Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 174 175 176 177 178 179 180 [181] 182 183 184 185 186 187 188 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662049 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9000 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 21:20:34 »

Mi abban a bonyolult ? Ralocsolok egy kanna benyat es ragyujtok  vigyor3

Nem. Az, hogy bajlódsz a lapátokkal.
Ahogy mondtam a telefonban is (mikor raboltad a drága időmet és zaklattál), nekem bent vannak.....a gyári, első darabok. Csak nem működnek! Még jó korában fixre nyitottam őket és azóta úgy vannak.
Ennyi.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9001 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 21:22:44 »

Nem. Az, hogy bajlódsz a lapátokkal.
Ahogy mondtam a telefonban is (mikor raboltad a drága időmet és zaklattál), nekem bent vannak.....a gyári, első darabok. Csak nem működnek! Még jó korában fixre nyitottam őket és azóta úgy vannak.
Ennyi.  wave

jo, akkor ledugozom a vakuumcsovet es meglassuk...amikor megcsinaltam, akkor 2k korul rangatott, de ez meg a hengerfejfelujitas elott volt.
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9002 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 21:29:15 »

jo, akkor ledugozom a vakuumcsovet es meglassuk...amikor megcsinaltam, akkor 2k korul rangatott, de ez meg a hengerfejfelujitas elott volt.

Akkor ott valami más is van/volt.....
Ha úgy lenne, ahogy mondod...akkor másnak is okozna ilyen tünetet. Többek között nekem is. De nem.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9003 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 21:35:19 »

Akkor ott valami más is van/volt.....
Ha úgy lenne, ahogy mondod...akkor másnak is okozna ilyen tünetet. Többek között nekem is. De nem.  Cool

szelep feszek sullyedese volt. Szerintem az okozta a rangatast. Nem volt veszes, csak zavart.
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9004 Dátum: 2015.09.25 péntek, 06:59:49 »

szelep feszek sullyedese volt. Szerintem az okozta a rangatast. Nem volt veszes, csak zavart.
Aztán hogyan süllyedt le a szelepfészek?
Összenyomta és belesüllyedt az aluminiumba?
A fészket egy mart perem tartja, nem szokott elmozdulni.

Esetedben talán nem zártak a szelepek, beverődtek a záró felületek. Nem süllyedt ott semmi....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9005 Dátum: 2015.09.25 péntek, 07:17:17 »

Aztán hogyan süllyedt le a szelepfészek?
Összenyomta és belesüllyedt az aluminiumba?
A fészket egy mart perem tartja, nem szokott elmozdulni.

Esetedben talán nem zártak a szelepek, beverődtek a záró felületek. Nem süllyedt ott semmi....

félreértetted.petefészek gyulladása volt.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9006 Dátum: 2015.09.25 péntek, 07:30:23 »

félreértetted.petefészek gyulladása volt.... vigyor3

Zasszinak?  Shocked
Mindig is furcsa volt a göndör haj.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9007 Dátum: 2015.09.25 péntek, 08:12:34 »

Zasszinak?  Shocked
Mindig is furcsa volt a göndör haj.....  eplus2
hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9008 Dátum: 2015.09.25 péntek, 14:20:14 »

hehe

 mf2
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9009 Dátum: 2015.09.25 péntek, 17:55:19 »

mf2
Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9010 Dátum: 2015.09.26 szombat, 20:27:17 »

Érdekesség...

Tünet : 1400 és 1900-es fordulatszám között időnként be berángat a motor. Nem zavaró, de mégis, járjunk utána. Rángatás főként határozott gázadás esetén. (tipp látatlanban: gyertya,kábel,trafó)
Diagnózis : 1 db gyári MotorCraft gyertya porcelán testrésze repedt, áthúzás nyomok fellelhetőek.  futott 40ekm-t.
                Csere után tünet megszűnt.
Kép:
https://www.dropbox.com/s/n6fbwtlg4cshxv2/MotorCraft%20gyertya.jpg?dl=0

ui: végül az adott gyertya kábelét is cserélnem kellett, csak ezután tűnt el teljesen a rángatás. Érdekes...
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.27 vasárnap, 23:19:14 írta FokaDriver » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #9011 Dátum: 2015.09.30 szerda, 10:10:24 »

Sziasztok!

Lenne egy gondom/kérdésem. Lehet, hogy már volt szó itt a dologról, de a topikban rékerestem a problémára, és nem találtam olyasmit. Ha mégis előfordult volna, bocsi az ismétlésért.

