Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:06:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
86
87
88
89
90
91
92
[
93
]
94
95
96
97
98
99
100
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5113503 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4600 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 20:14:38 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 18:00:55
Sziasztok!
Ha reggelente így indul a kocsi az baj? mondjuk a 3. izzító gyertya az forog körbe körbe
de ki lett cserélve mind a négy, vagy lehet nincs is semmi baja?
http://www.youtube.com/watch?v=DvAF-IGVd1k
Hat nem gyari, az biztos.
Az elejen jol hallom, hogy ki-kihagy 1 henger?
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4601 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 20:49:57 »
Idézetet írta: Mad-V - 2011.07.24 vasárnap, 20:14:38
Hat nem gyari, az biztos.
Az elejen jol hallom, hogy ki-kihagy 1 henger?
igen, de nem lehet, hogy csak azért mert nem biztos, hogy kap izzítást
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4602 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 20:50:42 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 20:49:57
igen, de nem lehet, hogy csak azért mert nem biztos, hogy kap izzítást
hát nem hiszem, hogy nekem a 9éves izzító jó benne, és nem csinál ilyet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4603 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 21:09:40 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 18:00:55
Sziasztok!
Ha reggelente így indul a kocsi az baj? mondjuk a 3. izzító gyertya az forog körbe körbe
de ki lett cserélve mind a négy, vagy lehet nincs is semmi baja?
http://www.youtube.com/watch?v=DvAF-IGVd1k
Nekem is volt ilyen.
Az izzító gyertya csere megoldotta.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4604 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 21:16:08 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.07.24 vasárnap, 21:09:40
Nekem is volt ilyen.
Az izzító gyertya csere megoldotta.
januárban ki lett cserélve mind a 4,
csak volt amelyik beletört, és miután az is ki lett cserélve az forog körbe körbe a helyén,
lehet, hogy esetleg az a henger kihagy 1 kicsit az elején
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4605 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 21:48:44 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 21:16:08
januárban ki lett cserélve mind a 4,
csak volt amelyik beletört, és miután az is ki lett cserélve az forog körbe körbe a helyén,
lehet, hogy esetleg az a henger kihagy 1 kicsit az elején
Elég sanszos. Nekem rögtön kisimult az alapjáratom is .
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4606 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 22:25:11 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 21:16:08
januárban ki lett cserélve mind a 4,
csak volt amelyik beletört, és miután az is ki lett cserélve az forog körbe körbe a helyén,
lehet, hogy esetleg az a henger kihagy 1 kicsit az elején
Ha még nem pörög túl könnyen, akkor szedd ki , zsírtalanítsd le a furatot a fejben és a gyertyát is, utána hő és rezgésálló csavarragasztóval ragaszd be és ne használd utána fél napig (Loctite-nak biztosan van ilyen ragasztója)
Ha már túl könnyen pörög akkor megette a fene...vigyázz ki ne lője..
Annál a hengerednél nincs elég kompressziód mert kifúj azért dadod be az elején..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4607 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 22:30:30 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.07.24 vasárnap, 22:25:11
Ha még nem pörög túl könnyen, akkor szedd ki , zsírtalanítsd le a furatot a fejben és a gyertyát is, utána hő és rezgésálló csavarragasztóval ragaszd be és ne használd utána fél napig (Loctite-nak biztosan van ilyen ragasztója)
Ha már túl könnyen pörög akkor megette a fene...vigyázz ki ne lője..
Annál a hengerednél nincs elég kompressziód mert kifúj azért dadod be az elején..
A ragasztással az a baj,hogy többet nem tudod cserélni a gyertyát ha megint kipurcan.
Vidd el egy gépműhelybe ahol új menetet fúrnak és perselyt csavarnak bele.Ezután olyan lesz mint régen.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4608 Dátum:
2011.07.24 vasárnap, 22:33:45 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.07.24 vasárnap, 22:30:30
A ragasztással az a baj,hogy többet nem tudod cserélni a gyertyát ha megint kipurcan.
Vidd el egy gépműhelybe ahol új menetet fúrnak és perselyt csavarnak bele.Ezután olyan lesz mint régen.
