Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:56:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: SCi motor  (Megtekintve 533514 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #750 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 16:08:33 »

Mennyibe került a csere? Milyen úton jön össze ez a fogyasztás? Én 95%-ban Budapesten járok így 9,5 az átlagom. Autópályán lemegy 7,5 körülire, de hamar visszaugrik.


Maga a csere egy 20-as.  Alkatrész az jóárasítva volt, különben kb60/darab. Fogyi az nagyja város napi 5-5 km, plusz 1-1 alkalom országút/pálya 200 ill 1000km-en a javítás óta.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #751 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 16:12:32 »

Kié az LNU Fekete SCi? Sokat látom a fehérvári interspárnál.  pias  wave
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sz_greg
Vendég
« Új hozzászólás #752 Dátum: 2016.08.05 péntek, 06:27:20 »

Sziasztok!

Tudtok ajánlani MK3 1.8 SCi vásárlása előtti átnézéshez szerelőt Bp-en?
Mennyire lehet a nagy költséggel járó tipikus hibát okozó alkatrészek állapotát felmérni egy ilyen átnézés során? (pl. szívósor, EGR, befecskendező, lendkerék, stb.)?
Mi az, amit meg kell és meg is lehet nézetni megbontás nélkül?

Köszi!
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #753 Dátum: 2016.08.05 péntek, 11:47:04 »

Sziasztok!

Tudtok ajánlani MK3 1.8 SCi vásárlása előtti átnézéshez szerelőt Bp-en?
Mennyire lehet a nagy költséggel járó tipikus hibát okozó alkatrészek állapotát felmérni egy ilyen átnézés során? (pl. szívósor, EGR, befecskendező, lendkerék, stb.)?
Mi az, amit meg kell és meg is lehet nézetni megbontás nélkül?

Köszi!

Heló,

Hát, nem nagyon szerintem. Próbaúton ha valami nem úgy megy vagy hallatszik valami zaj, akkor érdemes szerelőhöz fordulni. Szívósorral, illetve EGR-rel nem volt bajom. EGR-t csak takarítottam egyszer pár éve, de nem volt ganyés nagyon.
Befecskendezőnél nálam az volt, hogy rángatott emelkedőn gyorsításkor - aztán később már mindig  idiota. Hibaüzenetet ilyenkor nem dob csak villogtatja a sárgalámpát. Ha be is tárol valamit, akkor gyújtáskimaradás lehet (gyertya vagy trafó).
Üzemanyag rendszernél még ketyegő bomba lahet a nagynyomású punepa. Azt nemtom hogy lehet tesztelni. Talán üzemanyagnyomást mérni/nézni terhelésen.
Lendkerék az zajos ha beteg. Elfáradnak a rugók és a két darab össze-össze ütődik. Olyankoat írnak itt-ott, hogy ha váltasz és a kuplung már elkezd fogni és vibrálni kezd kicsit, akkor bibis a lendkerék.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.05 péntek, 13:15:42 írta sNatch » Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TommyHagen
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2016.08.05 péntek, 23:42:37 »

Sziasztok,még új vagyok, de sajnos már 1-2 apróság kijött a kocsin, mióta megvettem. Nah szóval az üzemanyag szint jelzőm nem mér pontosan, többet mutat, mint ami a valóság. Már kétszer is mehettem e miatt a benzin kútra kannával, mert kifogyott a benyám......... Nem vagyok azaz utolsó pillanatban 3 ezerért tankolós tipus, egyszerűen megakartam várni hogy felvillanjon a lámpa. Első alkalommal felvillant mielőtt beértem a munkahelyre. Leparkoltam, majd meló végeztével indítanék, de semmi, újra, megint semmi, csak teker a motor. Go benzinkút, 5 liter benzin, és a motor indul. Másodjára még a lámpa sem villant fel, és ugyanez. Azóta nem hagyom hogy negyed alá menjen, azonnal tankolok. Működik, csak csal a szint jelzőm..............  wow1 wow1
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi
sz_greg
Vendég
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2016.08.05 péntek, 23:49:54 »

Heló,

Hát, nem nagyon szerintem. Próbaúton ha valami nem úgy megy vagy hallatszik valami zaj, akkor érdemes szerelőhöz fordulni. Szívósorral, illetve EGR-rel nem volt bajom. EGR-t csak takarítottam egyszer pár éve, de nem volt ganyés nagyon.
Befecskendezőnél nálam az volt, hogy rángatott emelkedőn gyorsításkor - aztán később már mindig  idiota. Hibaüzenetet ilyenkor nem dob csak villogtatja a sárgalámpát. Ha be is tárol valamit, akkor gyújtáskimaradás lehet (gyertya vagy trafó).
Üzemanyag rendszernél még ketyegő bomba lahet a nagynyomású punepa. Azt nemtom hogy lehet tesztelni. Talán üzemanyagnyomást mérni/nézni terhelésen.
Lendkerék az zajos ha beteg. Elfáradnak a rugók és a két darab össze-össze ütődik. Olyankoat írnak itt-ott, hogy ha váltasz és a kuplung már elkezd fogni és vibrálni kezd kicsit, akkor bibis a lendkerék.


Köszi!
És tudtok esetleg ajánlani megbízható, alapos szerelőt Bp-n, amivel csökkenthetem a meglepetések számát? Smiley
Márkaszervizbe vigyem, vagy ne?
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #756 Dátum: 2016.08.09 kedd, 09:30:17 »

Köszi!
És tudtok esetleg ajánlani megbízható, alapos szerelőt Bp-n, amivel csökkenthetem a meglepetések számát? Smiley
Márkaszervizbe vigyem, vagy ne?

