Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:11:50
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
98
99
100
101
102
103
104
[
105
]
106
107
108
109
110
111
112
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652530 alkalommal)
0 Felhasználó és 52 vendég van a témában
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5200 Dátum:
2013.07.30 kedd, 13:15:17 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.07.30 kedd, 12:54:11
Vegyél hosszabb nívópálcát. Lehet, hogy az a baja, hogy rövid és nem ér bele az olajba.
Bennem is felmerült, mert mintha lenne egy nem odaillő csavar a pálcában
.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5201 Dátum:
2013.07.30 kedd, 13:16:47 »
Idézetet írta: joxer - 2013.07.30 kedd, 09:43:19
A nagyok szerint termosztáthiba után szokott jelentkezni az olajlehúzógyűrű hibája. az én autómnak is volt olajfogyasztása, és a szerelőm javaslatára tettem az autóba injektortisztító folyadékot. Úgy tapasztaltam, hogy miután beleöntöttem az autóba minimális olajfogyasztásom van, tízezer kilométerenként a nívó max jelzésétől elfogy a nívón kb. 2-3 mm-nyi mennyiséget. Bár nekem szelepfedél tömítést kell cserélnem, mert megfáradt és ott ereszti az olajat. Ha ezt is számításba veszem akkor az én motorom olajat nem fogyaszt.
Én nem vagyok híve az olajak kevergetésének. Csakis gyári olajat használok az autóba.
Milyen körülmények között fogy az olaj?
Hideg, meleg, út típusa (autópálya, országút, város, hegyi szerpentin), terheltség befolyásolja?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5202 Dátum:
2013.07.30 kedd, 13:32:02 »
Idézetet írta: ultio - 2013.07.30 kedd, 13:16:47
Milyen körülmények között fogy az olaj?
Hideg, meleg, út típusa (autópálya, országút, város, hegyi szerpentin), terheltség befolyásolja?
Az kizárt dolog, mert nem tudom!
Majd jönnek a bölcsek és megmondják a tutit.
Naplózva
Szigony
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5203 Dátum:
2013.07.30 kedd, 13:38:47 »
Idézetet írta: ultio - 2013.07.30 kedd, 13:15:17
Bennem is felmerült, mert mintha lenne egy nem odaillő csavar a pálcában
.
Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.
Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve, Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5204 Dátum:
2013.07.30 kedd, 16:53:32 »
Idézetet írta: Szigony - 2013.07.30 kedd, 13:38:47
Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.
Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve, Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.
Én csak viccből írtam, hogy vegyél hosszabbat.
Naplózva
Szigony
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5205 Dátum:
2013.07.30 kedd, 18:11:03 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.07.30 kedd, 16:53:32
Én csak viccből írtam, hogy vegyél hosszabbat.
Ők ezt állították, de mint kiderült, tévedtek a fiúk.
A mai nap eredménye: 2,2L olaj ment bele, 8e km alatt ez 2,75dl/1000 km fogyás.
Kap egy injektortisztítót, vagy olajcserénél egy motortisztítót a régi olajba.
Köszi a segítséget.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5206 Dátum:
2013.07.30 kedd, 18:24:13 »
Idézetet írta: Szigony - 2013.07.30 kedd, 13:38:47
Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.
Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve, Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.
Injektor tisztító olajfogyasztásra?
Ez most komoly?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5207 Dátum:
2013.07.30 kedd, 18:30:00 »
Idézetet írta: Szigony - 2013.07.30 kedd, 18:11:03
Ők ezt állították, de mint kiderült, tévedtek a fiúk.
A mai nap eredménye: 2,2L olaj ment bele, 8e km alatt ez 2,75dl/1000 km fogyás.
Kap egy injektortisztítót, vagy olajcserénél egy motortisztítót a régi olajba.
Köszi a segítséget.
A te felelősséged, hogy KOMOLYAN...sűrűbben ellenőrizd az olajat! Hidd el, megéri.