Barátomnak van egy 2.0i Mondeoja, 2001-es évjárat. Tőlem kérdezte, hogy tudok-e valamit mondani a bajára, mivel nekem is Mondeom van, igaz picit régebbi.
Ha jól jegyeztem meg, az a gondja, hogy időnként elfogy az erő a kocsiból. Ez akkor szokott előfordulni, amikor egy tempósabb jobb kanyart vesz be, illetve amikor a körforgalomból kifele gyorsít a járgánnyal.
Gyertyákat cserélt már, és AC pumpát is rakott be, ami egy ugyanolyan évjáratú autóból lett kibontva.

Esetleg valakinek ötlete, megoldása?

Köszi, Üdv, HegeGabi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9012 Dátum: 2015.09.30 szerda, 15:33:57 »

Sziasztok!

Lenne egy gondom/kérdésem. Lehet, hogy már volt szó itt a dologról, de a topikban rékerestem a problémára, és nem találtam olyasmit. Ha mégis előfordult volna, bocsi az ismétlésért.

Barátomnak van egy 2.0i Mondeoja, 2001-es évjárat. Tőlem kérdezte, hogy tudok-e valamit mondani a bajára, mivel nekem is Mondeom van, igaz picit régebbi.
Ha jól jegyeztem meg, az a gondja, hogy időnként elfogy az erő a kocsiból. Ez akkor szokott előfordulni, amikor egy tempósabb jobb kanyart vesz be, illetve amikor a körforgalomból kifele gyorsít a járgánnyal.
Gyertyákat cserélt már, és AC pumpát is rakott be, ami egy ugyanolyan évjáratú autóból lett kibontva.

Esetleg valakinek ötlete, megoldása?

Köszi, Üdv, HegeGabi
próbálta már teletankolni? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9013 Dátum: 2015.09.30 szerda, 21:58:20 »

próbálta már teletankolni? eplus2

 taps
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9014 Dátum: 2015.09.30 szerda, 21:59:48 »

Sziasztok!

Lenne egy gondom/kérdésem. Lehet, hogy már volt szó itt a dologról, de a topikban rékerestem a problémára, és nem találtam olyasmit. Ha mégis előfordult volna, bocsi az ismétlésért.

Barátomnak van egy 2.0i Mondeoja, 2001-es évjárat. Tőlem kérdezte, hogy tudok-e valamit mondani a bajára, mivel nekem is Mondeom van, igaz picit régebbi.
Ha jól jegyeztem meg, az a gondja, hogy időnként elfogy az erő a kocsiból. Ez akkor szokott előfordulni, amikor egy tempósabb jobb kanyart vesz be, illetve amikor a körforgalomból kifele gyorsít a járgánnyal.
Gyertyákat cserélt már, és AC pumpát is rakott be, ami egy ugyanolyan évjáratú autóból lett kibontva.

Esetleg valakinek ötlete, megoldása?

Köszi, Üdv, HegeGabi

Rangat az auto ? Probalja nyomni a gazpedalt kanyarodas kozben. Ezt a modern autokon mar egyszerre lehet mukodtetni a kormannyal egyutt  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #9015 Dátum: 2015.10.03 szombat, 16:54:38 »

Íme a rángatás egyik lehetséges oka:  http://kepfeltoltes.hu/view/151003/IMG_20151003_100628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Legalább is nálam ez volt, a 4-es hengerben.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9016 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 15:18:48 »

Íme a rángatás egyik lehetséges oka:  http://kepfeltoltes.hu/view/151003/IMG_20151003_100628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Legalább is nálam ez volt, a 4-es hengerben.

ahhh benne volt egy gyertya ?  wow1 Meg szerencse, hogy nem kocolta ossze a szelepeket  vigyor3
De hogy eshetett bele ?  fejvakaras zavart1
Naplózva

blah blah blah
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #9017 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 16:07:01 »

ahhh benne volt egy gyertya ?  wow1 Meg szerencse, hogy nem kocolta ossze a szelepeket  vigyor3
De hogy eshetett bele ?  fejvakaras zavart1

 Wink nyes vigyor3 laugh
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9018 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 16:15:48 »

Íme a rángatás egyik lehetséges oka:  http://kepfeltoltes.hu/view/151003/IMG_20151003_100628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Legalább is nálam ez volt, a 4-es hengerben.

 A gyertya is csak köverkezmény. A kábel és/ vagy a trafó a xar.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #9019 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 08:39:33 »

A gyertya is csak köverkezmény. A kábel és/ vagy a trafó a xar.

