Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662091 alkalommal)
0 Felhasználó és 45 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2010.10.06 szerda, 13:41:04 »


Ha járnál Mondeo-talikra tudhattad volna  eplus2

Az "alkoholos"-nál etanolra gondotál? Arra kifejezetten azt mondták, hogy erre a célra ne alkalmazzam.


Legutóbbi minin is ott voltam...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2010.10.06 szerda, 13:42:01 »


Ha járnál Mondeo-talikra tudhattad volna  eplus2

Az "alkoholos"-nál etanolra gondotál? Arra kifejezetten azt mondták, hogy erre a célra ne alkalmazzam.


haveromnak az Opel márkaszervíben az EGR tisztítására azt ajánlották, hogy mennyen ki az autópályára, hármasban 120-al legalább 20km-t. és valamelyest be is jött neki mivel azután már nem dobott hibakódot az EGR.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2010.10.06 szerda, 13:43:21 »

Legutóbbi minin is ott voltam...  szomoru1

nekem sajnos még egyszer se sikerült elmennem  rinya
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2010.10.06 szerda, 13:45:13 »

nekem sajnos még egyszer se sikerült elmennem  rinya


Uhh, az tényleg gáz...És Mondeotalin voltál már? nyes
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2010.10.06 szerda, 13:46:04 »

haveromnak az Opel márkaszervíben az EGR tisztítására azt ajánlották, hogy mennyen ki az autópályára, hármasban 120-al legalább 20km-t. és valamelyest be is jött neki mivel azután már nem dobott hibakódot az EGR.

Azért a hármas/120 elég veszettül hangzik, az majdnem leszabályozás...Nem négyes/120?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:18:08 »

Akkor csak annyit kérdezek, hogy mire figyeljek, milyen hangokra, vagy bármire ami a motorból jön és arra utal. hogy szarakszanak a lapátok?! Csörgés zsörgés, hibalámpa, vagy havonta húzzam le a vákumcsövet és füleljek?!
Gondolom lesz valami előjele és nem egyik pillanatról a másikra kell kidobni a motort!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:20:15 »

Uhh, az tényleg gáz...És Mondeotalin voltál már? nyes
falbav
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:34:39 »

Uhh, az tényleg gáz...És Mondeotalin voltál már? nyes
wave
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:38:49 »

Azért a hármas/120 elég veszettül hangzik, az majdnem leszabályozás...Nem négyes/120?
nem tom de asszem az még nem tiltás, de hát más fordulaton pörög a ford és az opel.
de lehet 110 is elég...
igazából csak az volt a cél, hogy nagy fordulaton pörögjön
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
samsara
Vendég
« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2010.10.06 szerda, 14:54:32 »

haveromnak az Opel márkaszervíben az EGR tisztítására azt ajánlották, hogy mennyen ki az autópályára, hármasban 120-al legalább 20km-t. és valamelyest be is jött neki mivel azután már nem dobott hibakódot az EGR.

Kérdeztem, hogy milyen stílusban vezessem (padlógáz stb.), de csak anyit mondtak tartósan nagy sebességgel. A fordulatszámot nem említették. Két vagy három nagytalin voltam. Lurdy-nál régebben kétszer. Mostanában hanyagoltalak benneteket bokros teendőim miatt.
Naplózva
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2010.10.06 szerda, 15:05:12 »

Ha az egr szelepet ledugózom az itt talált képek alapján akkor az övényszelepekkel már nem lesz dolgom?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2010.10.06 szerda, 15:39:08 »

Ha az egr szelepet ledugózom az itt talált képek alapján akkor az övényszelepekkel már nem lesz dolgom?
lesz
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2010.10.06 szerda, 16:06:58 »

lesz

Szóval azokat attól még ki kell belezni....ok
Még szépen jár a moci minden csak ha, jön a gond akkor tudjam mi a tehendő.
De azt írd le mire figyeljek mik a jelek, hogy kezdenek megmurdálni a lapátok!?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2010.10.06 szerda, 17:27:24 »

Szóval azokat attól még ki kell belezni....ok
Még szépen jár a moci minden csak ha, jön a gond akkor tudjam mi a tehendő.
De azt írd le mire figyeljek mik a jelek, hogy kezdenek megmurdálni a lapátok!?