Fele mennyiség hiányzott...tehát a meglévő nem tud eléggé visszahűlni, mivel az olaj is "vállal" hűtő szerepet is a kenésen kívül.
Mész egy húzósabb kanyarodós fejhajtón és máris levegőt szívhat a szivattyú!
A kevés és/vagy olaj nélküli motorhasználat jelentős károsodást okozhat.
Ott van a tankajtó belső felén, hogy 1000 km-enkénz olajszint ellenőrzés, de igazából minden elindulás előtt!
Minden fokozottabban fontos, hogy ha ismert is az olajfogyasztás....
Nem légy lusta, sokba kerülhet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5208 Dátum:
2013.07.30 kedd, 18:55:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.30 kedd, 18:24:13
Injektor tisztító olajfogyasztásra?
Ez most komoly?
Nem nevetni kell, hanem visszaolvasni. Az én esetemben az injektortisztító folyadék alkalmazása után szűnt meg az (egyébként nem túlzott és nem jelentős) olajfogyasztás. A kolléga igyexik egy vékony hajszálba kapaszkodni mielőtt tágra kellene nyitnia a pénztárcáját. Nincs ebben semmi megmosolyognivaló. Elolvasta más tapasztalatát (nem kötekedett és nem nevetett rajta), és tesz egy próbát, hátha ez megoldja a problémáját.
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5209 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:26:01 »
Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:29:46 írta bzozoo
»
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5210 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:26:51 »
Idézetet írta: joxer - 2013.07.30 kedd, 18:55:35
Nem nevetni kell, hanem visszaolvasni. Az én esetemben az injektortisztító folyadék alkalmazása után szűnt meg az (egyébként nem túlzott és nem jelentős) olajfogyasztás. A kolléga igyexik egy vékony hajszálba kapaszkodni mielőtt tágra kellene nyitnia a pénztárcáját. Nincs ebben semmi megmosolyognivaló. Elolvasta más tapasztalatát (nem kötekedett és nem nevetett rajta), és tesz egy próbát, hátha ez megoldja a problémáját.
Ha visszaolvasom is hülyeség.... szerintem
Benzin - motorolaj
Akárhogyan nézem, semmi köze az injektortisztítónak a motorolaj fogyasztáshoz.
A te esetedben valami más volt, ami elmúlt...... biztos lehetsz benne, hogy nem az injektortisztító okozta, amit...ha volt mit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5211 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:31:05 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.30 kedd, 19:26:51
Ha visszaolvasom is hülyeség.... szerintem
Akkor inkább ne is olvasd...
Segíteni kellene a klubtársnak, nem nevetni rajta.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:37:00 írta joxer
»
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5212 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:32:24 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.07.30 kedd, 19:26:01
Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni
Cseréld ki a kábeleket és a trafót is, mielőtt még az új gyertyák is legatyásodnak.
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5213 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:33:46 »
Idézetet írta: joxer - 2013.07.30 kedd, 19:32:24
Cseréld ki a kábeleket és a trafót is, mielőtt még az új gyertyák is legatyásodnak.
Köszönöm! A márka mindegy, vagy csak gyári Ford ajánlott?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5214 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:36:33 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.07.30 kedd, 19:33:46
Köszönöm! A márka mindegy, vagy csak gyári Ford ajánlott?
A nagyok a gyári kábelt és trafót ajánlják. Én nem gyári trafót és kábelt vettem, nekem műxik most minden rendesen.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5215 Dátum:
2013.07.30 kedd, 19:45:36 »
Idézetet írta: joxer - 2013.07.30 kedd, 19:31:05
Akkor inkább ne is olvasd...
Segíteni kellene a klubtársnak, nem nevetni rajta.
Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.
Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.
Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.
Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.
A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:47:27 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5216 Dátum:
2013.07.30 kedd, 20:51:27 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.30 kedd, 19:45:36
Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.
Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.
Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.
Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.