De ahhoz le kell venni a fejet....(alsó hangon tömítésekkel megmunkálással, szakmunkával 60 rugó
) vannak oldható ragasztók is. Meg ha nem fúj ki, nagyon észre sem veszi ha 1 gyertya nem fűt.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.07.24 vasárnap, 22:39:38 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
dieselbee
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4609 Dátum:
2011.07.25 hétfő, 13:11:26 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.24 vasárnap, 18:00:55
Sziasztok!
Ha reggelente így indul a kocsi az baj? mondjuk a 3. izzító gyertya az forog körbe körbe
de ki lett cserélve mind a négy, vagy lehet nincs is semmi baja?
nekem 3 gyertyam nem mukodik es nem csinal igy a kocsi. Valahol mashol lesz a bibi.
Naplózva
Peter tddi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4610 Dátum:
2011.07.25 hétfő, 13:25:23 »
Hali !!
TDDI-hez keresek komplett generátort.
Ki tud segíteni ??
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4611 Dátum:
2011.07.25 hétfő, 20:12:17 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.07.25 hétfő, 13:11:26
nekem 3 gyertyam nem mukodik es nem csinal igy a kocsi. Valahol mashol lesz a bibi.
Lehet nála ki is fúj a gyertya mellett és az kompresszió vesztést okoz...gondolom a Tiedben nincs kiszakadva a menet.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
dieselbee
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4612 Dátum:
2011.07.25 hétfő, 20:49:50 »
nincs, meg az eredeti gyertyak lehetnek benne, az elozo tulajok nem ebbe fektettek a penzt...
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4613 Dátum:
2011.07.26 kedd, 00:51:34 »
Sziasztok!
Mai esemény: menet közben (épp 20-al gurulva egy utcában) egyszer csak elkezd ingadozni az alapjárat, dadogni a motor... de nem áll le... visszajöttem vele a bázisra, letettem, majd újra beindítottam 6 óra múlva, de ugyanaz..
tünetek: ez volt eddig:
- reggeli hidegindításnál fordulatszám ingadozás volt 1-2 másodpercig.
- minden indításnál füstpamacs jött ki a kippuból. (hidegen, melegen)
- nagyon eltolva, magas fordulaton kormolás
most:
- izzításjelző nem gyulladt ki járó motornál, nem is villog, nem marad tovább égve mint szokott
- check engine nem gyullad ki járó motornál
- a motor dadog, puffog, valószínűleg nem megy egy henger
- az alapjárat ingadozik erősen
- gázadásra erősödő csattogó hang a motorból
- a motor ki akar ugrani a helyéről annyira ráng
- folyamatos füst, nemcsak indításkor, főleg gázadásra, erős "dízel szagú"
kérdés: mi lehet a gond? porlasztócsúcs vagy adagoló? netán valami más?
ha az előbbiek közül valamelyik, akkor miért nem jelez be semelyik visszajelző lámpa sem?
+1 kérdés: a porlasztócsúcsot tényleg nem lehet "csak úgy" cserélni? össze kell hangolni az adagolóval meg az ecu-val? gépre kell dugni? bontottat is lehet vagy csak újat??
köszi a segítséget mindenkinek, aki ír!
Üdv!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4614 Dátum:
2011.07.26 kedd, 07:45:56 »
Idézetet írta: Dini02 - 2011.07.26 kedd, 00:51:34
Sziasztok!
Mai esemény: menet közben (épp 20-al gurulva egy utcában) egyszer csak elkezd ingadozni az alapjárat, dadogni a motor... de nem áll le... visszajöttem vele a bázisra, letettem, majd újra beindítottam 6 óra múlva, de ugyanaz..
tünetek: ez volt eddig:
- reggeli hidegindításnál fordulatszám ingadozás volt 1-2 másodpercig.
