Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:27:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4657245 alkalommal)
0 Felhasználó és 230 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3450 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 14:05:38 »

A Throttle Valve Spring elvileg fojtószelep rugó. Van olyan ami azt is nézi? Esetleg méri a rugóállandóját?  Cheesy

Pedig az 1250-es az, amit írtam... lehet, hogy csak tavasszal nézi  Wink amúgy mittudomén.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #3451 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 16:17:37 »

Köszönöm mindenkinek az öteleteket. worship
Azt a 1520 hibakodú alkatrészt hol kell keresni, esetleg valaki tudja?
A szívó sor lamelláin van pozició érzékelő?Huh?Huh??
A pillangó szelepen(folytó szelepen) lévő potmétert szerda este megnézem, de ha az lenne a baj, akkor nem csak a klíma bekapcsolásakaor fullede le, hanem mindig....


Esetleg még valami?


Üdv:Mondoespepe
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3452 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 18:21:47 »

Köszönöm mindenkinek az öteleteket. worship
Azt a 1520 hibakodú alkatrészt hol kell keresni, esetleg valaki tudja?
A szívó sor lamelláin van pozició érzékelő?Huh?Huh??
A pillangó szelepen(folytó szelepen) lévő potmétert szerda este megnézem, de ha az lenne a baj, akkor nem csak a klíma bekapcsolásakaor fullede le, hanem mindig....


Esetleg még valami?


Üdv:Mondoespepe

Szerintem nem pozíciót néz, hanem hogy a működtető áramkör, ami a vákuumot nyitja rá jó-e. Alapjáraton ha gázt adsz, akkor látod, hogy
a kis gömbfej, ami a lapátokat mozgatja / mozgatná kienged és behúz, amikor visszaáll az alapjárat?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3453 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 19:25:00 »

Köszönöm mindenkinek az öteleteket. worship
Azt a 1520 hibakodú alkatrészt hol kell keresni, esetleg valaki tudja?
A szívó sor lamelláin van pozició érzékelő?Huh?Huh??
A pillangó szelepen(folytó szelepen) lévő potmétert szerda este megnézem, de ha az lenne a baj, akkor nem csak a klíma bekapcsolásakaor fullede le, hanem mindig....

Ha a pillangószelep érzékelője rossz adatot ad, akkor túl dús/szegény lesz a keverék, és gyengébb a motor. Lehet, hogy simán nincs gond, klímával igen.
De jobb a másik tipp, a szívósoros, azon indulj el inkább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3454 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 19:35:35 »

Sziasztok,

Az üzemanyagnyomás csak az üza. pumpától függ, vagy van más is a rendszerben ami szabályozza?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3455 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 20:45:08 »

Sziasztok,

Az üzemanyagnyomás csak az üza. pumpától függ, vagy van más is a rendszerben ami szabályozza?
a szűrő?! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3456 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 21:37:20 »

A nyomásszabályzó szabályozza meglepő módon.
Az MK3-asoknál ez benne van a tankban. Az SCI-nél pedig az üa szűrőben, de ott egy kicsit bonyolultabb a dolog mert van nagynyomású szivattyú is.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3457 Dátum: 2012.07.13 péntek, 10:26:29 »

A nyomásszabályzó szabályozza meglepő módon.
Az MK3-asoknál ez benne van a tankban. Az SCI-nél pedig az üa szűrőben, de ott egy kicsit bonyolultabb a dolog mert van nagynyomású szivattyú is.

Biztos, hogy az mk3-nál a tankban van? Mert ez a motornál szokott lenni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3458 Dátum: 2012.07.13 péntek, 13:37:58 »

Biztos, hogy az mk3-nál a tankban van? Mert ez a motornál szokott lenni.

A közös cső végén, amiben az injektorok vannak.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3459 Dátum: 2012.07.13 péntek, 16:41:14 »

A közös cső végén, amiben az injektorok vannak.

Hát ez az...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3460 Dátum: 2012.07.13 péntek, 17:13:44 »

Köszönöm a válaszokat. A jelenség a következő, alapjáraton megvan a kb 3,7 bar nyomás fordulaton meg leesik 2 alá terheletlenül is, ami érdekes h csak ebben a melegben csinálja. Szerintetek akkor mit kell cserélni pumpát vagy nyomás szabályzót?
A nyomásszabályzó szabályozza meglepő módon.
Az MK3-asoknál ez benne van a tankban. Az SCI-nél pedig az üa szűrőben, de ott egy kicsit bonyolultabb a dolog mert van nagynyomású szivattyú is.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3461 Dátum: 2012.07.13 péntek, 18:54:29 »

Hát ez az...

Na kicsit megpróbáltam utánajárni, úgy néz ki, hogy az a szabályzónak kinéző dolog ezeken a motorokon egy csillapító, ami az injektorok
miatti üzemanyag-pulzálást csökkenti a csőben. A nyomásszabályzó eszerint valóban a pumpa-egységben van, jó eséllyel nem is
cserélhető, csak az egész cucc. Volt valamikor egy pumpa-módosítás a gyártás során, és gyári előírás szerint, ha gond van a nyomással,
akkor az egész cserélendő az új cuccra.

