Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:08:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652478 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2013.02.22 péntek, 19:58:43 »

Szia!
131.000 km lefutása után ovál? Ennél azért többet bírnak. Mondom az én mondim adatait: 370.000 km valós futás, magam vettem a szalonban s nincs sem lánc probléma, sem lendítőkerék, sem szívósori bajom.

 taps

Az autódról írhatnál az aláírásodba.  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:01:03 »

Na akkor ezt úgy nevezik, hogy hordós-ra kopott a henger. Nem ovális!
Ez lehet simán kenési elégtelenség vagy túlmelegedés miatti dugattyú megszorulás...stb.

Ez viszont minden márkánál, minden autónál elő tud fordulni. Szóval nem Mondeo sajátosság.
Nem tudom, csak azt, hogy 1.8-akról hallottam sokról, hogy ugyanezzel küzdenek és nagyon kelendőek a bontott 1.8-as motorok.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:03:42 »

Szia!
131.000 km lefutása után ovál? Ennél azért többet bírnak. Mondom az én mondim adatait: 370.000 km valós futás, magam vettem a szalonban s nincs sem lánc probléma, sem lendítőkerék, sem szívósori bajom.
Mint tudjuk, az órának nem feltétlenül kell hinni, de bármi lehet. Előéletét sajnos nem ismerem, lehet megfőzték, lehet valami szemét olajjal ment olajcsere nélkül, stb. Egész más, hogy Te ismered az autód előéletét, törődsz vele rendesen. wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:19:33 »

Nem tudom, csak azt, hogy 1.8-akról hallottam sokról, hogy ugyanezzel küzdenek és nagyon kelendőek a bontott 1.8-as motorok.

Én is 1.8-asokról hallottam.
De mondom, ez minden nem rendeltetésszerűen használt motornál előfordulhat.  Cool

Lehet az 1.8-as gyengesége miatt jobban taposták őket, akár hidegen is..... hogy mozgassa a nagy tömeget és az a motor kevés lehetett.....lehetséges ez is, de más is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:23:01 »

Mint tudjuk, az órának nem feltétlenül kell hinni, de bármi lehet. Előéletét sajnos nem ismerem, lehet megfőzték, lehet valami szemét olajjal ment olajcsere nélkül, stb. Egész más, hogy Te ismered az autód előéletét, törődsz vele rendesen. wave

Látod, nekem ez volt a fontos amiért kintről hoztam inkább, mint bizonytalan múlttal rendelkező itthonit vettem volna.

1 tulajos, nyugdíjas bácsi....évente 20e km.... minden szervizelve, vezetve...törés és sérülésmentes, a kezelésibe minden meg címkézve a könyv oldalán, kiemelővel kihúzva a fontos dolgok..... rettentő pedáns volt a bácsi. Olyan a kocsi belűl, mint az új. Hangtalan a motor.... minden überf@sza!
Remélem sokáig így is marad!  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:27:38 »

Látod, nekem ez volt a fontos amiért kintről hoztam inkább, mint bizonytalan múlttal rendelkező itthonit vettem volna.

1 tulajos, nyugdíjas bácsi....évente 20e km.... minden szervizelve, vezetve...törés és sérülésmentes, a kezelésibe minden meg címkézve a könyv oldalán, kiemelővel kihúzva a fontos dolgok..... rettentő pedáns volt a bácsi. Olyan a kocsi belűl, mint az új. Hangtalan a motor.... minden überf@sza!
Remélem sokáig így is marad!  vigyor3
http://auto.indavideo.hu/video/Ne_higgyunk_az_idos_holgyes_dumanak?s=0  Erről ez jutott eszembe eplus2 Sajnos már az osztrák/német autók sem olyan megbízható előéletűek, felhígult az a piac is. Nekem ez az autó tökéletes volt arra, hogy nagyon megtanultam, hogy kell megnézni egy használtautót, mit szabad megvenni és mit nem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:30:31 »



 taps 2funny thumbup thumbup thumbup thumbup
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2013.02.22 péntek, 20:31:31 »

http://auto.indavideo.hu/video/Ne_higgyunk_az_idos_holgyes_dumanak?s=0  Erről ez jutott eszembe eplus2 Sajnos már az osztrák/német autók sem olyan megbízható előéletűek, felhígult az a piac is. Nekem ez az autó tökéletes volt arra, hogy nagyon megtanultam, hogy kell megnézni egy használtautót, mit szabad megvenni és mit nem.

Én, mint hozzáértő..... hidd el nem csak ezek alapján döntöttem.  Cool
De megbízható forrásból kell vásárolni (akiknél, ahol nem fér bele egy átverés, mert a nem engedhetik meg maguknak......ezek a régi kereskedések és nem az "5 perce kereskedő" és holnap utánra eltűnik.....kategória) és kint több olyan van, mint itthon....ha van itthon.
jó ez a reklám  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 péntek, 20:34:15 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csubi1976
Vendég
« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2013.02.22 péntek, 22:11:02 »

Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat, sokat segítettetek. A legnagyobb meglepetés a kettős tömegű lendkerék volt a benzineseken  wow1
A fogyasztásokban  jó nagy a szórás!
Ha esetleg van LPG tapasztalat azt is szívesen várom

Még egyszer köszönöm mindenkinek.
Üdv.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2013.02.22 péntek, 22:36:35 »

Nem tudom, csak azt, hogy 1.8-akról hallottam sokról, hogy ugyanezzel küzdenek és nagyon kelendőek a bontott 1.8-as motorok.