- minden indításnál füstpamacs jött ki a kippuból. (hidegen, melegen)
- nagyon eltolva, magas fordulaton kormolás
most:
- izzításjelző nem gyulladt ki járó motornál, nem is villog, nem marad tovább égve mint szokott
- check engine nem gyullad ki járó motornál
- a motor dadog, puffog, valószínűleg nem megy egy henger
- az alapjárat ingadozik erősen
- gázadásra erősödő csattogó hang a motorból
- a motor ki akar ugrani a helyéről annyira ráng
- folyamatos füst, nemcsak indításkor, főleg gázadásra, erős "dízel szagú"
kérdés: mi lehet a gond? porlasztócsúcs vagy adagoló? netán valami más?
ha az előbbiek közül valamelyik, akkor miért nem jelez be semelyik visszajelző lámpa sem?
+1 kérdés: a porlasztócsúcsot tényleg nem lehet "csak úgy" cserélni? össze kell hangolni az adagolóval meg az ecu-val? gépre kell dugni? bontottat is lehet vagy csak újat??
köszi a segítséget mindenkinek, aki ír!
Üdv!
Szia!
simán kilehet cserélni a csúcsokat, de én mindig leellenőriztetem adagolóssal azért, nyitónyomás miatt....
Van 4 db csúcson használt ha érdekel az enyémből semmi bajuk....ha érdekel keress meg....
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4615 Dátum:
2011.07.26 kedd, 09:20:22 »
hello!
ha kiderül, hogy az a baj, akkor kelleni fog, de nem cserélem le mind a 4-et, csak a rosszat. kivéve ha verhetetlen árat mondasz. NA mennyi is az annyi?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4616 Dátum:
2011.07.26 kedd, 14:51:20 »
Idézetet írta: Dini02 - 2011.07.26 kedd, 09:20:22
hello!
ha kiderül, hogy az a baj, akkor kelleni fog, de nem cserélem le mind a 4-et, csak a rosszat. kivéve ha verhetetlen árat mondasz. NA mennyi is az annyi?
privátba....keress meg.
Naplózva
kispacskesz
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4617 Dátum:
2011.07.26 kedd, 17:12:46 »
Sziasztok!
SOS-időn belül eladó egy Ford Mondeo 2000 tddi 2001-évjárat!
Az autó adagoló hibás lessz de még korai stádiumban van. Nagyon sok dolgot kicseréltem benne. De ezt csak telefonon vagy személyesen beszéljük meg.
Nem árulok zsákbamacskát mindent elmondok róla! A hibáihoz igazítjuk az árat is.
Felmondták a hitelét tehát
sürgős!!!
Segítségeteket előre is köszönöm.
Elérhetőség 06-30/737-2504
Naplózva
kispacskesz
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4618 Dátum:
2011.07.26 kedd, 17:16:32 »
Idézetet írta: kispacskesz - 2011.07.26 kedd, 17:12:46
Sziasztok!
SOS-időn belül eladó egy Ford Mondeo 2000 tddi 2001-évjárat!
Az autó adagoló hibás lessz de még korai stádiumban van. Nagyon sok dolgot kicseréltem benne. De ezt csak telefonon vagy személyesen beszéljük meg.
Nem árulok zsákbamacskát mindent elmondok róla! A hibáihoz igazítjuk az árat is.
Felmondták a hitelét tehát
sürgős!!!
Segítségeteket előre is köszönöm.
Elérhetőség 06-30/737-2504
Ha titeket nem érdekel de tudtok valakit légyszives segítsetek!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4619 Dátum:
2011.07.26 kedd, 21:22:27 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.24 vasárnap, 15:38:03
0,1-0,2 körül nyertem vele, nekem így lett 1,1-1,2 helyett 1,3-1,4.
nekem akkor volt nyomásproblémám, kezdetben volt 0,8-0,9, onnan hoztam vissza 1,4-re. szét volt menve 2-3 bilincsem...
azóta cseréltem az összeset
Ma csináltam plussz két vezérlés verziót és sajna rosszabba lett mint volt...nemis értem.
szivósorrol vezérelve,gyári cső ledugózva 1,1 lett a nyomás 1,3 helyett.....
másik verzióban visszakötöttem a gyári csövet és közvetlen arra az órát és ugyanugy 1,1...