Mondjuk én elsőnek egy szűrő-cserével próbálkoznék.
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3462 Dátum: 2012.07.13 péntek, 18:58:25 »

Szűrőt már cseréltem, sajnos nem változott azzal semmi  Sad.
Na kicsit megpróbáltam utánajárni, úgy néz ki, hogy az a szabályzónak kinéző dolog ezeken a motorokon egy csillapító, ami az injektorok
miatti üzemanyag-pulzálást csökkenti a csőben. A nyomásszabályzó eszerint valóban a pumpa-egységben van, jó eséllyel nem is
cserélhető, csak az egész cucc. Volt valamikor egy pumpa-módosítás a gyártás során, és gyári előírás szerint, ha gond van a nyomással,
akkor az egész cserélendő az új cuccra.

Mondjuk én elsőnek egy szűrő-cserével próbálkoznék.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3463 Dátum: 2012.07.13 péntek, 19:29:18 »

Szűrőt már cseréltem, sajnos nem változott azzal semmi  Sad.

Amúgy okoz hibajelenséget az alacsony nyomás? Pl nehéz indulás, vagy gyenge teljesítmény, ilyesmi?
Esetleg lehet ellenőrizni elektromos csatlakozókat a pumpán, hogy nincsenek-e elkoszolódva (mondjuk ez egy tank le művelet úgy tudom),
a testet leellenőrizni, amit a pumpa kap.

http://www.talkford.com/topic/158036-common-problems-with-the-4-cylinder-engine/page__st__20#entry1893361
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3464 Dátum: 2012.07.13 péntek, 20:09:35 »

Ha negyed alatt van a tank be sem indul néha csak ha öntök bele pár liter benzint, fél gázzal jobban megy mint padló gázon, illetve már kettesben sem forog ki rendesen, ha sokat megyek a végén már van mikor meg kellett állnom mert hiába adtam gázt csak lassult. Az elektromos csatlakozót már néztem, ahhoz nem kell levenni a tankot, mert van egy szerelő nyílás az ülés alatt, persze akkora nincs, hogy magát a pumpát ki lehessen venni  falbav
Amúgy okoz hibajelenséget az alacsony nyomás? Pl nehéz indulás, vagy gyenge teljesítmény, ilyesmi?
Esetleg lehet ellenőrizni elektromos csatlakozókat a pumpán, hogy nincsenek-e elkoszolódva (mondjuk ez egy tank le művelet úgy tudom),
a testet leellenőrizni, amit a pumpa kap.

http://www.talkford.com/topic/158036-common-problems-with-the-4-cylinder-engine/page__st__20#entry1893361
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3465 Dátum: 2012.07.13 péntek, 20:13:20 »

Köszi, a linket, így elolvasva lehet nekem is ez a problémám, akkor lehet pumpa vásárlás előtt megpróbálkozom ezzel.
Amúgy okoz hibajelenséget az alacsony nyomás? Pl nehéz indulás, vagy gyenge teljesítmény, ilyesmi?
Esetleg lehet ellenőrizni elektromos csatlakozókat a pumpán, hogy nincsenek-e elkoszolódva (mondjuk ez egy tank le művelet úgy tudom),
a testet leellenőrizni, amit a pumpa kap.

http://www.talkford.com/topic/158036-common-problems-with-the-4-cylinder-engine/page__st__20#entry1893361
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3466 Dátum: 2012.07.13 péntek, 20:18:02 »

Köszi, a linket, így elolvasva lehet nekem is ez a problémám, akkor lehet pumpa vásárlás előtt megpróbálkozom ezzel.

Nincs mit, majd írd meg mit találtál!
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #3467 Dátum: 2012.07.14 szombat, 20:32:04 »

Szűrőt már cseréltem, sajnos nem változott azzal semmi  Sad.

A tankba is van egy szűrő a szivattyú előtt. Nekem az olyan koszos volt hogy nem lehetett látni, hogy fehér színű. Nekem is volt ilyen problémám, hogy nem bírt menni csak 130-at meg országúton amikor mentem elkezdett lassulni addig, hogy le kellett állítanom, újraindítottam rögtön és ment tovább.Ford szervizben rárakták gépre azt írta ki, hogy az egyes henger keverékszegény. Szivattyút akartak cseréltetni de nem mentem bele. kértem kölcsön ismerősömtől egy szivattyút, azzal is csinálta ugyan ezt. Kicserélték gyertya trafó kábelt gyárira. ugyan úgy csinálta. Aztán jártam vele így fél évig és egyszer kicseréltem ismerősöm Ford Ka autójából a gyertyákat. Beletettem azokat a gyertyákat és jó lett. Utána elmentem a Ford szervizbe vettem 4 gyári gyertyát és azóta jó. Ugyhogy nekem a gyertya volt a ludas.
Naplózva
Bakmer
Vendég
« Új hozzászólás #3468 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 14:34:18 »