én ezt a panaszt csak a 110 lovasnál hallottam.....tény,az gyengécske,jobban kell taposni,ez nem feltétlen fasza..... Undecided
Naplózva
jamina68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10

újonc


« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2013.02.23 szombat, 09:53:21 »

Szia Conor!
Ha utólag ennyi problémás dologra jöttél rá, mint amit leírtál akkor ird már le ide hogyan hirdették ezt a mondit?
Volt rajta cserélve lökös,voltak ajtók cserélve, szélvédő más évjáratú volt, fényezve volt,légzsákok durrantak, motor behalva! Ki és hogyan ad  el ilyen autót?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2013.02.23 szombat, 11:13:57 »

Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat, sokat segítettetek. A legnagyobb meglepetés a kettős tömegű lendkerék volt a benzineseken  wow1
A fogyasztásokban  jó nagy a szórás!
Ha esetleg van LPG tapasztalat azt is szívesen várom

Még egyszer köszönöm mindenkinek.
Üdv.

Olvass az LPG topikban, ott sok mindent megtalálsz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2013.02.23 szombat, 13:11:18 »

Szia Conor!
Ha utólag ennyi problémás dologra jöttél rá, mint amit leírtál akkor ird már le ide hogyan hirdették ezt a mondit?
Volt rajta cserélve lökös,voltak ajtók cserélve, szélvédő más évjáratú volt, fényezve volt,légzsákok durrantak, motor behalva! Ki és hogyan ad  el ilyen autót?
gondolom 1 gagyi kupec, aki szerint ez teljesen jó így...   de hogy lehet ilyet megvenni..   nembaj az ha javítva van 1 kocsi, csak jól legyen megcsinálva.   de a bebőrözött műszerfaltól hogy nem szalad el valaki azonnal.   mert a többit gondolom már csak utána vette észre, mikor otthon nézegette.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2013.02.23 szombat, 13:49:58 »

Szia Conor!
Ha utólag ennyi problémás dologra jöttél rá, mint amit leírtál akkor ird már le ide hogyan hirdették ezt a mondit?
Volt rajta cserélve lökös,voltak ajtók cserélve, szélvédő más évjáratú volt, fényezve volt,légzsákok durrantak, motor behalva! Ki és hogyan ad  el ilyen autót?
Teljesen tapasztalatlan vásárlóként (első autó, meg úgy a családban is első). Hibátlanként hirdették, stb (meg van lementve a hirdetés). Azt már a képen kiszúrtam, hogy fl utáni lökös van rajta, telefonban beismerték, hogy kicsit össze volt törve az eleje és ilyenre cserélték, ez a helyszínen már úgy hangzott, hogy a tulajnak ez jobban tetszett és lecserélte. (itt gondoltam, hogy a törés a valóság, de alapvetően jónak tűnt) Egy fórumtárssal és egy másik ismerőssel mentünk megnézni, kipróbálták ők is, sajnos nem tűnt fel nekik a sok hiba, a kopogó hangot meg betudtuk a kinyomócsapágynak, ami még a belefér kategória volt. Elhoztuk, aztán szépen, idővel jöttem rá a dolgokra (az ajtókra például mk2 hívta fel a figyelmem, mikor ott jártam, a festésre pár hónapja egy fényező).  Nem tudom, hogy nevesíthetem-e itt a kereskedést, de tőlük én többet nem veszek autót. (Ott a helyszínen, mikor kérdezték mi érdekel és mondtuk, hogy a mondeo, úgy hangzott, h azt inkább már meg sem mutatják, mert az egyik kereskedő cimborája már intézi rá a hitelt és vinné...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2013.02.23 szombat, 19:48:10 »

(Ott a helyszínen, mikor kérdezték mi érdekel és mondtuk, hogy a mondeo, úgy hangzott, h azt inkább már meg sem mutatják, mert az egyik kereskedő cimborája már intézi rá a hitelt és vinné...

ez ugyanolyan gyakori átverős nepper duma, mint az idős/hölgy tulajdonos.  szomoru1
Naplózva
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2013.02.23 szombat, 20:28:52 »