De ilyenkor volt a szivócsőben 1,3bar...ez elég ratyi szerintem...
felkell raknom a nagyobb turbót már bakker....
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4620 Dátum:
2011.07.26 kedd, 21:28:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.07.26 kedd, 21:22:27
Ma csináltam plussz két vezérlés verziót és sajna rosszabba lett mint volt...nemis értem.
szivósorrol vezérelve,gyári cső ledugózva 1,1 lett a nyomás 1,3 helyett.....
másik verzióban visszakötöttem a gyári csövet és közvetlen arra az órát és ugyanugy 1,1...
De ilyenkor volt a szivócsőben 1,3bar...ez elég ratyi szerintem...
felkell raknom a nagyobb turbót már bakker....
én sem
kat nélkül merre fele változik az emap??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4621 Dátum:
2011.07.26 kedd, 22:15:28 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.26 kedd, 21:28:35
én sem
kat nélkül merre fele változik az emap??
szerintem semmit...vagy nagyon minimálisat max...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4622 Dátum:
2011.07.26 kedd, 22:34:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.07.26 kedd, 22:15:28
szerintem semmit...vagy nagyon minimálisat max...
ezzel még annyira nem vagyok képben, de szerintem valamennyit kellene csökkennie folytás nélkül...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4623 Dátum:
2011.07.26 kedd, 23:41:27 »
Update:
úgy tűnik megy minden henger! az alapjáratom is fix tulajdonképpen.. csak a motor akar kiugrani a helyéről ALAPJÁRATON(!) zakatol, ráz, de ha rálépek a gázra azonnal kisimul, viszont erősen csattogó hangot ad ki a fordulattal arányosan... leállításnál nem csattan..
felnyitott motorháztetőnél a csattogó hang nagyjából az akksi és a motor hátsó része közötti környékről jön.
izzításjelző nem világít, check engine nem világít.
MI A FUCK???
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4624 Dátum:
2011.07.27 szerda, 01:06:34 »
Idézetet írta: Dini02 - 2011.07.26 kedd, 23:41:27
Update:
úgy tűnik megy minden henger! az alapjáratom is fix tulajdonképpen.. csak a motor akar kiugrani a helyéről ALAPJÁRATON(!) zakatol, ráz, de ha rálépek a gázra azonnal kisimul, viszont erősen csattogó hangot ad ki a fordulattal arányosan... leállításnál nem csattan..
felnyitott motorháztetőnél a csattogó hang nagyjából az akksi és a motor hátsó része közötti környékről jön.
izzításjelző nem világít, check engine nem világít.
MI A FUCK???
Szia!
Olvasgatom itt a gondodat, hát csak tippeim vannak. A hang forrása ahogy írod kb a váltó, vagy inkább a kuplung. Volt itt már olyan srác, akinek pl szétment a kuplugja, mert annyira megkopott, hogy már lenyalta a szegecselést és darabok hullottak ki a tárcsa ferodol részéből, (volt akinek a tárcsából) be a szerkezet közé. Én valami ilyesmire tippelnék - egy mechanikus hiba, ami lefogja a motort alapjárat közelében.
Talán meg kéne tologatni az autót üresben, hogy a hajtásláncban nincs akadás, vagy felemelni az elejét és megforgatni a kerekeket, figyelve a féltengelyek akadásmentes mozgását is - gondolom, ha széthulott a kuplungod, akkor valami akadás ilyenkor is érzékelhető lenne.
Persze erre csak akkor következtetnék, ha az üzemanyag ellátásod biztosítot és biztosan nem üa. ellátási gondod van.
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4625 Dátum:
2011.07.27 szerda, 02:11:36 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.07.27 szerda, 01:06:34
Szia!
Olvasgatom itt a gondodat, hát csak tippeim vannak. A hang forrása ahogy írod kb a váltó, vagy inkább a kuplung. Volt itt már olyan srác, akinek pl szétment a kuplugja, mert annyira megkopott, hogy már lenyalta a szegecselést és darabok hullottak ki a tárcsa ferodol részéből, (volt akinek a tárcsából) be a szerkezet közé. Én valami ilyesmire tippelnék - egy mechanikus hiba, ami lefogja a motort alapjárat közelében.
