Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:12:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
169
170
171
172
173
174
175
[
176
]
177
178
179
180
181
182
183
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652540 alkalommal)
0 Felhasználó és 59 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8750 Dátum:
2015.08.25 kedd, 16:22:22 »
Idézetet írta: roba - 2015.08.25 kedd, 16:05:38
Sziasztok!
Új mondeos vagyok és rögtön egy kis segítségre lenne szükségem.
A 2001-es MK3 1.8 125LE gépben a gázbowdenem elszakadt és nem találok hozzá sehol.
(Se márkaszervíz, se cromax)
Alvázszám alapján folyamatosan olyan érkezik ami 115cm hosszú, mindenben megegyezik, kivéve rövid. Ami a kocsiban volt sokkal hosszabb, kb 186cm lehetett fénykorában.
Minden rendszerben a rövidet ajánlják hozzá, de az nem jó, a hosszabb az újabbakban van de abból meg nincs az országban és nem hozzák be mert lehet az se lesz jó hozzá.
Tudnátok segíteni?
Előre is köszi!
Üdv:Roba
Ez most valami vicc, ugye?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8751 Dátum:
2015.08.25 kedd, 17:10:47 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.25 kedd, 16:22:22
Ez most valami vicc, ugye?
miért? a csomagtartó felé is el lehet vinni a felesleget.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nagyzotya
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8752 Dátum:
2015.08.25 kedd, 18:40:28 »
Sziasztok!
Le tudna nekem valaki irni a benzinszuro csere menetet?
Koszonom szepen!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8753 Dátum:
2015.08.25 kedd, 18:45:29 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2015.08.25 kedd, 18:40:28
Sziasztok!
Le tudna nekem valaki irni a benzinszuro csere menetet?
Koszonom szepen!
Leveszed a régit és felrakod a helyére az újat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8754 Dátum:
2015.08.25 kedd, 18:46:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.08.25 kedd, 17:10:47
miért? a csomagtartó felé is el lehet vinni a felesleget.....
Nem a méret miatt, hanem mert "nem létezik és nem rendelhető"?!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
nagyzotya
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8755 Dátum:
2015.08.25 kedd, 18:47:28 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.25 kedd, 18:45:29
Leveszed a régit és felrakod a helyére az újat.
Koszonom gyors valaszt!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8756 Dátum:
2015.08.25 kedd, 18:52:14 »
Idézetet írta: nagyzotya - 2015.08.25 kedd, 18:47:28
Koszonom gyors valaszt!
Gondolom felismered a két gyors bilincset a cső csatlakozásoknál.
Érdemesebb a konzollal együtt levenni és úgy ki-be a szűrőt, majd vissza a konzolt, csövek rá és bonthatod a sört.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8757 Dátum:
2015.08.25 kedd, 19:19:16 »
Csüsz!
Kérdésem annyi volna, hogy a benzines vasba ha fent fog a kuplung, de még nem csúszik akkor a kuplungcserénél mit szoktak cserélni, továbbá a benzinesbe is van kettőstömegű lendkerék és azt is kell cserélni a kuplunggal!
Köszi a választ!
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8758 Dátum:
2015.08.25 kedd, 19:23:28 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.25 kedd, 19:19:16
Csüsz!
Kérdésem annyi volna, hogy a benzines vasba ha fent fog a kuplung, de még nem csúszik akkor a kuplungcserénél mit szoktak cserélni, továbbá a benzinesbe is van kettőstömegű lendkerék és azt is kell cserélni a kuplunggal!
Köszi a választ!
Kuplung
cserénél
kuplung
ot.
Vizsgálat és véleményezés után akár lendkereket is. Igen, kettős tömegű van benne. Nem kell, de ha szükséges....
Ha fent fog.... hát ez akár furcsa is lehet, mert hidraulikus kuplungról beszélünk és önállító kinyomószerkezetről. Ezért a fogáspontnak nem szabad változnia.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
roba
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8759 Dátum:
2015.08.26 szerda, 08:43:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.25 kedd, 18:46:19
Nem a méret miatt, hanem mert "nem létezik és nem rendelhető"?!