Márkaszervizben sem tudják megmondani, mert nem nagyon értenek hozzá lévén ritka az SCi-k száma Magyarországon. Amikor rángatott, akkor itt nálunk is csak alkatrész-cserélgetéssel akartak játszani, kezdve a 4 gyertyacserével 30ezerért. Ha tetszik és szépen jár a motor, meg az illesztések rendben vannak, kuplungot/váltót kipróbálod és jó, akkor vidd el egy akármilyen sima szerelőhöz, megméreted a kipuff gázt, alánézel, hibakód olvasás, esetleg rétegvastagság mérés és megveszed, ha minden okés. SCi alkatrészeket nemhiszem hogy tudnak bárhol is méricskélni. Lips Sealed Undecided  

Plusz info ezekről : http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/10/15/dizelt_vagy_benzinest_masodik_resz_a_kozvetlen_befecskendezesu_benzinesekrol/
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.09 kedd, 15:24:29 írta sNatch » Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2016.08.12 péntek, 20:57:34 »

Szia! Sikerült hazajutni? Kiderült, mi volt a gond?


Szia!
Elég kalandos volt a haza utunk. De haza hozott. Az első (szabályozó) lambda szonda ment gallyra. Kint hiába rendeltünk, rosszat küldtek. Két hét volt a várakozási idő. Sajnos újabb két hetünk már nem volt. Azt mondták húzzuk szét a csatlakozót és úgy mennie kell az autónak. (Mielőtt ezt meg tettük, már kihagytak a hengerek, rángatott, alapjárat nem volt, semmi erő.) Hozzá tették ez ugyan gyilkolja a katalizátort, de szerintük ennyit ki kell bírnia. Így mérlegeltük a lehetőségeinket és végül neki vágtunk. Tényleg az összes hiba jelenség megszűnt. Kicsit lomhább lett, nem reagált a hirtelen gázadásra. Nem előzgettem. Ennyi. Itthon már hibaüzenetet dobott a katalizátor miatt is, de a lambda szonda csere és a katalizátor tisztító úgy látszik segített. Az idő majd megmondja. Most megy szépen. Köszi az érdeklődést.
Még egy érdekesség: a rossz lambda kapcsolgatta a töltésvisszajelzőt a műszerfalon. Pedig töltés volt. Amikor be tettük a másikat, az is háromszor fel-le kapcsolta, majd megszűnt a jelenség. Azóta semmi.
További szép estét. Jani
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #758 Dátum: 2016.08.14 vasárnap, 07:51:48 »

...
Még egy érdekesség: a rossz lambda kapcsolgatta a töltésvisszajelzőt a műszerfalon. Pedig töltés volt. Amikor be tettük a másikat, az is háromszor fel-le kapcsolta, majd megszűnt a jelenség. Azóta semmi.
További szép estét. Jani

Hello,

Ez melyik szonda? Ami a katalizátor előtt van a kipuffsorban? Mennyiért adták?

Köszi
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2016.08.16 kedd, 09:08:32 »

Hello,

Ez melyik szonda? Ami a katalizátor előtt van a kipuffsorban? Mennyiért adták?

Köszi

Igen a legelső (legfelső), a katalizátor előtti. 128.000 ft az ára. Ha szerencséd van és találsz bontottat akkor 30.000 körül megúszhatod. Sajnos ritka mint a fehér holló.
Üdv. Jani
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #760 Dátum: 2016.08.16 kedd, 10:33:13 »

Igen a legelső (legfelső), a katalizátor előtti. 128.000 ft az ára. Ha szerencséd van és találsz bontottat akkor 30.000 körül megúszhatod. Sajnos ritka mint a fehér holló.
Üdv. Jani

 worship
Tiszta hülye voltam, hogy nem vettem amikor még 60ezerért adták... Cheesy  idiota wilting
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2016.08.16 kedd, 11:22:37 »

worship
Tiszta hülye voltam, hogy nem vettem amikor még 60ezerért adták... Cheesy  idiota wilting

És ennél csak drágábban találsz máshol  nyes
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #762 Dátum: 2016.08.16 kedd, 11:47:26 »

És ennél csak drágábban találsz máshol  nyes

Majd ecce... amíg kultúráltan szórakozik, addig jólesz ez így. Nem akarom megduplázni az autó értékét.  uglystupid2
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2016.08.16 kedd, 13:38:41 »

Majd ecce... amíg kultúráltan szórakozik, addig jólesz ez így. Nem akarom megduplázni az autó értékét.  uglystupid2
Ez csak gyáriban létezik?
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #764 Dátum: 2016.08.16 kedd, 13:54:43 »

Ez csak gyáriban létezik?

Anno tettem bele egy valami másik tipust, de nem javult meg. Annyira meg nem jártam utána, hogy akkor mifélék vannak még ehhez. Az autós boltokban csak univerzális-nak mondott alap szondákat láttam csak, amiket katalizétor után lehet beépíteni. Meg lehet kérdezni a cromax-ot esetleg a fordot, hogy mi a szitu. Esetleg ebay-en, ott sokminden olcsóbb.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2016.08.16 kedd, 20:17:21 »

Ez csak gyáriban létezik?

Hát én több helyen próbálkoztam. Még Romániában is. Amit után gyártottként adnának az 4 szálas. Ez meg ugye 5 szálas, 6 csatlakozós. Mi nem találtunk bele mást csak eredetit. Gyula (NagyAutó) sokáig keresgélt nekem, de a vége neki is csak az eredeti lett.
Jani
Naplózva
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #766 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 21:15:25 »

Hi all,

Ezer éve fórumoztam, de gondoltam megosztom a tapasztalatom a kis ribivel kapcsolatban.
Történt kb egy éve is már, hogy elkezdett rángatni az autó. Egyre sűrűbben és randábban. Minden hibakód nélkül -nehogy kitaláld mibaja. Volt benyaszűrő csere - semmi. Gyertyacsere - semmi. Aztán valahol olvastam, hogy az injektorok, hajlamosak azt tenni, hogy nem úgy/akkor/mittomén nyit, ahogy azt illene és ezért a rángatás. Így az lett a vége, hogy 4 injektor csere, illetve egy szívósor puccantás befigyel és láss csodát a 10.2-es fogyi most 7.0, nem rángat, jön-megy és öröm bódottá van.  (Illetve lenne, ha nem roppanna egyet a kormány tekerésekor  idiota )  pias

Kép az injektor bodozról.