Azért megpróbálkozni mindenképp érdemes vele (mármint a diaggal)  wave
worship
Diagra még nem vittem,egyenlőre nem akarok ezért fizetni,de megpróbáltam a tisztítást,és úgy tűnik megoldódott a probléma,a mai napon letekert 100km után sem torpant,persze nem volt olyan meleg,de padlógázon sem rakoncátlankodott.Az alábbi tisztításokat végeztem el,akksi levétele után:pillangószelep potméter (folytószelep állás érzékelő),pillangószelep,alapjárati vezérlőszelep,EGR szelep (csak a mágnesszelep elektronika),szívócső nyomás érzékelő,aktív szénszűrő mágnesszelep és gumicsövei (EGR mögött),új bilincsek ahová kellett.  smile
Köszönet!  worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3469 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 14:42:03 »

worship
Diagra még nem vittem,egyenlőre nem akarok ezért fizetni,de megpróbáltam a tisztítást,és úgy tűnik megoldódott a probléma,a mai napon letekert 100km után sem torpant,persze nem volt olyan meleg,de padlógázon sem rakoncátlankodott.Az alábbi tisztításokat végeztem el,akksi levétele után:pillangószelep potméter (folytószelep állás érzékelő),pillangószelep,alapjárati vezérlőszelep,EGR szelep (csak a mágnesszelep elektronika),szívócső nyomás érzékelő,aktív szénszűrő mágnesszelep és gumicsövei (EGR mögött),új bilincsek ahová kellett.  smile
Köszönet!  worship

 eljen
Bár olvasva a listát csak vakarom a fejem, hogy ezek közül melyik okozhat a leírthoz hasonló problémát pl padlógáznál melegben.  Huh?
Naplózva
mondeo1
Vendég
« Új hozzászólás #3470 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 15:12:01 »

Tavasszal a szívósorból eltávolításra kerültek a lamellák. Azóta viszont melegen az alapjárat 600 fordulat környékén van. Nem lassú ez egy kissé? Mi tegyek vele, hogy vissza álljon a jó értékre? Hidegen érdekes csörgő hangot hallani (főképpen indításnál), de melegen ez szinte nem hallatszik.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3471 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 20:50:36 »

Tavasszal a szívósorból eltávolításra kerültek a lamellák. Azóta viszont melegen az alapjárat 600 fordulat környékén van. Nem lassú ez egy kissé? Mi tegyek vele, hogy vissza álljon a jó értékre? Hidegen érdekes csörgő hangot hallani (főképpen indításnál), de melegen ez szinte nem hallatszik.

Műszerteszttel / diagnosztikai műszerrel nézve is 600 környékén van az alapjárat? Kicsit lassúnak tűnik, 750 környékén kéne lennie (talán 720).
Milyen évjáratú az autó?

Csörgő hang elmúlik valamitől? Kinyomott kuplungtól, gázra ráleheléstől?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3472 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 23:09:08 »

A közös cső végén, amiben az injektorok vannak.
Az MK3 benzinesekben (kivéve az SCI-t) a tankban van az üzemanyagellátóban, higgyétek el. Tudom mert mi gyártottuk az üa. ellátót és a nyomásszabályzót is a fehérvári Visteonban.  Wink
Az 1.8, 2.0-soknak 3.8 bar, a 2.5 literesnek 4.5 bar a rendszer nyomása.
Amit a rail-en láttok, az inkább egy damper és bár hasonlóan néz ki, nem a nyomást szabályozza, hanem a pulzációt csökkenti.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3473 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 23:34:07 »

Már látom, hogy feleslegesen győzködtem a kétkedőket, és hamarabb válaszoltam, mint, hogy végigolvassam a hozzászólásokat.

A rendszernyomás alapjáraton a legnagyobb: ilyenkor a pumpa által szállított benzin szinte teljes mértékben átáramlik a nyomásszabályzón, mivel az injektorok alig nyitnak. A nyomásszabályzó áteresztése véges ezért a rendszerben felmegy a nyomás a szabályozási szint tetejére. Ez mondjuk 3.8 bar fölött kicsivel.
Az 1.8-as pumpához ezért kell 1.8-as szabályzó is. Ha valaki V6-os szivattyút tesz egy 1.8-as nyomásszabályzó elé akkor állandóan rengeteg benzin fog visszafolyni a szabályzóba, ami kis fogyasztás mellett végső soron megnövekedett üa nyomást eredményez. A PCM persze tudja kis mértékben szabályozni a befecskendezett mennyiséget az injektorok nyitási idejének változtatásával, de alapvetés, hogy nagyobb nyomás adott idő alatt nagyobb mennyiséget juttat be. Ez egy szint fölött kezelhetetlen kis és nagy nyomás esetén egyaránt és vagy elszegényedik vagy feldúsul a keverék.

