Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:58:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: SCi motor  (Megtekintve 534728 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #100 Dátum: 2011.06.28 kedd, 18:00:17 »


Köszönöm a válaszokat.Egyébként a 3 hibakód: P0401 EGR Hiba,DTC P0607 Vezérlő modul teljesítmény,17581 mondeó tdci turbófeltöltő légbevezető cső lecsúszás (az utóbbit nem értem mert benzines vagyok.).
nekem is le van dugózva, de még hibakód törlőm sincs  wave
Nem zavar hogy világít egyáltalán!!!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #101 Dátum: 2011.06.29 szerda, 17:26:13 »

nekem is le van dugózva, de még hibakód törlőm sincs  wave
Nem zavar hogy világít egyáltalán!!!
Ennek ellenére nem árt ha törlöd/törölteted néha, mivel így nem veszed észre az esetleges egyéb hibákat, amelyek miatt kigyulladhat a lámpa.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #102 Dátum: 2011.06.29 szerda, 17:54:24 »

Ennek ellenére nem árt ha törlöd/törölteted néha, mivel így nem veszed észre az esetleges egyéb hibákat, amelyek miatt kigyulladhat a lámpa.
Tudom  vigyor3 Majd egyszer ha lesz rá fölösleges akkor veszek kódtörlőt!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2011.07.03 vasárnap, 17:20:55 »

Fiúk!
Kéne egy kis segítség! Szeretnék a Mondira egy tetőcsomagtartót.A gondom a következő: a műa. lapkák lepattintása után nincs luk a csavarok részére.Így a régi tetőcsomagtartó nem jó rá. Se váll se fül semmi.Tudja valaki milyen rendszerűt lehet rátenni?Előre is köszi.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2011.07.03 vasárnap, 17:48:37 »

Fiúk!
Kéne egy kis segítség! Szeretnék a Mondira egy tetőcsomagtartót.A gondom a következő: a műa. lapkák lepattintása után nincs luk a csavarok részére.Így a régi tetőcsomagtartó nem jó rá. Se váll se fül semmi.Tudja valaki milyen rendszerűt lehet rátenni?Előre is köszi.

Szia!

Nekem is valami ilyesmi volt, de végül megtaláltam a lyukat, csak be volt fedve, de azért lehetett látni.

u.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 11:09:36 »

Szia!

Nekem is valami ilyesmi volt, de végül megtaláltam a lyukat, csak be volt fedve, de azért lehetett látni.

u.

Szia!
Ha leveszem a műanyag lapkát alatta nincs semmi, csak az üreg.Hogy hol kellene lennie azt látom mert be van hegesztve.Hogy gyári-e azt nem tudom.Mivel a festés gyári így feltételezem gyári a hegesztés is.
Köszi a tippet.
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 11:11:05 »

Még egy kérdés : Tudja valaki hol a pc csatija az sci-nek ill. milyen típusú hibakódolvasó kell hozzá?
Köszönet.
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 16:37:40 »

Szia!
Ha leveszem a műanyag lapkát alatta nincs semmi, csak az üreg.Hogy hol kellene lennie azt látom mert be van hegesztve.Hogy gyári-e azt nem tudom.Mivel a festés gyári így feltételezem gyári a hegesztés is.
Köszi a tippet.

Szia ULTIO
Képzeld el csak megpiszkáltam a hegesztést, amiről kiderült hogy öntapadós korong, ami a vizet hivatott távol tartani.Alatta ott a csavar.Heuréka! worship worship worship worship worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 16:38:38 »

Még egy kérdés : Tudja valaki hol a pc csatija az sci-nek ill. milyen típusú hibakódolvasó kell hozzá?
Köszönet.
pedálok felett van, le lehet húzni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 16:40:04 »

pedálok felett van, le lehet húzni

Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 17:54:26 »

Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
azt sajna nem, sNatch-nek asszem van és neki is SCI van
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #111 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 18:39:18 »

Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
OBD2,vagy gyári célműszer
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2011.07.04 hétfő, 20:45:52 »

OBD2,vagy gyári célműszer

Köszönöm. worship
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #113 Dátum: 2011.07.14 csütörtök, 10:21:32 »

azt sajna nem, sNatch-nek asszem van és neki is SCI van

Jepp, OBD2. Csati mint a többinél : bal térd, müanyag mögül lehuzod.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2011.07.14 csütörtök, 13:10:41 »

