Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:56:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 68 69 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4653180 alkalommal)
0 Felhasználó és 67 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3050 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 11:36:38 »

gyertyak kabelek trafo egyszerre cserelve. a gyertyak ngk platinum,kabelek es trafo utangyartott. 1evesek sincsenek. kb 6000e km futottak.

Hát én elsőre a trafóra gyanakodnék. De akár az is lehet, hogy a vezérlés ugrott egy fogat. A távdiagnózis nem egy egzakt tudomány  Cheesy
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3051 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 11:46:55 »

Hát én elsőre a trafóra gyanakodnék. De akár az is lehet, hogy a vezérlés ugrott egy fogat. A távdiagnózis nem egy egzakt tudomány  Cheesy
a trafó sanszos. a vezérlést kizàrom.kevés km,nincs széthajtva. beszerzek egy màsik trafót aztán várom a csodát! köszönöm a segitséget! szép napot! Smiley
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #3052 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 13:52:24 »

wave

Dzsuvás pillangószelep okozhat ilyet, érdemes lenne megnézni / kitakarítani. De a bovden is szorulhat. Mozgasd meg kézzel a szelep karját, és kiderül melyikkel van a gond.

Alapjárati motort felesleges piszkálni, ha nincs vele baj. Amit elsőre érdemes megnézni, az a szívósori örvénylapátok állapota, illetve hogy fogy-e olaj, jön-e kék füst bármikor.

az elsőköz (pillangószelep) képes segítséget tudnál adni? merre keressem? kicsit jobbra közvetlenül a motor elején? ha tényleg az ragad és nem a bowden, akkor mi a menete a tisztítának? a wikiben valahogy a benzinesekhez nem sok a cikk.
az örvénylapátoknál gondolom elsőre elég a "hangteszt". tehát hallgatózni, lehúzni a vákumcsövet és figyelni a változást.
füst nem volt, az olajat meg figyelem folyamatosan.

köszi  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.22 vasárnap, 14:17:37 írta zsombi » Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3053 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 16:50:58 »

az elsőköz (pillangószelep) képes segítséget tudnál adni? merre keressem? kicsit jobbra közvetlenül a motor elején? ha tényleg az ragad és nem a bowden, akkor mi a menete a tisztítának? a wikiben valahogy a benzinesekhez nem sok a cikk.
az örvénylapátoknál gondolom elsőre elég a "hangteszt". tehát hallgatózni, lehúzni a vákumcsövet és figyelni a változást.
füst nem volt, az olajat meg figyelem folyamatosan.

köszi  wave

Azaz, jobbra a motor elején, egy, vagy ha van tempomatod, akkor két bovden megy rá. Amit a bovdenek húznak kart azt kell megmozgatni.
Ha az akad (dzsuvás), akkor a rámenő szívócső bilincsét le, szívócsövet lehúzni, és féktisztítóval (vagy hasonlóval) + egy nem szöszölős kendővel kitakarítani.
Simán mindenféle ragadás/akadás nélkül kell járnia.

Örvénylapátokra ahogy írtad, vákuumcsöves módszer. Ezenkívül a motor jobb oldalán van a lapátokat mozgató kar, az ha kiakad,
akkor folyamatosan nyitott állásban vannak a lapátok, és nem derül ki hogy rosszak-e, hogyha a csövet lehúzod.
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3054 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 18:43:50 »

gyertyak kabelek trafo egyszerre cserelve. a gyertyak ngk platinum,kabelek es trafo utangyartott. 1evesek sincsenek. kb 6000e km futottak.
Nekem az utángyártott trafóval 1-1,5 literrel többet fogyasztott. Nem mondom hogy senki ne vegyen utángyártottat, de nekem nem jött be.
felkialtas FONTOS! felkialtas Az újfajta gyári trafó (a régi már nincs a Cromaxnál) magasabb mint az eredeti. Kell hozzá 4 új (hosszabb) csavar is! A kondit (talán kondi) meg átraktam máshová, mert az új trafóra nem lehet felrakni.
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3055 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 18:48:26 »

