Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 00:25:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 870808 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1800 Dátum: 2015.08.07 péntek, 22:53:47 »

Hidegen melegen csörög. Pici gázra, minden fordulaton. Padlón nem. Indul rendesen mindig. Napi 2x35 km-t megyek 110el, nem hiszem hogy kormosnak kéne lennie. Az injektorokat kkszedtem, úgy pucoltam. Elküldeni tisztításra nem tudom, mert minden nap kell a kocsi. Injektorsort nem találok a világon sem. Ja, kánikulában csörög, ha lehűl az idő, akkor nem. Multkor 98ast tankoltam,akkor nem csörgött. Kimaradt valami? Ja, ezt a 80ról 120ra padlón lényegét nem vágom!Ez mire is lenne jó?

Kérdésedre válaszolva: hogy az ECU lekapcsolja a lambdaszondát. Kell egy kis idő, 2-5 másodperc, amíg érezhető a hatás. Nálad a lambdaszondát lehetne még kiszedni, megtakarítani, esetleg cserélni, ha kell. Hátha az segít.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1801 Dátum: 2015.08.08 szombat, 06:43:22 »

Kérdésedre válaszolva: hogy az ECU lekapcsolja a lambdaszondát. Kell egy kis idő, 2-5 másodperc, amíg érezhető a hatás. Nálad a lambdaszondát lehetne még kiszedni, megtakarítani, esetleg cserélni, ha kell. Hátha az segít.
Miért kapcsolná le? És ha le is kapcsolja, akkor mi van? Még mindig nem értem... wave
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1802 Dátum: 2015.08.08 szombat, 08:05:03 »

Miért kapcsolná le? És ha le is kapcsolja, akkor mi van? Még mindig nem értem... wave

Mert a lambdaszonda jelei alapján (is) irányítja az ECU a keverékarányt, tehát a befecskendezés idejét (ami részterhelésen 14,7:1 kb.), viszont teljes terhelésen nincs keverékarány. Mivel a teljes terhelést a pillangószelep állásából (TPS jeladó)tudja, ezért kell padlógázt nyomni, és ekkor nem veszi figyelembe a lambdaszonda értékeit.

Igy, ha a lambdaszonda elkoszolódott, vagy hibás értékeket közöl az ECU-val, megtudhatjuk.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1803 Dátum: 2015.08.08 szombat, 08:24:17 »

Mert a lambdaszonda jelei alapján (is) irányítja az ECU a keverékarányt, tehát a befecskendezés idejét (ami részterhelésen 14,7:1 kb.), viszont teljes terhelésen nincs keverékarány. Mivel a teljes terhelést a pillangószelep állásából (TPS jeladó)tudja, ezért kell padlógázt nyomni, és ekkor nem veszi figyelembe a lambdaszonda értékeit.

Igy, ha a lambdaszonda elkoszolódott, vagy hibás értékeket közöl az ECU-val, megtudhatjuk.
Aha, értem. Ma reggel nem csörgött, 21 fok volt. Az előgyújtás helyes értékekt kéne megtudnom, mert azt tudom nézni. Talán előrébb lendítene.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1804 Dátum: 2015.08.08 szombat, 09:47:43 »

Aha, értem. Ma reggel nem csörgött, 21 fok volt. Az előgyújtás helyes értékekt kéne megtudnom, mert azt tudom nézni. Talán előrébb lendítene.

A gyújtáson, szerintem nem tudsz állítani, én inkább a hőmérséklet jeladók környéken néznék szét, ha külső hőmérsékletre érzéken a vas.

Néha érdemes egy kicsit meghajtani a vasat, olyankor a nagyobb hőterhelést kap a kipufogó rész, leég az esetleg lerakódott koksz egy része is, tisztulnak a járatok. Ez nem "gyorshajtást " jelent, hanem 1 esetleg kettővel alacsonyabb váltófokozattal menni ugyanazzal a sebességgel, illetve jobban kihúzatni a fokozatokat. Egy 20-30 km már biztos elegendő.

Illetve megtudod, hogy az autód sokkal többet tud, mint hinnéd. vigyor3
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1805 Dátum: 2015.08.08 szombat, 10:24:35 »

A gyújtáson, szerintem nem tudsz állítani, én inkább a hőmérséklet jeladók környéken néznék szét, ha külső hőmérsékletre érzéken a vas.

Néha érdemes egy kicsit meghajtani a vasat, olyankor a nagyobb hőterhelést kap a kipufogó rész, leég az esetleg lerakódott koksz egy része is, tisztulnak a járatok. Ez nem "gyorshajtást " jelent, hanem 1 esetleg kettővel alacsonyabb váltófokozattal menni ugyanazzal a sebességgel, illetve jobban kihúzatni a fokozatokat. Egy 20-30 km már biztos elegendő.

