Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:03:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662016 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
meszi19
Vendég
« Új hozzászólás #3400 Dátum: 2012.06.16 szombat, 17:38:46 »

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok. Volt már III-as Mondeóm (2.5 V6), imádtam, de meg kellett tőle válni. Azóta szintén V6 - mi más - (2.4) A6-os van a családban.
Viszont második autónak természetesen Mondeót gondoltam. Dízelt nem szeretnék a sok elrettentő példa miatt (lendkerék, üzemanyag befecskendező rendszer, na meg  az autóvásárlásra kb. 1 000 000 - 1 300 000 Ft-om van...)
A 2.5-ös nagy lenne egy kicsit a másik V6 mellé, így hát kérdezlek titeket mi a véleményetek elsősorban az 1.8-asról. Tipikus hibák, költségek, fogyasztás. Ilyesmikre gondolok. Melyik benzines motorral érdemesebb venni? Kétezres szóba jöhet?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv, Miki
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3401 Dátum: 2012.06.16 szombat, 17:49:25 »

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok. Volt már III-as Mondeóm (2.5 V6), imádtam, de meg kellett tőle válni. Azóta szintén V6 - mi más - (2.4) A6-os van a családban.
Viszont második autónak természetesen Mondeót gondoltam. Dízelt nem szeretnék a sok elrettentő példa miatt (lendkerék, üzemanyag befecskendező rendszer, na meg  az autóvásárlásra kb. 1 000 000 - 1 300 000 Ft-om van...)
A 2.5-ös nagy lenne egy kicsit a másik V6 mellé, így hát kérdezlek titeket mi a véleményetek elsősorban az 1.8-asról. Tipikus hibák, költségek, fogyasztás. Ilyesmikre gondolok. Melyik benzines motorral érdemesebb venni? Kétezres szóba jöhet?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv, Miki

Szia!

Nekem 1.8 125 lovas van. Nagyon szeretem,használom is sokat. Fogyasztása is jó,nekem volt már 6.7 literes fogyi is. Szerintem az nem rossz. vigyor3
A futóműhöz kellett nyulni,de nem nagy költség........viszont a kuplung az nálam is cserés lesz......de már 190 ezer van a kocsiban. Én szeretem,nem is cserélném másra........
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3402 Dátum: 2012.06.16 szombat, 18:06:58 »

Na,én meg dühömben lementem és megkerestem a szervízkönyvét. 2004-ben óracsoportot cseréltek benne Petrányinál hogy miért arról lövésem sincs de az akkori bejegyzés szerint 45.000 km volt benne. Úgyhogy ez a motor ennyit bírt. ~130e km. +- 50.000 hogy ne legyen mibe belekötni.  vigyor3 vigyor3

 lehet elírtak egy 0-át! egy lada elmegy 120-at generál nélkül, ne mondja már senki hogy egy ford mondeo 130e km után kuka, amit hosszú távú utakra (100ezrekre terveztek)  falbav de ha te ettől nyugodtabb vagy, akkor a tiédet előre tekerték nem hátra.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #3403 Dátum: 2012.06.16 szombat, 20:31:11 »

Szia!

Nekem 1.8 128 LE van (kombi), s egy kicsit alul méretezett a motor. Szerintem a 2L-es az ideális benzinesben, az többynire kevesebbet is fogyaszt.
Benzinből (mert LPG-s lett) a csúcsfogyasztás ~8L/100 Km, de a tipikus  az ~9.5 L / 100 Km, autópályán 160-180 -nál a 10.5-öt is eléri.
Csak facelift-eset vegyél, mert ott egy csomó szívástól megmenekülsz, hiába szebb szerintem a kerek ködlámpa, minden másban jobbtan jársz:
- javított szívósor, a réginél 160-180e Km-nként csere, a faceliftesnél javítható
- javított korrózióvédlem
- jobb hifi, line-in bemenettel, jobb hangszórókkal
- akár 6 sebességes váltó !!! - bár ritkaság
- kipörgésgátló
- modernebb PCM (ECU)
- valószínűbb a tempomat, vagy az előkészítése
- valószínű ISOFIX gyermekülés rögzítés
- nem berohadós hátsó féknyereg
- valószínűbb krómdíszek
- valószínű belső lábtér világítás
- volt belőle fix tömegű lendkerékkel is, ami sose megy tönkre, míg  kettős tömegű igen, 93e HUF az alkatrész ára

Szóval egy csomó apróság...
Magyarul kb. 2003.07-től nézelődj!

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok. Volt már III-as Mondeóm (2.5 V6), imádtam, de meg kellett tőle válni. Azóta szintén V6 - mi más - (2.4) A6-os van a családban.
Viszont második autónak természetesen Mondeót gondoltam. Dízelt nem szeretnék a sok elrettentő példa miatt (lendkerék, üzemanyag befecskendező rendszer, na meg  az autóvásárlásra kb. 1 000 000 - 1 300 000 Ft-om van...)
A 2.5-ös nagy lenne egy kicsit a másik V6 mellé, így hát kérdezlek titeket mi a véleményetek elsősorban az 1.8-asról. Tipikus hibák, költségek, fogyasztás. Ilyesmikre gondolok. Melyik benzines motorral érdemesebb venni? Kétezres szóba jöhet?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv, Miki
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3404 Dátum: 2012.06.16 szombat, 20:32:58 »

Szia!

Nekem 1.8 128 LE van (kombi), s egy kicsit alul méretezett a motor. Szerintem a 2L-es az ideális benzinesben, az többynire kevesebbet is fogyaszt.
Benzinből (mert LPG-s lett) a csúcsfogyasztás ~8L/100 Km, de a tipikus  az ~9.5 L / 100 Km, autópályán 160-180 -nál a 10.5-öt is eléri.
Csak facelift-eset vegyél, mert ott egy csomó szívástól megmenekülsz, hiába szebb szerintem a kerek ködlámpa, minden másban jobbtan jársz:
- javított szívósor, a réginél 160-180e Km-nként csere, a faceliftesnél javítható
- javított korrózióvédlem
- jobb hifi, line-in bemenettel, jobb hangszórókkal
- akár 6 sebességes váltó !!! - bár ritkaság
- kipörgésgátló
- modernebb PCM (ECU)
- valószínűbb a tempomat, vagy az előkészítése
- valószínű ISOFIX gyermekülés rögzítés
- nem berohadós hátsó féknyereg
- valószínűbb krómdíszek
- valószínű belső lábtér világítás
- volt belőle fix tömegű lendkerékkel is, ami sose megy tönkre, míg  kettős tömegű igen, 93e HUF az alkatrész ára

Szóval egy csomó apróság...
Magyarul kb. 2003.07-től nézelődj!