sziasztok,

ma új fejezetet nyitottam, a td-s évek után belevágtam a benzines életbe Smiley. egyelőre minden jónak tűnik (kopp-kopp), de mivel még nem volt benzinessel dolgom, szeretnék a ti tapasztalatotokból okosodni.
- ami elsőre feltűnt, hogy a gázpedál mintha "ragadna", azaz nem olyan finoman adagolható mint szeretném, kicsit szakaszosan mozog. ez valami tipikus hiba, orvosolható, vagy gyári adottság? tempomat van, ha ez számít.
- a fordulatszám hidegen kb 1200 körüli, aztán viszonylag gyorsan 1000-re megy vissza és úgy vettem észre, hogy csak teljesen üzemmelegen megy vissza 750-re. ez így normális?
- vannak-e olyan karbantartási teendők, amit érdemes így az elején megtenni? gondolok itt olyanra, mint a dieseleknél a maf tisztítás. benzinesnél meg van pillangószelep, alapjárati motor stb. vagy ezeket csak akkor piszkáljuk, ha valami nem kerek? visszaolvasgattam a topicban, de még fel kell dolgoznom a sok infót.

előre is köszönöm a fentieken kívüli tanácsokat is.
Fordulatszám: normális
Gázpedál: Szerintem is bowden... de láttam már olyat is, hogy amiatt "szorult" a gázpedál, mert rosszul volt elvezetve és túl sok "éles" kanyar volt benne (bár ezt off autónál láttam). 
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #3056 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 08:19:02 »

Fordulatszám: normális
Gázpedál: Szerintem is bowden... de láttam már olyat is, hogy amiatt "szorult" a gázpedál, mert rosszul volt elvezetve és túl sok "éles" kanyar volt benne (bár ezt off autónál láttam). 

köszönöm!
hétvégén ránézek aztán kiderül.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Sörhas
Vendég
« Új hozzászólás #3057 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 14:31:50 »

Olyanban szeretném a segítségeteket kérni, hogy mi a különbség az 1.8-as CGBA és a CGBB-s motor között? Elméletileg a teljesítmény, köbcenti stimmel. Csereberélhetőek ezek egymás közt gond nélkül, v. problémázhat a computer?
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3058 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 18:20:08 »

Azaz, jobbra a motor elején, egy, vagy ha van tempomatod, akkor két bovden megy rá. Amit a bovdenek húznak kart azt kell megmozgatni.
Ha az akad (dzsuvás), akkor a rámenő szívócső bilincsét le, szívócsövet lehúzni, és féktisztítóval (vagy hasonlóval) + egy nem szöszölős kendővel kitakarítani.
Simán mindenféle ragadás/akadás nélkül kell járnia.

Örvénylapátokra ahogy írtad, vákuumcsöves módszer. Ezenkívül a motor jobb oldalán van a lapátokat mozgató kar, az ha kiakad,
akkor folyamatosan nyitott állásban vannak a lapátok, és nem derül ki hogy rosszak-e, hogyha a csövet lehúzod.

Ezt a lapátokat mozgató kart már kerestem én is de nem találom. Merre keressem?! Esetleg valakinek fotó róla?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3059 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 18:29:05 »

Ezt a lapátokat mozgató kart már kerestem én is de nem találom. Merre keressem?! Esetleg valakinek fotó róla?





« Utoljára szerkesztve: 2012.04.23 hétfő, 19:59:36 írta Hyperborg » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3060 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:53:37 »

//Brutálisan nagy képek, amik lelógnak az oldalról//



Nagyobb képed nincs esetleg?  vigyor3
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3061 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:56:28 »

Nagyobb képed nincs esetleg?  vigyor3

Asszem még van 2 fokozat a fényképezőgépben, de már ekkora felbontáson is látszik a lényeg, nem? Akkor minek nagyobb ? Smiley
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3062 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 20:06:40 »

Asszem még van 2 fokozat a fényképezőgépben, de már ekkora felbontáson is látszik a lényeg, nem? Akkor minek nagyobb ? Smiley