A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
Off: Most azon gondolkoztam, hogy írjak-e neked valami nem szépet, vagy hagyjalak lógva. de inkább lógva hagylak. Én csak simán legyintek. Miért is erőlködnék, amikor két esemény közötti párhuzamot írtam le, az én tapasztalatomat. Összefüggést nem kerestem, tényként nem állítottam, hogy ez az eljárás megoldja a problémát, és nem is ajánlottam injektortisztítót tuti megoldásként. Nem is olyan régen megvitattuk ezt a problémát más (biztosan kevésbé jó humorérzékű) klubtárssal és valahogy ők nem nevettek ki, sőt. Elgondolkodtak a két dolog összefüggésének lehetőségén, és ami a legfontosabb, hogy jó klubtársakhoz híven nem hülyéztek le és nem nevettek ki. Én csak azt tudom javasolni neked, ezeknek a tényeknek a tükrében gondolkodj el azon, hogy milyen szavak hagyják el a billentyűzetedet következő esetben bárkinek is írsz hsz-t. Egy klubtárs is írt ma nekem egy karcosat, ő belátta a hibáját, elnézést kért. Példát kellene venne tőle, különben előbb-utóbb te magad leszel a vicc.
Naplózva
Szigony
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5217 Dátum:
2013.07.30 kedd, 21:09:48 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.30 kedd, 19:45:36
Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.
Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.
Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.
Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.
A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
Köszönöm a tanácsokat. Egy kicsit olybá tűnhet, hogy null amatőr lennék, visszaolvas így tűnik, ez tény, de nálam háklisabb autótulaj nem biztos, hogy van. A kocsi barátnőmé, reggel megy, mindig siet, csinálja kis takarítós cégét, hajtja a kocsit. Mindig baszogatom, hogy nézze az olajat, mert nem lehetek mindig ott. Van még 2 Focusunk sokkal, de sokkal több km-rel és ilyen szintű olajfogyasztás nem volt. Ennél a mondeónál se. Tavaly vettük, olajcsere, nézegettem hetente, semmi változás, 15ekm-nél néztem, minimumon volt, de mindegy olajcsere. Pár deci és akár 1l motorolaj fogyást is elfogadhatónak tart a gyártó. Itt nem a nézegetés és a lustaság volt a probléma, hanem az eddigi tapasztalatoknak ellentmondó hirtelen olajfogyasztás. Amint villant a lámpa fékezésnél, parancsoltam is a kocsit a parkolóba és nem szívesen de asszony vitte a Volvo-t, amíg nem egy szerelőhöz.
Igen az injektortisztító viccesen hangzik, de inkább egy motortisztító adalék már annyira nem. Kaptam egy infót, hogy volt olyan tapasztalat, hogy az olajlehúzó gyűrű letapad. Nekem belefér a logikámba, hogy egy takarítás a motortérben (20 euro a cucc) olajcsere előtt nem árthat, főleg úgy, hogy kevés volt benne az olaj, és ezáltal nem volt meg a megfelelő kenés-hűtés, ki tudja mivé vált az olaj benne. Ezzel nem ártok, rosszabb nem lesz, és olcsóbb, mint ha egyből rohannék totálbafelújítani a motort. Ha nem változik semmit a dolog, akkor marad így, 24 euro 5 liter ford olaj, veszek 2x5 liter és meglátjuk, leviszem 10e km-re a csereperiódust. 10e-ből megvan a csere.
Köszi a hozzászólásokat.