Teljesen tapasztalatlan vásárlóként (első autó, meg úgy a családban is első). Hibátlanként hirdették, stb (meg van lementve a hirdetés). Azt már a képen kiszúrtam, hogy fl utáni lökös van rajta, telefonban beismerték, hogy kicsit össze volt törve az eleje és ilyenre cserélték, ez a helyszínen már úgy hangzott, hogy a tulajnak ez jobban tetszett és lecserélte. (itt gondoltam, hogy a törés a valóság, de alapvetően jónak tűnt) Egy fórumtárssal és egy másik ismerőssel mentünk megnézni, kipróbálták ők is, sajnos nem tűnt fel nekik a sok hiba, a kopogó hangot meg betudtuk a kinyomócsapágynak, ami még a belefér kategória volt. Elhoztuk, aztán szépen, idővel jöttem rá a dolgokra (az ajtókra például mk2 hívta fel a figyelmem, mikor ott jártam, a festésre pár hónapja egy fényező).  Nem tudom, hogy nevesíthetem-e itt a kereskedést, de tőlük én többet nem veszek autót. (Ott a helyszínen, mikor kérdezték mi érdekel és mondtuk, hogy a mondeo, úgy hangzott, h azt inkább már meg sem mutatják, mert az egyik kereskedő cimborája már intézi rá a hitelt és vinné...

Aztaqrva... Jól behúztak a csőbe...  szomoru1
Szerintem nyugodtan megnevesítheted, mások okulására tekintettel, más kereskedések is kerültek már itt fekete listára, amikor én kerestem kocsit, akkor azokat azonnal, tudatosan ki is lőttem a lehetőségek közül, bármilyen vonzó is volt...
De még akár be is perelhetted volna. (Ha nem egy húszezres össztőkéjű Kft.-től vetted a kocsit, mint az egyik cimborám...)
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.23 szombat, 20:30:40 írta dadan » Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2013.02.23 szombat, 21:42:05 »

Aztaqrva... Jól behúztak a csőbe...  szomoru1
Szerintem nyugodtan megnevesítheted, mások okulására tekintettel, más kereskedések is kerültek már itt fekete listára, amikor én kerestem kocsit, akkor azokat azonnal, tudatosan ki is lőttem a lehetőségek közül, bármilyen vonzó is volt...
De még akár be is perelhetted volna. (Ha nem egy húszezres össztőkéjű Kft.-től vetted a kocsit, mint az egyik cimborám...)

Az 1 évben benne volt még, de sajnos nem jutott eszünkbe... Üllőn a Mustang autóudvar volt az.
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 12:17:08 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulajdonos vagyok.
2002. 1.8 Ambiente 110 lovas 237000 km
Kb 3 hete van nálam az autó.
Lenne pár kérdésem, amik az eddigi használat során merültek fel:
- Alapjáraton kopogó hang mitől lehet (nem mindig hallani, egyik szerelő szerint lehet, hogy váltó vagy kuplunk probléma lesz)?
- Meleg motornál 3ből 4be és 4ből 5be váltásnál előfordul, hogy elkezd rángatni párat, olyan 1300-1500ös fordulatnál, amikor felengedem a kuplungot. Próbálok játszani vele, kitapasztalni, hogy mitől csinálja, de nem sikerült rájönnöm eddig.
- Olajfogyiról még nincs tapasztalatom, de figyelemmel kísérem.
- Fogyasztás is nagyon érdekesen alakul: vidéki túrán 7,5 volt, ellenben városban eddig saccper 11-12 littyának tűnik, pedig nagyon papásan küzlekedek. De mostanság fogok tankolni, akkor lesz pontosabb szám.
Voltam 2 szerelőnél is átnézetni, mindkettő azt mondta, hogy jó állapotban van a kocsi, motordiagnosztika semmit nem dobott ki.
Termosztát, trafó, gyertya és kábel frissen cserélve.
Ablakomosó motor kuka, azt még hajtok hozzá. Lenne ötletetek, hogy hol érdemes keresni?
Ha lenne ötletetek, tapasztalatotok a leírtakkal kapcsolatban, nagyon megköszönném ha megosztanátok nekem.
Vagy ha esetleg valaki, aki ért hozzá ránézne, kipróbálná nagyon hálás lennék.
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv
VZ
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 12:45:15 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulajdonos vagyok.
2002. 1.8 Ambiente 110 lovas 237000 km
Kb 3 hete van nálam az autó.
Lenne pár kérdésem, amik az eddigi használat során merültek fel:
- Alapjáraton kopogó hang mitől lehet (nem mindig hallani, egyik szerelő szerint lehet, hogy váltó vagy kuplunk probléma lesz)?
- Meleg motornál 3ből 4be és 4ből 5be váltásnál előfordul, hogy elkezd rángatni párat, olyan 1300-1500ös fordulatnál, amikor felengedem a kuplungot. Próbálok játszani vele, kitapasztalni, hogy mitől csinálja, de nem sikerült rájönnöm eddig.
- Olajfogyiról még nincs tapasztalatom, de figyelemmel kísérem.
- Fogyasztás is nagyon érdekesen alakul: vidéki túrán 7,5 volt, ellenben városban eddig saccper 11-12 littyának tűnik, pedig nagyon papásan küzlekedek. De mostanság fogok tankolni, akkor lesz pontosabb szám.
Voltam 2 szerelőnél is átnézetni, mindkettő azt mondta, hogy jó állapotban van a kocsi, motordiagnosztika semmit nem dobott ki.
Termosztát, trafó, gyertya és kábel frissen cserélve.
Ablakomosó motor kuka, azt még hajtok hozzá. Lenne ötletetek, hogy hol érdemes keresni?
Ha lenne ötletetek, tapasztalatotok a leírtakkal kapcsolatban, nagyon megköszönném ha megosztanátok nekem.
Vagy ha esetleg valaki, aki ért hozzá ránézne, kipróbálná nagyon hálás lennék.
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv
VZ