erre igazából Zacci tudna neked válaszolni  Wink
én se tudom pontosan, elvileg csörög zörög alapjáraton, ha lehúzod azt a vákumcsövet akkor ha jól tudom lehalkul (megszűnik a csörgés, ha van).
nálam semmi csörgés, nincs hangváltozás ha lehúzom a vákum csövet. 186e km van az autóban, szervízkönyves, nem tudom volt e cserélve, buherálva a szívósor. majd legközelebb ha a márkaszervízben járok megkérdezem.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:19:33 »

Találtam leírást hozzá:

Diagnózis:
http://fordwiki.co.uk/index.php/Inlet_Manifold_Diagnosis

Szétszedés:
http://fordwiki.co.uk/index.php/Intake_Manifold_Removal

És hogy legyen még egy kis kavar, vannak "módosított" leffentyűk, ahol ez a hiba nem jelentkezik. Viszont úgy tűnik nekem, hogy senki sem tudja mikortól gyártották ezekkel a kocsikat.
2004 utan kezdtek gyartani a modositott szivosort, es a lenygee annyi, hogyha kinyiffan (elkopik), akkor ne az egesz szivosort kelljen cserelni, hanem csak az orvenylapokat. Ergo ha nem veszed ezsre a hibat, akkor nem egy 60k-s cucc nyirja ki a mocit, hanem egy 3k-s  eplus2 taps
Mar csak az uj, modositott szivosort lehet kapni, amihez tartozik uj olajlevalaszto + cso. Ezert nem csak magat a szivosort kell megvenni, hanem 1-2 plussz cuccot is.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:30:18 »

Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni Tőletek. Van egy 2006. 07.30-i Mondeo-m 1,8 16 V 125LE, ami két hete jelzett, hogy vmi gond van. Elvittem a szervizbe kiolvastatni a hibakódot. Azt mondták az EGR szelep ment tönkre, csere. Mondtam, ne szeretnék cserélni, tisztítsák ki. Erre az volt a válasz, hogy jó, de hagyjam ott, mert hosszadalmasabb folyamat, le kell hozzá engedni a hűtővizet. Addig húzogattam a számat, míg javasolták, hogy kiütik a hibakódot és menjek tankoljak bele magas oktánszámú benzint és menjek vele hosszabb úton nagy sebességgel. Ezt meg is ejtettem. A motorvisszajelző sárga lámpa azóta nem jelez, viszont a kocsi, ahol eddig elment ötösben, most hisztizik a visszaváltásért, valamint 110 felett úgy érzem szenved (nem tudom jobban megmagyarázni, de mintha a gyomromban éreznék egy enyhe remegést). Álló motornál alapjáraton és gázt adva is hallgatóztam, normálisnak tűnik. Ha mégis az EGR-szelep csinálja szerintetek tényleg le kell hozzá engedni a hűtővizet? Mondeo-találkozókon már rácsodálkoztatok páran, hogy ezen valahogy más az EGR., mint a többi Mondinál, amiket a varázsszerrel ki tudtok pucolni. Előre is köszönöm  wave Itt egy kép az EGR-ről:  http://freemail.hu/fototar/kep.jspv?mediaID=5238613

A hutovizet azert kell (reszben) leereszteni, mert hutott az EGR szelep. Azert annyira nem kell leengedni, mert az EGR a moci tetejen lakik es igy csak kb. 1-2 littyo folyik ki. Ez az EGR szerintem normalisan nez ki. Enyim is ilyen. Az, hogy miert gyengult el...nos jo kerdes. Sajna nem Te vagy az egyeduli, aki ezzel kuszkodik. Nekem is atom gyenge a verda, de eddig senki nem tudtam egmondani miert. Vik sem.
jah nekem uj EGR szelepem van. Tehat a gyengules nem valoszinu, hogy ettol van. Azt nem tudom, hogy az esetlegesen beragadt EGR szelep mennyire terheli meg ilyenkor az ECU-t es nyirhat ki par alkatreszt...passz.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:34:32 »

erre igazából Zacci tudna neked válaszolni  Wink
én se tudom pontosan, elvileg csörög zörög alapjáraton, ha lehúzod azt a vákumcsövet akkor ha jól tudom lehalkul (megszűnik a csörgés, ha van).
nálam semmi csörgés, nincs hangváltozás ha lehúzom a vákum csövet. 186e km van az autóban, szervízkönyves, nem tudom volt e cserélve, buherálva a szívósor. majd legközelebb ha a márkaszervízben járok megkérdezem.

volt buheralva  Wink
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:35:28 »

Szóval azokat attól még ki kell belezni....ok
Még szépen jár a moci minden csak ha, jön a gond akkor tudjam mi a tehendő.
De azt írd le mire figyeljek mik a jelek, hogy kezdenek megmurdálni a lapátok!?