Üdv:
András
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5218 Dátum:
2013.07.30 kedd, 21:49:05 »
Idézetet írta: Szigony - 2013.07.30 kedd, 21:09:48
Köszönöm a tanácsokat. Egy kicsit olybá tűnhet, hogy null amatőr lennék, visszaolvas így tűnik, ez tény, de nálam háklisabb autótulaj nem biztos, hogy van. A kocsi barátnőmé, reggel megy, mindig siet, csinálja kis takarítós cégét, hajtja a kocsit. Mindig baszogatom, hogy nézze az olajat, mert nem lehetek mindig ott. Van még 2 Focusunk sokkal, de sokkal több km-rel és ilyen szintű olajfogyasztás nem volt. Ennél a mondeónál se. Tavaly vettük, olajcsere, nézegettem hetente, semmi változás, 15ekm-nél néztem, minimumon volt, de mindegy olajcsere. Pár deci és akár 1l motorolaj fogyást is elfogadhatónak tart a gyártó. Itt nem a nézegetés és a lustaság volt a probléma, hanem az eddigi tapasztalatoknak ellentmondó hirtelen olajfogyasztás. Amint villant a lámpa fékezésnél, parancsoltam is a kocsit a parkolóba és nem szívesen de asszony vitte a Volvo-t, amíg nem egy szerelőhöz.
Igen az injektortisztító viccesen hangzik, de inkább egy motortisztító adalék már annyira nem. Kaptam egy infót, hogy volt olyan tapasztalat, hogy az olajlehúzó gyűrű letapad. Nekem belefér a logikámba, hogy egy takarítás a motortérben (20 euro a cucc) olajcsere előtt nem árthat, főleg úgy, hogy kevés volt benne az olaj, és ezáltal nem volt meg a megfelelő kenés-hűtés, ki tudja mivé vált az olaj benne. Ezzel nem ártok, rosszabb nem lesz, és olcsóbb, mint ha egyből rohannék totálbafelújítani a motort. Ha nem változik semmit a dolog, akkor marad így, 24 euro 5 liter ford olaj, veszek 2x5 liter és meglátjuk, leviszem 10e km-re a csereperiódust. 10e-ből megvan a csere.
Köszi a hozzászólásokat.
Üdv:
András
Amíg csak ennyit fogyaszt, használd...DE figyelj oda rá.
"Amint villant a lámpa fékezésnél,"................... ez ilyenkor már késő! Az a lámpa nem azért van, hogy az olajutántöltést jelezze.
Vegyetek olyan autót neki, ami indítás után kijelzi az olajszintet.....bár önteni nem tud az ember helyet...szóval ez is csak félmegoldás.
Más.....annyira nem siethet az ember, hogy 15e km alatt egyszer se legyen ideje az olajat ellenőrizni! Sőt..ugye a fékfolyadékot, gumikat...nyomást...és egyéb dolgokat is kell ellenőrizni.
Ha nem elindulás előtt, akkor este hazaéréskor. Ennyi idő KELL és van is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5219 Dátum:
2013.07.31 szerda, 11:42:28 »
Tisztelt Fórumtársak!
Az olajfogyasztással kapcsolatban engedjétek meg, hogy felvessek néhány gondolatot. Nagyon sajnálom az olajfogyasztással küzdő Fórumtársat. Ha a probléma egyik pillanatról a másikra következett be, nagy valószínűséggel sérült egy dugattyún az olajlehúzó, vagy egy kompresszió gyűrű, vagy mindkettő. Az ilyen mértékű olajfogyasztás egyáltalán nem mondható normálisnak, különösen nem a Mondeoknál, ahol nem jellemző az olajfogyasztás. Mi ilyenkor a teendő? Először is, érdemes egy környezetvédelmi vizsgálat, és egy kompresszió mérés elvégzése. Bármelyik gyűrű sérült, az indokolja a két mérési eredmény normálistól eltérő értékét, és a megnövekedett olajfogyasztást.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 szerda, 15:17:50 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jaffy83
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5220 Dátum:
2013.08.05 hétfő, 19:21:13 »
Nekem is zabálja az olajat, de nem rég vettem nem tudom volt e elözöleg termosztát baja.a kipuf vége fekete kormos.egr is jelez gondolom az olaj miatt.Én is próbáljak ki olajcsere előtt egy motortisztito adalèkot, egy injektortisztitot hátha helyrejön?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5221 Dátum:
2013.08.06 kedd, 08:45:01 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.07.30 kedd, 19:26:01
Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni
Először trafó, ha nem javult meg, akkor kábel is. Lehet ugyártott, de olyan amivel mondjuk egy Cromax-nak jó tapasztalatai vannak.