Hali!

Az enyém is rángatózik mostanában, hibakód persze semmi 10literes fogyasztás kb nálam is autópályán is csak 8 ig tudtam levinni 120-130 as tempónál.
Általában 1200- 2000 között szórakozik vagy rángat vagy nem akar megindulni aztán egyszer csak elkapja és megiramodik. Mondjuk hidegen ha elindítom van valami fura hangja olyan mintha valahol kifújna, de az utána abba marad kb 10 mp után. A szerelőm nem talált rajta fals levegőt elvileg. Az lenne a kérdésem hogy nálad is ilyesmit produkált, vagy mi volt a jelenség?
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 09:14:46 »

Hali!

Az enyém is rángatózik mostanában, hibakód persze semmi 10literes fogyasztás kb nálam is autópályán is csak 8 ig tudtam levinni 120-130 as tempónál.
Általában 1200- 2000 között szórakozik vagy rángat vagy nem akar megindulni aztán egyszer csak elkapja és megiramodik. Mondjuk hidegen ha elindítom van valami fura hangja olyan mintha valahol kifújna, de az utána abba marad kb 10 mp után. A szerelőm nem talált rajta fals levegőt elvileg. Az lenne a kérdésem hogy nálad is ilyesmit produkált, vagy mi volt a jelenség?

Nekem is kifújt, mikor tavaly megvettem. Novothék meghegesztették, úgy tudom, hogy az EGR visszavezetés volt letörve/elrepedve valamelyik csatlakozásnál.

Itt látszik a kipufogógáz visszavezetés vékony fémcsöve:
http://www.ebay.co.uk/itm/182250594359?clk_rvr_id=1080798151221&rmvSB=true
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 09:17:13 »

Azt ezetleg nem tudjátok, hogy a kuplung - lendkerék - kinyomócsapágy hármasból van-e olyan elem, ami megegyezik a sima 1.8-aséval?
Kicsit csúszik a kuplungom, hamarosan cseréltetnem kell ezeket.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #769 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 18:28:47 »

Nekem is kifújt, mikor tavaly megvettem. Novothék meghegesztették, úgy tudom, hogy az EGR visszavezetés volt letörve/elrepedve valamelyik csatlakozásnál.

Itt látszik a kipufogógáz visszavezetés vékony fémcsöve:
http://www.ebay.co.uk/itm/182250594359?clk_rvr_id=1080798151221&rmvSB=true

Nekem is volt rajta egy hajszál repedés de elvileg meg lett csinálva.
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #770 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 18:32:53 »

Azt ezetleg nem tudjátok, hogy a kuplung - lendkerék - kinyomócsapágy hármasból van-e olyan elem, ami megegyezik a sima 1.8-aséval?
Kicsit csúszik a kuplungom, hamarosan cseréltetnem kell ezeket.

Tudomásom szerint nincs, ő ilyen kis különleges.
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #771 Dátum: 2016.08.23 kedd, 06:49:49 »

Hali!

Az enyém is rángatózik mostanában, hibakód persze semmi 10literes fogyasztás kb nálam is autópályán is csak 8 ig tudtam levinni 120-130 as tempónál.
Általában 1200- 2000 között szórakozik vagy rángat vagy nem akar megindulni aztán egyszer csak elkapja és megiramodik. Mondjuk hidegen ha elindítom van valami fura hangja olyan mintha valahol kifújna, de az utána abba marad kb 10 mp után. A szerelőm nem talált rajta fals levegőt elvileg. Az lenne a kérdésem hogy nálad is ilyesmit produkált, vagy mi volt a jelenség?

Hello,

Uj az SCI elmeny? Most vetted az autot? Azert kerdem mert az inditaskor, amikor hidegnek erzi a motort, akkor van valamifele automata szivatos, emelt alapjaratos mukodese. Nalam ez most 1 perc volt reggel, míg visszaallt az alapjaratra. Szerintem azt hallhatod. Akkor tudnak fura hangokat adni. "Megköszörüli a torkát a művésznő"  idiota Aztan ha eddig nem csinalt ilyet akkor tuzetesebben kell atnezetni.

Nekem is 2000korul szokott berangatni, s a fogyasztas is kb igy alakult : nagyatlag 10.2 orszagut 8.valami.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.23 kedd, 07:20:32 írta sNatch » Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #772 Dátum: 2016.08.23 kedd, 19:27:50 »

Hello,

Uj az SCI elmeny? Most vetted az autot? Azert kerdem mert az inditaskor, amikor hidegnek erzi a motort, akkor van valamifele automata szivatos, emelt alapjaratos mukodese. Nalam ez most 1 perc volt reggel, míg visszaallt az alapjaratra. Szerintem azt hallhatod. Akkor tudnak fura hangokat adni. "Megköszörüli a torkát a művésznő"  idiota Aztan ha eddig nem csinalt ilyet akkor tuzetesebben kell atnezetni.

Nekem is 2000korul szokott berangatni, s a fogyasztas is kb igy alakult : nagyatlag 10.2 orszagut 8.valami.