Köszi a fotókat...
Ki is megyek, rápillantok a gépre... Gyanús nekem, hogy túl csendes a szívósor... Smiley

Ellenőrzés után:
A kis kar nincs kiakadva, viszont az azt vezérlő szerkezetről a vákuumcső le van húzva és ledugózva... (használt autó örömei...)   Angry

Kérdés:
1. Ha holnap visszadugom a ki tudja mióta kikökötött vákuumcsövet és működni fog a szerkezet az örvénylapátok pedig kopottak beszipkázza-e a motor őket?
2. Ebben az állapotban az örvénylapátok folyamatosan nyitott állapotban vannak, vagy így vannak zárva?
3. hagyjam így és ebben az esetben olyan lesz mintha kibeleztem volna a szívósort?

Lehet emiatt nem tudok olyan jó fogyasztást elérni mint Hyperborg bajtársunk.... Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.23 hétfő, 20:28:58 írta ASMODEUS » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3063 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 21:37:30 »

Köszi a fotókat...
Ki is megyek, rápillantok a gépre... Gyanús nekem, hogy túl csendes a szívósor... Smiley

Ellenőrzés után:
A kis kar nincs kiakadva, viszont az azt vezérlő szerkezetről a vákuumcső le van húzva és ledugózva... (használt autó örömei...)   Angry

Kérdés:
1. Ha holnap visszadugom a ki tudja mióta kikökötött vákuumcsövet és működni fog a szerkezet az örvénylapátok pedig kopottak beszipkázza-e a motor őket?
2. Ebben az állapotban az örvénylapátok folyamatosan nyitott állapotban vannak, vagy így vannak zárva?
3. hagyjam így és ebben az esetben olyan lesz mintha kibeleztem volna a szívósort?

Lehet emiatt nem tudok olyan jó fogyasztást elérni mint Hyperborg bajtársunk.... Smiley

Így vannak nyitva. Nekünk is nyitva vannak, és így is 7.5 az átlag (vegyes), szóval nem biztos, hogy ezért magas a fogyid.
Ha visszadugod, nem kizárható, hogy nyomban megkajálja a motor a lapátokat.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3064 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 21:50:49 »

Így vannak nyitva. Nekünk is nyitva vannak, és így is 7.5 az átlag (vegyes), szóval nem biztos, hogy ezért magas a fogyid.
Ha visszadugod, nem kizárható, hogy nyomban megkajálja a motor a lapátokat.


Akkor hasonló módszerrel lett "javítva" nálatok is a szívósor probléma? Ez a 7-8-as fogyasztás nekem még odébb van...  Angry
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3065 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 22:16:49 »

Így vannak nyitva. Nekünk is nyitva vannak, és így is 7.5 az átlag (vegyes), szóval nem biztos, hogy ezért magas a fogyid.
Ha visszadugod, nem kizárható, hogy nyomban megkajálja a motor a lapátokat.

A probléma az, hogy azok a lapátok ott vannak és szívásnál pedig vákum van.
A leakasztás csak abban segít, hogy később kopjon el a cucc, de leakasztással is ketyeg benne a bomba.
Vagy teljesen ki kell pucolni, vagy venni kell oda egy normális bontottat/újat!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3066 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 22:48:50 »

A probléma az, hogy azok a lapátok ott vannak és szívásnál pedig vákum van.
A leakasztás csak abban segít, hogy később kopjon el a cucc, de leakasztással is ketyeg benne a bomba.
Vagy teljesen ki kell pucolni, vagy venni kell oda egy normális bontottat/újat!

Hát már isten se tudja mióta van így. Tudom, hogy nincs megoldva, de az igazság az, hogy nincs kedvem foglalkozni
a dologgal most. Majd ki lesz belezve (szerintem 80k-t nem ér 4 kis lapát.)

