Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662035 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3000 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 00:02:50 »

Lehet. Annyit tudok, hogy szerintem tetemes mennyiségű olajsár van a motorban. Az sem biztos, hogy minden olajjárat teljesen tiszta.  Így a motort így is úgy is ki kell venni, vagy legalábbis ki kell fűzni a tisztításhoz. A tisztításkor meglátjuk, hogy az egyes hengerek mennyire vannak elkopva és akkor eldöntjük, hogy hogyan tovább.

Értem  szomoru1 Sajnállak nagyon. Ha bármi fejlemény van,írd ám meg... integet2 Kitartás  worship
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3001 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 00:03:16 »

mk2-t lenne érdemes megkérdezni, hogy bontott motorban milyen szokott lenni Wink

Szoktam beszélni vele ez ügyben. De ott is az van, hogy bontott motornál is esélyes hogy előbb-utóbb szelepszálszimmeringeket meg kell csinálni. De ha azt mindenféleképpen meg kell csináltatni, akkor a kérdés már inkább az, hogy azt a pénzt, amiért egy bontott motort venne az ember, azon már megvan a régi motorblokk hónolása és csapágyazása is (feltéve, hogy nem olyan specifikus, mint amilyennek az első gépműhely mondta).

Egyelőre a bontott motor mellett csak az olcsóság szól. Viszont ha felújíttatom a motort, akkor ismerve a vezetési szokásaimat, ez egy örök darab lesz.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3002 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 00:13:24 »

Értem  szomoru1 Sajnállak nagyon. Ha bármi fejlemény van,írd ám meg... integet2 Kitartás  worship

Oh, nem kell sajnálni. Amikor ezt az autót vettük úgy 2 hónapja, akkor mondtam is, hogy a karosszéria legyen jó, mert a motort lehet javíttatni. (A kasztnit is, de az sosem lesz olyan, mint az eredeti, valami mindig nyöszögni fog). A jelenlegi kocsiban minden teljesen jó. A felfüggesztés, a stabilitás, minden. Hiába 10 éves, hiába tudjuk, hogy Mo-n simán vissza lehet tekerni az óráját, érzésre tényleg annyi van a kocsiban, mint amennyit mutat: 119EKm. Ezt lehet érezni benne. Ezért nekem ez a fontos, hogy ez jó legyen.

Viszont a motor egy kis aljas mocsok. Szép lassan nőnek a hézagok, enged el a szimmering, s ott vagy, hogy havonta 20-30 EFt-t hagysz a kocsiban, hogy menjen. Most ez ment tönkre, most az. Én úgy vagyok vele, hogy ha használt autó és nem ismerem a motorjának az előéletét, akkor szét kell bontani és aprólékosan átvizsgálni. Ebben az esetben dobtam egy kockával, hogy hátha mákom lesz és megkímélt motoros az autó, de nem jött be, csak fel kell újítani a motort. Mivel azonban az eredeti tervem is ez volt, ezért ezt nagyjából már belekalkuláltam a költségvetésbe. Egyetlen hibát követtem el: picit messzire mentem a szervizemtől, így most meg kell oldani a kocsi/motor hazajuttatását (szegény szerelőmet még nem riogattam azzal, hogy esetleg szedjük ki a motort itt és csak azt vigyük haza Smiley ) Kicsit több időt kellett volna hagynom a kocsi beszoktatására Smiley

Naplózva
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #3003 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 12:45:51 »

Motoron kívül: Rozsda. Fl előtt nem olyan ritka. Tükrök háromszögei alatt, hátsó ajtók belsején alul, króm fellépő alatt, küszöbök legelején.
Központi zár szeret hülyéskedni. Hátsó féknyergek be tudnak rohadni. (+még amit minden autónál megnéznél).
Hozzátenném, hogy a fentiek mind facelift előttiekre jellemzőek, utána nem.

