Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 01:35:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4622657 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2900 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:40:11 »

A probléma az, hogy ha akkor elmarad a ketyegés, akkor a lapátok már kikoptak. Ha szimplán levéve hagyod, akkor azok még ott vannak és bármikor beszívhatja a motor. Ezért:
- vagy kiszeded az összes lapátot és ledugózol mindent (viszont az alapjárat közeli fogyasztásod magasabb lesz)
- veszel bontott szívócsonkot FL után + szívócsonk tömítést (mk2, motocraft, HZsolt talán tud ebben segiteni)
- veszel egy gyári újat (kissé húzós, 86.000 a Cromax-ban)

Na úgy tűnik nekem is kell valamit kezdenem a szívósorral, mert elég erőteljesen lehet hallani ketyegésszerű hangot, ami megszűnik, amikor lehúzom a kis gumicsövet.
Alapból az első megoldást preferálnám anyagi okok miatt. Mekkora munka ez, illetve mennyiért csinálják meg és hol lehet a lemezeket legyártatni?

A 3. verzió az miért jó? A facelift utáni szívósorban nincsenek lapátok és tengely?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2901 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:42:56 »

A 3. verzió az miért jó? A facelift utáni szívósorban nincsenek lapátok és tengely?

Annál lehet cserélni a hozzávalókat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2902 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:43:57 »

Annál lehet cserélni a hozzávalókat.

Illetve elméletileg gyárilag is megfelelőbb anyagokat használnak hozzá, így nem fognak olyan gyorsan és hamar kikopni.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2903 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:47:47 »

Illetve elméletileg gyárilag is megfelelőbb anyagokat használnak hozzá, így nem fognak olyan gyorsan és hamar kikopni.

És ez a verzió anyagilag vajon mennyibe kerülne?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2904 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:57:30 »

És ez a verzió anyagilag vajon mennyibe kerülne?

1. Kirámolás, dugózás: max 1000 Ft. A lapátok nem kerülnek vissza. A lukakat pedig megfelelő ragasztóanyaggal be kell tömködni.
2. Bontott: mk2, HZsolt, alkatresz usereket keress. 12-15 körül hoznak FL utáni szívósort. Tömítést lehet hogy kell bele venni (4db kell, 2300 Ft/db)
3. Új. Cromaxból, másnapi felvehetőséggel: 86.000 Ft.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2905 Dátum: 2012.03.31 szombat, 19:33:39 »

1. Kirámolás, dugózás: max 1000 Ft. A lapátok nem kerülnek vissza. A lukakat pedig megfelelő ragasztóanyaggal be kell tömködni.
2. Bontott: mk2, HZsolt, alkatresz usereket keress. 12-15 körül hoznak FL utáni szívósort. Tömítést lehet hogy kell bele venni (4db kell, 2300 Ft/db)
3. Új. Cromaxból, másnapi felvehetőséggel: 86.000 Ft.

A bontottnál nem lehet, hogy kopottak az alkatrészek? Vagy teljesen más konstrukció?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2906 Dátum: 2012.03.31 szombat, 19:38:21 »

A bontottnál nem lehet, hogy kopottak az alkatrészek? Vagy teljesen más konstrukció?

A bontott cuccok általábban lutrisabbak, mint az újak.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2907 Dátum: 2012.03.31 szombat, 20:24:22 »

A bontott cuccok általábban lutrisabbak, mint az újak.

Aham. Köszi.
Most már csak egy szerelő kellene, aki megcsinálja.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2908 Dátum: 2012.03.31 szombat, 20:32:20 »

Aham. Köszi.
Most már csak egy szerelő kellene, aki megcsinálja.

Valaki küldött leírást a kibelezésről, amit házilag is meg lehet oldani, bár őszintén szólva akna hiányában én sem biztos, hogy nekiállnék otthon.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2909 Dátum: 2012.03.31 szombat, 20:34:55 »

Valaki küldött leírást a kibelezésről, amit házilag is meg lehet oldani, bár őszintén szólva akna hiányában én sem biztos, hogy nekiállnék otthon.