Szia!
Ablakmosómotorért mk2-t keresd, Ő bont mondeokat, vagy cromaxban kapható német utángyártott emberibb áron, nekem is az van (a gyári ford 25 ezer körül volt, mikor nekem kellett).
Olajat figyeld nagyon, könnyen lehet, hogy neked is a hengerekkel/gyűrűkkel van problémád, de bízzunk benne, hogy nem.
A fogyasztásod is reális kb.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 12:58:37 »

Sziasztok!

Új Mondeo tulajdonos vagyok.
2002. 1.8 Ambiente 110 lovas 237000 km
Kb 3 hete van nálam az autó.
Lenne pár kérdésem, amik az eddigi használat során merültek fel:
- Alapjáraton kopogó hang mitől lehet (nem mindig hallani, egyik szerelő szerint lehet, hogy váltó vagy kuplunk probléma lesz)?
- Meleg motornál 3ből 4be és 4ből 5be váltásnál előfordul, hogy elkezd rángatni párat, olyan 1300-1500ös fordulatnál, amikor felengedem a kuplungot. Próbálok játszani vele, kitapasztalni, hogy mitől csinálja, de nem sikerült rájönnöm eddig.
- Olajfogyiról még nincs tapasztalatom, de figyelemmel kísérem.
- Fogyasztás is nagyon érdekesen alakul: vidéki túrán 7,5 volt, ellenben városban eddig saccper 11-12 littyának tűnik, pedig nagyon papásan küzlekedek. De mostanság fogok tankolni, akkor lesz pontosabb szám.
Voltam 2 szerelőnél is átnézetni, mindkettő azt mondta, hogy jó állapotban van a kocsi, motordiagnosztika semmit nem dobott ki.
Termosztát, trafó, gyertya és kábel frissen cserélve.
Ablakomosó motor kuka, azt még hajtok hozzá. Lenne ötletetek, hogy hol érdemes keresni?
Ha lenne ötletetek, tapasztalatotok a leírtakkal kapcsolatban, nagyon megköszönném ha megosztanátok nekem.
Vagy ha esetleg valaki, aki ért hozzá ránézne, kipróbálná nagyon hálás lennék.
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv
VZ


Nem normális, hogy 3-4 -be és/vagy 4-5 -be 1300-1500 között váltasz! Ezzel ártasz a motornak és a hajtásláncnak is. (2500-3000 közötti váltás a legsimább)
Amikor hallod alapjáraton a kopogást nyomd ki a kuplungot és figyelj változik-e esetleg megszűnik-e. Ezután lehet jobban behatárolni a hibát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 13:23:56 »

Nem normális, hogy 3-4 -be és/vagy 4-5 -be 1300-1500 között váltasz! Ezzel ártasz a motornak és a hajtásláncnak is. (2500-3000 közötti váltás a legsimább)
Amikor hallod alapjáraton a kopogást nyomd ki a kuplungot és figyelj változik-e esetleg megszűnik-e. Ezután lehet jobban behatárolni a hibát.

Köszönöm a gyors választ!
Ha kinyomom a kuplungot megszűnik a kopogó hang. Ez mit jelenthet?
Váltani 2000-2500 körül szoktam, váltás után esik vissza 1500 körülire, és ott rángat. Tehát 2500 körüli váltás az optimális?
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 13:24:57 »

Szia!
Ablakmosómotorért mk2-t keresd, Ő bont mondeokat, vagy cromaxban kapható német utángyártott emberibb áron, nekem is az van (a gyári ford 25 ezer körül volt, mikor nekem kellett).
Olajat figyeld nagyon, könnyen lehet, hogy neked is a hengerekkel/gyűrűkkel van problémád, de bízzunk benne, hogy nem.
A fogyasztásod is reális kb.

Köszi a segítséget, megkeresem!
Az olajat figyelni fogom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 13:28:49 »

Köszönöm a gyors választ!
Ha kinyomom a kuplungot megszűnik a kopogó hang. Ez mit jelenthet?
Váltani 2000-2500 körül szoktam, váltás után esik vissza 1500 körülire, és ott rángat. Tehát 2500 körüli váltás az optimális?