Talán meg kéne tologatni az autót üresben, hogy a hajtásláncban nincs akadás, vagy felemelni az elejét és megforgatni a kerekeket, figyelve a féltengelyek akadásmentes mozgását is - gondolom, ha széthulott a kuplungod, akkor valami akadás ilyenkor is érzékelhető lenne.
Persze erre csak akkor következtetnék, ha az üzemanyag ellátásod biztosítot és biztosan nem üa. ellátási gondod van.
Szia!
Köszi, hogy írtál.. nos: mentem az autóval (nem sokat, csak pár saroknyit) és a haladásával nincs semmilyen jellegű probléma. Kuplung finoman kiemel, csúsztat, indul. semmi rossz. direkt figyeltem. a csattogást a szívósor illetve a turbócső ,megfogásánál érzem kimondottan. érdekes...
a főnökömnek egy detto ugyanilyen autója volt. évjárat, motor, felszereltség, tehát teljesen megegyező. aztmondta ugyanez megtörtént az övével is. és egy sz.ros turbócső volt a gond. erre 10000%-ig esküszik.
Mindegy szerda éjjel elutazunk 1 hétre, majd ha megjöttem szétborítom az egész motorteret.
Az ötleteket azért még szívesen fogadom.
Lendkeréknek mi a tünete??
köszi..
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4626 Dátum:
2011.07.27 szerda, 04:23:59 »
Idézetet írta: Dini02 - 2011.07.27 szerda, 02:11:36
Szia!
Köszi, hogy írtál.. nos: mentem az autóval (nem sokat, csak pár saroknyit) és a haladásával nincs semmilyen jellegű probléma. Kuplung finoman kiemel, csúsztat, indul. semmi rossz. direkt figyeltem. a csattogást a szívósor illetve a turbócső ,megfogásánál érzem kimondottan. érdekes...
a főnökömnek egy detto ugyanilyen autója volt. évjárat, motor, felszereltség, tehát teljesen megegyező. aztmondta ugyanez megtörtént az övével is. és egy sz.ros turbócső volt a gond. erre 10000%-ig esküszik.
Mindegy szerda éjjel elutazunk 1 hétre, majd ha megjöttem szétborítom az egész motorteret.
Az ötleteket azért még szívesen fogadom.
Lendkeréknek mi a tünete??
köszi..
OK, akkor nem kuplung.... , de valamilyen turbócső???
A motor mögött van az EGR-d (nekem is ilyen az autóm) az le van dugózva? - most arra gondolok, hogy átereszt és alapjáraton is telenyomja kipuff gázzal a szívósort/motort, ami esetleg nem tetszik a motornak, ez lehetne egyenletlen alapjárat talán, de ez nem gondolnám, hogy csattog. Azt nem tudom hova tenni.
Figyelj csinálj meg pár dolgot, ha még nem tetted meg. Új légszűrő, MAF tisztítás, Turbó rámenő gumicső ellenőrzése (hajlamos kirepedni, pont a turbó csatlakozásnál) szívósor levétel, tisztítás, EGR ledugózás. Esetleg üa szűrő csere, izzítók ellenőrzése. Turbó levegőrendszer nyomáspróba - kijön egyből, ha szökik a levegőd valahol. Ha vákuumos változó geos a turbód, akkor a kis vákuumcsövet is nézd meg, ami rámeg a turbó szabályzó "tökre" az is előfordul, hogy kireped. Ezekkel csak használhatsz a motornak, bár a hibádra biztos nem passzol.
Merre laksz? Egy diag biztosan nem lenne rossz, Bp-en Vik biztosan tudna rajtad segíteni.
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4627 Dátum:
2011.07.27 szerda, 10:30:00 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.07.24 vasárnap, 22:25:11
Ha még nem pörög túl könnyen, akkor szedd ki , zsírtalanítsd le a furatot a fejben és a gyertyát is, utána hő és rezgésálló csavarragasztóval ragaszd be és ne használd utána fél napig (Loctite-nak biztosan van ilyen ragasztója)
Ha már túl könnyen pörög akkor megette a fene...vigyázz ki ne lője..