Sajnos nem új az "élmény" már megvan több mint egy éve. Nem az emelt alapjárat amit tapasztalok ez egészen más. A tüzetesebb átnézésről meg annyit, hogy a szerelők fejvakarva adják vissza hogy ők bizony nem tudják mi a baja meg nincs hozzá műszerük stb ...stb ...  Szóval fenne tudja mit kéne csinálni, de a benzin öngyújtó egyre csalogatóbb megoldás  hehe
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #773 Dátum: 2016.08.23 kedd, 20:18:27 »

Sajnos nem új az "élmény" már megvan több mint egy éve. Nem az emelt alapjárat amit tapasztalok ez egészen más. A tüzetesebb átnézésről meg annyit, hogy a szerelők fejvakarva adják vissza hogy ők bizony nem tudják mi a baja meg nincs hozzá műszerük stb ...stb ...  Szóval fenne tudja mit kéne csinálni, de a benzin öngyújtó egyre csalogatóbb megoldás  hehe

Én is úgy voltam, hogy betolom az árokba és felgyújtom. De aztán csak kiderült mi baja. Kézrátéttel és tudományos mérés nélkül ugyan, de kiderült mi okozta a bajt és most műxik. -kopp-kopp-kopp- Cheesy
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2016.09.09 péntek, 10:06:07 »

Sziasztok!
1 hónapja én is tulaja lettem egy 2005-ös SCI kombinak, egy régi Civic-et váltott, hát mondanom sem kell, ég és föld a különbség.
Megvoltak a kötelező körök, volt egy olajcserém, gyertyák lettek cserélve, illetve az olaj - levegő - pollenszűrők lettek még lecserélve.

A bajom az, hogy városban most kb. 8,5-9 litert fogyaszt, autópályán meg stabilan 9,5-10 litert. Természetes ez? Olvasgattam itt a fórumon is, meg külföldi oldalakon, hogy pályatempón siman 7-7,5 literes fogyasztás kihozható az SCI-ből a 6. sebesség miatt. Tudnátok segíteni, hogy mit kéne ellenőriznem, hogy kicsit lejjebb tornázzam ezt az értéket? Az első tankolásnál - nem a fogyasztásmérő szerint - 9,7-es fogyasztás jött ki, kb. 200 km városi és 150 km autópálya távval (140-es tempó).
Az autóban egyébként 155e km van.
Köszönöm előre is!
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #775 Dátum: 2016.09.15 csütörtök, 14:06:01 »

Üzemanyagszűrő? De lehetseges hogy neked is az injektorok hervadnak elfele, ha visszaolvasol ott a sztorim.  integet2

Sziasztok!
1 hónapja én is tulaja lettem egy 2005-ös SCI kombinak, egy régi Civic-et váltott, hát mondanom sem kell, ég és föld a különbség.
Megvoltak a kötelező körök, volt egy olajcserém, gyertyák lettek cserélve, illetve az olaj - levegő - pollenszűrők lettek még lecserélve.

A bajom az, hogy városban most kb. 8,5-9 litert fogyaszt, autópályán meg stabilan 9,5-10 litert. Természetes ez? Olvasgattam itt a fórumon is, meg külföldi oldalakon, hogy pályatempón siman 7-7,5 literes fogyasztás kihozható az SCI-ből a 6. sebesség miatt. Tudnátok segíteni, hogy mit kéne ellenőriznem, hogy kicsit lejjebb tornázzam ezt az értéket? Az első tankolásnál - nem a fogyasztásmérő szerint - 9,7-es fogyasztás jött ki, kb. 200 km városi és 150 km autópálya távval (140-es tempó).
Az autóban egyébként 155e km van.
Köszönöm előre is!

Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2016.09.16 péntek, 19:42:23 »

Üzemanyagszűrő? De lehetseges hogy neked is az injektorok hervadnak elfele, ha visszaolvasol ott a sztorim.  integet2


Szia!
Egy elkoszolódott üzemanyagtól lehet magas a fogyasztásom? Egyébkénk annak is folyamatban van a beszerzése, csak nem volt készleten...
Injektort remélem nem kell cserélni, én inkább gyanakodnék a kokszosodásra.

Közben előjött egy másik problémám: ha ki van kapcsolva a légkondi, kipufogó füstszag jön be az utastérbe. Ha bekapcsolom a klímát, egyből elillan a szag. A kipufogót néztem már, nem fúj ki sehol. Találkozott már valaki hasonló hibával?

Köszönöm!
Naplózva
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2016.09.16 péntek, 23:09:23 »

Szia!
Egy elkoszolódott üzemanyagtól lehet magas a fogyasztásom? Egyébkénk annak is folyamatban van a beszerzése, csak nem volt készleten...
Injektort remélem nem kell cserélni, én inkább gyanakodnék a kokszosodásra.

Közben előjött egy másik problémám: ha ki van kapcsolva a légkondi, kipufogó füstszag jön be az utastérbe. Ha bekapcsolom a klímát, egyből elillan a szag. A kipufogót néztem már, nem fúj ki sehol. Találkozott már valaki hasonló hibával?

Köszönöm!
Nem tudom, mitől lehet, de a tesóm focusában is ez van, leginkább városban. Flexicső újracserélve, máshol nem gondolnám, hogy szivárog, de én mégis mindig érzem a kipufogógázszagot, mikor beülök.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2016.09.16 péntek, 23:12:05 »

Nem tudom, mitől lehet, de a tesóm focusában is ez van, leginkább városban. Flexicső újracserélve, máshol nem gondolnám, hogy szivárog, de én mégis mindig érzem a kipufogógázszagot, mikor beülök.

Igen, azt elfelejtettem írni, hogy csak megállákor érezni, menet közben nem. Gondolom a motorterből haladáskor kiviszi a huzat a füstöt...
Naplózva
toto
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


E-mail
« Új hozzászólás #779 Dátum: 2016.09.17 szombat, 16:21:42 »

Nekem az autópályás fogyasztásod tűnik soknak, a városi 8,5-9 tök jó szerintem.
Az én átlagom 9,2 L/100km volt, 150.000 km alatt, 80% pálya, 20% város.
Injektorom vacakolt nekem is, kicseréltettem az összeset, de nem befolyásolta a fogyasztást.