Illetve megtudod, hogy az autód sokkal többet tud, mint hinnéd. vigyor3
nem akarok állítani a gyújtáson, tudom h nem lehet. Cswk jó lenne tudni, stimmelnek -e az értékek.Hőm. jeladóm jó, obd szerint is. Viszont a beszívott levegő az gyanús, de még nem néztem meg jobban.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1806 Dátum: 2015.08.08 szombat, 11:04:24 »

nem akarok állítani a gyújtáson, tudom h nem lehet. Cswk jó lenne tudni, stimmelnek -e az értékek.Hőm. jeladóm jó, obd szerint is. Viszont a beszívott levegő az gyanús, de még nem néztem meg jobban.

Azt érdemes megnézni, némelyik típusban el tud koszolódni.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1807 Dátum: 2015.08.08 szombat, 11:16:18 »

Azt érdemes megnézni, némelyik típusban el tud koszolódni.
Az a baj,hogy tiszta. Csak lehet hogy hamis értéket ad. Bár azt sem tudom, figyelembe veszi-e az ECU a beszívott levegő hőmérsékletét előgyújtás számításnál. Vagy egyaltalan mihez kell neki.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1808 Dátum: 2015.08.08 szombat, 13:59:10 »

Az a baj,hogy tiszta. Csak lehet hogy hamis értéket ad. Bár azt sem tudom, figyelembe veszi-e az ECU a beszívott levegő hőmérsékletét előgyújtás számításnál. Vagy egyaltalan mihez kell neki.

Én úgy gondolom, az ECU nem állít előgyújtást.
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1809 Dátum: 2015.08.09 vasárnap, 22:55:49 »

No.
Tegnap megtettem.
Érdről, Pécelre mentem, a nulláson.
Három alkalommal eljátszottam, hogy 80-nál, 5-ösben, PADLÓgázon, 120-130-ig gyorsítottam. Negyedszerre egy komolyabb emelkedőn is megtettem. Egészen megfürgült az autó. Meg is lepődtem, mert ennyire még nem volt nálam benyomva a gázpedál  vigyor3
Valószínűleg szlopálta is a benyát.
Pécelnél, kb 2 órás pihenő után, visszaúton, folyamatosan 100-110-el jöttem.
Érdre beérve, elefánfüleket növesztettem és mint ha radikálisan csökkent volna a csörgés tartománya és az erőssége is.
Próbálom lekopogni és nem elkiabálni.
Mindenesetre köszönöm az 5letet.  worship worship worship

Vajon, ha megyek egy ugyanekkora kört, 4-esben, ugyaníjen kigyorsításokkal, tartós 110-el, az is segíthetne még?
vazze,nálunk épp most jött szóba a gyerekem (lány,10 éves) által,hogy a gépeknek van-e lelkük...furán nézett,amikor azt mondtam,hogy van.Miért?A saját tapasztalatom,ha jól bánok vele meghálálja,ha elhanyagolom rejtélyes hibák tömegét ontja rám...ezt folytatva,közöltem vele,amit Stephen King bácsi is megírt az egyik könyvében,hogy az autók lányok.A saját gondolat szösszenetem:az autók nők mert:-ha jól bánsz velük meghálálják-ha rosszul megbosszulják (a női bosszú kegyetlenebb mint a férfi...)-de náha keményen meg kell őket hajtani,hogy tudják ki a főnök...szóval tatám,ne csak kíméld,néha-néha tapossad neki ezerrel.
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1810 Dátum: 2015.08.09 vasárnap, 22:58:47 »

Szia,

Na ezek alapján a következő tankolásnál tankolj bele valamilyen "super" benzint (V-POWER, EVO Neo, stb), lehetőleg üres tankra, 10-20 liter már elég (kg 40Ft/l az árkülönbség, tehát 20 l.-nén 800 pénz), azokban is van rendszertisztító, ha most éreztél különbséget, akkor ez is elég.