Nagyon köszönöm az info-kat!!
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3004 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 15:01:28 »

sziasztok! van egy kis baj a benyással, hidegen vagy nehezen indul,vagy beindul és azonnal le is áll. megfigyeltem pl alapjáraton néha rug egyet-egyet a motor.találkozott már valaki ezzel a történettel?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3005 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 15:45:44 »

Oh, nem kell sajnálni. Amikor ezt az autót vettük úgy 2 hónapja, akkor mondtam is, hogy a karosszéria legyen jó, mert a motort lehet javíttatni. (A kasztnit is, de az sosem lesz olyan, mint az eredeti, valami mindig nyöszögni fog). A jelenlegi kocsiban minden teljesen jó. A felfüggesztés, a stabilitás, minden.

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Ha egy kocsinak a kasznija tré, (rozsdás, csavarodott, borult, trehányan javított, tákolt stb) akkor annyi neki. Minden mást lehet cserélni, javítani.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3006 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 17:23:33 »

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Ha egy kocsinak a kasznija tré, (rozsdás, csavarodott, borult, trehányan javított, tákolt stb) akkor annyi neki. Minden mást lehet cserélni, javítani.

Ezzel csak az a gond, hogy a jelek szerint a benzin 2.0-s Ford motorhoz nincsenek tartalék alkatrészek.
Csak fűzött motorblokk. Nincs nyugvócsapágy, nincs dugattyú, nincs semmi.
Ha motorgenerált akarsz, akkor 600 bruttó a motorblokk + a HF felújítás 130 bruttó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3007 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 17:29:35 »

Ezzel csak az a gond, hogy a jelek szerint a benzin 2.0-s Ford motorhoz nincsenek tartalék alkatrészek.
Csak fűzött motorblokk. Nincs nyugvócsapágy, nincs dugattyú, nincs semmi.
Ha motorgenerált akarsz, akkor 600 bruttó a motorblokk + a HF felújítás 130 bruttó.
wyctor-nak írj egy pü-t, hátha ő tud rendelni Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3008 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 17:34:59 »

wyctor-nak írj egy pü-t, hátha ő tud rendelni Wink

Szegényt már jól megzargattam. Akkora levelet írtam neki, hogy nem csodálkoznék, ha tiltólistára tenne Cheesy

A vicces a következő felállás:

- kecskeméti gépműhely: cucc nem rendelhető, nincs felület a hengerfalon. Fúrni lehet, van utángyártott dugattyú is ha kell. 100 EFt a nyugvócsapágy.
- budapesti gépműhely: (korábbi fóriumtárs generáloztatott ott) nyugvócsapágy rendelhető: 28 EFt, de 5 hét a szállítás a Fordtól.
- bp veterános ember: alváz és motorszám alapján alkatrészek beazonosíthatóak, mind gyűrű mind nyugvócsapágy rendelhető.
- fórumtárs ismerőse, 20 éve Fordokkal foglalkozik: csak fűzött blokk rendelhető, 600 EFt bruttó környékén.

Namostakkormivan? Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3009 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 18:36:33 »

Szegényt már jól megzargattam. Akkora levelet írtam neki, hogy nem csodálkoznék, ha tiltólistára tenne Cheesy

A vicces a következő felállás:

- kecskeméti gépműhely: cucc nem rendelhető, nincs felület a hengerfalon. Fúrni lehet, van utángyártott dugattyú is ha kell. 100 EFt a nyugvócsapágy.
- budapesti gépműhely: (korábbi fóriumtárs generáloztatott ott) nyugvócsapágy rendelhető: 28 EFt, de 5 hét a szállítás a Fordtól.
- bp veterános ember: alváz és motorszám alapján alkatrészek beazonosíthatóak, mind gyűrű mind nyugvócsapágy rendelhető.
- fórumtárs ismerőse, 20 éve Fordokkal foglalkozik: csak fűzött blokk rendelhető, 600 EFt bruttó környékén.

Namostakkormivan? Smiley

Bruttó 600k egy komplett, vadiúj, gyári fűzött blokk? Többre gondoltam volna.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3010 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 18:41:19 »

Bruttó 600k egy komplett, vadiúj, gyári fűzött blokk? Többre gondoltam volna.