Figy, alvázszám alapján 3 helyen megnézettem, mindenhol a rövidebbet hozták.
Cromaxnak volt egy ötlete hogy egy másik cikkszám jó lehet, de azt németországból kell berendelni de linkre nem akarják..
Ezért gondoltam megkérdezem itt akik elvileg már láttak mondeot közelről és tudják miről van szó. (Márkaszervízbe is hátravitték a hozott cuccot és rögtön rávágta a szaki hogy ez nem hozzá való, pedig a rendszer meg ezt hozza)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8760 Dátum:
2015.08.26 szerda, 12:28:41 »
Idézetet írta: roba - 2015.08.26 szerda, 08:43:20
Figy, alvázszám alapján 3 helyen megnézettem, mindenhol a rövidebbet hozták.
Cromaxnak volt egy ötlete hogy egy másik cikkszám jó lehet, de azt németországból kell berendelni de linkre nem akarják..
Ezért gondoltam megkérdezem itt akik elvileg már láttak mondeot közelről és tudják miről van szó. (Márkaszervízbe is hátravitték a hozott cuccot és rögtön rávágta a szaki hogy ez nem hozzá való, pedig a rendszer meg ezt hozza)
Vajon milyen alkatrész jó egy autóba, ami benne volt vagy amit egy program hoz hozzá?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
roba
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8761 Dátum:
2015.08.26 szerda, 14:31:04 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.26 szerda, 12:28:41
Vajon milyen alkatrész jó egy autóba, ami benne volt vagy amit egy program hoz hozzá?
Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a szopón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8762 Dátum:
2015.08.26 szerda, 15:13:28 »
Idézetet írta: roba - 2015.08.26 szerda, 14:31:04
Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a ***ón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?
ez a GSR gyerek is mindig csak vicceskedik,pedig közelről még nem is látott autót...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8763 Dátum:
2015.08.26 szerda, 16:10:41 »
Idézetet írta: roba - 2015.08.26 szerda, 14:31:04
Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a ***ón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?
Azt mondtad, kivetted már.
Nos, akkor leteszed az asztalra, hogy neked egy
ilyen
kell újban. Így kell a tudtukra adni.
Rohadtul nem számít, hogy mit hoz a gép....ha nem olyan van benne! Nincs ezen mit agyalni.
Ha csak olyanokhoz mentél eddig, akik annyira kockák, hogy csak annyit tudnak, hogy kikeresik alvázszámra mi kell bele......akkor keres rutinosabb embert, aki ezután alvázszám nélkül is ki tudja listázni milyen bowdenek vannak, majd abból -a minta alapján- kiválasztja azt, amire szükséged van, mert OLYAN van az autódban.
Ez azért nem ennyire megoldhatatlan probléma, mint ahogy előadod.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 16:12:15 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8764 Dátum:
2015.08.26 szerda, 18:54:54 »
Valaki tudja esetleg, hogy mondeo mk3 főtengely csapágy felújítás mennyibe fáj? THX
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8765 Dátum:
2015.08.26 szerda, 19:00:52 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.26 szerda, 18:54:54
Valaki tudja esetleg, hogy mondeo mk3 főtengely csapágy felújítás mennyibe fáj? THX
Csapágyat nem újítunk fel. Cserélni kell és ha szükséges, akkor főtengely köszörülés + túlméretes csapágy..... ha létezik!
Valamint van hajtókar csapágy és nyugvó csapágy.
Vannak motorok, ahol nincs túlméretes alkatrész így nem köszörülhető a főtengely. Valamint a gyártó sem engedi a köszörülést.
Mivel fordulatszám növekedéskor jelentkező a kopogás, így feltételezem, hogy hajtókar csapágyról van szó.