Lhozod megmondom milyen alapotban van a szivosorod.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:37:46 »

Van egy trukk amivel kb. "orokeletuve" lehet tenni egy uj szivosort, de nem igazan szoktak alkalmazni...inkabb csak arra, hogy eltuntessek a tuneteket. Illetve neha magatol si bekovetkezik ez a "trukk". Elobbit hal istennek (vagy sajnos netom) nem igen ismerik, illetve akkor meg(fiatalon) nem tartjak fontosnak.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.07 csütörtök, 21:42:38 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:40:00 »

Van egy trukk amivel kb. "orokeletuve" lehet tenni egy uj szivosort, de nem igazan szoktak alkalmazni...inkabb csak arra, hogy eltuntessek a tuneteket.

Felgyújtani a kocsit? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:40:58 »

Felgyújtani a kocsit? vigyor3

az a masik trukk  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:42:42 »

az a masik trukk  vigyor3

És mi az első?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:45:00 »

És mi az első?

az barba trukk, nem publikus  Wink Gondolkoztam rajta, hogy kozze teszem, de aztan jobbnak lattam megtartani magamnak ezt az infot, mert nem akarok az esetleges ugyeskedoknek otleteket adni.
Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:46:16 »

az barba trukk, nem publikus  Wink Gondolkoztam rajta, hogy kozze teszem, de aztan jobbnak lattam inkabb megtartom magamnak ezt az infot, mert nem akarok az esetleges ugyeskedoknek otleteket adni.

Akkor inkább nyiss Mondeoszívosorszervízt, meggazdagszol. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:48:06 »

Akkor inkább nyiss Mondeoszívosorszervízt, meggazdagszol. vigyor3

En ugyan nem  vigyor3 En nem arulok szivosort, es nem is gyartok  vigyor3 Itt max. a gyarto gazdagszik meg, de azt megteszi nelkulem is, hala az szfh szivosornak  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.07 csütörtök, 21:49:45 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
menyus
Vendég
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2010.10.08 péntek, 10:24:52 »

A töredéke mennyi volt?
8000Ft
Naplózva
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2010.10.08 péntek, 10:30:37 »

Lhozod megmondom milyen alapotban van a szivosorod.

És hol lax, hogy el tudjam vinni a talicskát?
Naplózva
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2010.10.08 péntek, 18:12:57 »

A fogyasztásra visszakanyarodva, egy nem elhanyagolandó tényezőt is szeretnék szóba hozni: ez pedig az átlag sebesség.
Sokan csak annyit írnak, hogy városi használat, autópálya, autóút stb. de ha már kiírja a kocsi akkor már használjuk fel a számadatot:D
Nekem jelenleg kijárt tankkal 11,8 és 19 km/h a fedkomp alapján.
Szerintem ez mindent elárul, és így már valamilyen szinten érthető lehet a "varázslatosan" alacsony fogyasztások.
Szerintetek?
Naplózva
samsara
Vendég
« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2010.10.08 péntek, 18:38:43 »

Sziasztok! Beszámolok a legújabb fejleményekről. Ma elmentem egy szerelőhöz, akit nagyon ajánlottak. Rárakta a számítógépre, ami annyit jelzett csupán, hogy 60 indítással korábban volt egy gyújtáskimaradás. De semmi más tünet. Voltunk próbaúton, minden motortulajdonság rendben volt. A szerelő azt mondta neki gyanús, hogy a kuplung lesz, szerinte csúszik, mert ha elkezd gázt adni a fordulatszám nő, de alig érzékelhető a gyorsulás. Csak 4000 felett kezd el élni valamennyire. Mivel nem ismeri ezt a motort nem tudta megmondani, hogy ez normálisan ilyen lomha-e, vagy ez már hiba. Sajnos eddig nem nagyon figyeltem a fordulatszám-mérőt, csak nyomtam, ha kellett  Smiley A kopott kuplung választ sem tudom elhinni, hiszen jellemzően autópályán használom (napi min. 100 km), így alig kell kuplungolnom. Úgyhogy továbbra is  Huh?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2010.10.08 péntek, 19:51:37 »