Szia ULTIO
Képzeld el csak megpiszkáltam a hegesztést, amiről kiderült hogy öntapadós korong, ami a vizet hivatott távol tartani.Alatta ott a csavar.Heuréka! worship worship worship worship worship
Örülök.
Hogy olvastam, beugrott, hogy nekem is így volt.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #115 Dátum: 2011.12.13 kedd, 09:36:57 »

SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?  worship  wave
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2011.12.13 kedd, 17:36:01 »

SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?  worship  wave
írj Joe-nak
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #117 Dátum: 2011.12.14 szerda, 09:21:15 »

írj Joe-nak

 worship wave
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2011.12.14 szerda, 09:47:25 »

SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?  worship  wave

Itt is közzé teszem:  vigyor3

Egy kis infó:
A legújabb: az 5, 6 vezetékes (ún. szélessávú) lambdaszonda. Extra széles működési tartományban dolgozik, 0,7-4 lambda érték között.

Közvetlen befecskendezésű (belső keverékképzés) rendszereknél alkalmazzák.

Szélessávú lambda szondát nagy tételben két gyártó készít: a Bosch (pl. a képünkön) illetve a japán NGK/NTK.
(Én Boscht tudok!)


A nagyméretű szondacsatlakozó rejt még egy kalibráló ellenállást is, mely az ECU felé külön kivezetést kapott. Ez a magyarázat arra, hogy a szonda ugyan csak 5 vezetékes, a csatlakozótól az ECU-ig már 6 kábel fut.

 wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #119 Dátum: 2011.12.21 szerda, 22:23:03 »

No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??  Grin pias

Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina. Smiley  wave  worship 
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2011.12.21 szerda, 22:48:14 »

No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??  Grin pias

Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina. Smiley  wave  worship 

Aztán az akkusarut levetted-e már fél órára? Mondjuk márkaszerviz után szégyen lenne ha ez oldaná meg a problémádat, de egy próbát megér, hogy visszajön-e a hiba.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #121 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 08:42:35 »

Aztán az akkusarut levetted-e már fél órára? Mondjuk márkaszerviz után szégyen lenne ha ez oldaná meg a problémádat, de egy próbát megér, hogy visszajön-e a hiba.

Az szerintem annyiban lenne megoldás, hogy elfelejti az ECU a beállításait/szoftverét* így lehetséges, hogy nem figyel bizonyos dolgokat > hibakód megszűnik.  Megnézem mit produkál így, ahogy mondod aztán mondom a fejleményeket.  wave  worship

* 2 éve mikor megvettem valami leszivta az akksit, és elfelejtette plö a benzinszegény/dús átmenetét, s csak újraprogramozás segített. Olvastam olyat -igaz subarunál- hogy friss szoftvert toltak fel az ECU-ra és nem hardveresen figyelt egy bizonyos értéket, hanem úgy számolta a szoftver különböző dolgokból.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #122 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 19:01:12 »

no kérem más "egyéb" probléma is akad itt sajnos :  olajban állnak a gyertyák.  boldog karácsonyt  rinya
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #123 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 21:11:25 »

No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??  Grin pias

Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina. Smiley  wave  worship 

ez eddig csak az egr hőmérsékletre reklamál: P0546 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High - Bank 1 Sensor 1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #124 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 21:13:35 »

no kérem más "egyéb" probléma is akad itt sajnos :  olajban állnak a gyertyák.  boldog karácsonyt  rinya
ezt nem értem!?
Kompressziót mértek?Nem állhat olajban....Max nincsenek kiégve,de az nem olajos,hanem tökéletlen az égés.
Erről írjál bővebben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #125 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 21:19:44 »

ezt nem értem!?
Kompressziót mértek?Nem állhat olajban....Max nincsenek kiégve,de az nem olajos,hanem tökéletlen az égés.
Erről írjál bővebben.

