Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:04:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
SCi motor
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
23
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: SCi motor (Megtekintve 533589 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2011.06.28 kedd, 18:00:17 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.06.28 kedd, 17:45:51
Köszönöm a válaszokat.Egyébként a 3 hibakód: P0401 EGR Hiba,DTC P0607 Vezérlő modul teljesítmény,17581 mondeó tdci turbófeltöltő légbevezető cső lecsúszás (az utóbbit nem értem mert benzines vagyok.).
nekem is le van dugózva, de még hibakód törlőm sincs
Nem zavar hogy világít egyáltalán!!!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2011.06.29 szerda, 17:26:13 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.06.28 kedd, 18:00:17
nekem is le van dugózva, de még hibakód törlőm sincs
Nem zavar hogy világít egyáltalán!!!
Ennek ellenére nem árt ha törlöd/törölteted néha, mivel így nem veszed észre az esetleges egyéb hibákat, amelyek miatt kigyulladhat a lámpa.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2011.06.29 szerda, 17:54:24 »
Idézetet írta: francoe - 2011.06.29 szerda, 17:26:13
Ennek ellenére nem árt ha törlöd/törölteted néha, mivel így nem veszed észre az esetleges egyéb hibákat, amelyek miatt kigyulladhat a lámpa.
Tudom
Majd egyszer ha lesz rá fölösleges akkor veszek kódtörlőt!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2011.07.03 vasárnap, 17:20:55 »
Fiúk!
Kéne egy kis segítség! Szeretnék a Mondira egy tetőcsomagtartót.A gondom a következő: a műa. lapkák lepattintása után nincs luk a csavarok részére.Így a régi tetőcsomagtartó nem jó rá. Se váll se fül semmi.Tudja valaki milyen rendszerűt lehet rátenni?Előre is köszi.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2011.07.03 vasárnap, 17:48:37 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.03 vasárnap, 17:20:55
Fiúk!
Kéne egy kis segítség! Szeretnék a Mondira egy tetőcsomagtartót.A gondom a következő: a műa. lapkák lepattintása után nincs luk a csavarok részére.Így a régi tetőcsomagtartó nem jó rá. Se váll se fül semmi.Tudja valaki milyen rendszerűt lehet rátenni?Előre is köszi.
Szia!
Nekem is valami ilyesmi volt, de végül megtaláltam a lyukat, csak be volt fedve, de azért lehetett látni.
u.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 11:09:36 »
Idézetet írta: ultio - 2011.07.03 vasárnap, 17:48:37
Szia!
Nekem is valami ilyesmi volt, de végül megtaláltam a lyukat, csak be volt fedve, de azért lehetett látni.
u.
Szia!
Ha leveszem a műanyag lapkát alatta nincs semmi, csak az üreg.Hogy hol kellene lennie azt látom mert be van hegesztve.Hogy gyári-e azt nem tudom.Mivel a festés gyári így feltételezem gyári a hegesztés is.
Köszi a tippet.
Naplózva
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 11:11:05 »
Még egy kérdés : Tudja valaki hol a pc csatija az sci-nek ill. milyen típusú hibakódolvasó kell hozzá?
Köszönet.
Naplózva
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 16:37:40 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.04 hétfő, 11:09:36
Szia!
Ha leveszem a műanyag lapkát alatta nincs semmi, csak az üreg.Hogy hol kellene lennie azt látom mert be van hegesztve.Hogy gyári-e azt nem tudom.Mivel a festés gyári így feltételezem gyári a hegesztés is.
Köszi a tippet.
Szia ULTIO
Képzeld el csak megpiszkáltam a hegesztést, amiről kiderült hogy öntapadós korong, ami a vizet hivatott távol tartani.Alatta ott a csavar.Heuréka!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 16:38:38 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.04 hétfő, 11:11:05
Még egy kérdés : Tudja valaki hol a pc csatija az sci-nek ill. milyen típusú hibakódolvasó kell hozzá?