A fogyasztásra visszakanyarodva, egy nem elhanyagolandó tényezőt is szeretnék szóba hozni: ez pedig az átlag sebesség.
Sokan csak annyit írnak, hogy városi használat, autópálya, autóút stb. de ha már kiírja a kocsi akkor már használjuk fel a számadatot:D
Nekem jelenleg kijárt tankkal 11,8 és 19 km/h a fedkomp alapján.
Szerintem ez mindent elárul, és így már valamilyen szinten érthető lehet a "varázslatosan" alacsony fogyasztások.
Szerintetek?

az biztos, hogy sokban befolyásolja. nekem általában 40 felett szokott lenni, mondjuk amikor a horvát tengerpartra mentünk mire odaértünk 113 volt az átlag  Wink
http://www.spritmonitor.de/en/detail/384084.html
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2010.10.08 péntek, 19:53:07 »

A fogyasztásra visszakanyarodva, egy nem elhanyagolandó tényezőt is szeretnék szóba hozni: ez pedig az átlag sebesség.
Sokan csak annyit írnak, hogy városi használat, autópálya, autóút stb. de ha már kiírja a kocsi akkor már használjuk fel a számadatot:D
Nekem jelenleg kijárt tankkal 11,8 és 19 km/h a fedkomp alapján.
Szerintem ez mindent elárul, és így már valamilyen szinten érthető lehet a "varázslatosan" alacsony fogyasztások.
Szerintetek?

nekem 15L es nemtom mennyi az atlag  vigyor3 Olyan 2-3 lehet  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2010.10.08 péntek, 19:55:44 »

Sziasztok! Beszámolok a legújabb fejleményekről. Ma elmentem egy szerelőhöz, akit nagyon ajánlottak. Rárakta a számítógépre, ami annyit jelzett csupán, hogy 60 indítással korábban volt egy gyújtáskimaradás. De semmi más tünet. Voltunk próbaúton, minden motortulajdonság rendben volt. A szerelő azt mondta neki gyanús, hogy a kuplung lesz, szerinte csúszik, mert ha elkezd gázt adni a fordulatszám nő, de alig érzékelhető a gyorsulás. Csak 4000 felett kezd el élni valamennyire. Mivel nem ismeri ezt a motort nem tudta megmondani, hogy ez normálisan ilyen lomha-e, vagy ez már hiba. Sajnos eddig nem nagyon figyeltem a fordulatszám-mérőt, csak nyomtam, ha kellett  Smiley A kopott kuplung választ sem tudom elhinni, hiszen jellemzően autópályán használom (napi min. 100 km), így alig kell kuplungolnom. Úgyhogy továbbra is  Huh?

nyugi nalam is ugyan ez a helyzet...a moci porog de a verda nem megy  rinya
Vegulis erezheti ugy, hogy a csuszik a kuplung, mert kicsit olyan, de annak azert szaga lenne, raadasul nalam vatta uj kuplung van oszt megse biiir menni  szomoru1 Csak uvolt mint a faba szorult kereg ize fereg. Valceg elment a nyomatek...szerintem.

Ha pesti vagy es ha gondolod szivesen ra nezek. Hajtom mar a tipust par eve  wave
Naplózva

blah blah blah
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2010.10.08 péntek, 20:29:14 »

A fogyasztásra visszakanyarodva, egy nem elhanyagolandó tényezőt is szeretnék szóba hozni: ez pedig az átlag sebesség.
Sokan csak annyit írnak, hogy városi használat, autópálya, autóút stb. de ha már kiírja a kocsi akkor már használjuk fel a számadatot:D
Nekem jelenleg kijárt tankkal 11,8 és 19 km/h a fedkomp alapján.
Szerintem ez mindent elárul, és így már valamilyen szinten érthető lehet a "varázslatosan" alacsony fogyasztások.
Szerintetek?

Nekem 24-28km/ó átlaggal (és ebben már a hétvégi országutazás is beleértendő) van 11-12 liter közötti fogyasztásom benzinből vagy 13-14 liter E85-ből.
Országúton 2-3 literrel kevesebb (BP-Bled távolságon kb. 800-900kg-s utánfutót húzva volt 10 liter az átlag).
2.0 automata
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2010.10.08 péntek, 20:36:24 »

nyugi nalam is ugyan ez a helyzet...a moci porog de a verda nem megy  rinya
Vegulis erezheti ugy, hogy a csuszik a kuplung, mert kicsit olyan, de annak azert szaga lenne, raadasul nalam vatta uj kuplung van oszt megse biiir menni  szomoru1 Csak uvolt mint a faba szorult kereg ize fereg. Valceg elment a nyomatek...szerintem.