Talán én is olvastam, meg érdekel is a szerelés, de ebbe azért nem fognék bele, főleg egyedül.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2910 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 07:19:37 »

Valaki küldött leírást a kibelezésről, amit házilag is meg lehet oldani, bár őszintén szólva akna hiányában én sem biztos, hogy nekiállnék otthon.

Elvileg nem komplikált, nem kell hozzá akna. Én most fogok megküzdeni vele, mert a PCV-m csereérett.
Kb 3 csavar van, ami nem látható és érzés alapján kell őket ki és becsavarni. Viszont az biztos, hogy mágneses pálcára szükség lesz, mivel ha egy csavar behullik, akkor lehetetlen ujjal előhalászni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2911 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 14:49:49 »

Az nem tudjátok, hogy az olajleválasztó (PVC alatti doboz) hogyan tisztítható?
Ha le kell szerelni, akkor tömítés kapható hozzá külön?
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #2912 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 21:29:12 »

Az nem tudjátok, hogy az olajleválasztó (PVC alatti doboz) hogyan tisztítható?
Ha le kell szerelni, akkor tömítés kapható hozzá külön?
Van hozzá külön tömítés.
A rajzok és leírások alapján csak ki kell mosni.
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #2913 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 21:54:31 »

Szerintem nagy tévhitek keringenek itt a PCV és az olajszeparátor kapcsán.
A PCV szelep feladata az, hogy csak egy irányban menjen a levegő a blokkban.
Vagyis az olajszeparátoron át a PCV-n keresztül a szívócsőbe (egy sima egyirányú szelep, aminek szerintem nem feladata a folyadék visszatartása). A friss levegő a felső csövön érkezik a szelepfedélbe. A légszűrő környékén van a leágazás. Plusz még kap némi légnemű anyagot a dugattyú mellett elszökő égéstermék/sűrítmény által. Akkor kezd baj lenni, amikor már olyan nagy mennyiséget ér el a dugattyú mellett elszökő cucc, hogy már nem csak a PCV-n keresztül megy el a kartergáz, hanem visszafelé a légszűrő felé is a szelepfedélen keresztül, ahol elvileg befele kellene mennie a friss levegőnek.
Véleményem szerint az olajszeparátoron át nem nagyon juthat át olaj 1l/100km mennyiségben, ugyanis nem nagyon érheti el azt a szintmagasságot a szeparátorban az olaj, hogy a PCV-n keresztül ki tudja rántani. Ráadásul vákuum van az egész rendszerben, ugyanis a szelepfedél is vákuumra van kötve, így sokkal kisebb nyomáskülönbséggel van szellőztetve a motor, vagyis kisebb az olajgőzkiáramlás, mint a korábbi motoroknál, ahol csak egy helyen volt vákuum kötve a motorra. Nekem is volt pici olaj a szívósorban (mármint a műanyagban), de az szerintem csak a meleg olajgőzből származik, ami amikor a "hideg" műanyagházhoz ér, akkor kicsapódik.
Viszont fontos: Ha nem akartok úgy járni, mint én, akkor vegyétek meg a kis gumicsövet is, ami a PCV szelep és a szívósor közt van. Nekem elég gyatra volt x év után (repedezett, elöregedett és ezáltal teljesen összeszívta a vákuum, szinte nem is engedett át) és nem jó, ha emiatt újra szét kell szedni.
Korom a szívósorban: Ha tényleg korom, akkor az EGR-en keresztül mehet. Ha nagyon sok a korom, akkor valószínű hogy sok olaj ég el a motorban és ebből adódik a nagy mennyiségű korom. (hacsak nem túl dús a keverék, de azt meg észre kellene venni a magas fogyasztáson)
4 db szívósór tömítés, de az EGR-nél is van egy tömítőgyűrű, arról se feledkezzen meg senki.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2914 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:13:31 »