Nemtom a kábel/trafó mennyiben befolyásolja, én inkább arra gondolok, hogy gyártási hiba vagy szállítási sérülés vagy szereléskor sérült a gyertya és a hajszálrepedés miatt húzott át.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9020 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 09:11:44 »

Nemtom a kábel/trafó mennyiben befolyásolja, én inkább arra gondolok, hogy gyártási hiba vagy szállítási sérülés vagy szereléskor sérült a gyertya és a hajszálrepedés miatt húzott át.
dehogy.évekig jól működött előtte biztosan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #9021 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 09:20:40 »

Rangat az auto ? Probalja nyomni a gazpedalt kanyarodas kozben. Ezt a modern autokon mar egyszerre lehet mukodtetni a kormannyal egyutt  vigyor3
Nem rángat. Elmegy az erő, nem húz. Majd egyenesben visszajön.

próbálta már teletankolni? eplus2
Ahogy látom, viccnek szántad a megjegyzést, mert ott a vigyor Smiley.
Így viszont nem tudom mire vélni a dolgot, mert még igazad is lehet Smiley. Teletanknál nem jelentkezik az említett gond, de ha lecsökken az üzemanyag szint a fél tank alá, akkor előjön a probléma - jobbra kanyarkor eltűnik az erő a kocsiból.
Mintha tudnál valamit, csak a vigyor mást próbált elhitetni velem Cheesy. Szóval mond, mi lehet a probléma megoldása - a teletankoláson kívül?

Köszi.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9022 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 09:35:05 »

Nem rángat. Elmegy az erő, nem húz. Majd egyenesben visszajön.
Ahogy látom, viccnek szántad a megjegyzést, mert ott a vigyor Smiley.
Így viszont nem tudom mire vélni a dolgot, mert még igazad is lehet Smiley. Teletanknál nem jelentkezik az említett gond, de ha lecsökken az üzemanyag szint a fél tank alá, akkor előjön a probléma - jobbra kanyarkor eltűnik az erő a kocsiból.
Mintha tudnál valamit, csak a vigyor mást próbált elhitetni velem Cheesy. Szóval mond, mi lehet a probléma megoldása - a teletankoláson kívül?

Köszi.
igazad is lehet.irónia is,de hiba okozója is lehet.A tankban lehet szennyeződés,ami alacsony szintnél sokkal nagyobb eséllyel úszik a szivattyú szitaszűrőjéhez,pl falevél.teletanknál sokal nagyobb tere van máshová úszni.Amúgy meg inkább AC pumpahibát keresnék.akkor is ha azt hiszi,hogy jó....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #9023 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:55:26 »

Sziasztok!

Most az van, hogy a hétvégi 500 km autópályázást követően számomra szokatlan hangja lett az autónak. 2000 rpm környékén és afelett morog (vagy hörög), tehát nem magasan csörgő, hanem mélyebben morgó hangja van. Eddig ezt a jelenséget nem tapasztaltam. Szintén újdonság, hogy 130 környéki sebességtartományban ráz a kocsi (remeg), de nem folyamatosan, hol igen, hol nem.

Valami ötlet? Nyilván vigyem szervizbe, de addig is? Ja, és nem dízel  nyes
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9024 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 13:37:27 »

Sziasztok!

Most az van, hogy a hétvégi 500 km autópályázást követően számomra szokatlan hangja lett az autónak. 2000 rpm környékén és afelett morog (vagy hörög), tehát nem magasan csörgő, hanem mélyebben morgó hangja van. Eddig ezt a jelenséget nem tapasztaltam. Szintén újdonság, hogy 130 környéki sebességtartományban ráz a kocsi (remeg), de nem folyamatosan, hol igen, hol nem.

Valami ötlet? Nyilván vigyem szervizbe, de addig is? Ja, és nem dízel  nyes

1. Vedd ki a kutyat a csomibol.
2. ne menj 130-al folduton, mert az razos

 vigyor3
Naplózva

blah blah blah
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9025 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 13:39:19 »

Sziasztok!

Most az van, hogy a hétvégi 500 km autópályázást követően számomra szokatlan hangja lett az autónak. 2000 rpm környékén és afelett morog (vagy hörög), tehát nem magasan csörgő, hanem mélyebben morgó hangja van. Eddig ezt a jelenséget nem tapasztaltam. Szintén újdonság, hogy 130 környéki sebességtartományban ráz a kocsi (remeg), de nem folyamatosan, hol igen, hol nem.

Valami ötlet? Nyilván vigyem szervizbe, de addig is? Ja, és nem dízel  nyes

Nehéz ebből bármit is megállapítani. De hogy legyen értelmes hozzászólás is...első ötlet, a morgó hang lehet a flexicső, kezd megfáradni. Az autópályán hol ráz hol nem ráz simán lehet féltengely para.
Naplózva
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #9026 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 14:25:45 »

1. Vedd ki a kutyat a csomibol.
2. ne menj 130-al folduton, mert az razos

 vigyor3

Ezek nekem is eszembe jutottak, a földút szerencsére mellőzhető, de a kutyát vinnem kell  nyes nyes nyes
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #9027 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 14:27:10 »

Nehéz ebből bármit is megállapítani. De hogy legyen értelmes hozzászólás is...első ötlet, a morgó hang lehet a flexicső, kezd megfáradni. Az autópályán hol ráz hol nem ráz simán lehet féltengely para.