Idézet:
"Én nem tudnék nyugvó csapágyat, se gyűrűt, se dugattyút rendelni hozzá a fűzött motorblokk a legkisebb szerelési egység,
az meg gyári felújítottban is

ÁFA-val növelt:
531085.00
ÁFA nélkül:
418177.00
+ a régi motor mert 55000+áfá-ba számlázza a német a cseredarabot"
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3011 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 18:52:56 »

helló, érdekelne valaki aki kitudja a 3 mondiból olvasni a hibakódot a 16.ker körül.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3012 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 19:53:57 »

helló, érdekelne valaki aki kitudja a 3 mondiból olvasni a hibakódot a 16.ker körül.
délpesten tudok segíteni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3013 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 23:47:34 »

Naszóval, folytatódik a motoros történetem.
A Szakálmetálnál kapható minden alkatrész a motorhoz. Gyűrű (27/garn), támcsapágy (55/garn), szelepszárszimmeringek (10/garn). Van normál és túlméretes dugattyú is, így ha nem tévedek, akkor a motor fúrható, ergo nincsen speciális felület rajta. Ezek kedvezmény nélküli árak. Úgy érzem, ezek már vállalhatóbb árak Smiley
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3014 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 23:52:42 »

Naszóval, folytatódik a motoros történetem.
A Szakálmetálnál kapható minden alkatrész a motorhoz. Gyűrű (27/garn), támcsapágy (55/garn), szelepszárszimmeringek (10/garn). Van normál és túlméretes dugattyú is, így ha nem tévedek, akkor a motor fúrható, ergo nincsen speciális felület rajta. Ezek kedvezmény nélküli árak. Úgy érzem, ezek már vállalhatóbb árak Smiley

Sokkal jobbak,mint a komplett fűzött blokk 600ezerért... eljen Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3015 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 23:54:53 »

Sokkal jobbak,mint a komplett fűzött blokk 600ezerért... eljen Smiley

S az még csak a blokk. Arra jön még a hengerfej felújítás Smiley
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3016 Dátum: 2012.04.15 vasárnap, 23:59:30 »

S az még csak a blokk. Arra jön még a hengerfej felújítás Smiley

A végén még "olcsón" kijössz a dologból Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3017 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 00:00:39 »

A végén még "olcsón" kijössz a dologból Smiley

Az nem baj Smiley Örülnék neki, ha egy teljesen átnézett, bejáratós motorral mehetnék az utamra Smiley
Naplózva
zuzu2000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #3018 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 08:13:58 »

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3019 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 08:41:09 »

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm

A szívósorod nem lehet?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3020 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 09:05:00 »

A szívósorod nem lehet?

SCi már csak újfajta szívósorral jött ki, meg az gázadásra meg kéne hogy szűnjön, mert akkor nyitnak a lapátok. De leellenőrizni érdemes.

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm

Miért volt cserélve a lánc?
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #3021 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 10:12:23 »

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm

A gyújtás is tud csörögni...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3022 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 10:12:50 »

délpesten tudok segíteni!
Valaki mondta, hogy ki tudja olvasni de már nem emlékszem, pedig a száma is meg volt.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3023 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 17:31:28 »

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm
Hamar megszűnik, van vagy, hogy sokáig csörög?
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3024 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 22:00:53 »

Helló nem tud valaki olcsón bal oldali belső féltengelyt és lambda szondát?
Mk3 2.0 benzineshez?
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.17 kedd, 11:45:15 írta loloka85 » Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3025 Dátum: 2012.04.18 szerda, 19:32:30 »

Sziaztok!
Ősszel volt cserélve a III. 1.8 SCI Mondeómban a vezérműlánc feszítővel együtt, mivel olyan hangja volt már az autónak, mintha dizel lenne. Azóta viszont minden gázadásnál csörgő hangot hallok, mintha laza lenne a lánc! Tud valaki megoldást?
Köszönöm
Mint valaki más is írta, ez lehet gyújtás is, és szerintem is az, főleg ha pedig abból indulok ki, hogy lánccsere volt és lehet rosszul rakták össze (el van rakva a vezérlés vagy nem ugyanoda került vissza a felső holtpont jeladó... stb), ezáltal nem megfelelő az alapgyújtásod.
Naplózva
zuzu2000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #3026 Dátum: 2012.04.19 csütörtök, 10:27:56 »

Mint valaki más is írta, ez lehet gyújtás is, és szerintem is az, főleg ha pedig abból indulok ki, hogy lánccsere volt és lehet rosszul rakták össze (el van rakva a vezérlés vagy nem ugyanoda került vissza a felső holtpont jeladó... stb), ezáltal nem megfelelő az alapgyújtásod.