Nekem elég volt a trafó csere ugyártottra, azóta a gázos (pontosabb szikra kell) autóm is szépen megy.
Hajrá...
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5222 Dátum:
2013.08.06 kedd, 11:00:52 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.08.06 kedd, 08:45:01
Először trafó, ha nem javult meg, akkor kábel is. Lehet ugyártott, de olyan amivel mondjuk egy Cromax-nak jó tapasztalatai vannak.
Nekem elég volt a trafó csere ugyártottra, azóta a gázos (pontosabb szikra kell) autóm is szépen megy.
Hajrá...
Köszönöm, már elkezdtem utánajárni az áraknak, hamarosan meg is rendelem
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5223 Dátum:
2013.08.06 kedd, 11:46:33 »
Ezt a szívósoros örvénylapátos kiiktatós mókát érdemes megcsinálni azoknak, akiknek nem produkál rendellenességet, vagy célszerű minél előbb megszabadulni tőlük megelőzvén a bajt? Olyan 200.000 km körül van már a gépben, így a leírtak alapján az is lehet, hogy a szívósor már volt cserélve.
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5224 Dátum:
2013.08.06 kedd, 12:19:58 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.08.06 kedd, 11:46:33
Ezt a szívósoros örvénylapátos kiiktatós mókát érdemes megcsinálni azoknak, akiknek nem produkál rendellenességet, vagy célszerű minél előbb megszabadulni tőlük megelőzvén a bajt? Olyan 200.000 km körül van már a gépben, így a leírtak alapján az is lehet, hogy a szívósor már volt cserélve.
A bajnak vannak előjelei általában. ha semmi rendellenes hang nincs, akkor -szerintem- felesleges kiherélni most.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5225 Dátum:
2013.08.06 kedd, 19:17:14 »
Lehet hogy lerágott csont, ne kövezzetek meg érte, de előhozom a fogyasztás dolgot
Most télen kezdődött a sztori termosztát problémával. Fene a pofámat de még nem cseréltem ki.
Most így nyáron nincs probléma a víz hőmérsékletével, de a fogyasztásom a szokásosnál egyre nagyobb....
jelen pillanatban 9.5
és az olaj fogyás is kezd nagyon nőni, azaz 5 ezer km alatt max-ról majdnem min-re.
amit még tudni érdemes hogy sajnos nagyon sok a "hideg járat" otthon - meló 5km "otthon - cba" 3km
De úgy hogy az autót kb 2-3 havonta szoktam csak megjáratni a pályán, a mindennapokban szinte mindig 3 ezres fordulat alatt elváltok. sohasincs hidegen jampizás....
Remélem nem csináltam a termosztát miatt nagyobb kárt....
U.I.: bontott termásztátot megveszek
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5226 Dátum:
2013.08.06 kedd, 19:20:38 »
Még annyit hozzátennék hogy a tavaly nyári fogyasztásom a szinte hihetetlen 6.5 volt
Nem szarrágó vagyok hogy egy - két literen szívom a fogam, csak attól tartok hogy a megnőtt olaj/benzin fogyasztás valami komolyabb bajnak az előjele
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5227 Dátum:
2013.08.06 kedd, 19:22:45 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.08.06 kedd, 19:17:14
Remélem nem csináltam a termosztát miatt nagyobb kárt....
Pedig esélyes.
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5228 Dátum:
2013.08.06 kedd, 19:30:03 »
Fejtsd ki kérlek bővebben mire számíthatok
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.06 kedd, 19:22:45
Pedig esélyes.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5229 Dátum:
2013.08.06 kedd, 19:40:41 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.08.06 kedd, 19:30:03
Fejtsd ki kérlek bővebben mire számíthatok
Inkább nem ijesztgetlek. Cserélj termosztátot, és reméld, hogy az olajfogyasztás nem romlik tovább. És mindig tartsd a min csík felett az olajszintet.