Ha jól tévedek 6os váltó csak az SCI-kbe volt,a sima Zetec(vagy nem tud milyen a sima benzines motor) abban csak 5gangos volt Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3405 Dátum: 2012.06.16 szombat, 21:28:42 »

Ha jól tévedek 6os váltó csak az SCI-kbe volt,a sima Zetec(vagy nem tud milyen a sima benzines motor) abban csak 5gangos volt Smiley

Duratec a sima. Amúgy valaki nem tudja, hogy esetleg 2.0-ra rámegy-e az SCI 6-os váltója? Motorblokk a furatot leszámítva ugyanaz?

Szia!

Nekem 1.8 128 LE van (kombi), s egy kicsit alul méretezett a motor. Szerintem a 2L-es az ideális benzinesben, az többynire kevesebbet is fogyaszt.
Benzinből (mert LPG-s lett) a csúcsfogyasztás ~8L/100 Km, de a tipikus  az ~9.5 L / 100 Km, autópályán 160-180 -nál a 10.5-öt is eléri.
Csak facelift-eset vegyél, mert ott egy csomó szívástól megmenekülsz, hiába szebb szerintem a kerek ködlámpa, minden másban jobbtan jársz:
- javított szívósor, a réginél 160-180e Km-nként csere, a faceliftesnél javítható
- javított korrózióvédlem
- jobb hifi, line-in bemenettel, jobb hangszórókkal
- akár 6 sebességes váltó !!! - bár ritkaság
- kipörgésgátló
- modernebb PCM (ECU)
- valószínűbb a tempomat, vagy az előkészítése
- valószínű ISOFIX gyermekülés rögzítés
- nem berohadós hátsó féknyereg
- valószínűbb krómdíszek
- valószínű belső lábtér világítás
- volt belőle fix tömegű lendkerékkel is, ami sose megy tönkre, míg  kettős tömegű igen, 93e HUF az alkatrész ára

Szóval egy csomó apróság...
Magyarul kb. 2003.07-től nézelődj!


Bár egyetértek, hogy érdemes faceliftben gondolkodni, azért nem minden ilyen komor fl-en innen sem. Gyári hifi fl előtt és után sem egy nagy eresztés,
ISOFIX mindig is volt, csak mindig el is volt rejtve a huzat alá. Az extrák inkább felszereltség kérdése, mintsem fl/nem fl, leszámítva persze a krómcsíkokat,
meg a fl specifikus extrákat (ESP/ASR pl nem ilyen).

- modernebb PCM (ECU)
- volt belőle fix tömegű lendkerékkel is
erről a kettőről nem igen tudtam, miben más a PCM?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3406 Dátum: 2012.06.16 szombat, 22:18:12 »

Szia!

Nekem 1.8 128 LE van (kombi), s egy kicsit alul méretezett a motor. Szerintem a 2L-es az ideális benzinesben, az többynire kevesebbet is fogyaszt.
Benzinből (mert LPG-s lett) a csúcsfogyasztás ~8L/100 Km, de a tipikus  az ~9.5 L / 100 Km, autópályán 160-180 -nál a 10.5-öt is eléri.
Csak facelift-eset vegyél, mert ott egy csomó szívástól megmenekülsz, hiába szebb szerintem a kerek ködlámpa, minden másban jobbtan jársz:
- javított szívósor, a réginél 160-180e Km-nként csere, a faceliftesnél javítható
- javított korrózióvédlem
- jobb hifi, line-in bemenettel, jobb hangszórókkal
- akár 6 sebességes váltó !!! - bár ritkaság
- kipörgésgátló
- modernebb PCM (ECU)
- valószínűbb a tempomat, vagy az előkészítése
- valószínű ISOFIX gyermekülés rögzítés
- nem berohadós hátsó féknyereg
- valószínűbb krómdíszek
- valószínű belső lábtér világítás
- volt belőle fix tömegű lendkerékkel is, ami sose megy tönkre, míg  kettős tömegű igen, 93e HUF az alkatrész ára

Szóval egy csomó apróság...
Magyarul kb. 2003.07-től nézelődj!

enyém fl előtti:
-már javított szívósor van benne
-10 éves korában javítottak 3 ajtót gariban márkaszervízben
-tempomatot 30eft-ért megoldottuk
-ISOFIX van
-belső lábtérvilágítás mindkét oldalt van
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3407 Dátum: 2012.06.16 szombat, 22:25:23 »

enyém fl előtti:
-már javított szívósor van benne
-10 éves korában javítottak 3 ajtót gariban márkaszervízben
-tempomatot 30eft-ért megoldottuk
-ISOFIX van
-belső lábtérvilágítás mindkét oldalt van

....csatlakozom. 2001-es a verda.
Isofix van,szívósor nekem is volt cserélve(német autó volt 2005-ig)
Lábtérvilágítások benne elöl,hátul én tettem bele.
Kilincsvilágítást én csináltam.........
Ezek mellett szélvédö fütés és ülésfütés is van benne...
Szóval sok minden benne van,de utólag is lehet beletolni... vigyor3
Naplózva
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #3408 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 00:06:45 »


Facelift előtti vagy utáni? (Hűtőmaszk krórmos-e, oldalindex búra fehér, vagy sárga, első ködlámpa (ha nincs, akkor helye) trapéz alakú, vagy kör?)
Motorral kapcsolatban: Vezérlés láncos, nem kell cserélni (legalábbis jó ideig nem ~400e), amire amúgy is figyelnél, azon kívül: ketyegés a szívósor felől,
kék füst a kipufogóból akár alapjáraton, akár hosszabb motorfékes gurulás után, akár pörgetve, DMF csattogás.