Annál a hengerednél nincs elég kompressziód mert kifúj azért dadod be az elején..
hát elég könnyen, pörög , le akartam venni a gyertya tetejéről a kis 8-as csavart /ami a testelése ha jól tudom/ és akkor is csak forgott körbe körbe
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4628 Dátum:
2011.07.27 szerda, 10:35:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.07.24 vasárnap, 22:33:45
De ahhoz le kell venni a fejet....(alsó hangon tömítésekkel megmunkálással, szakmunkával 60 rugó
) vannak oldható ragasztók is. Meg ha nem fúj ki, nagyon észre sem veszi ha 1 gyertya nem fűt.
Igen nekem is azt mondták 60ezernél kezdődik a menet vágás
most újra megnéztem, de szerintem nem fúj ki
erről az izzításról meg az jut eszembe, hogy volt itt vita arról, hogy szinte felesleges, esetleg csak szibériába kellhet, csak akkor nem tudom mitől indul olyan furcsán a kocsi
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4629 Dátum:
2011.07.27 szerda, 16:13:12 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2011.07.27 szerda, 10:35:31
Igen nekem is azt mondták 60ezernél kezdődik a menet vágás
most újra megnéztem, de szerintem nem fúj ki
erről az izzításról meg az jut eszembe, hogy volt itt vita arról, hogy szinte felesleges, esetleg csak szibériába kellhet, csak akkor nem tudom mitől indul olyan furcsán a kocsi
Az én tapasztalatom az ,hogy a TDDI-nek sokkal jobban kell mint a TDCI-nek.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4630 Dátum:
2011.07.27 szerda, 19:48:00 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.07.27 szerda, 04:23:59
OK, akkor nem kuplung.... , de valamilyen turbócső???
A motor mögött van az EGR-d (nekem is ilyen az autóm) az le van dugózva? - most arra gondolok, hogy átereszt és alapjáraton is telenyomja kipuff gázzal a szívósort/motort, ami esetleg nem tetszik a motornak, ez lehetne egyenletlen alapjárat talán, de ez nem gondolnám, hogy csattog. Azt nem tudom hova tenni.
Figyelj csinálj meg pár dolgot, ha még nem tetted meg. Új légszűrő, MAF tisztítás, Turbó rámenő gumicső ellenőrzése (hajlamos kirepedni, pont a turbó csatlakozásnál) szívósor levétel, tisztítás, EGR ledugózás. Esetleg üa szűrő csere, izzítók ellenőrzése. Turbó levegőrendszer nyomáspróba - kijön egyből, ha szökik a levegőd valahol. Ha vákuumos változó geos a turbód, akkor a kis vákuumcsövet is nézd meg, ami rámeg a turbó szabályzó "tökre" az is előfordul, hogy kireped. Ezekkel csak használhatsz a motornak, bár a hibádra biztos nem passzol.
Merre laksz? Egy diag biztosan nem lenne rossz, Bp-en Vik biztosan tudna rajtad segíteni.
Győrben lakom!
Ezeket a dolgokat elvégzem mindenképp
csak használhat tényleg. A győri Cromax üzletvezetője jó barátom, így elég jó áron jutok alkatrészhez... odavittem ma a kocsit, beindítás után 1 másodperccel rávágta hogy porlasztó.. elviszem majd az Interdieselbe, kiolvassák és javítják. Egyelőre hagyom, már nem idegeskedem rajta. A fejleményekről mindenképp beszámolok amint aktualizálódik. köszi szépen
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4631 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:12:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.26 kedd, 22:34:35
ezzel még annyira nem vagyok képben, de szerintem valamennyit kellene csökkennie folytás nélkül...
valamennyit csökken de szerintem nem sokat...az lenne a frankó ha ugyanannyi lenne mint imap...de az sose.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4632 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:13:36 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.07.27 szerda, 20:12:08
valamennyit csökken de szerintem nem sokat...az lenne a frankó ha ugyanannyi lenne mint imap...de az sose.
az mennyire igaz, hogy ha a kettő közt nagy különbség van, akkor robban a turbo??
neked mennyi lesz így a nyomásod??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4633 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:25:21 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.07.27 szerda, 16:13:12
Az én tapasztalatom az ,hogy a TDDI-nek sokkal jobban kell mint a TDCI-nek.