Ki kell venni őket, megnézni mennyire kopottak. Ha szép a tengely felülete, akkor egy új azonos méretű csapágysor megoldás lehet.
Vegyél másik, keveset futott motort
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8766 Dátum:
2015.08.26 szerda, 19:35:39 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.26 szerda, 19:00:52
Csapágyat nem újítunk fel. Cserélni kell és ha szükséges, akkor főtengely köszörülés + túlméretes csapágy..... ha létezik!
Valamint van hajtókar csapágy és nyugvó csapágy.
Vannak motorok, ahol nincs túlméretes alkatrész így nem köszörülhető a főtengely. Valamint a gyártó sem engedi a köszörülést.
Mivel fordulatszám növekedéskor jelentkező a kopogás, így feltételezem, hogy hajtókar csapágyról van szó.
Ki kell venni őket, megnézni mennyire kopottak. Ha szép a tengely felülete, akkor egy új azonos méretű csapágysor megoldás lehet.
Vegyél másik, keveset futott motort
Holnap kerül szétszerelésre és hajtókar csapágyról van szó remélhetőleg pontosabb infókat holnap tudok egyenlőre csak kalkulálni akarok, de már remélem holnap többet tudok! köszi a válaszod!
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8767 Dátum:
2015.08.26 szerda, 19:44:31 »
Itt van hajtókar csapágy erről volna szó?
http://www.jofogas.hu/tolna/Ford_Mondeo_hajtokar_csapagyak_30531789.htm?first=1
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8768 Dátum:
2015.08.26 szerda, 20:49:47 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.26 szerda, 19:44:31
Itt van hajtókar csapágy erről volna szó?
http://www.jofogas.hu/tolna/Ford_Mondeo_hajtokar_csapagyak_30531789.htm?first=1
Ilyen alkatrészeket ne már a jófogásról!
Csak megtéveszt a sok zagyvaság, ami ilyen helyeken olvasható.
Alapméretes 4db ív? Miiii?
A csapágy párban "számolandó".
Aztán van 6 db ív (
) +25-ös? Tehát 3 pár....hol a negyedik? Az alapból miért csak kettő pár van?
Ez így pont SEMMIT nem ér! A márkanévről ne is beszéljünk...
Egyébként meg nem előre veszünk csapágyat, hanem utólag! (szétszedés és ha kell/lehet...köszörülés után)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8769 Dátum:
2015.08.26 szerda, 21:05:18 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.26 szerda, 20:49:47
Ilyen alkatrészeket ne már a jófogásról!
Csak megtéveszt a sok zagyvaság, ami ilyen helyeken olvasható.
Alapméretes 4db ív? Miiii?
A csapágy párban "számolandó".
Aztán van 6 db ív (
) +25-ös? Tehát 3 pár....hol a negyedik? Az alapból miért csak kettő pár van?
Ez így pont SEMMIT nem ér! A márkanévről ne is beszéljünk...
Egyébként meg nem előre veszünk csapágyat, hanem utólag! (szétszedés és ha kell/lehet...köszörülés után)
Nem innen akarom venni csak azt kérdeztem, hogy ez lehet a ludas, mert akkor kb be tudom lőni az árat! A feltevés, hogy csapágy miatt kerepel magas fordulaton, de az is lehet hogy komolyabb a baj, mint írtad szétszedés után derül ki! Egyenlőre csak google keresőbe nézegetem, hogy mi lehet a ludas! Szeretek tanulni a hibákból! A szerelő annyit mondott, hogy a motor csapágyas és te is sokat segítettél! Ezután írtam be, hogy kb mennyi árfekvésbe gondolkozzak!
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8770 Dátum:
2015.08.26 szerda, 21:06:34 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.26 szerda, 21:05:18
Nem innen akarom venni csak azt kérdeztem, hogy ez lehet a ludas
, mert akkor kb be tudom lőni az árat! A feltevés, hogy csapágy miatt kerepel magas fordulaton, de az is lehet hogy komolyabb a baj, mint írtad szétszedés után derül ki! Egyenlőre csak google keresőbe nézegetem, hogy mi lehet a ludas! Szeretek tanulni a hibákból! A szerelő annyit mondott, hogy a motor csapágyas és te is sokat segítettél! Ezután írtam be, hogy kb mennyi árfekvésbe gondolkozzak!