Ha facelift előtti, akkor rozsda a hátsó ajtók belső/alsó élén, az első kerék mögötti küszöb résznél, a visszapillantók műanyag háromszöge alatt az ajtón, (ha van) a küszöbön lévő króm
díszléc körül.

De leginkább szerintem ne sajnáld a pénzt átvizsgálásra egy szervizben.


Hogy facelift előtti-e, azt nem tudom. Amit fotón láttam: hűtőmaszk krómszegélyű, ködlámpa helye trapézalakú, oldalső irányjelző mintha fehér lenne, a motor 1.8 Duratec.
Ez akkor most előtti vagy utáni?
A Duratec motor vezérlése láncos?

Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3409 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 00:31:36 »

Elvileg akkor utáni. A duratec láncos.
Hogy facelift előtti-e, azt nem tudom. Amit fotón láttam: hűtőmaszk krómszegélyű, ködlámpa helye trapézalakú, oldalső irányjelző mintha fehér lenne, a motor 1.8 Duratec.
Ez akkor most előtti vagy utáni?
A Duratec motor vezérlése láncos?


Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3410 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 01:49:12 »

lehet elírtak egy 0-át! egy lada elmegy 120-at generál nélkül, ne mondja már senki hogy egy ford mondeo 130e km után kuka, amit hosszú távú utakra (100ezrekre terveztek)  falbav de ha te ettől nyugodtabb vagy, akkor a tiédet előre tekerték nem hátra.....


Úgy látom nem bírsz beletörődni!MOndtam már!!!Neked(nektek) van igazatok!!!! 470.000 van benne.De az is lehet hogy lehagytam egy 1-est az elejéről!  falbav falbav falbav
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3411 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 01:58:21 »

 
[/quote]

Mellesleg minden autót százezrekre terveznek elvileg!!DE!!Akkor nekem miért van munkám???Miért nem győzöm az alkatrészeket hordani???Ebben az országban a járműállomány km futása mindnek 400.000 fölött van????Logikusnak tűnik. Ínkább annak örülj hogy nem te vetted meg ezt a kocsit!!Én azért jöttem erre a fórumra hogy eszmét cseréljek nem azért hogy te fikázz!!!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3412 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 07:16:15 »




Mellesleg minden autót százezrekre terveznek elvileg!!DE!!Akkor nekem miért van munkám???Miért nem győzöm az alkatrészeket hordani???Ebben az országban a járműállomány km futása mindnek 400.000 fölött van????Logikusnak tűnik. Ínkább annak örülj hogy nem te vetted meg ezt a kocsit!!Én azért jöttem erre a fórumra hogy eszmét cseréljek nem azért hogy te fikázz!!!

Hyperborgon kívül volt még valaki, akinek teljesen szét volt borítva a motor, ha visszakeresel biztos megtalálod, szerintem kérd meg őket, hogy továbbítsák a kérdéseid
a szerelőik felé, vagy kérd el tőlük a felújítást végző műhelyek tel. számát, és közvetlenül őket kérdezd.  wave

Hogy facelift előtti-e, azt nem tudom. Amit fotón láttam: hűtőmaszk krómszegélyű, ködlámpa helye trapézalakú, oldalső irányjelző mintha fehér lenne, a motor 1.8 Duratec.
Ez akkor most előtti vagy utáni?
A Duratec motor vezérlése láncos?



Akkor facelift utáni, szóval kisebb az esélye, hogy rozsdát találsz (plusz még néhány kellemetlenségtől megkíméled magad). A motor láncos vezérlésű.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.17 vasárnap, 08:37:36 írta tpmportal » Naplózva
meszi19
Vendég
« Új hozzászólás #3413 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 13:23:20 »

Köszönöm a válaszokat. A faceliftes nekem is szimpatikusabb, bár a felsorolt extrák a 2001-esben is megvoltak nekem. Az ajtók alja rozsdásodott. Szívosor probléma csak a 1.8 és 2.0-nál volt meg? Mert nekem a V6-al nem volt soha gond (210.000 km-rel adtam el).
Na meg megvoltak a tipikus bajai. Hámlott valamilyen réteg belül az elektromos ablakemelőknél, lökhárítókon kis sérülésre lepattogzó festék (nem volt előtte fújva), váltógomb is hámlott,  gagyi 6 cd-s hifi (alig vett be cd-ket, írottat soha, aztán benyelte az összeset Cheesy)
Ezek megmaradtak a facelift után is? Mert ezek eléggé bosszantóak voltak.

A motorral kapcsolatban ezek szerint a 2.0 jobb választás az 1.8-cal szemben?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3414 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 13:28:14 »

Köszönöm a válaszokat. A faceliftes nekem is szimpatikusabb, bár a felsorolt extrák a 2001-esben is megvoltak nekem. Az ajtók alja rozsdásodott. Szívosor probléma csak a 1.8 és 2.0-nál volt meg? Mert nekem a V6-al nem volt soha gond (210.000 km-rel adtam el).
Na meg megvoltak a tipikus bajai. Hámlott valamilyen réteg belül az elektromos ablakemelőknél, lökhárítókon kis sérülésre lepattogzó festék (nem volt előtte fújva), váltógomb is hámlott,  gagyi 6 cd-s hifi (alig vett be cd-ket, írottat soha, aztán benyelte az összeset Cheesy)
Ezek megmaradtak a facelift után is? Mert ezek eléggé bosszantóak voltak.

A motorral kapcsolatban ezek szerint a 2.0 jobb választás az 1.8-cal szemben?

.......mint írtam,az autom 2001-es........és nem rohad.  Smiley Német verda volt. Az alján van némi rozsda és a féknyergen.......de az aj és kasztni rendben van!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3415 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 14:08:38 »

Köszönöm a válaszokat. A faceliftes nekem is szimpatikusabb, bár a felsorolt extrák a 2001-esben is megvoltak nekem. Az ajtók alja rozsdásodott. Szívosor probléma csak a 1.8 és 2.0-nál volt meg? Mert nekem a V6-al nem volt soha gond (210.000 km-rel adtam el).
Na meg megvoltak a tipikus bajai. Hámlott valamilyen réteg belül az elektromos ablakemelőknél, lökhárítókon kis sérülésre lepattogzó festék (nem volt előtte fújva), váltógomb is hámlott,  gagyi 6 cd-s hifi (alig vett be cd-ket, írottat soha, aztán benyelte az összeset Cheesy)
Ezek megmaradtak a facelift után is? Mert ezek eléggé bosszantóak voltak.