Tehát elmászott az alapgyújtásom??? Ezt egy szakszervíz be tudja állítani, úgy, hogy utána már ne csörögjön a lánc???
Egyébként azért lett kicserélve a vez.lánc , mert az autónak már olyan hangja volt, mintha dízel lenne!
 
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3027 Dátum: 2012.04.19 csütörtök, 11:00:43 »

Tehát elmászott az alapgyújtásom??? Ezt egy szakszervíz be tudja állítani, úgy, hogy utána már ne csörögjön a lánc???
Egyébként azért lett kicserélve a vez.lánc , mert az autónak már olyan hangja volt, mintha dízel lenne!
 
Szerintem nem a láncod csörög, mert azt írtad hogy gázadásra "csörög" be. De ezt ugye hallani kellene. Nem kell szakszerviz a vezérlés rendes összerakásához, csak egy olyan szerelő akinek megvannak a speciális szerszámai, ugyanis mind a három lánckerék csak kúpon van.
Naplózva
zuzu2000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #3028 Dátum: 2012.04.19 csütörtök, 13:58:02 »

Szerintem nem a láncod csörög, mert azt írtad hogy gázadásra "csörög" be. De ezt ugye hallani kellene. Nem kell szakszerviz a vezérlés rendes összerakásához, csak egy olyan szerelő akinek megvannak a speciális szerszámai, ugyanis mind a három lánckerék csak kúpon van.

Igen, igen, csak akkor csörög, amikor gázt adok!! Ezek szerint aki berakta az új láncot, annak nincsenek meg a szakszerszámai, ezért lehetséges a hiba. Esetleg tudtok valami megbízható szerelőt, akinek megvannak ehhez a problémához a szerszámai és ért is az SCI motorokhoz? Mert nekem más ötletem nincs, csak a FORD szerviz!
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3029 Dátum: 2012.04.19 csütörtök, 22:27:39 »

délpesten tudok segíteni!
senso autó hívd fel őket a rákosi út szlovák út felöli részén vannak
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3030 Dátum: 2012.04.19 csütörtök, 22:28:54 »

A gyújtás is tud csörögni...
nekem az olajcser oldotta a problémát...
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3031 Dátum: 2012.04.20 péntek, 19:04:33 »

Folytatódik Smiley

Miután sikeresen megvettem a szerszámkészletet, ma du. nekiálltam leszedni a szívósort. Először is anyját, aki a csavarokat oda tervezte ahol vannak. Persze nem nagyon lehet máshova, de akkor is Smiley
Bár még nincs lent a teljes szívósor, de a pillangószelep levétele után bingó érzésem volt. A szívósor aljában ott lötykölődött olyan fél liter olaj.
Az EGR-ből ennyi olaj nem jöhet, mert akkor a motor már régen meghalt volna. De egyenletes a járás.
A PCV nem lehet blokkolva, mert akkor fent fújta volna ki az olajat, de fent tiszta.
Ergo, a PCV nem zár le, ha a vákum nagyobb, mint a nyomás a fogattyúsházban.