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5230 Dátum:
2013.08.06 kedd, 20:22:00 »
Azért én kíváncsi vagyok a részletekre...
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.06 kedd, 19:40:41
Inkább nem ijesztgetlek. Cserélj termosztátot, és reméld, hogy az olajfogyasztás nem romlik tovább. És mindig tartsd a min csík felett az olajszintet.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5231 Dátum:
2013.08.06 kedd, 20:23:02 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.08.06 kedd, 20:22:00
Azért én kíváncsi vagyok a részletekre...
Motorgenerál...
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5232 Dátum:
2013.08.06 kedd, 20:27:33 »
Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 20:23:02
Motorgenerál...
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5233 Dátum:
2013.08.06 kedd, 20:31:37 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.08.06 kedd, 20:27:33
Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem
Hát a hatásmechanizmust nem ismerem, de a nagyok azt szokták mondani, hogy ha valaki sokat jár nem működő termosztáttal, akkor hamarosan megnövexik az olajfogyasztás és az már csak a motor megbontásával orvosolható.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5234 Dátum:
2013.08.06 kedd, 20:54:47 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.08.06 kedd, 20:27:33
Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem
a hideg moci jobban kopik.ergo hajlamosabb az ovális henger kopasra.ami lassan mondeo betegség a benyasoknal.az meg aztán zabálja az olajat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5235 Dátum:
2013.08.06 kedd, 21:25:36 »
Hordós a kopás neve, ovális hengert még nem láttam.
Ez egyébként.....de nem is ez, hanem a kopás..... üzemi hőmérséklet alatt nagyobb mértékű és ebből lesz a gond később.
De véleményem szerint sokat kell így menni, hogy hordósra kopjon a henger... mert azért 50 fokra felmelegszik mindig, ami meg nem hideg annyira.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5236 Dátum:
2013.08.06 kedd, 21:38:37 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 21:25:36
Hordós a kopás neve, ovális hengert még nem láttam.
Ez egyébként.....de nem is ez, hanem a kopás..... üzemi hőmérséklet alatt nagyobb mértékű és ebből lesz a gond később.
De véleményem szerint sokat kell így menni, hogy hordósra kopjon a henger... mert azért 50 fokra felmelegszik mindig, ami meg nem hideg annyira.
Hát márpedig bármennyire is hihetetlen számodra, bizony van olyan, hogy oválisra kopik a henger, ez a henger ovalitása, még én is tanultam erről. A főtengely hossztengelyével merőleges irányban terheli a legjobban a dugattyú, ezért kopik ott legjobban, ez teljesen logikus. Ez azt jelenti, hogy a henger keresztmetszete mennyire tér el a körtől, a hordós kifejezés pedig nem a keresztmetszetre igaz, hanem a teljes hengerfalra, hogy az mennyire tér el a hengertől. Szóval valami ilyesmi. De ha nekem nem hiszel, akkor tessék:
https://sites.google.com/site/dieselgsite/diesel-javitas/adagolok-javitasa
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5237 Dátum:
2013.08.06 kedd, 21:43:22 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 21:38:37
Hát márpedig bármennyire is hihetetlen számodra, bizony van olyan, hogy oválisra kopik a henger, ez a henger ovalitása, még én is tanultam erről. A főtengely hossztengelyével merőleges irányban terheli a legjobban a dugattyú, ezért kopik ott legjobban, ez teljesen logikus. Ez azt jelenti, hogy a henger keresztmetszete mennyire tér el a körtől, a hordós kifejezés pedig nem a keresztmetszetre igaz, hanem a teljes hengerfalra, hogy az mennyire tér el a hengertől. Szóval valami ilyesmi. De ha nekem nem hiszel, akkor tessék:
https://sites.google.com/site/dieselgsite/diesel-javitas/adagolok-javitasa
A henger anyaga acél. A dugattyúé aluminium.
