt, akkor sem történt semmi. Aztán egy varázsütésre elmúlt, néhány perc, illetve egy újabb piros lámpa után már jól gyorsult.
Tegnap cseréltem aksit, de igazából csak 1-1,5 percig volt áram nélkül a kocsi, tehát szerintem az ECU nem nullázódott. (még a rádió beállítások, meg a fogyasztási adatok is megmaradtak) alapjárat rendben volt. Korábban is felfigyeltem erre, pl. körforgalomból való gyorsításkor, de mivel nem tűnt komolynak, nem foglalkoztam vele. Aztán egyre rosszabb lett. Van olyan is, hogy haladok kb 50-60 km/h- val és mondjuk előznék, de semmi. elengedett kuplunggal, 4. vagy 3. sebességben semmi, mintha nem lenne gázbowden  falbav, aztán tövig nyomva hagyom, és kb 2-3 perc elteltével elkezd gyorsulni, de kissé rángatva- kész életveszély rinya
Mivel már sötét van, így nem tudom jobban megnézni a szerkezetet, de pár hete ráolvastam ForScannel és nem volt semmi hibakód, sem TPS, se semmi. A vákuum jó, nem szelel sehol, a légbeszívó rendszert is pár hete pucoltam. A korábbi hsz-ekből okulva a gyertyákra és a gyertya kábelekre gyanakszom. Viszont nemrég tettem egy kísérletet a Bosch HR8MCV+ gyertyákkal, de nem váltak be mert nagyon egyenetlenül és hangosan járt tőle a motor, így maradtak a régiek, azok még szépek voltak. De a kábeleket ekkor még nem néztem.
Szóval, ha valakinek lenne még őtlete, azt szívesen venném.  worship

pedig valószínű h tps hiba lesz. http://mondeo.hu/wiki/index.php/G%C3%A1zped%C3%A1l_%C3%A1ll%C3%A1s_%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91_-_TPS_szenzor  így megtudod nézni multiméterrel.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1638 Dátum: 2014.12.06 szombat, 09:06:39 »

pedig valószínű h tps hiba lesz. http://mondeo.hu/wiki/index.php/G%C3%A1zped%C3%A1l_%C3%A1ll%C3%A1s_%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91_-_TPS_szenzor  így megtudod nézni multiméterrel.

Köszi! Amint eláll az eső, megnézem alaposan  worship
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1639 Dátum: 2014.12.06 szombat, 09:27:27 »

Nézegetem a ForScan log fájljait, és most látom, hogy a gázpedál alapállásánál, a TPS értéke 16%, ez normális? (hibakód egyelőre nincs tárolva)
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1640 Dátum: 2014.12.06 szombat, 12:26:35 »

Jól eldumálgatok itt magammal.  smile
Tehát. Ismét rátettem a gépet a scanner-re, és ForScan szerint a TPS 0,83-2,63 V között mozog, tehát akkor ez kuka. Jól gondolom?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1641 Dátum: 2014.12.06 szombat, 12:36:16 »

Jól eldumálgatok itt magammal.  smile
Tehát. Ismét rátettem a gépet a scanner-re, és ForScan szerint a TPS 0,83-2,63 V között mozog, tehát akkor ez kuka. Jól gondolom?

Miért is?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1642 Dátum: 2014.12.06 szombat, 12:37:38 »

Nézegetem a ForScan log fájljait, és most látom, hogy a gázpedál alapállásánál, a TPS értéke 16%, ez normális? (hibakód egyelőre nincs tárolva)

Sosem áll nullán, hiszen van alapjárati állása. Ez lehet akár ennyi, de tudni kéne az autó/típus pontos alapértékét. Állítható.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1643 Dátum: 2014.12.06 szombat, 12:45:31 »

Miért is?

A leírás alapján a maximális helyzetben 4,2V-ot vagy többet kellene látni. Amit én mértem, az nagyjából a fele  falbav
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1644 Dátum: 2014.12.06 szombat, 12:54:50 »

A leírás alapján a maximális helyzetben 4,2V-ot vagy többet kellene látni. Amit én mértem, az nagyjából a fele  falbav

Az 5 V -ot megkapja? Talán 1-es láb és test, gyújtáson. (csatlakoztatva)
Aztán 2-es és 3-as láb között zárt fojtószelepnél ~0.7 V, teljesen nyitottnál ~ 4.5 V is lehet, elvileg.
Közben pedig egyenletesen változnia kell.

A legjobb lenne szkóppal nézni, de multiméterrel is valamennyire ellenőrizhető.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #1645 Dátum: 2014.12.17 szerda, 17:44:16 »

Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni hátha tudja valaki mi a megoldás.
Mk2 1.8 benzines autónál cseréltem szíjfeszítő görgőt (nem volt olcsó) és hosszbordás szíjat (6PK2100) ami túl feszes lett. Vettem egy másik szíjat egy mérettel nagyobbat (6PK2120) ami viszont túl hosszú és a feszítő végállásba kerül így indulásnál elkezd csörögni. Van aminek a rögzítése meglazulhat, (generátor, szervo, klíma) vagy elkophat vagy csak ilyen azt kész?
A segítséget előre is köszi!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1646 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 10:53:59 »

Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni hátha tudja valaki mi a megoldás.
Mk2 1.8 benzines autónál cseréltem szíjfeszítő görgőt (nem volt olcsó) és hosszbordás szíjat (6PK2100) ami túl feszes lett. Vettem egy másik szíjat egy mérettel nagyobbat (6PK2120) ami viszont túl hosszú és a feszítő végállásba kerül így indulásnál elkezd csörögni. Van aminek a rögzítése meglazulhat, (generátor, szervo, klíma) vagy elkophat vagy csak ilyen azt kész?
A segítséget előre is köszi!

Szerintem, ami csörög, az sosem jó.
Az rázza a környezetét, lazítja a csavarokat.
Szerintem.
UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #1647 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 14:32:05 »

Szerintem, ami csörög, az sosem jó.
Az rázza a környezetét, lazítja a csavarokat.
Szerintem.
UFF

Igen, de megoldottam, most jó. De ilyet még nem láttam, vadonatúj feszítőgörgő (SKF ami gyári beszállító, ford jelek kiköszörülve) és a szíjjak amik elvileg hozzá való egyik sem jó, próbaképp vettem 6PK2113-as méretűt és most pont középállásban van a feszítő, így nem csörög semmi.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1648 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 15:55:14 »

Igen, de megoldottam, most jó. De ilyet még nem láttam, vadonatúj feszítőgörgő (SKF ami gyári beszállító, ford jelek kiköszörülve) és a szíjjak amik elvileg hozzá való egyik sem jó, próbaképp vettem 6PK2113-as méretűt és most pont középállásban van a feszítő, így nem csörög semmi.

 eljen
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
AGY
Vendég
« Új hozzászólás #1649 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 19:34:36 »

Sziasztok,98-s mondeóból nehéz kiszerelni a generátort?1,8 16V felújítatni érdemes a generátort?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.