Köszönet.
pedálok felett van, le lehet húzni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 16:40:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.04 hétfő, 16:38:38
pedálok felett van, le lehet húzni
Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 17:54:26 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.04 hétfő, 16:40:04
Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
azt sajna nem, sNatch-nek asszem van és neki is SCI van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 18:39:18 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.04 hétfő, 16:40:04
Köszönöm.Azt nem tudod milyen fajta kell hozzá? ODB ODB2 vagy mi?
OBD2,vagy gyári célműszer
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2011.07.04 hétfő, 20:45:52 »
Idézetet írta: alf - 2011.07.04 hétfő, 18:39:18
OBD2,vagy gyári célműszer
Köszönöm.
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2011.07.14 csütörtök, 10:21:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.04 hétfő, 17:54:26
azt sajna nem, sNatch-nek asszem van és neki is SCI van
Jepp, OBD2. Csati mint a többinél : bal térd, müanyag mögül lehuzod.
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2011.07.14 csütörtök, 13:10:41 »
Idézetet írta: kocsisj - 2011.07.04 hétfő, 16:37:40
Szia ULTIO
Képzeld el csak megpiszkáltam a hegesztést, amiről kiderült hogy öntapadós korong, ami a vizet hivatott távol tartani.Alatta ott a csavar.Heuréka!
Örülök.
Hogy olvastam, beugrott, hogy nekem is így volt.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2011.12.13 kedd, 09:36:57 »
SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2011.12.13 kedd, 17:36:01 »
Idézetet írta: sNatch - 2011.12.13 kedd, 09:36:57
SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?
írj Joe-nak
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2011.12.14 szerda, 09:21:15 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.12.13 kedd, 17:36:01
írj Joe-nak
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2011.12.14 szerda, 09:47:25 »
Idézetet írta: sNatch - 2011.12.13 kedd, 09:36:57
SCi-hez a lambda szonda (a legelső, a katalizátor előtti) elég speckó... feje az detto mint a normálé, viszont 5 madzagos (ha jól emléxem) és a csatiján (ami megintcsak nem a megszokott > 6 pólusú) van egy kis borítás, alatta meg valami kis "elektronika". Ilyen tényleg nincs utángyártott, olcsósított verzióban? 1-2 webshop a simát (4 vezetékes) hozza ehhez is... még jó hogy megnéztem előzőleg hogy néz ki egy ilyen. Ötletek?
Itt is közzé teszem:
Egy kis infó:
A legújabb: az 5, 6 vezetékes (ún. szélessávú) lambdaszonda. Extra széles működési tartományban dolgozik, 0,7-4 lambda érték között.
Közvetlen befecskendezésű (belső keverékképzés) rendszereknél alkalmazzák.
Szélessávú lambda szondát nagy tételben két gyártó készít: a Bosch (pl. a képünkön) illetve a japán NGK/NTK.
(Én Boscht tudok!)
A nagyméretű szondacsatlakozó rejt még egy kalibráló ellenállást is, mely az ECU felé külön kivezetést kapott. Ez a magyarázat arra, hogy a szonda ugyan csak 5 vezetékes, a csatlakozótól az ECU-ig már 6 kábel fut.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2011.12.21 szerda, 22:23:03 »
No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??
Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina.
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2011.12.21 szerda, 22:48:14 »
Idézetet írta: sNatch - 2011.12.21 szerda, 22:23:03
No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??
Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina.
Aztán az akkusarut levetted-e már fél órára? Mondjuk márkaszerviz után szégyen lenne ha ez oldaná meg a problémádat, de egy próbát megér, hogy visszajön-e a hiba.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2011.12.22 csütörtök, 08:42:35 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2011.12.21 szerda, 22:48:14
Aztán az akkusarut levetted-e már fél órára? Mondjuk márkaszerviz után szégyen lenne ha ez oldaná meg a problémádat, de egy próbát megér, hogy visszajön-e a hiba.
Az szerintem annyiban lenne megoldás, hogy elfelejti az ECU a beállításait/szoftverét* így lehetséges, hogy nem figyel bizonyos dolgokat > hibakód megszűnik. Megnézem mit produkál így, ahogy mondod aztán mondom a fejleményeket.