Szerinted melyik kopik?
Ahol a szintén acél dugattyúgyűrűk mozognak, ott kophat a henger fal is. Ebből lesz a hordós kopás. A tetejénél és az aljánál elméletileg nem változik a henger átmérője. Középen megnő az átmérője a kopástól. Oldalról nézve is egy hordó forma durván. Ezért nevezik hordós kopásnak.
Ez + a gyűrűk mozgása "pumpálja" felfelé az olajat...
Adagoló javítás...... hogy jön ide?
Nem arról van szó, hogy ki hisz kinek.........
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 21:52:22 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5238 Dátum:
2013.08.06 kedd, 21:52:09 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 21:43:22
A henger anyaga acél. A dugattyúé aluminium.
Szerinted melyik kopik?
Ahol a szintén acél dugattyúgyűrűk mozognak, ott kophat a henger fal is. Ebből lesz a hordós kopás. A tetejénél és az aljánál elméletileg nem változik a henger átmérője. Középen megnő az átmérője a kopástól. Oldalról nézve is egy hordó forma durván. Ezért nevezik hordós kopásnak.
Adagoló javítás...... hogy jön ide?
Nem arról van szó, hogy ki hisz kinek.........
Azt hiszem, hogy ez is csak egy lesz a veled folytatott vitában, ahol nem vagy képes elismerni a tévedésedet, mert volt már ilyen sok. Ha megnéznéd a gugliban, akkor látnád, hogy ez igaz nem csak az adagolókra, hanem a motor hengerére is. Legyen már benned annyi szakmai kíváncsiság, hogy utánanézel ezeknek a dolgoknak. Tudnék még mit írni, de inkább hagyom a fenébe...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5239 Dátum:
2013.08.06 kedd, 21:57:13 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 21:52:09
Azt hiszem, hogy ez is csak egy lesz a veled folytatott vitában, ahol nem vagy képes elismerni a tévedésedet, mert volt már ilyen sok. Ha megnéznéd a gugliban, akkor látnád, hogy ez igaz nem csak az adagolókra, hanem a motor hengerére is. Legyen már benned annyi szakmai kíváncsiság, hogy utánanézel ezeknek a dolgoknak. Tudnék még mit írni, de inkább hagyom a fenébe...
Sok tévedésem....... mert ellentmondok az itt felkapott és "bejáratott" magyarázatoknak....
Nem akarok én vitatkozni..... annyira nem érdekel, hogy ki mit hisz.
Miért nézzek utána olyannak, amiben van tapasztalatom...saját mérésekkel...stb. Nem nekem kell utánanéznem.
(adagolóban nincs gyűrű és ott acéldugattyúk vannak
)
Hagyjuk........ jó éjt!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5240 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:10:21 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 21:57:13
Sok tévedésem....... mert ellentmondok az itt felkapott és "bejáratott" magyarázatoknak....
Nem akarok én vitatkozni..... annyira nem érdekel, hogy ki mit hisz.
Miért nézzek utána olyannak, amiben van tapasztalatom...saját mérésekkel...stb. Nem nekem kell utánanéznem.
(adagolóban nincs gyűrű és ott acéldugattyúk vannak
)
Hagyjuk........ jó éjt!
Tehát a hozzászólásodból kiindulva a következőket tudom javasolni: ne fölényeskedj, ne legyél önelégült, soha ne legyél szakmailag hiú, és bizony érdekeljen mások véleménye is, mert egyébként megragadsz egy szinten. Azt már csak széljegyzetként említem meg, hogy gyerekes dolog még az adagoló témán rugóznod.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5241 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:29:12 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 22:10:21
Tehát a hozzászólásodból kiindulva a következőket tudom javasolni: ne fölényeskedj, ne legyél önelégült, soha ne legyél szakmailag hiú, és bizony érdekeljen mások véleménye is, mert egyébként megragadsz egy szinten. Azt már csak széljegyzetként említem meg, hogy gyerekes dolog még az adagoló témán rugóznod.