Szerintem nagy tévhitek keringenek itt a PCV és az olajszeparátor kapcsán.
A PCV szelep feladata az, hogy csak egy irányban menjen a levegő a blokkban.
Vagyis az olajszeparátoron át a PCV-n keresztül a szívócsőbe (egy sima egyirányú szelep, aminek szerintem nem feladata a folyadék visszatartása). A friss levegő a felső csövön érkezik a szelepfedélbe. A légszűrő környékén van a leágazás. Plusz még kap némi légnemű anyagot a dugattyú mellett elszökő égéstermék/sűrítmény által. Akkor kezd baj lenni, amikor már olyan nagy mennyiséget ér el a dugattyú mellett elszökő cucc, hogy már nem csak a PCV-n keresztül megy el a kartergáz, hanem visszafelé a légszűrő felé is a szelepfedélen keresztül, ahol elvileg befele kellene mennie a friss levegőnek.
Véleményem szerint az olajszeparátoron át nem nagyon juthat át olaj 1l/100km mennyiségben, ugyanis nem nagyon érheti el azt a szintmagasságot a szeparátorban az olaj, hogy a PCV-n keresztül ki tudja rántani. Ráadásul vákuum van az egész rendszerben, ugyanis a szelepfedél is vákuumra van kötve, így sokkal kisebb nyomáskülönbséggel van szellőztetve a motor, vagyis kisebb az olajgőzkiáramlás, mint a korábbi motoroknál, ahol csak egy helyen volt vákuum kötve a motorra. Nekem is volt pici olaj a szívósorban (mármint a műanyagban), de az szerintem csak a meleg olajgőzből származik, ami amikor a "hideg" műanyagházhoz ér, akkor kicsapódik.
Viszont fontos: Ha nem akartok úgy járni, mint én, akkor vegyétek meg a kis gumicsövet is, ami a PCV szelep és a szívósor közt van. Nekem elég gyatra volt x év után (repedezett, elöregedett és ezáltal teljesen összeszívta a vákuum, szinte nem is engedett át) és nem jó, ha emiatt újra szét kell szedni.
Korom a szívósorban: Ha tényleg korom, akkor az EGR-en keresztül mehet. Ha nagyon sok a korom, akkor valószínű hogy sok olaj ég el a motorban és ebből adódik a nagy mennyiségű korom. (hacsak nem túl dús a keverék, de azt meg észre kellene venni a magas fogyasztáson)
4 db szívósór tömítés, de az EGR-nél is van egy tömítőgyűrű, arról se feledkezzen meg senki.

A keverékem valószínűleg túl dús volt, mivel egy darabig termosztát nélkül mentem. 16l/100 város 10l/100 autópálya. Termosztát csere után 7.4 város lett az érték. Az olajfogyás 3 okából egyet kilövök, hátha alapon. Ha sikerül, akkor nem kell megbontani a motort Smiley

EGR: szerintem nem EGR lesz, mert ez nedves lecsapódás. Ha EGR-en keresztül menne, akkor száraz koromnak kellene lennie, ugye? Nem hiszem, hogy a gyújtás után maradna nedves olajtartalom a leömlőben. De ha már itt tartunk, 2-es motornál hol van az EGR szelep?

Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #2915 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:32:08 »

A keverékem valószínűleg túl dús volt, mivel egy darabig termosztát nélkül mentem. 16l/100 város 10l/100 autópálya. Termosztát csere után 7.4 város lett az érték. Az olajfogyás 3 okából egyet kilövök, hátha alapon. Ha sikerül, akkor nem kell megbontani a motort Smiley

EGR: szerintem nem EGR lesz, mert ez nedves lecsapódás. Ha EGR-en keresztül menne, akkor száraz koromnak kellene lennie, ugye? Nem hiszem, hogy a gyújtás után maradna nedves olajtartalom a leömlőben. De ha már itt tartunk, 2-es motornál hol van az EGR szelep?
A korom az korom, az olajlecsapódás meg olaj. Nem mondtam, hogy az EGR-el van bajod, csak hogy a korom (ami tényleg száraz korom), az az EGR-en keresztül juthat a szívósorba, ami teljesen természetes, csak a mértéke nem mindegy Wink A "nedves korom" meg a karterből, de ha az nagyon kormos, akkor ott nagy gáz van a motorral.  worship ... vagy még jöhetne vissza a szívószelepen is, ha nem zár rendesen, de azt meg szerintem úgyis észre vennéd a motor járásán.
De ha most cseréltél olajat és nem friss (nagy mennyiségű) olaj lesz a szívósorodban, akkor az semmiképpen sem PCV, mert ugye 1l/100km az nem kevés.
PCV teszt. Dugj rá egy csövet (miután hozzáférsz), ha nem tudsz átfújni rajta, de szívni lehet (könnyen), akkor a PCV-d jó. (Utána köpködj nyugodtan)  hehe
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2916 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:44:30 »