Ha valaki tud mérni üa nyomást a railen az nagy segítség. Alapjáraton legyen 3.8 bar körül és emelt üresjáraton se szabad 3.5 alá esnie. Érdemes ilyenkor a nyomástartást is ellenőrizni. Leállított motornál is meg kell tartani kb 3 bar nyomást 10 perc múlva.

A gyenge teljesítménynek sok oka lehet de ha az üzemanyag ellátóban kell keresni, akkor én a pumpára vagy a rajta lévő előtét-szűrőre gyanakodnék. A nyomásszabályzó is el tud romlani, de az, hogy emelt fordulaton leesik a nyomás 2 bar alá az inkább arra utal, hogy a szivattyú nem győzi az injektorokon fogyó benzint pótolni.
Tankot le kell szedni, üzemanyag ellátót ki kell szerelni és megnézni a belsejét.
- Vezetékek és csatlakozók, épek, égés nyom ne legyen sehol.
- műanyag szűrő a pumpa alján ne legyen láthatóan eltömődve. Ha nagyon el vannak tömődve a pórusai akkor low-budget megoldásként érdemes fordított irányban átmosni (pumpáról le, és a tiszta fele felől amivel tudod átöblíteni, átfújni. A koszos fele felől nem passzírozzuk jobban bele a koszt)


« Utoljára szerkesztve: 2012.07.15 vasárnap, 23:36:53 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3474 Dátum: 2012.07.15 vasárnap, 23:41:16 »

Köszönöm a válaszokat. A jelenség a következő, alapjáraton megvan a kb 3,7 bar nyomás fordulaton meg leesik 2 alá terheletlenül is, ami érdekes h csak ebben a melegben csinálja. Szerintetek akkor mit kell cserélni pumpát vagy nyomás szabályzót?
A Visteon gyárt pumpát és nyomásszabályzót is szervizre a Fordnak. Ahogy gyárt komplett üzemanyag ellátót és külön szintjelzőt is. A kérdés, hogy ezek elérhetők-e a szervizben...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3475 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 00:15:15 »

Már látom, hogy feleslegesen győzködtem a kétkedőket, és hamarabb válaszoltam, mint, hogy végigolvassam a hozzászólásokat.

A rendszernyomás alapjáraton a legnagyobb: ilyenkor a pumpa által szállított benzin szinte teljes mértékben átáramlik a nyomásszabályzón, mivel az injektorok alig nyitnak. A nyomásszabályzó áteresztése véges ezért a rendszerben felmegy a nyomás a szabályozási szint tetejére. Ez mondjuk 3.8 bar fölött kicsivel.
Az 1.8-as pumpához ezért kell 1.8-as szabályzó is. Ha valaki V6-os szivattyút tesz egy 1.8-as nyomásszabályzó elé akkor állandóan rengeteg benzin fog visszafolyni a szabályzóba, ami kis fogyasztás mellett végső soron megnövekedett üa nyomást eredményez. A PCM persze tudja kis mértékben szabályozni a befecskendezett mennyiséget az injektorok nyitási idejének változtatásával, de alapvetés, hogy nagyobb nyomás adott idő alatt nagyobb mennyiséget juttat be. Ez egy szint fölött kezelhetetlen kis és nagy nyomás esetén egyaránt és vagy elszegényedik vagy feldúsul a keverék.

Ha valaki tud mérni üa nyomást a railen az nagy segítség. Alapjáraton legyen 3.8 bar körül és emelt üresjáraton se szabad 3.5 alá esnie. Érdemes ilyenkor a nyomástartást is ellenőrizni. Leállított motornál is meg kell tartani kb 3 bar nyomást 10 perc múlva.

A gyenge teljesítménynek sok oka lehet de ha az üzemanyag ellátóban kell keresni, akkor én a pumpára vagy a rajta lévő előtét-szűrőre gyanakodnék. A nyomásszabályzó is el tud romlani, de az, hogy emelt fordulaton leesik a nyomás 2 bar alá az inkább arra utal, hogy a szivattyú nem győzi az injektorokon fogyó benzint pótolni.
Tankot le kell szedni, üzemanyag ellátót ki kell szerelni és megnézni a belsejét.
- Vezetékek és csatlakozók, épek, égés nyom ne legyen sehol.
- műanyag szűrő a pumpa alján ne legyen láthatóan eltömődve. Ha nagyon el vannak tömődve a pórusai akkor low-budget megoldásként érdemes fordított irányban átmosni (pumpáról le, és a tiszta fele felől amivel tudod átöblíteni, átfújni. A koszos fele felől nem passzírozzuk jobban bele a koszt)



Még egy lehetséges hibaok a "jet pump" eldugulása. Ez felel azért, hogy a pumpa szívónyílása körül mindig legyen elegendő benzin a kis tartályban. Ez kell ahhoz, hogy alacsony szint mellett, bármilyen elképzelhető dőlészögben is legyen sok benzin a működéshez. Ha ez eldugul akkor a kis tartályt csak a tankban lévő folyadékoszlop látja el.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3476 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 10:03:25 »

Már látom, hogy feleslegesen győzködtem a kétkedőket, és hamarabb válaszoltam, mint, hogy végigolvassam a hozzászólásokat.