A rázásnál én is erre tippeltem első körben, de nem tudom. A flexicső az miaz?
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9028 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 15:32:40 »

A rázásnál én is erre tippeltem első körben, de nem tudom. A flexicső az miaz?
A jobb oldali féltengely para nekem is pont így jelentkezett, csere után megszűnt. Javaslom ilyenkor a féltengely szimmering cseréjét és sebváltó olaj cseréjét is, hogy ne kelljen majd 2x dolgozni.
 
A motor hangjának erősödését okozhatja az hogy öregszik a rugalmas flexicsöved.   Nekem is hangosabb már az autóm egy kicsit, szerelő szerint hamarosan csere lesz, de még húzom egy kicsit, mert messze még a műszaki. A katal és első dob között van a a flexicső, guglizz rá így : "flexibilis cső mondeo". Aknából motort túráztatva könnyen megállapítható hogy ő e a bűnös. Ez csak tipp volt, számos más is lehet.
Naplózva
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #9029 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 15:39:02 »

A jobb oldali féltengely para nekem is pont így jelentkezett, csere után megszűnt. Javaslom ilyenkor a féltengely szimmering cseréjét és sebváltó olaj cseréjét is, hogy ne kelljen majd 2x dolgozni.
 
A motor hangjának erősödését okozhatja az hogy öregszik a rugalmas flexicsöved.   Nekem is hangosabb már az autóm egy kicsit, szerelő szerint hamarosan csere lesz, de még húzom egy kicsit, mert messze még a műszaki. A katal és első dob között van a a flexicső, guglizz rá így : "flexibilis cső mondeo". Aknából motort túráztatva könnyen megállapítható hogy ő e a bűnös. Ez csak tipp volt, számos más is lehet.

Hú, nagyon köszönöm a részletes választ.  worship worship
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #9030 Dátum: 2015.10.07 szerda, 09:03:46 »

Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám Sad Elég sok olajat (3 deci/100km) evett a mondikám (1,8 benzines), amikoris úgy döntöttem kicseréltetem az egyébként tökéletesen járó motoromba a szelepszárszimeringeket. ( a kompresszió jó volt). NA innen jött a fekete leves. Csere közben "szétesett a vezérlés" így mondta a szerelőm. Na azóta használhatatlan az autó, rángat, nincs ereje, majd szét esik, alig lehet elindulni vele (nem is használom azóta, visszavittem de a szerelőnek nincs ötlete mi lehet a baja) állítása szerint mindent jól rakott össze. Kis gázadásnál fulladdozik, rángat, 2000 körül menne, de nem kínzom, ,padlógáznál szintén rángat, majd kiesik a motor a helyéből:( hibaolvasás elsőre kihozta hogy kihagy az 1. és 4. henger, törlés után nem jött vissza a hibaüzenet, de azért az elosztót kicseréltettem, de nem hozott semmi eredményt:( Ötletek? Előre is köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9031 Dátum: 2015.10.07 szerda, 09:12:20 »

Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám Sad Elég sok olajat (3 deci/100km) evett a mondikám (1,8 benzines), amikoris úgy döntöttem kicseréltetem az egyébként tökéletesen járó motoromba a szelepszárszimeringeket. ( a kompresszió jó volt). NA innen jött a fekete leves. Csere közben "szétesett a vezérlés" így mondta a szerelőm. Na azóta használhatatlan az autó, rángat, nincs ereje, majd szét esik, alig lehet elindulni vele (nem is használom azóta, visszavittem de a szerelőnek nincs ötlete mi lehet a baja) állítása szerint mindent jól rakott össze. Kis gázadásnál fulladdozik, rángat, 2000 körül menne, de nem kínzom, ,padlógáznál szintén rángat, majd kiesik a motor a helyéből:( hibaolvasás elsőre kihozta hogy kihagy az 1. és 4. henger, törlés után nem jött vissza a hibaüzenet, de azért az elosztót kicseréltettem, de nem hozott semmi eredményt:( Ötletek? Előre is köszönöm
keress hozzártő szerelőt.innen mást nem is lehet javasolni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #9032 Dátum: 2015.10.07 szerda, 09:18:10 »

Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám Sad Elég sok olajat (3 deci/100km) evett a mondikám (1,8 benzines), amikoris úgy döntöttem kicseréltetem az egyébként tökéletesen járó motoromba a szelepszárszimeringeket. ( a kompresszió jó volt). NA innen jött a fekete leves. Csere közben "szétesett a vezérlés" így mondta a szerelőm. Na azóta használhatatlan az autó, rángat, nincs ereje, majd szét esik, alig lehet elindulni vele (nem is használom azóta, visszavittem de a szerelőnek nincs ötlete mi lehet a baja) állítása szerint mindent jól rakott össze. Kis gázadásnál fulladdozik, rángat, 2000 körül menne, de nem kínzom, ,padlógáznál szintén rángat, majd kiesik a motor a helyéből:( hibaolvasás elsőre kihozta hogy kihagy az 1. és 4. henger, törlés után nem jött vissza a hibaüzenet, de azért az elosztót kicseréltettem, de nem hozott semmi eredményt:( Ötletek? Előre is köszönöm

merre vagy elérhető?
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #9033 Dátum: 2015.10.07 szerda, 09:39:34 »

merre vagy elérhető?