Lesz endoszkópos felvétel is a későbbiek folyamán ....
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3032 Dátum: 2012.04.20 péntek, 19:52:14 »

Folytatódik Smiley

Miután sikeresen megvettem a szerszámkészletet, ma du. nekiálltam leszedni a szívósort. Először is anyját, aki a csavarokat oda tervezte ahol vannak. Persze nem nagyon lehet máshova, de akkor is Smiley
Bár még nincs lent a teljes szívósor, de a pillangószelep levétele után bingó érzésem volt. A szívósor aljában ott lötykölődött olyan fél liter olaj.
Az EGR-ből ennyi olaj nem jöhet, mert akkor a motor már régen meghalt volna. De egyenletes a járás.
A PCV nem lehet blokkolva, mert akkor fent fújta volna ki az olajat, de fent tiszta.
Ergo, a PCV nem zár le, ha a vákum nagyobb, mint a nyomás a fogattyúsházban.

Lesz endoszkópos felvétel is a későbbiek folyamán ....

Várom én is... Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3033 Dátum: 2012.04.20 péntek, 20:26:15 »

Várom én is... Smiley

Itten van: http://nagyimre.com/mondeo/mondeointake2.avi

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a levegőszűrőt, majd a pillangószelepet (1 bilincs, 7 csavar).
Utána belenézel zseblámpával. A szája közelében van egy kis cső, az az EGR vége. Ha az olajos, akkor ott jön. Az alja felé van egy kb 1 centis vájat. Oda torkollik be a PCV szelep. Ha az enged, akkor ott van olaj. Ha egyik helyen sincs, akkor máshol ég el.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3034 Dátum: 2012.04.20 péntek, 20:32:55 »

Itten van: http://nagyimre.com/mondeo/mondeointake2.avi

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a levegőszűrőt, majd a pillangószelepet (1 bilincs, 7 csavar).
Utána belenézel zseblámpával. A szája közelében van egy kis cső, az az EGR vége. Ha az olajos, akkor ott jön. Az alja felé van egy kb 1 centis vájat. Oda torkollik be a PCV szelep. Ha az enged, akkor ott van olaj. Ha egyik helyen sincs, akkor máshol ég el.

nemmegy ez a link  rinya  pedig kivancsi lennek ra......
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3035 Dátum: 2012.04.20 péntek, 20:34:42 »

Itten van: http://nagyimre.com/mondeo/mondeointake2.avi

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a levegőszűrőt, majd a pillangószelepet (1 bilincs, 7 csavar).
Utána belenézel zseblámpával. A szája közelében van egy kis cső, az az EGR vége. Ha az olajos, akkor ott jön. Az alja felé van egy kb 1 centis vájat. Oda torkollik be a PCV szelep. Ha az enged, akkor ott van olaj. Ha egyik helyen sincs, akkor máshol ég el.

Nem nyílik... -> "The requested URL /mondeo/mondeointake2.avi was not found on this server."  Sad
A pillangószelep megtekintés még talán összejön de a többivel nem mernék itthon kísérletezni... Smiley

Javítva: megnyílt a link..  taps
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.20 péntek, 20:36:24 írta ASMODEUS » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3036 Dátum: 2012.04.20 péntek, 20:59:24 »

Folytatódik Smiley

Miután sikeresen megvettem a szerszámkészletet, ma du. nekiálltam leszedni a szívósort. Először is anyját, aki a csavarokat oda tervezte ahol vannak. Persze nem nagyon lehet máshova, de akkor is Smiley
Bár még nincs lent a teljes szívósor, de a pillangószelep levétele után bingó érzésem volt. A szívósor aljában ott lötykölődött olyan fél liter olaj.
Az EGR-ből ennyi olaj nem jöhet, mert akkor a motor már régen meghalt volna. De egyenletes a járás.
A PCV nem lehet blokkolva, mert akkor fent fújta volna ki az olajat, de fent tiszta.
Ergo, a PCV nem zár le, ha a vákum nagyobb, mint a nyomás a fogattyúsházban.

Lesz endoszkópos felvétel is a későbbiek folyamán ....

EGR-ből olaj egyáltalán nem jöhet. Remélhetőleg tényleg csak itt a gond, és nem kell szétborítani a motort.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3037 Dátum: 2012.04.20 péntek, 23:22:46 »

EGR-ből olaj egyáltalán nem jöhet. Remélhetőleg tényleg csak itt a gond, és nem kell szétborítani a motort.