Ha pesti vagy es ha gondolod szivesen ra nezek. Hajtom mar a tipust par eve  wave

A múltkor írogattam, hogy 4000-nél indul meg meg ilyesmi... Na összekevertem a fordulatokat a motoroméval  falbav...
Szóval most direkt kifigyeltem és az a jelenség, hogy kb. 2500-as fordulatig olyan, mintha valami visszafele húzná a kocsi. Borzalmas.
De ahogy eléri a fordulatmérő a 2500-at "kilő" (a lehetőségekhez képest Smiley ). Nem nyomok nagyobb gázt nem csinálok semmit, de olyan mintha hirtelen megtolná valaki a kocsit.
Az viszont továbbra is igaz, hogy 4000 fordulat felett érzem azt, hogy tényleg 100-nál több ló van a kocsiban. És a 3000 a 120-as tempó. (A motor megy 4000-nél 120-at, ezzel kevertem össze a múltkor...)

Ez így leírva nem annyira szörnyű mint átélve, csak az automata váltó általában igyekszik 2500-as fordulat alatt tartani a motort. Szóval onnan elindulni kicsit esélytelenebb mint egy Skoda 120L szembeszélben...
Naplózva
kicsibabs
Vendég
« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2010.10.08 péntek, 20:39:12 »

Sziasztok!

Mi még Mondeo vásárlás előtt állunk. Második autó lesz az asszonynak. Lenne egy kérdésem, amire még nem kaptam egyértelmű választ. Mégpedig, hogy az 1.8-as benzinmotorok közül, honnan tudni, melyik vezérműláncos, melyik szíjas??? Tudnátok ebben segíteni?  help
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2010.10.08 péntek, 21:31:40 »

A múltkor írogattam, hogy 4000-nél indul meg meg ilyesmi... Na összekevertem a fordulatokat a motoroméval  falbav...
Szóval most direkt kifigyeltem és az a jelenség, hogy kb. 2500-as fordulatig olyan, mintha valami visszafele húzná a kocsi. Borzalmas.
De ahogy eléri a fordulatmérő a 2500-at "kilő" (a lehetőségekhez képest Smiley ). Nem nyomok nagyobb gázt nem csinálok semmit, de olyan mintha hirtelen megtolná valaki a kocsit.
Az viszont továbbra is igaz, hogy 4000 fordulat felett érzem azt, hogy tényleg 100-nál több ló van a kocsiban. És a 3000 a 120-as tempó. (A motor megy 4000-nél 120-at, ezzel kevertem össze a múltkor...)

Ez így leírva nem annyira szörnyű mint átélve, csak az automata váltó általában igyekszik 2500-as fordulat alatt tartani a motort. Szóval onnan elindulni kicsit esélytelenebb mint egy Skoda 120L szembeszélben...

nyugi nem vagy egyedul  szomoru1 Nalam nyaron melegben alig lehet allo helyzetben elindulni. E85el ez azert valamelyest jobb, de gyakorlatilag az van amit irsz...mintha turbos lenne a gep, es 2500ig agyhalott, es ki kell taposni a belet, hogy menjen. Mondjuk az en mocim 2.0i de kb. ugyan ez a jelenseg, mint neked. Ilyen kis 1.2es aszfaltbuborekok lampanal ugy le hagynak mint a szel  szomoru1
Ez nem normalis mukodes az tuti, mert mikor anno megvettem a gepet nagyon szepen harapott. Aztan az ido mulasaval be allt erre a xar teljesitmenyre, fogyi meg ennek megfeleloen tobb lett.
Nalam minden kiegeszito biszban ki van cserelve. Szenzorok, alapjarati, egr es semmi valtozas  szomoru1
A motor elvileg jo, mert volt alaposabb diagnosztikan es megdicsertek a mocit, mert pl. mnden hengerben 14 a surites. Ha mondom faxa, ez tok jo, csak eppen nem megy a gep  falbav
Nalam is az van, hogy 2500ig mintha huzna vissza valami, aztan mintha elengedne...ha 2500 alatt kinyomom a szemet akkor se lesz jobb. A gep sok esetben ledadog indulasnal, olyan hirtelen dinamikus (vagyis normalis) elindulas eselytelen, mert azonnal vissza esik a fordulatszam, es onnan probal elindulni. Mar jo ideje ugy indulok, hogy szep lassan ovatosan tolom a gazt, es igy szeeep lassan elindul a gep, persze ilyenkor mar a tobbiek a kov. lampanal vannak  falbav
nagy szfh ez az MKIII  gun
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.08 péntek, 21:34:10 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2010.10.08 péntek, 21:31:51 »

Sziasztok!