Üdv:

Zsolio
haha,a legjobb tisztító az etanol.Jobban kitakarítja az üa rendszert bármilyen kutyulkánál.De ha kell valakinek stp meg valami más márka injektortisztítója,baráti áron eladók mert csak porosodnak a polcomon.
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1811 Dátum: 2015.08.09 vasárnap, 22:59:58 »

Hidegen melegen csörög. Pici gázra, minden fordulaton. Padlón nem. Indul rendesen mindig. Napi 2x35 km-t megyek 110el, nem hiszem hogy kormosnak kéne lennie. Az injektorokat kkszedtem, úgy pucoltam. Elküldeni tisztításra nem tudom, mert minden nap kell a kocsi. Injektorsort nem találok a világon sem. Ja, kánikulában csörög, ha lehűl az idő, akkor nem. Multkor 98ast tankoltam,akkor nem csörgött. Kimaradt valami? Ja, ezt a 80ról 120ra padlón lényegét nem vágom!Ez mire is lenne jó?
ebay?Tele van mondeo cuccokkal....pl:http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK2-1997-2-0-SET-OF-PETROL-INJECTORS-AND-RAIL-938F-9D280-/161491037969?hash=item25999daf11

De szám alapján az angol helyett az ebay.com-on fele áron is találsz.Ha esetleg v6/170le (bézs) vagy v6/205 lovas (zöld) injektor kell,keress meg....vagy ott van Szekszárdon Viló.Folyamatosan bont....
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.09 vasárnap, 23:06:30 írta macilaci » Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1812 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 07:14:36 »

ebay?Tele van mondeo cuccokkal....pl:http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK2-1997-2-0-SET-OF-PETROL-INJECTORS-AND-RAIL-938F-9D280-/161491037969?hash=item25999daf11

De szám alapján az angol helyett az ebay.com-on fele áron is találsz.Ha esetleg v6/170le (bézs) vagy v6/205 lovas (zöld) injektor kell,keress meg....vagy ott van Szekszárdon Viló.Folyamatosan bont....
Ja,ilyen van jófogáson is, háromért... Kár hogy nekem nem yen kell...
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1813 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 09:06:11 »

haha,a legjobb tisztító az etanol.Jobban kitakarítja az üa rendszert bármilyen kutyulkánál...

Ez is nagy igazság, kár hogy a gumi alkatrészeket(csövek) sem kíméli, egy ilyen idős autóknál pedig azok is el vannak már fáradva.
Naplózva
macilaci
Vendég
« Új hozzászólás #1814 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 20:01:05 »

Ez is nagy igazság, kár hogy a gumi alkatrészeket(csövek) sem kíméli, egy ilyen idős autóknál pedig azok is el vannak már fáradva.
Na,ez az oltári nagy marhaság,amivel szédítik a népet.Nálam egyetlenegy tömítést kellett cserélni,a tank-töltőcsonk közöttit.Azt is azért,mert egyszerűen kioldotta az etanol a gumigyűrű körül a koszt...aztán ennyi.A második mondeom 1993-as volt.Azzal kezdtem el etanolozni.2004-ben vettem,2010-ben adtam el úgy,hogy semmit nem kellett cserélni rajta.Aztán sikeresen totálkárra törte az aki megvette.A következő mondi volt az első v6.Én törtem totálkárosra vétlenként egy balesetben.Azon volt egyedül a fenti gyűrű cserélve.A mostanin meg már vásárlás után ki lett cserélve,azóta sincs vele gond....sőt,az injektorsor-üzemanyagcső között a v6-ban műanyag cső van,ami nálam két szívósor le-fel szereléskor szépen eltört.Szimpla gumi benzincsövet raktam fel helyette,az is köszöni szépen,jól érzi magát.A hőterheléstől hamarabb tönkrement mint az etanoltól...
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1815 Dátum: 2015.08.11 kedd, 21:34:35 »

sziasztok kis segitség kellene mondi mk2 1.8 benziin katalizátor meg a torok között van szerinteteek tömítés enyémen nemvolt csak ha rakom össze keressek iet vagy hülyének fognak nézni?  vigyor3 válaszokat köszönöm Cheesy
Naplózva
adam917
Vendég
« Új hozzászólás #1816 Dátum: 2015.08.12 szerda, 15:41:30 »

Üdv mindenkinek!
1997 1.8 benzines mondeom hengerfej csavarjainak
lehúzási nyomatékát és sorrendjét megtudná valaki
írni?
Vezérműtengelyeket rögzítő csavaroknak van lehúzási
lehúzási nyomaték előírva.
Előre is köszönöm a segitséget.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1817 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 09:02:16 »

Üdv mindenkinek!
1997 1.8 benzines mondeom hengerfej csavarjainak
lehúzási nyomatékát és sorrendjét megtudná valaki
írni?
Vezérműtengelyeket rögzítő csavaroknak van lehúzási
lehúzási nyomaték előírva.
Előre is köszönöm a segitséget.
Gugli a barátod  Grin.
Én is ott találtam meg ezt egy kis keresgélés után, jól el is mentettem könyvjelzőbe Smiley
Naplózva
Slet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #1818 Dátum: 2015.08.16 vasárnap, 19:29:52 »

Helló mindenkinek van 1 1999-es 2.0 mondeom,olyan jelenséget tapasztaltam mostanába hogy alapjáraton ugrál a fordulat 500-1000 között és fékezésnél leáll de 1 idő után már nem valakinek valami ötlet?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1819 Dátum: 2015.08.16 vasárnap, 20:43:46 »

Helló mindenkinek van 1 1999-es 2.0 mondeom,olyan jelenséget tapasztaltam mostanába hogy alapjáraton ugrál a fordulat 500-1000 között és fékezésnél leáll de 1 idő után már nem valakinek valami ötlet?