Ez nem a lottó műfaja, ahol találgatni kell.....
A google sem fogja megmondani, hogy "mi lehet a ludas".
Írtam, hogy előre nem tudsz gondolkozni, mert:
- teljes szétszedés (ez már eleve nem kis munka és szükséges pár tömítés), majd a gépműhely (!) mondja meg, hogy a motor melyik részén milyen beavatkozás szükséges...és lehet-e.
Csak ezután tudsz számolni. Majd a számolás után kell gondolkodnod csak.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 21:09:35 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8771 Dátum:
2015.08.26 szerda, 21:14:12 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.26 szerda, 21:06:34
Ez nem a lottó műfaja, ahol találgatni kell.....
A google sem fogja megmondani, hogy "mi lehet a ludas".
Írtam, hogy előre nem tudsz gondolkozni, mert:
- teljes szétszedés (ez már eleve nem kis munka és szükséges pár tömítés), majd a gépműhely (!) mondja meg, hogy a motor melyik részén milyen beavatkozás szükséges...és lehet-e.
Csak ezután tudsz számolni. Majd a számolás után kell gondolkodnod csak.
Értem és köszi, holnap remélem többet tudok! Jo piht! üdv
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8772 Dátum:
2015.08.26 szerda, 22:09:39 »
Hello mindenki, 2004 es 1.8 benzines 16 szelepes 125 le motornál a szelepszárszimeringezés rázos dolog? 2000-3000 km alatt minimumra esik az olajszint, 225 ezer km van bent ora szerint, olaj sehol nem folyik sajnos elcsipegeti, vagy inkább gyürük? Gondolom hengerfej le a szimeringezéshez..
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8773 Dátum:
2015.08.26 szerda, 22:13:14 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.26 szerda, 22:09:39
Hello mindenki, 2004 es 1.8 benzines 16 szelepes 125 le motornál a szelepszárszimeringezés rázos dolog? 2000-3000 km alatt minimumra esik az olajszint, 225 ezer km van bent ora szerint, olaj sehol nem folyik sajnos elcsipegeti, vagy inkább gyürük? Gondolom hengerfej le a szimeringezéshez..
A szelepszár szimmering cseréhez nem kell levenni a hengerfejet.
Veszteséget kellene mérni, hogy a hengerek/gyűrűk milyen állapotban vannak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Snoci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8774 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 09:18:07 »
Sziasztok!
Kigyulladt a motor lámpa. Akksit lekötöttem, de ez nem segített. (Egy ideje a normál benzintől csörög a motor, de még nem találtam meg az okát)
Most, hogy ég a lámpa mit javasoltok, hogyan kezdjem a hiba feltárását?
(Ford szerviz: 10+áfa a kiolvasás szemrevételezés) Merre lehet a kopogás érzékelő?
Jó helyen kapirgálok szerintetek?
Naplózva
1,8 2003-as 5 ajtós
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8775 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 09:37:41 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 09:24:47
Ha már szelepszár szimering, akkor lehet hogy szelepvezető csere stb....ez a művelet kb 150.000Ft mindennel együtt. De a hengerfejet le kell ehhez venni.
Ha viszont le van szedve akkor meg kell nézni a hengerek gyűrűk állapotát is...Szerintem akkor már jobban jársz egy bontott motorral...
Nah az fasza
most vettem az autót, nem örülök neki annyira!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8776 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 09:41:52 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 09:24:47
Ha már szelepszár szimering, akkor lehet hogy szelepvezető csere stb....ez a művelet kb 150.000Ft mindennel együtt. De a hengerfejet le kell ehhez venni.