Mi még Mondeo vásárlás előtt állunk. Második autó lesz az asszonynak. Lenne egy kérdésem, amire még nem kaptam egyértelmű választ. Mégpedig, hogy az 1.8-as benzinmotorok közül, honnan tudni, melyik vezérműláncos, melyik szíjas??? Tudnátok ebben segíteni?  help

mind lancos.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2010.10.08 péntek, 21:49:06 »

olaj, levego es benya szuro csere utan egy ideig jobb a helyzet, de aztan ugyan olyan xar. Nemtom, hogy ilyenkor keves benyat kap vagy keves levegot. Mondjuk a fogyi szerintem magas, de az lehet attol is, hogy az ember jobban nyomja neki, hogy menjen valahogy.
Ha elviszem teljesitmeny meresre meg azzal sem lennek elorebb, mert 1. tudom, hogy nincs meg az ero. 2. akkor sem leszek okosabb a tekintetben, hogy mitol ilyen ergya  szomoru1
Egyebkent a jelenseg hasonlo, mikor xar a lambda szonda, de nalam meg az is uj. Anno a regi lambdaval neha jo volt, neha nem. Aztan kiderult, hogy alacsony fordulaton kihagy a lambda. Bele raktam a gyari ujat es konstans xar lett az egesz. Ebbol azt a kovetkeztetest vontam le, hogy amikor xar vot a lambda akkor ment jol a gep, es mikor jo volt akkor ment xarul. Mintha valami gaz lenne akeverek kepzessel, es az ECU szabalyzasa kinyirja a teljesitmenyt.
Nalam egyebkent folyamatos pluszban van (kb. 5-10)az LTFT, ami a dusitast jelenti. Tehat az ECU valamiert ugy gondolja, hogy szegeny a keverek es ra dusit. Ennek az LTFT erteknek alapbol 0nak kene lennie. MAr csak azt nem vagom, hogy jo lambda mellett miert hiszi azt ez a szutyok, hogy szegeny a keverek. Falsot kap a lambda ? passz. Az ECU vezerlesi strategiaja olyan, hogy az emisszios ertekeket tartja szem elott. Tehat O midnen aron a jo emisszios ertekekt probalja kihozni a gepbol es ez biza a teljesitmeny rovasara megy. Mar cak azt nemtom, hogy a faxba lehetne ra venni az ECU-t, hogy ne dusitson orba-szajba  fejvakaras Ez persze benyas uzemmodban ertendo.

Egyebkent telen jobb a helyzet. Nyaron nagyon gaz, foleg varos, dugo uzemmodban. Hidegen szinten jol megy egy darabig, aztan egyre xarabb lesz.
Valami olyan hiba van amire meg nem gondoltam, es egyre tobb gepet erint. Anno itt 1-2 okostojas hulyenek nezett es azt hittek nem tudok vezetni es nem a geppel van baj, hanem user error. Persze ez nem igaz es mint latszik nem csak nalam jon elo a hiba. Vagy a benyasok nem tudnak vezetni  vigyor3

Mostansag eleg sokat hasznalok egy 1.6os Opel mitomenmicsodat. Majdnem olyan nehez mint a mondi, de sokkal jobban megy. Nem gyengul el es alacsony fordulaton is teljesen rendben van a nyomatek. Ha mondjuk 4-esben 50-60 korul nyomok egy koveret nem lassul mint a mondi, hanem gyorsit.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.08 péntek, 21:55:40 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2010.10.09 szombat, 22:57:29 »

Az enyém is 2.0, ezért egyforma a jelenség Smiley
Az E85 tényleg segít rajta, picit nyomatékosabb alul. A motor nálam is tökéletes, olaj, gyertyák, minden szűrő nemrég cserélve. Ez ilyen. Én már elfogadtam, hogy ilyen csiga.
Az igazi az lenne, ha valahogy felül lehetne írni a befecskendezési térképet és szépen be lehetne állítani fékpadon. De alapból ez gondolom nem működik, annyit meg nem ér a dolog, hogy tenger pénzt beleöljek.