* 2 éve mikor megvettem valami leszivta az akksit, és elfelejtette plö a benzinszegény/dús átmenetét, s csak újraprogramozás segített. Olvastam olyat -igaz subarunál- hogy friss szoftvert toltak fel az ECU-ra és nem hardveresen figyelt egy bizonyos értéket, hanem úgy számolta a szoftver különböző dolgokból.
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2011.12.22 csütörtök, 19:01:12 »
no kérem más "egyéb" probléma is akad itt sajnos : olajban állnak a gyertyák. boldog karácsonyt
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2011.12.22 csütörtök, 21:11:25 »
Idézetet írta: sNatch - 2011.12.21 szerda, 22:23:03
No igazából kicserétem a szenzort (ford ivanics első ötlete), de még mindig virít a P0546. Hogy ténylegesen mit jelöl, azt nem tudom, mert működésben semmi kirívót nem tapasztalok. Csak az a fránya csekk endzsin pilács ne lenne... vegyem ki??
Ha esetleg valaki találkozott ilyennel legyen szíves ossza meg velünk az infókat miért dobál ilyeneket a masina.
ez eddig csak az egr hőmérsékletre reklamál: P0546 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High - Bank 1 Sensor 1
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2011.12.22 csütörtök, 21:13:35 »
Idézetet írta: sNatch - 2011.12.22 csütörtök, 19:01:12
no kérem más "egyéb" probléma is akad itt sajnos : olajban állnak a gyertyák. boldog karácsonyt
ezt nem értem!?
Kompressziót mértek?Nem állhat olajban....Max nincsenek kiégve,de az nem olajos,hanem tökéletlen az égés.
Erről írjál bővebben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2011.12.22 csütörtök, 21:19:44 »
Idézetet írta: alf - 2011.12.22 csütörtök, 21:13:35
ezt nem értem!?
Kompressziót mértek?Nem állhat olajban....Max nincsenek kiégve,de az nem olajos,hanem tökéletlen az égés.
Erről írjál bővebben.
Nos egyenlőre annyi a tapasztalat, hogy van ez a hibakód. Volt ivanicsnál, azt mondták a legelső szonda a ludas (én is utána olvastam próbát megért). Joe-tól kaptam egy újat, azt kicseréltem, de mindig jön a kód. Ma próbáltam rnagy kolega ötletét, hátha... és míg levettem az akksit a gépről, gondoltam megnézem a gyertyákat hátha annak a végéből tudok valamire következtetni. S itt jött a leves: kis trafó le, pipa kihúz.. .olaj... aztán nagy kerek szemek...
most itt áll a tudomány. Apukám szerint a szelepfedél tömítése lehet... egyenlőre annyit tudok, hogy kiitatom az olajat, és a csavarokon huzok picit... de ez csak ötlet.
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 09:08:35 »
No, el lett hárítva a probléma végre...
Íme amiket láttam :
Olaj a lukban
,
Fedő lent
,
A fekete bárány
,
HolyShit
,
Fini
,
Ganyé
,
Tisztán
,
A tömítést elnézve péntek délutáni motor lehet. De mégis inkább arra gondolok, hogy már nézelődtek befele itthon, valamikor. Maguktól ilyet nem nagyon szoktak csinálni a tömítések, nem?
A tömítés 8500 Ft volt, a csere pedig 2,5 óra. Nem egy szintidő, de nem is vagyok F1 szerelő
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.11 vasárnap, 09:24:51 írta sNatch
»
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 10:24:34 »
Idézetet írta: sNatch - 2012.03.11 vasárnap, 09:08:35
No, el lett hárítva a probléma végre...
Íme amiket láttam :
Olaj a lukban
,
Fedő lent
,
A fekete bárány
,
HolyShit
,
Fini
,
Ganyé
,
Tisztán
,
A tömítést elnézve péntek délutáni motor lehet. De mégis inkább arra gondolok, hogy már nézelődtek befele itthon, valamikor. Maguktól ilyet nem nagyon szoktak csinálni a tömítések, nem?
A tömítés 8500 Ft volt, a csere pedig 2,5 óra. Nem egy szintidő, de nem is vagyok F1 szerelő
mennyi volt ebben az olajban? Ilyen tiszta olajat már rég láttam, max csak gázüzemű kocsiban.