Akkor hasonló módszerrel lett "javítva" nálatok is a szívósor probléma? Ez a 7-8-as fogyasztás nekem még odébb van...  Angry

Én nem nyúltam hozzá, csak gyanús volt, hogy nincs hangja, aztán kiderült, hogy ki van akadva a kar.
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3067 Dátum: 2012.04.24 kedd, 15:19:04 »

Hi.
Meg szeretnék megosztani veletek valamit.
3 ève van meg a vas és az elejétöl fogva 200 km erenként nekem is dobta a sárga motor
Lámpát.
(mint megannyi fórumtársnak)
Kimérve erg hiba kod.Szerelők monták nem kell fogalkozni vele tankolj máshol meg ilyenek....
Mivel nem volt semmi menethiba nem is foglalkoztam vele.
Pár honapja viszont elkezdett az autó rángatni alacsony fordulaton.És a kedvenc kis sárga lámpánk szünni nem akaró világitásba kezdett!
Kimérve lamda szonda hiba!
Csere után a sárga lámpa megszünt létezni(kiégett?)
Az auto nem rángat!
Kérdés:vajon a kezdeti erg hibakód egy későbbi lamda szonda puszulás előjele lenne???
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3068 Dátum: 2012.04.24 kedd, 15:21:11 »

Kimérve lamda szonda hiba!

Az nem lehet, hogy a lambda dobálta fel a sárgát?
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3069 Dátum: 2012.04.24 kedd, 15:36:58 »

Az nem lehet, hogy a lambda dobálta fel a sárgát?
Az lehet,de állnéven,ugyanis erg hibát mutatott a kiolvasás!
És lamda csere után most minden csodás!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3070 Dátum: 2012.04.24 kedd, 15:38:44 »

Az lehet,de állnéven,ugyanis erg hibát mutatott a kiolvasás!
És lamda csere után most minden csodás!

kimérve!=kiolvasva

Azt mondtad, hogy kimérték az EGR-t, nem kiolvasták a kódot a hibatárolóból. Az nem ugyanaz.
Az EGR meg szerintem nincsen hatással a lambdára, legalábbis nem okozza annak halálát. Lambda magától megy tönkre, vagy ha túl sok olaj kerül rá.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #3071 Dátum: 2012.04.24 kedd, 21:58:23 »

Csere után a sárga lámpa megszünt létezni(kiégett?)

Gyújtás ráadásánál világít a "sárga lámpa". Tehát elég könnyen ellenőrízhető, hogy kiégett-e.

Lambda hibánál rendesen megnő a fogyasztás és kormosak a gyertyák....
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3072 Dátum: 2012.04.24 kedd, 22:15:45 »

Gyújtás ráadásánál világít a "sárga lámpa". Tehát elég könnyen ellenőrízhető, hogy kiégett-e.

Lambda hibánál rendesen megnő a fogyasztás és kormosak a gyertyák....

Na újabb vizsgálnivaló, miért eszik az én gépem ennyit...  Angry
Minél újabb fejlesztés a motor annál több a kórság vele......  szomoru1
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #3073 Dátum: 2012.04.24 kedd, 22:33:38 »

Na újabb vizsgálnivaló, miért eszik az én gépem ennyit...  Angry
Minél újabb fejlesztés a motor annál több a kórság vele......  szomoru1

Mennyi az annyi? Mármint a fogyasztás. Nekem pályán 130-nál 6,6L, viszont töbnyire rövid távokra (érsd: sokszor 1km közért oda - vissza) simán 13,5L.
Persze nálam ez extrém körülmény, mert a motornak bemelegedni sincs ideje.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3074 Dátum: 2012.04.24 kedd, 22:41:33 »

Mennyi az annyi? Mármint a fogyasztás. Nekem pályán 130-nál 6,6L, viszont töbnyire rövid távokra (érsd: sokszor 1km közért oda - vissza) simán 13,5L.
Persze nálam ez extrém körülmény, mert a motornak bemelegedni sincs ideje.

6.6 ... az nice Smiley gondolom nem automata.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3075 Dátum: 2012.04.24 kedd, 22:58:07 »

Mennyi az annyi? Mármint a fogyasztás. Nekem pályán 130-nál 6,6L, viszont töbnyire rövid távokra (érsd: sokszor 1km közért oda - vissza) simán 13,5L.
Persze nálam ez extrém körülmény, mert a motornak bemelegedni sincs ideje.