Miskolc
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9034 Dátum: 2015.10.07 szerda, 16:33:58 »

Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám Sad Elég sok olajat (3 deci/100km) evett a mondikám (1,8 benzines), amikoris úgy döntöttem kicseréltetem az egyébként tökéletesen járó motoromba a szelepszárszimeringeket. ( a kompresszió jó volt). NA innen jött a fekete leves. Csere közben "szétesett a vezérlés" így mondta a szerelőm. Na azóta használhatatlan az autó, rángat, nincs ereje, majd szét esik, alig lehet elindulni vele (nem is használom azóta, visszavittem de a szerelőnek nincs ötlete mi lehet a baja) állítása szerint mindent jól rakott össze. Kis gázadásnál fulladdozik, rángat, 2000 körül menne, de nem kínzom, ,padlógáznál szintén rángat, majd kiesik a motor a helyéből:( hibaolvasás elsőre kihozta hogy kihagy az 1. és 4. henger, törlés után nem jött vissza a hibaüzenet, de azért az elosztót kicseréltettem, de nem hozott semmi eredményt:( Ötletek? Előre is köszönöm

Keress normális Ford szerelőt. Addig sokat ne használd.
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #9035 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 13:49:15 »

Egy elég (számomra) érdekes jelenségbe futottam bele. Nagyon ingadozott az alapjárat, néha annyira leesett, hogy le is állt az autó menet közben... Egy szaki a fojtószelep tisztítását javasolta, amit el is végeztünk. Az alapjárati fordulat ingadozása valóban megszűnt, mostmár szép egyenletes. Viszont emiatt (?) járó motornál üresben ~1200 a fordulat ha gurul a kocsi, és amint megáll, visszaesik a normál ~800 körülire. Fura, hogy ha lassan csorgok a piros lámpa felé üresben, akkor 1200 a fordulatszám, és amikor odaérek, és a sebességem már szinte (vagy teljesen) 0km/h, egyből leesik 800-ra. Kb. 100km-t mentem a tisztítás óta. Elmúlik majd, vagy ennek valóban így kell működnie?  Huh?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #9036 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 14:05:35 »

Egy elég (számomra) érdekes jelenségbe futottam bele. Nagyon ingadozott az alapjárat, néha annyira leesett, hogy le is állt az autó menet közben... Egy szaki a fojtószelep tisztítását javasolta, amit el is végeztünk. Az alapjárati fordulat ingadozása valóban megszűnt, mostmár szép egyenletes. Viszont emiatt (?) járó motornál üresben ~1200 a fordulat ha gurul a kocsi, és amint megáll, visszaesik a normál ~800 körülire. Fura, hogy ha lassan csorgok a piros lámpa felé üresben, akkor 1200 a fordulatszám, és amikor odaérek, és a sebességem már szinte (vagy teljesen) 0km/h, egyből leesik 800-ra. Kb. 100km-t mentem a tisztítás óta. Elmúlik majd, vagy ennek valóban így kell működnie?  Huh?
Ez ilyen, nálam is így működik.
Lásd:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg876461#msg876461
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9037 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 19:16:25 »

Sziasztok!
Olaj fogyasztási kérdésem van.
Adott a mondim, 2.0 benzines, 380.000km, a motor még teljesen eredeti belül. Soha nem volt megbontva. Augusztus elején cseréltem olajat, ford 5w-30 Formula. Gondoltam megmérem az olajfogyasztást.
2100 km-t mentem eddig, kb 80% város, 20% pálya. Ezalatt 1.5L-t kellett utánatöltenem. Az olaj azóta a méz színről tejcsoki barnára változott, bár még enyhén áttetsző.
Láthatóan nem füstöl, de a kipufogó körbe kormos. Kép lejjebb.
Kérdésem, hogy lát e valaki itt gondot, vagy ez normális még? Van még időm, vagy már elkezdődött az elkerülhetetlen és készüljek szelepszár szimering cserére vagy "gyűrűzésre"?
Köszi.