Igenis tanár úr!
Köszönöm a nyilvános kioktatást, bár jelentéktelen számomra. Mindezt úgy teszed, hogy mégcsak nem is ismersz!
Az a gyerekes, hogy finoman jeleztem, hogy nem jó az adagolós példa.......erre én rugózom rajra, mert nem jött be?
A gerendát vedd ki a szemedből, mielőtt a szálkámmal foglalkozol.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 22:35:40 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5242 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:33:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 22:29:12
Igenis tanár úr!
Az ilyen hozzászólásokból is lehet ám képet alkotni mások jelleméről...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5243 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:43:09 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 22:33:34
Az ilyen hozzászólásokból is lehet ám képet alkotni mások jelleméről...
Tévedsz.
Soha ne keverd össze a személyiségemet a viselkedésemmel... Mert a személyiségem az Én vagyok, a viselkedésem meg attól függ, hogy Te ki vagy és hogyan állsz hozzám...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5244 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:52:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 22:43:09
Tévedsz.
Soha ne keverd össze a személyiségemet a viselkedésemmel... Mert a személyiségem az Én vagyok, a viselkedésem meg attól függ, hogy Te ki vagy és hogyan állsz hozzám...
Ez nagyon nem ebbe a topicba való. És ne magyarázkodj tovább, nem lesz jobb.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5245 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:56:33 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 22:52:20
Ez nagyon nem ebbe a topicba való. És ne magyarázkodj tovább, nem lesz jobb.
Nem magyarázat, nincs rá szükségem....főleg veled szemben. Ezek tények, kedves felettem álló okos idegen!
De látom neked fáj, hogy nem sikerül valakit hülyének beállítani, pedig kampányolsz ellene(m) rendesen!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5246 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:56:48 »
Lehet itt most vitatkozni hogy mitől, hogyan, de a tapasztalat kb. azt mutatja, hogy az olajzabálás sok huzamosabb ideig hidegen (tökig nyitott termosztát) történő használat hozza elő. Ezenkívül, akinek lett generálozva a motorja brutál olajfogyasztás miatt (Hyperborg), annak a hengerfala nem volt kopva, csak az olajlehúzók voltak megpukkanva. Szóval lehet, hogy a hordó-ovál téma is értelmetlen.
Barátkozni meg menjetek a chat topicba
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5247 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:57:56 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.06 kedd, 22:56:33
Nem magyarázat, nincs rá szükségem....főleg veled szemben. Ezek tények, kedves felettem álló okos idegen!
De látom neked fáj, hogy nem sikerül valakit hülyének beállítani, pedig kampányolsz ellene(m) rendesen!
Ez nagyon nem ebbe a topicba való.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5248 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:58:24 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.06 kedd, 22:57:56
Ez nagyon nem ebbe a topicba való.
Már önkéntes moderátor is vagy?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5249 Dátum:
2013.08.06 kedd, 22:59:56 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.06 kedd, 22:56:48
Lehet itt most vitatkozni hogy mitől, hogyan, de a tapasztalat kb. azt mutatja, hogy az olajzabálás sok huzamosabb ideig hidegen (tökig nyitott termosztát) történő használat hozza elő. Ezenkívül, akinek lett generálozva a motorja brutál olajfogyasztás miatt (Hyperborg), annak a hengerfala nem volt kopva, csak az olajlehúzók voltak megpukkanva. Szóval lehet, hogy a hordó-ovál téma is értelmetlen.
Barátkozni meg menjetek a chat topicba
Naplózva
Oldalak:
1
...
98
99
100
101
102
103
104
[
105
]
106
107
108
109
110
111
112
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