6,6?!  wow1 Egy dízel is megirigyelhetné...
Eddig Hyperborgot irigyeltem a 7,7-ért de máris lett új példaképem...  worship    Grin
Nekem 9 a fogyi vegyes használat mellett. Azaz város-közút-város-közút-város, pályán nem nagyon járok.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3076 Dátum: 2012.04.24 kedd, 23:04:41 »

6,6?!  wow1 Egy dízel is megirigyelhetné...
Eddig Hyperborgot irigyeltem a 7,7-ért de máris lett új példaképem...  worship    Grin
Nekem 9 a fogyi vegyes használat mellett. Azaz város-közút-város-közút-város, pályán nem nagyon járok.

MEGCSALSZ TE MOCSOK?Huh???!!!!  gun
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3077 Dátum: 2012.04.25 szerda, 14:23:19 »

6,6?!  wow1 Egy dízel is megirigyelhetné...
Eddig Hyperborgot irigyeltem a 7,7-ért de máris lett új példaképem...  worship    Grin
Nekem 9 a fogyi vegyes használat mellett. Azaz város-közút-város-közút-város, pályán nem nagyon járok.

nekem volt már országúton 100-al 6.4 fogyim is
amúgy az aláírásomban a fogyira katt és lát...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3078 Dátum: 2012.04.25 szerda, 14:26:58 »

nekem volt már országúton 100-al 6.4 fogyim is
amúgy az aláírásomban a fogyira katt és lát...

(Mondjuk nekem 7.4 az autópálya, 4 személy + teli csomagtartó volt, just for the record)
De akkor örülök, hogy nekem is van még hova lefelé tornászni Smiley
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3079 Dátum: 2012.04.25 szerda, 14:47:56 »

nekem volt már országúton 100-al 6.4 fogyim is
amúgy az aláírásomban a fogyira katt és lát...

6,4?!
A 100-as tempó lehet a titok... Smiley Eztán nem megyek sehol az alatt...  vigyor3
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3080 Dátum: 2012.04.25 szerda, 17:19:43 »

6,4?!
A 100-as tempó lehet a titok... Smiley Eztán nem megyek sehol az alatt...  vigyor3

90-el is tuti megoldható  nyes
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #3081 Dátum: 2012.04.25 szerda, 18:47:40 »

6.6 ... az nice Smiley gondolom nem automata.

Igen manuális + az összes Mondeo benzinmotor közzül a 2.0 16V a legtakarékosabb. 90-nél 6,2-ig le tud menni, de szinte sosem használom országúton.

Itt egy kép és csöndben megjegyzem, nálam pontos a fedcomp:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.25 szerda, 19:03:51 írta ezso » Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #3082 Dátum: 2012.04.25 szerda, 19:01:04 »

6,6?!  wow1 Egy dízel is megirigyelhetné...
Eddig Hyperborgot irigyeltem a 7,7-ért de máris lett új példaképem...  worship    Grin
Nekem 9 a fogyi vegyes használat mellett. Azaz város-közút-város-közút-város, pályán nem nagyon járok.

Szerintem a 9L vegyesben automatával nem dráma. Ahogy beértem a városba, egyből exponenciálisan elkezdett nőni a fogyasztás.
Ezek az értékek csak egyenletes tempónál tarthatók. Városban (főleg budapesten) a sok lámpa és dugó miatt folyamatosan megállsz, vagy lassítasz -gyorsítasz és azér másfél tonnát megmozdítani...... na az zabálja a benzint. szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3083 Dátum: 2012.04.29 vasárnap, 23:27:15 »

Igen manuális + az összes Mondeo benzinmotor közzül a 2.0 16V a legtakarékosabb. 90-nél 6,2-ig le tud menni, de szinte sosem használom országúton.
Nana, nem véltelenül csinálták az SCI-t.  worship Az a leggazdaságosabb benzines. Persze biztos van ellenpélda is egyedi esetekkel. Ahogy a pontos fedélzeti kompjúter is az lenne.  wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3084 Dátum: 2012.04.29 vasárnap, 23:36:31 »

Egy ideje kínlódtam a motorhiba lámpával. A kód szerint EGR áramlás túl alacsony volt, amit ugye a felhalmozódó koksz okoz. Gyakorlatilag semmi bajt nem jelent, mert ugye sokan direkt le is dugózzák...az meg nulla áramlás.