« Utoljára szerkesztve: 2015.10.08 csütörtök, 19:25:01 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9038 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 19:38:03 »

Sziasztok!
Olaj fogyasztási kérdésem van.
Adott a mondim, 2.0 benzines, 380.000km, a motor még teljesen eredeti belül. Soha nem volt megbontva. Augusztus elején cseréltem olajat, ford 5w-30 Formula. Gondoltam megmérem az olajfogyasztást.
2100 km-t mentem eddig, kb 80% város, 20% pálya. Ezalatt 1.5L-t kellett utánatöltenem. Az olaj azóta a méz színről tejcsoki barnára változott, bár még enyhén áttetsző.
Láthatóan nem füstöl, de a kipufogó körbe kormos. Kép lejjebb.
Kérdésem, hogy lát e valaki itt gondot, vagy ez normális még? Van még időm, vagy már elkezdődött az elkerülhetetlen és készüljek szelepszár szimering cserére vagy "gyűrűzésre"?
Köszi.



A teljesség igénye nélkül:
Három körülmény együttes hatása révén fogy az olaj a motorból:
-külső tömítetlenségek miatt
-belső tömítetlenségek miatt
-a motorolaj párolgási vesztesége miatt
A külső tömítetlenségi problémák javarészt a már nem új, javított motorokat érintik. Az autó alatti olajcseppek, vagy olajfolt jelzi ezt a hibát. Nem árt hetente legalább egyszer szemrevételezni, hogyan állnak a dolgok a gépháztető alatt. Ha a motor a közelmúltban javítás-, beállítás miatt részlegesen is megbontásra került, nem árt eleinte gyakrabban ellenőriznünk. Szép számmal szerelési hibára vezethető vissza az olajszivárgás: nem megfelelően letisztított tömítőfelület, a régi tömítés visszaszerelése - ami azután nem pontosan a régi helyére kerül vissza. De előszeretettel "típushibának" tüntetik fel egyes szerelők a nyomatékkulcs hiányát. A nem megfelelő nyomatékra húzott szelepfedél, vagy olajteknő néhány nap, vagy hét után vetemedik csak olyan mértékben, hogy még egy új tömíttéssel is csak idei-óráig lehet orvosolni a problémát.

A belső tömítetlenségek felfedezése már jóval nagyobb feladat. Alapvetően egy motorban két helyen "szökhet" meg a kenőanyag:
a szelepszárak mellett
a dugattyúgyűrűk mentén

Mindkét esetben enyhe kékes füst jelzi a hibát már a beindítást követő pillanatokban. A szelepszár-tömítések 6...8 év alatt akkor is elöregszenek, ha egy kilómétert sem megyünk az autóval. Az utángyártott szimeringek van úgy, hogy pár hónap alatt. Ha alacsony teljesítményszintű motorolajat használtunk, a szelepekre ráéghet az olajsár, ami tömítetlenséget okozhat. A dugattyúgyűrűk mentén kialakuló olajfogyasztást jóval költségesebb orvosolni. A motor szétszerelése nélkül megfelelő mérőműszerekkel állapítható meg. Házilag is tudunk azonban következtetni: Először is vizsgáljuk meg, milyen mértékű a kartergáz a motorban. A járó motor olajfeltöltő nyílását lecsavarva vagy a kartergázt visszavezető csövet lehúzva (ez megy a légszűrőre) meggyőződhetőnk a dugattyúgyűrűk tömítetlenségének mértékéről. Ha erős a kartergáz-képződés, úgy a betöltő nyíláson keresztül kiáramló gázok nem kevés olajködöt is hoznak magukkal - ez már a kopott dugattyúk-gyűrűk jele lehet. A szelepszárak és dugattyúgyűrűk tömítetlensége egyaránt a motor káros emissziójának megnövekedését idézi elő, tehát egy zöldkártya-mérés is segíthet a diagnosztikában.

Ha motorunk erõsen fogyasztja az olajat, és ennek mindössze koros állapota az oka, ideig-óráig egy "vastagabb", viszkózusabb olaj alkalmazásával segíthetünk a dolgon. Ekkor a tágabbá vált illesztésekben jobban megmarad az olaj, a kopott gyûrûk jobban képesek lehúzni, kevéssé szökik el a szelepek mellett. Persze ez csak bizonyos határig mûködik, a teljes generált csak elodázhatjuk (sajnos). Jó állapotú motorba a túl sûrû olaj viszont éppoly veszélyes lehet, hiszen nem jut el a kenendõ szûkebb résekbe, ez fõleg a felújított, vagy új motorokra vonatkozik. Semmi esetre sem szabad pl. mozdonyolajat, vastag dízelolajat használni, hiszen azok nem Bogárba valók, még ha "olcsón" be is tudjuk szerezni. Legrosszabb esetben motorunk be is sülhet!