Szia,

Pillangószelep takarítás első körben. Koszos.

Üdv:

Zsolio
Naplózva
tranyowrc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 96



E-mail
« Új hozzászólás #1820 Dátum: 2015.08.16 vasárnap, 21:52:25 »

sziasztok megintén
hengerfej gyanus a kocsim é mivel már komprezio se az igazi meg vannak bajok ... van 1 ismrősömnek 1998 as ford escortja 1.8 benzin feket szelepfdeles az enyém aluszelepfdeles 1.8 benzin 1997 szerinttek belelehet gondnélkül rakni a mondiba azescort motort? és ha belelehet motorvezérlővel eggyüt vagy jo a másiké?? válaszokat lőreis köszönöm.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1821 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 09:48:39 »

sziasztok megintén
hengerfej gyanus a kocsim é mivel már komprezio se az igazi meg vannak bajok ... van 1 ismrősömnek 1998 as ford escortja 1.8 benzin feket szelepfdeles az enyém aluszelepfdeles 1.8 benzin 1997 szerinttek belelehet gondnélkül rakni a mondiba azescort motort? és ha belelehet motorvezérlővel eggyüt vagy jo a másiké?? válaszokat lőreis köszönöm.

Nincs lehetetlen csak tehetetlen.  eplus2
Trabantba is tettek már Yamaha motort.
Kérdés, hogy az átalakításnak milyen ktgei vannak.
Vannak itt nálam sokkal okosabbak is, majd ők jól megmondják.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1822 Dátum: 2015.08.22 szombat, 15:09:13 »

Sziasztok, tud valaki tippet arra ha a motorblokk sérül - kitörik belőle egy darab - akkor ez innentől kuka, vagy van valamilyen módszer a behegesztésére. A tv.-ben egy autófelújító műsorban láttam erre valamilyen módszert amit egy öreg szaki mutatott, de nem tudom hogy ez nálunk ismert-e, illetve van aki ilyet művel?   
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1823 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 08:35:52 »

Sziasztok, tud valaki tippet arra ha a motorblokk sérül - kitörik belőle egy darab - akkor ez innentől kuka, vagy van valamilyen módszer a behegesztésére. A tv.-ben egy autófelújító műsorban láttam erre valamilyen módszert amit egy öreg szaki mutatott, de nem tudom hogy ez nálunk ismert-e, illetve van aki ilyet művel?   

Józan paraszti ésszel belegondolva, ha rendben üzemel a gép, akkor nem lehet túl nagy a baj.
Gondolom az is számít, hol törött ki a darab.
Én elmennék egy márkaszervízbe, hogy nézzenek rá, be kell-e pánikolni.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #1824 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 09:09:27 »

Józan paraszti ésszel belegondolva, ha rendben üzemel a gép, akkor nem lehet túl nagy a baj.
Gondolom az is számít, hol törött ki a darab.
Én elmennék egy márkaszervízbe, hogy nézzenek rá, be kell-e pánikolni.
Én inkább valami gépfelújító, javítóműhelybe mennék, ahol motor, hengerfej felújítással foglalkoznak. Ők talán tudnak értelmeset mondani rá. A szakszervíz szerintem halott ötlet, ott nem javítgatnak ott csak a "csere, és az új kell bele" szavak ismertek eplus2.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
csokito
Vendég
« Új hozzászólás #1825 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 17:04:19 »

Köszi a válaszokat, akkor utánaérdeklődök több helyen hátha...
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1826 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 08:01:26 »

Ez micsoda? Helyileg a generátor alatt van a tüzfalnál.
Kicsit imbolyogva jár és nyekereg is ( szerintem onnan jön a hang ), valószínüleg csapágyas.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #1827 Dátum: 2015.08.30 vasárnap, 21:08:40 »

Ez micsoda? Helyileg a generátor alatt van a tüzfalnál.
Kicsit imbolyogva jár és nyekereg is ( szerintem onnan jön a hang ), valószínüleg csapágyas.


Asszem az lesz a szíjfeszítő görgő, elég húzós az ára.
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1828 Dátum: 2015.09.03 csütörtök, 16:28:48 »

Asszem az lesz a szíjfeszítő görgő, elég húzós az ára.