Csatlakoznék, nekem is az a tapasztalatom, azért igényli az izzítókat a TDDi.
Konkrétan én ott vettem észre, hogy nekem tavaly márciusban már csak 1 db üzemképes izzítóval 0 fok körül nagyon darabossan indult, dölt a fűst, rázkódott, majd szépen ahogy a többi henger is életre kell minden rendbe lett. Izzítócserék azonnal megoldótták.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4634 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:26:14 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.07.27 szerda, 20:25:21
Csatlakoznék, nekem is az a tapasztalatom, azért igényli az izzítókat a TDDi.
Konkrétan én ott vettem észre, hogy nekem tavaly márciusban már csak 1 db üzemképes izzítóval 0 fok körül nagyon darabossan indult, dölt a fűst, rázkódott, majd szépen ahogy a többi henger is életre kell minden rendbe lett. Izzítócserék azonnal megoldótták.
akkor nekem még működne a gyári izzító??
nem hiszem
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4635 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:29:34 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.27 szerda, 20:26:14
akkor nekem még működne a gyári izzító??
nem hiszem
Miért ne lenne ez lehetséges? Nekem közel 9 éves volt mikor megadták magukat, de a tél, a hidegben való indítás majd kihozza
nem marad észrevétlen egy füstölő, dadogó indulás
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4636 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:31:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.27 szerda, 20:26:14
akkor nekem még működne a gyári izzító??
nem hiszem
Lámpázd ki.
De én sem hiszem.Én már kétszer cseréltem.
Igaz én állandóan távirányítóval indítom és így végig várja mindig az izzítást.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.07.27 szerda, 20:34:04 írta soho001
»
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
dieselbee
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4637 Dátum:
2011.07.27 szerda, 20:57:31 »
ti milyen gyartyat tettetek be? Osszel en is cserelem oket, mert, amint mondtam meres alapjan 1 muxik a 4bol. Igaz telen szikranyi problemam nem volt, talan picit nehezebben indult, de mindig elso kulcsra.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4638 Dátum:
2011.07.27 szerda, 21:08:57 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.27 szerda, 20:26:14
akkor nekem még működne a gyári izzító??
nem hiszem
Nekem 6 éves korára az összes gyertya ki volt égve..
-17 fokos kint töltött éjszaka után pöccre indult és azonnal simán járt akkor is(4db kiégett gyertyával)...mondjuk én még soha nem hallottam ezt dadogva járni.
Bosch Duratherm gyertyákat kapott akkor, tavaly néztem őket, még mind a 4 működött.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4639 Dátum:
2011.07.27 szerda, 21:18:44 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.07.27 szerda, 20:57:31
ti milyen gyartyat tettetek be? Osszel en is cserelem oket, mert, amint mondtam meres alapjan 1 muxik a 4bol. Igaz telen szikranyi problemam nem volt, talan picit nehezebben indult, de mindig elso kulcsra.
Nekem először Boscht tettek bele aztán most a télen én raktam bele gyárit mert már csak 1 ment.
Gondolom a motor kopásának az előrehaladásával, egyre jobban igényli az ízzítógyertyák fittségét.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4640 Dátum:
2011.07.27 szerda, 21:26:06 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.07.27 szerda, 21:18:44
Nekem először Boscht tettek bele aztán most a télen én raktam bele gyárit mert már csak 1 ment.
Gondolom a motor kopásának az előrehaladásával, egyre jobban igényli az ízzítógyertyák fittségét.
Az biztos, ha jó a kompresszió és jók a porlasztók, nem dadoghat be semilyen hidegben sem. Ez a közvetlen befecskendezés velejárója.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4641 Dátum:
2011.07.28 csütörtök, 19:38:19 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.07.27 szerda, 20:26:14
akkor nekem még működne a gyári izzító??
nem hiszem
mindig ezzel jössz
9 éve vetted a vasat?