A motorral kapcsolatban ezek szerint a 2.0 jobb választás az 1.8-cal szemben?

Szívósori szívás (hehe   he.) a kis műanyag lapátokkal csak 4hengereseknél volt. Ablakemelő problémáról nem hallottam még, a hifik mind cserélve lettek,
váltógombokat is lecserélték, lökhárító festésén nem tudom változtattak-e.

.......mint írtam,az autom 2001-es........és nem rohad.  Smiley Német verda volt. Az alján van némi rozsda és a féknyergen.......de az aj és kasztni rendben van!

Mindig vannak kivételek. De az is lehet, hogy garanciába megcsinálták még a németeknél. Mindenesetre a szerencsésebbek közé tartozol.
Naplózva
bozsehu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22

Charlesrop Charlesrop
WWW
« Új hozzászólás #3416 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 13:14:23 »

Segítséget kérnék 1.8-as duratec motor eléggé eszi az olajat 2000km/l  eddig azt hittem szelepszár szimering+pcv hiba , de ma legaptam a szívó oldalt és a pillangó szelepig tök tiszta a szívócső viszont a pillangó utánn áll benne az olaj . Lehet , hogy csak a pcv a rossz ? Szelepszár szimeringnél a dekli felőli kartercsövön kellene jönnie az olajnak ? A légszürő tök száraz nincs rajta olaj, a  vasba 125e van esetleg készülhetek generálra ? Vissza sírom az mk1-et!
Naplózva

tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3417 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 14:20:38 »

Segítséget kérnék 1.8-as duratec motor eléggé eszi az olajat 2000km/l  eddig azt hittem szelepszár szimering+pcv hiba , de ma legaptam a szívó oldalt és a pillangó szelepig tök tiszta a szívócső viszont a pillangó utánn áll benne az olaj . Lehet , hogy csak a pcv a rossz ? Szelepszár szimeringnél a dekli felőli kartercsövön kellene jönnie az olajnak ? A légszürő tök száraz nincs rajta olaj, a  vasba 125e van esetleg készülhetek generálra ? Vissza sírom az mk1-et!

Sajnos esélyes, hogy olajlehúzó gyűrűkkel van gond, ha visszaolvasgatsz a témában találsz ezzel kapcsolatos írásokat.
Ha SzSzSz lenne, akkor nem jönne az olaj sehol, hanem a szelepvezetőkön keresztül menne az égéstérbe/kipufogóba.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3418 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 14:25:38 »

Segítséget kérnék 1.8-as duratec motor eléggé eszi az olajat 2000km/l  eddig azt hittem szelepszár szimering+pcv hiba , de ma legaptam a szívó oldalt és a pillangó szelepig tök tiszta a szívócső viszont a pillangó utánn áll benne az olaj . Lehet , hogy csak a pcv a rossz ? Szelepszár szimeringnél a dekli felőli kartercsövön kellene jönnie az olajnak ? A légszürő tök száraz nincs rajta olaj, a  vasba 125e van esetleg készülhetek generálra ? Vissza sírom az mk1-et!

Kérdezz bátran engem Smiley

Ugyanez a felállás -> gyűrű csere és hengerfej felújítás lesz.
Olvasd vissza a hozzászólásaimat az árakért és spórolási lehetőségekért.

Plusz infó, mivel az olajat zabálja a motor és a vezérműlánc is onnan van olajozva, ezért sanszos, hogy a vezérműláncodat is cserélni kell.
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3419 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 22:27:08 »


[/quote]
 Attól hogy eszi az olajat miért kell láncot cserélni?
 Attól annak még van olajozása,nem?
Apropó!Neked főtengelyt köszörültek? Vagy cseréltek főtengely csapágyat?
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3420 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 22:44:42 »




Mellesleg minden autót százezrekre terveznek elvileg!!DE!!Akkor nekem miért van munkám???Miért nem győzöm az alkatrészeket hordani???Ebben az országban a járműállomány km futása mindnek 400.000 fölött van????Logikusnak tűnik. Ínkább annak örülj hogy nem te vetted meg ezt a kocsit!!Én azért jöttem erre a fórumra hogy eszmét cseréljek nem azért hogy te fikázz!!!

Nem Fikázlak!! Csak nem hiszem el hogy annyit futott az autód, ennyi.  wave
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3421 Dátum: 2012.06.22 péntek, 22:41:09 »


 Attól hogy eszi az olajat miért kell láncot cserélni?

Ez egy jogos kérdés
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3422 Dátum: 2012.06.23 szombat, 10:13:41 »

Ez egy jogos kérdés

Pedig válaszoltam erre a kérdésre, de most nem találom itt.

Ha jól értelmezem, akkor ha nagyon alacsony az olajszint, akkor a lánc nem kap olajozást és előbb-utóbb szétmarja magát. Feltéve, ha jól gondolom.
(Általában a szűrt olajjal szokás kenni, de a fene tudja, hogy a vezérműlánc hogyan van olajozva. Én elképzelhetőnek tartom, hogy az a rész simán csak fürdik az olajban, ergo ha alacsony az olajszint, akkor nem.) Persze fixme, ha rosszul tudom!
Naplózva
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #3423 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 20:42:43 »

Mi a különbség a 110le és 125le-s 1.8 motorok között?
Lassan motorfelújítás kell, eszi az olajat, annyi a bontott autó, lehet jobban kijövök egy teljes vagy részleges motorcserével, mint egy felújítással.
Persze csak ha a motorkód egyezik.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3424 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 20:56:22 »

Persze csak ha a motorkód egyezik.
Hát ezt kétlem  szomoru1
Naplózva
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #3425 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 21:32:36 »

Hát ezt kétlem  szomoru1

Igaz, a 110le-s motor az CGBA és CGBB kódú, a 125le-s pedig CHBA, CHBB.
De hátha minden egyezik, csak mondjuk az ECU más, ilyen is megtörténhet.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3426 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 22:19:49 »

Igaz, a 110le-s motor az CGBA és CGBB kódú, a 125le-s pedig CHBA, CHBB.
De hátha minden egyezik, csak mondjuk az ECU más, ilyen is megtörténhet.