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 12:09:22 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.03.11 vasárnap, 10:24:34
mennyi volt ebben az olajban? Ilyen tiszta olajat már rég láttam, max csak gázüzemű kocsiban.
November elején cseréltem, azóta mentem 5 ezret
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 12:23:27 »
:
Idézetet írta: sNatch - 2012.03.11 vasárnap, 12:09:22
November elején cseréltem, azóta mentem 5 ezret
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2012.04.22 vasárnap, 03:47:42 »
Érdekességként:
Anno volt egy olyan kérdésem, hogy miért is kerül horror pénzbe az SCI benzinszűrő... Több okból kifolyólag:
1, van ugye a szűrő pórusainak mérete, amik sima szűrőnél 10um-nél nagyobb részecskéket szűri ki, addig SCi-nél már ennek felénél nagyobbak (5um) nem léphetnek a rendszerbe.
2, beépített nyomástartó szelepje van, ami 4,5 bar-t állít be.
3, pluszban egy visszafolyó ágat is kapott a tankhoz
4, illetőleg egy konzolt, földeléssel
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2012.04.29 vasárnap, 23:24:04 »
Igen, ebből az igazi tartalmi többletet a nyomásszabályzó adja, de nem teszi olcsóbbá a felfogató konzol és a földelés sem (a kettő összefügg).
A drágaság további részét pedig az adja, hogy ebből a szűrőből kb 5000-et gyárottak évente, addig a többiből 100000-t.
Ezzel együtt kapsz egy ötalát, szépen megoldottad a leckét
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2012.05.01 kedd, 05:53:37 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.04.29 vasárnap, 23:24:04
Igen, ebből az igazi tartalmi többletet a nyomásszabályzó adja, de nem teszi olcsóbbá a felfogató konzol és a földelés sem (a kettő összefügg).
A drágaság további részét pedig az adja, hogy ebből a szűrőből kb 5000-et gyárottak évente, addig a többiből 100000-t.
Ezzel együtt kapsz egy ötalát, szépen megoldottad a leckét
namegájj tantóbá!
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2012.06.25 hétfő, 22:23:06 »
Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.
Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2012.06.25 hétfő, 22:29:11 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.06.25 hétfő, 22:23:06
Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.
Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.
A sima duratec-é is vízzel hűtött és elektromos, de más mint a SCI-é.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2012.06.25 hétfő, 23:01:30 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.06.25 hétfő, 22:29:11
A sima duratec-é is vízzel hűtött és elektromos, de más mint a SCI-é.
MK IV-es TDCi nél is van amiben vízzel hűtött EGR van, de az is más.
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2012.06.26 kedd, 13:35:10 »
Hogy takaritottátok ki? Kiszedtétek és kimos? vagy működtettétek is valahogy? pl a szelep záródási felülete is le lett-e takarítva?
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.06.25 hétfő, 22:23:06
Ma szétszedtük és kipucoltuk a szerelőmmel az EGR szelepet a már folyamatossá váló "check engine" lámpa miatt. Állandóan feldobta az EGR szelep - alacsony áramlás hibát. Szép vastag korom lerakódás volt rajta.
Ha a hatalmas SCI csapat más tagjainak is meggyűlik vele a baja, jelezze, hátha tudok segíteni. Azért SCI-seknek címeztem mert tudtommal egyedül ebben van, vízzel hűtött, elektronikus vezérlésű méregdrága EGR szelep.
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2012.06.28 csütörtök, 22:17:08 »
Jött a hibakód, 92.000 a csere márkaszervizben.Úgyhogy vigyázzatok rá.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2012.06.28 csütörtök, 22:46:19 »
Idézetet írta: kocsisj - 2012.06.28 csütörtök, 22:17:08
Jött a hibakód, 92.000 a csere márkaszervizben.Úgyhogy vigyázzatok rá.
Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?
Naplózva
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2012.06.29 péntek, 13:05:17 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.06.28 csütörtök, 22:46:19
Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?
Igen ez az EGR modul.A szerviz nem tisztítgat.Cserél.
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2012.06.29 péntek, 18:19:54 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.06.28 csütörtök, 22:46:19
Az EGR-re vonatkozik? Tisztítással meg sem próbálkoztak?