Gugliba beírod:   A motor mechanikus vizsgálata I.    és olvasod  vigyor3

« Utoljára szerkesztve: 2015.11.07 szombat, 21:58:41 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9039 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 21:45:14 »

Sziasztok!
Olaj fogyasztási kérdésem van.
Adott a mondim, 2.0 benzines, 380.000km, a motor még teljesen eredeti belül. Soha nem volt megbontva. Augusztus elején cseréltem olajat, ford 5w-30 Formula. Gondoltam megmérem az olajfogyasztást.
2100 km-t mentem eddig, kb 80% város, 20% pálya. Ezalatt 1.5L-t kellett utánatöltenem. Az olaj azóta a méz színről tejcsoki barnára változott, bár még enyhén áttetsző.
Láthatóan nem füstöl, de a kipufogó körbe kormos. Kép lejjebb.
Kérdésem, hogy lát e valaki itt gondot, vagy ez normális még? Van még időm, vagy már elkezdődött az elkerülhetetlen és készüljek szelepszár szimering cserére vagy "gyűrűzésre"?
Köszi.
]

valószínűleg motorgenerál oldja meg a problémádat.De szerelővel mindenképpen nézesd meg.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9040 Dátum: 2015.10.08 csütörtök, 23:12:35 »

2100 km-t mentem eddig, kb 80% város, 20% pálya. Ezalatt 1.5L-t kellett utánatöltenem.
Válts fel 5w40-es olajra, ha azt is eszi komoly mértékben, akkor nem tudod odázni a javítást. Ha eszi rendesen, akkor már biztosan szerelő.  Nyilván a legjobb ha azonnal megjavíttatod az autót, amit javasoltam az csak arra jó hogy időt nyerj, amíg pénzmagot spórolsz a javításra.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9041 Dátum: 2015.10.09 péntek, 18:33:59 »

Hát ez nagyon elszomorít. Bár nem tudom mit várok egy 380.000km-t futott és még gyári motortól. Kiszolgált rendesen, csak már olyan rég együtt vagyunk... szomoru1 egyetlen tulajdonosa voltam.
Valószínű legközelebb, jövőre 40-es olaj megy bele, aztán elkezdem most már figyelni mikor esik le az MK5-ösök ára... Cool
Köszönöm mindenkinek
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.09 péntek, 18:36:42 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
frdmndpdobi
Vendég
« Új hozzászólás #9042 Dátum: 2015.10.10 szombat, 12:08:47 »

Sziasztok 1.8benzin motorhoz milyen fagyálló hűtőfolyadékot ajánlotok?Továbbá az lenne a kérdésem hogy hol kell leengedni a régit,és hogyan zajlik a cseréje? Ha a kiegyenlítő tartályon a minimum jelzés alatt van 1 centivel akkor már érdemes rátölteni?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #9043 Dátum: 2015.10.10 szombat, 12:17:14 »

Sziasztok 1.8benzin motorhoz milyen fagyálló hűtőfolyadékot ajánlotok?Továbbá az lenne a kérdésem hogy hol kell leengedni a régit,és hogyan zajlik a cseréje? Ha a kiegyenlítő tartályon a minimum jelzés alatt van 1 centivel akkor már érdemes rátölteni?


Gyárit. Hűtő alján van a leeresztő.   Nem, a minimum és maximum jelzések csak viccből vannak feltűntetve.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9044 Dátum: 2015.10.10 szombat, 12:35:29 »



Gyárit. Hűtő alján van a leeresztő.  Nem, a minimum és maximum jelzések csak viccből vannak feltűntetve.
eplus2 taps taps
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9045 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 17:25:04 »

Hát ez nagyon elszomorít. Bár nem tudom mit várok egy 380.000km-t futott és még gyári motortól. Kiszolgált rendesen, csak már olyan rég együtt vagyunk... szomoru1 egyetlen tulajdonosa voltam.
Valószínű legközelebb, jövőre 40-es olaj megy bele, aztán elkezdem most már figyelni mikor esik le az MK5-ösök ára... Cool
Köszönöm mindenkinek
Vagy meg is csináltathatod a hibát, és gurulsz  tovább.  Egyébként érdekességből megoszthatnád okulás céljából a nagyobb problémákat, javításokat...már csak így okulásképpen, hogy mire számítsunk azon fórumtársak akiknek magasabb futott km van az autóban.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9046 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 18:48:15 »

Vagy meg is csináltathatod a hibát, és gurulsz  tovább.  Egyébként érdekességből megoszthatnád okulás céljából a nagyobb problémákat, javításokat...már csak így okulásképpen, hogy mire számítsunk azon fórumtársak akiknek magasabb futott km van az autóban.