Feszítő görgö+állvány 26.500 ft + szíj  4.000 ft.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1829 Dátum: 2015.09.03 csütörtök, 20:51:47 »

Feszítő görgö+állvány 26.500 ft + szíj  4.000 ft.
Ruville 15, ina 17.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
párducfekete
Vendég
« Új hozzászólás #1830 Dátum: 2015.09.13 vasárnap, 10:13:46 »

  Sziasztok.

 Új tag vagyok ezen a "fórumon",nemrégen regisztráltam.Nekem is van egy 2-es Mondeom.Négy éve vásároltam,az eltelt időben nem volt
semmi gondom vele,megbízható ,mindig célba értem vele.Amikor megvettem vezérműszíjat és olajat cseréltettem az autóban,a Ford szervizbe vittem,mert 
van szervizfüzete, ami 1998 óta rendesen vezetve van,minden javítás szerepel benne.Ezen a nyáron egy hosszabb távolságot autóztam 3000 km egy hét alatt ,
szerencsésen hazaérkeztem és egy két nap elteltével ,azt vettem észre,hogy a hűtőfolyadék szintje nem megfelelő.Amikor kinyitottam  a hűtőrendszer tartályát erőteljesen kezdett
elfolyni a hűtőfolyadék az autó alján a vízpompa környékén.Ha valakinek volt ilyen tapasztalata,halott ilyen esetről,vagy esetleg megtörtént vele,megkérem,hogy írjon róla.
Szeretném tudni,hogy mire számíthatok.Szerelőm nincsen ,még nem volt rá szükségem.Előre is köszönöm a segítséget,további jó fórumozást kívánok.

 Sándor.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1831 Dátum: 2015.09.13 vasárnap, 11:51:39 »

  Sziasztok.

 Új tag vagyok ezen a "fórumon",nemrégen regisztráltam.Nekem is van egy 2-es Mondeom.Négy éve vásároltam,az eltelt időben nem volt
semmi gondom vele,megbízható ,mindig célba értem vele.Amikor megvettem vezérműszíjat és olajat cseréltettem az autóban,a Ford szervizbe vittem,mert 
van szervizfüzete, ami 1998 óta rendesen vezetve van,minden javítás szerepel benne.Ezen a nyáron egy hosszabb távolságot autóztam 3000 km egy hét alatt ,
szerencsésen hazaérkeztem és egy két nap elteltével ,azt vettem észre,hogy a hűtőfolyadék szintje nem megfelelő.Amikor kinyitottam  a hűtőrendszer tartályát erőteljesen kezdett
elfolyni a hűtőfolyadék az autó alján a vízpompa környékén.Ha valakinek volt ilyen tapasztalata,halott ilyen esetről,vagy esetleg megtörtént vele,megkérem,hogy írjon róla.
Szeretném tudni,hogy mire számíthatok.Szerelőm nincsen ,még nem volt rá szükségem.Előre is köszönöm a segítséget,további jó fórumozást kívánok.

 Sándor.
Hali!
Nekem is volt ilyesmi esetem. Szerelő azt mondta, hogy a vízpumpa így jelzi, hogy most már aztán tényleg itt az ideje a cseréjének, mielőtt valami nagyobb baj történne.
Ha jók az emlékeim.
Naplózva
HULK
Vendég
« Új hozzászólás #1832 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 20:30:53 »

Üdv: Nekem van egy 1997. Mondeo Kombim 2.0i. 96KW -os Problémám az lenne hogy reggel vagy pl ha sokat áll az auto elindulok és 1-2 ben mintha leakarna fuladni gázadásnál elhagya az erö olyankor viszáb kell vegyem a gázadást és ovatosan taposni neki hogy megindujon utána fölpörög vagy bemelegszik már nem csinálja 1X ennyi "  2X -pedig olyan is szokot lenni tapostam neki pályán 5 ik ben 150-160 nál egyszercsak mintha valami a pörgést viszafogtavolna és nem is ment  120 tol többetmeg mint ha elhagyta volna egy henger érezhetö volt a 120 sebeségnél folyamatos rángatás de az a mnimális nem az a nagy hirtelen rángatozás szépen a 120 as temponál végig rázot még haza nem értem ez nemtudom mi okoza?? help
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1833 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 15:18:03 »