Ha viszont le van szedve akkor meg kell nézni a hengerek gyűrűk állapotát is...Szerintem akkor már
jobban jársz egy bontott motorral...
Nekem nincs semmi probléma a motorommal.
Miért kellene szelepvezetőt cserélni egy szelepszár szimmering cserénél?
Komolyan le kell venni a szelepvezető cseréhez a hengerfejet? Ki akar szelepvezetőt cserélni?
Ha jól emlékszem, akkor 150e km körül lehet a motorban.
Ha leveszed a hengerfejet, akkor még a gyűrűk állapotát nem tudod megnézni, de a hengereken sem látni szemmel semmit.
A méréshez pedig teljesen szét kell szedni a motort.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8777 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 09:43:50 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.27 csütörtök, 09:37:41
Nah az fasza
most vettem az autót, nem örülök neki annyira!
Ne vegyél mindent "készpénznek"....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8778 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 09:56:15 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 09:43:50
Ne vegyél mindent "készpénznek"....
Már egy két helyes olvastam hogy az olajfogyasztást megoldotta a szelepszárszimerigezés, ezen gondolkodok most hogy ki kellene cseréltetnem!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8779 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 10:03:17 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.27 csütörtök, 09:56:15
Már egy két helyes olvastam hogy az olajfogyasztást megoldotta a szelepszárszimerigezés, ezen gondolkodok most hogy ki kellene cseréltetnem!
Hidd el, tudom. (Ha írtam, nem véletlen.)
Első körben mindenképpen ezt érdemes. Ennyit megér kockáztatni is. (~ 100 km/ 0.5 dl motorolaj, inkább szelepszár szimmering, mintsem gyűrű kopás)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bibi105
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8780 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 11:23:50 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 10:03:17
Hidd el, tudom. (Ha írtam, nem véletlen.)
Első körben mindenképpen ezt érdemes. Ennyit megér kockáztatni is. (~ 100 km/ 0.5 dl motorolaj, inkább szelepszár szimmering, mintsem gyűrű kopás)
Nem neked szántam amit írtam, de gondolom ezt vágtad. Akinek szántam tudta neki szól! Akkor is egy szelep szárcsere mindennel együtt kb 150.000Ft / ez vidéki ár/. És ahhoz le kell venni a hengerfejet....Veszteség mérés nem minden esetben mutat pontos képet a motor állapotáról. Sajnos szét kell szedni és márő műszerrel kell megvizsgálni a henger belsejét. Üdv...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8781 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 11:39:12 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 11:23:50
Nem neked szántam amit írtam, de gondolom ezt vágtad. Akinek szántam tudta neki szól! Akkor is egy szelep szárcsere mindennel együtt kb 150.000Ft / ez vidéki ár/. És ahhoz le kell venni a hengerfejet....Veszteség mérés nem minden esetben mutat pontos képet a motor állapotáról. Sajnos szét kell szedni és márő műszerrel kell megvizsgálni a henger belsejét. Üdv...
Jó reggel!
Ha nem nekem írod, akkor ne nekem írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:12:23 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bibi105
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8782 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:07:35 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 11:39:12
Jó reggel!
Ha nem nekem írod, akkor ne neked írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 11:39:12
Jó reggel!
Ha nem nekem írod, akkor ne neked írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.
Tisztelt GSR!
Elhiszem hogy te vagy itt a bakter, de a hangnemed kissé zavaró olykor-olykor. Mindenki tudja mire gondoltam, de köszönöm az utólagos helyreigazításokat, és szives elnézésedet kérem amiért bambaságom miatt neked írtam. Én csak a magam kárán tanult tapasztalatokat osztottam meg, tehát amit most írok, ne is olvasd el, nem rád tartozik, nem neked szól:
Naplózva
bibi105
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8783 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:09:42 »
Nekem is ette az olajat. Levetettem a hengerfejet, mert általában nem csak a szelepszár szimering a ludas, hanem akkor már célszerű átnézetni és amit cserélni kell azt pótolni kell. Ez az egész művelet itt Miskolcon olyan 140.000Ft állt meg. Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt.Utána jó volt minden, majd eladtam a kocsit, és rá kb. egy hónapja hívott a vevő hogy az autó eszi az olajat.............Mondtam neki hogy ezzel nem tudok mit kezdeni, de ez már egy másik történet...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8784 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:11:33 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 12:07:35
Tisztelt GSR!