Ha nincs romokban (ertsd. muszakilag okes) a gep jobban jarsz, ha generaloztatod a motort, vagy csereled egy jo alapotu bontottra. Minden mas megoldas dragabb lesz.
150-200 korul mar megoldhato lehet akar a motor csere is.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9047 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 18:50:44 »

Vagy meg is csináltathatod a hibát, és gurulsz  tovább.  Egyébként érdekességből megoszthatnád okulás céljából a nagyobb problémákat, javításokat...már csak így okulásképpen, hogy mire számítsunk azon fórumtársak akiknek magasabb futott km van az autóban.

En msot 290-nel tartok es a szokasos kopo alkatreszeken kivul egy hengerfej felujitas es egy szivosor csere volt. kb. 200 volt ez a kis extra  vigyor3 Mondjuk 10ev alatt nem sok  taps
Masok ennyibol csak a pcsucsig jutnak  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9048 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 20:20:02 »

Vagy meg is csináltathatod a hibát, és gurulsz  tovább.  Egyébként érdekességből megoszthatnád okulás céljából a nagyobb problémákat, javításokat...már csak így okulásképpen, hogy mire számítsunk azon fórumtársak akiknek magasabb futott km van az autóban.

Hát hol is kezdjem....amit szó szerint cserélni kellett mert elromlott, azok a következők voltak: Generátor, 2 első ajtózár, hátsó bölcső szilentek cseréje poly-szilentre, hátsó kerékagyak/csapágyak, féltengely támasztócsapágy, hátsó féknyergek felújítása, kézifék bowdenek, rúgók elöl/hátul (3db tört el 2 éven belül, mindig másik), ac kompresszor, gyertya/kábel/trafó trió, termosztát, lengéscsillapítók.

Kopóalkatrészek, vagy amiket csak kicseréltem mert öregek voltak, megelőzés végett (ha már úgyis arrafelé szereltem, érted): Szívósor belezés, szíjfeszítő és üresjárati görgők, kézifékkar csere manuálisra, stabilizátor szilentek elől/hátul, kutyacsontok elől/hátul, féktárcsák, betétek, első kerékcsapágyak.
Igen, a kuplung/lendkerék még gyári  Cool.

Egyébként hihetetlenül egyben van az autó, imádom. Rohadt jól megy, keveset fogyaszt, rozsda sehol (tényleg), nem füstöl, alapjárat mint a tű, nem ráz, nem kopog, nem zörög (vagyis ráz picit 100-120 között gyorsításnál, nyáron féltengely csere lesz. Lehet...) de elkezdte enni az olajat. Nagyon sajnálom. 15 éve együtt vagyunk.  szomoru1

Ma cseréltem téli gumikat, és vittem magammal elemlámpát, jól körbenéztem a motort. Az a helyzet, hogy rohadt olajos szinte mindenhol. Most már nagyon hideg van itt, szerintem a telet még kihúzom töltögetéssel, de tavasszal megpróbálom megkeresni, hátha valami tömítésnél folyik el az olaj. Majd letisztítom valamikor és figyelem. Tehát van még remény, viszont a parkolóhelyemen nincs egy csepp se a földön. Ezt nem értem.
A motorgenerállal az a gond, hogy itt, svédországban kivitelezhetetlen. Egy új autó árát kérik el érte (kb. 35.000 Ft csak az óradíj, számold ki). Én nekifognék magam, de nincs ahol megcsináljam (panelban lakom). Ha úgy döntök, felújítom, az egyetlem mód az lenne, hogy haza gurulok és rábeszélem GSR-t, hogy csinálja meg egy hétvégén.  hehe hehe hehe
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.12 hétfő, 05:24:11 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9049 Dátum: 2015.10.11 vasárnap, 20:28:48 »


Ma cseréltem téli gumikat, és vittem magammal elemlámpát, jól körbenéztem a motort. Az a helyzet, hogy rohadt olajos szinte mindenhol. Most már nagyon hideg van itt, szerintem a telet még kihúzom töltögetéssel, de tavasszal megpróbálom megkeresni, hátha valami tömítésnél folyik el az olaj. Majd letisztítom valamikor és figyelem. Tehát van még remény, viszont a parkolóhelyemen nincs egy csepp se a földön. Ezt nem értem.
A motorgenerállal az a gond, hogy itt, svédországban kivitelezhetetlen. Egy új autó árát kérik el érte (kb. 35.000 Ft csak az óradíj, számold ki). Én nekifognék magam, de nincs ahol megcsináljam (panelban lakom). Ha úgy döntök, felújítom, az egyetlem mód az lenne, hogy haza gurulok és rábeszélem GSR-t, hogy csinálja meg egy hétvégén.  hehe hehe hehe
hátezteddignemmondtad.

Természetes,hogy a szivárgásokat megkell szüntetni először,és lehet,hogy a többi csak vaklárma! Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 174 175 176 177 178 179 180 [181] 182 183 184 185 186 187 188 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.