Amit el tudok képzelni, hogy más, az az ECU, a vezérműtengelyek, és esetleg az injektorok. A jogi része viszont úgy tudom szívás a cserének.
Naplózva
Begin
Vendég
« Új hozzászólás #3427 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 00:53:35 »

Sziasztok!
Egy hete végre nekem is van egy Mondeom. 1.8i 110 Le-s, 2003/8 havi, Fl-es, 147e km-rel. Nem az a kimondott őserő, de nagyon kellemesen el lehet vele autókázni, eddig nagyon tetszik. Viszont két gyanús dologra szeretnék rákérdezni:
- elindulásnál, amikor kezd fogni a kuplung, be-beremeg a szerkezet és mintha nem teljesen sima, hanem recés úton mozogna a pedál, olyan érzés. Néha még kettesben is. Ha eszméletlen óvatosan engedem fel a pedált és precízen játszom a gázzal, akkor el lehet indulni beremegés nélkül is, de normál használat esetén nem igazán. Mi lehet a gond?
- alapjáratnál tűnt fel, hogy a műszerfal és a rádió kijelzőinek háttérvilágítása ingadozik. Menet közben nem rémlik, hogy feltűnt volna, így valószínű, hogy csak alapjáratnál van ez a jelenség. Mi lehet az oka?
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #3428 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 03:17:11 »

Sziasztok!
Egy hete végre nekem is van egy Mondeom. 1.8i 110 Le-s, 2003/8 havi, Fl-es, 147e km-rel. Nem az a kimondott őserő, de nagyon kellemesen el lehet vele autókázni, eddig nagyon tetszik. Viszont két gyanús dologra szeretnék rákérdezni:
- elindulásnál, amikor kezd fogni a kuplung, be-beremeg a szerkezet és mintha nem teljesen sima, hanem recés úton mozogna a pedál, olyan érzés. Néha még kettesben is. Ha eszméletlen óvatosan engedem fel a pedált és precízen játszom a gázzal, akkor el lehet indulni beremegés nélkül is, de normál használat esetén nem igazán. Mi lehet a gond?
- alapjáratnál tűnt fel, hogy a műszerfal és a rádió kijelzőinek háttérvilágítása ingadozik. Menet közben nem rémlik, hogy feltűnt volna, így valószínű, hogy csak alapjáratnál van ez a jelenség. Mi lehet az oka?

A 2. az nálam is volt, de kalapáccsal rávertem a generátorra kb.19-et (persze ésszel) és megszűnt. Ne kérdezd, én sem értem, csak a generátort nehéz kivenni és az ősi módszer ideig-óráig segített.
Egyébként itt a megoldás: http://www.mondeo.hu/wiki/index.php/Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
combi
Vendég
« Új hozzászólás #3429 Dátum: 2012.06.27 szerda, 19:35:03 »

Szerintem rólam beszélsz! vigyor3 Igen ráköltöttem 200-at a semmire mert nem az volt a baja. Sad Most ráköltök még 80-at plusz gyanús hogy a váltó is ***( még 30 ezer) meg készűlhetek egy motor felújításra is mivel a jelek arra utalnak hogy ebben is kezd kopogni a dugó. rinya Vagyis az autó vételárával együtt meg amit eddig ráköltöttem van egy autóm 1.450.000-ért aminek rohadnak az ajtajai és váltót meg motort kellene cserélni benne. Akkkor megéri? Ja piaci értéke jelenleg kb. 900-950.
                                         150-ért veszel bele motort,váltót. Motor 110, váltó 40.
Naplózva
monddejo
Vendég
« Új hozzászólás #3430 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 17:43:17 »

Sziasztok új vagyok itt a fórumon, lenne egy kérdésem!
Faterom egyik ismerőse most vett tegnapelőtt egy 2005-ös 1,8-as 125 LE-s Mondeot, 159000 km-rel. Ebben már nem fog előjönni szerintetek ez a szívósor probléma, amiről elég sokat lehet olvasni ebben a topikban, és 160000 km körül jön elő? Most ültem életemben először Mondeóban, mert hazafele faterom ismerőse hozott, mer megbeszéltem vele, na mindegy, a lényeg: az 1,8-as motor elég az autóhoz, jól megy, de a fogyasztást kicsit soknak tartom, 10,7 L-t írt először a fedcomp, és mikor hazaértünk, akkor volt 9,9 L, én azt gondolom, hogy ez majd be fog állni a 8,5-9L közötti értékre. Jól gondolom? Mert szerintem azért fogyaszthat még ennyit, mert mondták a kereskedésben, hogy régen indították már be, de mikor először elvitte ismerős próbaútra, ott pöccre indult. Egyébként a Mondeo futóműve tényleg zseniális, rossz úton is, nem nagyon érezni az út minőségét. A motorterét is láttam, de mivel nem szeretem a Bosch-t, ezért nekem nem tetszik, hogy a befecskendezőrendszer az Bosch. Más márkájút nem gyártottak ehhez a Mondeóhoz?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3431 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 17:54:28 »

Sziasztok új vagyok itt a fórumon, lenne egy kérdésem!
Faterom egyik ismerőse most vett tegnapelőtt egy 2005-ös 1,8-as 125 LE-s Mondeot, 159000 km-rel. Ebben már nem fog előjönni szerintetek ez a szívósor probléma, amiről elég sokat lehet olvasni ebben a topikban, és 160000 km körül jön elő? Most ültem életemben először Mondeóban, mert hazafele faterom ismerőse hozott, mer megbeszéltem vele, na mindegy, a lényeg: az 1,8-as motor elég az autóhoz, jól megy, de a fogyasztást kicsit soknak tartom, 10,7 L-t írt először a fedcomp, és mikor hazaértünk, akkor volt 9,9 L, én azt gondolom, hogy ez majd be fog állni a 8,5-9L közötti értékre. Jól gondolom? Mert szerintem azért fogyaszthat még ennyit, mert mondták a kereskedésben, hogy régen indították már be, de mikor először elvitte ismerős próbaútra, ott pöccre indult. Egyébként a Mondeo futóműve tényleg zseniális, rossz úton is, nem nagyon érezni az út minőségét. A motorterét is láttam, de mivel nem szeretem a Bosch-t, ezért nekem nem tetszik, hogy a befecskendezőrendszer az Bosch. Más márkájút nem gyártottak ehhez a Mondeóhoz?