Kicseréli újra, ügyfél örül. Továbbá a használtat kitakarítja, majd eladja kéz alatt féláron, vagy amennyiért nem szégyenli
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2012.06.29 péntek, 20:18:54 »
Egy kis update az esetemhez. A tisztítás nem segített, a hiba feljött másnap. Ugyanaz a kód.
Visszagondolva, nem is csoda, mivel a keresztmetszet nem szűkült le jelentősen a koromtól - bár kormos volt.
Sajnos lehet rossz a szolenoid, ami benyomja a szelepet, illetve a DPFE szenzor is, ami gyanúm szerint a motor házban van.
Ami zavaróbb, hogy elcseszi az emissziót, ma megmérték. Túl magas volt a CO-ja. E szerint nem optimális az égés, félek a katalizátornak se használ. Más hibakód nem volt.
A használt EGR olcsóbb, de lutri, hogy az is tönkremegy vagy már rossz, amikor megveszem.
Az új meg 102e Ft jelenleg... Talán 78-ért meg tudják hozni. Eszem eldobom, ennyi pénz egy ilyen marhaság miatt.
Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2012.06.29 péntek, 20:48:22 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.06.29 péntek, 20:18:54
Egy kis update az esetemhez. A tisztítás nem segített, a hiba feljött másnap. Ugyanaz a kód.
Visszagondolva, nem is csoda, mivel a keresztmetszet nem szűkült le jelentősen a koromtól - bár kormos volt.
Sajnos lehet rossz a szolenoid, ami benyomja a szelepet, illetve a DPFE szenzor is, ami gyanúm szerint a motor házban van.
Ami zavaróbb, hogy elcseszi az emissziót, ma megmérték. Túl magas volt a CO-ja. E szerint nem optimális az égés, félek a katalizátornak se használ. Más hibakód nem volt.
A használt EGR olcsóbb, de lutri, hogy az is tönkremegy vagy már rossz, amikor megveszem.
Az új meg 102e Ft jelenleg... Talán 78-ért meg tudják hozni. Eszem eldobom, ennyi pénz egy ilyen marhaság miatt.
Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.
Az elképzelhető, hogy megszorult a szelep, és ettől ment tönkre az elektromos része (mint turbóelektronikánál). Használt SCI
EGR szelep gondolom ritka, mint a fehér holló.
Mondjuk azt nem értem, hogy a CO-t mitől dobja meg, az EGR nem teszi optimálisabbá az égést (sőt, rontja). Persze lehet, hogy
az ECU ilyenkor bezavarodik, és belenyúl a befecskendezésbe. Megint lehet, hogy a DPFE halt be, és túl nagyra nyittatja a szelepet
az ECU-val, és ezért magas a CO.
Nem irigyellek
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2012.06.29 péntek, 21:05:16 »
A CO engem is meglepett, de mióta elolvastam, hogy az EGR szerepe az égéstér hőmérsékletének csökkentése(!), hogy az égés tökéletesebb legyen, logikusnak tűnik, hogy ha nincs, akkor több a rossz égéstermék.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2012.06.29 péntek, 21:19:14 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.06.29 péntek, 21:05:16
A CO engem is meglepett, de mióta elolvastam, hogy az EGR szerepe az égéstér hőmérsékletének csökkentése(!), hogy az égés tökéletesebb legyen, logikusnak tűnik, hogy ha nincs, akkor több a rossz égéstermék.
Csökkenti az égéstér hőmérsékletét, de ettől nem lesz tökéletesebb az égés, csak az NOx kibocsájtás csökken. Az égés lassabb is lesz, előre kell hozni a gyújtást.
Egy (jó állapotú, mondjuk EURO II) katalizátoros, lambdás, EGR nélküli kocsi is röhögve teljesíti az új CO és HC kibocsájtási határokat, csak az NOx-okon bukna meg,
ha vizsgálnák.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2012.06.29 péntek, 21:36:20 »
Akárhogy is, a leírás alapján az SCI-nél külön hangsúlyt kap ez EGR helyes működése. Sajnos úgy néz ki, meg kell csinálnom.