Elhiszem hogy te vagy itt a bakter, de a hangnemed kissé zavaró olykor-olykor. Mindenki tudja mire gondoltam, de köszönöm az utólagos helyreigazításokat, és szives elnézésedet kérem amiért bambaságom miatt neked írtam. Én csak a magam kárán tanult tapasztalatokat osztottam meg, tehát amit most írok, ne is olvasd el, nem rád tartozik, nem neked szól:
Pedig ismét nekem írtad. Elolvastam, nem baj?
Elnézést, ha a hangnemem zavaró.....de itt csak olvasni lehet a szavakat. Amik aztán úgy értelmeződnek, ahogy az olvasó ideg/lelki állapota hozza.
Én személy szerint nem rejtek el a szavakban semmilyen "hangnemet".
Egy a lényeg, nem szabad abból kiindulni, hogy ami valakivel megtörténik és meg van/volt az oka, akkor hasonló/azonos tünet (olajfogyasztás) esetén csakis azonos lehet a problémát kiváltó ok is.
Abban, hogy én vagyok a BAKter csak a BAK stimmel, mert az a horoszkópom.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:26:13 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8785 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:14:47 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 12:09:42
Nekem is ette az olajat. Levetettem a hengerfejet, mert általában nem csak a szelepszár szimering a ludas, hanem akkor már célszerű átnézetni és amit cserélni kell azt pótolni kell. Ez az egész művelet itt Miskolcon olyan 140.000Ft állt meg.
Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt
.Utána jó volt minden, majd eladtam a kocsit, és rá kb. egy hónapja hívott a vevő hogy az autó eszi az olajat.............Mondtam neki hogy ezzel nem tudok mit kezdeni, de ez már egy másik történet...
Itt van a "kutya elásva".
Én veszteség mérésről beszéltem, de te amit annak gondolsz az szimplán egy kompresszió mérés.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bibi105
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8786 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:24:47 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 12:14:47
Itt van a "kutya elásva".
Én veszteség mérésről beszéltem, de te amit annak gondolsz az szimplán egy kompresszió mérés.
http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8787 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:40:42 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 12:24:47
http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i
Aztaa.... folyik a csapból langyos víz is?
Most komolyan nekem küldözgeted a linkeket?
Ha már így megvannak, akkor olvasd el a "
nyomásveszteség
" részt, ne csak a sűrítési végnyomást(kompresszió).
idézlek:
"Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt."
Ugye, hogy -a linken található írásból is kiderül- a veszteségmérés eredménye nem
bar
-ban mutatkozik?
A kompresszió méréssel kell kezdeni, de az csak -ahogy a nevében is benne van- a sűrítési végnyomást mutatja meg. Az olaj nem ilyenkor "szökik" el.
A dugattyú középállásában, ahol a kopott gyűrűk, hengerfal miatt szépen "felpumpálja" a dugattyú. De olvashattad is......
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:44:32 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bibi105
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8788 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 12:55:09 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 12:40:42
Aztaa.... folyik a csapból langyos víz is?
Most komolyan nekem küldözgeted a linkeket?
Ha már így megvannak, akkor olvasd el a "
nyomásveszteség
" részt, ne csak a sűrítési végnyomást(kompresszió).
idézlek:
"Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt."
Ugye, hogy -a linken található írásból is kiderül- a veszteségmérés eredménye nem
bar
-ban mutatkozik?
A kompresszió méréssel kell kezdeni, de az csak -ahogy a nevében is benne van- a sűrítési végnyomást mutatja meg. Az olaj nem ilyenkor "szökik" el.