De engem zavart a lámpa, ezért kiütettem a kódot, hátha alkalmi volt a feldobás. Aztán újra és újra feldobta a hibát max 3 hét múlva. Legutoljára már 1 nappal a kiütés után újradobta, szóval valszeg a dugulás romlott, ahogy várható is volt.
Ezzel egyidőben egy munkatársam SCI-je is dobálni kezdte a hibakódot. Dettó mint az enyém. Kicsit öregebb de kevesebb a km-e.

Hallottam a Spuri adalék jótékony hatásairól ismerősöktől és gondoltam ha másért nem (fogyasztás csökkenés számomra nem volt elsődleges és szkeptikus is vagyok ezekkel) az EGR kitisztításáért és tisztán tartásáért -amit ígér a leírás- műr kipróbálom.

Az első bekeverés után, az első tank benzinnel el is múlt a hibajelzés magától. Nem úgy tünt el, hogy kiütöttem és nem jött vissza, hanem magát resetelte a hiba. Ehhez elvileg 4 egymás követő indítás kell a hiba fennállása nélkül....

Azóta mentem 1600km-t és a hiba nem jött elő. Fogyasztásra talán 2 deci csökkenést rá lehet fogni (bár az ígért  5-12%-ot nem találom) de ez ebben a tartományban kevésbé érdekel mint az EGR "kikormolása".
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3085 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 00:21:19 »

Szerintem a 9L vegyesben automatával nem dráma. Ahogy beértem a városba, egyből exponenciálisan elkezdett nőni a fogyasztás.
Ezek az értékek csak egyenletes tempónál tarthatók. Városban (főleg budapesten) a sok lámpa és dugó miatt folyamatosan megállsz, vagy lassítasz -gyorsítasz és azér másfél tonnát megmozdítani...... na az zabálja a benzint. szomoru1

Ma lementem 8,5-re... Lehet, hogy a meleg idő?!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3086 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 06:53:17 »

Ma lementem 8,5-re... Lehet, hogy a meleg idő?!

Nem hül annyira a motor. Termosztátod döglött.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3087 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 19:43:48 »

Nem hül annyira a motor. Termosztátod döglött.

Na ne riogass már... Vészmadár...  beka3
Ha termosztát hiba lenne akkor hűtővíz felmelegedése is sokkal tovább tartana, nem?!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3088 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 20:29:37 »

Na ne riogass már... Vészmadár...  beka3
Ha termosztát hiba lenne akkor hűtővíz felmelegedése is sokkal tovább tartana, nem?!

Teljesen döglött termosztátnál nekem 3km volt a bemelegedési idő. Javítás után kb 300m.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3089 Dátum: 2012.05.01 kedd, 02:22:12 »

Teljesen döglött termosztátnál nekem 3km volt a bemelegedési idő. Javítás után kb 300m.

Télen, mínusz 10 fok esetén is?!
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #3090 Dátum: 2012.05.01 kedd, 05:49:42 »

Teljesen döglött termosztátnál nekem 3km volt a bemelegedési idő. Javítás után kb 300m.

300méter után már függőleges a mutató??
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3091 Dátum: 2012.05.01 kedd, 09:00:10 »

Télen, mínusz 10 fok esetén is?!

-10-ben nem próbáltam, csak -9-ben. A posta tőlünk 300 m-re van, ott már függőleges a mutató -9 foknál.
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #3092 Dátum: 2012.05.01 kedd, 09:03:00 »

-10-ben nem próbáltam, csak -9-ben. A posta tőlünk 300 m-re van, ott már függőleges a mutató -9 foknál.