Ha megszűnik a kopogó hang, akkor örülhetsz, mert nem a motorban van a hiba. (ennyi infó alapján kijelenthető)
Kopogás a lendkeréktől a váltóig/váltóba lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 15:25:43 »

Ha megszűnik a kopogó hang, akkor örülhetsz, mert nem a motorban van a hiba. (ennyi infó alapján kijelenthető)
Kopogás a lendkeréktől a váltóig/váltóba lehet.

Nana, nekem is olyan volt kuplung kinyomásra, mintha megszűnne, de mégis a dugattyú vergődött  Wink (Nem kívánom neki, de azért neten keresztül ne zárjunk ki egy ilyen lehetőséget)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 15:27:18 »

Nana, nekem is olyan volt kuplung kinyomásra, mintha megszűnne, de mégis a dugattyú vergődött  Wink (Nem kívánom neki, de azért neten keresztül ne zárjunk ki egy ilyen lehetőséget)

Ő azt mondta megszűnik....neked mintha megszűnne ...volt. Nem ugyanaz. Írtam is, hogy az ő infójára támaszkodva.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 15:33:08 »

Ő azt mondta megszűnik....neked mintha megszűnne ...volt. Nem ugyanaz. Írtam is, hogy az ő infójára támaszkodva.  Cool
Eleinte én is úgyhallottam, hogy megszűnik, aztán idővel rájöttem, hogy csak nagyon elhalkul.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2013.02.24 vasárnap, 15:34:04 »

Eleinte én is úgyhallottam, hogy megszűnik, aztán idővel rájöttem, hogy csak nagyon elhalkul.

Nyilván nem a neten kell megállapítani.  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 07:56:10 »

Nyilván nem a neten kell megállapítani.  Smiley
Esetleg tudnátok mondani olyan emberkét, aki üzembiztosan el tudná dönteni, hogy mi is a valós probléma? Smiley
Bár akinél én voltam, ő is azt mondta, hogy nagy valószínűséggel váltó/kuplung probléma állhat a dolog hátterében.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.25 hétfő, 08:05:45 írta vency » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 09:14:32 »

Váltani 2000-2500 körül szoktam, váltás után esik vissza 1500 körülire, és ott rángat. Tehát 2500 körüli váltás az optimális?

Csak ebből az egyetlen mondatból arra következtetnék hogy a gyujtótrafód, vagy vmelyik gyertya/kábel kezd fáradni. Nálam mk3 és egy cimbora mk2-esében is ez volt az egyetlen tünet, és nálam trafó, nála gyertya csere után megoldódott az "1500-on rángatok egy picit" probléma. A további  előzményeket nem olvastam...

Ha felgyorsítasz 2-esben annyira hogy bevegye a 4.-et, és ott nyomsz egy padlót, és gyorsulás közben elkezd rángatni akkor gyújtás problémád van. Ha morogva ugyan de rángás nélkül gyorsul, akkor nincs gyújtás problem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.25 hétfő, 09:16:30 írta FokaDriver » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 09:25:45 »


Ha felgyorsítasz 2-esben annyira hogy bevegye a 4.-et, és ott nyomsz egy padlót, és gyorsulás közben elkezd rángatni akkor gyújtás problémád van. Ha morogva ugyan de rángás nélkül gyorsul, akkor nincs gyújtás problem.

Morog, meg a bajsza alatt szitkozódik, hogy milyen béna sofőrt fogott ki, aki még a fokozatok sorrendjét se tudja  eplus2
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2013.02.25 hétfő, 18:27:42 »

Csak ebből az egyetlen mondatból arra következtetnék hogy a gyujtótrafód, vagy vmelyik gyertya/kábel kezd fáradni. Nálam mk3 és egy cimbora mk2-esében is ez volt az egyetlen tünet, és nálam trafó, nála gyertya csere után megoldódott az "1500-on rángatok egy picit" probléma. A további  előzményeket nem olvastam...

Ha felgyorsítasz 2-esben annyira hogy bevegye a 4.-et, és ott nyomsz egy padlót, és gyorsulás közben elkezd rángatni akkor gyújtás problémád van. Ha morogva ugyan de rángás nélkül gyorsul, akkor nincs gyújtás problem.
Én már éppen meg akartam venni a trafót, kábeleket amikor a párom (ő használja a mondit) közölte, hogy abbahagyta a rángatást a kicsike.  wow1
Én viszont a tapasztalataim alapján nem hiszek az elmúlok magamtól hibákban.  Wink
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2013.02.26 kedd, 06:45:06 »

Én már éppen meg akartam venni a trafót, kábeleket amikor a párom (ő használja a mondit) közölte, hogy abbahagyta a rángatást a kicsike.  wow1
Én viszont a tapasztalataim alapján nem hiszek az elmúlok magamtól hibákban.  Wink

Nekem az Off autómban akkor csinált ilyet, amikor rosszak voltak a kábelek, jó időben jó volt, hidegben, párás, esős időben meg rángatott.  Smiley
Lehet a jó időtől javult meg. Smiley
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2013.02.26 kedd, 11:03:46 »