A dugattyú középállásában, ahol a kopott gyűrűk, hengerfal miatt szépen "felpumpálja" a dugattyú. De olvashattad is......
Aztaa.... folyik a csapból langyos víz is? Hihetetlen mennyire nagy képű vagy. Mester! wave
Igaz veszteség mérést írtam, kompresszió helyett, valóban a kettő nem ugyan az, mert ha jól tudom dieseleknél szoktak veszteségmérést csinálni.De hagyjuk, még egyszer: légy szíves ne is foglalkozz velem, én csak egy egyszerű mezei tűzoltó vagyok......
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8789 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 13:02:24 »
Idézetet írta: bibi105 - 2015.08.27 csütörtök, 12:55:09
Aztaa.... folyik a csapból langyos víz is? Hihetetlen mennyire nagy képű vagy. Mester! wave
Igaz veszteség mérést írtam, kompresszió helyett, valóban a kettő nem ugyan az, mert ha jól tudom dieseleknél szoktak veszteségmérést csinálni.De hagyjuk, még egyszer: légy szíves ne is foglalkozz velem, én csak egy egyszerű mezei tűzoltó vagyok......
Ráadásul sértődős tűzoltó.
Ja, én meg nagyképű!
Szégyenkeznem kellene, hogy nem mondtál újat egy link-en található dolgokkal?
Megyek és kiugrom a földszintről....
Ami azért öngól volt, mert ha ennyire "tájékozott" ill. olvasott vagy, akkor nem beszélnél félre.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 14:07:42 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8790 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 13:55:08 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 13:02:24
Ráadásul sértődős tűzoltó.
Ja, én meg nagyképű!
Szégyenkeznem kellene, hogy nem mondtál újat egy linke-en található dolgokkal?
Megyek és kiugrom a földszintről....
Ami azért öngól volt, mert ha ennyire "tájékozott" ill. olvasott vagy, akkor nem beszélnél félre.
megen veled van a gond-pont azzal,aki nem látott még autót...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8791 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:37:24 »
A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!
Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8792 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 17:41:23 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.27 csütörtök, 17:37:24
A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!
Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat
GSR
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8793 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 18:05:48 »
Idézetet írta: Cs12 - 2015.08.27 csütörtök, 17:41:23
GSR
köszi remélem lesz majd valami hasznos mondanivalója
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8794 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 18:35:01 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.27 csütörtök, 17:37:24
A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!
Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat
Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......
Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet? Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8795 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:12:39 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.08.27 csütörtök, 18:35:01
Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......
Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet? Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?
Szelepfedél az került levételre, laza a lánc. A kartelt holnap szereli le és akkor derül ki, hogy a hajtókar csapágyak vagy alulról látszódik-e valami hibajelenség
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8796 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:17:50 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.08.27 csütörtök, 18:35:01
Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......
Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet? Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?
A hajtókar csapágyak ellenőrzése miatt kell levenni az olajteknőt.
https://www.youtube.com/watch?v=IMhqTR6-Ku8
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8797 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:19:01 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.27 csütörtök, 19:12:39
Szelepfedél az került levételre, laza a lánc. A kartelt holnap szereli le és akkor derül ki, hogy a hajtókar csapágyak vagy alulról látszódik-e valami hibajelenség
A
karter
-t lehet leszerelni. A
kartel
az valami más....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8798 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:20:35 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 19:19:01
A
karter
-t lehet leszerelni. A
kartel
az valami más....
Az ganxsta
No mindegy a lánc mennyire lehet laza? GSR esetleg valamikor tudnánk találkozni?
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #8799 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:27:09 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2015.08.27 csütörtök, 19:20:35
Az ganxsta
No mindegy a lánc mennyire lehet laza? GSR esetleg valamikor tudnánk találkozni?
Nem lehet laza a lánc.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 20:16:25 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
169
170
171
172
173
174
175
[
176
]
177
178
179
180
181
182
183
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