Erősen bízom benne. A fogyasztásom autópályán 7.4. A gyári adat 7.5. Ebbe kapaszkodom. Ha a gyári értékeket hozza, olyan rossz nem lehet Smiley

De ha már itt tartunk. Hogy a fenébe kell lehúzni a fékrásegítő vákumcsövét a szívósorról? Picit forog benne, de akárhogy erőlködöm, nem akarnak szétjönni.
Van valami trükkje, speciális szerszáma?
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #3038 Dátum: 2012.04.21 szombat, 21:28:40 »

sziasztok,

ma új fejezetet nyitottam, a td-s évek után belevágtam a benzines életbe Smiley. egyelőre minden jónak tűnik (kopp-kopp), de mivel még nem volt benzinessel dolgom, szeretnék a ti tapasztalatotokból okosodni.
- ami elsőre feltűnt, hogy a gázpedál mintha "ragadna", azaz nem olyan finoman adagolható mint szeretném, kicsit szakaszosan mozog. ez valami tipikus hiba, orvosolható, vagy gyári adottság? tempomat van, ha ez számít.
- a fordulatszám hidegen kb 1200 körüli, aztán viszonylag gyorsan 1000-re megy vissza és úgy vettem észre, hogy csak teljesen üzemmelegen megy vissza 750-re. ez így normális?
- vannak-e olyan karbantartási teendők, amit érdemes így az elején megtenni? gondolok itt olyanra, mint a dieseleknél a maf tisztítás. benzinesnél meg van pillangószelep, alapjárati motor stb. vagy ezeket csak akkor piszkáljuk, ha valami nem kerek? visszaolvasgattam a topicban, de még fel kell dolgoznom a sok infót.

előre is köszönöm a fentieken kívüli tanácsokat is.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3039 Dátum: 2012.04.21 szombat, 21:38:39 »

sziasztok,

ma új fejezetet nyitottam, a td-s évek után belevágtam a benzines életbe Smiley. egyelőre minden jónak tűnik (kopp-kopp), de mivel még nem volt benzinessel dolgom, szeretnék a ti tapasztalatotokból okosodni.
- ami elsőre feltűnt, hogy a gázpedál mintha "ragadna", azaz nem olyan finoman adagolható mint szeretném, kicsit szakaszosan mozog. ez valami tipikus hiba, orvosolható, vagy gyári adottság? tempomat van, ha ez számít.
- a fordulatszám hidegen kb 1200 körüli, aztán viszonylag gyorsan 1000-re megy vissza és úgy vettem észre, hogy csak teljesen üzemmelegen megy vissza 750-re. ez így normális?
- vannak-e olyan karbantartási teendők, amit érdemes így az elején megtenni? gondolok itt olyanra, mint a dieseleknél a maf tisztítás. benzinesnél meg van pillangószelep, alapjárati motor stb. vagy ezeket csak akkor piszkáljuk, ha valami nem kerek? visszaolvasgattam a topicban, de még fel kell dolgoznom a sok infót.

előre is köszönöm a fentieken kívüli tanácsokat is.

Dízel kombi után benzines ötajtós?  Ezt nem szoktam érteni smile  Bár az ötajtós is jól pakolható és mégse olyan nagy!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #3040 Dátum: 2012.04.21 szombat, 21:53:47 »

Dízel kombi után benzines ötajtós?  Ezt nem szoktam érteni smile  Bár az ötajtós is jól pakolható és mégse olyan nagy!

 vigyor3
emlékszel, meséltem, hogy alapvetően a benzines volt a cél. a kis kanyarunk csak a hirtelen felbukkant lehetőség miatt volt. sajnos elbizonytalanodtam (ne vedd magadra, nem miattad volt) és így lett benzines. az 5 ajtó volt az alap feltétel, ha lett volna kombiban is ilyen felszereltséggel benzines, akkor az már csak hab lett volna a tortán. 3 személlyel szerintem beleférünk vagy majd megtanulunk szelektálni Smiley