Nekem az Off autómban akkor csinált ilyet, amikor rosszak voltak a kábelek, jó időben jó volt, hidegben, párás, esős időben meg rángatott.  Smiley
Lehet a jó időtől javult meg. Smiley
akkor várom a jó időt, kíváncsi vagyok a hatására. Smiley
amúgy tegnap próbálgattam a kicsikét, mintha kevesebbet csinálta volna. 4000 km-mel ezelőtt lett benne trafó, kábel és gyertya cserélve, még az előző tulaj által. bár a szerelő szerint utángyártott cucc, remélem azért egy darabig húzni fogja még. Smiley
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2013.02.26 kedd, 11:06:53 »

akkor várom a jó időt, kíváncsi vagyok a hatására. Smiley
amúgy tegnap próbálgattam a kicsikét, mintha kevesebbet csinálta volna. 4000 km-mel ezelőtt lett benne trafó, kábel és gyertya cserélve, még az előző tulaj által. bár a szerelő szerint utángyártott cucc, remélem azért egy darabig húzni fogja még. Smiley


Az nem jelent semmit. Attól még lehet rossz a kábel. Elvileg a hibatárolóban kell valamilyen hibát írnia attól függetlenül, hogy a kontroll lámpa nem világít. Egy kódolvasás sok mindent elárulna. Van róla számla is vagy csak mondta?
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2013.02.26 kedd, 11:35:32 »

Az nem jelent semmit. Attól még lehet rossz a kábel. Elvileg a hibatárolóban kell valamilyen hibát írnia attól függetlenül, hogy a kontroll lámpa nem világít. Egy kódolvasás sok mindent elárulna. Van róla számla is vagy csak mondta?
munkalap van róla.
csinálttattam motordiagnosztikát, semmilyen hibát sem jelzett.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4385 Dátum: 2013.02.26 kedd, 11:56:56 »

Az nem jelent semmit. Attól még lehet rossz a kábel. Elvileg a hibatárolóban kell valamilyen hibát írnia attól függetlenül, hogy a kontroll lámpa nem világít. Egy kódolvasás sok mindent elárulna. Van róla számla is vagy csak mondta?

Az égéskimaradás kódot nem fogja azonnal feldobni, amint kihagy egy henger. Ciklusokban vizsgál, tehát x fordulat alatt egy meghatározott y alkalommal kell kihagynia egy hengernek, hogy megjelenjen hibakódként. Mire ez bekövetkezik már nagyon csúnyán tud rángatni a motor. Amíg nincs hibakód, addig ELM327-tel, vagy egyéb egyszerű kódolvasóval nem lehet kideríteni, hogy melyik henger rakoncátlankodik, hanem komolyabb műszerekkel lehet elő adatok között kihagyás-számlálókat nézni.

munkalap van róla.
csinálttattam motordiagnosztikát, semmilyen hibát sem jelzett.

Azért inkább ne hívjuk motordiagnosztikának azt, hogy hibakódokat olvasunk, mert akkor én is (az ELM327-emmel meg F-superemmel) kiteszem az ablakba, hogy Ford Motordiagnosztikai Műhely  eplus2

Utángyártott gyújtásalkatrészekkel simán lehet, hogy már most valamelyik kuka.
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4386 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:03:20 »

Az égéskimaradás kódot nem fogja azonnal feldobni, amint kihagy egy henger. Ciklusokban vizsgál, tehát x fordulat alatt egy meghatározott y alkalommal kell kihagynia egy hengernek, hogy megjelenjen hibakódként. Mire ez bekövetkezik már nagyon csúnyán tud rángatni a motor. Amíg nincs hibakód, addig ELM327-tel, vagy egyéb egyszerű kódolvasóval nem lehet kideríteni, hogy melyik henger rakoncátlankodik, hanem komolyabb műszerekkel lehet elő adatok között kihagyás-számlálókat nézni.

Azért inkább ne hívjuk motordiagnosztikának azt, hogy hibakódokat olvasunk, mert akkor én is (az ELM327-emmel meg F-superemmel) kiteszem az ablakba, hogy Ford Motordiagnosztikai Műhely  eplus2

Utángyártott gyújtásalkatrészekkel simán lehet, hogy már most valamelyik kuka.
Köszönöm a kimerítő választ! Smiley
Mit javasolsz, mivel lehetne a hibát feltárni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4387 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:08:01 »

Köszönöm a kimerítő választ! Smiley
Mit javasolsz, mivel lehetne a hibát feltárni?

Oszcilloszkóppal.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4388 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:16:43 »

Oszcilloszkóppal.

Vagy olyan műszerrel, ami Mode $06 adatokat le tud kérdezni.

Oszcilloszkóppal mit kell ilyenkor nézni? Nyomáslengést kipufogónál valami referenciával? Vagy simán szemmel meg lehet látni a CPS jelében a kihagyást?
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4389 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:18:39 »

Oszcilloszkóppal.
és ilyet ki tud nekem csinálni? Smiley
sajnos nem igazán vagyok otthon ezekben a dolgokban... Sad
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4390 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:27:42 »

Vagy olyan műszerrel, ami Mode $06 adatokat le tud kérdezni.