Nos egyenlőre annyi a tapasztalat, hogy van ez a hibakód. Volt ivanicsnál, azt mondták a legelső szonda a ludas (én is utána olvastam próbát megért). Joe-tól kaptam egy újat, azt kicseréltem, de mindig jön a kód. Ma próbáltam rnagy kolega ötletét, hátha... és míg levettem az akksit a gépről, gondoltam megnézem a gyertyákat hátha annak a végéből tudok valamire következtetni. S itt jött a leves: kis trafó le, pipa kihúz.. .olaj... aztán nagy kerek szemek...

most itt áll a tudomány.  Apukám szerint a szelepfedél tömítése lehet... egyenlőre annyit tudok, hogy kiitatom az olajat, és a csavarokon huzok picit... de ez csak ötlet.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #126 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 09:08:35 »

No, el lett hárítva a probléma végre... Smiley Íme amiket láttam :

Olaj a lukban ,  Fedő lent , A fekete bárány , HolyShit , Fini,  Ganyé , Tisztán,

A tömítést elnézve péntek délutáni motor lehet. De mégis inkább arra gondolok, hogy már nézelődtek befele itthon, valamikor. Maguktól ilyet nem nagyon szoktak csinálni a tömítések, nem?

A tömítés 8500 Ft volt,  a csere pedig 2,5 óra. Nem egy szintidő, de nem is vagyok F1 szerelő  beka3 pias

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.11 vasárnap, 09:24:51 írta sNatch » Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 10:24:34 »

No, el lett hárítva a probléma végre... Smiley Íme amiket láttam :

Olaj a lukban ,  Fedő lent , A fekete bárány , HolyShit , Fini,  Ganyé , Tisztán,

A tömítést elnézve péntek délutáni motor lehet. De mégis inkább arra gondolok, hogy már nézelődtek befele itthon, valamikor. Maguktól ilyet nem nagyon szoktak csinálni a tömítések, nem?

A tömítés 8500 Ft volt,  a csere pedig 2,5 óra. Nem egy szintidő, de nem is vagyok F1 szerelő  beka3 pias



mennyi volt ebben az olajban? Ilyen tiszta olajat már rég láttam, max csak gázüzemű kocsiban.
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #128 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 12:09:22 »

mennyi volt ebben az olajban? Ilyen tiszta olajat már rég láttam, max csak gázüzemű kocsiban.

November elején cseréltem, azóta mentem 5 ezret  Smiley
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #129 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 12:23:27 »

:
November elején cseréltem, azóta mentem 5 ezret  Smiley

 eljen
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #130 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 03:47:42 »

Érdekességként:

Anno volt egy olyan kérdésem, hogy miért is kerül horror pénzbe az SCI benzinszűrő... Több okból kifolyólag:
1, van ugye a szűrő pórusainak mérete, amik sima szűrőnél 10um-nél nagyobb részecskéket szűri ki, addig SCi-nél már ennek felénél nagyobbak (5um) nem léphetnek a rendszerbe.
2, beépített nyomástartó szelepje van, ami 4,5 bar-t állít be.
3, pluszban egy visszafolyó ágat is kapott a tankhoz
4, illetőleg egy konzolt, földeléssel
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2012.04.29 vasárnap, 23:24:04 »

Igen, ebből az igazi tartalmi többletet a nyomásszabályzó adja, de nem teszi olcsóbbá a felfogató konzol és a földelés sem (a kettő összefügg).
A drágaság további részét pedig az adja, hogy ebből a szűrőből kb 5000-et gyárottak évente, addig a többiből 100000-t. 
Ezzel együtt kapsz egy ötalát, szépen megoldottad a leckét  taps
wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #132 Dátum: 2012.05.01 kedd, 05:53:37 »

Igen, ebből az igazi tartalmi többletet a nyomásszabályzó adja, de nem teszi olcsóbbá a felfogató konzol és a földelés sem (a kettő összefügg).
A drágaság további részét pedig az adja, hogy ebből a szűrőből kb 5000-et gyárottak évente, addig a többiből 100000-t. 
Ezzel együtt kapsz egy ötalát, szépen megoldottad a leckét  taps
wave

 beka3 namegájj tantóbá! Cheesy
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 22:23:06 »

Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.

Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 22:29:11 »

Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.

Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.

A sima duratec-é is vízzel hűtött és elektromos, de más mint a SCI-é.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 23:01:30 »

A sima duratec-é is vízzel hűtött és elektromos, de más mint a SCI-é.
MK IV-es TDCi nél is van amiben vízzel hűtött EGR van, de az is más.
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #136 Dátum: 2012.06.26 kedd, 13:35:10 »

Hogy takaritottátok ki? Kiszedtétek és kimos? vagy működtettétek is valahogy? pl a szelep záródási felülete is le lett-e takarítva?


Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.

Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 22:17:08 »

Jött a hibakód, 92.000 a csere márkaszervizben.Úgyhogy vigyázzatok rá.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 22:46:19 »

Jött a hibakód, 92.000 a csere márkaszervizben.Úgyhogy vigyázzatok rá.

Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2012.06.29 péntek, 13:05:17 »

Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?

Igen ez az EGR modul.A szerviz nem tisztítgat.Cserél. vigyor3
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #140 Dátum: 2012.06.29 péntek, 18:19:54 »

Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?

Kicseréli újra, ügyfél örül. Továbbá a használtat kitakarítja, majd eladja kéz alatt féláron, vagy amennyiért nem szégyenli Smiley
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2012.06.29 péntek, 20:18:54 »

Egy kis update az esetemhez. A tisztítás nem segített, a hiba feljött másnap. Ugyanaz a kód.
Visszagondolva, nem is csoda, mivel a keresztmetszet nem szűkült le jelentősen a koromtól - bár kormos volt.

Sajnos lehet rossz a szolenoid, ami benyomja a szelepet, illetve a DPFE szenzor is, ami gyanúm szerint a motor házban van.

Ami zavaróbb, hogy elcseszi az emissziót, ma megmérték. Túl magas volt a CO-ja. E szerint nem optimális az égés, félek a katalizátornak se használ. Más hibakód nem volt.

A használt EGR olcsóbb, de lutri, hogy az is tönkremegy vagy már rossz, amikor megveszem.

Az új meg 102e Ft jelenleg... Talán 78-ért meg tudják hozni. Eszem eldobom, ennyi pénz egy ilyen marhaság miatt.

Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2012.06.29 péntek, 20:48:22 »

Egy kis update az esetemhez. A tisztítás nem segített, a hiba feljött másnap. Ugyanaz a kód.
Visszagondolva, nem is csoda, mivel a keresztmetszet nem szűkült le jelentősen a koromtól - bár kormos volt.

Sajnos lehet rossz a szolenoid, ami benyomja a szelepet, illetve a DPFE szenzor is, ami gyanúm szerint a motor házban van.

Ami zavaróbb, hogy elcseszi az emissziót, ma megmérték. Túl magas volt a CO-ja. E szerint nem optimális az égés, félek a katalizátornak se használ. Más hibakód nem volt.

A használt EGR olcsóbb, de lutri, hogy az is tönkremegy vagy már rossz, amikor megveszem.

Az új meg 102e Ft jelenleg... Talán 78-ért meg tudják hozni. Eszem eldobom, ennyi pénz egy ilyen marhaság miatt.

Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.

Az elképzelhető, hogy megszorult a szelep, és ettől ment tönkre az elektromos része (mint turbóelektronikánál). Használt SCI
EGR szelep gondolom ritka, mint a fehér holló.

Mondjuk azt nem értem, hogy a CO-t mitől dobja meg, az EGR nem teszi optimálisabbá az égést (sőt, rontja). Persze lehet, hogy
az ECU ilyenkor bezavarodik, és belenyúl a befecskendezésbe. Megint lehet, hogy a DPFE halt be, és túl nagyra nyittatja a szelepet
az ECU-val, és ezért magas a CO.

Nem irigyellek  Sad
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2012.06.29 péntek, 21:05:16 »

A CO engem is meglepett, de mióta elolvastam, hogy az EGR szerepe az égéstér hőmérsékletének csökkentése(!), hogy az égés tökéletesebb legyen, logikusnak tűnik, hogy ha nincs, akkor több a rossz égéstermék.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2012.06.29 péntek, 21:19:14 »

A CO engem is meglepett, de mióta elolvastam, hogy az EGR szerepe az égéstér hőmérsékletének csökkentése(!), hogy az égés tökéletesebb legyen, logikusnak tűnik, hogy ha nincs, akkor több a rossz égéstermék.

Csökkenti az égéstér hőmérsékletét, de ettől nem lesz tökéletesebb az égés, csak az NOx kibocsájtás csökken. Az égés lassabb is lesz, előre kell hozni a gyújtást.