Sajna mindegyikre jellemző a szívósor-probléma. Nem köthető az biztos kilométerhez... nézesd meg hozzáértővel.
A fogyimérő átlagot mutat. Ha állsz egy helyben, lassan megy fel az átlag. Max az utolsó 1000 km átlagát mutatja, a régebbit felülírja. Ha nullázod, akkor üres a tároló, a friss adatok átlagát mutatja, és így van az, hogy ekkora változás is lehet, mint nálatok. Gondolom városban jöttetek, ott ennyit eszik.
Nullázás: megnyomod a gombot a műszerfalon, ahol km/mph között lehet váltani, és tartod vagy 6 másodpercig. Ekkor nulláz.
Ha állóhelyzetben teszed, gyorsan felmegy 99-re, mert fogyi van, megtett km nincs. Később helyreáll a rend.
Ha menet közben nullázol, állandó sebességnél az tk a pillanatnyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3432 Dátum: 2012.07.04 szerda, 17:25:28 »

Igaz, a 110le-s motor az CGBA és CGBB kódú, a 125le-s pedig CHBA, CHBB.
De hátha minden egyezik, csak mondjuk az ECU más, ilyen is megtörténhet.

A szívóoldali vezérműtengely tuti más (más a szelepnyitás "nagysága"). A kipuf oldalt nem tudom most így fejből. Egyébként ezt leszámítva mechanikusan ugyanaz, ha jól tudom. Még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az ECU is ugyanaz, csak a szoftver (karakterisztika) más benne.  Shocked
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3433 Dátum: 2012.07.04 szerda, 17:48:46 »

Egyébként az én autóm is kész lett. Gyűrűzés, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, kuplung, lendkerék, kinyomó, féltengelycsapágy, hátsó fékek (tárcsák+betétek), hátsó lengéscsillapítók, klíma lefejtés/feltöltés/pótlás, injektortisztítás, összes folyadék cseréje, kormánymű szivárgás javítás plusz néhány alkatrész csere és nagyszerviz, ha már szét van szedve (pl. vízpumpa, összes szűrő, gyertyák, laposszíj)... stb. Eddig kb. 1000 km-t mentem vele a kicsivel több mint egy hét alatt. Sokkal szebb hangja van.
A csörgés és az olajfogyasztás is a gyűrűk miatt volt (legalábbis eddig úgy tűnik).  eljen
A lendkerék is kuka volt, pedig leállításnál nem zörgött, csak motorfékről hirtelen gázadásra "csattant" néha. Teljesen másnak gondoltam a csattanást, de most már tudom, hogy a lendkerék volt a ludas. Ráadásul a lendkerék miatt nem lehetett néha rendesen 1-es 2-est kapcsolni, mert amiatt nem tudott rendesen kiemelni a kuplung, ha éppen úgy volt kedve (tudott billegni a váltó oldali "tömeg").  wow1
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3434 Dátum: 2012.07.04 szerda, 19:15:40 »

Egyébként az én autóm is kész lett. Gyűrűzés, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, kuplung, lendkerék, kinyomó, féltengelycsapágy, hátsó fékek (tárcsák+betétek), hátsó lengéscsillapítók, klíma lefejtés/feltöltés/pótlás, injektortisztítás, összes folyadék cseréje, kormánymű szivárgás javítás plusz néhány alkatrész csere és nagyszerviz, ha már szét van szedve (pl. vízpumpa, összes szűrő, gyertyák, laposszíj)... stb. Eddig kb. 1000 km-t mentem vele a kicsivel több mint egy hét alatt. Sokkal szebb hangja van.
A csörgés és az olajfogyasztás is a gyűrűk miatt volt (legalábbis eddig úgy tűnik).  eljen
A lendkerék is kuka volt, pedig leállításnál nem zörgött, csak motorfékről hirtelen gázadásra "csattant" néha. Teljesen másnak gondoltam a csattanást, de most már tudom, hogy a lendkerék volt a ludas. Ráadásul a lendkerék miatt nem lehetett néha rendesen 1-es 2-est kapcsolni, mert amiatt nem tudott rendesen kiemelni a kuplung, ha éppen úgy volt kedve (tudott billegni a váltó oldali "tömeg").  wow1

 eljen Neked is van akkor egy jó bejáratós motorod!  eljen

Végigolvasva a listát nem egy olcsó mutatvány lehetett  wow1
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3435 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:21:30 »

Egyébként az én autóm is kész lett. Gyűrűzés, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, kuplung, lendkerék, kinyomó, féltengelycsapágy, hátsó fékek (tárcsák+betétek), hátsó lengéscsillapítók, klíma lefejtés/feltöltés/pótlás, injektortisztítás, összes folyadék cseréje, kormánymű szivárgás javítás plusz néhány alkatrész csere és nagyszerviz, ha már szét van szedve (pl. vízpumpa, összes szűrő, gyertyák, laposszíj)... stb. Eddig kb. 1000 km-t mentem vele a kicsivel több mint egy hét alatt. Sokkal szebb hangja van.
A csörgés és az olajfogyasztás is a gyűrűk miatt volt (legalábbis eddig úgy tűnik).  eljen
A lendkerék is kuka volt, pedig leállításnál nem zörgött, csak motorfékről hirtelen gázadásra "csattant" néha. Teljesen másnak gondoltam a csattanást, de most már tudom, hogy a lendkerék volt a ludas. Ráadásul a lendkerék miatt nem lehetett néha rendesen 1-es 2-est kapcsolni, mert amiatt nem tudott rendesen kiemelni a kuplung, ha éppen úgy volt kedve (tudott billegni a váltó oldali "tömeg").  wow1