Oszcilloszkóppal mit kell ilyenkor nézni? Nyomáslengést kipufogónál valami referenciával? Vagy simán szemmel meg lehet látni a CPS jelében a kihagyást?

Ha már tudjuk például, hogy a gyújtórendszer hibája miatt lehet az égéskimaradás és nem egyéb okból (lehet szelep, EGR....stb), akkor a trafó primeráramát lehet nézni lakatfogóval és triggernek pl. az egyes henger szekundert. így beazonosítható melyik hengernél nincs szikraképződés. De lehet nézni primer feszültség oldalról is.
CKP jelén nehéz lenne észrevenni mivel ahhoz nagyon le kéne menni időben úgy pedig lassú a szkóp.
Egyébként simán COP szenzorral is vizsgálható a gyújtókábel, hengerenkénti trafónál pedig a trafó is prímán.
Lehet kipufogónál is, nívópálcánál is gázlengést nézni, de szívószelep ellenőrzésre akár a légszűrőházban, szívócsonkban is....

De szerintem itt nem ennyire bonyolult.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.26 kedd, 12:39:43 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4391 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:32:57 »

Ha már tudjuk például, hogy a gyújtórendszer hibája miatt lehet az égéskimaradás és nem egyéb okból (lehet szelep, EGR....stb), akkor a trafó primeráramát lehet nézni lakatfogóval és triggernek pl. az egyes henger szekundert. így beazonosítható melyik hengernél nincs szikraképződés. De lehet nézni primer feszültség oldalról is.
CKP jelén nehéz lenne észrevenni mivel ahhoz nagyon le kéne menni időben úgy pedig lassú a szkóp.
Egyébként simán COP szenzorral is vizsgálható a gyújtókábel.
Lehet kipufogónál is, nívópálcánál is gázlengést nézni.

De szerintem itt nem ennyire bonyolult.

 worship
Naplózva
vency
Vendég
« Új hozzászólás #4392 Dátum: 2013.02.26 kedd, 12:59:19 »

Ha már tudjuk például, hogy a gyújtórendszer hibája miatt lehet az égéskimaradás és nem egyéb okból (lehet szelep, EGR....stb), akkor a trafó primeráramát lehet nézni lakatfogóval és triggernek pl. az egyes henger szekundert. így beazonosítható melyik hengernél nincs szikraképződés. De lehet nézni primer feszültség oldalról is.
CKP jelén nehéz lenne észrevenni mivel ahhoz nagyon le kéne menni időben úgy pedig lassú a szkóp.
Egyébként simán COP szenzorral is vizsgálható a gyújtókábel, hengerenkénti trafónál pedig a trafó is prímán.
Lehet kipufogónál is, nívópálcánál is gázlengést nézni, de szívószelep ellenőrzésre akár a légszűrőházban, szívócsonkban is....

De szerintem itt nem ennyire bonyolult.
EGR szelep hibája mivel szűrhető ki?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4393 Dátum: 2013.02.26 kedd, 13:04:33 »

EGR szelep hibája mivel szűrhető ki?

Ha elektromos és van visszacsatolás, akkor az úgy könnyebb. Azt is lehet vizsgálni szkóppal, hogy valóban működik-e, nem ragadt-e meg.
Lehet gázlengés szenzorral is vizsgálni, szkóppal....ezen látszik ha esetleg nyitva maradt.

Ha vákuumos, akkor kiszerelve vákuumpumpa és ellenőrizni nyitásra, zárásra...tömítés.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4394 Dátum: 2013.02.26 kedd, 14:03:03 »

Az is lehet egy megoldás, ha kitekeri a gyertyákat és megnézi milyen a színük. Ha "őzikebrna"akkor überf..a. Ha benzines, vagy fekete, akkor ott van a bibi, ahol azt a gyertyát találta. A legtöbben a gyári gyertyát (motorcraft) javasolják bele. Ha nem az van benne, akkor lehetnek azzal is gondok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4395 Dátum: 2013.02.26 kedd, 16:23:46 »

Az is lehet egy megoldás, ha kitekeri a gyertyákat és megnézi milyen a színük. Ha "őzikebrna"akkor überf..a. Ha benzines, vagy fekete, akkor ott van a bibi, ahol azt a gyertyát találta. A legtöbben a gyári gyertyát (motorcraft) javasolják bele. Ha nem az van benne, akkor lehetnek azzal is gondok.

Pár oldallal ezelőtt tettem be képet gyertyáról, aminek a porcelán szigetelésén áthúzás látszott, és annak a színe majdnem normális volt de legalábbis ugyanolyan, mint a többi háromé. Pedig a végén már elég borzalmas volt melegen újraindítva
Naplózva
dadan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 264



E-mail
« Új hozzászólás #4396 Dátum: 2013.02.26 kedd, 17:35:01 »

Az is lehet egy megoldás, ha kitekeri a gyertyákat és megnézi milyen a színük. Ha "őzikebrna"akkor überf..a. Ha benzines, vagy fekete, akkor ott van a bibi, ahol azt a gyertyát találta. A legtöbben a gyári gyertyát (motorcraft) javasolják bele. Ha nem az van benne, akkor lehetnek azzal is gondok.