A rendszernyomás alapjáraton a legnagyobb: ilyenkor a pumpa által szállított benzin szinte teljes mértékben átáramlik a nyomásszabályzón, mivel az injektorok alig nyitnak. A nyomásszabályzó áteresztése véges ezért a rendszerben felmegy a nyomás a szabályozási szint tetejére. Ez mondjuk 3.8 bar fölött kicsivel.
Az 1.8-as pumpához ezért kell 1.8-as szabályzó is. Ha valaki V6-os szivattyút tesz egy 1.8-as nyomásszabályzó elé akkor állandóan rengeteg benzin fog visszafolyni a szabályzóba, ami kis fogyasztás mellett végső soron megnövekedett üa nyomást eredményez. A PCM persze tudja kis mértékben szabályozni a befecskendezett mennyiséget az injektorok nyitási idejének változtatásával, de alapvetés, hogy nagyobb nyomás adott idő alatt nagyobb mennyiséget juttat be. Ez egy szint fölött kezelhetetlen kis és nagy nyomás esetén egyaránt és vagy elszegényedik vagy feldúsul a keverék.

Ha valaki tud mérni üa nyomást a railen az nagy segítség. Alapjáraton legyen 3.8 bar körül és emelt üresjáraton se szabad 3.5 alá esnie. Érdemes ilyenkor a nyomástartást is ellenőrizni. Leállított motornál is meg kell tartani kb 3 bar nyomást 10 perc múlva.

A gyenge teljesítménynek sok oka lehet de ha az üzemanyag ellátóban kell keresni, akkor én a pumpára vagy a rajta lévő előtét-szűrőre gyanakodnék. A nyomásszabályzó is el tud romlani, de az, hogy emelt fordulaton leesik a nyomás 2 bar alá az inkább arra utal, hogy a szivattyú nem győzi az injektorokon fogyó benzint pótolni.
Tankot le kell szedni, üzemanyag ellátót ki kell szerelni és megnézni a belsejét.
- Vezetékek és csatlakozók, épek, égés nyom ne legyen sehol.
- műanyag szűrő a pumpa alján ne legyen láthatóan eltömődve. Ha nagyon el vannak tömődve a pórusai akkor low-budget megoldásként érdemes fordított irányban átmosni (pumpáról le, és a tiszta fele felől amivel tudod átöblíteni, átfújni. A koszos fele felől nem passzírozzuk jobban bele a koszt)




Igen, utána én is utánanéztem egy kicsit.
Amúgy FAQ-ban biztos jól mutatna egy magyarázat ezekről a hibalehetőségekről  eljen
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3477 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 14:43:30 »

Igen, utána én is utánanéztem egy kicsit.
Amúgy FAQ-ban biztos jól mutatna egy magyarázat ezekről a hibalehetőségekről  eljen
ha valaki megirja,szívesen felteszem az faqba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sörhas
Vendég
« Új hozzászólás #3478 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 16:57:03 »

Esetleg a Szeszka féle szívósor belezés leírása megvan valakinek? Esetleg más leírás?

Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.16 hétfő, 17:05:44 írta Sörhas » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3479 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 19:11:35 »

Sziasztok!

Új jelenséget produkált a motor ma (2.0 benzin). Megyek-mendegélek, minden szép, süt a nap, csicseregnek a madarak, mindenki boldog (én is). Kb. 130km mendegélés után leérek Szolnokra, megállok egy piros lámpánál és a motor őrült rángásba kezd alapjáraton. Olyan mintha kihagyna a gyújtás, de csak egy pillanatra. A fordulat mérő vagy leesik vagy nem, de a motor annyira beremeg egy pillanatra, hogy az egész kasztnit berázza. Hű ennek a fele sem tréfa - gondoltam én, miközben a vérnyomásom heves emelkedésbe kezdett. Alapjáraton (D-be rakva) 2 másodpercenként jött egy rángás.
Közben zöldet kaptam, de a nagy meglepetésemre az autó elindult. Kicsit kockásan, de elindult.
Utána folytattam az utamat még vagy 250km erejéig és a következőt állapítottam meg:
- a motor alapjáraton rángat, 1-2 másodpercenkét (N-ben nem annyira, D-ben jobban, ha D is és légkondi is, akkor elviselhetetlenül)
- elinduláskor kockásan indul mint az egynapos tanulóvezető
- stabil 1500 és 2000-es közötti fordulaton közlekedni nem lehet vele, mert közben rángat
- 2000 felett szépen kisimul és semmi gond nincs
- padlógázas gyorsítások pont úgy működnek mint eddig, ha pörgetem megy és erő is van benne (legalábbis valami amit az egyszerűség kedvéért hívjunk erőnek)
- néha viszont tök jó, van amikor percekig atomstabil alapjárata van (milyen stabil egy atom?)