Látom akkor neked több és drágább meló volt a gépezettel. Én a generál óta mentem vele 5000km-t nekem egyenlőre hibátlan, gyönyörű a hangja és megy mint a meszes. taps (3000 km után volt olajcsere, szép tiszta olaj jött ki belőle, jó érzés, hogy így már ismerem a motor előéletét) Remélem neked is legalább ennyire gondtalan lesz a folytatás integet2
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3436 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 17:44:57 »

eljen Neked is van akkor egy jó bejáratós motorod!  eljen

Végigolvasva a listát nem egy olcsó mutatvány lehetett  wow1

Na igen. De ez a nagy meleg nem nagyon kedvez a bejáratásnak. A klíma igencsak terheli a motort...  Undecided ... de ki nem kapcsolnám a jó időt  vigyor3 A fordulatszámra azért vigyázok. Legfeljebb szétszedjük mégegyszer  falbav
Naplózva
Greg
Vendég
« Új hozzászólás #3437 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 17:59:51 »

Látom akkor neked több és drágább meló volt a gépezettel. Én a generál óta mentem vele 5000km-t nekem egyenlőre hibátlan, gyönyörű a hangja és megy mint a meszes. taps (3000 km után volt olajcsere, szép tiszta olaj jött ki belőle, jó érzés, hogy így már ismerem a motor előéletét) Remélem neked is legalább ennyire gondtalan lesz a folytatás integet2
Akkor neked is jól folytatódik.  eljen

Lehet hogy egy kicsit többe került, de legalább túlestem a kuplung lendkerék pároson is plusz szétszedés nélkül, ami remélem kibír megint annyit, mint amennyit kibírt a gyári beszerelésű.  smile
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3438 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 20:49:22 »

Akkor neked is jól folytatódik.  eljen

Lehet hogy egy kicsit többe került, de legalább túlestem a kuplung lendkerék pároson is plusz szétszedés nélkül, ami remélem kibír megint annyit, mint amennyit kibírt a gyári beszerelésű.  smile
Igen, az nekem is cserélve lett. Mi klímát és lengéscsillapítót+féltengelyeket nem bántottuk, arra írtam, h neked azért nagyobb lélegzetű móka lett. Grin
Naplózva
Bakmer
Vendég
« Új hozzászólás #3439 Dátum: 2012.07.07 szombat, 16:48:40 »

 worship Sziasztok! Segítséget kérnék,az alábbi ügyben az autómmal kapcsolatban:

3000-es fordulatszám környékén elveszíti az erejét a motor,megtorpan,80 Km/h fölé nem nagyon akar menni,hozzáteszem klímával,40 fokban,100km megtétele után.Gondoltam elővigyázatosan az akksiról levéve kitakarítom a szívócsonknál lévő gázbowden potméterét (tiszta volt),és a beáramló levegő jeladóját (koszos volt).Ezután este,lehűlt levegő mellett csak úgy repült a gép,klímával is vette a lapot.Másnap újabb 100 km után 40fokban,klímával megint jelentkezett a probléma,amikor épp előzni kellet volna,de nem tudtam,mert padlógázon megtorpant.Ezelőtt soha nem volt ilyen problémám,olajcsere,gyertyacsere volt kb fél éve.Alapjárattal semmi gond.
Ha valaki tud segíteni,mit érdemes rajta még szervíz előtt átnézni,megköszönöm! wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.07 szombat, 16:52:34 írta Bakmer » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3440 Dátum: 2012.07.07 szombat, 16:59:06 »

worship Sziasztok! Segítséget kérnék,az alábbi ügyben az autómmal kapcsolatban:

3000-es fordulatszám környékén elveszíti az erejét a motor,megtorpan,80 Km/h fölé nem nagyon akar menni,hozzáteszem klímával,40 fokban,100km megtétele után.Gondoltam elővigyázatosan az akksiról levéve kitakarítom a szívócsonknál lévő gázbowden potméterét (tiszta volt),és a beáramló levegő jeladóját (koszos volt).Ezután este,lehűlt levegő mellett csak úgy repült a gép,klímával is vette a lapot.Másnap újabb 100 km után 40fokban,klímával megint jelentkezett a probléma,amikor épp előzni kellet volna,de nem tudtam,mert padlógázon megtorpant.Ezelőtt soha nem volt ilyen problémám,olajcsere,gyertyacsere volt kb fél éve.Alapjárattal semmi gond.
Ha valaki tud segíteni,mit érdemes rajta még szervíz előtt átnézni,megköszönöm! wave

Trafó, gyújtáskábelek mikoriak, milyen gyártmányúak? Van hogy ezek csak felmelegedve okoznak problémát.
Naplózva
Bakmer
Vendég
« Új hozzászólás #3441 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:07:16 »

Trafó, gyújtáskábelek mikoriak, milyen gyártmányúak? Van hogy ezek csak felmelegedve okoznak problémát.

Szia!

Elég régiek a kábelek,gyertyacserénél nem cseréltem a kábeleket,a gyártmányát sem tudom leolvasni.A trafója még sztem a gyári. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.07 szombat, 17:15:48 írta Bakmer » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3442 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:18:40 »

Szia!

Elég régiek a kábelek,én még soha nem cseréltem,a gyártmányát sem tudom leolvasni.A trafója még sztem a gyári. vigyor3

Én akkor elsősorban erre kezdenék kutakodni, esetleg próbálj meg olcsón egy működő bontott szettet szerezni mindkettőből, vagy kölcsönkérni
valakitől, akinek ismerten jó, és letesztelni azokkal egyesével cseréve, a kábelekkel kezdve.
A rossz kábel az új / kölcsönvett trafót is károsítani tudja.

Szerk: Amúgy trafón kívülről nem látszik semmi, ha leszeded? Volt már itt olyan, hogy a műanyag az alján meg volt égve meg ilyesmi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.07 szombat, 17:20:59 írta tpmportal » Naplózva
Bakmer
Vendég
« Új hozzászólás #3443 Dátum: 2012.07.07 szombat, 18:24:01 »

Én akkor elsősorban erre kezdenék kutakodni, esetleg próbálj meg olcsón egy működő bontott szettet szerezni mindkettőből, vagy kölcsönkérni
valakitől, akinek ismerten jó, és letesztelni azokkal egyesével cseréve, a kábelekkel kezdve.
A rossz kábel az új / kölcsönvett trafót is károsítani tudja.