1.8L Duratec SCi motornál, szemben a 1.8L Duratec-HE motorral, egy külső EGR -rendszert
alkalmaznak.
A módosításnak az az oka, hogy megnőtt a visszavezetett kipufogógáz-mennyiség, aminek az EGR
-rendszer hőmérsékletének a megnövekedése lett a következménye.
A kipufogógáz a teljesen elégett levegő-/tüzelőanyag-keverékből (semleges gáz) és réteges töltésű
üzemnél levegőből is áll.
Az 1.8L Duratec SCi motornál az EGR -nek különleges jelentősége van, mivel itt a nagy
kipufogógáz-visszavezetési arány miatt a NOx-kibocsátások annyira lecsökkenek, hogy a többi
kipufogógáz-utókezelési intézkedést csökkenteni lehet. Ez pozitív hatással van a tüzelőanyagfogyasztásra
is.
Ahhoz, hogy egyáltalán a kipufogógázt az EGR -szelepen keresztül el lehessen szívni, a szívócső és a kipufogórendszer között nyomásesésnek kell lenni. A közvetlen benzinbefecskendezéses motorok
azonban réteges töltésű üzemben majdnem teljesen nyitott fojtószeleppel (fojtás nélküli üzem)
járnak.
Ezenkívül réteges töltésű üzemnél nagy mennyiségű oxigén van a visszavezetett kipufogógázban
(ezt az égéstérben a nagy levegőfelesleg okozza).
A majdnem teljesen fojtásnélküli üzem, valamint az a tény, hogy a visszavezetett kipufogógáz
oxigéntartalma nagy, egy olyan vezérlési stratégiát igényel, amely a fojtószelepet és az EGR
-szelepet egyaránt koordinálja. Ebből adódnak az EGR -rendszerrel szemben támasztott nagy
követelmények.
A léptetőmotor-vezérelt EGR -rendszer rendkívül megbízható és pontos működésű. Ezenkívül a
rendszer nem hajlamos a magas kipufugógáz-arány miatt kialakuló lerakódásokra.
A réteges töltésű üzemnél a magas kipufugógáz-arány és az ehhez kapcsolódó nagy hőfejlődés
miatt az EGR -rendszerben a léptetőmotort megfelelően hűteni kell.
Ez a motor hűtőfolyadék-rendszeréről működik. Ehhez az EGR -szelepet egy karimával összekötik
a hengerfejen lévő hűtőfolyadék-szívással.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kocsisj
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2012.06.29 péntek, 22:59:59 »
Hát most már ezt is tudom.
Így azt hiszem a dugózást is kihagyom, mert ebből kitűnik,hogy többet veszíthetek,mint nyerek.
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2012.07.03 kedd, 07:22:09 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.06.29 péntek, 20:18:54
...
Egyébként a szeleptányért és üléket is ki tudtuk mosni mert a szolenoid egység leszerelése után jól kinyomható a szelep és hozzáférhető a tányér mögött is.
Ahh! Erre voltam kíváncsi... Na majd alkalom adtán megnézem megint, mert még mindig világít a lámpám, hogy "kipuff gáz hőmérséklet magas.".
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2012.07.31 kedd, 23:06:16 »
Megjött ma az új, gyári EGR szelep. Minden protekcióval együtt 88 ezer volt... Holnap beszerelés. Ha ez se oltja ki a P0401 miatti hibalámpát, harakiri. Szurkoljatok.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
stealt
Vendég
Válasz: SCi motor
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2012.07.31 kedd, 23:16:42 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.07.31 kedd, 23:06:16
Megjött ma az új, gyári EGR szelep. Minden protekcióval együtt 88 ezer volt... Holnap beszerelés. Ha ez se oltja ki a P0401 miatti hibalámpát, harakiri. Szurkoljatok.
Nyugi, eloltja. Nekem még pont belefért a garanciás cserébe a III-ason. A csere után le is járt a garancia így azonnal dugoztam az EGR-t. Legszívesebben megtenném ezt a IV-essel is de a.) senki se írt még arról hogy mivel szívathat egy EuroV-ös motor ha dugozzák. b.) még bőven tart a garancia.
Naplózva
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
23
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