A korom az korom, az olajlecsapódás meg olaj. Nem mondtam, hogy az EGR-el van bajod, csak hogy a korom (ami tényleg száraz korom), az az EGR-en keresztül juthat a szívósorba, ami teljesen természetes, csak a mértéke nem mindegy Wink A "nedves korom" meg a karterből, de ha az nagyon kormos, akkor ott nagy gáz van a motorral.  worship ... vagy még jöhetne vissza a szívószelepen is, ha nem zár rendesen, de azt meg szerintem úgyis észre vennéd a motor járásán.
De ha most cseréltél olajat és nem friss (nagy mennyiségű) olaj lesz a szívósorodban, akkor az semmiképpen sem PCV, mert ugye 1l/100km az nem kevés.
PCV teszt. Dugj rá egy csövet (miután hozzáférsz), ha nem tudsz átfújni rajta, de szívni lehet (könnyen), akkor a PCV-d jó. (Utána köpködj nyugodtan)  hehe


A következőket tudom:
- a szelepfedél irányából nem jön olaj. Tiszta a levegőszűrő betét, az S cső és a pillangószelep külső oldala.
- az előbbiből tippelem, hogy nincsen extra blow-by a gyűrűk mellett, illetve a PCV szelep sincs bedugulva.
- a pillangószelep belső oldala nedves olajsaras. Egyenletesen mindenhol, nagyjából max 1 mm vastagon (bár inkább vékonyabb)
- korábban termosztát hiba volt, most lett javítva.
- alapjárat tökéletes, menet közben a kocsit tökéletesen viselkedik. Egyetlen furcsaság, hogy padlógáznál, hosszú úton sem engedi 140 fölé a kocsit.
- PCV-t nem fogok fújkálni, mert ha már annyira lebontom a szívósort, akkor belerakom a gyári darabot Smiley
- a régi gyertyák színe normális volt, nem mutatkozott rajta olajos lerakódás.
- fehér-kékes füst terhelésnél van, alapjáraton semmi
- nívópálcánál tiltásba forgatva a motort sem jön semmilyen füst.
- az olajszűrő műanyag alja viszont olajos (ami meglep, mert körülötte minden száraz)
- a gyertyákat nem néztem mostanság, de lehet holnap kitekerem őket és benézek a dugattyúra, hátha lehet látni valamit. Gondolom, ha a dugattyú tetejét nem is látom, de ha a gyújtógyertya színe rozsdás-szürkés-barna, akkor feltehető, hogy az olajlehúzóval minden rendben van? Hiszen ha az olajlehúzó miatt égne el annyi olaj, az valamilyen módon a gyertyára is rárakódna, nem?
- motor kontroll lámpa kialszik indítás után. Eddig még nem jött elő menet közben.
- olajnyomás lámpa kialszik indítás után.
- a motor nem járt olajnyomás nélkül, -20 fokban is pöccre indul.

A kocsi nem hagyott maga alatt foltot a garázsban. Nem tudom, mennyire életszerű az, hogy szivárog az olajszűrő, de csak éppenhogy. S ha jár a motor, akkor ott kitolna 1l/100 körül?
A PCV-n -szerintem- ha teli van dzsuvával az olajszeparátor, akkor a lötykölődő olaj odaérhet a szelephez és kiszippanthatja, nem? Sejtésem szerint a PCV szelepem nyitott állapotban maradt és nagy vákumnál sem zár le.
Valaki mondta azt is, hogy a leragadt gyűrűt "ki lehet ugrasztani", ha hengerenként 1 deci gázolajat hagy benne az ember 1-2 napra. Amíg szépen lecsordogál, addig feloldja a dzsuvákat. Bár félek, nem nagyon szeretnék 4 deci gázolajjal motort forgatni, nehogy túl nagy legyen a kompresszió Smiley

« Utoljára szerkesztve: 2012.04.02 hétfő, 22:50:35 írta Hyperborg » Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2917 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:49:06 »

De ha már itt tartunk, 2-es motornál hol van az EGR szelep?