Szóval ehhez mi kell? Elég a véknyabbik buksza vagy a vastagabbik kell?

Rákerestem itt a topicban és látom, hogy a motor rángatásos napkitörés sokakat elért, de hiába olvasgattam nem lettem okosabb.
A szívócsőben levő torlólapátok már nálam nem léteznek.
Van olyan ELM kütyüm és Torque progim, szerintük nincs hibakód a computerben.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.16 hétfő, 19:17:21 írta KIZS » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3480 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 20:13:21 »

Sziasztok!

Új jelenséget produkált a motor ma (2.0 benzin)...

Asszem meg is van. Az egyik henger (szemből a bal szélső) pipáját csak a gravitáció tartotta a helyén, ráadásul a gyertya is kissé lazán volt a helyén és az elektródája is teljesen elfogyott már.
Ezek már egyenként is elegendő indokok a lent leírt jelenséghez szerintem.
Szóval holnap megyek veszek bele új gyertyákat...

Amikor visszanyomtam a gyertyapipát, akkor úgy tűnt mintha megszűnne a rángatásos jelenség. Csak ahogy elengedtem a pipa rugóként ugrott le a helyéről. De ezt a problémát holnapra hagytam.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3481 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 20:47:06 »

...
Szóval holnap megyek veszek bele új gyertyákat...
...

Még olcsóbb a történet, mert rájöttem, hogy gyertyának semmi baja, csak megzavart, hogy az alsó elektródája csúcsos. Megnéztem a neten és már új korában is csúcsos. A hézag is rendben volt (1mm), úgyhogy visszatekertem rendesen, meg rádugtam a pipát rendesen és most tünetmentes az autó.
Ennyi volt mára ez kis rövid Mondeo saga. Szolgáljon mindenki okulására  Wink

Mondjuk minimum 15 ezer km óta ki se nyitottam a géptetőt, szóval elég jól elvolt a gravitációs gyertyapipával a gép.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.16 hétfő, 20:49:54 írta KIZS » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3482 Dátum: 2012.07.17 kedd, 05:22:44 »

Még olcsóbb a történet, mert rájöttem, hogy gyertyának semmi baja, csak megzavart, hogy az alsó elektródája csúcsos. Megnéztem a neten és már új korában is csúcsos. A hézag is rendben volt (1mm), úgyhogy visszatekertem rendesen, meg rádugtam a pipát rendesen és most tünetmentes az autó.
Ennyi volt mára ez kis rövid Mondeo saga. Szolgáljon mindenki okulására  Wink

Mondjuk minimum 15 ezer km óta ki se nyitottam a géptetőt, szóval elég jól elvolt a gravitációs gyertyapipával a gép.

 eljen
Azért konstruktív kritikaként engedd meg, hogy kicsit gyakoribb olaj-, víz-, egyéb folyadék-ellenőrzést ajánljak.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3483 Dátum: 2012.07.17 kedd, 10:40:57 »

Még olcsóbb a történet, mert rájöttem, hogy gyertyának semmi baja, csak megzavart, hogy az alsó elektródája csúcsos. Megnéztem a neten és már új korában is csúcsos. A hézag is rendben volt (1mm), úgyhogy visszatekertem rendesen, meg rádugtam a pipát rendesen és most tünetmentes az autó.
Ennyi volt mára ez kis rövid Mondeo saga. Szolgáljon mindenki okulására  Wink

Mondjuk minimum 15 ezer km óta ki se nyitottam a géptetőt, szóval elég jól elvolt a gravitációs gyertyapipával a gép.
a gyári gyertyák platinium vagy iridium vagy valami hasonlóak és 60ekm-ként kell cserélni, elkopni nem kophatnak el, a hézag pedig 1.3mm a könyv szerint
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3484 Dátum: 2012.07.18 szerda, 18:26:53 »

Leszenvedtem a kocsiról a tankot, a betöltő lecsatlakoztatását volt a legnehezebb leszerelni. Sajnos a pumpa szűrői nem voltak különösebben piszkosak és a csatlakozók sem korrodáltak, szóval rendeltem egy új pumpát, elvileg pénteken be is rakom, remélem megoldja a problémát.
Néhány kép a pumpáról:






Már látom, hogy feleslegesen győzködtem a kétkedőket, és hamarabb válaszoltam, mint, hogy végigolvassam a hozzászólásokat.