OFF
láttam, hogy a hét elején el is ment a tdci  eljen
ON
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3041 Dátum: 2012.04.21 szombat, 22:00:40 »

vigyor3
emlékszel, meséltem, hogy alapvetően a benzines volt a cél. a kis kanyarunk csak a hirtelen felbukkant lehetőség miatt volt. sajnos elbizonytalanodtam (ne vedd magadra, nem miattad volt) és így lett benzines. az 5 ajtó volt az alap feltétel, ha lett volna kombiban is ilyen felszereltséggel benzines, akkor az már csak hab lett volna a tortán. 3 személlyel szerintem beleférünk vagy majd megtanulunk szelektálni Smiley

OFF
láttam, hogy a hét elején el is ment a tdci  eljen
ON

Lefoglalózták.Szerdán viszik. Ráadásul felárazva! Amennyit mész jó választás volt a benzines. Lehet mondtam is, h azt vennék a helyedben, vagy nem?  Cserélsz gondolom mindent amit kell? Milyen amit vettél?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #3042 Dátum: 2012.04.21 szombat, 22:12:01 »

Lefoglalózták.Szerdán viszik. Ráadásul felárazva! Amennyit mész jó választás volt a benzines. Lehet mondtam is, h azt vennék a helyedben, vagy nem?  Cserélsz gondolom mindent amit kell? Milyen amit vettél?

akkor a végén még te is jobban jártál Smiley
amit vettünk az 8 éves, céges autó volt, végig solymáron szervízelve. ghia (ami az egyik felétel volt) és az állapotfelmérés meg a pár nap alapján úgy tűnik, hogy egyben van. pár apróságot kell javítani/pótolni és remélem ennyi. olaj/szűrők/gyertyák cserélve lettek 10.000km-rel ezelőtt, amit a solymáriak le is igazoltak, még gondolkozom, hogy van-e értelme most ezeket csak a poén kedvéért nekem is cserélni. a legnagyobb tétel egyelőre a hátsó nyereg felújítás/csere meg a nyári gumik.

Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3043 Dátum: 2012.04.21 szombat, 22:31:19 »

akkor a végén még te is jobban jártál Smiley
amit vettünk az 8 éves, céges autó volt, végig solymáron szervízelve. ghia (ami az egyik felétel volt) és az állapotfelmérés meg a pár nap alapján úgy tűnik, hogy egyben van. pár apróságot kell javítani/pótolni és remélem ennyi. olaj/szűrők/gyertyák cserélve lettek 10.000km-rel ezelőtt, amit a solymáriak le is igazoltak, még gondolkozom, hogy van-e értelme most ezeket csak a poén kedvéért nekem is cserélni. a legnagyobb tétel egyelőre a hátsó nyereg felújítás/csere meg a nyári gumik.



Hát akkor minimális költséggel járó "üzemeltetést" Wink
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3044 Dátum: 2012.04.21 szombat, 23:21:28 »

sziasztok,

 wave

ma új fejezetet nyitottam, a td-s évek után belevágtam a benzines életbe Smiley. egyelőre minden jónak tűnik (kopp-kopp), de mivel még nem volt benzinessel dolgom, szeretnék a ti tapasztalatotokból okosodni.
- ami elsőre feltűnt, hogy a gázpedál mintha "ragadna", azaz nem olyan finoman adagolható mint szeretném, kicsit szakaszosan mozog. ez valami tipikus hiba, orvosolható, vagy gyári adottság? tempomat van, ha ez számít.

Dzsuvás pillangószelep okozhat ilyet, érdemes lenne megnézni / kitakarítani. De a bovden is szorulhat. Mozgasd meg kézzel a szelep karját, és kiderül melyikkel van a gond.

- a fordulatszám hidegen kb 1200 körüli, aztán viszonylag gyorsan 1000-re megy vissza és úgy vettem észre, hogy csak teljesen üzemmelegen megy vissza 750-re. ez így normális?

Nekünk is ilyesmi. Mondjuk a teljesen üzemmeleg egy érdekes fogalom, a mutató már 70°C-nál középen áll.