Ha szemben állsz az autóval, a motor jobb oldalán, ahol a fém és a gumi vizcső találkozik, alatta van az EGR szelep. Két csavar fogja a motorblokk oldalához.
Ami rámegy vékony gumicső, abban víz van, tehát ha megbontod, ott kb 1/2-1 L folyadék távozik.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2918 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:51:29 »

Ha szemben állsz az autóval, a motor jobb oldalán, ahol a fém és a gumi vizcső találkozik, alatta van az EGR szelep. Két csavar fogja a motorblokk oldalához.
Ami rámegy vékony gumicső, abban víz van, tehát ha megbontod, ott kb 1/2-1 L folyadék távozik.

Az EGR szelep hűtött?
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2919 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:55:59 »

Az EGR szelep hűtött?

Legalább is víz megy át rajta, az biztos. Már szedtem szét kíváncsiságból. Ha nincs baja ne piszkáld, mert a távolabbi csavart szo.pás kiszedni.
Ha mindenáron nekiállsz, akkor leírom, hogy hogyan csináltam.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2920 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:57:39 »

Legalább is víz megy át rajta, az biztos. Már szedtem szét kíváncsiságból. Ha nincs baja ne piszkáld, mert a távolabbi csavart szo.pás kiszedni.
Ha mindenáron nekiállsz, akkor leírom, hogy hogyan csináltam.

Szerintem első körben nem piszkálom az EGR-t, mert amiatt nem lehet ekkora olajfogyasztásom.
Széttúrva a netet a legtöbb találat a PCV-re jön. Meglátjuk. Rosszabb nem lesz Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2921 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:00:59 »

Ja és bocs mindenkitől, hogy ilyen hosszan írok, de hátha hasznos információ lesz ez az utánam hasonló cipőben járóknak ...
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2922 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:07:39 »

Szerintem első körben nem piszkálom az EGR-t, mert amiatt nem lehet ekkora olajfogyasztásom.
Széttúrva a netet a legtöbb találat a PCV-re jön. Meglátjuk. Rosszabb nem lesz Smiley

Igen, az biztos, hogy nem az EGR miatt eszik ennyi olajat. Az csak kipufogógázt vezet a szívosorhoz.

Egyébként így néz ki: http://www.mondeospares.co.uk/ekmps/shops/mondeospares/images/ford-mondeo-mk3-egr-valve-petrol-1.8l-or-2.0l-2001-2005-566-p.jpg

A kis 90fokban hajlított csövön megy át rajta a víz.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2923 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:12:26 »

Igen, az biztos, hogy nem az EGR miatt eszik ennyi olajat. Az csak kipufogógázt vezet a szívosorhoz.

Egyébként így néz ki: http://www.mondeospares.co.uk/ekmps/shops/mondeospares/images/ford-mondeo-mk3-egr-valve-petrol-1.8l-or-2.0l-2001-2005-566-p.jpg

A kis 90fokban hajlított csövön megy át rajta a víz.

Annak mi értelme van, hogy csak 1 cső megy bele? Ha keringene, akkor legalább 2 lenne. Azt nem hiszem, hogy oda vizet nyom, mert akkor elfogyna a hűtőfolyadék könnyedén.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2924 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:22:37 »

Annak mi értelme van, hogy csak 1 cső megy bele? Ha keringene, akkor legalább 2 lenne. Azt nem hiszem, hogy oda vizet nyom, mert akkor elfogyna a hűtőfolyadék könnyedén.

Nem kering benne, átmegy rakta a víz. A motorblokkba megy tovább.
Nézd meg a másik oldalát. http://srvimg06.vateraauto.hu/images_aprodhu/1743269_2_644x461/ford-mondeo-mk3-duratec-he-20-egr-szelep-kepek.jpgA bal felső kis lyukon megy a víz.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2925 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:24:13 »

Nem kering benne, átmegy rakta a víz. A motorblokkba megy tovább.
Nézd meg a másik oldalát. http://srvimg06.vateraauto.hu/images_aprodhu/1743269_2_644x461/ford-mondeo-mk3-duratec-he-20-egr-szelep-kepek.jpgA bal felső kis lyukon megy a víz.