Sziasztok!
1 hónapja én is tulaja lettem egy 2005-ös SCI kombinak, egy régi Civic-et váltott, hát mondanom sem kell, ég és föld a különbség.
Megvoltak a kötelező körök, volt egy olajcserém, gyertyák lettek cserélve, illetve az olaj - levegő - pollenszűrők lettek még lecserélve.

A bajom az, hogy városban most kb. 8,5-9 litert fogyaszt, autópályán meg stabilan 9,5-10 litert. Természetes ez? Olvasgattam itt a fórumon is, meg külföldi oldalakon, hogy pályatempón siman 7-7,5 literes fogyasztás kihozható az SCI-ből a 6. sebesség miatt. Tudnátok segíteni, hogy mit kéne ellenőriznem, hogy kicsit lejjebb tornázzam ezt az értéket? Az első tankolásnál - nem a fogyasztásmérő szerint - 9,7-es fogyasztás jött ki, kb. 200 km városi és 150 km autópálya távval (140-es tempó).
Az autóban egyébként 155e km van.
Köszönöm előre is!

Naplózva

MK4 fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift, 2011
ex: MK3 1.8 SCI kombi Ghia Executive, 2004
off: BMW E12 520, 1976
toto
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


E-mail
« Új hozzászólás #780 Dátum: 2016.09.17 szombat, 16:24:51 »

Leömlőt nézzétek meg, tipikus, hogy elreped.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg1071977#msg1071977

Nekem amikor a kipufogó flexicső volt ***, akkor nagyon lehetett érezni a büdöst, a leömlő repedésnél kevésbé.
És csak amikor állt, a menetszél kiviszi.

Igen, azt elfelejtettem írni, hogy csak megállákor érezni, menet közben nem. Gondolom a motorterből haladáskor kiviszi a huzat a füstöt...
Naplózva

MK4 fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift, 2011
ex: MK3 1.8 SCI kombi Ghia Executive, 2004
off: BMW E12 520, 1976
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #781 Dátum: 2016.09.17 szombat, 17:15:10 »

Hali!
Olyan kérdésem lenne, mert látom többen túl vagytok injektor cserén. Ha ki vannak cserélve, akkor utána meg kell neki adni az injektor kódját, mint mondjuk a tdci-nél? Vagy csak bele dobom aztán szebb jövőt?
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2016.09.17 szombat, 18:44:47 »

Leömlőt nézzétek meg, tipikus, hogy elreped.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg1071977#msg1071977

Nekem amikor a kipufogó flexicső volt ***, akkor nagyon lehetett érezni a büdöst, a leömlő repedésnél kevésbé.
És csak amikor állt, a menetszél kiviszi.


Köszi! Átnézem még egyszer a teljes rendszert, hátha valami elkerülte a figyelmemet.
Naplózva
toto
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


E-mail
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2016.09.17 szombat, 19:51:36 »

Szerintem nálam nem volt kódolás, csak csere.
De nem 100%, szerelő csinálta nem voltam ott.

Hali!
Olyan kérdésem lenne, mert látom többen túl vagytok injektor cserén. Ha ki vannak cserélve, akkor utána meg kell neki adni az injektor kódját, mint mondjuk a tdci-nél? Vagy csak bele dobom aztán szebb jövőt?
Naplózva

MK4 fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift, 2011
ex: MK3 1.8 SCI kombi Ghia Executive, 2004
off: BMW E12 520, 1976
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #784 Dátum: 2016.09.22 csütörtök, 13:03:37 »

Szerintem nálam nem volt kódolás, csak csere.
De nem 100%, szerelő csinálta nem voltam ott.


Köszi szépen.

Valaki tudja esetleg tutti biztosan?
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #785 Dátum: 2016.09.22 csütörtök, 14:38:38 »

Köszi szépen.

Valaki tudja esetleg tutti biztosan?
Biztos vagy benne, hogy az csak egy egyszerű ki-be? Mármint csak a mechanikus részét tekintve a műtétnek.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #786 Dátum: 2016.09.22 csütörtök, 17:41:43 »

Biztos vagy benne, hogy az csak egy egyszerű ki-be? Mármint csak a mechanikus részét tekintve a műtétnek.
ezek nem intelligens porlasztók,mint a tdci-ben.mondhatni,mint a faék.nem kell azon semmit programozni.csere oszt tsókolom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #787 Dátum: 2016.09.24 szombat, 20:30:09 »

ezek nem intelligens porlasztók,mint a tdci-ben.mondhatni,mint a faék.nem kell azon semmit programozni.csere oszt tsókolom.

Köszi ezt a megerősítést vártam.
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #788 Dátum: 2016.09.24 szombat, 20:32:33 »

Biztos vagy benne, hogy az csak egy egyszerű ki-be? Mármint csak a mechanikus részét tekintve a műtétnek.