Naplózva
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4642 Dátum:
2011.08.01 hétfő, 17:55:25 »
Sziasztok. Olyan problémám akadt a 115 lovas TDDI-mel,hogy néha nem úgy húz mint ahogy kellene. Ma álltó helyben felpörgettem 3000-3500-as fordulatra és a következőket produkálta: először egy hatalmas fekete füst,majd egy fehéres-kékes füstpamacs,majd ismét egy fekete pamacs.Közben reszketett mint ha nem ment volna minden henger. Ezek után motor leállít,majd újra indít, és ekkor már minden rendben volt. Ezt ma kétszer is eljátszotta. Szerintetek mi lehet a probléma?
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4643 Dátum:
2011.08.01 hétfő, 18:54:36 »
Idézetet írta: attila82 - 2011.08.01 hétfő, 17:55:25
Sziasztok. Olyan problémám akadt a 115 lovas TDDI-mel,hogy néha nem úgy húz mint ahogy kellene. Ma álltó helyben felpörgettem 3000-3500-as fordulatra és a következőket produkálta: először egy hatalmas fekete füst,majd egy fehéres-kékes füstpamacs,majd ismét egy fekete pamacs.Közben reszketett mint ha nem ment volna minden henger. Ezek után motor leállít,majd újra indít, és ekkor már minden rendben volt. Ezt ma kétszer is eljátszotta. Szerintetek mi lehet a probléma?
Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4644 Dátum:
2011.08.01 hétfő, 19:13:30 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.08.01 hétfő, 18:54:36
Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
8000 Km -el ezelőtt.
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4645 Dátum:
2011.08.01 hétfő, 19:18:56 »
Idézetet írta: attila82 - 2011.08.01 hétfő, 19:13:30
8000 Km -el ezelőtt.
Lehet,hogy valami kosz került a rendszerbe vagy szarakodik az üzemanyagpumpa/AC/.
Ha a második lenne akkor tudok gyári Bosch pumpát garival jó áron.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4646 Dátum:
2011.08.04 csütörtök, 21:30:46 »
115le-s csúcsán mennyi anyagot lehet átnyomni??
nyomásokat hova érdemes rakni rajta??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4647 Dátum:
2011.08.05 péntek, 09:39:33 »
Érdekelne, hogy cserélte -e már valakit szelepfedél alatt lévő tömitést?
Mennyire komplikált a dolog?
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4648 Dátum:
2011.08.05 péntek, 20:00:07 »
Sziasztok!
Új vagyok a mondik világában 1,5hónapja 115 lovas TDDi azóta kis motor optimalizáción átment kellemes, megyeget rendesen. EGR ledugózva füst eltünt. A gondom az, hogy amikor beindul a hűtőventi nagyobbik fordulaton pilog egyet a a lámpa mintha nem tudná hirtelen követni a hirtelen áramfelvételt a töltés. Amikor meg kikapcsol felvillan. Ez gondolom hosszútávon nem a hosszú élet titka. Állítóalag generátor Létezik?
Egyébbként a töltőfesz 14,2-re beál csak pillanatokar ugrál a feszűltség.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #4649 Dátum:
2011.08.06 szombat, 18:50:55 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2011.08.05 péntek, 20:00:07
Sziasztok!
Új vagyok a mondik világában 1,5hónapja 115 lovas TDDi azóta kis motor optimalizáción átment kellemes, megyeget rendesen. EGR ledugózva füst eltünt. A gondom az, hogy amikor beindul a hűtőventi nagyobbik fordulaton pilog egyet a a lámpa mintha nem tudná hirtelen követni a hirtelen áramfelvételt a töltés. Amikor meg kikapcsol felvillan. Ez gondolom hosszútávon nem a hosszú élet titka. Állítóalag generátor Létezik?
Egyébbként a töltőfesz 14,2-re beál csak pillanatokar ugrál a feszűltség.
cserélj 700ftos bronzkefét a generátorban!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
86
87
88
89
90
91
92
[
93
]
94
95
96
97
98
99
100
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