Egy (jó állapotú, mondjuk EURO II) katalizátoros, lambdás, EGR nélküli kocsi is röhögve teljesíti az új CO és HC kibocsájtási határokat, csak az NOx-okon bukna meg,
ha vizsgálnák.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2012.06.29 péntek, 21:36:20 »

Akárhogy is, a leírás alapján az SCI-nél külön hangsúlyt kap ez EGR helyes működése. Sajnos úgy néz ki, meg kell csinálnom.

1.8L Duratec SCi motornál, szemben a 1.8L Duratec-HE motorral, egy külső EGR -rendszert
alkalmaznak.
A módosításnak az az oka, hogy megnőtt a visszavezetett kipufogógáz-mennyiség, aminek az EGR
-rendszer hőmérsékletének a megnövekedése lett a következménye.
A kipufogógáz a teljesen elégett levegő-/tüzelőanyag-keverékből (semleges gáz) és réteges töltésű
üzemnél levegőből is áll.
Az 1.8L Duratec SCi motornál az EGR -nek különleges jelentősége van, mivel itt a nagy
kipufogógáz-visszavezetési arány miatt a NOx-kibocsátások annyira lecsökkenek, hogy a többi
kipufogógáz-utókezelési intézkedést csökkenteni lehet. Ez pozitív hatással van a tüzelőanyagfogyasztásra
is.
Ahhoz, hogy egyáltalán a kipufogógázt az EGR -szelepen keresztül el lehessen szívni, a szívócső és a kipufogórendszer között nyomásesésnek kell lenni. A közvetlen benzinbefecskendezéses motorok
azonban réteges töltésű üzemben majdnem teljesen nyitott fojtószeleppel (fojtás nélküli üzem)
járnak.

Ezenkívül réteges töltésű üzemnél nagy mennyiségű oxigén van a visszavezetett kipufogógázban
(ezt az égéstérben a nagy levegőfelesleg okozza).
A majdnem teljesen fojtásnélküli üzem, valamint az a tény, hogy a visszavezetett kipufogógáz
oxigéntartalma nagy, egy olyan vezérlési stratégiát igényel, amely a fojtószelepet és az EGR
-szelepet egyaránt koordinálja. Ebből adódnak az EGR -rendszerrel szemben támasztott nagy
követelmények.

A léptetőmotor-vezérelt EGR -rendszer rendkívül megbízható és pontos működésű. Ezenkívül a
rendszer nem hajlamos a magas kipufugógáz-arány miatt kialakuló lerakódásokra.
A réteges töltésű üzemnél a magas kipufugógáz-arány és az ehhez kapcsolódó nagy hőfejlődés
miatt az EGR -rendszerben a léptetőmotort megfelelően hűteni kell.
Ez a motor hűtőfolyadék-rendszeréről működik. Ehhez az EGR -szelepet egy karimával összekötik
a hengerfejen lévő hűtőfolyadék-szívással.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2012.06.29 péntek, 22:59:59 »

Hát most már ezt is tudom. vigyor3
Így azt hiszem a dugózást is kihagyom, mert ebből kitűnik,hogy többet veszíthetek,mint nyerek. hehe
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #147 Dátum: 2012.07.03 kedd, 07:22:09 »

...

Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.

Ahh! Erre voltam kíváncsi... Na majd alkalom adtán megnézem megint, mert még mindig világít a lámpám, hogy "kipuff gáz hőmérséklet magas.".  worship wave
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2012.07.31 kedd, 23:06:16 »

Megjött ma az új, gyári EGR szelep. Minden protekcióval együtt 88 ezer volt... Holnap beszerelés. Ha ez se oltja ki a P0401 miatti hibalámpát, harakiri. Szurkoljatok.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2012.07.31 kedd, 23:16:42 »

Megjött ma az új, gyári EGR szelep. Minden protekcióval együtt 88 ezer volt... Holnap beszerelés. Ha ez se oltja ki a P0401 miatti hibalámpát, harakiri. Szurkoljatok.
Nyugi, eloltja. Nekem még pont belefért a garanciás cserébe a III-ason. A csere után le is járt a garancia így azonnal dugoztam az EGR-t. Legszívesebben megtenném ezt a IV-essel is de a.) senki se írt még arról hogy mivel szívathat egy EuroV-ös motor ha dugozzák. b.) még bőven tart  a garancia.
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.