Ok, köszi, így már érthető. Akkor nem piszkálom Smiley
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2926 Dátum: 2012.04.03 kedd, 17:59:07 »

nah akkor....lapatokat sikeresen eltavolitottam a szivosorbol.meg annyi lenne hogy nem e kell valamin allitani ilyenkor?
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #2927 Dátum: 2012.04.03 kedd, 18:17:24 »

A keverékem valószínűleg túl dús volt, mivel egy darabig termosztát nélkül mentem. 16l/100 város 10l/100 autópálya. Termosztát csere után 7.4 város lett az érték. Az olajfogyás 3 okából egyet kilövök, hátha alapon. Ha sikerül, akkor nem kell megbontani a motort Smiley

EGR: szerintem nem EGR lesz, mert ez nedves lecsapódás. Ha EGR-en keresztül menne, akkor száraz koromnak kellene lennie, ugye? Nem hiszem, hogy a gyújtás után maradna nedves olajtartalom a leömlőben. De ha már itt tartunk, 2-es motornál hol van az EGR szelep?



7.4???  wow1
Ahogy nézem egyforma autónk van de nekem még (a fedélzeti szerint) sose ment le 9 alá...  Angry
Mondjuk nekem a kipufogóvég kormos, és szerintem az enyém is eszi az olajat...
Figyelem te mire jutsz, aztán én is jobban ránézek... Mondjuk sajna nem vagyok egy nagy autószerelő...  szomoru1
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2928 Dátum: 2012.04.03 kedd, 18:27:19 »

nah akkor....lapatokat sikeresen eltavolitottam a szivosorbol.meg annyi lenne hogy nem e kell valamin allitani ilyenkor?

Ha nincs rajta luk, akkor nem kell mást piszkálni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2929 Dátum: 2012.04.03 kedd, 18:29:16 »

7.4???  wow1
Ahogy nézem egyforma autónk van de nekem még (a fedélzeti szerint) sose ment le 9 alá...  Angry
Mondjuk nekem a kipufogóvég kormos, és szerintem az enyém is eszi az olajat...
Figyelem te mire jutsz, aztán én is jobban ránézek... Mondjuk sajna nem vagyok egy nagy autószerelő...  szomoru1

Ok Smiley
Nekem a fogyasztás a termosztátcsere után javult meg valamennyire.
A "műtétet" a napokban végzem el, egyelőre szerszámkészletet kellene vennem, csak sosincs rá időm Smiley
Remélem azért a héten már járóképes lesz a gépsárkány.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2930 Dátum: 2012.04.03 kedd, 19:23:16 »

Ok Smiley
Nekem a fogyasztás a termosztátcsere után javult meg valamennyire.
A "műtétet" a napokban végzem el, egyelőre szerszámkészletet kellene vennem, csak sosincs rá időm Smiley
Remélem azért a héten már járóképes lesz a gépsárkány.

Milyen szerszámkészletet akarsz venni?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2931 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:06:25 »

Milyen szerszámkészletet akarsz venni?

Dugókulcsok, villáskulcsok, racsni, mágneses teleszkóp.

http://www.thomson.addel.hu/detailproduct.php?productid=123480
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2932 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:11:28 »

Dugókulcsok, villáskulcsok, racsni, mágneses teleszkóp.

http://www.thomson.addel.hu/detailproduct.php?productid=123480

Ejha. Én ezt kihagynám, hacsak nem akarod magad szívatni.

Azért egy jó proxxon dugókulcs készlet örök élet+1nap! Igaz, az ára sem ennyi.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2933 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:17:11 »

Ejha. Én ezt kihagynám, hacsak nem akarod magad szívatni.

Azért egy jó proxxon dugókulcs készlet örök élet+1nap! Igaz, az ára sem ennyi.