Azt  tudom hogy az nem olyan egyszerű ki be, mert sok mindent ki kell szedni ami útban van, sajnos már túl sokszor volt szerelve rinya
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 23:44:06 »

Sziasztok!  wave
Nem nagyon pörög ez a részleg, de azért szeretnék kérdezősködni. Emlegetve volt, hogy ennek a gépnek túl van méretezve valamelyest a hűtőrendszere, így nem vagyok biztos a dolgomban, de szerintem baromi lassan melegedik az enyém. Sikerült beszereznek egy OBD kiolvasót, és egy kb. 10km-es szakaszon logoltam a hőmérsékletet. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy ez normális-e?
Gondolatok, kérdések:
- Több, mint 800 sec kell ahhoz, hogy ~80°C-ra felmelegedjen a hűtőfolyadék (valamivel kisebb dízel gépek is ennyi idő alatt melegednek fel), ezt nagyon sokallom. Nekem eddig csak kisebb motorral szerelt autóim voltak - az utolsó pl. egy 1.4-es Honda -, de azok már ennek az időnek a felénél már üzemi hőmérsékleten dolgoztak.
- Nem vagyok nagy szaki, de azt gondolnám, hogy amikor nyit a termosztát, akkor valamennyire (még ha csak pár °C-ot is) ha nem is nagyon, de csökkennie kéne a hőmérsékletnek, nem? Úgy tudom, hogy a gyári termosztátja az SCI-nek 98°C-on nyit. Ebben az esetben nem az kellene látnom, hogy felmelegedik az autó ~98°C-ra, majd kicsit lehűl, kb. 85°C-ra, majd onnan melegedik tovább?
- Csatolok egy képet, ezen látszik, hogy ~0°C indítási hőmérsékletről, mennyi idő alatt melegedik fel az autó üzemi hőfokra.

DIREKT LINK

Egyébként az alapvető problémám az - amiért elkezdtem az egész "kutakodást", hogy nem tetszik a fogyasztás. Magas (legalábbis én annak tartom):
- autópályán (két személy, 140km/h-s tempó, kb. 3200-as fordulatszám): 8,5-9 l/100km,
- városban (rövid, napi 2x, kb 7km-es szakasz, max 60km/h): 10-11 l/100km,
- városon kívül, országúton (max 100km/h, akár megpakolva is): 6 l/100km (ezzel nincs is baj Smiley ).

Lehetett itt olyanokat is olvasni, hogy az autópályás ingázásokat meg lehet úszni kb. 7 l/100km-rel. Ehhez képest nekem a +2 liter egy kicsit nehezen emészthető.

Sajnálom, ha kuszának tűnik az írásom, de kavarognak a gondolatok a fejemben. Alapvetően nagyon szeretem ezt az autót, mert jól megy, nagyon kellemes vele a vezetés, de ezek az apró dolgok nem hagynak nyugodni.

Várom kíváncsian a válaszokat és előre is köszönöm mindenkinek, aki hozzá tud szólni!

Üdv,
Dávid.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 09:31:04 »

Sziasztok!  wave
Nem nagyon pörög ez a részleg, de azért szeretnék kérdezősködni. Emlegetve volt, hogy ennek a gépnek túl van méretezve valamelyest a hűtőrendszere, így nem vagyok biztos a dolgomban, de szerintem baromi lassan melegedik az enyém. Sikerült beszereznek egy OBD kiolvasót, és egy kb. 10km-es szakaszon logoltam a hőmérsékletet. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy ez normális-e?
Gondolatok, kérdések:
- Több, mint 800 sec kell ahhoz, hogy ~80°C-ra felmelegedjen a hűtőfolyadék (valamivel kisebb dízel gépek is ennyi idő alatt melegednek fel), ezt nagyon sokallom. Nekem eddig csak kisebb motorral szerelt autóim voltak - az utolsó pl. egy 1.4-es Honda -, de azok már ennek az időnek a felénél már üzemi hőmérsékleten dolgoztak.
- Nem vagyok nagy szaki, de azt gondolnám, hogy amikor nyit a termosztát, akkor valamennyire (még ha csak pár °C-ot is) ha nem is nagyon, de csökkennie kéne a hőmérsékletnek, nem? Úgy tudom, hogy a gyári termosztátja az SCI-nek 98°C-on nyit. Ebben az esetben nem az kellene látnom, hogy felmelegedik az autó ~98°C-ra, majd kicsit lehűl, kb. 85°C-ra, majd onnan melegedik tovább?
- Csatolok egy képet, ezen látszik, hogy ~0°C indítási hőmérsékletről, mennyi idő alatt melegedik fel az autó üzemi hőfokra.
[img]http://www.kephost.com/images/2016/12/04/teljes_magyarazattal.th.png
DIREKT LINK

Egyébként az alapvető problémám az - amiért elkezdtem az egész "kutakodást", hogy nem tetszik a fogyasztás. Magas (legalábbis én annak tartom):
- autópályán (két személy, 140km/h-s tempó, kb. 3200-as fordulatszám): 8,5-9 l/100km,
- városban (rövid, napi 2x, kb 7km-es szakasz, max 60km/h): 10-11 l/100km,
- városon kívül, országúton (max 100km/h, akár megpakolva is): 6 l/100km (ezzel nincs is baj Smiley ).

Lehetett itt olyanokat is olvasni, hogy az autópályás ingázásokat meg lehet úszni kb. 7 l/100km-rel. Ehhez képest nekem a +2 liter egy kicsit nehezen emészthető.

Sajnálom, ha kuszának tűnik az írásom, de kavarognak a gondolatok a fejemben. Alapvetően nagyon szeretem ezt az autót, mert jól megy, nagyon kellemes vele a vezetés, de ezek az apró dolgok nem hagynak nyugodni.

Várom kíváncsian a válaszokat és előre is köszönöm mindenkinek, aki hozzá tud szólni!

Üdv,
Dávid.