Akkor nekem biztos *** termoszt adtak  idiota
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3093 Dátum: 2012.05.01 kedd, 11:45:50 »

-10-ben nem próbáltam, csak -9-ben. A posta tőlünk 300 m-re van, ott már függőleges a mutató -9 foknál.

Ha a postára megyek én is kimelegszem... Főleg ha a sárga csekkeket viszem...   Grin
De mínuszban nekem se ugrott fel ilyen hamar a mutató...  Undecided
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3094 Dátum: 2012.05.01 kedd, 11:47:51 »

Akkor nekem biztos *** termoszt adtak  idiota

Ezt nem tudom. Annyit tudok, hogy nekem nem nagyon melegedett a kocsi, viszont amióta megvolt a termosztát és a vízszivattyú cseréje, olyan pöcc-röff, hogy csak na (az olajfogyasztásomat most ne vegyük ide Smiley )
Naplózva
samsara
Vendég
« Új hozzászólás #3095 Dátum: 2012.05.03 csütörtök, 16:31:15 »

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. 2006.07. havi 1,8 16 V/125 LE Mondeo 220.000 km-es szervizénél mi az amit cserélni kell és mi az, amit ellenőriztetni kell? Előre is köszönöm  worship
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3096 Dátum: 2012.05.03 csütörtök, 18:27:32 »

Ezt nem tudom. Annyit tudok, hogy nekem nem nagyon melegedett a kocsi, viszont amióta megvolt a termosztát és a vízszivattyú cseréje, olyan pöcc-röff, hogy csak na (az olajfogyasztásomat most ne vegyük ide Smiley )

Most lemértem, nekem is 300 méter a vízmelegedés (bár akkor még csak elindul a mutató)... Smiley
Tényleg, az olajfogyásoddal mi a helyzet? Sikerült megtalálni az okát?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3097 Dátum: 2012.05.03 csütörtök, 18:42:44 »

Most lemértem, nekem is 300 méter a vízmelegedés (bár akkor még csak elindul a mutató)... Smiley
Tényleg, az olajfogyásoddal mi a helyzet? Sikerült megtalálni az okát?

A PCV szelepen keresztül megy az olaj a szívósorba. Hogy miért, az egyelőre még mindig rejtély.
A szelepet kicseréltem, de a szervószivatyúm tömítése is megadta ugye magát, viszont azt nem tudom kicserélni.
Így most szívósort levéve alszik az autó Smiley
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3098 Dátum: 2012.05.04 péntek, 21:15:09 »

Sziasztok sracok!

nekem van egy 2003-as ford mondeom 1.8 benzin kombi es a problemam az volt hogy egyik reggel nem indult,kivettem a negy gyertyat es a gyertyakon motorolaj volt mind a 4 en (elotte levo napokban semmi gond nem volt vele....szoval lepucoltam a gyertyakat es pocre indult de valami csattogot a kettes hengernel mert a gyertyat kivettem megint es meg volt utva elhajlott....elvontattam auto szerelohoz,a szivocsonk egyik pillangoszelepe esett bele.....szivo csonk csere 4 szelep csere (az autoszerelo vegzett a munkaval) en beinditom a motort valami kattog  es egeti az olajat mert eleg sok kek fust jon ki a kipufogobol....(el kezdtem en lebontani a motort es olaj volt a szivo csonk belsejeben is meg nem fejesztem be a bontast de gondolom ki kell vennem a hengerfejeket is hogy megallapitsam h mi a gond.....igazabol csak annyit szeretnek h van e otlet mitol lehet motor olaj a gyertyakon(gondolom ugy is kiderul mikor lebontottam a kovetkezo dollog a vezermulanc es a blokk


valaszokat elore is koszonom.....
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3099 Dátum: 2012.05.04 péntek, 21:37:29 »

A PCV szelepen keresztül megy az olaj a szívósorba. Hogy miért, az egyelőre még mindig rejtély.
A szelepet kicseréltem, de a szervószivatyúm tömítése is megadta ugye magát, viszont azt nem tudom kicserélni.
Így most szívósort levéve alszik az autó Smiley

Lényeg, hogy nem kell motort felújítanod!  eljen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 68 69 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.