A rendszernyomás alapjáraton a legnagyobb: ilyenkor a pumpa által szállított benzin szinte teljes mértékben átáramlik a nyomásszabályzón, mivel az injektorok alig nyitnak. A nyomásszabályzó áteresztése véges ezért a rendszerben felmegy a nyomás a szabályozási szint tetejére. Ez mondjuk 3.8 bar fölött kicsivel.
Az 1.8-as pumpához ezért kell 1.8-as szabályzó is. Ha valaki V6-os szivattyút tesz egy 1.8-as nyomásszabályzó elé akkor állandóan rengeteg benzin fog visszafolyni a szabályzóba, ami kis fogyasztás mellett végső soron megnövekedett üa nyomást eredményez. A PCM persze tudja kis mértékben szabályozni a befecskendezett mennyiséget az injektorok nyitási idejének változtatásával, de alapvetés, hogy nagyobb nyomás adott idő alatt nagyobb mennyiséget juttat be. Ez egy szint fölött kezelhetetlen kis és nagy nyomás esetén egyaránt és vagy elszegényedik vagy feldúsul a keverék.

Ha valaki tud mérni üa nyomást a railen az nagy segítség. Alapjáraton legyen 3.8 bar körül és emelt üresjáraton se szabad 3.5 alá esnie. Érdemes ilyenkor a nyomástartást is ellenőrizni. Leállított motornál is meg kell tartani kb 3 bar nyomást 10 perc múlva.

A gyenge teljesítménynek sok oka lehet de ha az üzemanyag ellátóban kell keresni, akkor én a pumpára vagy a rajta lévő előtét-szűrőre gyanakodnék. A nyomásszabályzó is el tud romlani, de az, hogy emelt fordulaton leesik a nyomás 2 bar alá az inkább arra utal, hogy a szivattyú nem győzi az injektorokon fogyó benzint pótolni.
Tankot le kell szedni, üzemanyag ellátót ki kell szerelni és megnézni a belsejét.
- Vezetékek és csatlakozók, épek, égés nyom ne legyen sehol.
- műanyag szűrő a pumpa alján ne legyen láthatóan eltömődve. Ha nagyon el vannak tömődve a pórusai akkor low-budget megoldásként érdemes fordított irányban átmosni (pumpáról le, és a tiszta fele felől amivel tudod átöblíteni, átfújni. A koszos fele felől nem passzírozzuk jobban bele a koszt)



« Utoljára szerkesztve: 2012.07.18 szerda, 18:28:31 írta Tbandee » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3485 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 09:20:12 »

Olvasgattam angol fórumot, és találtam egy beírást egy moderátortól, ami lehet megmagyarázza, hogy miért ilyen drága a benzines termosztát, illetve, hogy miért volt valakinek
túlmelegedése, ami gázra lépésre megszűnt, meg azt, is, amikor írta valaki, hogy a szerelője mondta neki, hogy van benne valami elektromos kütyü, ami  a nyitást befolyásolja:

"if your driving & you plant the gas pedal down hard then its normal to see the temp reading drop some as that will the electronic part of the thermostat ( the bit that makes it so ruddy costly ) kicking in & forcing the thermostat open to pre-empt the expected rise in engine temperature thats to come ( it does this as the engines run so hot & close to the danger zone temperatures that if left to get hot enough for the stat to open normally the engine may be damaged etc )"
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #3486 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 18:43:36 »

Leszenvedtem a kocsiról a tankot, a betöltő lecsatlakoztatását volt a legnehezebb leszerelni. Sajnos a pumpa szűrői nem voltak különösebben piszkosak és a csatlakozók sem korrodáltak, szóval rendeltem egy új pumpát, elvileg pénteken be is rakom, remélem megoldja a problémát.
Néhány kép a pumpáról:

A szűrő elég koszos szerintem ami a pumpán van. Én tömény domestosba tettem bele és szépen kiázott.
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3487 Dátum: 2012.07.20 péntek, 19:35:26 »

Megjött az új pumpa betettem, és az autó ismét jól működik, remélem így is marad. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Leszenvedtem a kocsiról a tankot, a betöltő lecsatlakoztatását volt a legnehezebb leszerelni. Sajnos a pumpa szűrői nem voltak különösebben piszkosak és a csatlakozók sem korrodáltak, szóval rendeltem egy új pumpát, elvileg pénteken be is rakom, remélem megoldja a problémát.
Néhány kép a pumpáról:

A szűrő elég koszos szerintem ami a pumpán van. Én tömény domestosba tettem bele és szépen kiázott.
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #3488 Dátum: 2012.07.21 szombat, 10:38:59 »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hátha tud valaki segíteni.
Már biztosan sokan tudjátok, hogy vannak problémák az alapjáratommal. Sokan modták, hogy lehet, hogy a folytószelep potméter a hibás, szereztem egy szmra azonosat, de a régi és az új értéke teljesen más. Valaki megtudná mondani, hogy mi a jó érték.
Régi 2,66-5,68 KOhm
Új1,50-4,71 KOhm

Meyik érték a jó?

A segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv:Mondeospepe
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3489 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 01:26:24 »

Megjött az új pumpa betettem, és az autó ismét jól működik, remélem így is marad. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Mit értesz pumpa alatt? A komplett műanyag-házas cumót vagy a fémházas szivattyút?

Ha a komplett ellátó rendszert cserélted akkor már sose tudjuk meg mi volt a konkrét hibaok: lehetett szivattyú, jet pumpa, szűrő-eldugulás...

Mindenesetre örülök, hogy megoldódott a problémád  wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3490 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 09:34:31 »

A komplett műanyag-házas cumó lett cserélve csak a pumpa lett volna 23 ezer, az egészet meg oda adták 28 ezerért,
úgy voltam vele, ezen ne múljon, akkor legyen új az egész, mert a szintjelző is többet mutatott mindig.
Mit értesz pumpa alatt? A komplett műanyag-házas cumót vagy a fémházas szivattyút?

Ha a komplett ellátó rendszert cserélted akkor már sose tudjuk meg mi volt a konkrét hibaok: lehetett szivattyú, jet pumpa, szűrő-eldugulás...

Mindenesetre örülök, hogy megoldódott a problémád  wave
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3491 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 10:46:15 »

A komplett műanyag-házas cumó lett cserélve csak a pumpa lett volna 23 ezer, az egészet meg oda adták 28 ezerért,
úgy voltam vele, ezen ne múljon, akkor legyen új az egész, mert a szintjelző is többet mutatott mindig.

Előtte volt olyan gondod, hogy néha nem akart indulni csak sok köszörülésre / második próbálkozásra? Ha volt, akkor ez megszűnt?
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3492 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 11:09:38 »

Csak akkor mikor kevés volt benne a benzin, ha több mint félig volt a tank akkor jól indult. Most alacsony szintnél is jól indult, szóval megszűnt.
Ha a pumpára gyanakszol akkor méress először benzin nyomást, hogy megvan-e a kb 3,8 bar indítózáskor, mert ha igen akkor
más a baj.
Előtte volt olyan gondod, hogy néha nem akart indulni csak sok köszörülésre / második próbálkozásra? Ha volt, akkor ez megszűnt?
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #3493 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 11:16:11 »

Szia,

A fordwiki szerint: 0,5-3,5 KOhm között kellene lennie: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Throttle_Position_Sensor
Lehet meg kellene próbálnod a volt mérős módszert is.
Amúgy nálam ha lehúzom a TPS csatlakozót akkor sem változik az alapjárat.
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hátha tud valaki segíteni.
Már biztosan sokan tudjátok, hogy vannak problémák az alapjáratommal. Sokan modták, hogy lehet, hogy a folytószelep potméter a hibás, szereztem egy szmra azonosat, de a régi és az új értéke teljesen más. Valaki megtudná mondani, hogy mi a jó érték.
Régi 2,66-5,68 KOhm
Új1,50-4,71 KOhm

Meyik érték a jó?

A segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv:Mondeospepe
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3494 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 12:18:00 »

Csak akkor mikor kevés volt benne a benzin, ha több mint félig volt a tank akkor jól indult. Most alacsony szintnél is jól indult, szóval megszűnt.
Ha a pumpára gyanakszol akkor méress először benzin nyomást, hogy megvan-e a kb 3,8 bar indítózáskor, mert ha igen akkor
más a baj.

Nem gyanakszom még semmire, csak már olyan sokan írták itt ezt a problémát, és gondoltam hátha esetleg pumpa-gyengélkedésnek az előjele. Új
pumpával amúgy milyen nyomásértékeket kapsz emelt fordulatszámon (ha mértétek)?
Naplózva
rugovich
Vendég
« Új hozzászólás #3495 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 17:58:44 »

sziasztok!

nem tudnátok ajánlani egy olcsó helyet, "jó" minőségű bontót ahol tudnék szerezni egy katalizátort? 2001-es 2.0i ghia mondeo-hoz! vagy ha van valakinek szóljon! :-) köszike
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3496 Dátum: 2012.07.24 kedd, 00:50:37 »

Előtte volt olyan gondod, hogy néha nem akart indulni csak sok köszörülésre / második próbálkozásra? Ha volt, akkor ez megszűnt?
Erre is van tippem, hogy mitől van.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3497 Dátum: 2012.07.24 kedd, 02:51:18 »

Erre is van tippem, hogy mitől van.

És mi az a tipp? vigyor3

Nekem is van. Ha minden igaz van egy szelep a motor tetején, ami akadályozza az üzemanyag visszafolyását. Szerintem az sz@rakodik amikor indítási gond van...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3498 Dátum: 2012.07.24 kedd, 09:03:36 »

Szívósor-belezés leírással, képekkel, ha érdekel valakit: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3499 Dátum: 2012.07.24 kedd, 19:11:26 »

Szívósor-belezés leírással, képekkel, ha érdekel valakit: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/
És be is tettem a linket egy aprócska cikkbe az faq-ba! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.093 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.