Kb. két éve elvittem az ATC-hez, hogy csináljanak vele valamit, de nem bírtak a computerrel kommunikálni, így ez is kimaradt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.09 szombat, 22:59:36 írta KIZS » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2010.10.09 szombat, 23:03:18 »

Azon agyaltam, hogy ebben nincs valami változó szelepvezérlés vagy valami ilyesmi? Ha van, akkor az nem tud betojni?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2010.10.09 szombat, 23:59:15 »

Az enyém is 2.0, ezért egyforma a jelenség Smiley
Az E85 tényleg segít rajta, picit nyomatékosabb alul. A motor nálam is tökéletes, olaj, gyertyák, minden szűrő nemrég cserélve. Ez ilyen. Én már elfogadtam, hogy ilyen csiga.
Az igazi az lenne, ha valahogy felül lehetne írni a befecskendezési térképet és szépen be lehetne állítani fékpadon. De alapból ez gondolom nem működik, annyit meg nem ér a dolog, hogy tenger pénzt beleöljek.

Kb. két éve elvittem az ATC-hez, hogy csináljanak vele valamit, de nem bírtak a computerrel kommunikálni, így ez is kimaradt.

Nem, ez nem ilyen ! Ez a moci alapvetoen egy eleg harapos joszag lenne. Valamit nagyon elbaxtak (mar megint) a mernok urak, es egyelore fogalmam nincs, hogy mit  falbav Ultem en mar olyan 2.0i-ben ami nagyon szepen ment. De sajna 10-bol 2 ilyen, a tobbi meg egyszeruen ***  levele
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 00:03:26 »

Azon agyaltam, hogy ebben nincs valami változó szelepvezérlés vagy valami ilyesmi? Ha van, akkor az nem tud betojni?

Nincs valtozo szelepvezerles. Van egy elmeletem miszerint az elogyujtas maszik el idovel es ez okozza a bajt. Ha ez bebizonyosodik, akkor ez egy tipushiba es egyben azt is bizonyitja (ismet), hogy a mondeo mernokei nem ertenek az autoepiteshez/tervezeshez. A legalapvetobb dolgokat keptelenek normalisan megtervezni/csinalni es ez szanalmas  levele Feel the difference...
Naplózva

blah blah blah
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 13:55:28 »

Sziasztok!

Régebben kérdezgettem benzin szivattyúval kapcsolatban. Elvittem szerelőhöz ahol mérések után egyértelműen kiderült, hogy a benzinszivattyú nyomása a hibás. Ezután követtem el egy hibát. Utángyártott szivattyút rakattam a kocsiba. 1 hónapig működött kb. Ment vissza a szerelőhöz aki garanciába cserélte (mármint ami a munkadíjat illeti) egy bontott alkatrészre(megbízható helyről). 2 hét után ismét jelentkeztek a kezdeti tünetek. Azaz rángatás 1500 körül és erő hiány.
Mielőtt újra szerelőhöz mennék kíváncsi lennék, hogy valaki találkozott-e már hasonló jellegű problémával. Illetve nekem laikusként az a véleményem, hogy a benzinszivattyú meghibásodása csak egy másik hiba következménye. Lenne ötletetek mi okozhat ilyet?
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 18:34:46 »

Sziasztok!

Régebben kérdezgettem benzin szivattyúval kapcsolatban. Elvittem szerelőhöz ahol mérések után egyértelműen kiderült, hogy a benzinszivattyú nyomása a hibás. Ezután követtem el egy hibát. Utángyártott szivattyút rakattam a kocsiba. 1 hónapig működött kb. Ment vissza a szerelőhöz aki garanciába cserélte (mármint ami a munkadíjat illeti) egy bontott alkatrészre(megbízható helyről). 2 hét után ismét jelentkeztek a kezdeti tünetek. Azaz rángatás 1500 körül és erő hiány.
Mielőtt újra szerelőhöz mennék kíváncsi lennék, hogy valaki találkozott-e már hasonló jellegű problémával. Illetve nekem laikusként az a véleményem, hogy a benzinszivattyú meghibásodása csak egy másik hiba következménye. Lenne ötletetek mi okozhat ilyet?