Ennél sokkal gyorsabban kéne melegednie szerintem.
Mikori gyártású az autó? Mert attól függ milyen termosztát lesz benne, vagy 98, vagy 90 körüli nyitási hőmérsékletű.
Szerintem cseréld. Csak gyárira.
Naplózva
Rilll
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #791 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 12:27:49 »

Sziasztok!  wave
Nem nagyon pörög ez a részleg, de azért szeretnék kérdezősködni. Emlegetve volt, hogy ennek a gépnek túl van méretezve valamelyest a hűtőrendszere, így nem vagyok biztos a dolgomban, de szerintem baromi lassan melegedik az enyém. Sikerült beszereznek egy OBD kiolvasót, és egy kb. 10km-es szakaszon logoltam a hőmérsékletet. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy ez normális-e?
Gondolatok, kérdések:
- Több, mint 800 sec kell ahhoz, hogy ~80°C-ra felmelegedjen a hűtőfolyadék (valamivel kisebb dízel gépek is ennyi idő alatt melegednek fel), ezt nagyon sokallom. Nekem eddig csak kisebb motorral szerelt autóim voltak - az utolsó pl. egy 1.4-es Honda -, de azok már ennek az időnek a felénél már üzemi hőmérsékleten dolgoztak.
- Nem vagyok nagy szaki, de azt gondolnám, hogy amikor nyit a termosztát, akkor valamennyire (még ha csak pár °C-ot is) ha nem is nagyon, de csökkennie kéne a hőmérsékletnek, nem? Úgy tudom, hogy a gyári termosztátja az SCI-nek 98°C-on nyit. Ebben az esetben nem az kellene látnom, hogy felmelegedik az autó ~98°C-ra, majd kicsit lehűl, kb. 85°C-ra, majd onnan melegedik tovább?
- Csatolok egy képet, ezen látszik, hogy ~0°C indítási hőmérsékletről, mennyi idő alatt melegedik fel az autó üzemi hőfokra.

DIREKT LINK

Egyébként az alapvető problémám az - amiért elkezdtem az egész "kutakodást", hogy nem tetszik a fogyasztás. Magas (legalábbis én annak tartom):
- autópályán (két személy, 140km/h-s tempó, kb. 3200-as fordulatszám): 8,5-9 l/100km,
- városban (rövid, napi 2x, kb 7km-es szakasz, max 60km/h): 10-11 l/100km,
- városon kívül, országúton (max 100km/h, akár megpakolva is): 6 l/100km (ezzel nincs is baj Smiley ).

Lehetett itt olyanokat is olvasni, hogy az autópályás ingázásokat meg lehet úszni kb. 7 l/100km-rel. Ehhez képest nekem a +2 liter egy kicsit nehezen emészthető.

Sajnálom, ha kuszának tűnik az írásom, de kavarognak a gondolatok a fejemben. Alapvetően nagyon szeretem ezt az autót, mert jól megy, nagyon kellemes vele a vezetés, de ezek az apró dolgok nem hagynak nyugodni.

Várom kíváncsian a válaszokat és előre is köszönöm mindenkinek, aki hozzá tud szólni!

Üdv,
Dávid.

   

Hali!

A hőmérsékletet elnézve, nekem is kicsit lassúnak tűnik a melegedés. Nálam is hasonló volt a jelenség ami inkább a hideg időben jelentkezet. Először csak lassan melegedet aztán már egy 20km szakaszon is csak alig érte el az üzemi hőfokot, ha pedig fűtteni is próbáltam,akkor el sem érte. Termosztát csere megoldotta,most már néhány utca alatt be áll szépen középre. Én mondjuk nem gyárira cseréltem,de így is jó lett. A fogyasztás pedig nekem is hasonló mint amit írtál, szóval vagy teljessen normális,vagy az enyém sem jó hehe
Ja és igen 98° - on nyit.
Naplózva

Mondeo mk3 kombi 2004 1.8 SCI 130 LE
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 16:33:47 »

Sziasztok!  wave
Nem nagyon pörög ez a részleg, de azért szeretnék kérdezősködni. Emlegetve volt, hogy ennek a gépnek túl van méretezve valamelyest a hűtőrendszere, így nem vagyok biztos a dolgomban, de szerintem baromi lassan melegedik az enyém. Sikerült beszereznek egy OBD kiolvasót, és egy kb. 10km-es szakaszon logoltam a hőmérsékletet. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy ez normális-e?
Gondolatok, kérdések:
- Több, mint 800 sec kell ahhoz, hogy ~80°C-ra felmelegedjen a hűtőfolyadék (valamivel kisebb dízel gépek is ennyi idő alatt melegednek fel), ezt nagyon sokallom. Nekem eddig csak kisebb motorral szerelt autóim voltak - az utolsó pl. egy 1.4-es Honda -, de azok már ennek az időnek a felénél már üzemi hőmérsékleten dolgoztak.
- Nem vagyok nagy szaki, de azt gondolnám, hogy amikor nyit a termosztát, akkor valamennyire (még ha csak pár °C-ot is) ha nem is nagyon, de csökkennie kéne a hőmérsékletnek, nem? Úgy tudom, hogy a gyári termosztátja az SCI-nek 98°C-on nyit. Ebben az esetben nem az kellene látnom, hogy felmelegedik az autó ~98°C-ra, majd kicsit lehűl, kb. 85°C-ra, majd onnan melegedik tovább?
- Csatolok egy képet, ezen látszik, hogy ~0°C indítási hőmérsékletről, mennyi idő alatt melegedik fel az autó üzemi hőfokra.

DIREKT LINK

Egyébként az alapvető problémám az - amiért elkezdtem az egész "kutakodást", hogy nem tetszik a fogyasztás. Magas (legalábbis én annak tartom):
- autópályán (két személy, 140km/h-s tempó, kb. 3200-as fordulatszám): 8,5-9 l/100km,
- városban (rövid, napi 2x, kb 7km-es szakasz, max 60km/h): 10-11 l/100km,
- városon kívül, országúton (max 100km/h, akár megpakolva is): 6 l/100km (ezzel nincs is baj Smiley ).

Lehetett itt olyanokat is olvasni, hogy az autópályás ingázásokat meg lehet úszni kb. 7 l/100km-rel. Ehhez képest nekem a +2 liter egy kicsit nehezen emészthető.