Egyrészt dolgoztam már ilyennel és semmi baja nem volt. Másrészt meg amilyen gyakran autót szerelek (szinte soha) ez is örökélet + 2 nap Smiley
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2934 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:18:55 »

Egyrészt dolgoztam már ilyennel és semmi baja nem volt. Másrészt meg amilyen gyakran autót szerelek (szinte soha) ez is örökélet + 2 nap Smiley

Ok, te tudod Cheesy

Én már pár éve megfogadtam, hogy csak minőségi szerszámokat használok. Régen több időt vitt el a gagyi szerszám okozta szenvedés, mintha egy jó minőségűvel megszereltem volna.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2935 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:22:15 »

Ok, te tudod Cheesy

Én már pár éve megfogadtam, hogy csak minőségi szerszámokat használok. Régen több időt vitt el a gagyi szerszám okozta szenvedés, mintha egy jó minőségűvel megszereltem volna.

Megértelek. Én is Proxxon-t vennék, ha ebből élnék, de nem ebből kapom a fizetésem. Hobbi szerelgetésre (szívócsonk levétele pl) teljesen megfelel ez is.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2936 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:23:28 »

Ha nincs rajta luk, akkor nem kell mást piszkálni.

oldalrol visszatettem a feher karocskat persze fain szilikongyurut tettem ra amit gyarbol kolcsonoztem orokre Cheesy es oldalrol megfogattam egy alatettel hogy veletlen se csusszon ki abbol,persze a mozgatoszerkezet nemkerult vissza.ugymint a vakumcso sem es az az elektromos szelep sem ami kapcsolgatja.
meg egy olyan kerdes hogy az normalis dolog ha leszedes utan letettem a foldre es csurgott ki belole egy keves olaj  Undecided

amugy koszi az infokat es bocsi hogy zaklatlak  vigyor3
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2937 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:23:38 »

Megértelek. Én is Proxxon-t vennék, ha ebből élnék, de nem ebből kapom a fizetésem. Hobbi szerelgetésre (szívócsonk levétele pl) teljesen megfelel ez is.

jaj, nem ebből élek, még csak az kéne Cheesy
hobbi művész vagyok én is Smiley)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2938 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:26:54 »

jaj, nem ebből élek, még csak az kéne Cheesy
hobbi művész vagyok én is Smiley)

Van kölcsön szerszámkészleted? Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2939 Dátum: 2012.04.03 kedd, 20:31:16 »

Van kölcsön szerszámkészleted? Smiley

EZT próbáld meg jó áron elvinni.
Én is ilyet használok (csak a design még a régebbi eggyel), és eddig még sosem hagyott cserben  eljen

Szerk: Látom HZsolt már rástartolt  Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.03 kedd, 20:46:12 írta tpmportal » Naplózva
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #2940 Dátum: 2012.04.03 kedd, 21:07:10 »

Hello!

Tud valaki segíteni abban, hogy mitől lehet az, h hideg indításnál kissé fullad, de miután bemelegszik, egyenletesen jár.
1.8MK3 benzin 2001.

Köszi előre is! worship
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2941 Dátum: 2012.04.03 kedd, 21:11:33 »

EZT próbáld meg jó áron elvinni.
Én is ilyet használok (csak a design még a régebbi eggyel), és eddig még sosem hagyott cserben  eljen

Szerk: Látom HZsolt már rástartolt  Cheesy

Ha HZsolt rástartolt, akkor vigye el. Nem rontom az üzletét.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2942 Dátum: 2012.04.03 kedd, 21:24:29 »

Ha HZsolt rástartolt, akkor vigye el. Nem rontom az üzletét.
csak nyugodtan, erről szól a licit Wink amúgy már más a nyerő Sad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2943 Dátum: 2012.04.03 kedd, 21:34:10 »

csak nyugodtan, erről szól a licit Wink amúgy már más a nyerő Sad

Nem (csak) erről van szó. Kell nekem villáskulcs, imbuszkulcs is, nem csak dugóskulcs. No meg jó lenne valami láda hozzá, mert egyébként nagyon gyorsan szétmennek a darabok.
A Crescent teljesen jó választásnak tűnik nekem. Tőlem pár km-re kapható.

Szóval maradok ennél Smiley
Naplózva
szaszjoca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #2944 Dátum: 2012.04.04 szerda, 19:04:31 »

Sziasztok!

SOS! VALAKI SÚGJON!