Nekem egyszer votl gond a szivattyuval. Tele volt a tank szmotyivel amit felszivott. Meg kellene nezni a tank belsejet, hatha neked is tele van dzsuvaval. A szivattyu belsejeben van egy szuro, ami ilyenkor el tud dugulni.
Naplózva

blah blah blah
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 19:26:54 »

Nincs valtozo szelepvezerles. Van egy elmeletem miszerint az elogyujtas maszik el idovel es ez okozza a bajt. Ha ez bebizonyosodik, akkor ez egy tipushiba es egyben azt is bizonyitja (ismet), hogy a mondeo mernokei nem ertenek az autoepiteshez/tervezeshez. A legalapvetobb dolgokat keptelenek normalisan megtervezni/csinalni es ez szanalmas  levele Feel the difference...

Gondolom itt is van valami szívócső-vákuum mérő kütyü. Az nem tud elromlani, elkoszolódni?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 22:01:13 »

Gondolom itt is van valami szívócső-vákuum mérő kütyü. Az nem tud elromlani, elkoszolódni?

MAP szenzor es el tud koszolodni de nem ez okozza.
Naplózva

blah blah blah
samsara
Vendég
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 08:42:21 »


Ha pesti vagy es ha gondolod szivesen ra nezek. Hajtom mar a tipust par eve  wave
[/quote]

Kedves Zacci! Köszönöm, a felajánlásodat, hogy ránézel. Tatabányai vagyok, de Biatorbágyon dolgozom, úgyhogy hétköznap fél öt-öt után bármikor meg tudom mutatni a "drágát".Megírod légyszi, hogy hogyan tudunk helyet és időpontot egyeztetni?
Naplózva
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2010.10.15 péntek, 08:30:14 »

Kár hogy igazatok lett!!!
Jobban belenéztem a képek alapján a mociba és sajna láttam, hogy az a kallantyú ami nyitja zárja a szívósort le volt csúszva és ezért nyitott állapotban volt minden. Hiába huzkodtam a vákumcsövet akkor, semmit nem hallottam és miután azt a kallantyút visszaraktam láss csodát elkezdett csattogni!
Szóval nagyon boldog vagyok, most inkább visza leszedtem azt a kallantyút igy legalább nyitva áll és csendes a motor.
Lehet hogy a kereskedő volt ilyen dörzsölt és értett a kocsihoz, gondolta lehúzza...
Most azon gondolkodok, hogy cseréljem ki őket vagy belezés?! A fogyasztás menyire nő meg ha kibelezem? Menyi a csere?
Még nem szereltem ilyen kocsit, de egyszerübb dolgokat kismotort raktam már össze, szal nem vagyok ilyen téren analfabéta, én is ki tudom belezni a képek alapján?!
 
Naplózva
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2010.10.15 péntek, 09:25:46 »

Ja!
Elvileg most hogy nyitva voltak, az majdnem ugyan az mintha ki lenne belezve és ha most kibelezem a fogyasztás nem nő tovább mivel most amúgy is nyitva vannak! Ha jól láttam szeszkának van a belezésről jó anyaga, és megköszönném ha elküldené vagy akinek megvan mert a wikipédiás rajzolt az elég .... Hogy változik a teljesítmény ha kiszedem és nincs ott semmi vagy ha teszek bele újat és fogyasztásban is kíváncsi lennék.
Köszi!
Naplózva
menyus
Vendég
« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2010.10.15 péntek, 12:37:35 »

Ja!
Elvileg most hogy nyitva voltak, az majdnem ugyan az mintha ki lenne belezve és ha most kibelezem a fogyasztás nem nő tovább mivel most amúgy is nyitva vannak! Ha jól láttam szeszkának van a belezésről jó anyaga, és megköszönném ha elküldené vagy akinek megvan mert a wikipédiás rajzolt az elég .... Hogy változik a teljesítmény ha kiszedem és nincs ott semmi vagy ha teszek bele újat és fogyasztásban is kíváncsi lennék.
Köszi!
Nekem Egerben Ford szervízben 112E-t mondtak a 2001-es 1.8-as szívósor cserére. Nem szakszervíz max. 15-20 ért megcsinálja. Én nem érzek változást a kibelezés utáni és előtti állapot között. De legalább már nem csörög, illetve nem fog széthullani menetközben, és ez megnyugtató.
fogyasztásról nemsokára nyilatkozom... én mindig teletankolok, ugyanazon az úton járok mindig, és mindig 720-740km között jelzi, hogy fogyóban a benzin, most 670nél járok, szóval pár nap és kiderűl.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.