Üdv: Nekem van egy 1997. Mondeo Kombim 2.0i. 96KW -os Problémám az lenne hogy reggel vagy pl ha sokat áll az auto elindulok és 1-2 ben mintha leakarna fuladni gázadásnál elhagya az erö olyankor viszáb kell vegyem a gázadást és ovatosan taposni neki hogy megindujon utána fölpörög vagy bemelegszik már nem csinálja 1X ennyi "  2X -pedig olyan is szokot lenni tapostam neki pályán 5 ik ben 150-160 nál egyszercsak mintha valami a pörgést viszafogtavolna és nem is ment  120 tol többetmeg mint ha elhagyta volna egy henger érezhetö volt a 120 sebeségnél folyamatos rángatás de az a mnimális nem az a nagy hirtelen rángatozás szépen a 120 as temponál végig rázot még haza nem értem ez nemtudom mi okoza?? help
Hasonló tünetet volt nálam. Gyújtáskábel + gyertyák cseréje után megszűnt.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
50x
Vendég
« Új hozzászólás #1834 Dátum: 2015.10.07 szerda, 19:05:39 »

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni?A kormányműből folyik az olaj !
Naplózva
Jimbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #1835 Dátum: 2015.10.19 hétfő, 18:15:38 »

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy mk1 kombi DOHC 2.0 16v motor helyére milyen kínok árán lehet betteni egy mk2-es 2.0 16v ZETEC motort (váltóval együtt)?
gyújtáskapcsolót kell-e cserélni stb? hogy lehet megoldani?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1836 Dátum: 2015.10.21 szerda, 08:50:23 »

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy mk1 kombi DOHC 2.0 16v motor helyére milyen kínok árán lehet betteni egy mk2-es 2.0 16v ZETEC motort (váltóval együtt)?
gyújtáskapcsolót kell-e cserélni stb? hogy lehet megoldani?
Én az elektromos résztől fáznék leginkább: csatlakozók csereszabatossága, motorvezérlő csatija, stb.
Amúgy szerintem fizikailag befér a cucc, és a féltengelyek is valószínűleg egyeznek.
Ja, és a motorvezérlő miatt kell gyújtáskapcsolót és kulcsot és immogyűrűt is cserélni, és ha nem akarsz külön kulcsot a zárakhoz, akkor azokat is kell cserélni, és az Mk1 zárjainak csatlakozója nagyon valószínű, hogy különbözik az Mk2 zárjának csatijától.
De én eddig csak Mk1-et rámoltam szét.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.21 szerda, 08:53:19 írta HegeGabi » Naplózva
Jimbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #1837 Dátum: 2015.10.21 szerda, 17:55:47 »

Én az elektromos résztől fáznék leginkább: csatlakozók csereszabatossága, motorvezérlő csatija, stb.
Amúgy szerintem fizikailag befér a cucc, és a féltengelyek is valószínűleg egyeznek.
Ja, és a motorvezérlő miatt kell gyújtáskapcsolót és kulcsot és immogyűrűt is cserélni, és ha nem akarsz külön kulcsot a zárakhoz, akkor azokat is kell cserélni, és az Mk1 zárjainak csatlakozója nagyon valószínű, hogy különbözik az Mk2 zárjának csatijától.
De én eddig csak Mk1-et rámoltam szét.

a hengerfej pl egyezik? generátor, önindító stb? mert akkor max azokat elrakom pótnak és a többit meg eladom Smiley
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #1838 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 12:04:33 »



Sziasztok,


MK2 brenya 1,6 motorhoz ki milyen adalékot ajánl?



...nagy az olajfogyi!

Jó lenne ha személyes tapasztalattal rendelkezők segítenének.

Nagyon köszönöm!

 worship worship worship

Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1839 Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 13:12:18 »

SZVSZ semmilyen adalékra nincs szükség, ha megfelelő minőségű olajat használsz.
Az olajfogyás okát kellene megszüntetni, mert az adalék csak eseti megoldást jelenthet.

... szerintem ...




Sziasztok,


MK2 brenya 1,6 motorhoz ki milyen adalékot ajánl?



...nagy az olajfogyi!

Jó lenne ha személyes tapasztalattal rendelkezők segítenének.

Nagyon köszönöm!

 worship worship worship


Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #1840 Dátum: 2015.10.25 vasárnap, 19:16:38 »

SZVSZ semmilyen adalékra nincs szükség, ha megfelelő minőségű olajat használsz.
Az olajfogyás okát kellene megszüntetni, mert az adalék csak eseti megoldást jelenthet.

... szerintem ...




Világos, viszont valamiért a tulajnak nincs kedve motort cserélni.

Első körben egy közvetlen olajcsere előtti "blokkmosás" lesz. Az olajlehúzók koromtól való megtapadására (is) gondolok.

Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1841 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:48:30 »

Világos, viszont valamiért a tulajnak nincs kedve motort cserélni.

Első körben egy közvetlen olajcsere előtti "blokkmosás" lesz. Az olajlehúzók koromtól való megtapadására (is) gondolok.