Sajnálom, ha kuszának tűnik az írásom, de kavarognak a gondolatok a fejemben. Alapvetően nagyon szeretem ezt az autót, mert jól megy, nagyon kellemes vele a vezetés, de ezek az apró dolgok nem hagynak nyugodni.

Várom kíváncsian a válaszokat és előre is köszönöm mindenkinek, aki hozzá tud szólni!

Üdv,
Dávid.


Hello!

Én is fel akartam vetni ezt a bemelegedéses kérdést, de megelőztél. Nekem is kb. 15 km után áll be függőlegesre a mutató. Biztos, hogy nem a termosztát a rossz,egyrész emrt már cseréltem, másrész meg azért mert amíg a hőfokmérő még nem állt be teljesen, a vízcsövek tökéletesen hidegek. Ez szerintem egyszerűen ilyen.

A fogyasztásom nagyjából annyi, mint neked, úgyhogy azt hiszem ez nem tér el az átlagtól. (városban mindig 10 alatt tudom tartani, vidéken meg nem szokott 7 alá menni.)

Marcell
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 22:49:05 »

Sziasztok! Köszönöm a hozzászólásokat!  smile
2005.12. havi gyártmányról van egyébként szó.

Látom, kicsit megoszlanak a vélemények. Én is bizonytalan vagyok még. "Feleslegesen" nem szeretném cserélni a termosztátot, mert elég drága a gyári, és a szerelése sem egy leányálom. Szeretnék minél tisztábban látni, mielőtt nekiesek a szerelésnek.

@Rilll: milyen termosztátot vettél, ami nem a gyári és működik is?

@Marcell: nem adom ilyen könnyen magam, engem egyszerűen nem hagy nyugodni a dolog... Smiley

Most kaptam egy olyan "tippet" is, hogy lehet nincsen baj a termosztáttal, de azért melegedik lassan, mert elkormolódott a rendszer. ~160e km-nél járok, tehát ez is egy körbejárandó téma.

Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2016.12.06 kedd, 06:29:46 »

Sziasztok! Köszönöm a hozzászólásokat!  smile
2005.12. havi gyártmányról van egyébként szó.

Látom, kicsit megoszlanak a vélemények. Én is bizonytalan vagyok még. "Feleslegesen" nem szeretném cserélni a termosztátot, mert elég drága a gyári, és a szerelése sem egy leányálom. Szeretnék minél tisztábban látni, mielőtt nekiesek a szerelésnek.

@Rilll: milyen termosztátot vettél, ami nem a gyári és működik is?

@Marcell: nem adom ilyen könnyen magam, engem egyszerűen nem hagy nyugodni a dolog... Smiley

Most kaptam egy olyan "tippet" is, hogy lehet nincsen baj a termosztáttal, de azért melegedik lassan, mert elkormolódott a rendszer. ~160e km-nél járok, tehát ez is egy körbejárandó téma.



Melyik rendszer  Huh?

A víztér járatok, a hűtő vagy a csövek, ahol korom nem is lehet/járhat ?, max az egr-nél levő segéd fűtő lehet kormos ha van
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2016.12.06 kedd, 07:30:37 »

Melyik rendszer  Huh?

A víztér járatok, a hűtő vagy a csövek, ahol korom nem is lehet/járhat ?, max az egr-nél levő segéd fűtő lehet kormos ha van


Nem a hűtőrendszerre gondoltam. A korom megnehezíto a motor felmelegedését.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #796 Dátum: 2016.12.06 kedd, 12:02:11 »

Sziasztok! Köszönöm a hozzászólásokat!  smile
2005.12. havi gyártmányról van egyébként szó.

Látom, kicsit megoszlanak a vélemények. Én is bizonytalan vagyok még. "Feleslegesen" nem szeretném cserélni a termosztátot, mert elég drága a gyári, és a szerelése sem egy leányálom. Szeretnék minél tisztábban látni, mielőtt nekiesek a szerelésnek.

@Rilll: milyen termosztátot vettél, ami nem a gyári és működik is?

@Marcell: nem adom ilyen könnyen magam, engem egyszerűen nem hagy nyugodni a dolog... Smiley

Most kaptam egy olyan "tippet" is, hogy lehet nincsen baj a termosztáttal, de azért melegedik lassan, mert elkormolódott a rendszer. ~160e km-nél járok, tehát ez is egy körbejárandó téma.



Akkor neked nem 98°C-on nyit a termosztát, hanem lejjebb, és nem fűtött, abból meg a gyári sem drága.
A korom hogy nehezíti a felmelegedést?
Naplózva
bigdee888
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



E-mail
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2016.12.06 kedd, 12:46:49 »

Akkor neked nem 98°C-on nyit a termosztát, hanem lejjebb, és nem fűtött, abból meg a gyári sem drága.
A korom hogy nehezíti a felmelegedést?

Nem tudom hogyan nehezíti meg, ezért is írtam, hogy "tippet" kaptam.
Rátelefonálok a Fordékra, hogy adjanak egy pontos árat a termosztátra.
Köszi a választ!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2016.12.06 kedd, 12:56:22 »


A korom hogy nehezíti a felmelegedést?
Mert a korom nagyon rossz hővezető. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2016.12.06 kedd, 13:57:24 »

Nem tudom hogyan nehezíti meg, ezért is írtam, hogy "tippet" kaptam.
Rátelefonálok a Fordékra, hogy adjanak egy pontos árat a termosztátra.
Köszi a választ!

Hmm, mondjuk SCi-ben nem tudom, hogy változtattak-e a termosztáton 2004-ben. lehet mégis fűtött. De akkor is jóval gyorsabban kéne melegednie szerintem.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.