Úgy döntöttem, hogy pénteken kiherélem a szívósoromat, mert az autó csak kecskemódba műkszik. Holnap megyek vele diagra, de az biztos, hogy nem kap levegőt a motor. A kérdésem viszont az, hogy mi a fenét és legfőképpen mivel kell majd ledugóznom? Meg az is érdekel, hogy mi lesz a következménye a műtétnek? Fogyasztás emelkedik, esetleg gyengébbek lesznek a lovak, stb. Ha valakinek van már tapasztalata erről, esetleg instrukciója, hogy mivel dugózzak, aztért hálás lennék! Találkozón még nem voltam soha, mert időzavarban szenvedek, de szívesen kezet ráznék néhány emberrel aki tud segíteni tanácsokkal!


Köszi előre is!
Naplózva

szaszjoca
MK 3 1.8 benzin Duratec
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2945 Dátum: 2012.04.04 szerda, 22:19:40 »

Sziasztok!

SOS! VALAKI SÚGJON!

Úgy döntöttem, hogy pénteken kiherélem a szívósoromat, mert az autó csak kecskemódba műkszik. Holnap megyek vele diagra, de az biztos, hogy nem kap levegőt a motor. A kérdésem viszont az, hogy mi a fenét és legfőképpen mivel kell majd ledugóznom? Meg az is érdekel, hogy mi lesz a következménye a műtétnek? Fogyasztás emelkedik, esetleg gyengébbek lesznek a lovak, stb. Ha valakinek van már tapasztalata erről, esetleg instrukciója, hogy mivel dugózzak, aztért hálás lennék! Találkozón még nem voltam soha, mert időzavarban szenvedek, de szívesen kezet ráznék néhány emberrel aki tud segíteni tanácsokkal!


en tegnap szedtem ki a lapatkakat....eleg erdekes a hozzaferesi lehetoseg a csavarokhoz es eleg sok minden van ra aggatva amiket szinten le kell venni....szukseged lesz majd egy 10es csokulcsra eleg hosszu toldattal meg egy csavarhuzora amivel lepattingatod a sok kabelkoteget ami hozza van fogatva   Undecided
8csavar tartja az egeszet.7 felul egy pedig alul.ezeket kiszeded es jatszol egy picit mig ki nem jon......ja es meg a levegocsovet es a gazzsinort el ne feledd levenni Smiley
mikor lent volt en levettem a mukodteto szerkezetet majd a feher kis kart amit rangat majd egy erosebb fogoval kicsincaltam a tengot majd a lapatokat kiszedtem.nem nagy munka ez mar.....
ledugozasra ojan otletem tamadt hogy a feher kiskarra raktam egy gumitomitest ezt visszanyomtam majd egy csavar es alatet segitsegevel rogzitettem h ki ne jojjon....
fogyasztasilag nemtudom hogy mi a helyzet meg nem sikerult lemernem Cheesy  lovakat nem vesztesz vele nekem szepen mukszik annyi kivetellel hogy alapjaraton mar nem ketyeg mint egy milliot futott dieseles Cheesy
remelem tudtam valamit segiteni....ha valamit nem ertesz nyugodtan kerdez ra....sok sikert es kitartast amuvelethez Smiley

Köszi előre is!
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2946 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 11:50:00 »

Van kölcsön szerszámkészleted? Smiley

A proxxon nem túl nagy, talán 12 dugókulcs fej van benne. Ezen kívül nem túl sok szerszámmal rendelkezem sajnos, mert 2 éve ellopták a szerszámos ládámat Sad
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2947 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 11:51:17 »

EZT próbáld meg jó áron elvinni.
Én is ilyet használok (csak a design még a régebbi eggyel), és eddig még sosem hagyott cserben  eljen

Szerk: Látom HZsolt már rástartolt  Cheesy

Hú, ez karaj Cheesy
Naplózva
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2948 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 12:23:37 »

Emberek,
Mennyit eszik százon egy 1,8-as benzin mondeo? mk3
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2949 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 13:56:28 »

Emberek,
Mennyit eszik százon egy 1,8-as benzin mondeo? mk3

amennyit adsz neki  nyes
amugy 7,5-8 ....nyaron bulgariai kirandulasra 7literbol siman megjartam es ebben sok km romania :s  telen viszont kemeny hidegekben 9fole is kuszhat  rinya
Naplózva
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.