Azt azért a jelekből nem ártana behatárolni, hol meg el a cucc. Nem mindegy, hogy elfüstöl vagy elcsöpög.
A szelepszár szimeringek pl. sokszor nem kapnak elég figyelmet. Főleg a szívók mellett elég sok olajat be tud szipákolni a motor. De ebben a kopott szelepvezetők is  komoly szerepet kapnak. Mondjuk adalék ezt sem oldja meg.
Egy nyomásveszteség mérés sokat elárulna a motor állapotáról. De még az is, ha megfigyeled mikor füstöl kéken: hosszabb állás után, padlózáskor, motorféknél, nagy gázfröccs után visszaengedett gáznál stb.
 Nekem a hidegindító nagyon bevált mint kokszoldó (főleg, ha meg tudod akadályozni, hogy elpárologjon), de szétszedés nélkül a gyűrűket, gyűrűhornyokat sem tudod megtisztítani. Jártam már úgy, hogy leszedett hengerfejnél felülről fujkodtam a dugókat, és a kioldott kosztól beékelődött a motor. Nem végzetesen, de csak szét kellett szednem.
Fiat CQC 900-as motorban kipróbáltam a fékolajas tisztítást (3 liter, fele-fele motor-, és fékolaj  kb. negyed-fél órát ment ) Baja nem lett, a szelephimbákról, szelepfedélről szépen leszedte a kocsonyát, és főleg tényleg megszüntette a hidrotőkék indítás utáni hosszas csattogását. A gyűrűkkel nem tudom mit csinált, mert nem volt kompressziógondja előtte-utána se.
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #1842 Dátum: 2015.10.28 szerda, 09:02:03 »

Azt azért a jelekből nem ártana behatárolni, hol meg el a cucc. Nem mindegy, hogy elfüstöl vagy elcsöpög.
A szelepszár szimeringek pl. sokszor nem kapnak elég figyelmet. Főleg a szívók mellett elég sok olajat be tud szipákolni a motor. De ebben a kopott szelepvezetők is  komoly szerepet kapnak. Mondjuk adalék ezt sem oldja meg.
Egy nyomásveszteség mérés sokat elárulna a motor állapotáról. De még az is, ha megfigyeled mikor füstöl kéken: hosszabb állás után, padlózáskor, motorféknél, nagy gázfröccs után visszaengedett gáznál stb.
 Nekem a hidegindító nagyon bevált mint kokszoldó (főleg, ha meg tudod akadályozni, hogy elpárologjon), de szétszedés nélkül a gyűrűket, gyűrűhornyokat sem tudod megtisztítani. Jártam már úgy, hogy leszedett hengerfejnél felülről fujkodtam a dugókat, és a kioldott kosztól beékelődött a motor. Nem végzetesen, de csak szét kellett szednem.
Fiat CQC 900-as motorban kipróbáltam a fékolajas tisztítást (3 liter, fele-fele motor-, és fékolaj  kb. negyed-fél órát ment ) Baja nem lett, a szelephimbákról, szelepfedélről szépen leszedte a kocsonyát, és főleg tényleg megszüntette a hidrotőkék indítás utáni hosszas csattogását. A gyűrűkkel nem tudom mit csinált, mert nem volt kompressziógondja előtte-utána se.

köszönöm a tippet!

 worship

Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
HULK
Vendég
« Új hozzászólás #1843 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:41:48 »

Üdv, Nekem 2.0.i 1997, Benzines 96Kw Mondeo Kombim van  Kérdésem eben van injektor meg EGR szelep??
+ Fütést nyomatom 4 fokozaton és meglehet fagyni valamit elkéne zárni vagy nyitni??
Naplózva
Wolfgang
Vendég
« Új hozzászólás #1844 Dátum: 2015.11.04 szerda, 08:21:57 »

Sziasztok!

Menet közben, hogyha fékezek és visszaváltok, kuplungolok, akkor a fordulat leesik 500ra (majdnem leáll, de mégsem). Tolatásnál állandóan ezt csinálja. Alapjáraton tökéletes megy 800-on, semmi ingadozás. Ha elindulok, akkor jön csak elő a probléma. Tegnap a fojtószelep ház ki lett tisztíva, volt rajta némi korom, de nem volt durva. Utána tökéletesen ment az autó, tolatásnál is szépen 1000-en tartotta, fékezésnél, visszaváltásoknál is. Már azt hittem, hogy megoldódott a dolog, hiszen tökéletesen viselkedett, de a kb 40km-es útszakaszon 2x megint leesett 500ra, lassításnál. Majd utána megint tökéletesen működött. Összességében javult, hogy meg lett piszkálva... de mégis visszatért 2x a probléma. Mi lehet még, hol keressem a problémát, alapjárati motorcserét szeretném elkerülni 35e plusz a szerelés. :-(

Más: Kalaptartó madzagot keresek, ami eredeti és rajta van a végén az a kis műanyag kampószerű.