- vannak-e olyan karbantartási teendők, amit érdemes így az elején megtenni? gondolok itt olyanra, mint a dieseleknél a maf tisztítás. benzinesnél meg van pillangószelep, alapjárati motor stb. vagy ezeket csak akkor piszkáljuk, ha valami nem kerek? visszaolvasgattam a topicban, de még fel kell dolgoznom a sok infót.

előre is köszönöm a fentieken kívüli tanácsokat is.

Alapjárati motort felesleges piszkálni, ha nincs vele baj. Amit elsőre érdemes megnézni, az a szívósori örvénylapátok állapota, illetve hogy fogy-e olaj, jön-e kék füst bármikor.
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3045 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 01:31:18 »

sziasztok! tényleg sos segitségre lenne szükségem!
a kocsi hidegen nem hajlandó indulni! vagy sokat forgat,és semmi,vagy beindul,de le is áll, alapjárati motor cserélve.de a baj még mindig fent áll!! ötlet valaki? csak nekem van ilyen szerencsém ezzel az autóval?Huh?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3046 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 10:41:00 »

sziasztok! tényleg sos segitségre lenne szükségem!
a kocsi hidegen nem hajlandó indulni! vagy sokat forgat,és semmi,vagy beindul,de le is áll, alapjárati motor cserélve.de a baj még mindig fent áll!! ötlet valaki? csak nekem van ilyen szerencsém ezzel az autóval?Huh?

Üzemanyagnyomás van a pumpából? Gyújtástrafó mikori (+gyári-e)?
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3047 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 10:54:35 »

Üzemanyagnyomás van a pumpából? Gyújtástrafó mikori (+gyári-e)?
trafó 1 éves kb de utàngyàrtott. a benzin nyomàst nem tudom hogyan ellenőrizhetném. viszont az alapjárat kicsit rugdos,és megnőtt az autó fogyasztàsa kb 3literrel.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3048 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 11:08:55 »

trafó 1 éves kb de utàngyàrtott. a benzin nyomàst nem tudom hogyan ellenőrizhetném. viszont az alapjárat kicsit rugdos,és megnőtt az autó fogyasztàsa kb 3literrel.

Nyomás megnézéséhez szerviz kéne (hacsak nem vagy nagyon jól felszerelkezve otthon), de mivel később megy a kocsi (és még túl is fogyaszt), inkább más lehet.
Utángyártott gyújtástrafókkal úgy rémlik voltak már gondok. Kábelek lettek cserélve trafóval együtt? Gyertyák mikoriak?
(Esetleg még a megnövekedett fogyasztást okozhatja a lambda, de az a hidegindításba meg nem szól bele.)

Szerintem vidd el valami hozzáértőhöz, nem érdemes drága alkatrészeket dobálni a kocsiba találomra. Ha a trafó a hibás, akkor szerintem
gyárit tegyetek bele. Jóval drágább, de nekünk pl. a gyári 10 évet bírt ki. + nézzetek meg a kábeleket. Ha azok rosszak, akkor tönkre tudják vágni a trafót.
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3049 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 11:24:37 »

Nyomás megnézéséhez szerviz kéne (hacsak nem vagy nagyon jól felszerelkezve otthon), de mivel később megy a kocsi (és még túl is fogyaszt), inkább más lehet.
Utángyártott gyújtástrafókkal úgy rémlik voltak már gondok. Kábelek lettek cserélve trafóval együtt? Gyertyák mikoriak?
(Esetleg még a megnövekedett fogyasztást okozhatja a lambda, de az a hidegindításba meg nem szól bele.)

Szerintem vidd el valami hozzáértőhöz, nem érdemes drága alkatrészeket dobálni a kocsiba találomra. Ha a trafó a hibás, akkor szerintem
gyárit tegyetek bele. Jóval drágább, de nekünk pl. a gyári 10 évet bírt ki. + nézzetek meg a kábeleket. Ha azok rosszak, akkor tönkre tudják vágni a trafót.
gyertyak kabelek trafo egyszerre cserelve. a gyertyak ngk platinum,kabelek es trafo utangyartott. 1evesek sincsenek. kb 6000e km futottak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.