Szerk: Amúgy trafón kívülről nem látszik semmi, ha leszeded? Volt már itt olyan, hogy a műanyag az alján meg volt égve meg ilyesmi.

A gyújtótrafót leszedtem,nincs megégve az alja kétkomponensű szilárd ragasztója ép,sztem gyári a trafó,alig jött le.Köszi a segítséget,megpróbálom a kábeleket és a trafót,hátha ez lesz,mert diagon gondolom nem fognak találni semmit.  worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3444 Dátum: 2012.07.07 szombat, 19:18:56 »

A gyújtótrafót leszedtem,nincs megégve az alja kétkomponensű szilárd ragasztója ép,sztem gyári a trafó,alig jött le.Köszi a segítséget,megpróbálom a kábeleket és a trafót,hátha ez lesz,mert diagon gondolom nem fognak találni semmit.  worship

Azért megpróbálkozni mindenképp érdemes vele (mármint a diaggal)  wave
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #3445 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:59:20 »

Sziasztok kedves Forumozok!

Ismételten hozzátok fordulok segítségért.
Adott egy 2001-s 1,8 benzines+gázos mondi. Eddig nem votl semmi bajom, mert nem nagyon használtam a klímát.De most hogy itt a gatyarohasztó meleg, bekapcsolnám a klímámít és észrevettem, hogy nagyon meghúzza az alapjáratot.Ha bekapcsolom a klímát és ilindulok, nagyon nehezen indul meg, ill ha klímával lefékezek  le esik az alapjárat 400-ig , de gyakran le is áll a motor. gyakran előfordul, hogy ingadozik az alapjáratom.
A következőket cseréltem már ki. Alapjárati motor, maf sensor, gyertya, stb.. eddig nem vol semmi baj. Tavaj kapott egy nagy generált+stb. Kiolvastam és nagyon sok hiba kódott dobott ki, de a fent említett alkatrészek után mára csak egy maradt: (1520).
Van valami ötletetek, bárminek ürölnék.
A segítséget előre is köszönöm,
Üdv:Mondeospepe
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3446 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:12:54 »

Ismételten hozzátok fordulok segítségért.
Adott egy 2001-s 1,8 benzines+gázos mondi. Eddig nem votl semmi bajom, mert nem nagyon használtam a klímát.De most hogy itt a gatyarohasztó meleg, bekapcsolnám a klímámít és észrevettem, hogy nagyon meghúzza az alapjáratot.Ha bekapcsolom a klímát és ilindulok, nagyon nehezen indul meg, ill ha klímával lefékezek  le esik az alapjárat 400-ig , de gyakran le is áll a motor. gyakran előfordul, hogy ingadozik az alapjáratom.
A következőket cseréltem már ki. Alapjárati motor, maf sensor, gyertya, stb.. eddig nem vol semmi baj. Tavaj kapott egy nagy generált+stb. Kiolvastam és nagyon sok hiba kódott dobott ki, de a fent említett alkatrészek után mára csak egy maradt: (1520).
Van valami ötletetek, bárminek ürölnék.
A segítséget előre is köszönöm,
Üdv:Mondeospepe

Maf szenzor? Szerintem neked olyanod nincs... nálad csak MAP van. Szívócső-nyomás.
P1250 Throttle Valve Spring
Vagyis fojtószelep izéé... forrás. Talán poti? Fojtószelep-jeladó.
Az egy potenciométer. A középső lábon lehet feszültséget mérni (gombostűt szúrsz a drótba). A feszültségnek a gáz állapotától függően lineárisan kell emelkednie.
Tehát nincs gáz, mondjuk 2V, padlógáz meg 4V (csak kitaláltam a számokat). Az MKI-II-nél van erről cikk.
És, nem csabad „recsegnie” a potméternek, vagyis ugrálnia az értéknek.
Még egyet kipróbálhatsz, hogy aksi le 15 percre, és újratanítás. Ha sok mindent cseréltetek, és ezt nem csináltad meg, lehet ettől is.
A pillangószelepet kapd ki és pucold meg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3447 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:29:09 »

Sziasztok kedves Forumozok!

Ismételten hozzátok fordulok segítségért.
Adott egy 2001-s 1,8 benzines+gázos mondi. Eddig nem votl semmi bajom, mert nem nagyon használtam a klímát.De most hogy itt a gatyarohasztó meleg, bekapcsolnám a klímámít és észrevettem, hogy nagyon meghúzza az alapjáratot.Ha bekapcsolom a klímát és ilindulok, nagyon nehezen indul meg, ill ha klímával lefékezek  le esik az alapjárat 400-ig , de gyakran le is áll a motor. gyakran előfordul, hogy ingadozik az alapjáratom.
A következőket cseréltem már ki. Alapjárati motor, maf sensor, gyertya, stb.. eddig nem vol semmi baj. Tavaj kapott egy nagy generált+stb. Kiolvastam és nagyon sok hiba kódott dobott ki, de a fent említett alkatrészek után mára csak egy maradt: (1520).
Van valami ötletetek, bárminek ürölnék.
A segítséget előre is köszönöm,
Üdv:Mondeospepe

Mindkét üzemben csinálja vagy csak egyikben?
A P1520 az Intake Manifold Runner Control Circuit, az örvénylapátokat mozgató kör hibája elvileg, ami beleszól az alapjáratba is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3448 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 13:36:46 »

Mindkét üzemben csinálja vagy csak egyikben?
A P1520 az Intake Manifold Runner Control Circuit, az örvénylapátokat mozgató kör hibája elvileg, ami beleszól az alapjáratba is.

Bakker... összekevertem az 1250-et az 1520-szal  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3449 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 13:52:46 »

Bakker... összekevertem az 1250-et az 1520-szal  vigyor3

A Throttle Valve Spring elvileg fojtószelep rugó. Van olyan ami azt is nézi? Esetleg méri a rugóállandóját?  Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.