Köszönöm!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1845 Dátum: 2015.11.04 szerda, 11:47:32 »

Sziasztok!

Menet közben, hogyha fékezek és visszaváltok, kuplungolok, akkor a fordulat leesik 500ra (majdnem leáll, de mégsem). Tolatásnál állandóan ezt csinálja. Alapjáraton tökéletes megy 800-on, semmi ingadozás. Ha elindulok, akkor jön csak elő a probléma. Tegnap a fojtószelep ház ki lett tisztíva, volt rajta némi korom, de nem volt durva. Utána tökéletesen ment az autó, tolatásnál is szépen 1000-en tartotta, fékezésnél, visszaváltásoknál is. Már azt hittem, hogy megoldódott a dolog, hiszen tökéletesen viselkedett, de a kb 40km-es útszakaszon 2x megint leesett 500ra, lassításnál. Majd utána megint tökéletesen működött. Összességében javult, hogy meg lett piszkálva... de mégis visszatért 2x a probléma. Mi lehet még, hol keressem a problémát, alapjárati motorcserét szeretném elkerülni 35e plusz a szerelés. :-(

Más: Kalaptartó madzagot keresek, ami eredeti és rajta van a végén az a kis műanyag kampószerű.

Köszönöm!
Néha le is fullad? Tudtommal a sebességszenzor tud ilyet okozni. Nekem ugyanezt csinálta, néha le is fulladt, ami kanyarban nem volt vicces. Aztán cseréltem gyertyákat + gyújtáskábeleket, emiatt leszedtem az akkumulátor sarut, majd újratanítottam. Azóta egyszer sem csinálta.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1846 Dátum: 2015.11.04 szerda, 20:10:25 »

Üdv, Nekem 2.0.i 1997, Benzines 96Kw Mondeo Kombim van  Kérdésem eben van injektor meg EGR szelep??
+ Fütést nyomatom 4 fokozaton és meglehet fagyni valamit elkéne zárni vagy nyitni??

Szia,

Ha a vízhőfok jó, és meleg is a motor, akkor FLAP motor lesz (a cseréjének útmutatásait megtalálod a wikiben)

Zsolio

Ja, az első kérdésedre a válasz: igen vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.04 szerda, 20:13:58 írta zsolio » Naplózva
lezso
Vendég
« Új hozzászólás #1847 Dátum: 2016.01.07 csütörtök, 17:41:32 »

SZIASZTOK   az 18d mondeomon a töltés nemműködik ,ugyan is 1 -4 indítás után aksi nulla kraft az aksi új,, a töltés jelző ugyan akkor elalszik  .Mérések után kiderült hogy a feszültség lefele csökken ,tehát generátor hiba ,kérdésem a z lenne a generátort látva nem egyszerű kibontani a blokkról ,hogyan?? miként kezdjek hozzá hol férhetek leg könnyebben hozzá Huh? köszi a választ .üdv lezso..
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1848 Dátum: 2016.01.08 péntek, 12:28:40 »

SZIASZTOK   az 18d mondeomon a töltés nemműködik ,ugyan is 1 -4 indítás után aksi nulla kraft az aksi új,, a töltés jelző ugyan akkor elalszik  .Mérések után kiderült hogy a feszültség lefele csökken ,tehát generátor hiba ,kérdésem a z lenne a generátort látva nem egyszerű kibontani a blokkról ,hogyan?? miként kezdjek hozzá hol férhetek leg könnyebben hozzá Huh? köszi a választ .üdv lezso..

Még mindig elég csak 1 fórumtémába írni Cheesy Dízeles vagy benzines a verda? Ha jól értem és 1.8 TD, akkor a dízeles fórumba érdemes az erre vonatkozó kérdést írni.
A szerelési útmutató szerint a dízelesből a kiszerelés menete:

-bakoljuk fel a járművet
-szereljük le az alsó motortakaró burkolatot
-szereljük ki a generátor bordás ékszíját
-engedjük le a járművet
-szereljük ki a töltőlevegő hűtőjét
-a többérintkezős csatlakozót húzzuk le a generátorról, majd csavarozzuk le a vastag kábelt
-csavarozzuk le és vegyük ki a generátort

Sok sikert!

ui.: tipp: állíts be aláírást itt az oldalon, írd bele a verda típusát ill. a gyártási évet, akkor gyorsabban kapsz pontos választ!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
lezso
Vendég
« Új hozzászólás #1849 Dátum: 2016.01.08 péntek, 14:52:55 »

KÖSZÖNÖM SZÉPEN..
Naplózva
Oldalak: 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.