Ha az emlékezetem nem csal az utángyártott kábel, gyertya tönkreteheti a trafót is, nagy valószínűséggel meg is teszi, nem?
(Néhány kivételtől eltekintve.)
Ér annyit ez a hibaolvasgatás?  Huh?
Naplózva

2006 2.2TDCI Turnier Titanium-x.
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4397 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 22:02:22 »

Ma "szétkaptam" (2óra) a szívósort és kiszedtem a tengelyt meg a lapátokat. Elég rendesen lötyögött, nem csoda, hogy olyan hangja volt mint egy dieselnek.
Még pénteken egy szervízből kaptam gyakorolni 2 kiszerelt tengelyt és 8 lapátot, így a három készlet cuccból és a kapott klt-ben lévő megvezető hüvelyekből (amik az enyémben nem is voltak) összeraktam  (4 óra)a gépet. A ketyegő hang elmúlt és a vákumcső lehúzására se változik a hangja mint előtte.  vigyor3
Az azóta megtett 5-6 km alatt a rángatás se jött elő, amit eddig kábel és trafó cserével gondoltam orvosolni.  worship
Lehet, hogy amit kaptam azok fl utáni autóból lettek kiszerelve és azért volt bennük az a bordás külsejű átvezető cső?

Sajna tegnap viszont a Tescónál beletolattak a hátuljába és kitört a lökhárító ahol a tartónak nekinyomódott.  rinya
Persze az illető nem várta meg, hogy megmutathassa, hogy mit csinált és lelépet.  gun
A biztosító fizet ilyenkor Casco nélkül?
Meg lehet csináltatni rendesen, vagy csak csere? Mert az is fényezéssel jár az autónk színe miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.03 vasárnap, 22:04:11 írta kerdig » Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4398 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 22:04:43 »

Ma "szétkaptam" (2óra) a szívósort és kiszedtem a tengelyt meg a lapátokat. Elég rendesen lötyögött, nem csoda, hogy olyan hangja volt mint egy dieselnek.
Még pénteken egy szervízből kaptam gyakorolni 2 kiszerelt tengelyt és 8 lapátot, így a három készlet cuccból és a kapott klt-ben lévő megvezető hüvelyekből (amik az enyémben nem is voltak) összeraktam  (4 óra)a gépet. A ketyegő hang elmúlt és a vákumcső lehúzására se változik a hangja mint előtte.  vigyor3
Az azóta megtett 5-6 km alatt a rángatás se jött elő, amit eddig kábel és trafó cserével gondoltam orvosolni.  worship
Lehet, hogy amit kaptam azok fl utáni autóból lettek kiszerelve és azért volt bennük az a bordás külsejű átvezető cső?

Sajna tegnap viszont a Tescónál beletolattak a hátuljába és kitört a lökhárító ahol a tartónak nekinyomódott.  rinya
Persze az illető nem várta meg, hogy megmutathassa, hogy mit csinált és lelépet.  gun
A biztosító fizet ilyenkor Casco nélkül?
Meg lehet csináltatni rendesen, vagy csak csere? Mert az is fényezéssel jár az autónk színe miatt.


végül trafót is cseréltél???
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4399 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 22:13:35 »

Ma "szétkaptam" (2óra) a szívósort és kiszedtem a tengelyt meg a lapátokat. Elég rendesen lötyögött, nem csoda, hogy olyan hangja volt mint egy dieselnek.
Még pénteken egy szervízből kaptam gyakorolni 2 kiszerelt tengelyt és 8 lapátot, így a három készlet cuccból és a kapott klt-ben lévő megvezető hüvelyekből (amik az enyémben nem is voltak) összeraktam  (4 óra)a gépet. A ketyegő hang elmúlt és a vákumcső lehúzására se változik a hangja mint előtte.  vigyor3
Az azóta megtett 5-6 km alatt a rángatás se jött elő, amit eddig kábel és trafó cserével gondoltam orvosolni.  worship
Lehet, hogy amit kaptam azok fl utáni autóból lettek kiszerelve és azért volt bennük az a bordás külsejű átvezető cső?

Sajna tegnap viszont a Tescónál beletolattak a hátuljába és kitört a lökhárító ahol a tartónak nekinyomódott.  rinya
Persze az illető nem várta meg, hogy megmutathassa, hogy mit csinált és lelépet.  gun
A biztosító fizet ilyenkor Casco nélkül?
Meg lehet csináltatni rendesen, vagy csak csere? Mert az is fényezéssel jár az autónk színe miatt.


"A biztosító fizet ilyenkor Casco nélkül?"

Ezt komolyan kérdezed?
Kinek a biztosítója?  Huh?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.052 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.